abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32622140
Zaterdag m'n eerste les cadeau gekregen van m'n vriendin (als verrasing )
De rijschool waar ik was neemt geen nieuwe kandidaten aan in het najaar/winter en ik kan dus pas beginnen in maart/april. Aangezien ik verwacht toch wel een half jaartje nodig te hebben (is gemiddeld geloof ik) vind ik dat nogal jammer. Ik wil namelijk in de zomer m'n rijbewijs hebben

Omdat ik m'n eigen veiligheid voorop stel en me realistisch wil opstellen zou ik er mee kunnen leven als ik niet eerder kan beginnen. Maar ik wil het wel natuurlijk. Zijn er überhaupt rijscholen die het toch doen of is dit gangbaar bij alle rijscholen. En wat vinden jullie om nu te beginnen met het kloteweer.

Ik heb overigens m'n rijbewijs B ook in de winter gehaald en vond dat wel fijn voor de ervaring.
pi_32622291
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:17 schreef Blapiet het volgende:
Zaterdag m'n eerste les cadeau gekregen van m'n vriendin (als verrasing )
De rijschool waar ik was neemt geen nieuwe kandidaten aan in het najaar/winter en ik kan dus pas beginnen in maart/april. Aangezien ik verwacht toch wel een half jaartje nodig te hebben (is gemiddeld geloof ik) vind ik dat nogal jammer. Ik wil namelijk in de zomer m'n rijbewijs hebben

Omdat ik m'n eigen veiligheid voorop stel en me realistisch wil opstellen zou ik er mee kunnen leven als ik niet eerder kan beginnen. Maar ik wil het wel natuurlijk. Zijn er überhaupt rijscholen die het toch doen of is dit gangbaar bij alle rijscholen. En wat vinden jullie om nu te beginnen met het kloteweer.

Ik heb overigens m'n rijbewijs B ook in de winter gehaald en vond dat wel fijn voor de ervaring.

Je kan alvast je theorie halen, dan kan je in het voorjaar binnen 2 maanden je rijbewijs halen

Edit:
Het is denk ik inderdaad beter om te lessen onder verschillende weersomstandigheden, er zijn rijscholen die geen winterstop hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door R2-D2 op 27-11-2005 17:29:56 ]
intuition will take you further than logics will ever do
pi_32622330
Moet lukken hoor, heb het in 3 maand gedaan. Tijd zat, je hebt zo'n 20 uur les nodig gemiddeld

In ieder geval leuk dat je gaat beginnen
pi_32622892
Was zeker een gave ervaring!. Had nog nooit op zo'n ding gezeten en ook nooit een brommer gehad. De snelheidservaring is zó anders dan bij een auto. Moest vooral wennen aan het schakelen, daar moet je zo je hoofd bij hebben. Ook lastig dat je niet weet in welke versnelling je rijdt. Ik hoop maar dat het schakelen net als bij autorijden een automatisme gaat worden.
pi_32622902
Mijn rijschool ging gewoon door met lessen, voor zover het weer dat toeliet (met 10 cm sneeuw niet dus). Het is dus niet zo dat alle rijscholen een winterstop hebben.
pi_32622981
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:46 schreef Blapiet het volgende:
Was zeker een gave ervaring!. Had nog nooit op zo'n ding gezeten en ook nooit een brommer gehad. De snelheidservaring is zó anders dan bij een auto. Moest vooral wennen aan het schakelen, daar moet je zo je hoofd bij hebben. Ook lastig dat je niet weet in welke versnelling je rijdt. Ik hoop maar dat het schakelen net als bij autorijden een automatisme gaat worden.
Hoezo moet je weten in welke versnelling dat ding staat dan? Toch gewoon kwestie van gevoel zegmaar?

Iig had ik bij de brommer wel, ik zou echt niet weten ofie nou in zn 3 of 4 stond, maar je hoort aan het brommergeluid wel of je moet schakelen.

* Sport_Life heeft het motorrijbewijs voorlopig uitgesteld tot ik mn HBO papiertje heb . Tot die tijd geen geld
pi_32623024
Je kunt beter gewoon een rijschool zoeken die ook in de winter les geeft, tenzij je een goede reden hebt om per se bij die specifieke rijschool te willen lessen. Ik heb zelf ook gelest in de winter, en het is dan heerlijk om meteen in het begin van het mooie lenteweer op je eigen motor rond te kunnen scheuren

Er gaat een wereld van grip voor je open (geen natte, koude wegen). Als je in de winter kunt rijden, dan kun je dat in de zomer zeker. Andersom wil nogal eens problemen opleveren, bijvoorbeeld mensen die als een slak door de bocht gaan bij een nat wegdek.

Misschien dat je je in de tussentijd kun vermaken in de Fok!MC
pi_32624834
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:52 schreef hicham het volgende:

pi_32624887
Ik zou gewoon gaan lessen in de winter. Wat is daar mis mee? Heb je gelijk die ervaring ook, zoals je zelf al aangaf.

En o ja, tipje: ga je maar beter niet "vermaken" in de Fok!MC. Het is als een soort drugs, het wordt je heel vriendelijke aangeboden maar voor je het weet zit je er aan vast en raak je net zo gepaupiriseerd als de rest.... niet doen dus
pi_32624912
Ik heb vorig jaar winter mn rijbewijs gehaald, dwars door de tyfuswind en de pleurisregen heen. Voordeel is dat je leert rijden onder alle omstandigheden, en als je eenmaal je papiertje hebt ga je zo onwijs genieten van het heerlijke weer in de lente..
Big dick.
  zondag 27 november 2005 @ 19:40:29 #11
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_32625809
oeps dubbel
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  zondag 27 november 2005 @ 19:40:56 #12
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_32625821
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:52 schreef hicham het volgende:
Je kunt beter gewoon een rijschool zoeken die ook in de winter les geeft, tenzij je een goede reden hebt om per se bij die specifieke rijschool te willen lessen. Ik heb zelf ook gelest in de winter, en het is dan heerlijk om meteen in het begin van het mooie lenteweer op je eigen motor rond te kunnen scheuren

Er gaat een wereld van grip voor je open (geen natte, koude wegen). Als je in de winter kunt rijden, dan kun je dat in de zomer zeker. Andersom wil nogal eens problemen opleveren, bijvoorbeeld mensen die als een slak door de bocht gaan bij een nat wegdek.

is een heel gezellig clubje

nu al een hele tijd zonder verrotte appels

[ Bericht 3% gewijzigd door Mercy_symbol op 27-11-2005 20:00:44 ]
Let's race
Buienradar
pi_32625922
@iedereen van fok MC, mij valt het steeds op dat jullie extreem veel smileys gebruiken.

waarom eigenlijk?
Verwijderd door Admin.
  zondag 27 november 2005 @ 19:46:43 #14
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_32625993
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:44 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
@iedereen van fok MC, mij valt het steeds op dat jullie extreem veel smileys gebruiken.

waarom eigenlijk?
omdat ze gratis zijn
Let's race
Buienradar
pi_32626044
Ik wil geloof ik ook gaan lessen, maar ik weet het nog niet helemaal zeker
Eigenlijk wil ik het gewoon hebben voor de heb, weet niet of ik meteen zou gaan rijden eigenlijk
pi_32626083
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:46 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

omdat ze gratis zijn
overdaad schaadt.

even serieus, paar keer is wel leuk, maar iedere keer weer
Verwijderd door Admin.
pi_32626185
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:49 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

overdaad schaadt.

Fok!MC a.k.a SmileyMC

Sommige mensen gebruiken totaal geen smilies, ik heel veel. Dat compenseert elkaar een beetje

/offtopic (<-- normaal had ik hier ook nog een smiley achter gezet, uit solidariteit nu dus niet)
pi_32627683
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:48 schreef BaraCuda het volgende:
Ik wil geloof ik ook gaan lessen, maar ik weet het nog niet helemaal zeker
Eigenlijk wil ik het gewoon hebben voor de heb, weet niet of ik meteen zou gaan rijden eigenlijk
Paar lessen nemen iig zodat je zelf kan rijden:

Vind u het leuk: verdergaan ermee.

Vind u het slecht: stoppen dermee.

Verder in de winter rijden is niet zo een probleem zolang de wegen niet glad/ijzig zijn (wat wel een probleem is).

Je moet je wel goed kleden tegen de kou, een broek, daaronder trainingsbroek daaronder pyama is geen uitzondering kan ik je vertellen en een trui, daaronder nog een trui, daaronder een strakke trui, daaronder een t-shirt en daaronder nog een t-shit + hemd is ook geen uitzondering

Goeie handschoenen een must, heb ze via rijschool gehaald echt leer, is wel voor de zomer maar ik vind die dikke winterdingen gewoon vet irritant als ik meot rijden. Heb daarom gewoon leren zomerhandschoenen gehaald.

Goeie schoenen moet je zowiezo hebben anders mag je niet rijden (als het goed is dan).

Verder in de winter echt goed kleden, als jij meer bezig bent met het bibberen van de kou dan met rijden dan rij je voor niks, leer je geen reet. Been there done that. Vanaf nu aan voor mij altijd dik kleden.

Oh ja ben bezig met mijn lessen, heb er al behoorlijk wat gehad denk ik (meer dan 15 ? denk ik wel). Iig heb ik met voertuigbeheersing + theorie al gehaald.
pi_32629027
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:49 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

overdaad schaadt.

Waarom lees je dan mee?

pi_32629105
Ik heb het 4 jaar geleden gehaald in februari. Toen was het rond de 10 graden, fris maar met een zonnetje erbij goed te doen.

Als je begint met lessen, neem dan ook je kleding/helm mee in je budget. Zeker met deze kou is degelijke kleding een absolute must.
pi_32629635
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:44 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

waarom eigenlijk?
Dat krijg je vanzelf, als je hele dagen op een forum zit (en dus geen leven hebt)....

Been there, done that
pi_32649743
Anders moet je R. Schreijer even bellen (zit op het Keern). Die geeft gewoon in de winter les
In de winter les krijgen schopt zowieso meer kont, aangezien je meteen leert om te gaan met gladheid en koud klote weer

Maar van de zomer dus fijn motorfähren door westfriesland?
Nu met transparante user-icon!
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:11:51 #23
86146 True_Force
Zo heet als een kroketje
pi_32684363
Ik kon gewoon beginnen hoor, fatsoenlijke rijscholen gaan gewoon door! Ik les nu bij red in bussum, toprijschool! Het is inderdaad nog verslavender dan sigaretten Ik was al motorgek vanaf dat ik klein was, en t wordt alleen maar erger! Als je nu leert rijden kan je altijd rijden, omdat je gelijk leert rekening te houden met weersomstandigheden. Een goed pak e.d. moet je toch hebben, als je die al hebt heb je niks geen last van de kou enzo! Ga dus opzoek naar een rijschool die alleen motorrijles geeft, het liefst knmv gecertificeert.
pi_32688930
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:11 schreef True_Force het volgende:
Een goed pak e.d. moet je toch hebben, als je die al hebt heb je niks geen last van de kou enzo
Was het maar zo'n feest he..
pi_32695013
zorg er iig voor dat j eeen rijschool neemt waar de instructeur op een motor rijdt en niet in de warme auto zit in te dutten. succes, en voorzichtig aan he
hell yeah
pi_32715536
quote:
Op woensdag 30 november 2005 07:14 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest he..
Ik heb het anders niet echt bepaald koud op de motor..
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:37 schreef chilipenn het volgende:
zorg er iig voor dat j eeen rijschool neemt waar de instructeur op een motor rijdt en niet in de warme auto zit in te dutten. succes, en voorzichtig aan he
Die van mij reedt er wel in de auto achteraan
Nou was het begin Januari, dus ik kan hem geen ongelijk geven.

Ben trouwens in 8 lessen geslaagd
Nu met transparante user-icon!
pi_32718250
Wacht maar tot het onder nul wordt.. Op ten duur krijg je toch last van je handen en voeten..

Maar ja, jullie hebben niets te klagen, ik heb een leren combi zonder binnenvoering mogelijkheden Ik rijd dus gewoon zo weinig mogelijk nu

Meestal doe ik gewoon nog een bodywarmer er overheen, of een sweater. Maar eigenlijk is het niets, zo'n combi met die temperaturen.
pi_32718255
quote:
Op donderdag 1 december 2005 07:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar ja, jullie hebben niets te klagen, ik heb een leren combi zonder binnenvoering mogelijkheden
hebben koekwauzen toch niet nodig tegenwoordig aardig vol van jezelf he
pi_32732625
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:32 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

[..]

Die van mij reedt er wel in de auto achteraan
Nou was het begin Januari, dus ik kan hem geen ongelijk geven.

Ben trouwens in 8 lessen geslaagd
een echt goede instructeur rijdt motor en ervaart en volet tzelfde (wegdek) als zijn cursist, in de auto voelt ie dat niet....

zorg iig voor goede en warme kleding, en als tip er zijn 2 vingerhandschoenen, heerlijk warm ( 90e)
hell yeah
pi_32737537
quote:
Op donderdag 1 december 2005 07:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

hebben koekwauzen toch niet nodig tegenwoordig aardig vol van jezelf he
Wat moet jij nu weer?
pi_32738115
Hoor ik daar een lama schijten
pi_32741942
Vandaag om 10 uur ochtend rijles gedaan en oh boy het was fucking koud. Met al die kleren geen probleem, maar vooral me vingers hadden het koud...

Volgende keer paar handschoenen onder de handschoenen, moet wel helpen dan Me vingers waren echt bevroren (deden echt serieus pijn)...
  donderdag 1 december 2005 @ 23:24:11 #33
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32742070
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:20 schreef yup het volgende:
Vandaag om 10 uur ochtend rijles gedaan en oh boy het was fucking koud. Met al die kleren geen probleem, maar vooral me vingers hadden het koud...

Volgende keer paar handschoenen onder de handschoenen, moet wel helpen dan Me vingers waren echt bevroren (deden echt serieus pijn)...
Lach me maar uit met m'n handvatverwarming... morgenmiddag moet ik nog ff naar aalten (160km enkel) en dan ga ik ook gewoon met de K

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32742392
Ik mag maandag de ABV proberen. Lijkt me geen al te groot probleem.
Begin het lessen nu wel een beetje zat te worden, wil nu gewoon touren.
Heb tot nu toe 8 lessen, ik hoop dus dat ik het haal maandag en dan meteen de AVD aanvragen en snel afrijden
Original Ratbiker
pi_32742417
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:24 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Lach me maar uit met m'n handvatverwarming... morgenmiddag moet ik nog ff naar aalten (160km enkel) en dan ga ik ook gewoon met de K

Ik heb van me rijinstructeur begrepen dat handvatverwarming + kappen voor de hendels ook geen porem is... Maja misschien is die gast een mietje

Heb deze tip gekregen van mede motorfapper in opleiding:

Doe onder je handschoenen een of meerdere van die tankstation plastic handschoenen, je zal wel zweetpoten krijgen maar dat is beter dan bevroren poten waardoor je trager/slechter reageert als je moet remmen/gassen/koppelen etc. (met alle gevolgen van dien)
pi_32747446
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat moet jij nu weer?
huilie doelde op je vol vermogen periode die nu is aangebroken...
pi_32751286
koop tegen koude handen de dane nordkap gtx, oa verkrijgbaar bij www.motoport.nl Ik heb er zelf de afgelopen week mee gereden, en geen last gehad. kosten geloof ik 90 euro, maar dan heb je ook wat, en nog vrij veel gevoel voor een winterhandschoen. trouwens de bmw thermo onderkleding is ook super, van de week alleen de onderkleding en een kushitani goretex pak erover en niet koud gehad, en toch een 400 km gereden. doe hier jullie voordeel mee...
hell yeah
pi_32752241
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

huilie doelde op je vol vermogen periode die nu is aangebroken...
Ah. Yup.

Ben je verdwaald trouwens? Ga 's terug naar je holmaten
pi_32753234
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ah. Yup.
het was geen vraag
quote:
Ben je verdwaald trouwens? Ga 's terug naar je holmaten
stoer
pi_32755075
Dat mag jij vinden. Je kent mijn mening.

Trouwens, met die smileys maak je niet meer indruk ofzo hoor.
pi_32759788
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat mag jij vinden. Je kent mijn mening.

Trouwens, met die smileys maak je niet meer indruk ofzo hoor.
Neej jij laat altijd een lekkere indruk achter
There you go..
pi_32760547
Dikke carebear

Official ESF Kreviewer vrijdag 2 december 2005 @ 17:57:31 #43
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_32760578
Een half jaar? Djeez. Ik had m'n papiertje na 8 weken. Bovendien heb ik gewoon in november en december gereden. Daar word je hard van. (en koud)
pi_32761174
Ik ben in het einde van de herfst begonnen. Heb dus zowel flinke regen als flinke kou gehad. Wel een aantal keer erg koude handen gehad of met natte ballen afgestapt, maar tijdens die lessen veel tips gehad die tijdens mooi weer rijden niet aan bod gekomen zouden zijn.. Toen ook zelf mogen ervaren waarom je witte lijnen en putten beter kunt vermijden, welke in de zomer toch veel minder erg zouden zijn om een keer mee te pakken..
pi_32761376
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:23 schreef ploderus het volgende:
Ik ben in het einde van de herfst begonnen. Heb dus zowel flinke regen als flinke kou gehad. Wel een aantal keer erg koude handen gehad of met natte ballen afgestapt, maar tijdens die lessen veel tips gehad die tijdens mooi weer rijden niet aan bod gekomen zouden zijn.. Toen ook zelf mogen ervaren waarom je witte lijnen en putten beter kunt vermijden, welke in de zomer toch veel minder erg zouden zijn om een keer mee te pakken..
Die witte lijnen? Ik heb geleerd dat die ideaal zijn om de de letters op de zijkant van je banden te kleuren? Dat scheelt je weer 3 euro ofzo voor een bandenletterstift!

Welcome back
pi_32761587
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:32 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Die witte lijnen? Ik heb geleerd dat die ideaal zijn om de de letters op de zijkant van je banden te kleuren? Dat scheelt je weer 3 euro ofzo voor een bandenletterstift!

Welcome back
Ik gebruik ze altijd om weer ff duidelijk te krijgen hoe echt wit smaakt.. Wat nou kneedown, ik doe lekker een witte tongdown.
Maar dit is een serieus topic.. Hou het dus serieus
pi_32762260
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:41 schreef ploderus het volgende:

Ghahahaha
  woensdag 7 december 2005 @ 11:15:11 #48
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_32885953
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:41 schreef ploderus het volgende:

[..]

Ik gebruik ze altijd om weer ff duidelijk te krijgen hoe echt wit smaakt.. Wat nou kneedown, ik doe lekker een witte tongdown.
Gisteren een total-down gedaan. Splinternieuwe banden (zat 50 km op) met nattigheid en bocht = bagger...
pi_32888344
Dat is klote Veel schade?
  woensdag 7 december 2005 @ 13:16:32 #50
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_32888941
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat is klote Veel schade?
Lijkt mee te vallen: voetstepje afgebroken, schakelpook krom&klem onder de motor, ruitje afgebroken, knipperbol lam (maar niet gebroken) en spiegel lam. Verder wat krassen maar verder geen (zichtbare) deuken.

Ging ook allemaal heel langzaam, ik reed hooguit 20 (natte weg, onoverzichtelijke kruising) maar ging wel genadeloos plat... Zelf wat beurse plekken en wat schrammen, ben er goed afgekomen.
pi_32891980
Lijkt me sowieso geen aanrader, bandjes inrijden bij natte omstandigheden
pi_32894734
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:16 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Lijkt mee te vallen: voetstepje afgebroken, schakelpook krom&klem onder de motor, ruitje afgebroken, knipperbol lam (maar niet gebroken) en spiegel lam. Verder wat krassen maar verder geen (zichtbare) deuken.

Ging ook allemaal heel langzaam, ik reed hooguit 20 (natte weg, onoverzichtelijke kruising) maar ging wel genadeloos plat... Zelf wat beurse plekken en wat schrammen, ben er goed afgekomen.
D-A-M-N

Geen aanrader dus om met nieuwebanden in koud + nat weer te rijden

Sterkte iig.
  woensdag 7 december 2005 @ 22:50:17 #53
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_32904923
quote:
Op woensdag 7 december 2005 15:02 schreef Fulcrum_X het volgende:
Lijkt me sowieso geen aanrader, bandjes inrijden bij natte omstandigheden
De vorige banden hadden het helemaal gehad en boden OOK geen grip meer op een natte weg. Ik rij er op naar mijn werk, heb dus niet zoveel keus.

ALs mijn motor weer rijdbaar is ga ik maar weer extra extra voorzichtig aan de gang. Eerst maar eens een lange, rustige, rechte weg zoeken en een paar keer flink remmen...
pi_32929075
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:33 schreef nevetS het volgende:
Ik mag maandag de ABV proberen. Lijkt me geen al te groot probleem.
Begin het lessen nu wel een beetje zat te worden, wil nu gewoon touren.
Heb tot nu toe 8 lessen, ik hoop dus dat ik het haal maandag en dan meteen de AVD aanvragen en snel afrijden
Bijzondere verrichtingen gehaald, 7 weken wachttijd op de verkeersdeelname hier in Zwolle
Original Ratbiker
pi_33165049
Ik woon ook in Zwolle. Wou z.s.m. gaan lessen, maar de kou houdt me toch wel tegen. Wacht wel tot het voorjaar.
pi_33165440
Je hebt idd wel rijscholen die geen winterstop hebben denk ik. Even googelen. Ik heb mn rijdbewijs 2 jaar geleden gehaald en ook gereden toen het vroor. Kouuuud was dat Mijn instructeur heeft toen ook de les maar afgeblazen. Ik vind het nog steeds goed om in de herfst/ winter te lessen, omdat je zo met de ergste omstandigheden te maken hebt en dus weet hoe je moet rijden als je een keer met slecht weer gaat rijden
Bla....:P
AutoFans.nl
pi_33165579
mee eens, maar om in de winter te beginnen is niet echt wat
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:26:39 #58
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_33174504
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef NehcslowZ het volgende:
mee eens, maar om in de winter te beginnen is niet echt wat
Ik heb ook in de winter les gehad en examen gedaan. Als je kan rijden terwijl er een centimeter hagel op de weg ligt, dan kan je ook op een kurkdroge weg in het zonnetje rijden. Andersom is dat twijfelachtig...
pi_33178070
Wat de winter ook echt erg maakt zijn regen + windstoten, daar moet je echt zwaar voor uitkijken, je brommer kan zo de vangrailing inwaaien als je niet oplet...

Voor de rest vind ik het niet erg in de winter, ik vind 1,5 uur lessen wel genoeg voor mezelf, daarna word het echt veel te koud...
  zondag 18 december 2005 @ 00:09:20 #60
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33178755
Rijden jullie maar lekker in de regen, dan ga ik mooi van de lente lessen. Ik heb een grondige hekel aan kutweer.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_33181160
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:09 schreef Oosthoek het volgende:
Rijden jullie maar lekker in de regen, dan ga ik mooi van de lente lessen. Ik heb een grondige hekel aan kutweer.
Je hebt 300% gelijk, maar ik wil mijn rijbewijs graag zo snel mogelijk ivm met 25kw.

Verder : ik heb 2 keuzes: of nu in deze tering weer lessen en zo snel mogelijk rijbewijs halen, of gewoon tot me 21ste wachten, waar ik niet echt veel zin in heb

Want op je 20ste 25 kw halen betekent mooi tot je 22ste wachten met full power.

Sorry je kan mij een zeikende eikel + wegpiraat vinden, maar 25kw vind ik TE TRAAG VOOR WOORDEN.

Full power ER5 is gewoon veel lekkerder + rijd gewoon veel relaxerder (een zwengel aan de gashendel en je bent die klote auto's + vrachtwagens zo voorbij)...

Je moet eens volgas accelereren bij 110 ofzo met die 25kw ding: motor reageert gewoon niet
  zondag 18 december 2005 @ 09:59:45 #62
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33184067
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:49 schreef yup het volgende:

[..]

Je hebt 300% gelijk, maar ik wil mijn rijbewijs graag zo snel mogelijk ivm met 25kw.

Verder : ik heb 2 keuzes: of nu in deze tering weer lessen en zo snel mogelijk rijbewijs halen, of gewoon tot me 21ste wachten, waar ik niet echt veel zin in heb

Sorry je kan mij een zeikende eikel + wegpiraat vinden, maar 25kw vind ik TE TRAAG VOOR WOORDEN.

Full power ER5 is gewoon veel lekkerder + rijd gewoon veel relaxerder (een zwengel aan de gashendel en je bent die klote auto's + vrachtwagens zo voorbij)...

Je moet eens volgas accelereren bij 110 ofzo met die 25kw ding: motor reageert gewoon niet
Jammer voor de 25kw-er onder ons, maar die regel is er niet voor niets...

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33184112
quote:

[..]

Dan ga je toch auto rijden.
pi_33185555
quote:
Op zondag 18 december 2005 09:59 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Jammer voor de 25kw-er onder ons, maar die regel is er niet voor niets...

Rare wet, verder vind ik het helemaal niet veilig want op de snelweg inhalen is no-go (en achter auto's hangen is helemaal no-go), verder is het gewoon echt te idioot voor woorden dat je wel met 35kw mag lessen maar je eigen brommer moet wel 25kw zijn (Als je je rijbewijs haalt)
quote:
Op zondag 18 december 2005 10:06 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dan ga je toch auto rijden.
Blik rijden doe ik al

Vind motorrijden veel leuker, ook al moet ik in de fokking vrieskou rijden
  zondag 18 december 2005 @ 12:14:47 #65
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33186220
quote:
Op zondag 18 december 2005 11:47 schreef yup het volgende:

[..]

Rare wet, verder vind ik het helemaal niet veilig want op de snelweg inhalen is no-go (en achter auto's hangen is helemaal no-go), verder is het gewoon echt te idioot voor woorden dat je wel met 35kw mag lessen maar je eigen brommer moet wel 25kw zijn (Als je je rijbewijs haalt)
[..]

Blik rijden doe ik al

Vind motorrijden veel leuker, ook al moet ik in de fokking vrieskou rijden
Ik ben wel blij dat die wet er is gekomen, het was echt bizar om te zien dat mannekes die net van de brommert afstapten zo op een kannonskogel gingen zitten, denkende dat een motor gewoon een veredelde bromfiets was.

Vele(n) hebben hierdoor vroegtijdig het leven gelaten, en met de nieuwe generatie motoren is het absoluut een must!

Jammer voor de beginner onder ons, maar leer het eerst maar lekker zo, en als dat enigszins lukt, dan kun je zo overstappen na 2 jaar op een echte motor.

aub geen flame..
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33186362
quote:
Op zondag 18 december 2005 12:14 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ik ben wel blij dat die wet er is gekomen, het was echt bizar om te zien dat mannekes die net van de brommert afstapten zo op een kannonskogel gingen zitten, denkende dat een motor gewoon een veredelde bromfiets was.

Vele(n) hebben hierdoor vroegtijdig het leven gelaten, en met de nieuwe generatie motoren is het absoluut een must!

Jammer voor de beginner onder ons, maar leer het eerst maar lekker zo, en als dat enigszins lukt, dan kun je zo overstappen na 2 jaar op een echte motor.

aub geen flame..
Flick dat probleem bestaat nog steeds. Check motor forum eens.

Sommige mensen hebben al ZX-9R/R1/Fireblade achtige apparaten terwijl ze nog zitten te lessen...

Verder ben ik ervan heilig overtuigd dat iemand met weinig rij ervaring veel sneller is op een ouwe 600cc (Honda CBR600F bijv.) dan op een R1... Omdat je met de R1 steeds moet opletten of het achterwiel niet wegslipt of dat je een powerwheelie maakt...

Ik kan dit toch een klein beetje weten: op de 25kw ding kan je gewoon VOLGAS zonder dat er ook maar iets wegslipt/de motor wheelie maakt... Als jij als een idioot met je gashendel gaat zwengelen op een R1 gaan ze je binnen de kortste keren ophalen met een lijkzak...

En verder moet je ook een ding niet vergeten: poserfactor. Zeggen dat je een R1 hebt is natuurlijk stoerder dan zeggen dat je een R6 of CBR600F hebt. De meeste mensen weten neit eens dat er behalve de R1 + Hayabusa andere snelle motoren zijn

Ik lul veel.
  zondag 18 december 2005 @ 12:23:42 #67
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33186490
quote:
Op zondag 18 december 2005 12:19 schreef yup het volgende:

[..]

Flick dat probleem bestaat nog steeds. Check motor forum eens.

Sommige mensen hebben al ZX-9R/R1/Fireblade achtige apparaten terwijl ze nog zitten te lessen...

Verder ben ik ervan heilig overtuigd dat iemand met weinig rij ervaring veel sneller is op een ouwe 600cc (Honda CBR600F bijv.) dan op een R1... Omdat je met de R1 steeds moet opletten of het achterwiel niet wegslipt of dat je een powerwheelie maakt...

Ik kan dit toch een klein beetje weten: op de 25kw ding kan je gewoon VOLGAS zonder dat er ook maar iets wegslipt/de motor wheelie maakt... Als jij als een idioot met je gashendel gaat zwengelen op een R1 gaan ze je binnen de kortste keren ophalen met een lijkzak...

En verder moet je ook een ding niet vergeten: poserfactor. Zeggen dat je een R1 hebt is natuurlijk stoerder dan zeggen dat je een R6 of CBR600F hebt. De meeste mensen weten neit eens dat er behalve de R1 + Hayabusa andere snelle motoren zijn

Ik lul veel.
Natuurlijk bestaat het probleem nog steeds, alleen is het wel met zeker 90% terug gedrongen, conclusie : wet werkt.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33186692
quote:
Op zondag 18 december 2005 12:23 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaat het probleem nog steeds, alleen is het wel met zeker 90% terug gedrongen, conclusie : wet werkt.

Daar zijn we het beide over eens

Alleen ze mochten die wet iets veranderen... (wat meer vermogen zou toch wel wat handiger zijn).
I
k noem mij zelf een absolute beginner met motoren en ik kan zeker weten niet goed rijden. Maar toch vind ik de Kawasaki ER5 zonder begrenzing pas acceptabel qua snelheid... Begrenste ER5 dingen zijn te traag voor woorden en juist acceleratie is belangrijk op de motor... (als iemand plotseling besluit naar links te gaan terwijl jij er al rijd gewoon dotje gas en het gevaar is geweken, om maar iets te noemen)...
  zondag 18 december 2005 @ 12:35:38 #69
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33186803
quote:
Op zondag 18 december 2005 12:31 schreef yup het volgende:

[..]

Daar zijn we het beide over eens [afbeelding]

Alleen ze mochten die wet iets veranderen... (wat meer vermogen zou toch wel wat handiger zijn).
I
k noem mij zelf een absolute beginner met motoren en ik kan zeker weten niet goed rijden. Maar toch vind ik de Kawasaki ER5 zonder begrenzing pas acceptabel qua snelheid... Begrenste ER5 dingen zijn te traag voor woorden en juist acceleratie is belangrijk op de motor... (als iemand plotseling besluit naar links te gaan terwijl jij er al rijd gewoon dotje gas en het gevaar is geweken, om maar iets te noemen)...
Nu komt het...

Een motor is altijd te traag, heb je 25KW dan wil je 35KW, heb je 35 KW dan wil je 60KW, heb je 100KW dan wil je 150KW.

Maw: het is toch nooit genoeg, en ergens moet de grens liggen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 18 december 2005 @ 12:38:23 #70
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33186873
Ik heb mooi gewacht tot mn 21e. Misschien goed dat de regel bestaat, maar ik wil gewoon normaal op een cb750 kunnen rijden. Onzin dat het onverantwoordelijk zou zijn.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 18 december 2005 @ 12:39:44 #71
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33186908
quote:
Op zondag 18 december 2005 12:38 schreef Oosthoek het volgende:
Ik heb mooi gewacht tot mn 21e. Misschien goed dat de regel bestaat, maar ik wil gewoon normaal op een cb750 kunnen rijden. Onzin dat het onverantwoordelijk zou zijn.
Wie beweerde dat dan?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 18 december 2005 @ 12:44:34 #72
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_33187020
De wetgever.
deed het licht uit
  zondag 18 december 2005 @ 12:53:02 #73
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33187194
quote:
Op zondag 18 december 2005 12:44 schreef Oosthoek het volgende:
De wetgever.
De wetgever zegt niet dat het onverantwoord is, maar neemt die doelgroep "in bescherming ", omdat gebleken is dat hier veel ongelukken door gebeurde.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33213544
quote:

[..]

Als je voor je 21e begint moet je eerst 2 jaar 25kw rijden (dus misschien zelfs nog op je 22e) terwijl je als je op je 21e je a haalt je gelijk op vol vermogen mag rijden??
pi_33215588
klopt Robin
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')