abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2005 @ 22:35:44 #101
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32630469
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:42 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Jammer dat je het niet volhield... Met dit soort dingen kom je zelfs als creationist sneu uit de hoek.
Het is mij niet duidelijk wat je hiermee bedoelt
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
  zondag 27 november 2005 @ 22:42:24 #102
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32630678
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:29 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

niets is (ook) god, harrie.
God is niet NIETS, want God is meer dan alleen NIETS, maar eeuwig en oneindig en als zodanig kan God wel het Niets omvatten , maar het NIETS kan omgekeerd niet GOD omvatten.
Het Niets is wel deel van God, maar niet God zelf.
God als Niets is een dode God.
  zondag 27 november 2005 @ 22:43:19 #103
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32630705
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:33 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in die grenzen, want het is nog geen 100 of 150 jaar geleden dat men niet kon geloven dat we eens naar de maan zouden vliegen. De wetenschap wil altijd weer grenzen trekken, maar de waarheid is het oneindige.
Over triljoenen jaren moeten we hartelijk lachen om de grenzen van de wetenschap van nu.
En ik denk al veel eerder, want ik weet wel beter.
Dat is compleet anders.
De wetenschap heeft nooit gezegt dat het onmogelijk was om naar de maan te vliegen, het was voor die tijd simpelweg te hoog gegrepen, het was toen nog technisch onmogelijk.

Dit is iets heel anders, het is niet zo dat we niet weten of niet kunnen; we hebben nu bewezen dat het niet mogelijk is.

Zo is het vandaag de dag ook, we zeggen niet dat het onmogelijk is om ooit naar pluto te vliegen, we hebben er nu gewoon de technische mogelijkheden er niet voor.

Waar ik het over had ging over entropie en het holografische limiet; resultaten na onderzoek naar de thermodynamica van zwarte gaten.
quote:
De wetenschap van de zwarte gaten is ook nog maar heel jong.
Dat klopt, maar de kennis daarover is al aardig wat.
Probleem met zwarte gaten is dat je geen normale metingen kunt doen naar wat er zich binnenin afspeelt.

En ik moet zeggen dat jouw theorie hier ook niets zinnigs over kan zeggen.
Behalve dan iets wat we toch nooit kunnen ontdekken - dus dek je jezelf mooi in.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zondag 27 november 2005 @ 22:49:24 #104
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_32630936
WTF! Ik dacht dat dit een grap was, is er inmiddels al een deel 3!

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zondag 27 november 2005 @ 22:50:01 #105
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32630957
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:43 schreef Quarks het volgende:

[..]

Dat is compleet anders.
De wetenschap heeft nooit gezegt dat het onmogelijk was om naar de maan te vliegen, het was voor die tijd simpelweg te hoog gegrepen, het was toen nog technisch onmogelijk.

Dit is iets heel anders, het is niet zo dat we niet weten of niet kunnen; we hebben nu bewezen dat het niet mogelijk is.
Ik geloof niet zo in dat bewijzen, want ik kan met mijn atoomtheorie bewijzen dat het WEL mogelijk moet zijn.
quote:
Zo is het vandaag de dag ook, we zeggen niet dat het onmogelijk is om ooit naar pluto te vliegen, we hebben er nu gewoon de technische mogelijkheden er niet voor.

Waar ik het over had ging over entropie en het holografische limiet; resultaten na onderzoek naar de thermodynamica van zwarte gaten.
[..]

Dat klopt, maar de kennis daarover is al aardig wat.
Probleem met zwarte gaten is dat je geen normale metingen kunt doen naar wat er zich binnenin afspeelt.

En ik moet zeggen dat jouw theorie hier ook niets zinnigs over kan zeggen.
Behalve dan iets wat we toch nooit kunnen ontdekken - dus dek je jezelf mooi in.
Ik dek me helemaal niet in, want mijn atoomtheorie berust op filosofische logica en bovendien op de ervaring dat we niet zo gauw moeten zeggen dat iets onmogelijk is, vooral omdat de wetenschap pas komt kijken en ook nog eens gebaseerd is op axioma's en hypotheses en aannames en (voor mij ) zeer slechte filosofische logica.
En op den lange duur zullen we ontdekken dat al die grenzen die de wetenschap steeds weer wil trekken gemakkelijk te overschrijden zijn. En wel steeds weer opnieuw , tot in het oneindige.
pi_32631262
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:42 schreef harriechristus het volgende:

[..]

God is niet NIETS, want God is meer dan alleen NIETS, maar eeuwig en oneindig en als zodanig kan God wel het Niets omvatten , maar het NIETS kan omgekeerd niet GOD omvatten.
Het Niets is wel deel van God, maar niet God zelf.
God als Niets is een dode God.
mooi verwoord harrie.
dat bedoel ik.
zo is het.
  zondag 27 november 2005 @ 23:03:44 #107
100054 Quarks
pi_32631441
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:49 schreef roobje het volgende:

Doe maar beide, ik doe het ook
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:50 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in dat bewijzen, want ik kan met mijn atoomtheorie bewijzen dat het WEL mogelijk moet zijn.
Je probeert het filosofisch uit te leggen. (hoe kun je filosofisch iets bewijzen?)
Iets natuurkundigs, moet je natuurkundig bewijzen (c.q. met formules).
quote:
[..]

Ik dek me helemaal niet in, want mijn atoomtheorie berust op filosofische logica en bovendien op de ervaring dat we niet zo gauw moeten zeggen dat iets onmogelijk is, vooral omdat de wetenschap pas komt kijken en ook nog eens gebaseerd is op axioma's en hypotheses en aannames en (voor mij ) zeer slechte filosofische logica.
En op den lange duur zullen we ontdekken dat al die grenzen die de wetenschap steeds weer wil trekken gemakkelijk te overschrijden zijn. En wel steeds weer opnieuw , tot in het oneindige.
Daarmee dek je je dus wel in (met filosofie).
Zodra je jouw theorie natuurkundig probeert te maken, en er dus formules op los laat; slaat het nergens meer op.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zondag 27 november 2005 @ 23:27:52 #108
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32632303
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:52 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Het is geen oneindige reeks van steeds hetzelfde, maar het loopt op in een evolutionaire volgorde van uiterst primitief in de macrokosmos naar steeds hoger in de microkosmos.
Kijk daar heb je het al. Het is niet hetzelfde. Een ruimteschip zal zich nooit als een elementair deeltje gedragen. Het werkt anders op grote schaal dan op kleine schaal.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 27 november 2005 @ 23:31:17 #109
100054 Quarks
pi_32632411
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Kijk daar heb je het al. Het is niet hetzelfde. Een ruimteschip zal zich nooit als een elementair deeltje gedragen. Het werkt anders op grote schaal dan op kleine schaal.
Precies.
De axiomata binnen zijn theorie zijn met elkaar in tegenspraak en dat maakt zijn theorie faliekant inconsistent.
  maandag 28 november 2005 @ 00:34:04 #110
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32634402
Wat is licht trouwens harrie? Ik bedoel, licht heeft bijvoorbeeld effect op hoe atomen zich gedragen, en dus ruimteschepen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32636068
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:50 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Dus wederom een tegenspraak. Oorspronkelijke aanname incorrect.
Jaja...
pi_32636403
quote:

Lachen is meestal een fijnere emotie.
Jaja...
  maandag 28 november 2005 @ 08:54:58 #113
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_32638086
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:35 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Het is mij niet duidelijk wat je hiermee bedoelt
Ik vind het leuk dat je altijd van die mooi argumenten bedenkt; ik vind het dus jammer dat je het schijnbaar niet vol kan houden getuige het 'daar zullen de microwezens wel wat op gevonden hebben' en je 'turtles all the way down'-verhaal over de origine van jouw wereld.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  maandag 28 november 2005 @ 09:00:01 #114
83951 rashudo
project 2501
pi_32638138
quote:
Op maandag 28 november 2005 08:54 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ik vind het leuk dat je altijd van die mooi argumenten bedenkt; ik vind het dus jammer dat je het schijnbaar niet vol kan houden getuige het 'daar zullen de microwezens wel wat op gevonden hebben' en je 'turtles all the way down'-verhaal over de origine van jouw wereld.
Dat is een hele goeie
Their eyes opaque.
  maandag 28 november 2005 @ 10:44:35 #115
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32639737
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:34 schreef P8 het volgende:
harry, wat gebeurd er volgens jou met je ziel(geest) als je dood gaat
Die leeft voort in de hemel van de microkosmos, maar leeft daar nu al in de ziel van 10^40 microwezens en dan ook nog in een oneindige reeks steeds hogere hemelen.
  maandag 28 november 2005 @ 10:46:31 #116
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32639773
quote:

Pas maar op dat je geen zenuwinzinking krijgt.
Gewoon doorgaan, zou ik zeggen.
En lachen en huilen, allebei, dat werkt ook goed.
  maandag 28 november 2005 @ 10:47:38 #117
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32639808
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:58 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

mooi verwoord harrie.
dat bedoel ik.
zo is het.
Dank je wel, JoZzephus
pi_32639989
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:44 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Die leeft voort in de hemel van de microkosmos, maar leeft daar nu al in de ziel van 10^40 microwezens en dan ook nog in een oneindige reeks steeds hogere hemelen.
uuuh.....http://forum.fok.nl/forum/28
Jaja...
  maandag 28 november 2005 @ 10:59:03 #119
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_32640026
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:56 schreef Tybris het volgende:

[..]

uuuh.....http://forum.fok.nl/forum/28
Deze is beter
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  maandag 28 november 2005 @ 11:02:50 #120
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640095
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:03 schreef Quarks het volgende:
Je probeert het filosofisch uit te leggen. (hoe kun je filosofisch iets bewijzen?)
Iets natuurkundigs, moet je natuurkundig bewijzen (c.q. met formules).
Mijn filosofisch bewijzen berust op de filosofie van Hegel, waar de wetenschap ook al niks vanaf weet. - Natuurkunde is ook natuurkundefilosofie en de natuurkunde heeft nog zoveel niet op kunnen lossen : 1 - De relativiteitstheorie niet vanwege de tweelingparadox. 2 - De quantummechanica niet, want is een onzekerheidsberekening. 3 - De snarentheorie niet. 4 - De oerknal niet. 5 - En ook de zogenaamde hogere dimensies niet, namelijk of die werkelijk bestaan of slechts een wiskunde-truc zijn.
En toch denkt ze dat Planck absoluut zeker is. Ik denk dat als ze eerst al dat andere opgelost heeft dat ook die Planck-lengte er weer heel anders uit komt te zien.
quote:
Daarmee dek je je dus wel in (met filosofie).
Zodra je jouw theorie natuurkundig probeert te maken, en er dus formules op los laat; slaat het nergens meer op.
Dat wordt dan een mooie uitdaging voor de wetenschap om dat probleem op te gaan lossen, want ik beweer precies het tegendeel : de natuurkunde slaat filosofisch gezien helemaal nergens op.
HEGEL EN POPPER.
En volgens Hegel ontwikkelt de werkelijkheid zich via tegenstellingen, dus dat klopt filosofisch ook heel mooi.
En is bij de wetenschap ook bekend als de falsificatie-theorie van Popper.
Nou, ik kan de natuurwetenschappen heel goed falsificeren met mijn atoomtheorie, dus ze zouden dan wel heel blij met mij moeten zijn.
  maandag 28 november 2005 @ 11:05:40 #121
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640160
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die grote schaal ( onze macro-atomen in de toekomst ) zullen zich ontwikkelen tot het nivo van de kleinere schaal en zich dan dus gedragen als elementaire deeltjes, dus zoals in de microkosmos.
  maandag 28 november 2005 @ 11:07:08 #122
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_32640183
"Ik kan het wel uitleggen, maar je begrijpt het toch niet", is wel heel erg uit de hoogte. Leg het maar uit, en dan bepaal ik zelf wel of ik het begrijp of niet. Want op die hele BrEeZaH site van je staat geen enkele onderbouwing voor je claims.
Ook geen sig dus
  maandag 28 november 2005 @ 11:08:44 #123
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640220
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:31 schreef Quarks het volgende:
Precies.
De axiomata binnen zijn theorie zijn met elkaar in tegenspraak en dat maakt zijn theorie faliekant inconsistent.
De waarheid is dat jullie nog steeds niet weten hoe mijn atoomtheorie inelkaar zit, want wij zullen ons later ontwikkelen tot het nivo van de microwezens en wordt onze kosmos een microkosmos met alle wetten die daar bij behoren.
En de microkosmos wordt een minimicrokosmos, enz enz enz
Dat wil zeggen : alles schikt een plaatsje op.
  maandag 28 november 2005 @ 11:13:44 #124
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640368
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:34 schreef DionysuZ het volgende:
Wat is licht trouwens harrie? Ik bedoel, licht heeft bijvoorbeeld effect op hoe atomen zich gedragen, en dus ruimteschepen.
Ik denk dat licht een combinatie is van enerzijds de ruimteschepen van de microkosmos=de fotonen en anderzijds bestaat uit de nog veel kleinere deeltjes=ruimteschepen van de mini-microkosmos=de golven van het licht.
Dus de golven bestaan dan uit nog veel kleinere deeltjes.
Die komen ongeveer overeen met de plancklengte.
(Vanwege de paradox dat licht uit golven en deeltjes bestaat)
  maandag 28 november 2005 @ 11:16:57 #125
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640443
quote:
Op maandag 28 november 2005 01:51 schreef Tybris het volgende:
Dus wederom een tegenspraak. Oorspronkelijke aanname incorrect.
De wetenschap ontwikkelt zich door middel van tegenspraak volgens Hegel en ook volgens Popper.
En de filosofie is nog altijd de wetenschap der wetenschappen.
En dan vooral de theologie die berust op het bewustzijn van het oneindige en eeuwige.
En volgens mij ook de oneindige deelbaarheid van de microkosmos.
  maandag 28 november 2005 @ 11:19:05 #126
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640481
quote:
Op maandag 28 november 2005 08:54 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Zoals jullie altijd weer aan komt dragen met : de wetenschap zal het allemaal wel oplossen, zo mag ik toch ook wel eens mijn microwezens tevoorschijn toveren, niet ??
pi_32640492
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:16 schreef harriechristus het volgende:

[..]

De wetenschap ontwikkelt zich door middel van tegenspraak volgens Hegel en ook volgens Popper.
En de filosofie is nog altijd de wetenschap der wetenschappen.
En dan vooral de theologie die berust op het bewustzijn van het oneindige en eeuwige.
En volgens mij ook de oneindige deelbaarheid van de microkosmos.
Inderdaad, maar een tegenspraak gebruik je om aan te tonen dat iets niet zo is (tenzij je aanneemt dat iets niet zo is, dan toon je aan dat het wel zo is, maar dat is hier niet het geval).
Jaja...
  maandag 28 november 2005 @ 11:21:41 #128
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640543
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
"Ik kan het wel uitleggen, maar je begrijpt het toch niet", is wel heel erg uit de hoogte. Leg het maar uit, en dan bepaal ik zelf wel of ik het begrijp of niet. Want op die hele BrEeZaH site van je staat geen enkele onderbouwing voor je claims.
ONDERBOUWING
Hier komt een begin van onderbouwing.
De wetenschap kan niet verklaren hoe het mogelijk is dat domme (betrekkelijk eenvoudige) atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten inelkaar gezet hebben en ook niet hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van diezelfde eenvoudige atomen.
Het moeten dan wel super-intelligente atomen zijn,of beter: er moet een super-intelligentie in zitten.
En omdat wij in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen (bij een voortgaande evolutie) zouden die atomen ook wel eens ruimteschepen kunnen zijn want dan komt het heelal als een logisch doorlopend evolutionair systeem inelkaar te zitten, want dan bestaat de microkosmos uit een oneindige reeks van steeds hogere culturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie, die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
Het heelal blijkt dan een mooi eeuwig en oneindig en logisch evolutionair heelal te zijn en geen dood mechaniek, maar een heelal uit levende wezens, dus een bewust echt en werkelijk heelal.
Een heelal dat in wezen GOD zelf is.
  maandag 28 november 2005 @ 11:23:09 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32640563
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:21 schreef harriechristus het volgende:

[..]

ONDERBOUWING
De wetenschap kan niet verklaren hoe het mogelijk is dat domme (betrekkelijk eenvoudige) atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten inelkaar gezet hebben en ook niet hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren op basis van diezelfde eenvoudige atomen.
Vooral kwik-atomen en fluor-atomen reageert ons lichaam heel subliem op.
  maandag 28 november 2005 @ 11:27:55 #130
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640658
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:19 schreef Tybris het volgende:

[..]

Inderdaad, maar een tegenspraak gebruik je om aan te tonen dat iets niet zo is (tenzij je aanneemt dat iets niet zo is, dan toon je aan dat het wel zo is, maar dat is hier niet het geval).
Ik kan met mijn atoomtheorie aantonen dat de wetenschap hier fout moet zitten, want het heelal is niet eindig, maar oneindig, want als er een grens is, dan kunnen we over die grens heen.
En de wetenschap heeft ook altijd weer de fout gemaakt te menen nu eindelijk de grens gevonden te hebben en alles wel te weten.
En nu denkt ze weer opnieuw dat vlak om de hoek met een nieuwe formule alles eindelijk definitief opgelost zal zijn.
Maar om die hoek staat harrie met zijn atoomtheorie.
  maandag 28 november 2005 @ 11:29:26 #131
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 28 november 2005 @ 11:31:48 #132
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640743
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:23 schreef Alicey het volgende:
Vooral kwik-atomen en fluor-atomen reageert ons lichaam heel subliem op.
Heel intelligent, beste Alicey.
De wetenschap laat zich weer eens van haar beste kant zien.
  maandag 28 november 2005 @ 11:34:46 #133
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640812
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:29 schreef pfaf het volgende:
Toch ben ik nog benieuwd waar de onderste laag uit bestaat.
Er is geen onderste laag, want die reeks in de microkosmos is oneindig.
(Ook al 5 x uitgelegd )
Wij zelf zijn de allerlaagste cultuur, dus je zou dan beter onze cultuur als de onderste laag kunnen beschouwen.
  maandag 28 november 2005 @ 11:36:19 #134
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32640841
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:34 schreef harriechristus het volgende:

[..]

(Ook al 5 x uitgelegd )
Wij zelf zijn de allerlaagste cultuur, dus je zou dan beter onze cultuur als de onderste laag kunnen beschouwen.
Oneindig. Daar heb ik zo'n hekel aan.
  maandag 28 november 2005 @ 11:36:26 #135
100054 Quarks
pi_32640846
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:02 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Mijn filosofisch bewijzen berust op de filosofie van Hegel, waar de wetenschap ook al niks vanaf weet. - Natuurkunde is ook natuurkundefilosofie en de natuurkunde heeft nog zoveel niet op kunnen lossen : 1 - De relativiteitstheorie niet vanwege de tweelingparadox. 2 - De quantummechanica niet, want is een onzekerheidsberekening. 3 - De snarentheorie niet. 4 - De oerknal niet. 5 - En ook de zogenaamde hogere dimensies niet, namelijk of die werkelijk bestaan of slechts een wiskunde-truc zijn.
En toch denkt ze dat Planck absoluut zeker is. Ik denk dat als ze eerst al dat andere opgelost heeft dat ook die Planck-lengte er weer heel anders uit komt te zien.
1: De tweelingenparadox heeft te maken met tijdsdilatie en referentiekaders, het is ook maar een gedachte experiment. Oplossing

2: De kwantummechanica stelt dat we alleen de waarschijnlijkheid kunnen bepalen en dat de onzekerheid in het bepalen van die waarschijnlijkheid gekoppeld is aan andere onzekerheden. Maak je de een kleiner, dan wordt de ander groter.
Niet op grond van nauwkeurigheid van apparatuur, maar fundamenteel.
Dat is deze de onzekerheidsrelatie van Heisenberg

3: De snaartheorie staat pas in een beginstadium, er zijn enkele honderden wetenschappers bezig die steeds meer vooruitgang boeken.
Zoiets is natuurlijk niet eenvoudig en is niet snel klaar.
Het lost wel veel op (als de theorie blijkt te kloppen).

4: De oerknal zelf lost niets op, de theorie doet dat.
Deze lost aardig wat op en probeert veel te verklaren; wat hiervoor plaatsvond is natuurlijk alleen maar naar te raden (net zoals jij doet).

5: Welke hogere dimensies?
Bedoel je dat een 5-dimensionale anti-desitter heelal als hologram wordt vastgelegd op het 4-dimensionale oppervlak aan zijn periferie.
quote:
[[..]

Dat wordt dan een mooie uitdaging voor de wetenschap om dat probleem op te gaan lossen, want ik beweer precies het tegendeel : de natuurkunde slaat filosofisch gezien helemaal nergens op.
HEGEL EN POPPER.
En volgens Hegel ontwikkelt de werkelijkheid zich via tegenstellingen, dus dat klopt filosofisch ook heel mooi.
En is bij de wetenschap ook bekend als de falsificatie-theorie van Popper.
Nou, ik kan de natuurwetenschappen heel goed falsificeren met mijn atoomtheorie, dus ze zouden dan wel heel blij met mij moeten zijn.
Popper stelt dat een theorie uitsluitend wetenschappelijk kan zijn als hij ook falsificeerbaar is.
Een theorie wordt gezegd falsifieerbaar te zijn als de criteria kunnen worden aangegeven op grond waarvan de theorie zou moeten worden verworpen.
Anders geformuleerd heet een theorie falsifieerbaar als het mogelijk is een experiment uit te voeren, waarvoor geldt dat voorafgaand aan het uitvoeren van het experiment er exact aan te geven valt, bij welke uitkomst van het experiment er aanleiding zou bestaan om de geldigheid van de theorie te verwerpen.
De zwaartekrachtstheorie voldoet hieraan: als ik een experiment uitvoer door een baksteen los te laten en die valt omhoog in plaats van omlaag, of hij blijft zweven, is mijn voorstelling van zwaartekracht kennelijk onjuist.

Jou theorie is dus verre van falsifieerbaar omdat er geen enkel experiment kan worden uitgevoerd waaruit blijkt dat wat jij zegt klopt.
Het blijft giswerk.
Of kun jij een experiment bedenken waaruit blijkt dat het zeker is dat atomen uit ruimteschepen bestaan?
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:13 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik denk dat licht een combinatie is van enerzijds de ruimteschepen van de microkosmos=de fotonen en anderzijds bestaat uit de nog veel kleinere deeltjes=ruimteschepen van de mini-microkosmos=de golven van het licht.
Dus de golven bestaan dan uit nog veel kleinere deeltjes.
Die komen ongeveer overeen met de plancklengte.
(Vanwege de paradox dat licht uit golven en deeltjes bestaat)
Welke paradox?
quote:
Veel van kwantummechanica draait om de schijnbare onmogelijkheid van de golf-deeltje dualiteit.

Het begon allemaal met de vraag of licht nu eigenlijk een golf of een deeltje is. In navolging van Christiaan Huygens dachten de fysici dat licht een golfverschijnsel was, maar rond het begin van de twintigste eeuw leek het foto-elektrisch effect erop te wijzen dat het toch deeltjes betrof. Nu weten we dat licht, en ook 'deeltjes' zoals elektronen, zich soms gedragen als deeltjes en soms als een golf. Dit wordt het golf-deeltje dualisme genoemd en is één van de eerste merkwaardige dingen die men tegenkomt in de kwantummechanica.

Sommige aanhangers van de relativiteitstheorie accepteren het dualistische karakter van deeltjes.

De snaartheorie heeft een alternatieve uitleg, waarbij het golf- dan wel deeltjesgedrag direct uit de theorie te herleiden is. Nog niet veel wetenschappers hebben de snaartheorie geaccepteerd, hoewel mathematische modellen al hebben aangetoond dat de theorie goed te gebruiken is om quantumfysische processen te beschrijven en voorspellen.
  maandag 28 november 2005 @ 11:37:29 #136
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32640870
KOPSPIJKERS
18 oktober 2003 was ik bij Kopspijkers.
Op het laatst zeg ik op de vraag van Jack, dat als mijn atoomtheorie niet mocht kloppen, dat het heelal dan niet goed inelkaar zit.
Daar werd natuurlijk hartelijk om gelachen, maar ik meende dat oprecht, want dan zitten we met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept, dat eindigt in een EINDKRAK(of een even zinloze uitdijing in een oneindige leegte), dwz een complete catastrofe van het heelal.
Op het fimpje zelf, dat hier onder is te zien, kom ik na 19 minuten in beeld.
http://variatee.vara.nl/kopspijkers/playerpage.jsp?itemaflID=49256&listtype=terugkijken&jaar=1041375600
  maandag 28 november 2005 @ 11:40:15 #137
100054 Quarks
pi_32640953
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:37 schreef harriechristus het volgende:
KOPSPIJKERS
Op het laatst zeg ik op de vraag van Jack, dat als mijn atoomtheorie niet mocht kloppen, dat het heelal dan niet goed inelkaar zit.
Daar werd natuurlijk hartelijk om gelachen, maar ik meende dat oprecht, want dan zitten we met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept, dat eindigt in een EINDKRAK(of een even zinloze uitdijing in een oneindige leegte), dwz een complete catastrofe van het heelal.
http://variatee.vara.nl/kopspijkers/playerpage.jsp?itemaflID=49256&listtype=terugkijken&jaar=1041375600
Dit heb je al een paar keer geplaatst; ben je nu stiekem een bot?
  maandag 28 november 2005 @ 11:42:17 #138
100054 Quarks
pi_32641005
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:34 schreef harriechristus het volgende:

[..]

(Ook al 5 x uitgelegd )
Eerst zeg je dat wij de bovenste laag zijn; we moeten immers de hogere laag (wat dan de bovenste wordt) zelf bouwen d.m.v. ruimteschepen wat dan atomen worden.
Maar nu zeg je dat we de onderste laag zijn
  maandag 28 november 2005 @ 11:42:20 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32641007
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:37 schreef harriechristus het volgende:
KOPSPIJKERS
Is het niet zo dat je een eigen theorie bedenkt, omdat je de wetenschappelijke theorie niet mooi genoeg vindt? Omdat de voorspellingen die gedaan worden je tegen staan? Dat je daarom een eigen theorie bedenkt, die niet noodzakelijk feitelijk juist hoeft te zijn, maar een happy end kent?
  maandag 28 november 2005 @ 11:44:03 #140
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_32641041
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:19 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Zoals jullie altijd weer aan komt dragen met : de wetenschap zal het allemaal wel oplossen, zo mag ik toch ook wel eens mijn microwezens tevoorschijn toveren, niet ??
Waarom bedenk je een theorie die de (volgens jou) foute wetenschap verbeterd om dan als onderbouwing van jouw theorie te zeggen dat je diezelfde foute wetenschap mag gebruiken als argument?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  maandag 28 november 2005 @ 11:50:10 #141
100054 Quarks
pi_32641198
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:44 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Waarom bedenk je een theorie die de (volgens jou) foute wetenschap verbeterd om dan als onderbouwing van jouw theorie te zeggen dat je diezelfde foute wetenschap mag gebruiken als argument?
Inderdaad vreemd.
Zijn onderbouwing is altijd:
1: De huidige wetenschap kan het toch ook niet oplossen.
2: Een samvatting van zijn theorie.
3: Of hij zegt dat de ruimtewezens daar wel een oplossing voor hebben.
  maandag 28 november 2005 @ 12:20:46 #142
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_32641811
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:21 schreef harriechristus het volgende:

[..]

ONDERBOUWING
Het moeten dan wel super-intelligente atomen zijn,of beter: er moet een super-intelligentie in zitten.
En omdat wij in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen (bij een voortgaande evolutie) zouden die atomen ook wel eens ruimteschepen kunnen zijn want dan komt het heelal als een logisch doorlopend evolutionair systeem inelkaar te zitten, want dan bestaat de microkosmos uit een oneindige reeks van steeds hogere culturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie, die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen.
Het heelal blijkt dan een mooi eeuwig en oneindig en logisch evolutionair heelal te zijn en geen dood mechaniek, maar een heelal uit levende wezens, dus een bewust echt en werkelijk heelal.
Een heelal dat in wezen GOD zelf is.
Kortom, de wetenschap weet niet alles van het heelal, de atomen en de evolutie, en daaruit volgt dat jouw theorie correct is? Die logica slaat helemaal nergens op. Je geeft nogmaals een samenvatting van je theorie, zonder onderbouwing of bewijzen. 'De wetenschap weet het ook niet' is geen bewijs.
Ook geen sig dus
  maandag 28 november 2005 @ 12:52:22 #143
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32642488
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:05 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Die grote schaal ( onze macro-atomen in de toekomst ) zullen zich ontwikkelen tot het nivo van de kleinere schaal en zich dan dus gedragen als elementaire deeltjes, dus zoals in de microkosmos.
Owwwwkay.. Dus jij stelt voor dat wij in de toekomst de natuurwetten aan gaan passen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 28 november 2005 @ 19:21:35 #144
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32652141
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:46 schreef soulsurvivor het volgende:
harriechristus
Geweldig!!!
Ben een fan van je.
ik heb je theorie niet bestudeerd, maar ik vind het gaaf dat je er bent.
go on harriechristus
Hartelijk dank, maar ook een beetje studeren zou geen kwaad kunnen.
  maandag 28 november 2005 @ 19:31:15 #145
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32652388
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:42 schreef Quarks het volgende:
Eerst zeg je dat wij de bovenste laag zijn; we moeten immers de hogere laag (wat dan de bovenste wordt) zelf bouwen d.m.v. ruimteschepen wat dan atomen worden.
Maar nu zeg je dat we de onderste laag zijn
In het heelal is geen boven en onder en die termen zijn daarom erg verwarrend.
Vooral omdat je dan onderste verwart met meest primitief.
(Maar ook nog eens gebruikt in de betekenis van een laatste(kleinste) in een oneindige reeks, terwijl er geen laatste(onderste) is in een oneindige reeks(ik meen dat dat van jou kwam? - dan wordt de chaos compleet)
Je kunt dan beter groter en kleiner gebruiken.
Wij gaan later de macrokosmos met ruimteschepen volbouwen en wordt een grotere cultuur, dwz uit grotere macro-elementen.
Maar die grotere cultuur is primitiever dan wij.
(Maar het zal nog wel niet duidelijk zijn en kunnen hier heerlijk eindeloos over doorgaan zeuren tot vermaak van de eindeloze discussie)
En gebruik je daarentegen onderste in de betekenis van meest primitief dan zijn wij de onderste laag.
  maandag 28 november 2005 @ 19:33:15 #146
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32652440
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:36 schreef pfaf het volgende:
Oneindig. Daar heb ik zo'n hekel aan.
Ik hou juist van de oneindigheid en ik heb een hekel aan de eindigheid en begrensdheid.
Daar krijg ik het benauwd van.
  maandag 28 november 2005 @ 19:40:30 #147
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32652652
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:33 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik hou juist van de oneindigheid en ik heb een hekel aan de eindigheid en begrensdheid.
Daar krijg ik het benauwd van.
Doe mij maar een miljoenste deel van oneindig, vind ik al meer dan genoeg.
  maandag 28 november 2005 @ 19:55:14 #148
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32653048
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:36 schreef Quarks het volgende:
1: De tweelingenparadox heeft te maken met tijdsdilatie en referentiekaders, het is ook maar een gedachte experiment. Oplossing
Als A stilstaat en B beweegt, dan mag B zeggen dat hij zelf stilstaat en A beweegt.
Dan moeten ze allebei een tijdsvertraging hebben, wat tegenstrijdig is en waarvoor ik ook nooit een oplossing heb mogen lezen.En ik heb geen zin door een hele lap engelse tekst te worstelen om opnieuw teleurgesteld te worden.Als je het mij niet op een eenvoudige manier duidelijk kan maken, laat het dan maar.
quote:
2: De kwantummechanica stelt dat we alleen de waarschijnlijkheid kunnen bepalen en dat de onzekerheid in het bepalen van die waarschijnlijkheid gekoppeld is aan andere onzekerheden. Maak je de een kleiner, dan wordt de ander groter.
Niet op grond van nauwkeurigheid van apparatuur, maar fundamenteel.
Dat is deze de onzekerheidsrelatie van Heisenberg
Aan die fundamentaliteit, daar twijfel ik nu juist heel erg aan, want ik geloof helemaal niet dat de microkosmos onzeker is qua beweging, maar dat dit aan onze apparatuur ligt.
quote:
3: De snaartheorie staat pas in een beginstadium, er zijn enkele honderden wetenschappers bezig die steeds meer vooruitgang boeken.
Zoiets is natuurlijk niet eenvoudig en is niet snel klaar.
Het lost wel veel op (als de theorie blijkt te kloppen).
de snaartheorie bewijst ten overvloede dan de microkosmos een hogere wereld is, in strijd met de evolutietheorie uit een eenvoudig begin
quote:
4: De oerknal zelf lost niets op, de theorie doet dat.
Deze lost aardig wat op en probeert veel te verklaren; wat hiervoor plaatsvond is natuurlijk alleen maar naar te raden (net zoals jij doet).
Ik raad helemaal niks, want mijn atoomtheorie berust op de logica dat de oerknal uit een oneindige reeks van steeds hogere culturen tevoorschijn is gekomen.En er was nooit een VOOR de oerknal, omdat de tijd in de microkosmos steeds sneller en sneller gaat en een inwendige eeuwigheid is.
quote:
5: Welke hogere dimensies?
Bedoel je dat een 5-dimensionale anti-desitter heelal als hologram wordt vastgelegd op het 4-dimensionale oppervlak aan zijn periferie.
Ik begrijp dat je mij graag wilt imponeren, maar om te beginnen gewoon een heelal waarbij je de ene kant opgaat en aan de andere kant weer zou verschijnen. Is dat al experimenteel bewezen? En als dit werkelijk zo is, wie zegt mij dat als wij het heelal inkijken dan eigenlijk niet 5 of 10 x door hetzelfde heelal kijken als die hogere dimensie werkelijk bestaat. Dat heb ik ook nog nooit ergens gelezen.
quote:
Popper stelt dat een theorie uitsluitend wetenschappelijk kan zijn als hij ook falsificeerbaar is.
Een theorie wordt gezegd falsifieerbaar te zijn als de criteria kunnen worden aangegeven op grond waarvan de theorie zou moeten worden verworpen.
Anders geformuleerd heet een theorie falsifieerbaar als het mogelijk is een experiment uit te voeren, waarvoor geldt dat voorafgaand aan het uitvoeren van het experiment er exact aan te geven valt, bij welke uitkomst van het experiment er aanleiding zou bestaan om de geldigheid van de theorie te verwerpen.
De zwaartekrachtstheorie voldoet hieraan: als ik een experiment uitvoer door een baksteen los te laten en die valt omhoog in plaats van omlaag, of hij blijft zweven, is mijn voorstelling van zwaartekracht kennelijk onjuist.
Ik vind dit wel een zeer humoristisch voorbeeld. Was die Popper zo'n grapjas? Maar dank zij jou begrijp ik nu eindelijk wat Popper bedoelt. Dank je wel, hoor !!
quote:
Jou theorie is dus verre van falsifieerbaar omdat er geen enkel experiment kan worden uitgevoerd waaruit blijkt dat wat jij zegt klopt.
Het blijft giswerk.
Of kun jij een experiment bedenken waaruit blijkt dat het zeker is dat atomen uit ruimteschepen bestaan?
Ja, ja, dat mag de wetenschap doen in de toekomst ... ieder zijn eigen taak ... ik laat ook wat voor anderen over
quote:
Welke paradox?
Als jij denkt dat de snaartheorie het opgelost heeft, ik vind het best. Maar ik heb gelezen dat zelfs de computers hun nek breken bij de berekeningen en dat die hele theorie van ellende aan elkaar hangt of tenminste aan sterke twijfel onderhevig.
Maar goed : in mijn atoomtheorie hangen al die ingewikkelde formules en hogere dimensies niet als lege abstracties in de lucht, maar zijn een mechanisch moment van een oneindige reeks van steeds hogere culturen(eventueel met hogere dimensies) in de microkosmos. Dat lijkt mij veel logischer en bevredigender dan dat abstracte cijfergegoochel.

[/quote]

[ Bericht 6% gewijzigd door harriechristus op 28-11-2005 20:05:31 ]
  maandag 28 november 2005 @ 20:08:26 #149
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32653360
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:40 schreef Quarks het volgende:
Dit heb je al een paar keer geplaatst; ben je nu stiekem een bot?
Wat is nu weer een bot?
  maandag 28 november 2005 @ 20:14:01 #150
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32653501
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:42 schreef Alicey het volgende:
Is het niet zo dat je een eigen theorie bedenkt, omdat je de wetenschappelijke theorie niet mooi genoeg vindt? Omdat de voorspellingen die gedaan worden je tegen staan? Dat je daarom een eigen theorie bedenkt, die niet noodzakelijk feitelijk juist hoeft te zijn, maar een happy end kent?
Neen, zo simpel is het echt niet, hoor !!
Maar het is wel zo dat de wetenschap de diepere problemen van het heelal niet kan verklaren en dat kan ik met mijn atoomtheorie in eenheid met de Hegeliaanse filosofie heel goed oplossen.
En inderdaad : waarheid en schoonheid gaan hier heel goed samen.
Heeft Einstein zoiets ook niet eens gezegd?
Ik vind de opvatting van de wetenschap inderdaad oerlelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')