quote:Op zondag 27 november 2005 17:17 schreef Blapiet het volgende:
Zaterdag m'n eerste les cadeau gekregen van m'n vriendin (als verrasing)
De rijschool waar ik was neemt geen nieuwe kandidaten aan in het najaar/winter en ik kan dus pas beginnen in maart/april. Aangezien ik verwacht toch wel een half jaartje nodig te hebben (is gemiddeld geloof ik) vind ik dat nogal jammer. Ik wil namelijk in de zomer m'n rijbewijs hebben![]()
Omdat ik m'n eigen veiligheid voorop stel en me realistisch wil opstellen zou ik er mee kunnen leven als ik niet eerder kan beginnen. Maar ik wil het wel natuurlijk. Zijn er überhaupt rijscholen die het toch doen of is dit gangbaar bij alle rijscholen. En wat vinden jullie om nu te beginnen met het kloteweer.
Ik heb overigens m'n rijbewijs B ook in de winter gehaald en vond dat wel fijn voor de ervaring.
Hoezo moet je weten in welke versnelling dat ding staat dan? Toch gewoon kwestie van gevoel zegmaar?quote:Op zondag 27 november 2005 17:46 schreef Blapiet het volgende:
Was zeker een gave ervaring!. Had nog nooit op zo'n ding gezeten en ook nooit een brommer gehad. De snelheidservaring is zó anders dan bij een auto. Moest vooral wennen aan het schakelen, daar moet je zo je hoofd bij hebben. Ook lastig dat je niet weet in welke versnelling je rijdt. Ik hoop maar dat het schakelen net als bij autorijden een automatisme gaat worden.
quote:Op zondag 27 november 2005 17:52 schreef hicham het volgende:
Misschien dat je je in de tussentijd kun vermaken in de Fok!MC
quote:Op zondag 27 november 2005 17:52 schreef hicham het volgende:
Je kunt beter gewoon een rijschool zoeken die ook in de winter les geeft, tenzij je een goede reden hebt om per se bij die specifieke rijschool te willen lessen. Ik heb zelf ook gelest in de winter, en het is dan heerlijk om meteen in het begin van het mooie lenteweer op je eigen motor rond te kunnen scheuren![]()
Er gaat een wereld van grip voor je open (geen natte, koude wegen). Als je in de winter kunt rijden, dan kun je dat in de zomer zeker. Andersom wil nogal eens problemen opleveren, bijvoorbeeld mensen die als een slak door de bocht gaan bij een nat wegdek.
Misschien dat je je in de tussentijd kun vermaken in de Fok!MC
omdat ze gratis zijnquote:Op zondag 27 november 2005 19:44 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
@iedereen van fok MC, mij valt het steeds op dat jullie extreem veel smileys gebruiken.
waarom eigenlijk?
overdaad schaadt.quote:
Fok!MC a.k.a SmileyMCquote:Op zondag 27 november 2005 19:49 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
overdaad schaadt.
even serieus, paar keer is wel leuk, maar iedere keer weer![]()
Paar lessen nemen iig zodat je zelf kan rijden:quote:Op zondag 27 november 2005 19:48 schreef BaraCuda het volgende:
Ik wil geloof ik ook gaan lessen, maar ik weet het nog niet helemaal zeker
Eigenlijk wil ik het gewoon hebben voor de heb, weet niet of ik meteen zou gaan rijden eigenlijk![]()
Waarom lees je dan mee?quote:Op zondag 27 november 2005 19:49 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
overdaad schaadt.
even serieus, paar keer is wel leuk, maar iedere keer weer![]()
Dat krijg je vanzelf, als je hele dagen op een forum zit (en dus geen leven hebt)....quote:Op zondag 27 november 2005 19:44 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
@iedereen van fok MC, mij valt het steeds op dat jullie extreem veel smileys gebruiken.
waarom eigenlijk?
Was het maar zo'n feest he..quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:11 schreef True_Force het volgende:
Een goed pak e.d. moet je toch hebben, als je die al hebt heb je niks geen last van de kou enzo
Ik heb het anders niet echt bepaald koud op de motor..quote:Op woensdag 30 november 2005 07:14 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest he..
Die van mij reedt er wel in de auto achteraanquote:Op woensdag 30 november 2005 13:37 schreef chilipenn het volgende:
zorg er iig voor dat j eeen rijschool neemt waar de instructeur op een motor rijdt en niet in de warme auto zit in te dutten. succes, en voorzichtig aan he
hebben koekwauzen toch niet nodigquote:Op donderdag 1 december 2005 07:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar ja, jullie hebben niets te klagen, ik heb een leren combi zonder binnenvoering mogelijkheden
een echt goede instructeur rijdt motor en ervaart en volet tzelfde (wegdek) als zijn cursist, in de auto voelt ie dat niet....quote:Op donderdag 1 december 2005 00:32 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
[..]
Die van mij reedt er wel in de auto achteraan
Nou was het begin Januari, dus ik kan hem geen ongelijk geven.
Ben trouwens in 8 lessen geslaagd
Wat moet jij nu weer?quote:Op donderdag 1 december 2005 07:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
hebben koekwauzen toch niet nodigtegenwoordig aardig vol van jezelf he
![]()
Lach me maar uit met m'n handvatverwarming... morgenmiddag moet ik nog ff naar aalten (160km enkel) en dan ga ik ook gewoon met de Kquote:Op donderdag 1 december 2005 23:20 schreef yup het volgende:
Vandaag om 10 uur ochtend rijles gedaan en oh boy het was fucking koud. Met al die kleren geen probleem, maar vooral me vingers hadden het koud...
Volgende keer paar handschoenen onder de handschoenen, moet wel helpen danMe vingers waren echt bevroren (deden echt serieus pijn)...
Ik heb van me rijinstructeur begrepen dat handvatverwarming + kappen voor de hendels ook geen porem is... Maja misschien is die gast een mietjequote:Op donderdag 1 december 2005 23:24 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Lach me maar uit met m'n handvatverwarming... morgenmiddag moet ik nog ff naar aalten (160km enkel) en dan ga ik ook gewoon met de K
huiliequote:Op donderdag 1 december 2005 21:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat moet jij nu weer?
Ah. Yup.quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
huiliedoelde op je vol vermogen periode die nu is aangebroken...
het was geen vraagquote:Op vrijdag 2 december 2005 12:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ah. Yup.
stoerquote:Ben je verdwaald trouwens? Ga 's terug naar je holmaten
Neej jij laat altijd een lekkere indruk achterquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat mag jij vinden. Je kent mijn mening.
Trouwens, met die smileys maak je niet meer indruk ofzo hoor.
Die witte lijnen? Ik heb geleerd dat die ideaal zijn om de de letters op de zijkant van je banden te kleuren? Dat scheelt je weer 3 euro ofzo voor een bandenletterstift!quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:23 schreef ploderus het volgende:
Ik ben in het einde van de herfst begonnen. Heb dus zowel flinke regen als flinke kou gehad. Wel een aantal keer erg koude handen gehad of met natte ballen afgestapt, maar tijdens die lessen veel tips gehad die tijdens mooi weer rijden niet aan bod gekomen zouden zijn.. Toen ook zelf mogen ervaren waarom je witte lijnen en putten beter kunt vermijden, welke in de zomer toch veel minder erg zouden zijn om een keer mee te pakken..
quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:32 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Die witte lijnen? Ik heb geleerd dat die ideaal zijn om de de letters op de zijkant van je banden te kleuren? Dat scheelt je weer 3 euro ofzo voor een bandenletterstift!
Welcome back
Ghahahahaquote:Op vrijdag 2 december 2005 18:41 schreef ploderus het volgende:
Maar dit is een serieus topic.. Hou het dus serieus![]()
Gisteren een total-down gedaan. Splinternieuwe banden (zat 50 km op) met nattigheid en bocht = bagger...quote:Op vrijdag 2 december 2005 18:41 schreef ploderus het volgende:
[..]Ik gebruik ze altijd om weer ff duidelijk te krijgen hoe echt wit smaakt.. Wat nou kneedown, ik doe lekker een witte tongdown.
Maar dit is een serieus topic.. Hou het dus serieus![]()
Lijkt mee te vallen: voetstepje afgebroken, schakelpook krom&klem onder de motor, ruitje afgebroken, knipperbol lam (maar niet gebroken) en spiegel lam. Verder wat krassen maar verder geen (zichtbare) deuken.quote:
D-A-M-Nquote:Op woensdag 7 december 2005 13:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Lijkt mee te vallen: voetstepje afgebroken, schakelpook krom&klem onder de motor, ruitje afgebroken, knipperbol lam (maar niet gebroken) en spiegel lam. Verder wat krassen maar verder geen (zichtbare) deuken.
Ging ook allemaal heel langzaam, ik reed hooguit 20 (natte weg, onoverzichtelijke kruising) maar ging wel genadeloos plat... Zelf wat beurse plekken en wat schrammen, ben er goed afgekomen.
De vorige banden hadden het helemaal gehad en boden OOK geen grip meer op een natte weg. Ik rij er op naar mijn werk, heb dus niet zoveel keus.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:02 schreef Fulcrum_X het volgende:
Lijkt me sowieso geen aanrader, bandjes inrijden bij natte omstandigheden![]()
Bijzondere verrichtingen gehaald, 7 weken wachttijd op de verkeersdeelname hier in Zwollequote:Op donderdag 1 december 2005 23:33 schreef nevetS het volgende:
Ik mag maandag de ABV proberen. Lijkt me geen al te groot probleem.
Begin het lessen nu wel een beetje zat te worden, wil nu gewoon touren.
Heb tot nu toe 8 lessen, ik hoop dus dat ik het haal maandag en dan meteen de AVD aanvragen en snel afrijden
Ik heb ook in de winter les gehad en examen gedaan. Als je kan rijden terwijl er een centimeter hagel op de weg ligt, dan kan je ook op een kurkdroge weg in het zonnetje rijden. Andersom is dat twijfelachtig...quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef NehcslowZ het volgende:
mee eens, maar om in de winter te beginnen is niet echt wat
Je hebt 300% gelijk, maar ik wil mijn rijbewijs graag zo snel mogelijk ivm met 25kw.quote:Op zondag 18 december 2005 00:09 schreef Oosthoek het volgende:
Rijden jullie maar lekker in de regen, dan ga ik mooi van de lente lessen. Ik heb een grondige hekel aan kutweer.
Jammer voor de 25kw-er onder ons, maar die regel is er niet voor niets...quote:Op zondag 18 december 2005 01:49 schreef yup het volgende:
[..]
Je hebt 300% gelijk, maar ik wil mijn rijbewijs graag zo snel mogelijk ivm met 25kw.
Verder : ik heb 2 keuzes: of nu in deze tering weer lessen en zo snel mogelijk rijbewijs halen, of gewoon tot me 21ste wachten, waar ik niet echt veel zin in heb
Want op je 20ste 25 kw halen betekent mooi tot je 22ste wachten met full power.
Sorry je kan mij een zeikende eikel + wegpiraat vinden, maar 25kw vind ik TE TRAAG VOOR WOORDEN.
Full power ER5 is gewoon veel lekkerder + rijd gewoon veel relaxerder (een zwengel aan de gashendel en je bent die klote auto's + vrachtwagens zo voorbij)...
Je moet eens volgas accelereren bij 110 ofzo met die 25kw ding: motor reageert gewoon niet
Dan ga je toch auto rijden.quote:Op zondag 18 december 2005 01:49 schreef yup het volgende:
[..]
Je hebt 300% gelijk, maar ik wil mijn rijbewijs graag zo snel mogelijk ivm met 25kw.
Verder : ik heb 2 keuzes: of nu in deze tering weer lessen en zo snel mogelijk rijbewijs halen, of gewoon tot me 21ste wachten, waar ik niet echt veel zin in heb
Want op je 20ste 25 kw halen betekent mooi tot je 22ste wachten met full power.
Sorry je kan mij een zeikende eikel + wegpiraat vinden, maar 25kw vind ik TE TRAAG VOOR WOORDEN.
Full power ER5 is gewoon veel lekkerder + rijd gewoon veel relaxerder (een zwengel aan de gashendel en je bent die klote auto's + vrachtwagens zo voorbij)...
Je moet eens volgas accelereren bij 110 ofzo met die 25kw ding: motor reageert gewoon niet
Rare wet, verder vind ik het helemaal niet veilig want op de snelweg inhalen is no-go (en achter auto's hangen is helemaal no-go), verder is het gewoon echt te idioot voor woorden dat je wel met 35kw mag lessen maar je eigen brommer moet wel 25kw zijn (Als je je rijbewijs haalt)quote:Op zondag 18 december 2005 09:59 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Jammer voor de 25kw-er onder ons, maar die regel is er niet voor niets...
![]()
Blik rijden doe ik alquote:
Ik ben wel blij dat die wet er is gekomen, het was echt bizar om te zien dat mannekes die net van de brommert afstapten zo op een kannonskogel gingen zitten, denkende dat een motor gewoon een veredelde bromfiets was.quote:Op zondag 18 december 2005 11:47 schreef yup het volgende:
[..]
Rare wet, verder vind ik het helemaal niet veilig want op de snelweg inhalen is no-go (en achter auto's hangen is helemaal no-go), verder is het gewoon echt te idioot voor woorden dat je wel met 35kw mag lessen maar je eigen brommer moet wel 25kw zijn (Als je je rijbewijs haalt)![]()
![]()
![]()
[..]
Blik rijden doe ik al
Vind motorrijden veel leuker, ook al moet ik in de fokking vrieskou rijden
Flick dat probleem bestaat nog steeds. Check motor forum eens.quote:Op zondag 18 december 2005 12:14 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat die wet er is gekomen, het was echt bizar om te zien dat mannekes die net van de brommert afstapten zo op een kannonskogel gingen zitten, denkende dat een motor gewoon een veredelde bromfiets was.
Vele(n) hebben hierdoor vroegtijdig het leven gelaten, en met de nieuwe generatie motoren is het absoluut een must!
Jammer voor de beginner onder ons, maar leer het eerst maar lekker zo, en als dat enigszins lukt, dan kun je zo overstappen na 2 jaar op een echte motor.
aub geen flame..
Natuurlijk bestaat het probleem nog steeds, alleen is het wel met zeker 90% terug gedrongen, conclusie : wet werkt.quote:Op zondag 18 december 2005 12:19 schreef yup het volgende:
[..]
Flick dat probleem bestaat nog steeds. Check motor forum eens.
Sommige mensen hebben al ZX-9R/R1/Fireblade achtige apparaten terwijl ze nog zitten te lessen...
Verder ben ik ervan heilig overtuigd dat iemand met weinig rij ervaring veel sneller is op een ouwe 600cc (Honda CBR600F bijv.) dan op een R1... Omdat je met de R1 steeds moet opletten of het achterwiel niet wegslipt of dat je een powerwheelie maakt...
Ik kan dit toch een klein beetje weten: op de 25kw ding kan je gewoon VOLGAS zonder dat er ook maar iets wegslipt/de motor wheelie maakt... Als jij als een idioot met je gashendel gaat zwengelen op een R1 gaan ze je binnen de kortste keren ophalen met een lijkzak...
En verder moet je ook een ding niet vergeten: poserfactor. Zeggen dat je een R1 hebt is natuurlijk stoerder dan zeggen dat je een R6 of CBR600F hebt. De meeste mensen weten neit eens dat er behalve de R1 + Hayabusa andere snelle motoren zijn
Ik lul veel.
Daar zijn we het beide over eensquote:Op zondag 18 december 2005 12:23 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaat het probleem nog steeds, alleen is het wel met zeker 90% terug gedrongen, conclusie : wet werkt.
Nu komt het...quote:Op zondag 18 december 2005 12:31 schreef yup het volgende:
[..]
Daar zijn we het beide over eens [afbeelding]
Alleen ze mochten die wet iets veranderen... (wat meer vermogen zou toch wel wat handiger zijn).
I
k noem mij zelf een absolute beginner met motoren en ik kan zeker weten niet goed rijden. Maar toch vind ik de Kawasaki ER5 zonder begrenzing pas acceptabel qua snelheid... Begrenste ER5 dingen zijn te traag voor woorden en juist acceleratie is belangrijk op de motor... (als iemand plotseling besluit naar links te gaan terwijl jij er al rijd gewoon dotje gas en het gevaar is geweken, om maar iets te noemen)...
Wie beweerde dat dan?quote:Op zondag 18 december 2005 12:38 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb mooi gewacht tot mn 21e. Misschien goed dat de regel bestaat, maar ik wil gewoon normaal op een cb750 kunnen rijden. Onzin dat het onverantwoordelijk zou zijn.
De wetgever zegt niet dat het onverantwoord is, maar neemt die doelgroep "in bescherming ", omdat gebleken is dat hier veel ongelukken door gebeurde.quote:Op zondag 18 december 2005 12:44 schreef Oosthoek het volgende:
De wetgever.
Als je voor je 21e begint moet je eerst 2 jaar 25kw rijden (dus misschien zelfs nog op je 22e) terwijl je als je op je 21e je a haalt je gelijk op vol vermogen mag rijden??quote:Op zondag 18 december 2005 01:49 schreef yup het volgende:
[..]
Je hebt 300% gelijk, maar ik wil mijn rijbewijs graag zo snel mogelijk ivm met 25kw.
Verder : ik heb 2 keuzes: of nu in deze tering weer lessen en zo snel mogelijk rijbewijs halen, of gewoon tot me 21ste wachten, waar ik niet echt veel zin in heb
Want op je 20ste 25 kw halen betekent mooi tot je 22ste wachten met full power.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |