abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32595334

Mensen consumeren vlees, maar van de echte wereld in het slachthuis staan velen ver af. Terwijl ze toch vaak zeggen van dieren te houden. Op sigaretverpakkingen en dergelijke zien we waarschuwingen, terwijl dat toch veel bekender is en was dan wat er in slachthuizen gebeurd. Zouden we plaatjes van dode (of nog halflevende) dieren (zoals hierboven, maar dan nog een tikkeltje erger) standaard op vleesverpakkingen moeten zetten?
pi_32595429
Waarom? Op roken staat een waarschuwing omdat het slecht voor je gezondheid is. Dat deze dieren geslacht worden weten we allang, en het is ook niet echt slecht voor ons. Als mensen het echt zo zielig vinden worden ze vanzelf wel vegetarier.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:15:43 #3
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32601083
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 15:08 schreef Hugo- het volgende:
Waarom? Op roken staat een waarschuwing omdat het slecht voor je gezondheid is. Dat deze dieren geslacht worden weten we allang, en het is ook niet echt slecht voor ons. Als mensen het echt zo zielig vinden worden ze vanzelf wel vegetarier.
Ik zag pas geleden een aflevering van zo'n serie op TV waar nederlandse gezinnen in een of ander bosjesmannendorp gaan wonen en leven. Op een gegeven moment haal zo'n bosjesman een koe erbij en maakt die dood zodat ze die avond lekker vlees kunnen eten. Nou je had dat gezin eens moeten horen. "Dieren zijn onze vrienden!", "Dit doe je toch niet? Barbaren" ze weigerden het vlees te eten van de koe en maakten de bewoners van dat dorp voor ik weet niet wat uit.. ik dacht die zijn vast veganistisch of vegetarisch ofzo. Maar NEE, ze eten hier in Nederland ook gewoon vlees, maar dan zit het in verpakking in de supermarkt.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32601191
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:15 schreef DionysuZ het volgende:
Nou je had dat gezin eens moeten horen. "Dieren zijn onze vrienden!", "Dit doe je toch niet? Barbaren" ze weigerden het vlees te eten van de koe en maakten de bewoners van dat dorp voor ik weet niet wat uit.. ik dacht die zijn vast veganistisch of vegetarisch ofzo. Maar NEE, ze eten hier in Nederland ook gewoon vlees, maar dan zit het in verpakking in de supermarkt.
Dan ben je dom.
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 november 2005 @ 19:23:29 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_32601257
Ik haat dieren. Honden schijten op de stoep. Duiven schijten tegen je raam. Katten heben schijt aan alles en iedereen. Schijtlijsters houden je uit de slaap. Ik vreet ze met alle liefde op.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32611158
Het zal mij een worst wezen zolang ik maar vlees op m'n bord heb. Dat die dieren geen fijn leven hebben weet ik maar ik eet er geen frikandel minder om.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32611185
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:15 schreef DionysuZ het volgende:
Ik zag pas geleden een aflevering van zo'n serie op TV waar nederlandse gezinnen in een of ander bosjesmannendorp gaan wonen en leven. Op een gegeven moment haal zo'n bosjesman een koe erbij en maakt die dood zodat ze die avond lekker vlees kunnen eten. Nou je had dat gezin eens moeten horen. "Dieren zijn onze vrienden!", "Dit doe je toch niet? Barbaren" ze weigerden het vlees te eten van de koe en maakten de bewoners van dat dorp voor ik weet niet wat uit.. ik dacht die zijn vast veganistisch of vegetarisch ofzo. Maar NEE, ze eten hier in Nederland ook gewoon vlees, maar dan zit het in verpakking in de supermarkt.
Jammer dat het geen kannibalen stam was.
  zondag 27 november 2005 @ 12:51:54 #8
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_32615113
Zo'n slecht idee is het eigenlijk niet.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 27 november 2005 @ 13:35:36 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32616122
Goed idee, laten we van ieder product het meest extreme voorbeeld nemen van hoe het daar ergens in de wereld wel eens wat mee mis is gegaan en daar dan lekker krokodillen tranen over gaan huilen.
Er is vast wel een fabrikant van onderdelen van mobile telefoons waar in de fabriek ooit een kind heeft gehuild. Maken we daarvan een foto en een waarschuwingssticker, mobile telefoons laten kinderen huilen.
En wat te denken van granen, er is wel eens een kind in een oogstmachine gekomen, of erdoor overreden.. Leuke gruwelfoto´s, brood kills.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 november 2005 @ 13:40:17 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32616220
Lijkt mij een beetje overdreven idd, dan kun je zulke plaatjes wel op álle producten gaan plakken.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32620070
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Lijkt mij een beetje overdreven idd, dan kun je zulke plaatjes wel op álle producten gaan plakken.
Producten die gemaakt worden van planten, olie, metaal enzovoorts, lijkt mij toch een heel andere orde dan levende wezens.
  zondag 27 november 2005 @ 16:30:29 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32620924
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Producten die gemaakt worden van planten, olie, metaal enzovoorts, lijkt mij toch een heel andere orde dan levende wezens.
Planten leven niet?
pi_32621340
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:30 schreef freako het volgende:

[..]

Planten leven niet?
quote:
Fruitarisme

Fruitarisme is de opvatting dat men alleen plantaardig voedsel zou mogen eten dat vanzelf van een boom of struik is gevallen. Het is een nog extremere vorm van idealistische voedingonthouding dan het veganisme of vegetarisme. Een fruitariër stelt dat planten ook pijn zouden kunnen beleven, hoewel dit door de biologische wetenschap nooit is aangetoond. Psychologisch zou het verklaard kunnen worden als een tegenreactie, als het opzoeken van de grenzen en het uittesten van de (eigen) omgeving.
Toch een verschilletje.
pi_32622170
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Pfff, vlees eten is geen misdaad hoor. De vergelijking die je maakt met roken is onzin natuurlijk. Roken is slecht voor je, vlees eten niet. Bovendien kun je op deze manier overal wel een plakkertje op doen. Mensen die er moeite mee hebben dat dieren geslacht worden moeten maar vegetarier worden.

In heel veel gevallen hebben deze dieren helemaal niet zo'n ongelukkig leven hoor. En tegenwoordig doet het slachten (stroomstootje) ook al geen pijn meer. (Dit klinkt wat hard maar zo bedoel ik het niet.)
  zondag 27 november 2005 @ 17:22:03 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32622269
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed idee, laten we van ieder product het meest extreme voorbeeld nemen van hoe het daar ergens in de wereld wel eens wat mee mis is gegaan en daar dan lekker krokodillen tranen over gaan huilen.
Er is vast wel een fabrikant van onderdelen van mobile telefoons waar in de fabriek ooit een kind heeft gehuild. Maken we daarvan een foto en een waarschuwingssticker, mobile telefoons laten kinderen huilen.
En wat te denken van granen, er is wel eens een kind in een oogstmachine gekomen, of erdoor overreden.. Leuke gruwelfoto´s, brood kills.

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')