Je hebt geluk daar dat het nu al begint, mag ik zwolle ook weleens wat wits verschijnenquote:Op donderdag 24 november 2005 18:35 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Nu is het weer regen/sneeuw maar het begin is er!
quote:Op donderdag 24 november 2005 18:38 schreef indahnesia.com het volgende:
misschien is het iets om het actuele weer in onderstaande reeks te houden.
De atmosfeer staat op ontploffen #126
quote:Op donderdag 24 november 2005 18:55 schreef Philosocles het volgende:
Met deze interesse begrijp ik ineens waarom je de kerstman na de vorige kerst in je user-icon hebt laten staan, Meki.
quote:Op donderdag 24 november 2005 19:32 schreef Keromane het volgende:
Temperaturen dalen in Maastricht en Zeeland sneller dan verwacht, het lijkt de goede kant op te gaan voor de wat meer winterse variant. Even kijken wat de stormwinden gaan doen.
Als het teveel gaat sneeuwen zal het lastig worden.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:39 schreef thabit het volgende:
En mensen, zijn we er al uit? Kan-ie weer gereden worden?
Oke, ik ken een paar betekenissen van de afkorting WC, maar ik denk niet dat die betkenis die jij bedoelt daar tussen zit. Waar staat het voor?quote:Op donderdag 24 november 2005 20:33 schreef nozem het volgende:
Leuk weekendje voor de boeg voor het gebied pakweg oost van de lijn Breda-Utrecht-Leeuwarden. Ten westen daarvan vrees ik voor voornamelijk natte sneeuw/hagel en regen, behalve 's nachts misschien. Na het weekend lijkt er een heuse WC op de loer te liggen en dan is het het voor een tijdje gedaan met elke vorm van winterweer, maar zover is het nog niet.
quote:Op donderdag 24 november 2005 20:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Oke, ik ken een paar betekenissen van de afkorting WC, maar ik denk niet dat die betkenis die jij bedoelt daar tussen zit. Waar staat het voor?
West-Circulatie. Zal ik er eens eentje posten?quote:Op donderdag 24 november 2005 20:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Oke, ik ken een paar betekenissen van de afkorting WC, maar ik denk niet dat die betkenis die jij bedoelt daar tussen zit. Waar staat het voor?
quote:Op donderdag 24 november 2005 21:00 schreef Chupachup het volgende:
en wat kunnen we nu verwachten dan? en in wat voor'n tijd
bestek?
feit of aanname?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:04 schreef Keromane het volgende:
Net over de oostgrens komt op sommige plaatsen de sneeuw met bakken uit de lucht.
Zo gaat dat in Nederland.
Zover ik kan nagaan: op dit moment een feit. Misschien dat de PL vannacht voor feest gaat zorgen.quote:
Waar zie jij een polar low in de voorspellingen?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:11 schreef Keromane het volgende:
[..]
Zover ik kan nagaan: op dit moment een feit. Misschien dat de PL vannacht voor feest gaat zorgen.
http://www.knmi.nl/VinkCMS/concept_detail.jsp?id=19473quote:Op donderdag 24 november 2005 21:13 schreef Chupachup het volgende:
PL?iemand een link naar weerberichten jargon woordenboekje??
Of dees:quote:Op donderdag 24 november 2005 21:13 schreef Chupachup het volgende:
PL?iemand een link naar weerberichten jargon woordenboekje??
Ik kijk elke dag tegen beter weten inquote:Op donderdag 24 november 2005 21:29 schreef MissHobje het volgende:
zou wel kicke zijn als je wakker wordt.. en naar buiten kijkt.. alles wit
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:18 schreef nozem het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/VinkCMS/concept_detail.jsp?id=19473
Maar nogmaals, ik zie geen PL Keromane.
quote:Satrep guidance:
JETAXIS: [5405W] 120 kts op 300 hPa
COMMA: [5500E] Ontwikkelend in de koude lucht, getriggered op de
linkeryuitgang van de jet. Samenvallend met de koudste lucht op 500
hPa, -40 C. Kort na middernacht UTC net noordwest van Den Helder
verwacht
KRB
ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/guidance_modelbeoordeling.txtquote:In de koude lucht trekken een tweetal troggen zuidwaarts, het
randlaagje ontstaat in het model op de tweede trog. Hir12 geeft dit
laagje om 00 UTC bij Den Helder. Op de zuidwestflank geeft het model al
een aantal opeenvolgende runs, 50 kts grondwind. Een aantal belangrijke
parameters wijzen erop dat dit in potentie een polar low is (T500 = rond
-40, voor 500 hPa-trog uit en PVA-max op 500 hPa), bovendien bevindt dit
laagje zich op de linkeruitgang van de jet. Dalingen van rond 70 voor
het laagje uit.
altyd leukquote:Op donderdag 24 november 2005 21:29 schreef MissHobje het volgende:
Ik heb het meestal al in de gaten voordat ik uit het raam heb gekeken.quote:Op donderdag 24 november 2005 21:29 schreef MissHobje het volgende:
en toch regent het in Enschede nog gewoonquote:Op donderdag 24 november 2005 21:04 schreef Keromane het volgende:
Net over de oostgrens komt op sommige plaatsen de sneeuw met bakken uit de lucht.
Zo gaat dat in Nederland.
Ik ook hoor !!quote:Op donderdag 24 november 2005 21:31 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik kijk elke dag tegen beter weten in
Je kunt het ook positief bekijken. Als het niet meer lukt deze winter, in 2008 zijn er nieuwe kansen.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:37 schreef addie84 het volgende:
[..]
en toch regent het in Enschede nog gewoon
Was die voor mij ?? dan is het jahquote:Op donderdag 24 november 2005 22:46 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ook bij elke week sneeuwbuitje?
Dream on.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer zou de eerste sneeuw vallen die langer dan een uur blijft liggen?
Ik weet nog dat het beging jaren '90 ('92 of '93) zo glad was dat we niet fietsend naar school konden, maar dat we de hele weg al lopend (lees glijdend) hebben afgelegd.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Even een stomme vraag, maar wanneer was de laatste keer dat er zoveel ijsregen viel dat je kon (/moest) schaatsen op de straten?
Ik kan me alleen 78/79 herinneren toen zware ijzel centimeters dik ijs achterliet op de straten. Je kon bij de voordeur het pad af de weg opschaatsen.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Even een stomme vraag, maar wanneer was de laatste keer dat er zoveel ijsregen viel dat je kon (/moest) schaatsen op de straten?
quote:Op donderdag 24 november 2005 23:40 schreef highway101 het volgende:
[afbeelding]
Wuppertal, 150km ten zuidoosten van Arnhem.
Lijkt me wel lachen om een keer mee te maken.quote:Op donderdag 24 november 2005 23:42 schreef Keromane het volgende:
[..]
Ik kan me alleen 78/79 herinneren toen zware ijzel centimeters dik ijs achterliet op de straten. Je kon bij de voordeur het pad af de weg opschaatsen.
Sneeuw?quote:Op vrijdag 25 november 2005 00:38 schreef Caesu het volgende:
noodweer hier nu (zwijndrecht)
nee regenquote:
Net wel/net niet/net wel/net niet.quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:15 schreef Keromane het volgende:
Onstuimig weer, maar het lijkt er sterk op dat het het 'net niet' scenario wordt wat sneeuw betreft.
De depressiekern werd eerder zuidelijk van ons berekend. Dat had aflandige wind opgeleverd. Minder neerslag dan nu, maar wel vorst. Nu lijken we precies op de scheidingslijn te zitten, temperaturen net boven nul. Het kan er even winters gaan uitzien, maar geen mooie sneeuw.
MIsschien dat de dagen na vrijdag nog iets opleveren, met name voor het noorden van het land.
Ik woon in het noorden, ook geen sneeuwquote:Op vrijdag 25 november 2005 07:12 schreef Dr_Crouton het volgende:
Randstad zal wel weer als laatste aan de beurt zijn...
klopt, en ook geen wind volgens het KNMI.quote:Op vrijdag 25 november 2005 07:15 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Ik woon in het noorden, ook geen sneeuw
Herfst officielle winter begint ongeveer 21 december. Meteorologische winter start op 1 december.quote:Op vrijdag 25 november 2005 07:25 schreef joachim87 het volgende:
We zitten nu nog in de herfst
of is het al winter officieel?
Maar ikhoop het wel dat het koud wordt!
Precies, alhoewel het nu weer aan het smelten isquote:Op vrijdag 25 november 2005 08:15 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
Nou hier in Enschede liggen al een paar cm. en het sneeuwt nog steeds vrij hard.
dat was geen voorspelling, dat was alle mogelijkheden open houden. Maar ja, het klopte wel inderdaadquote:Op vrijdag 25 november 2005 09:32 schreef Golf het volgende:
De voorspelling van Keromane kwam iig helemaal uit.![]()
Keromane had het gister over "voor mijn gevoel" en dat klopte achteraf heel aardig.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat was geen voorspelling, dat was alle mogelijkheden open houden. Maar ja, het klopte wel inderdaad
Ja hoor jongen, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:47 schreef indahnesia.com het volgende:
maar gevoel heeft natuurlijk al helemaal niets met voorspellen te maken.
Eindhoven niets meerquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:31 schreef highway101 het volgende:
10cm sneeuw in Weert en Zuid Limburg, 20cm richting Eifel en Sauerland... zag ik net op RTL nieuws.
Misschien weet iemand hier het?quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom is het toch altijd het zuiden of het noorden wat alle fun krijgt? Why?
Vorig jaar ook, overal 20 cm ofzo en hier in Rotterdam viel een laagje wat met 1x niezen weg was.
Yup, het is hier gewoon druilweer. Geen zuchtje wind ook (storm?quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:44 schreef WEST het volgende:
en nu begint het ook te sneeuwen in zwollemaar wel natte sneeuw
![]()
In mijn wijk van Zwolle begint het een heeeel klein beetje wit te worden. Op 't gras. De straten liggen nog vol plassenquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:44 schreef WEST het volgende:
en nu begint het ook te sneeuwen in zwollemaar wel natte sneeuw
![]()
ach het ziet er ff leuk uitquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:10 schreef KonnieKipke het volgende:
tja, die sneeuw zal zo weg zijn bij temperaturen boven nul.
De bussen in Enschede en omgeving rijden niet meer ivm hevige sneeuw!quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:12 schreef DrMarten het volgende:
die 3 cm per uur kunnen ze best eens gelijk in hebben. Zo maar eens een weg banen richting bushalte
Kan je nagaan wat er gebeurt met ons middeleeuwse wegennet als het een keer serieus gaat sneeuwenquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:36 schreef highway101 het volgende:
Grote problemen in het verkeer. Rond apeldoorn staan op 3 wegen maarliefs 140km file.
Ook problemen ten zuiden van Rotterdam. De A29 en A16 zijn beide totaal afgesloten. Dat betekend dat men vanuit Rotterdam niet meer naar het zuiden kan...
quote:Met name in het zuidoosten en oosten van het land kan vanaf vanmiddag op veel plaatsen meer dan 3 cm sneeuw per uur vallen. Ook kan het sneeuwdek lokaal meer dan 10 cm dik worden.
Hier rijdt geen enkele bus en volgens mij ook geen trein vanwege wisselstoringen en een defecte brug. Vrij geisoleerd hier qua ov in Zutphenquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:25 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
De bussen in Enschede en omgeving rijden niet meer ivm hevige sneeuw!
Acopolypse Nowquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:44 schreef petre86 het volgende:
bijna alle nederlandse tv-zenders zijn hier uitgevallen nu (enschede)
teveel sneeuw op de schotelsquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:44 schreef petre86 het volgende:
bijna alle nederlandse tv-zenders zijn hier uitgevallen nu (enschede)
Ja.. en het is hier (in het oosten) zojuist begonnen met regenen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Opnieuw Weeralarm, nu voor zware sneeuwval
[..]
Eh ik kan alleen de A16 vinden Breda RICHTING rotterdam. Moerdijk afgesloten omdat de grote onderhouds tent dreigt weg te waaien.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:36 schreef highway101 het volgende:
Grote problemen in het verkeer. Rond apeldoorn staan op 3 wegen maarliefs 140km file.
Ook problemen ten zuiden van Rotterdam. De A29 en A16 zijn beide totaal afgesloten. Dat betekend dat men vanuit Rotterdam niet meer naar het zuiden kan...
donkerder en donkerder inderdaad. Het hangt al uren daar ten noordenquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:10 schreef Keromane het volgende:
Blikseminslag spoorwegen Utrecht-Amsterdam.
Hier ten noorden van Eindhoven is het erg donker aan het worden. Nog geen sneeuw gezien, wat nat gevlok vannacht. Nu harde windvlagen.
Barendrecht? Daar moet ik morgen nl. zijnquote:Op vrijdag 25 november 2005 00:02 schreef Hi_flyer het volgende:
Het gaat nu hier buiten serieus te keer. Toch maar es met mn raam dicht gaan slapen.
'Hier' is overigens net onder Rotterdam.
Hahah jah, ik geloofde m'n ogen niet toen ik het journaal zag..quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:15 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Jezus man, hier in Friesland schijnt gewoon de zon, de lucht is helder blauw en het heeft nog niet eens geregend vandaag![]()
En storm? Het is hier blad stil, echt hele maal, maar dan ook echt helemaal geen wind![]()
Als je dood wiltquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:27 schreef poemojn het volgende:
Wij moeten morgenochtend van Groningen naar Lelystad.. gaat dat wel lukken met dit weer?![]()
nou, ik ben zéér benieuwd.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:34 schreef Keromane het volgende:
Het noorden van het land zit onder de kern van de diepe depressie. Net als in het oog van een orkaan kan het in zo'n gebied windstil zijn en vrijwel onbewolkt terwijl het iets verderop tekeer gaat.
Voor wat het waard is: de Britse MetOffice verwacht tegen de avond zware neerslag in ons land, zwaartepunt tekenen ze nu een stukje zuidelijker in, vanover Zuid Holland over Brabant. Heel spannend omdat er ook harde wind en windstoten van windkracht 10 verwacht worden. Dit kan Zuid Nederland dan toch een flink pak opleveren, plus sneeuwduinen. Naast de neerslagzone lijkt er ook koudere lucht aan te komen. In het 'ideale' geval gaat het over een paar uur sneeuwen en wordt het pas in de nacht droger. Neerslagkansen blijven vervolgens.
Afwachten.
precies, tis hier bewolkt, geen regen, geen sneeuw en windstilquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:39 schreef -Mk- het volgende:
Ach , misschien moet ik niet zeiken, ik heb in maart al een mooi pak gehad.
Dat is voor mijn tijd. Ik heb alleen nog foto's van 1985 (?) en 1990(?) Maar toen was er wel minder wind. Ik ben wel nieuwsgierig, veel sneeuw hoeft niet eens, maar gewoon eens ruig weer. Dat is al lekker. Morgen zouden er mensen uit zuid-nederland naar Eindhoven moeten komen, maar volgens mij gaan er zich nog wat afmeldenquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:43 schreef Keromane het volgende:
Voor de Groningers en Friezen is er misschien ook goed nieuws. Boven Duitsland is een nieuw neerslaggebied aan het ontstaan. Dit gebied lijkt vanavond het noorden van het land in te draaien vanuit het oosten.
Dit zijn de leuke dingen met zo'n depressie op bezoek, er kunnen op vrij korte termijn nieuwe ontwikkelingen plaatsvinden die voor verrassingen zorgen.
De komende (van zee verwachte) neerslag lijkt inderdaad zuidelijker te komen. Brabant kan zich nu dus ook opmaken voor een witte avond en wie weet wat nog meer. Ik heb aardig wat sneeuw gezien in m'n leven, maar met zo'n wind? Dan moet ik naar 78/79, en toen was het vooral in het Noorden van het land.
Hehe, krijgen we eindelijk ook sneeuw in Groningen!quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:43 schreef Keromane het volgende:
Voor de Groningers en Friezen is er misschien ook goed nieuws. Boven Duitsland is een nieuw neerslaggebied aan het ontstaan. Dit gebied lijkt vanavond het noorden van het land in te draaien vanuit het oosten.
Ligt eraan wat de depressiekern gaat doen. Ik heb in de afgelopen uren al allerlei richtingen horen langskomen, kortom men weet het kennelijk niet.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:20 schreef abcor2003 het volgende:
Hier in Zuid-Limburg Heerlen, nog helemaal geen sneeuw gevallen vandaag. Alleen redelijk wat wind.Komt het ook nog deze kant op?
![]()
Jep, de wind is er al een tijdje en nog altijd erg vlagerig. Af en toe wat hele lichte neerslag. Mag geen naam hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:28 schreef Keromane het volgende:
[..]
Hier bij Eindhoven begint het steeds harder te waaien en af en toe sneeuwt het heel licht. De eerste echte sneeuw die ik gezien heb. Het stelt niets voor.
Je hebt een lange neerslagband die tegen de klok in om de depressiekern heen krult. In het noorden is er daarom weinig aan de hand. verder krijgt nu vooral het westen, midden en het oosten neerslag. Als het systeem zuidelijk trekt komt ook de voorbijtrekkende neerslagband zuidelijker.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:59 schreef IkWilbert het volgende:
Maar ja, volgens Keromane meer naar het zuiden... we wachten maar weer eens af....
Wanneer word er sneeuw in Gelderland verwacht?quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:39 schreef abcor2003 het volgende:
Het KNMI heeft wederom een weeralarm afgegeven. Dit keer niet voor zware windstoten, maar voor hevige sneeuwval. Op sommige plaatsen wordt meer dan drie centimeter sneeuw per uur verwacht. Vooral in Gelderland en Overijssel hebben automobilisten veel last van het slechte weer. Sommige wegen zijn afgesloten en er staan lange files.
Het zwaartepunt van de storm verplaatst zich vanmiddag naar het zuidwestelijk kustgebied en dan gaan sneeuw en gladheid in de oostelijke helft van het land voor problemen zorgen. Plaatselijk kan vanmiddag een sneeuwlaag ontstaan van meer dan tien cm.
In Noord en Midden Limburg konden strooiwagens vanochtend hun werk niet doen omdat ze op de A2 in de file stonden. Die was veroorzaakt door een vrachtwagen met pech. Door het stilstaand verkeer kunnen problemen ontstaan. Het zout dat is gestrooid wordt dan niet goed ingereden. Voor het zuidoosten is een nieuw weeralarm afgegeven.
Toch is er niet alleen slecht nieuws te melden. In de Ardenne zijn ze erg blij met alle sneeuw. De ski-pistes zijn daar inmiddels opengegaan.
Ik weet er niet zoveel van, alleen wat basisprincipes. Op meteoforums pik je wat dingen op, in de prognosekaarten kun je soms een aardig idee krijgen van hoe dingen zich kunnen ontwikkelen. Toevallig is het nu tot vrij extreem weer gekomen en dit was iets wat al een paar weken als mogelijkheid in de kaarten stond.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:36 schreef Orcaman1984 het volgende:
Keromane, hoe komt het dat jij zoveel weet over het weer! Hobbie of werk?
Ik heb werkelijk nog geen vlokje sneeuw gezien in Tilburg, wat me toch ook best wel Brabant lijkt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:51 schreef Keromane het volgende:
[..]
Ik weet er niet zoveel van, alleen wat basisprincipes. Op meteoforums pik je wat dingen op, in de prognosekaarten kun je soms een aardig idee krijgen van hoe dingen zich kunnen ontwikkelen. Toevallig is het nu tot vrij extreem weer gekomen en dit was iets wat al een paar weken als mogelijkheid in de kaarten stond.
Het is begonnen met sneeuwen hier, de timing komt overeen met de eerdere verwachtingen. Ik heb het gevoel dat we een spannende avond gaan zien hier in brabant. Nou ja, afwachten.
quote:---
GELDIG 251500/252100 UTC
.
SITUATIE: EEN LAAG BOVEN DE DUITSE BOCHT TREKT LANGZAAM WEST, EEN
ANDER BOVEN HET IJSSELMEER VULT OP. BIJBEHORENDE OCCLUSIE BOVEN DE
GROTE RIVIEREN KRULT OVER DUITSLAND TERUG NAAR GRONINGEN EN TREKT
VAN DAAR ZW.
.
SIGNIFICANT WEER: MET NAME NABIJ DE OCCLUSIE GECLUSTERDE REGEN- EN
HAGELBUIEN, LANDINWAARTS OOK MET (NATTE-) SNEEUW. BIJ BUIEN LOKAAL
OOK ONWEER. MATIGE, IN HET ZW-LIJK KUSTGEBIED LOKAAL ZWARE
TURBULENTIE, IN BUIEN MATIG/ZWAAR IJS/TURB.
.
WIND: ROND HET IJSSELMEER EN IN NOORD-HOLLAND VRB, 3-7 KN, VERDER
NOORD EN OOST ZW-W 6-12 KN. IN HET MIDDEN EN ZUIDEN ZW-W 18-26 KN,
IN HET WESTEN EN ZUIDWESTEN 24-32 KN, AAN ZEE W-NW 28-38 KN, VAN
HET NOORDEN UIT 5 KN AFNEMEND. VLAGEN, VOORAL BIJ BUIEN, 30-40
KNOPEN, IN HET W-LIJK-, EN LATER ALLEEN NOG IN HET ZW-LIJK
KUSTGEBIED, 40-50 KN.
.
BEWOLKING: BKN CU/SC 1500-2500 VT, IN HET NOORDEN TIJDELIJK ENKELE
OPKLARINGEN, MAAR OOK PLAATSEN MET BKN ST 500-1000 VT, LOKAAL
BENEDEN 500 VT. OOK IN AANHOUDENDE NEERSLAG BKN ST 500-1000 VT,
VOORAL IN HET OOSTEN IN SNEEUWBUIEN PLAATSELIJK BENEDEN 500 VT.
BIJ EEN (VERSCHOLEN) BUI SCT/BKN CB ROND 1500 VT. TOPPEN BOVEN
FL100.
.
ZICHT: MEER DAN 10 KM. IN NEERSLAG 3-8 KM, LOKAAL 1500-3000 M, IN
SNEEUWBUIEN MINDER DAN 1500 M.
.
NULGRADEN NIVEAU: 1000-1500 VOET, IN WINTERSE BUIEN AAN DE GROND.
.
HOOGTEWINDEN EN TEMPERATUREN:
0500FT 240-280/35-45 +02
1500FT 250-290/40-50 -01
3000FT 250-290/45-55 -03
FL 050 250-290/50-60 -06
FL 100 280-300/30-45 -16
MEEST GERUIMDE WINDEN AAN ZEE. GELEIDELIJK OVERAL 5 KNOPEN
AFNEMEND. IN HET NOORDEN VERANDERLIJK 5-15 KNOPEN.
.
VOORUITZICHTEN VOOR MORGEN: EEN LAGEDRUKGEBIED GEVULD MET ZEER
KOUDE, ONSTABIELE LUCHT BOVEN HET NOORDWESTELIJK KUSTGEBIED KOERST
TRAAG ZUIDWAARTS EN BEREIKT ZEELAND AAN HET EIND VAN DE PERIODE.
DE MEERMAALS INGEDRAAIDE OCCLUSIE GAAT VERGEZELD VAN ENKELE
NEERSLAGBANDEN, VOORAL IN HET OOSTEN, MIDDEN EN ZUIDOOSTEN IN DE
VORM VAN SNEEUW. IJSAANZETTING IS DAN OOK MATIG TOT ZWAAR. NABIJ
HET LAAG VALT DE WIND WEG EN LOKAAL KAN ER NEVEL OF EEN ENKELE
MISTBANK ONTSTAAN.
.
DAGLICHTPERIODE: 07.02 TOT 15.52 UTC.=
NNNN
BRON: KNMI
---
quote:Storm: deel Twente zonder stroom
Ongeveer 40.000 inwoners van Haaksbergen, Eibergen, Neede en Rekken hebben sinds 13.00 uur geen stroom. Dat heeft energiebedrijf Essent laten weten.
Bellen
Volgens een woordvoerder is een stroomverbinding geknapt als gevolg van het slechte weer. Wanneer de problemen zijn opgelost, is nog onduidelijk. Door de storing doen ook veel vaste telefoonlijnen het niet, bevestigt een woordvoerster van KPN.
En wat is de afstand Amersfoort - Apeldoorn? Ik gok iets van 45 km of niet?quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:41 schreef KonnieKipke het volgende:
45 km file tussen amersfoort en apeldoorn![]()
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2005/11/25/251105_kort_winterweer.htmlquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
heb je een bron? ik werk namelijk bij een energieleverancier![]()
dank je! Nu is de pagina weg, maar hij wordt nog wel gelinkt vanaf de site..quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nosjour(...)kort_winterweer.html
De treinen richting Roosendaal rijden ook maar tot Deventer.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:39 schreef Eveli het volgende:
Ook hier ff neerzetten:
Zoveel ligt er nu in mn achtertuin (Deventer):
[afbeelding]
En het sneeuwt weer als een gek.
Wit poeder is er genoegquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:45 schreef Lariekoek het volgende:
Krijg Noord-Holland ook nog wat wits?
wat flauw, nieuwe link dan maarquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dank je! Nu is de pagina weg, maar hij wordt nog wel gelinkt vanaf de site..
In groningen geen regen, sneeuw, of wind...quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In Arnhem alleen maar natte sneeuw die niet blijft liggen![]()
Neuj, denk dat we niet zoveel krijgen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:59 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In groningen geen regen, sneeuw, of wind...
En nu gaat de zon ook nog eens onder... Stilte voor de storm?
amanquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:04 schreef indahnesia.com het volgende:
70 fucking kilometer
Amsterdam - Hengelo
tussen Soest en Bathmen
70 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Die staan ook hopeloos vast, over de Burgemeester van Veenlaan reed een tractor met zout en de busbaan langs de Haaksbergerstraat werd geveegd en gestrooid voor de ambulances e.d.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:05 schreef petre86 het volgende:
ik heb hier in enschede nog niet 1 (!!!!) strooiwagen zien rijden
nope, er rijdt niets meer.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:31 schreef Darklight het volgende:
Rijden er wel bussen in E'de?
Anders moet ik lopend naar huis![]()
Met die regen hier ben ik al blij als we het in huis droog houdenquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:44 schreef Dementor het volgende:
@Keromane
Zou Rotterdam nog kans maken op sneeuw dit weekend?
Het gaat maar door he?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met die regen hier ben ik al blij als we het in huis droog houden
Volgens mij zijn we op weg naar een nieuwe zondvloed.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:42 schreef BrauN het volgende:
Ah, Tilburg. Het begint eindelijk ook eens te sneeuwen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, de dagen erna ook. Ik hou er rekening mee dat het na het depressiegeweld een stukje kouder kan gaan uitvallen als nu nog gedacht wordt. Het moet met de instabiele koude lucht makkelijk tot wat sneeuwbuien komen. Een aflandige wind bij jullie is dan voldoende. Het gaat sowieso kouder worden als de westenwind bij jullie wegvalt. Kansen genoeg tot woensdag, al zal het geen 20cm zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:44 schreef Dementor het volgende:
@Keromane
Zou Rotterdam nog kans maken op sneeuw dit weekend?
het loopt uit de handquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:01 schreef Keromane het volgende:
[..]
Ja, de dagen erna ook. Ik hou er rekening mee dat het na het depressiegeweld een stukje kouder kan gaan uitvallen als nu nog gedacht wordt. Het moet met de instabiele koude lucht makkelijk tot wat sneeuwbuien komen. Een aflandige wind bij jullie is dan voldoende. Het gaat sowieso kouder worden als de westenwind bij jullie wegvalt. Kansen genoeg tot woensdag, al zal het geen 20cm zijn.
Ernstige toestanden in het oosten van het land. Duizenden mensen dreigen ingesneeuwd te raken. Sommige dorpen zijn geisoleerd. Stroomstoringen, telefoniestoringen. Utrecht CS zou ook half plat liggen. Vanuit het westen komt nu weer zware sneeuwval opzetten. Hier tussen Eindhoven en Den Bosch vormt zich nu aarzelend een dekje.
----
643 km file intussen
knipperende lichten?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:10 schreef Keromane het volgende:
In Doetichem e.o. dreigt algehele stroomuitval.
ben benieuwd.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:12 schreef Keromane het volgende:
Ik denk dat in sommige delen van het land de noodtoestand zal worden afgeroepen in de loop van de avond.
Waarom dat?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:10 schreef Keromane het volgende:
In Doetichem e.o. dreigt algehele stroomuitval.
quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:12 schreef Keromane het volgende:
Ik denk dat in sommige delen van het land de noodtoestand zal worden afgeroepen in de loop van de avond.
Maar hij gaat wel gewoon over en ik krijg ook de voicemailquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
D'r is stroomuitval daar hč, hou er rekening mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |