abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2005 @ 15:42:30 #101
3542 Gia
User under construction
pi_32538845
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:36 schreef Xalopalyps het volgende:
Ik heb die punt
Het moet zijn: Ik heb DAT punt
Stelletje K**K**KACHEL VMBO'ERS STERF
Ik heb die punt van dat potlood afgebroken.
Of
Ik heb dat punt voor mijn biologie-proefwerk.

Kan allebei dus.
  donderdag 24 november 2005 @ 15:44:42 #102
3542 Gia
User under construction
pi_32538906
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

En wat zei hij toen?
Hij was verbaasd, net als de collega's van mijn man. Maar hij geloofde me wel.

Geloof niet dat hij er verder in de klas nog iets van gezegd heeft.

Zit zo'n kind volgend jaar bij Achmea kennisquiz met onderdeel Nederlands, verliest het duizenden euro's omdat de mijnheer heeft gezegd dat piramide met een y moest.
  donderdag 24 november 2005 @ 15:46:31 #103
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_32538967
'ik irriteer me aan'

Nee, je ERGERT je
...as always
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 november 2005 @ 15:49:07 #104
862 Arcee
Look closer
pi_32539041
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:44 schreef Gia het volgende:
Hij was verbaasd, net als de collega's van mijn man. Maar hij geloofde me wel.

Geloof niet dat hij er verder in de klas nog iets van gezegd heeft.

Zit zo'n kind volgend jaar bij Achmea kennisquiz met onderdeel Nederlands, verliest het duizenden euro's omdat de mijnheer heeft gezegd dat piramide met een y moest.
Maar kreeg je zoon nou een fout minder in z'n huiswerk dan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_32539100
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

De omtrek van de onderkant (basis) van een piramide en de hoogte van de piramide verhouden zich tot elkaar als die van de omtrek van een cirkel tot de straal van de cirkel. Omtrek basis gedeeld door twee maal de hoogte is dus pi.

Ik weet niet of het voor elke piramide geldt, maar in ieder geval wel voor de grote piramide van Cheops:

[afbeelding]

Ze hebben dat wel eens nagemeten en het klopte echt belachelijk goed.

Wat ongelooflijk cool vind ik dat.
Ik denk dat je in de war bent met phi
quote:
De gebouwen van tegenwoordig tonen dat dergelijke rechthoeken, met een verhouding van 1 : 1,618, nog steeds gebruikt worden door architecten, misschien omdat deze verhouding het meest symetrisch oogt. De guldensnede zit bijvoorbeeld ook in de natuur verborgen. Het is een universele waarde.

Hoe kwam de egyptenaren aan de gulden snede? Geen idee, maar dat ze het hadden valt na te meten want ook hun architecten waren op de hoogte van deze verhouding. De granieten 'koffer' die zich in de koningskamer bevindt is gemaakt volgens de gulden snede.
De gulden snede zit ook in de piramide. Het is de afstand van de top van de piramide tot het midden van één basiszijde, gedeeld door de helft van één basiszijde.
  donderdag 24 november 2005 @ 15:52:55 #106
3542 Gia
User under construction
pi_32539160
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar kreeg je zoon nou een fout minder in z'n huiswerk dan?
Nou, ging niet om een cijfer of zo, dus dat doet er niet zo toe. Maar ik vond wel dat de leerkracht hierop gewezen moest worden, omdat hij anders de kinderen gewoon een woord fout aanleert.

Ook leerkrachten kunnen het weleens fout hebben.
pi_32539215
Beter als hem, enigste. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Zu'j net zien met dit weer, wul de waag'n niet pakk'n
pi_32539339
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:54 schreef Damzzz het volgende:
enigste. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Mensen kijken me altijd glazig aan als ik ze zeg dat ik ze helemaal niet zo enig vind
pi_32539373
"Ik ben dat nog steeds nodig"

donderdag 24 november 2005 @ 15:59:28 #110
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32539385
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:19 schreef GoodspeeD het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb hem even aangepast. Zo moet hij kloppen.
dat zei ik
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 november 2005 @ 16:02:34 #111
862 Arcee
Look closer
pi_32539492
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:51 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik denk dat je in de war bent met phi

Je leest verschillende verhalen, maar toch echt vaker over pi.

Wat jij noemde is trouwens ook niet hetzelfde als wat ik noemde.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 24 november 2005 @ 16:10:23 #112
133553 de_puta_madre
If it bleeds, you can kill it
pi_32539746
Goedbeschouwd snakten we kortgeleden nog naar Siberische vrieskou, maar inmiddels word je door een bijdehante havo-leerling die halverwege juli nog spectaculair in de rondte skateboardde, weer ontactisch toegesnauwd dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeidt; het is ook nooit goed!

Zoow istie goedt en niet anders
Too bad all the people who know how to run the country are busy driving taxi cabs and cutting hair.
  donderdag 24 november 2005 @ 17:09:55 #113
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_32541443
In het geval van kado, buro etc. is de verwarring nog wel begrijpelijk. Met de onzinnige spellingswijzigingen in de jaren tachtig zijn we van eau naar de o gegaan en dat is op een gegeven moment ook weer teruggedraait.
Ik kan me nog heftige discussies herinneren met mijn docent Nederlands over het feit dat ik bureau schreef... en een paar maanden later heb ik hem daar nog eens op gewezen toen de spelling weer werd aangepast

De overige voorbeelden uit de OP zijn gewoon triest
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 november 2005 @ 17:21:00 #114
862 Arcee
Look closer
pi_32541777
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:09 schreef teamlead het volgende:
In het geval van kado, buro etc. is de verwarring nog wel begrijpelijk. Met de onzinnige spellingswijzigingen in de jaren tachtig zijn we van eau naar de o gegaan en dat is op een gegeven moment ook weer teruggedraait.
Ik kan me nog heftige discussies herinneren met mijn docent Nederlands over het feit dat ik bureau schreef... en een paar maanden later heb ik hem daar nog eens op gewezen toen de spelling weer werd aangepast

De overige voorbeelden uit de OP zijn gewoon triest
teruggedraaid
pi_32543002
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:59 schreef buzzer het volgende:

[..]

dat zei ik
Ik snap het niet helemaal, bijdehand , dat eindigt toch al op een D? Waarom is het dan niet bijdehandte?
Nah ff het testje maken dan

Goedbeschouwd snakten we kortgeleden nog naar Siberische vrieskou, maar inmiddels word je door een bijdehante havo-leerling die halverwege juli nog spectaculair in de rondte skateboardde, alweer ontactisch toegesnauwd dat hij een zonovergoten pinksterdag verbeidt; het is ook nooit goed!

edit: 0 fout
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_32543055
Het ergste vind ik trouwes zij/zei door elkaar halen...
  donderdag 24 november 2005 @ 18:48:34 #117
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32543941
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:07 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal, bijdehand , dat eindigt toch al op een D? Waarom is het dan niet bijdehandte?
Vraag van de week

Wat is juist: de bijdehande / bijdehandte / bijdehante juffrouw?

Bijdehante is de correcte vorm. Bijvoeglijke naamwoorden die eindigen op een b of d behouden gewoonlijk die eindmedeklinker als ze gevolgd worden door een buigings-e. U schrijft dus de anäerobe (anäeroob) bacterie en de brede (breed) weg. Als u die regel toepast op het bijvoeglijk naamwoord bijdehand, zou u de bijdehande juffrouw moeten schrijven. Bijdehand vormt echter een uitzondering op de regel en krijgt een t in de verbogen vorm. Het bijvoeglijk naamwoord bijdehand is ontstaan uit de voorzetselgroep bij de hand, die gebruikt werd in zinnen als Mijn tante was erg bij de hand. Doordat de d in bijdehand altijd als een t werd uitgesproken, wordt het woord in de verbogen vorm ook met een t geschreven.

U schrijft dus de bijdehante juffrouw, maar een bijdehand kind in de onverbogen vorm. Ook de vergrotende trap van bijdehand wordt met een t gespeld: bijdehanter. In de overtreffende trap schrijft u dan weer een d, zoals in de bijdehandste leraar.

bron: http://taaltelefoon.vlaan(...)eweek/bijdehante.htm
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_32544112
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:48 schreef buzzer het volgende:

[..]

Vraag van de week

Wat is juist: de bijdehande / bijdehandte / bijdehante juffrouw?

Bijdehante is de correcte vorm. Bijvoeglijke naamwoorden die eindigen op een b of d behouden gewoonlijk die eindmedeklinker als ze gevolgd worden door een buigings-e. U schrijft dus de anäerobe (anäeroob) bacterie en de brede (breed) weg. Als u die regel toepast op het bijvoeglijk naamwoord bijdehand, zou u de bijdehande juffrouw moeten schrijven. Bijdehand vormt echter een uitzondering op de regel en krijgt een t in de verbogen vorm. Het bijvoeglijk naamwoord bijdehand is ontstaan uit de voorzetselgroep bij de hand, die gebruikt werd in zinnen als Mijn tante was erg bij de hand. Doordat de d in bijdehand altijd als een t werd uitgesproken, wordt het woord in de verbogen vorm ook met een t geschreven.

U schrijft dus de bijdehante juffrouw, maar een bijdehand kind in de onverbogen vorm. Ook de vergrotende trap van bijdehand wordt met een t gespeld: bijdehanter. In de overtreffende trap schrijft u dan weer een d, zoals in de bijdehandste leraar.

bron: http://taaltelefoon.vlaan(...)eweek/bijdehante.htm
Al die uitzonderingen altijd
pi_32544179
Ik vind juist alle excuses die worden bedacht om al die schrijf fouten goed te praten het ergst:

- Het is maar een forum
- Een type foutje kan gebeuren. (werdt is geen type fout)

Zelf ben ik trouwens niet altijd even foutloos.
pi_32544352
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:10 schreef Agiath het volgende:
Het ergste vind ik trouwes zij/zei door elkaar halen...
als ik snel typ dan doe ik dat nog wel eens per ongeluk
gelukkig lees ik m'n post meestal wel terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')