weet je, ik pretendeer niet verstand te hebben van archeologie ofzo.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:18 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja hoor, slechts een deel wat de wetenschappenlijke gemeenschap is nog sceptisch, de rest is al overtuigd.
[..]
Dat plan lijkt zich vooral op tourisme te richten i.p.v. op serieus onderzoek.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_pyramids
[..]
Joh, hoe zou dat toch komen?
Osmanagic: "I just want to encourage local authorities to seriously deal with this site which could become Bosnia's most profitable product."
Allereerst: Osmanagic is een zakenman, geen archeoloog.
Als hobby archeoloog is de man moeilijk serieus te nemen vanwege zijn idiote over Atlantis e.d.
En dan ontdekt hij die 'pryamides' in Bosnië, hij roept ze meteen uit tot 'pyramides van de maan en de zon' en stelt dat die 'pyramides' door afstammelingen van Atlantis gemaakt zijn, hetzelfde volk wat ook de pyramides in Egypte en Midden-Amerika gebouwd heeft.
En dat zonder enig serieus onderzoek of bewijs.
[..]
Logische volgorde... eerste zorgen dat het tourisme op gang komt, bewijzen komen later wel eens... (of niet...)
[..]
[..]
[..]
http://www.archaeology.org/online/features/osmanagic/update.html
Informatieve brief van de Eyptenaren:
[..]
http://www.archaeology.or(...)agic/zahi_hawass.pdf
Sceptici sprekende hier ; verklaar de gevonden vondsten....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:30 schreef RonaldAn het volgende:
Beste Allemaal,
Ik volg al lang de grap over de 'Bosnische pyramiden'. Er is slechts één manier om te bewijzen of in Visoko nu werkelijk piramiden zijn of niet. Indien de fantast Osmanagic het werkelijk met iedereen goed voor heeft, dan had hij en zijn team van in het begin (de 'opgravingen' begonnen ongeveer 4 maanden geleden) van bijvoorbeeld de zogenaamde 'pyramid of the sun' één flank gedeeltelijk blootgelegd.om werkelijk te laten zien of daar nu een piramide onder de bedekkingslagen zit, ja of nee.
Waarom doet hij dit (nog altijd) niet ? Dit is toch verdacht ? (na vier maanden opgraven ?). Hij graaft ongestructureerd dan eens hier, dan eens daar. Waarom ? Eenvoudig omdat er geen piramiden zijn !
Hij kan ze niet aantonen. Hij kan ook niet de 'verloren beschaving' aantonen die de 'piramiden' zou gebouwd hebben (bv. overblijfselen van andere structuren, zoals woningen voor de piramidebouwers, artefacten, enz.). Toch houdt Osmanagic (bedrieglijk) vol dat daar piramden zijn. Waarom ? Waarschijnlijk om van goedgelovige mensen 'sponsorgelden' te verkrijgen voor zijn zogenaamde 'opgravingen' .....
Ronny.
O mijn god... ben jij serieus?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 11:30 schreef RonaldAn het volgende:
Beste Allemaal,
Ik volg al lang de grap over de 'Bosnische pyramiden'. Er is slechts één manier om te bewijzen of in Visoko nu werkelijk piramiden zijn of niet. Indien de fantast Osmanagic het werkelijk met iedereen goed voor heeft, dan had hij en zijn team van in het begin (de 'opgravingen' begonnen ongeveer 4 maanden geleden) van bijvoorbeeld de zogenaamde 'pyramid of the sun' één flank gedeeltelijk blootgelegd.om werkelijk te laten zien of daar nu een piramide onder de bedekkingslagen zit, ja of nee.
Waarom doet hij dit (nog altijd) niet ? Dit is toch verdacht ? (na vier maanden opgraven ?). Hij graaft ongestructureerd dan eens hier, dan eens daar. Waarom ? Eenvoudig omdat er geen piramiden zijn !
Hij kan ze niet aantonen. Hij kan ook niet de 'verloren beschaving' aantonen die de 'piramiden' zou gebouwd hebben (bv. overblijfselen van andere structuren, zoals woningen voor de piramidebouwers, artefacten, enz.). Toch houdt Osmanagic (bedrieglijk) vol dat daar piramden zijn. Waarom ? Waarschijnlijk om van goedgelovige mensen 'sponsorgelden' te verkrijgen voor zijn zogenaamde 'opgravingen' .....
Ronny.
volgens mij is dit dezelfde ronny als op het forum op de site van de bosnische piramidequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:27 schreef Ticker het volgende:
[..]
O mijn god... ben jij serieus?
Bij een tombe in egypte gaat er soms wel meer dan een jaar overheen, ten eerste al voordat ze zoiets bekend maken!
En jij verwacht maar wel dat Osmanagic wel zo even een hele fokking berg (met handen of mag het met een schepje?) even "schoon" veegt.![]()
Kijk een volledig kunstmatig piramide is het sowieso niet. Verwacht dus geen 2e Cheops piramide.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 10:43 schreef thedunno het volgende:
Aan de andere kant mag je verwachten dat na 4 maanden wat overtuigender bewijs wordt geleverd dan tot nu toe.
Er komen weliswaar interessante dingen naar boven maar het was al bekend dat op deze plek veel ruines verborgen lagen. De dingen die zijn opgegraven lijken meer oude nederzettingen, graftombes e.d. dan een pyramide.
Meneer Osmanagic zal met wat beters moeten komen en ook wat echte deskundigen die zijn werk bevestigen. De zogenaamde Egyptische experts die hij erbij heeft gesleept blijken een zeer twijfelachtige reputatie te hebben.
Bij mij neemt de skepsis alleen maar toe naarmate de opgravingen vorderen.
Zoals jij het zegt, kan ik me volledig in vinden. Dat gebied is, voor zover ik weet, al vrij lang bevolkt en er zal nog heel veel in de bodem liggen wat nog niet bekend is en mogelijk zelfs dermate onbekend zijn dat er inderdaad een pagina of 2 in onze geschiedenis boeken bijgevoegd mogen worden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 11:17 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kijk een volledig kunstmatig piramide is het sowieso niet. Verwacht dus geen 2e Cheops piramide.
Maar wat er wordt vrijgemaakt is gewoon bijzonder apart te noemen. De stenen/trappen zijn behoorlijk groot. En ervan uitgaande dat dit ouder is dan het jaar 0, mogen we ervan uitgaan dat hier een leuk nieuw stuk aan de geschiedenis wordt toegevoegd. Zowel met een goeie europese archeologische vondst alswel een mooi (oud) staaltje bouw werk.
wat stond e rin dan? , heb geen adquote:Op zondag 20 augustus 2006 00:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
Vandaag stuk hierover in het AD, trouwens. Las het net.
Volgens een blinde, zogenaamde telepaat.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:32 schreef RickySway het volgende:
Het feit dat archeologen skeptisch zijn en de ontdekking van die 'pyramide' in Bosnia compleet afkraken als 'amateuristisch werk ondersteund met niet-archeologische beredeneringen' (Hawaz zei zoiets) kan net zo goed een teken zijn dat de wetenschappelijke wereld deze opgraving probeert uit het nieuws te drijven.
Laten we eerlijk zijn: Er worden al decennia lang verzoeken gedaan door echte wetenschappers om Giza verder af te speuren naar bv. de Hall of Records, die onderin één van die tunnels onder de Sphinx zou liggen.
je bedoeld edgar cayce "de slapende profeet" ?quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens een blinde, zogenaamde telepaat.
Ik neem aan dat je Edgar Gayce hiermee bedoeld?quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens een blinde, zogenaamde telepaat.
dank voor dit linkje huupia!quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:53 schreef huupia34 het volgende:
DNA evidence for Atlantis
http://www.red-ice.net/specialreports/2006/05may/atlantisDNA.html
was ff zoeken
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:06 schreef Klonk het volgende:
wat ik me afvraag na het lezen van dit topic, er zitten een hoop vraagtekens aan deze vondst, volgens velen is het geen pyramide, maar wat is het dan wel ?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |