Ik zag pas geleden een aflevering van zo'n serie op TV waar nederlandse gezinnen in een of ander bosjesmannendorp gaan wonen en leven. Op een gegeven moment haal zo'n bosjesman een koe erbij en maakt die dood zodat ze die avond lekker vlees kunnen eten. Nou je had dat gezin eens moeten horen. "Dieren zijn onze vrienden!", "Dit doe je toch niet? Barbaren" ze weigerden het vlees te eten van de koe en maakten de bewoners van dat dorp voor ik weet niet wat uit.. ik dacht die zijn vast veganistisch of vegetarisch ofzo. Maar NEE, ze eten hier in Nederland ook gewoon vlees, maar dan zit het in verpakking in de supermarkt.quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:08 schreef Hugo- het volgende:
Waarom? Op roken staat een waarschuwing omdat het slecht voor je gezondheid is. Dat deze dieren geslacht worden weten we allang, en het is ook niet echt slecht voor ons. Als mensen het echt zo zielig vinden worden ze vanzelf wel vegetarier.
Dan ben je dom.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:15 schreef DionysuZ het volgende:
Nou je had dat gezin eens moeten horen. "Dieren zijn onze vrienden!", "Dit doe je toch niet? Barbaren" ze weigerden het vlees te eten van de koe en maakten de bewoners van dat dorp voor ik weet niet wat uit.. ik dacht die zijn vast veganistisch of vegetarisch ofzo. Maar NEE, ze eten hier in Nederland ook gewoon vlees, maar dan zit het in verpakking in de supermarkt.
Jammer dat het geen kannibalen stam was.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:15 schreef DionysuZ het volgende:
Ik zag pas geleden een aflevering van zo'n serie op TV waar nederlandse gezinnen in een of ander bosjesmannendorp gaan wonen en leven. Op een gegeven moment haal zo'n bosjesman een koe erbij en maakt die dood zodat ze die avond lekker vlees kunnen eten. Nou je had dat gezin eens moeten horen. "Dieren zijn onze vrienden!", "Dit doe je toch niet? Barbaren" ze weigerden het vlees te eten van de koe en maakten de bewoners van dat dorp voor ik weet niet wat uit.. ik dacht die zijn vast veganistisch of vegetarisch ofzo. Maar NEE, ze eten hier in Nederland ook gewoon vlees, maar dan zit het in verpakking in de supermarkt.
Producten die gemaakt worden van planten, olie, metaal enzovoorts, lijkt mij toch een heel andere orde dan levende wezens.quote:Op zondag 27 november 2005 13:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Lijkt mij een beetje overdreven idd, dan kun je zulke plaatjes wel op álle producten gaan plakken.
Planten leven niet?quote:Op zondag 27 november 2005 16:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Producten die gemaakt worden van planten, olie, metaal enzovoorts, lijkt mij toch een heel andere orde dan levende wezens.
quote:
Toch een verschilletje.quote:Fruitarisme
Fruitarisme is de opvatting dat men alleen plantaardig voedsel zou mogen eten dat vanzelf van een boom of struik is gevallen. Het is een nog extremere vorm van idealistische voedingonthouding dan het veganisme of vegetarisme. Een fruitariër stelt dat planten ook pijn zouden kunnen beleven, hoewel dit door de biologische wetenschap nooit is aangetoond. Psychologisch zou het verklaard kunnen worden als een tegenreactie, als het opzoeken van de grenzen en het uittesten van de (eigen) omgeving.
Pfff, vlees eten is geen misdaad hoor. De vergelijking die je maakt met roken is onzin natuurlijk. Roken is slecht voor je, vlees eten niet. Bovendien kun je op deze manier overal wel een plakkertje op doen. Mensen die er moeite mee hebben dat dieren geslacht worden moeten maar vegetarier worden.quote:Op zondag 27 november 2005 16:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Producten die gemaakt worden van planten, olie, metaal enzovoorts, lijkt mij toch een heel andere orde dan levende wezens.
quote:Op zondag 27 november 2005 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed idee, laten we van ieder product het meest extreme voorbeeld nemen van hoe het daar ergens in de wereld wel eens wat mee mis is gegaan en daar dan lekker krokodillen tranen over gaan huilen.
Er is vast wel een fabrikant van onderdelen van mobile telefoons waar in de fabriek ooit een kind heeft gehuild. Maken we daarvan een foto en een waarschuwingssticker, mobile telefoons laten kinderen huilen.
En wat te denken van granen, er is wel eens een kind in een oogstmachine gekomen, of erdoor overreden.. Leuke gruwelfoto´s, brood kills.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |