Nee, dat weet ik niet en ik wil het ook niet weten. Stenny, begrijp mij niet verkeerd, ik sta voor alles open, alleen de arrogantie waarmee dergelijke vermeende kennis wordt geėtaleerd irriteert mij mateloos. Nu ook weer zoiets: hemelse seks en erotiek. Je doet het voorkomen alsof het een feit is. Maar hoe kun jij dat beweren? Andere mensen zien in die hemelse seks en erotiek niets anders dan een illusie, een realistische droom. (Ik neem aan dat je in dit verband ook spreekt over uittreding?) En wat is het nut van hemelse seks en erotiek, wanneer seks in wezen niets anders is dan een biologisch aards mechanisme?quote:Op zondag 4 december 2005 09:32 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik ben er niet op uit om voor jou geloofwaardig te zijn, ik ben eerlijk en dat is voor mij het belangrijkste. Niemand houdt mijn geest in bedwang, mijn geest is vrij.Maar ik concludeer dat jij niet weet wat hemelse seks en erotiek is?
![]()
Ik ken en ervaar hemelse seks en erotiek, net zoals ik nu ervaar dat mijn vingers het toetsenbord aanraken. Daarmee wil ik niet arrogant zijn, ik ervaar het zo. Mijn stoffelijke lichaam reageert er ook op.quote:Op zondag 4 december 2005 09:36 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet en ik wil het ook niet weten. Stenny, begrijp mij niet verkeerd, ik sta voor alles open, alleen de arrogantie waarmee dergelijke vermeende kennis wordt geėtaleerd irriteert mij mateloos. Nu ook weer zoiets: hemelse seks en erotiek. Je doet het voorkomen alsof het een feit is. Maar hoe kun jij dat beweren? Andere mensen zien in die hemelse seks en erotiek niets anders dan een illusie, een realistische droom. (Ik neem aan dat je in dit verband ook spreekt over uittreding?) En wat is het nut van hemelse seks en erotiek, wanneer seks in wezen niets anders is dan een biologisch aards mechanisme?
Ik moet er niet aan denken om buiten mijn stoffelijk lichaam ook nog eens seks te moeten hebben. Ik wil dan gewoon rustquote:Op zondag 4 december 2005 09:38 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik ken en ervaar hemelse seks en erotiek, net zoals ik nu ervaar dat mijn vingers het toetsenbord aanraken. Daarmee wil ik niet arrogant zijn, ik ervaar het zo. Mijn stoffelijke lichaam reageert er ook op.
Erotiek is meer dan een aards mechanisme!
Ook dit is weer simpelweg een aanname en niet meer dan dat. Hoe weet jij hoe een geest verlost moet worden (even uitgaande van het idee dat dat het doel is)? Er zijn heel veel filosofieėn die inderdaad het onderdrukken van de aardse behoeften voorschrijven. Wie heeft er gelijk? Wie heeft uiteindelijk de ware werkelijkheid in zijn hoofd, of weet uiteindelijk niemand het?quote:Op zondag 4 december 2005 09:42 schreef nokwanda het volgende:
Waarom zouden we als mens niet kunnen genieten van alles wat we hebben meegekregen? Zijn we niet spiritueel als we eten, drinken en sex hebben?
Alsof onderdrukte behoeften je een spiritueler mens zou maken.
Het enige dat ik vraag is openheid en respect voor mijn ervaringen. Bovendien krijg ik gestaag meer reacties van mensen die zeggen ook astrale erotiek te ervaren! Ik trek ze over de streep, niet iedereen is zo brutaal en vrijgevochten als ik.quote:Op zondag 4 december 2005 09:40 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om buiten mijn stoffelijk lichaam ook nog eens seks te moeten hebben. Ik wil dan gewoon rust. Maar hoe dan ook, je spreekt in een hoop 'is-en' maar je kunt het niet bewijzen. Als het dan voor jezelf realistisch is (en misschien is het dat ook), prima, maar ga niet mensen bekritiseren die het niet zo zien en ervaren en daardoor sceptisch zijn.
Helemaal mee eens. Tja, dit soort programma's voorzien in een behoefte die nog in de kinderschoenen staat, ooit zal het heel normaal zijn en is het overal in ingebed, is althans mijn idee.quote:Op zondag 4 december 2005 09:42 schreef nokwanda het volgende:
Waarom zouden we als mens niet kunnen genieten van alles wat we hebben meegekregen? Zijn we niet spiritueel als we eten, drinken en sex hebben?
Alsof onderdrukte behoeften je een spiritueler mens zou maken.
Sowiezo..... dat woord.... spiritueel....bijna net als "Kunst". De arrogantie straalt eraf terwijl het iets subjectiefs beschrijft.
Het wordt onmiddelijk geassocieerd met zweverigheid en vaag gemiep. Terwijl alles dat leeft en geleefd heeft en nog zal leven direct verbonden is met het aardse. Het hoort er gewoon allemaal bij.
Het is er gewoon. Niets om .... oeeehoeehoee, wat eng.... over te doen. En nietz om zweverig over te doen. Tis gewoon.
Het allemaal in een hokje duwen geeft het een status aparte die het niet hoeft te hebben.
Dit soort programma´s doet hetzelfde. Het oproepen van een aanstellerig sfeertje om een persoon heen die dingen ziet die een ander niet direct kan zien. Ik kan daar niks mee. Maar het zou niet commercieel zijn als een grote groep mensen er niet naar zou kijken en het fantastisch vindt.
Ik heb wel degelijk respect voor je ervaringen, Stenny. Alleen ik heb er geen respect voor wanneer je ze presenteert als een soort waarheid en vervolgens mensen gaat bekritiseren omdat zij sceptisch zijn. Kun je je niet voorstellen, dat er mensen zijn die het lariekoek vinden? En wat denk jij over dergelijke mensen?quote:Op zondag 4 december 2005 09:45 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het enige dat ik vraag is openheid en respect voor mijn ervaringen. Bovendien krijg ik gestaag meer reacties van mensen die zeggen ook astrale erotiek te ervaren! Ik trek ze over de streep, niet iedereen is zo brutaal en vrijgevochten als ik.![]()
Ik presenteer ze niet als de waarheid, wel als een waarheid, en niet alleen die van mij.quote:Op zondag 4 december 2005 09:47 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik heb wel degelijk respect voor je ervaringen, Stenny. Alleen ik heb er geen respect voor wanneer je ze presenteert als een soort waarheid en vervolgens mensen gaat bekritiseren omdat zij sceptisch zijn. Kun je je niet voorstellen, dat er mensen zijn die het lariekoek vinden? En wat denk jij over dergelijke mensen?
En dan? Wat is dan de verwachting? Een soort collectieve bewustwording die uiteindelijk leidt tot verlossing van het stoffelijke? Een soort kosmische finale van de stoffelijke creatie welke vervolgens overgaat in een volledig fijnstoffelijk bestaan?quote:Op zondag 4 december 2005 09:47 schreef Stenny het volgende:
Helemaal mee eens. Tja, dit soort programma's voorzien in een behoefte die nog in de kinderschoenen staat, ooit zal het heel normaal zijn en is het overal in ingebed, is althans mijn idee.![]()
We zijn allemaal op reis, er is geen einde, geen begin.quote:Op zondag 4 december 2005 09:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En dan? Wat is dan de verwachting? Een soort collectieve bewustwording die uiteindelijk leidt tot verlossing van het stoffelijke? Een soort kosmische finale van de stoffelijke creatie welke vervolgens overgaat in een volledig fijnstoffelijk bestaan?
Nee, daarom zeg ik ook dat ik voor alles wat we niet weten open sta. Ik zeg dus ook niet dat datgene wat jij beweert onzin is. Alleen ik neem het niet voor een waarheid aan wanneer ik daar of niet zelf van overtuig raak door een hele bijzondere ervaring, of wanneer daar empirische bewijzen voor zijn geleverd volgens het wetenschappelijke model.quote:Op zondag 4 december 2005 09:49 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik presenteer ze niet als de waarheid, wel als een waarheid, en niet alleen die van mij.Wat ik denk van mensen die alleen willen aannemen wat ze zelf kennen? Wel, ik vind ze kortzichtig.
Als jij niet naar de maan gereisd bent, wil dat zeggen dat de maan niet bestaat?
Maar bij een reis denk ik wel aan een vertrek en een aankomst. Een eeuwige reis lijkt mij erg vermoeiend.quote:Op zondag 4 december 2005 09:50 schreef Stenny het volgende:
[..]
"
We zijn allemaal op reis, er is geen einde, geen begin.
Ik neem niks aan. Ik accepteer dat ik gewoon een mens ben. Een die geniet van het aardse bestaan en ook nadenkt over alle andere verschijningsvormen van zielen. Gewoon als een van de vele scheppingen. Zo ervaar ik mezelf en het leven om me heen.quote:Op zondag 4 december 2005 09:45 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ook dit is weer simpelweg een aanname en niet meer dan dat. Hoe weet jij hoe een geest verlost moet worden (even uitgaande van het idee dat dat het doel is)? Er zijn heel veel filosofieėn die inderdaad het onderdrukken van de aardse behoeften voorschrijven. Wie heeft er gelijk? Wie heeft uiteindelijk de ware werkelijkheid in zijn hoofd, of weet uiteindelijk niemand het?
Best hoor, jouw keuze. De wetenschap tast nog in het duister omtrent de mogelijkheden van de geest. Maar betekent het dat als de wetenschap de planeet Mars nog niet volledig in beeld heeft, de planeet Mars niet bestaat?quote:Op zondag 4 december 2005 09:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, daarom zeg ik ook dat ik voor alles wat we niet weten open sta. Ik zeg dus ook niet dat datgene wat jij beweert onzin is. Alleen ik neem het niet voor een waarheid aan wanneer ik daar of niet zelf van overtuig raak door een hele bijzondere ervaring, of wanneer daar empirische bewijzen voor zijn geleverd volgens het wetenschappelijke model.
Nee hoor, met een drankje en een zwembad tussendoor om te verpozen, is het allemaal best te doen.quote:Op zondag 4 december 2005 09:51 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar bij een reis denk ik wel aan een vertrek en een aankomst. Een eeuwige reis lijkt mij erg vermoeiend.
Ik zeg toch juist in diezelfde post duidelijk dat ik niet ontken wat nog niet is bewezenquote:Op zondag 4 december 2005 09:52 schreef Stenny het volgende:
[..]
Best hoor, jouw keuze. De wetenschap tast nog in het duister omtrent de mogelijkheden van de geest. Maar betekent het dat als de wetenschap de planeet Mars nog niet volledig in beeld heeft, de planeet Mars niet bestaat?
Maar hoe weet jij eigenlijk dat er geen begin en geen einde is?quote:Op zondag 4 december 2005 09:53 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nee hoor, met een drankje en een zwembad tussendoor om te verpozen, is het allemaal best te doen.![]()
Individuele fantasie? Ik zei toch juist dat er steeds meer ervaringen beginnen binnen te druppelen met astrale erotiek? Ik ben echt niet de enige en ik heb dit niet verzonnen, je geeft me teveel krediet.quote:Op zondag 4 december 2005 09:56 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik zeg toch juist in diezelfde post duidelijk dat ik niet ontken wat nog niet is bewezen? Alleen het is zinloos om dingen aan te nemen die niet bewezen zijn en derhalve wellicht simpelweg producten van de individuele fantasie zijn. Het is prima dat je erover praat met anderen en dat men op die manier ervaringen kan uitwisselen, maar vaak resulteert dat in een soort frontvorming tegen sceptisme. Openheid, acceptatie en begrip moeten van twee kanten komen.
Omdat het wiskundig logisch is?quote:Op zondag 4 december 2005 09:57 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij eigenlijk dat er geen begin en geen einde is?
We dromen ook allemaal en we praten er ook regelmatig over, maar ook bij dromen is er sprake van een creatie van de individuele fantasie. Jouw ervaringen zijn niet de ervaringen van een ander, omdat jouw fantasie anders is dan die van een ander. Een (wetenschappelijk) feit wordt het pas, wanneer het een statische gebeurtenis is. Voor iedereen hetzelfde onder dezelfde condities.quote:Op zondag 4 december 2005 09:58 schreef Stenny het volgende:
[..]
Individuele fantasie? Ik zei toch juist dat er steeds meer ervaringen beginnen binnen te druppelen met astrale erotiek? Ik ben echt niet de enige en ik heb dit niet verzonnen, je geeft me teveel krediet.Robert Monroe en Jan Kleyn hadden het er ook al over en zo nog andere mensen ook.
Ik hoef niets te bewijzen, mijn ervaringen zijn.
Misschien moet jouw definitie van wat wetenschap is, maar eens veranderd worden? Er bestaat geen één waarheid. De wetenschap is ook een wereldbeeld.quote:Op zondag 4 december 2005 10:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
We dromen ook allemaal en we praten er ook regelmatig over, maar ook bij dromen is er sprake van een creatie van de individuele fantasie. Jouw ervaringen zijn niet de ervaringen van een ander, omdat jouw fantasie anders is dan die van een ander. Een (wetenschappelijk) feit wordt het pas, wanneer het een statische gebeurtenis is. Voor iedereen hetzelfde onder dezelfde condities.
Jouw ervaringen liggen op het gebied van astrale erotiek.quote:Op zondag 4 december 2005 09:58 schreef Stenny het volgende:
[..]
Individuele fantasie? Ik zei toch juist dat er steeds meer ervaringen beginnen binnen te druppelen met astrale erotiek? Ik ben echt niet de enige en ik heb dit niet verzonnen, je geeft me teveel krediet.Robert Monroe en Jan Kleyn hadden het er ook al over en zo nog andere mensen ook.
Ik hoef niets te bewijzen, mijn ervaringen zijn.
De wetenschap geeft je daarin gelijk hoor. Binnen de wetenschap zijn er ook weer verschillende stromingen. De ene stroming gelooft in één absolute werkelijkheid, de andere stroming doet die uitspraak niet en zegt dat we enkel voorstellingen van een werkelijkheid kunnen definiėren.quote:Op zondag 4 december 2005 10:03 schreef Stenny het volgende:
[..]
Misschien moet jouw definitie van wat wetenschap is, maar eens veranderd worden? Er bestaat geen één waarheid. De wetenschap is ook een wereldbeeld.
Inderdaad, maar je ervaringen kies je niet altijd, die komen op je weg.quote:Op zondag 4 december 2005 10:04 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jouw ervaringen liggen op het gebied van astrale erotiek.
Ik denk dat er meer (opnieuw) doordruppelt van ervaringen op astraal gebied. Of dat al dan niet erotiek betreft is , denk ik, een keuze.
Dat ik opnieuw tussen haakjes heb geplaatst heeft als reden dat ik denk, kijkend naar oude volkeren en hun manieren van leven, dat het astrale en het aardse ooit meer geintergreerd was. Dat dat door de eeuwen heen in disbalans is geraakt. (omwelke reden dan ook, waar ik ook zo mijn ideeen over heb die hier niet relevant zijn)
Heeft die vriend van jou daar wel eens iets over geschreven en gepubliceerd? Zo ja, dan zou ik dat graag eens lezen. Niet om het onderuit te halen, maar uit pure interesse.quote:Op zondag 4 december 2005 10:07 schreef Stenny het volgende:
[..]
Inderdaad, maar je ervaringen kies je niet altijd, die komen op je weg.
In de tijd dat onze voorouders nog gingen jagen, en de mannen lang en ver van huis waren, communiceerden man en vrouw via het astrale medium. Dit idee heb ik van een goede vriend die bioloog is en ik denk dat hij daarin gelijk heeft.
Het zijn twee stromingen die ik noem, er zijn er nog wel meer en natuurlijk: er zullen nog meer komen en oude stromingen zullen verdwijnen.quote:Op zondag 4 december 2005 10:08 schreef nokwanda het volgende:
Je spreekt over twee stromingen.
Weet jij veel welke stromingen er nog allemaal zullen komen?
Ik ken het fenomeen uit de beschrijvingen van Aboriginal groepen die nog wel op de oude manier zijn blijven leven en van de paar kleine San gemeenschappen in de Kalahari die nog op de oude manier leven.quote:Op zondag 4 december 2005 10:07 schreef Stenny het volgende:
[..]
Inderdaad, maar je ervaringen kies je niet altijd, die komen op je weg.
In de tijd dat onze voorouders nog gingen jagen, en de mannen lang en ver van huis waren, communiceerden man en vrouw via het astrale medium. Dit idee heb ik van een goede vriend die bioloog is en ik denk dat hij daarin gelijk heeft.
Zijn naam is Jos Scheerboom en hij schrijft er wel eens over, maar dan meer ingebed in andere teksten. Hij is ervan overtuigd, net als ik, dat veel wetenschappers niet verder durven kijken dan hun neus lang is. Professor Hans Gerding en Professor Iteke Weeda zijn daar uitzonderingen op.quote:Op zondag 4 december 2005 10:08 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Heeft die vriend van jou daar wel eens iets over geschreven en gepubliceerd? Zo ja, dan zou ik dat graag eens lezen. Niet om het onderuit te halen, maar uit pure interesse.
Jos Scheerboom? Is dat niet die jongen waarover je een poosje geleden een topic opende in het kader van zijn promotie?quote:Op zondag 4 december 2005 10:11 schreef Stenny het volgende:
[..]
Zijn naam is Jos Scheerboom en hij schrijft er wel eens over, maar dan meer ingebed in andere teksten. Hij is ervan overtuigd, net als ik, dat veel wetenschappers niet verder durven kijken dan hun neus lang is. Professor Hans Gerding en Professor Iteke Weeda zijn daar uitzonderingen op.
Mooi.quote:Op zondag 4 december 2005 10:10 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik ken het fenomeen uit de beschrijvingen van Aboriginal groepen die nog wel op de oude manier zijn blijven leven en van de paar kleine San gemeenschappen in de Kalahari die nog op de oude manier leven.
Haha, mag ik even lachen, nee hoor, dat is het 'broekie' Victor Spoormaker die ook hard aan de weg timmert wat betreft lucide dromen. Goed dat je hem ook opnoemt, hij hoort zeker in het rijtje van wetenschappers met lef.quote:Op zondag 4 december 2005 10:12 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jos Scheerboom? Is dat niet die jongen waarover je een poosje geleden een topic opende in het kader van zijn promotie?
Jaahaa, heel mooi.quote:
Jos heeft het daar ook vaak over.quote:Op zondag 4 december 2005 10:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jaahaa, heel mooi.
Maar mensen die buiten de gemeenschap vallen en op een westerse manier gaan leven (zelfs als dat in onze ogen niet echt westers is) verliezen het vermogen ook heel snel.
Het vasthouden aan de oude waarden is dan ook essentieel.
Wat men in het algemeen vooruitgang noemt kenmerkt zic enkel door materiele vooruitgang maar ook door een achteruitgang van mentale communicatiemethodes. Zo je wilt: een achteruitgang van spiritualiteit.
Ik denk dat wij allen zoeken naar een balans tussen die dingen.
En bent gelijk maar van je geloof gevallen. Erg harig!!!!!!!quote:Op zondag 4 december 2005 11:27 schreef Stenny het volgende:
Nokwanda, ik heb me door je avatar laten inspireren:
[afbeelding]
![]()
ja, wie niet met haar eigen wereldbeeld kan spotten, is maar zielig.quote:Op zondag 4 december 2005 11:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En bent gelijk maar van je geloof gevallen. Erg harig!!!!!!!![]()
Ja hoor.... Take it on the chinquote:Op zondag 4 december 2005 11:32 schreef Stenny het volgende:
[..]
ja, wie niet met haar eigen wereldbeeld kan spotten, is maar zielig.![]()
![]()
Vind je? Hm, het kriebelt wel erg.quote:Op zondag 4 december 2005 11:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja hoor.... Take it on the chin![]()
Maar zie je dat dat haar je best wel leuk staat.
Jaaaa, dat is nou de ruige, primitieve, aardse sensatie. Erostisch haast.quote:
quote:Op zondag 4 december 2005 11:55 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jaaaa, dat is nou de ruige, primitieve, aardse sensatie. Erostisch haast.
"Kali is ongeveer hezelfde ja, Kal of Kaal wordt in de regel minder gebruikt vanwege het feit dat je het niet naar je hand kan omdraaien.quote:Op zondag 4 december 2005 15:03 schreef nokwanda het volgende:
@Stenny, lees even de post van Dj_white_knight van 14.57 uur over goden
Ik snap het niet
Inderdaad is de foto met de 'alien' erg 'cliché'. Ook de mate waarop zijn vader hem promoot - Robbert heeft een boek over zichzelf geschreven, gebaseerd op zijn vader's notities (?!) - leidt af. Ik krijg de indruk dat Robbert behoorlijk door anderen naar voren geschoven wordt, maar nu moet hij het toch op eigen kracht doen. Hardlopers zijn doodlopers, dus Robbert: ga niet hollen, maar blijf jezelf. Zou hij de beelden in zijn geest op foto's projecteren?quote:Op zondag 4 december 2005 15:34 schreef Netflier het volgende:
Terug ontopic. In een aflevering van De Wereld Draait Door was Irene Moors te gast en vertelde ze over het betreffende programma. Allereerst wil ik zeggen dat ik haar in staat acht het programma te presenteren. Omdat ze nu eenmaal kinderprogramma's en Life & Cooking heeft gedaan wil nog niet zeggen dat ze te dom is om 'TV met inhoud' te kunnen maken. Sterker nog, ik heb een heel erg kundige indruk van haar. Zonder al te opvallend te willen zijn weet ze toch de aandacht op zich te vestigen als dat nodig is. Ze is vrij zichzelf en in dat kader kan ik me inbeelden dat je haar misschien niet mag, maar dat heeft niks te maken met haar presentatie.
Maar nu Robbert van den Broeke. Die foto met die alien overtuigt mij niet, om het maar eens zachtjes uit te drukken. En hetzelfde voor die orb boven die balk. Ik vermoed dat Robbert een bepaalde manier van fotograferen toepast en anderen doet geloven dat het te maken heeft met geesten. Zo'n 'orb' lijkt me eerder een gereflecteerd lichtstraaltje wat op de cameralens valt en zodoende een cirkelvormige vlek veroorzaakt. Voordat hij een foto neemt speurt hij eerst de omgeving af naar reflecterende materialen. Hetzelfde met die alien, maar dan heeft hij een hele reeks trucs toegepast om het op de foto te kunnen krijgen.
quote:Op zondag 4 december 2005 15:49 schreef Stenny het volgende:
Robbert van den Broeke (1980) is Nederlands jongste en ook meest veelzijdige medium.
Mee eens, bescheidenheid siert de mens. Maar ja, je weet hoe dat gaat als de promotie machine eenmaal in gang wordt gezet.quote:Op zondag 4 december 2005 16:01 schreef -starseed-mayo- het volgende:
[..]
ohjah ?
er zijn zat 'mediums' in nederland die niet bekend zijn en misschien even begaafd zijnwat een bullshit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |