quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:09 schreef Girly het volgende:wilde ff degene die op het einde zowat lopen sterkte wensen met laatste loodjes
ik heb een vraagje,ben het nu zat na een aantal weken dat ik ongelovelijke pijn heb in mijn rug (niet onderrug) het is dat gedeelte aan de achterkant van ribben, die spieren daar. ik kan niet meer te lang zitten, of ik nou op de bank zit, op een stoel of weet ik veel waar dan ook, die pijn is echt niet weg te krijgen. weet iemand hoe dat komt? zit daar iets vast wat losgemaakt moet worden ofzo, want heb het alleen aan de linkerkant. En als ik loop heb ik er dus geen last van, althans minder. ik ben een beetje ten einde raad.
Ik ken het gevoel wel alleen heb ik dat nu gelukkig niet.. maar in begin van de zwangerschap,
zijn de emotionele spanningen die je hebt/hebt gehad gaan op je spieren slaan waardoor de boel daar wta vast kan gaan zitten.. normaal gesproken verhelpenze dat met manuele therapie alleen tijdens de zwangerschap kunnen niet al die bewegingen gemaakt worden.
Tips die ik kreeg op krukje zitten en een bezemsteel o.i.d. vast pakken en met beiden handen gestrekt voor je houden.. __0___0__ <-- dat idee zeg maar
![]()
de rondjes zijn je handen.. en dan naar rechts een peddel beweging maken en dan naar lkinks peddel beweging maken
dit een aantal keer doen
en dan d ebezemsteel in je nek leggen met je armen eroverheen _0_( )_0_ zeg maar en dan langzaam naar links draaien en naar rechts .. dit met je gezicht meedraaiend die blijft dus recht naar voren kijkend
![]()
en last but not least maar dat is wel een gemene oefening.. bij deur gaan staan en dan een halve pas er vanaf
je armen tegen de deur aan en zo je handen en armen naar boven drukken.. totdat je heel je armen plat op de deur hebt.. ( mag je niet doen zonder dat iemand erbij is i.v.m. kans op duizelingen)
sterkte ermee