En de Britse psycholoog Theodore Dalrymple in een Netwerk uitzending over extreem asociaal gedrag:quote:Brad Pitt in "Fight Club" told it pretty well. "We have no Great War. We have no Great Depression. Our Great War is a spiritual one. Our Great Depression is our lives."
En dat steeds meer (autochtone) mensen voor de Islam kiezen, ook belicht in een andere Netwerk uitzending, waar opeens het geloof centraal gaat staan in het leven.quote:"This is just a manifestion of the emptiness of modern life"
Nee hoor. Er zijn genoeg mensen met het levensdoel zoveel mogelijk lol te maken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:02 schreef pberends het volgende:
Betekent die leegte van het moderne het einde van de mensheid?
Het begin van het einde... of het einde van een nieuw begin ?quote:Betekent die leegte van het moderne het einde van de mensheid?
Jij extrapoleert je eigen crisis gemakshalve maar even op de rest van de mensheid?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:12 schreef Drugshond het volgende:
Goed topic.... had alleen beter in WFL gepast.
De politiek heeft namelijk geen oplossingen of we moeten gaan vechten tegen een gemeenschappelijke vijand (die er eigenlijk niet is).
Zonder doel , zonder dwang, sterker nog zonder motivatie kunnen mensen afgleiden tot het grote "Ik" gedrag. En sommige (kudde-volk idee) gaan daarbij opzoek naar een collectief wat ons bind.
De quote van Brad Pitt is een heel sterke, en ik vermoed dat de geloofs/spirituele factor weer sterk aan het groeien is (onder de mensen).
[..]
Het begin van het einde... of het einde van een nieuw begin ?![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
Jij extrapoleert je eigen crisis gemakshalve maar even op de rest van de mensheid?.
[insert mode] Struisvogel - die zijn kop in het zand steek [/insert mode]quote:Volgens mij wat wel vaker aan de hand is bij die crisisroepers en einde van de geschiedenis-exegeten.
Op de man spelen? Volgens mij weet je niet eens wat dat inhoudt... Ik stel je een normale impliciete vraag: projecteer je niet?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee idioot, ik bekijk de samenleving vanuit een helicopterview. En beadem de OP van PBerends.
Ga maar iemand anders op de man spelen.![]()
[..]
[insert mode] Struisvogel - die zijn kop in het zand steek [/insert mode]
Can't hear you.
Welke leegte? Stonden onze grootouders iedere dag op met een of ander groots doel? Gingen die niet iedere dag naar hun werk en probeerden ze simpelweg het beste van hun leven te maken? Waren dat geen consumenten?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:02 schreef pberends het volgende:
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf je slingers ophangen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:35 schreef Tijger_m het volgende:
Je wordt geboren, je gaat dood en in de tussentijd moet je proberen het beste ervan te maken, thats it. Niks 'leegte' behalve als je er zelf zonodig een leegte van wilt maken.
Waarom doe je aan een discussie mee als je niet bevraagd wilt worden dan? Even een helicoterviewtje maken van 6 miljard mensen en de vraag in OP is beantwoord. Ik denk dat de enige logische vraag die je kunt stellen de vraag is die ik dan stel: is het werkelijk waar of projecteer je je eigen existentiële armoede op die 6 miljard mensen, met referte aan of all people Brad Pitt (die de text oplepelt van de scenarioschrijver)...quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:39 schreef Drugshond het volgende:
Waarom moet ik iets projecteren , met als toeschrijving als " Jij extrapoleert je eigen crisis " .
En de suggestieve extrapolatie van "Volgens mij wat wel vaker aan de hand is bij die crisisroepers en einde van de geschiedenis-exegeten."
ff back to the baseline.Je kent mij niet., geeft niet hoor...ik wil jou ook niet kennen. (even goede vrienden) Ik wil nog niet eens op de man spelen (tenzij ze er echt om vragen). ![]()
Ik bekrachtig alleen de post van PB, en zie er wel een kern van waarheid in zitten. Alleen hij heeft het verkeerde formpje gekozen. Maar ik ben wel benieuwd naar enkele (filosofische) bijdrages die een zoeklicht op deze vraagstelling kunnen werpen. Ik ben geen filosoof, of iedereen op aarde is een filosoof (what's the difference ?). Gewoon iemand die het juiste perspectief kan optekenen die behoort bij deze vraagstelling. Die gedragen kan worden door de grote groep.
Ik hoop eigenlijk op een bijdrage van RM-rf of freako, die een vrij brede scoop hebben om bepaalde zaken in hun juiste proporties te belichten
Toevoeging.... aha.. ze zijn er al.. mijn gebeden zijn verhoord.![]()
Precies, en als je daar te bedonderd voor bent en niet verder kan kijken dan je materialistische neus lang is tja, dan wordt een leeg bestaan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:44 schreef Drugshond het volgende:
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf je slingers ophangen.
Maakt niet uit wie de tekst uitspreekt... of wie de tekst heeft opgesteld. De inhoud van de tekst heeft een zekere (krachtige) nihilistische voedingsbodem.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:44 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom doe je aan een discussie mee als je niet bevraagt wilt worden dan? Even een helicoterviewtje maken van 6 miljard mensen en de vraag in OP is beantwoord. Ik denk dat de enige logische vraag die je kunt stellen de vraag is die ik dan stel: is het werkelijk waar of projecteer je je eigen existentiële armoede op die 6 miljard mensen, met referte aan of all people Brad Pitt (die de text oplepelt van de scenarioschrijver)...
Nope, die zijn bezig om te overleven iedere dag en hebben niet de luxe van dit soort verwende kleuter syndromen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:11 schreef Drugshond het volgende:
ff de spiegel omdraaien. ?
Zouden mensen uit armoedig Afrika weten welke (vreemde) ziekte we hier in Nederland/Europa hebben ?
Toch hoor je mensen met kinderen b.v. hier zelden over klagen, er zijn nog wel meer grote Doelen te verzinnen. En dat het bestaan zinloos is, is een onbewezen stelling, ja waarachtig een vorm van geloof.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:02 schreef pberends het volgende:
Wat gaat er gebeuren als mensen (vooral jongeren) erachter komen dat we eigenlijk doelloos op deze planeet rondbanjeren? Naar aanleiding van dit bericht: Veel pubers verwonden zichzelf
We hebben eigenlijk weinig meer om voor te vechten. We zijn eigenlijk alleen maar consumenten, waar de overheid ((on)bewust) het huisje boompje beesje een beetje loopt in te drukken om het systeem in stand te houden. Dit betreft vooral de westerse wereld, omdat in arme landen er nog wel echt dingen zijn om voor te "vechten". Japan is denk ik een voorloper hierin, waar jongeren alleen maar moeten presteren en verder eigenlijk niets. Zelfmoord, depressies en soortgelijke dingen liggen daar ook erg hoog. En de rest van de westerse wereld gaat daar ook achteraan. Doet me denken aan een quote uit de film Fight Club:
[..]
En de Britse psycholoog Theodore Dalrymple in een Netwerk uitzending over extreem asociaal gedrag:
[..]
En dat steeds meer (autochtone) mensen voor de Islam kiezen, ook belicht in een andere Netwerk uitzending, waar opeens het geloof centraal gaat staan in het leven.
En ik heb het vermoeden dat de politiek hier weinig aan kan doen. Omdat mensen in de politiek wel een ideaal hebben, en dus weinig begrijpen van de vele mensen die dat niet hebben of voelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |