Wel lezen he, er staat "met yoshi demper" bijquote:Op woensdag 23 november 2005 22:00 schreef R2-D2 het volgende:
Is dat niet een beetje veel voor een '90-er?
Relaxed, daarom heb ik dus een laptop gesjeffedquote:Op woensdag 23 november 2005 22:10 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ik ga net kakke man, dus mzzls![]()
![]()
Das eg mijn voordeur.....wa lievquote:Op woensdag 23 november 2005 21:11 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Heb nog een vaag detail uitvergroot van een foto, hiervoor is de motor is geen meter verplaatst.![]()
De playground is dus precies het verlengde van de deur.![]()
![]()
(ik denk dat het nog wel dezelfde deur ismet een nieuw verfje
, maar in ieder geval dezelfde deurpost waar Rebbeltjuh met haar modderhandjes aan heeft gezeten
)
[afbeelding]
En nU G@ iK \/\/EeR $nEl vErDeR.![]()
Maar hij is zo mooiquote:Op woensdag 23 november 2005 22:00 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Jammer dat ie niet groen is![]()
Is dat niet een beetje veel voor een '90-er?
![]()
![]()
Erruguns in het begin van ut topic had ik speciaal iets voor jouquote:Op woensdag 23 november 2005 22:39 schreef richardgie het volgende:
richardgie is ook weer thuis.Gauw klaar vanavond.![]()
Wat schrijf je nou?Met een Jostidemper.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:09 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Wel lezen he, er staat "met yoshi demper" bij![]()
Maar ik zou gewoon even flink sparen Fullcum, al mag een motor nog zo mooi zijn, ik zou niet voor zo een antiek ding gaan.![]()
quote:Op woensdag 23 november 2005 22:50 schreef FemaleRebbel het volgende:
[..]
Erruguns in het begin van ut topic had ik speciaal iets voor jougepost...
quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:50 schreef FemaleRebbel het volgende:
@ Richardgie: jij bent toch zo'n die-hard RH fan, onderstaande heb ik gevonden via TicketAlert, maar waarschijnlijk wist je ut al.
Rowwen Hèze 20 jaar: Megaconcert! Vrijdag 10/02/2006
Heineken Music Hall, Amsterdam
Limburgs trots, Rowwen Hèze sluit haar periode af met een Megaconcert in de Heineken Music Hall te Amsterdam op 10 februari a.s. De mooiste en bekendste songs, zowel plugged als unplugged, komen aan bod in het 2,5 uur durend spektakel. Ook enkele bijzondere muzikale vrienden zijn uitgenodigd. Het nieuwe album 'Kilomeaters' ligt nu in de winkel. Meer informatie vind je op www.rowwenheze.nl.
On Sale
Kaartverkoop is inmiddels gestart.
Bedankt voor het quoten, maar zoveel moeite wilde ik nou net nie doenquote:
Zag het net staan ja.Nieuwe CD kan ik niet op wachten,liever vandaag dan morgenquote:Op woensdag 23 november 2005 22:50 schreef FemaleRebbel het volgende:
[..]
Erruguns in het begin van ut topic had ik speciaal iets voor jougepost...
of je hebt er vet overheen gelezen.....of je hebt ut uberhaupt niet gelezen.....'t is eg mega belangrijk voor je![]()
Werk bijna altijd van achter naar voren,en op m'n werk ben ik de enige die de drukvellen onderste boven houdt.Net of het mij wat kan schelen wat er op staat,als het er druktechnisch maar goed op staat.Ik moet hier tenslotte bijna altijd een accoord voor geven.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:57 schreef Worldbeater het volgende:
Richardgie gaat eerst posten, en dan langzaam in de verkeerde volgorde teruglezen is mijn ervaring.![]()
![]()
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 23 november 2005 23:06 schreef Makster het volgende:
Rowwenheze![]()
![]()
![]()
En ik denken dat ik afgeschreven ben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hmmm, ik wil inderdaad bij het beoordelen van een beeld toch even het leidend onderwerp zien, en wat de bedoeling is van de foto. (sfeer -donkerder, technisch -brilliant)quote:Op woensdag 23 november 2005 23:14 schreef richardgie het volgende:
Werk bijna altijd van achter naar voren,en op m'n werk ben ik de enige die de drukvellen onderste boven houdt.Net of het mij wat kan schelen wat er op staat,als het er druktechnisch maar goed op staat.Ik moet hier tenslotte bijna altijd een accoord voor geven.![]()
Steek nu eenmaal iets anders in elkaar dan de rest geloof ik.![]()
quote:Op woensdag 23 november 2005 23:15 schreef richardgie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?![]()
Zit nu trouwens CD van Belle Perez "Que Viva La Vida"te luisteren.Ook niet verkeerd,maar geen Rowwen Heze.![]()
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 23 november 2005 23:14 schreef richardgie het volgende:
Steek nu eenmaal iets anders in elkaar dan de rest geloof ik.![]()
quote:Op woensdag 23 november 2005 23:06 schreef Makster het volgende:
En ik denken dat ik afgeschreven ben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij had R2D2 nog beloofd om vette streetfighters te posten.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:30 schreef Makster het volgende:
..
Nu wel.quote:@ OPM
Mail me morgen is ffIk heb je email niet
![]()
Dat intresseert mij nu dus net geen moer wat ik moet beoordelen,als het druktechnisch-haalbare er maar maximaal uitgehaald is.Als de afdruk dan comform het model is geeft richardgie zonder problemen z'n accoord en kan de pers gaan draaien.Het is wel zo dat de klant eerst een model heeft gezien en dus zijn accoord heeft gegeven voor de kleur,correcties etc.Dus als hier iets fout in zit is dat niet mijn pakkie an.Bij het eventueel herstellen van de order is dit dus geheel op kosten van de klant.En bij het drukken werken we met vaste meetwaardes,wat me een hoop moeite heeft gekost om dat door te voeren.Je kan tenslotte niet bij de ene klant een zwarting van 1.20 aanhouden en bij de volgende een waarde van 1.60.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:26 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Hmmm, ik wil inderdaad bij het beoordelen van een beeld toch even het leidend onderwerp zien, en wat de bedoeling is van de foto. (sfeer -donkerder, technisch -brilliant)
Maar ja werken met CMYK in druk is natuurlijk weer anders dan een pure RGB fotoafdruk.![]()
Maar Hicham had nog problemen met zijn bestelde creditcard, hij was veel donkerder dan hij dacht te bestellen.
Op zijn compie was het zo'n mooi plaatje.![]()
Dus misschien heb je nog advies voor hem.![]()
[afbeelding]
quote:
Weltrusten.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:46 schreef Makster het volgende:
[..]
![]()
![]()
Geen zin meer om fighters te posten, het word toch niet gewaardeerd![]()
![]()
De echte redenIk ga neer
De drukkerswereld is een hele andere dan de fotowereld.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:40 schreef richardgie het volgende:
Dat intresseert mij nu dus net geen moer wat ik moet beoordelen,als het druktechnisch-haalbare er maar maximaal uitgehaald is.Als de afdruk dan comform het model is geeft richardgie zonder problemen z'n accoord en kan de pers gaan draaien.Het is wel zo dat de klant eerst een model heeft gezien en dus zijn accoord heeft gegeven voor de kleur,correcties etc.Dus als hier iets in fout zit is dat niet mijn pakkie an.Bij het eventueel herstellen van de order is dit dus geheel op kosten van de klant.En bij het drukken werken we met vaste meetwaardes,wat me een hoop moeite heeft gekost om dat door te voeren.Je kan tenslotte niet bij de ene klant een zwarting van 1.20 aanhouden en bij de volgende een waarde van 1.60.
Dat is wat drukkers vaak denken, maar een monitor geeft juist teveel kleuren weer.quote:En een kleurmodel op je computer is wel het slechtste kleurmodel wat je aan kan houden,omdat de kleuren op een beeldscherm veel beperkter zijn dan in een afdruk,omdat het dus RGB is en geen CMYB.
quote:Op woensdag 23 november 2005 23:50 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
De drukkerswereld is een hele andere dan de fotowereld.![]()
[..]
Dat is wat drukkers vaak denken, maar een monitor geeft juist teveel kleuren weer.
In Photoshop kan je ook CMYK voorvertonen, dan zie je ook dat de kleurintensiteit afneemt.
Maar Hicham heeft waarschijnlijk ook nog eens een TFT monitor, en de meeste zijn al helemaal ongeschikt voor het beoordelen van een beeld.![]()
Voorbeeldje kleurruimte RGB > CMYK.
[afbeelding]
Wat ook heel belangrijk is,is de gebruikte papier soort.Vaak worden er kleurmodellen op papier van de Lithograaf aangeleverd,wat dus prachtig hoogglanzend papier is en dus bijna een fotoafdruk weer geeft.Vervolgens wordt de oplage van 50.000 druks op houtvrij off-set gedrukt,wat al een enorm kleur verlies teweeg brengt,omdat er dan ook dingen mee gaan spelen als puntverbreding(lees:kleur"vervorming"),smeren en belichting van de platen.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:50 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
[..]
Dat is wat drukkers vaak denken, maar een monitor geeft juist teveel kleuren weer.
In Photoshop kan je ook CMYK voorvertonen, dan zie je ook dat de kleurintensiteit afneemt.
Maar Hicham heeft waarschijnlijk ook nog eens een TFT monitor, en de meeste zijn al helemaal ongeschikt voor het beoordelen van een beeld.![]()
[afbeelding]
Pretty scary heH?quote:Op woensdag 23 november 2005 23:57 schreef Roderick2085 het volgende:
![]()
met dit soort foto's word het maar snel tijd om te gaan slapen![]()
![]()
quote:Op woensdag 23 november 2005 23:59 schreef richardgie het volgende:
Wat ook heel belangrijk is,is de gebruikte papier soort.Vaak worden er kleurmodellen op papier van de Lithograaf aangeleverd,wat dus prachtig hoogglanzend papier is en dus bijna een fotoafdruk weer geeft.Vervolgens wordt de oplage van 50.000 druks op houtvrij off-set gedrukt,wat al een enorm kleur verlies teweeg brengt,omdat er dan ook dingen mee gaan spelen als puntverbreding(lees:kleur"vervorming"),smeren en belichting van de platen.![]()
Nee, de foto is volledig natuurlijk tot stand gekomen.quote:En met dat plaatje wat jij erbij hebt gedaan is ie waarschijnlijk met de knop natte vinger in Photoshop in de weer geweest.![]()
Drukken is eigenlijk een van de mooiste en meest ambachtelijke beroepen die er nog zijn.Het enige nadeel is dus dat klanten met een werkelijk schitterende Litho aan komen zetten en dit vervolgens op het aller goedkoopste papier wat er te vinden is gedrukt willen hebben.quote:Op donderdag 24 november 2005 00:05 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Drukken is echt een vak apart.
Kan een mooi vak zijn als ik dat zo lees.. of problematisch naar de klant toe.
![]()
[..]
Nee, de foto is volledig natuurlijk tot stand gekomen.![]()
![]()
Niet te lang naar kijken ook, anders draag je het op je netvlies mee je bed in.![]()
Truste..![]()
![]()
Jij bent echt een lekkere meid he?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:24 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Vertel eens over je date in Grun, dan pak ik ff een bakkie
![]()
![]()
had je nou geen beter voorbeeld kunnen vinden ?quote:Op woensdag 23 november 2005 23:50 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
[..]
[afbeelding]
Moggequote:Op donderdag 24 november 2005 08:02 schreef TR_Roadkill het volgende:
mogguh, daaaaaggggggggggg
quote:Op donderdag 24 november 2005 00:09 schreef worldpimber het volgende:
En dat allemaal door die noob foto van hicham, prutsers.
Gewoon plaatje kopieren + plakken in paint: hellen/vergroten/verkleinen en op print drukken
links is rgb?quote:Op donderdag 24 november 2005 00:03 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Pretty scary heH?![]()
![]()
![]()
![]()
Net zoiets als dat je ergens wakker wordt de volgende ochtend.. wat ligt er nou naast mij?![]()
Maar ik heb ook maar even een RGB staaltje gemaakt, en deze omgezet naar CMYK.
Voor hetverhaal maar even clickable gemaakt.
![]()
![]()
Stomme Fok! melding.![]()
De B is van Black.quote:Op donderdag 24 november 2005 09:28 schreef Roderick2085 het volgende:
moggeh![]()
[..]
links is rgb?
(en CMYK staat voor cyan, magenta, yellow en ??? je had eerder de b staan, van blue?)![]()
Bij ons ligt de radio eruitquote:Op donderdag 24 november 2005 09:49 schreef hicham het volgende:
Internet lag eruit hier op het werk
Ff bijlezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |