abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32756773
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:32 schreef Litpho het volgende:

Om een maximum aantal aan geschikte personen te kunnen halen. Niks tegen idealisten, maar de (relatief) lage beloning schrikt capabele mensen met minder hoge idealen af.
Ah, maar daarvoor bestaan er secundaire voorwaarden die wel behoorlijk goed zijn.
pi_32757386
quote:
Op donderdag 24 november 2005 06:55 schreef StefanP het volgende:
Ze willen het beste van 2 werelden. Het salaris van de privesector, maar de werkdruk, baanveiligheid, het zich niet hoeven verantwoorden en de subsidies e.d. van de publieke sector. Een miljoen euro salaris omdat ze toch echt bijna privesector zijn en moeten concurreren, maar verantwoording afleggen, openheid en keiharde deadlines, daar doen we natuurlijk niet aan want we zijn toch echt (semi) overheid hoor!
Hier sluit ik me bij aan; met name de min of meer geprivatiseerde energiebedrijven. Deze vorm van graaien en mismanagement is hetgeen wat Nederland tegnhoudt op economisch gebied. Vooral het volkomen ontbreken van iedere vorm van schaamte over dit gedrag is iets waar ik me nogal aan kan ergeren.
pi_32759207
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:21 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik zeg dat er capabele mensen in het bedrijfsleven nu voor kiezen niet bij de overheid te werken omdat de beloning te laag is. In sommige gevallen zullen deze mensen capabeler zijn dan degenen die nu wel bij de overheid werken, en zou het dus een verbetering zijn als de overheid een groter scala aan capabele mensen had om uit te kiezen.
In sommige gevallen zijn diezelfde mensen ook weer minder capabel. Ik ben het echt niet met je eens dat je kunt stellen dat mensen die uit idealisme voor een baan kiezen niet in staat zijn een efficient bedrijfsproces op poten te zetten.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_32767018
quote:

[..]

Om een maximum aantal aan geschikte personen te kunnen halen. Niks tegen idealisten, maar de (relatief) lage beloning schrikt capabele mensen met minder hoge idealen af.
relatief lage beloning...? Ik ga haast denken dat jij ook een ambtenaar bent. Wat betreft beloning is de vijver natuurlijk nooit vol, wat er bij de overheid gebeurt - en dat heeft niets met capabiliteit te maken - is dat men wil vissen in diezelfde vijver als het bedrijfsleven. Daarbij wil men jou laten geloven dat er tekort is geschikte mensen mits je maar genoeg betaalt dan trek je zo een blik geschikte mensen open. Dat gebeurt natuurlijk niet, maar ondertussen is dat het argument om zichzelf een leuk salaris toe te bedingen.

Overigens, maar dat zeg ik vaker, vind ik de overheid nog steeds niet capabel in hun taak en uitvoering daarvan. (zie het aantal externen inclusief vraagprijs, zie de verantwoordelijkheid die men niet neemt en in 90% van de gevallen afschuift.. actueel is Medy van der Laan, wordt gevraagd door netwerk vanavond en ze wil niet even komen uitleggen en public hoe de vork in de steel zit, uiteraard gaat ze wel mee in de 30% verhoging - mag je mij uitleggen, waarom ze dat zonder de verantwoordelijkheid op zich te nemen, waard is.... ik zie dus geen veranderingen en dat zal ook nooit gebeuren)

Zolang de bv Nederland er niet op vooruit gaat, dwz per burger ieder jaar minder betalen aan de staat ipv ieder jaar meer, vind ik de salarisverhogingen onrechtvaardig.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:06:00 #130
99433 Tup
Tupperwaar
pi_32771533
quote:
Op woensdag 23 november 2005 06:59 schreef DionysuZ het volgende:
Ik heb liever dat mensen in de politiek zitten voor hun idealen, en niet omdat het daar zo lekker verdient. En het is echt niet zo dat ze zo weinig verdienen hoor.
Vind ik ook. Ik denk dat veel politici alleen geen idealen hebben, maar een hang naar macht en aanzien.
Wasserwunderland
pi_32774210
Die Dijkstal ziet ze wel vliegen de laatste tijd. Als politici presteerde hij al niets, nu zit hij in van allerlei adviserende clubjes te schnabbelen en geeft hij de meest achterlijke adviezen.

Het wordt tijd dat Opa Dijkstal achter de geraniums gaat zitten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32828770
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:21 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik zeg dat er capabele mensen in het bedrijfsleven nu voor kiezen niet bij de overheid te werken omdat de beloning te laag is. In sommige gevallen zullen deze mensen capabeler zijn dan degenen die nu wel bij de overheid werken, en zou het dus een verbetering zijn als de overheid een groter scala aan capabele mensen had om uit te kiezen.
Iemand die het salaris van een minister of andere hoge ambtenaar te laag vind om aan te nemen, is wat mij betreft niet capabel genoeg om een non-profit organisatie als de overheid te leiden. Zoals al regelmatig gezegd: Zakkenvullers hebben we genoeg in Den Haag.
pi_32829304
quote:

[..]

Een hogere beloning maakt de hoeveelheid mensen die geschikt zijn voor de baan niet groter.
Bij een bepaalde beloning zullen er mensen zijn die wel de capaciteiten hebben voor de baan maar de beloning te laag vinden. Die loop je mis.

Er zullen ook mensen zijn die wel de capaciteiten hebben maar die zich laten afschikken door een verdienste die bovenmenselijke prestaties lijkt te moeten belonen.

Door de lonen erg hoog te leggen vallen er méér mensen aan de 'onderkant' af dan er aan de 'bovenkant' bijkomen. Dat vinden de goedbetaalde 'bovenbazen' een uitstekende ontwikkeling, want dan kunnen ze "aantonen" dat hun capaciteiten schaars zijn.

Maar hun onderscheidende capaciteit is meer zeldzame zelfoverschatting dan zeldzaam organisatorisch vermogen als je het mij vraagt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32844899
quote:

[..]

Het probleem wat ik zie is het ontbreken van het wegwerken van mensen die niet voldoen aan de eisen. Voorzover er al aan eisen wordt gedaan bij de overheid. Bij de overheid vraag je je af wat iemand moet doen om ontslagen te worden. --> Daarom hoor je daar ook minder salaris te krijgen dan in het bedrijfsleven; het risico op ontslag is kleiner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')