abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2005 @ 22:09:29 #101
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32605482
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wiegel doet Hirsi Ali's opmerkingen ook af als onzin maar verpakt het wat diplomatieker. Laat de gemiddelde jan-met-de-korte-achternaam Wiegel's opmerkingen herformuleren en je krijgt ook iets als: Sodemieter op met je slap gelul, trut van troje, en ga je werk doen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2005 @ 22:12:02 #102
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32605552
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:22 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Toch is het lijstje van Eerdmans wel wat meer gevuld dan die van AHA:
[..]

bron:http://www.parlement.com/9291000/biof/02411
Het is net alsof ze al stagiaire naast mensen heeft mogen staan.
Mazzel-somilier , de meesten moeten werken voor hun geld.
pi_32607162
Goed, waarom is men opeens zo idolaat over deze man van het verleden? hij zegt wat kritisch over Ayaan. Verdere kennis van zaken over het verleden van deze man? snel zoveel mogelijk positieve uitspraken van/over hem opzoeken, obscuur of niet, hij is immer kritisch over Ayaan.

Wat zou het nu toch aardig zijn als iemand met wél een staat van dienst eens aan het woord zou komen, over Wiegel. En wel Frans Andriessen.
quote:
En daar is Hans Wiegel weer! 15 maart 2002

Tot één van de onuitroeibare wetmatigheden in de Nederlandse politiek behoort het verschijnsel Hans Wiegel. In een ver verleden was hij een kleurrijk en voor de VVD electoraal succesvol politicus aan het Binnenhof. Een exponent ook van de gepolariseerde jaren zeventig. Zijn naam is onlosmakelijk verbonden met die van Joop den Uyl. Ze hadden elkaar nodig voor het benadrukken van het eigen profiel.

Twintig jaar geleden vertrok Hans Wiegel uit de Tweede Kamer. Sindsdien is hij met behulp van de media die maar geen genoeg van hem en vooral zijn wise cracks kunnen krijgen gaan werken aan zijn eigen onmisbaarheid. Want Wiegel is behept met één ziekelijke angst: de angst om vergeten te worden. Zonder aandacht kan hij niet. Niets geeft Wiegel meer voldoening dan 'boven de markt hangen'. En zodoende ventileert hij nu ook al twintig jaar met enige regelmaat dezelfde boodschap: als men hem vraagt terug te keren naar Den Haag, dan wil hij daar serieus over nadenken. Maar het tragische voor Wiegel is dat degenen die er binnen de VVD echt toe doen hem dat nooit vragen.

Toch weet hij alleen al door zijn 'beschikbaarheid niet uit te sluiten' bij het spel hoort ook dat Wiegel zich steevast in cryptische bewoordingen uitlaat de VVD danig in verwarring te brengen. Want er is nog altijd een deel van de achterban dat denkt dat Wiegel in tijden van nood redding kan brengen. Nadat de paniek in de VVD uitbrak over de opmars van Pim Fortuyn, was het dan ook een kwestie van tijd totdat Wiegel zich zou melden. En daar was hij dus, afgelopen zondag in het televisieprogramma Buitenhof. Dit keer niet alleen beschikbaar om de VVD te redden, maar zelfs het hele land! Mocht hij gevraagd worden voor het premierschap dan was hij bereid dat te overwegen. Een mededeling die gevolgd werd door de bekende pavlov-reacties in de overige media.

Wiegel premier... Toch nog maar eens even het geheugen opfrissen. Van 1977 tot 1981 was Wiegel vice-premier in het kabinet-Van Agt. Het kabinet van 'puinruimers' dat in 1978 in zijn ambitieuze bezuinigingsnota 'Bestek 81' beloofde dat in het jaar 1981 de werkloosheid zou zijn teruggebracht tot 150.000, de inflatie beperkt zou zijn tot 2 à 3 procent, en het financieringstekort zou zijn teruggebracht tot 4 à 5 procent.

De werkelijkheid was dat drie jaar later de werkloosheid bleek te zijn opgelopen tot 385.000, de inflatie 7,5 procent bedroeg en het financieringstekort tot ruim boven de acht procent was gestegen. In de vier regeringsjaren van Wiegel liep het beslag van de collectieve sector op het nationaal-inkomen op van 57,6 procent tot 67,1 procent. Kortom, de puinruimers lieten slechts nog grotere puinhopen achter.

Iemand die toen de totale ontsporing van het economisch beleid niet op zijn beloop wilde laten was CDA-minister van Financiën Frans Andriessen. Hij kon zich in 1980 niet langer verenigen met het slappe beleid en bood zijn ontslag aan. Maar in plaats van hem te volgen bleven Wiegel en zijn partijgenoten in het kabinet zitten. Omdat hij bang was dat de kabinetscrisis die hierop onherroepelijk ging volgen ertoe zou leiden dat de VVD na vervroegde verkiezingen in de oppositie zou belanden, zoals hij in 1993 verklaarde in het boek 'Hans Wiegel en het spel om de macht' van Volkskrant-journalist Jan Hoedeman. Het land moest het afleggen tegen het opportunisme.

Maar plezier heeft Wiegel in die tijd wel gehad. Nog immer kan hij vol nostalgie vertellen over de 'vrindenclub' aan het Binnenhof waar politieke vijanden in het Kamerrestaurant elkaar onder het genot van een goed glas altijd weer wisten te vinden. En wat was het toch leuk dat hij vaak op vrijdagochtend de ministerraad in het Catshuis mocht voorzitten, omdat de echte voorzitter, Dries van Agt zo'n moeite had met vroeg opstaan. De politiek moest ook vooral niet te serieus worden genomen. Toen de CDA-fractie meer dan 100 wijzigingsvoorstellen op het ontwerpregeerakkoord met de VVD had ingediend, zei Wiegel tegen Van Agt: ,,als we daar nu eens tweederde van overnemen en jij zoekt alvast uit welke dat moeten zijn''. De Tweede Kamer als studentensociëteit, kom daar nu nog eens om.

Uitgerekend de man met deze staat van dienst heet nu één van de VVD-kandidaten voor het premierschap te zijn. Zegt althans VVD-voorzitter Bas Eenhoorn, en zegt ook VVD-leider Hans Dijkstal. Beide hebben de openbare sollicitatie van Wiegel niet als zijnde absurd van de hand gewezen, maar hebben hem ondergebracht bij het lijstje mogelijke kandidaten. Niet dat zij maar iets in Wiegel zien, maar als het volk om Wiegel vraagt, dan krijgt het volk ook Hans Wiegel. In theorie, want werkelijk voordragen voor het premierschap zullen zij Wiegel nooit.

Hoe erg is een partij in verwarring als nog steeds wordt geteerd op een politiek relikwie uit de jaren zeventig? Natuurlijk, het is allereerst Wiegel zelf die er een haast satanisch genoegen in schept zijn partij keer op keer in verlegenheid te brengen met de speculaties over zijn eigen politieke toekomst. Maar de VVD heeft hem nooit echt te verstaan gegeven niet te zitten wachten op zijn diensten. Integendeel, als de nood echt aan de man is, als de spreekwoordelijke 'rechtse knal' moet worden uitgedeeld, wordt maar al te graag een beroep gedaan op Hans Wiegel. Want een zaal toespreken met een paar goed in het gehoor liggende one-liners kan hij als de beste.

Voor deze dubbele houding, betaalt de VVD nu een prijs. Volgens de beste Machiavellistische tradities neemt Wiegel de ruimte die de partij zelf heeft laten ontstaan. De eigenlijke leider van de VVD, Hans Dijkstal, wenst geen helderheid te verschaffen over zijn eigen ambities. Op de vraag of hij beschikbaar is voor het premierschap, antwoordt hij telkens dat hij één van de kandidaten is. Van deze onduidelijkheid maakt Wiegel dankbaar gebruik: hij is wèl beschikbaar. Voor de zoveelste keer. De mensen in het land zouden eindelijk beter moeten weten.

Mark Kranenburg 15 maart 2002
Oh oh oh, wat is die Wiegel toch geweldig
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, zijn al die neo-Wiegelianen nu dezelfde users die altijd roepen dat referenda niet werken omdat mensen geen benul hebben, en makkelijk beïnvloedbaar zijn?
pi_32607718
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Goed, waarom is men opeens zo idolaat over deze man van het verleden? hij zegt wat kritisch over Ayaan. Verdere kennis van zaken over het verleden van deze man? snel zoveel mogelijk positieve uitspraken van/over hem opzoeken, obscuur of niet, hij is immer kritisch over Ayaan.

Wat zou het nu toch aardig zijn als iemand met wél een staat van dienst eens aan het woord zou komen, over Wiegel. En wel Frans Andriessen.
[..]

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, zijn al die neo-Wiegelianen nu dezelfde users die altijd roepen dat referenda niet werken omdat mensen geen benul hebben, en makkelijk beïnvloedbaar zijn?
Frans Andriessen is inzake Wiegel nou niet bepaald neutraal natuurlijk.
pi_32610210
Wiegel zit nu toch in de ziekenfondsen.. waarom moet hij zich zo nodig met de landelijke politiek bemoeien?

als hij dat wil doen, moet hij maar weer in de politiek gaan...

mm. zelfingenomen ijdel mannetje... die zijn plaatst niet weet, als je het mij vraagt
pi_32612493
Zodra er weer verkiezingen komen, komt Wiegel om de hoek zeilen. Dat is al zo sinds hij de landelikje politiek heeft verlaten. Vervolgens laat hij tot 2 weken voor de verkiezingen in het midden of hij terug komt. Altijd hetzelfde truukje van hem. (Wel lullig voor de op dat moment lijsttrekker, want er hangt altijd een waas van Wiegel over de VVD).

Ik ben het in het geval Wiegel/Hirsi Ali wel eens met WIegel. Hirsi Ali is gewoon polariserend bezig. Over haar werk doen ? Geen idee wat ze nu eigenlijk doet de hele dag. Vast wel nuttige dingetjes. Maar ik heb af en toe wel het gevoel dat ze dingetjes doet waar ze niet als Tweede Kamerlid voor betaald wordt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 27 november 2005 @ 10:27:54 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_32613040
quote:
Op zondag 27 november 2005 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

Ik ben het in het geval Wiegel/Hirsi Ali wel eens met WIegel. Hirsi Ali is gewoon polariserend bezig. Over haar werk doen ? Geen idee wat ze nu eigenlijk doet de hele dag. Vast wel nuttige dingetjes. Maar ik heb af en toe wel het gevoel dat ze dingetjes doet waar ze niet als Tweede Kamerlid voor betaald wordt.
Aan haar salaris zit geen werkomschrijving vast, dus je laatste zin geld natuurlijk niet zo. Ik vind wel dat ze niet op haar plek zit in de politiek; ze mist de teamplayer-mentaliteit die noodzakelijk is om steun te vergaren onder andere parlementariers en zelfs haar eigen partij die ze nog weleens vergeet. Politiek is niet de enige manier om voor je idealen te strijden, en ik denk dat er voor AHA wel betere middelen zijn voor haar strijd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_32613293
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Aan haar salaris zit geen werkomschrijving vast, dus je laatste zin geld natuurlijk niet zo. Ik vind wel dat ze niet op haar plek zit in de politiek; ze mist de teamplayer-mentaliteit die noodzakelijk is om steun te vergaren onder andere parlementariers en zelfs haar eigen partij die ze nog weleens vergeet. Politiek is niet de enige manier om voor je idealen te strijden, en ik denk dat er voor AHA wel betere middelen zijn voor haar strijd.
juist niet, dat heeft ze al bewezen.. ze weet iedere keer aandacht te krijgen voor haar topics

en dat ze mischien geen teamplayer is.. vind ik alleen maar goed.. daar is de democratie juist voor...openlijke discussies..ook binnen partijen zelf.. en niet de voorgekookte dode meningen door partij politiek opgelegd

als de vvd haar niet beter steunt ( of als wiegel terug komt in de vvd) zijn ze mijn stem kwijt

voor mij is ze een ouderwetse politica.. ik zie haar een beetje zoals de dolle mina's in de jaren 60

top wijf

[ Bericht 1% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 27-11-2005 11:23:28 ]
pi_32613506
Toch apart dat het meeste wat gemeld wordt in dit *Wiegel* topic gaat over Hirsi Ali..
Die overigens een eigen topic heeft Steun Ayaan Hirsi Ali en Nederland wordt vanzelf beter

Wiegel heeft volgens mij niet meer dan een goed imago, voornamelijk gebaseerd op een weinig politieke indruk. Hij is niet politiek actief, al decennia niet. En dat is gunstig, in de ogen van velen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 27 november 2005 @ 12:24:31 #110
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32614604
Mijn voorkeur ging altijd al uit naar Bolkestein en dat wordt zojuist nog eens bevestigd in Buitenhof. Bolkestein geeft AHA grotendeels gelijk.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  † In Memoriam † zondag 27 november 2005 @ 12:50:59 #111
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32615091
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:16 schreef sigme het volgende:
Toch apart dat het meeste wat gemeld wordt in dit *Wiegel* topic gaat over Hirsi Ali..
Die overigens een eigen topic heeft [url=http://forum.fok.nl/topic/782605/1/500#32613395
]http://forum.fok.nl/topic/782605/1/500#32613395[/quote][/url]

Daar heb je volkomen gelijk in.
Fan van Hirschi ben ik absoluut niet , je zult mij dus niet tegenkomen in dat bovengenoemde topic.

Heb na de beelden van Hirschi uit het journaal van gisteren overigens de indruk dat ze * de laatste waarschuwing* heeft gekregen vanuit de partij, ze was erg timide en onderdanig (bijna slaafs..)
quote:
Wiegel heeft volgens mij niet meer dan een goed imago, voornamelijk gebaseerd op een weinig politieke indruk. Hij is niet politiek actief, al decennia niet. En dat is gunstig, in de ogen van velen.
+ Hij heeft charisma, kan uitsekend manipuleren en is messcherp ( sta asoluut niet achter al zijn uitspraken maar deze man weet mij te prikkelen met zijn karakter en aanpak (woordkeuzes e.d.)
pi_32615302
quote:
- Stelde een Directie Minderheden in en was in 1981 eerste ondertekenaar van de Nota Minderhedenbeleid. Uitgangspunt daarvan was het totstandkomen van een samenleving waarin de in Nederland verblijvende leden van minderheidsgroepen afzonderlijk en als groep een gelijkwaardige plaats en volwaardige ontplooiingskansen hebben. Om dat te bereiken komt er een achterstandsbeleid, anti-discriminatiebeleid en beleid met betrekking tot participatie, emancipatie en cultuurbeleving (o.a. behoud van eigen cultuur en taal).
Het valt me op dat niemand dit stukje opgevallen is in het CV van Wiegel. Het is niet zo gek dat Wiegel geen uitspraken doet over de huidige problemen rond immigratie en integratie, hij is er namelijk zelf rechtstreeks verantwoordelijk voor.
  zondag 27 november 2005 @ 13:03:38 #113
94405 Tarak
pi_32615379
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het valt me op dat niemand dit stukje opgevallen is in het CV van Wiegel. Het is niet zo gek dat Wiegel geen uitspraken doet over de huidige problemen rond immigratie en integratie, hij is er namelijk zelf rechtstreeks verantwoordelijk voor.
Goed punt!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_32620184
quote:
Het was jou zeker nog niet opgevallen dat ik op de vorige pagina die nota al (heel kort) heb besproken? Maar nog maar even in de herhaling en tegelijkertijd als repliek op het door GL aangehaalde interview; Ik heb me de laatste dagen eens wat ingelezen in het kabinet van Agt I dat diende van 1977 tot 1981. Dit is een van de moeilijkste kabinetten geweest van na de oorlog. In de Tweede Kamer had het slechts een krappe meerderheid, en zelfs dat was nog niet zo zeker omdat het CDA (nog maar pas gevormd en onderling nog nauwelijks een eenheid) met veel interne oppositie te maken had. Veel CDA'ers, vooral progressieve KVP'ers en ARP'ers hadden eigenlijk liever een voortzetting van het kabinet Den Uyl gezien, waar dan weer een nog grotere groep CDA'ers tegenover stond die daar niets van moesten hebben onder de aanvoering van de CHU'ers (wellicht na de SGP de meest conservatieve partij ooit in nl). Daarnaast had het CDA ook nog te maken met het tragisch verlies van hun fractievoorzitter Aantjes (mede door eigen toedoen van het CDA overigens). Als toppunt wist van Agt, als het moeilijk werd, totaal geen leiding te geven aan zijn kabinet, vaak meldde hij zich dan gewoon ziek of was op reis. Ziehier een vogelvlucht van het CDA waarmee Wiegel moest regeren, je zou de waarheid trouwens geen onrecht aandoen door het feitelijk gewoon een ARP-KVP-CHU-VVD kabinet te noemen. In rustige tijden, zoals de jaren '90 b.v.was het al moeilijk genoeg geweest om het kabinet uberhaupt overeind te houden, maar rustig was het niet. Na de spreekwoordelijke 'vette jaren' kreeg van Agt I in volle omvang te maken met de tweede oliecrisis en sowieso een bredere economische stagnatie. Het kabinet van Agt I was het kabinet dat de trend van uitgeven van voorgaande regeringen om moest buigen in bezuinigingen. Deze bezuinigingen konden rekenen op stevige weerstand, buiten maar zeker ook in de regeringspartijen, het conservatieve smaldeel v/h CDA vond dat het niet ver genoeg ging en het progressieve gedeelte vond dat het veel te ver ging, en met hun waarschijnlijk het grootste gedeelte van de samenleving, toch is het uiteindelijk gelukt om in ieder geval een gedeelte uitvoeren al was iedere uitkomst waarschijnlijk fout geweest in die tijd. Hetzelfde geld voor het minderhedenbeleid, vóór van Agt I was dat er gewoonweg niet, dit is niet zozéér de schuld van links of rechts, niemand zag het probleem, op een enkele visionair als Willem Drees jr. van DS '70 na dan. Het was alweer tijdens dit kabinet dat er een trendbreuk kwam, de minderhedennota is inderdaad een compromisstuk dat een kwart eeuw later wat gedateerd aandoet, maar het was al heel wat meer dan het gewoonweg negeren wat daarvóór de kloksloeg.

Als je deze vogelvlucht ziet, zie je dat Wiegel niet terugschrok voor het beroerde handwerk van compromissen sluiten i.p.v. alleen mooipraterij en hoe groot is nu het contrast met Hirsi Ali die politiek gezien de wind mee heeft maar dit nog geen enkele manier gecasht heeft. Geen enkel wetsvoorstel hebben we van haar gezien (Als ze zelf niet weet hoe een wet te maken heeft ze nog altijd de VVD partijmachine achter zich.), terwijl ze in zo'n goede positie zit, een positie waar Wiegel 30 jaar geleden alleen maar van kon dromen. Nee, bij haar blijft het slechts bij praten of beter gezegd, sneren. Voor Hirsi Ali heb ik nog een mooie raad uit een oud boek waar ze niets van moet hebben:

'Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen'
pi_32620826
quote:
Die overigens een eigen topic heeft Steun Ayaan Hirsi Ali en Nederland wordt vanzelf beter
Dat geldt ook omgekeerd vemoed ik, de meeste kritiek hier op Wiegel houdt vermoedelijk verband met het feit dat hij Hirsi Ali uitstekend van repliek heeft gediend. (met suuces zoals gisteren bleek.)
pi_32621042
quote:

Overigens nog een interessant weetje; Mark Kranenburg, de schrijver van jouw artikel, heeft jarenlang bijgebeunt bij de Wiardi Beckmannstichting, het wetenschappelijk bureau van de PvdA. Deze klus moest hij overigens opgeven nadat hij veel kritiek over zich heen had gekregen t.a.v. het 'demoniseren' van Fortuyn.
  zondag 27 november 2005 @ 16:49:33 #117
94405 Tarak
pi_32621451
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het was jou zeker nog niet opgevallen dat ik op de vorige pagina die nota al (heel kort) heb besproken? Maar nog maar even in de herhaling en tegelijkertijd als repliek op het door GL aangehaalde interview; Ik heb me de laatste dagen eens wat ingelezen in het kabinet van Agt I dat diende van 1977 tot 1981. Dit is een van de moeilijkste kabinetten geweest van na de oorlog. In de Tweede Kamer had het slechts een krappe meerderheid, en zelfs dat was nog niet zo zeker omdat het CDA (nog maar pas gevormd en onderling nog nauwelijks een eenheid) met veel interne oppositie te maken had. Veel CDA'ers, vooral progressieve KVP'ers en ARP'ers hadden eigenlijk liever een voortzetting van het kabinet Den Uyl gezien, waar dan weer een nog grotere groep CDA'ers tegenover stond die daar niets van moesten hebben onder de aanvoering van de CHU'ers (wellicht na de SGP de meest conservatieve partij ooit in nl). Daarnaast had het CDA ook nog te maken met het tragisch verlies van hun fractievoorzitter Aantjes (mede door eigen toedoen van het CDA overigens). Als toppunt wist van Agt, als het moeilijk werd, totaal geen leiding te geven aan zijn kabinet, vaak meldde hij zich dan gewoon ziek of was op reis. Ziehier een vogelvlucht van het CDA waarmee Wiegel moest regeren, je zou de waarheid trouwens geen onrecht aandoen door het feitelijk gewoon een ARP-KVP-CHU-VVD kabinet te noemen. In rustige tijden, zoals de jaren '90 b.v.was het al moeilijk genoeg geweest om het kabinet uberhaupt overeind te houden, maar rustig was het niet. Na de spreekwoordelijke 'vette jaren' kreeg van Agt I in volle omvang te maken met de tweede oliecrisis en sowieso een bredere economische stagnatie. Het kabinet van Agt I was het kabinet dat de trend van uitgeven van voorgaande regeringen om moest buigen in bezuinigingen. Deze bezuinigingen konden rekenen op stevige weerstand, buiten maar zeker ook in de regeringspartijen, het conservatieve smaldeel v/h CDA vond dat het niet ver genoeg ging en het progressieve gedeelte vond dat het veel te ver ging, en met hun waarschijnlijk het grootste gedeelte van de samenleving, toch is het uiteindelijk gelukt om in ieder geval een gedeelte uitvoeren al was iedere uitkomst waarschijnlijk fout geweest in die tijd. Hetzelfde geld voor het minderhedenbeleid, vóór van Agt I was dat er gewoonweg niet, dit is niet zozéér de schuld van links of rechts, niemand zag het probleem, op een enkele visionair als Willem Drees jr. van DS '70 na dan. Het was alweer tijdens dit kabinet dat er een trendbreuk kwam, de minderhedennota is inderdaad een compromisstuk dat een kwart eeuw later wat gedateerd aandoet, maar het was al heel wat meer dan het gewoonweg negeren wat daarvóór de kloksloeg.

Als je deze vogelvlucht ziet, zie je dat Wiegel niet terugschrok voor het beroerde handwerk van compromissen sluiten i.p.v. alleen mooipraterij en hoe groot is nu het contrast met Hirsi Ali die politiek gezien de wind mee heeft maar dit nog geen enkele manier gecasht heeft. Geen enkel wetsvoorstel hebben we van haar gezien (Als ze zelf niet weet hoe een wet te maken heeft ze nog altijd de VVD partijmachine achter zich.), terwijl ze in zo'n goede positie zit, een positie waar Wiegel 30 jaar geleden alleen maar van kon dromen. Nee, bij haar blijft het slechts bij praten of beter gezegd, sneren. Voor Hirsi Ali heb ik nog een mooie raad uit een oud boek waar ze niets van moet hebben:

'Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen'
Het topic gaat over het heden en jij komt met allemaal zaken van 20 jaar geleden. Leuk dat je zegt dat Wiegel twintig jaar geleden een kei was, maar niemand heeft beweerd dat het niet zo was.
  zondag 27 november 2005 @ 17:19:23 #118
61927 DaveM
uitgefokt
pi_32622196
quote:

[..]

Inderdaad.
Zonder de geweldige steun van VVD en CDA was het Pvda-ideaal van de multiculturele samenleving er nooit gekomen.
Was hij toen maar net zo dapper geweest als die keer dat hij het referendum wegstemde.

Overigens heb ik niks tegen Wiegel, ik mag hem zelfs wel al ben ik het op veel punten oneens met de VVD.

[ Bericht 7% gewijzigd door DaveM op 27-11-2005 17:24:56 ]
pi_32622323
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:49 schreef Tarak het volgende:
Het topic gaat over het heden en jij komt met allemaal zaken van 20 jaar geleden. Leuk dat je zegt dat Wiegel twintig jaar geleden een kei was, maar niemand heeft beweerd dat het niet zo was.
Oh nee?
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:05 schreef omulu het volgende:
Nee wiegel voert lekker veel uit. Die man is vice-premier geweest (verkiezingen verloren dus) tijdens het bewind van een van de slechtste premiers uit de geschiedenis (Van Agt liet de staatsschuld te hoog oplopen, ondanks een hervormingsagende en legde daarmee de basis voor het afbreken van de verzorgingsstaat in de jaren 80). Daar komt nog bij dat hij om de paar jaar roept dat hij wel premier wil worden, maar de VVD nooit de premier zal leveren.
Maar inderdaad moet Hirsi Ali gewoon haar Kamerwerk doen in plaats van die bijzonder slechte films maken, en boekjes schrijven.
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:42 schreef George-Butters het volgende:
Wat heeft Wiegel eigenlijk gepresteerd in de jaren 70?
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 01:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:58 schreef Godslasteraar het volgende:
Was Wiegel dan ooit 'hot''?. volgens mij was Wiegel een geweldige zeperd die snel weggepromoveerd werd naar een functie waar ie minder schade kon aanrichten.
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:04 schreef George-Butters het volgende:
Zo ervaar ik het ook. Hij is redelijk snel van de voorgrond verdwenen.
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Ja, die indruk heb ik dus ook. Maar ik was in die tijd een jaar of acht. Jimmy Carter kan ik me nog wel herinneren, maar verder? Neeuh.
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:08 schreef sigme het volgende:
Het kabinet van 'puinruimers' beloofde in 1977 de werkloosheid in te dammen, de inflatie terug te dringen en het financieringstekort te verkleinen, maar deed precies het tegenovergestelde. Frans Andriessen, min. van Financiën,vond het beleid zó slap en ambitieloos dat hij niets anders kon bedenken dan zijn ontslag in te dienen.
quote:

Wat zou het nu toch aardig zijn als iemand met wél een staat van dienst eens aan het woord zou komen, over Wiegel. En wel Frans Andriessen:
[interview Mark Kranenburg]

quote:
pi_32622435
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:34 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Overigens nog een interessant weetje; Mark Kranenburg, de schrijver van jouw artikel, heeft jarenlang bijgebeunt bij de Wiardi Beckmannstichting, het wetenschappelijk bureau van de PvdA. Deze klus moest hij overigens opgeven nadat hij veel kritiek over zich heen had gekregen t.a.v. het 'demoniseren' van Fortuyn.
Geen half werk wat je hierboven laat zien En Kranenburg, ik ben géén fan van het NRC, ik lees liever Duitse kranten via het web. Maar wat Kranenburg verteld is een beetje de conclusie die al velen getrokken hebben. Hij verteld niets nieuws.

En, waarom nou toch Wiegel? Die man weet zich te presenteren als geen ander, zonder twijfel. Zijn ''aangenaam, ik ben Wiegel'' is terecht legendarisch. Maar hoed je voor zulke mensen. Dergelijke gaven willen nog niet zeggen dat iemand ook inhoudelijk bekwaam is.
En nogmaals, waarom Wiegel? Bolkesteijn is iemand van een heeeel ander niveau, en zo zijn er natuurlijk meer. Als mensen met een lange staat van dienst, en bewezen bekwaam, zich zouden uitlaten over bv. Ayaan, zou ook ik zeer bescheiden zijn, wie ben ik dan wel niet om dergelijke mensen op voorhand te negeren.

En Ayaans taktiek zou ook zeker de mijne niet zijn, al zouden mijn opvattingen vermoedelijk leiden tot een record wat betreft de duur van een politieke carrière. Een zeer korte duur wel te verstaan. (nog afgezien van alle andere aspecten van zo'n carrière als kamerlid)

Het belangrijkste aan deze hele affaire is mijns inziens dat Ayaan het volste recht heeft, en Van Gogh had, een religie/mening onder vuur te nemen, zonder bedreigd te worden. Punt uit.
pi_32622567
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:24 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Oh nee?

knip-
Nu sla je de essentie van één van mijn posts over:
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:10 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ja, die indruk heb ik dus ook. Maar ik was in die tijd een jaar of acht. Jimmy Carter kan ik me nog wel herinneren, maar verder? Neeuh. En hoe oud zijn die mensen die nu opeens zo idolaat zijn van Wiegel dat ze zich hem nog zo goed kunnen herinneren. Wiegel doet het leuk als een variant op die twee oude mannetjes in de Muppetshow. Wat natuurlijk wel geestig kan zijn, maar meer ook niet.
Voila
  zondag 27 november 2005 @ 17:42:30 #122
94405 Tarak
pi_32622771
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Nu sla je de essentie van één van mijn posts over:
[..]

Voila
Offtopic:
" Why do we always come here I guess we'll never know
It's like a kind of torture To have to watch the show"

Eigenlijk is The Muppet Show zoiets als Fok!
pi_32628114
Wiegel is eng, maar onschadelijk.
pi_32658092
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:28 schreef Godslasteraar het volgende:
Geen half werk wat je hierboven laat zien
Dank u zeer!
quote:
En Kranenburg, ik ben géén fan van het NRC, ik lees liever Duitse kranten via het web. Maar wat Kranenburg verteld is een beetje de conclusie die al velen getrokken hebben. Hij verteld niets nieuws.
Nou was Wiegel ook wel het stereotype mikpunt van bepaalde media en Wiegel's relativerende aard kennende zal hij ze ook af en toe wel een beetje gevoerd hebben. Heb je trouwens wat linkjes naar die artikelen?
quote:
En, waarom nou toch Wiegel? Die man weet zich te presenteren als geen ander, zonder twijfel. Zijn ''aangenaam, ik ben Wiegel'' is terecht legendarisch. Maar hoed je voor zulke mensen. Dergelijke gaven willen nog niet zeggen dat iemand ook inhoudelijk bekwaam is.
Voor mij is Wiegel nooit echt uit beeld verdwenen, als noorderling stond er in de plaatselijke media vaak genoeg een stuk over Wiegel. De algemene teneur in Friesland bijvoorbeeld is dat ze nog steeds heel tevreden over hem zijn, hij was geloof ik ook de eerste CdK die speciaal Fries leerde. Toen ze op gegeven moment Wiegel terugvroegen in de landelijke politiek (en nota bene het CDA dat blokkeerde) had je echt onfriese toestanden waarin hem bijna gesmeekt werd om te blijven.
quote:
En nogmaals, waarom Wiegel? Bolkesteijn is iemand van een heeeel ander niveau, en zo zijn er natuurlijk meer. Als mensen met een lange staat van dienst, en bewezen bekwaam, zich zouden uitlaten over bv. Ayaan, zou ook ik zeer bescheiden zijn, wie ben ik dan wel niet om dergelijke mensen op voorhand te negeren.
Het is natuurlijk wel Ayaan die dit begonnen is, overigens zou ik er niet van staan te kijken dat Wiegel zich verzoent en dat het een soort good cop/bad cop duo wordt binnen de VVD.
quote:
En Ayaans taktiek zou ook zeker de mijne niet zijn, al zouden mijn opvattingen vermoedelijk leiden tot een record wat betreft de duur van een politieke carrière. Een zeer korte duur wel te verstaan. (nog afgezien van alle andere aspecten van zo'n carrière als kamerlid)
Ach, een beetje passie kan de politiek wel gebruiken.
quote:
Het belangrijkste aan deze hele affaire is mijns inziens dat Ayaan het volste recht heeft, en Van Gogh had, een religie/mening onder vuur te nemen, zonder bedreigd te worden. Punt uit.
Mee eens.
Maar hier ging de hele discussie dan ook eigenlijk niet over.
pi_32658824
Ik heb Wiegel altijd vreselijk gevonden maar de huidige VVD-fractie bewijst dat het nog erger kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')