Dat is wel zo logisch, anders word het onoverzichtelijk wanneer de inleverdatum is, stemdatum enzovoortsquote:Maar wat is nu wezenlijk het verschil tussen een wedstrijd en een tussenwedstrijd, dan?
En wie is er verantwoordelijk voor het belachelijke idee dat de wedstrijden synchroon dienen te lopen met de maanden, eigenlijk?
De wedstrijd van November begon eerder omdat het de eerste wedstrijd was en iedereen drong zo aan. Als de wedstrijd niet geopend was werd waarschijnlijk de Bastille bestormd en de modjes onthoofdquote:Op maandag 21 november 2005 23:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ah, dus om verwarring te voorkomen worden er 'tussenwedstrijden' gehouden met andere inleverdata en stemdata, waar iedereen ( - die zich met die wedstrijden bezighoudt- ) netzo goed aan meedoet...
Jaja...
Helemaal niet! Het is inderdaad allemaal wat onduidelijk.quote:Op maandag 21 november 2005 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
God, wat ben ik lastig...
Dat mag ook wel eens gezegd worden, hoor...
Als er iemand een pessimist is dan ben ik het wel.quote:Op maandag 21 november 2005 23:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik bewonder je optimisme, Biancavia.
Ik ga er meteen een gedicht over schrijven.quote:Op maandag 21 november 2005 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
God, wat ben ik lastig...
Dat mag ook wel eens gezegd worden, hoor...
Dan schrijf je toch voor volgende maand een verhaal over 'seks in de nacht', 'seks in de regen' of 'seks in een penthouse' ?quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:38 schreef JAM het volgende:
Ik doe mee als de opdracht vrij is. Misschien moet ik een keer meedoen, hopen dat ik win en 'vrij' als opdracht aanvoeren, maar dan gaat het iedereen het weer over seks hebben. Wat trouwens ook zou gebeuren bij een vrije opdracht. Seks dus. Doe dat maar dan als onderwerp; seks.
Ik nietquote:Op maandag 21 november 2005 23:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar wat is nu wezenlijk het verschil tussen een wedstrijd en een tussenwedstrijd, dan?
En wie is er verantwoordelijk voor het belachelijke idee dat de wedstrijden synchroon dienen te lopen met de maanden, eigenlijk?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:40 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dan schrijf je toch voor volgende maand een verhaal over 'seks in de nacht', 'seks in de regen' of 'seks in een penthouse' ?
Ik snap de vraag nietquote:Op dinsdag 22 november 2005 04:56 schreef JAM het volgende:
Trouwens, zijn er al inzendingen voor (aangekondigd), voor die tussenwedstrijd?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:40 schreef Biancavia het volgende:
Dan schrijf je toch voor volgende maand een verhaal over 'seks in de nacht', 'seks in de regen' of 'seks in een penthouse' ?
Ik vermoed dat hij wil weten of er al inzendingen zijn voor 'december' of dat er al mensen zijn die hebben aangekondigd iets in te zenden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 06:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet
Ligt dit aan;
A: Automatic_Rock
B: JAM
C: Het tijdstip
D: Iets anders, namelijk...
Als het gaat om de tussenwedstrijd(met als onderwerp december) dan heb ik al 3 dingen ingestuurdquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:23 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij wil weten of er al inzendingen zijn voor 'december' of dat er al mensen zijn die hebben aangekondigd iets in te zenden.
Het antwoord daarop is natuurlijk 'ja'.
Ik heb zelfs al voor April ingezonden!quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als het gaat om de tussenwedstrijd(met als onderwerp december) dan heb ik al 3 dingen ingestuurd.
Met de maandwedstrijd December (waarbij het onderwerp nog niet vaststaat) heb ik nog niks ingezonden, omdat de wedstrijd nog niet is geopend.
1 april zeker!quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:59 schreef Ancient het volgende:
[..]
Ik heb zelfs al voor April ingezonden!![]()
Ik moet wel wachten, want ik heb alles al ingestuurdquote:Op woensdag 23 november 2005 15:08 schreef Augustina het volgende:
Ik denk dat ik wacht tot de volgende wedstrijd.
ohjee.., ik ook al...quote:Op woensdag 23 november 2005 15:08 schreef Augustina het volgende:
Ik denk dat ik wacht tot de volgende wedstrijd.
Maar dan weet iedereen al welk kunstwerk van mij isquote:Op woensdag 23 november 2005 15:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ohjee.., ik ook al...
Ik denk dat Erik wint in de catergorie beeldende kunst, vanwege gebrek aan concurentie
Oh, laat maar. Volgende keer moet ik eens wat beter lezen.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ohjee.., ik ook al...
Ik denk dat Erik wint in de catergorie beeldende kunst, vanwege gebrek aan concurentie
Ik heb ook ingezonden, of is mijn inzending ALWEER kwijtquote:Op woensdag 23 november 2005 15:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ohjee.., ik ook al...
Zo goed is mijn inzending niet hoorquote:Op woensdag 23 november 2005 17:57 schreef Ancient het volgende:
[..]
Ik heb ook ingezonden, of is mijn inzending ALWEER kwijtof vindt je mijn kunstwerk zo verschrikkelijk dat het niet tegen die van Erik op kan
![]()
Hopen dat ie niet kwijtraaktquote:Op woensdag 23 november 2005 18:01 schreef Ancient het volgende:
Ik heb trouwens eindelijk eens mijn verhaal ingezonden![]()
het zou me wat zijnquote:Op woensdag 23 november 2005 18:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hopen dat ie niet kwijtraakt.
*afkloppen*
Die opmerking dat een beetje concurrentie wel leuk zou zijn die was natuurlijk wel zo bedoeld dat ik toch nog zou winnen, he!quote:Op woensdag 23 november 2005 19:00 schreef Biancavia het volgende:
Ik ga ook nog wat beeldends insturen!![]()
hm, als ik er zo naar kijk ben je wel klaar jaquote:Op woensdag 23 november 2005 21:13 schreef Ancient het volgende:
Ik heb alles nog ingezonden, heb de wiki af, heb net een topic geopent Fok! verhalen topic , wat moet ik nog posten?![]()
Ik verveel me ook, maar wat kan ik nog doen?quote:Op woensdag 23 november 2005 21:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
hm, als ik er zo naar kijk ben je wel klaar ja.
quote:Op woensdag 23 november 2005 21:13 schreef Ancient het volgende:
Ik heb alles nog ingezonden, heb de wiki af, heb net een topic geopent Fok! verhalen topic , wat moet ik nog posten?![]()
Ik geef wat voorbeelden:quote:Op woensdag 23 november 2005 23:37 schreef Biancavia het volgende:
[..]Zoiets zat ik ook al aan te denken om op te starten.
Op Vok! hadden we ook zo'n verhaal, alleen dat is doodgebloed.![]()
Was wel erg grappig op zich.
Ik moet alleen helaas zeggen dat ik er nu even niet verder bij kan verzinnen dat het gekreun en geschreeuw in de laatste zin.
Ja, ik zat toch wel aan iets anders te denken, maar da's nou niet iets waar ik uitgebreid over wil gaan schrijven.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:43 schreef Ancient het volgende:
[..]
Ik geef wat voorbeelden:
ofzoietser is zeker meer te verzinnen
Wat ontzettend leuk!quote:Op donderdag 24 november 2005 14:53 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ in stuitermodus:
Mijn boekje is in mijn bieb besteld! En bij twee andere bibliotheken in de regio ook!
(is GEEN roman oid, maar een informatief boekje)
Toch trots!
Ik zeg het pas als je belooft niet te lachenquote:Op donderdag 24 november 2005 15:12 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe heet je boekje?
Ach, wie weet komt dat nog wel!quote:Op donderdag 24 november 2005 16:24 schreef _Arual_ het volgende:
Tis niet mijn droomdebuut, want wat dat betreft zat ik toch meer aan iets literairs of in ieder geval semi-literairs te denken.
Nou, doe me dat boekje maar directquote:Op donderdag 24 november 2005 15:49 schreef _Arual_ het volgende:
Het heet "leven met rijangst".
Ik heb het geschreven als stageopdracht. Die heb ik uitgevoerd bij een angstbehandelinstituut (= zooi psychologen die mensen met een fobie of angststoornis behandelen).
Vanwege deze achtergrond had ik de vorige keer trouwens ook wat moeite met dat ´ roodfobie´-verhaal.
quote:Op donderdag 24 november 2005 18:45 schreef _Arual_ het volgende:
Het ergste
ik ook
nog steeds
Weet precies hoe het aan te pakken, maar ik ben te laks...
Nee, tragisch.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:52 schreef Biancavia het volgende:
[..]![]()
Okee, dat is op zich wel grappig.
Ja, sorry, dat is het ook zeker.quote:
ik heb altijd van die ongerijmde dingen.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:57 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, sorry, dat is het ook zeker.
Maar toch.
Een beetje als een dr. Phil met relatieproblemen.
Yep, ze zijn binnen hoorquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:56 schreef Ancient het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel inzendingen er zijn en wat ze zijnspannend. Nog 5 dagen oid?
Oh, en aan de modjes voor de zekerheid: Zijn al mijn 3 inzendingen aangekomen? (ik freak er wel mee na de vorige keer, maar ik wil niet dat het weer misloopt)
Dat is het proberen wel waard jaquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:44 schreef p-etr-a het volgende:
Ik geloof er eerlijk gezegd niets van, Tha_Erik. Maar wat je wel zou kunnen doen is je verhaal/gedicht/kunstwerk niet direct inzenden, maar een paar dagen laten rusten. Daarna lees je het rustig (en hardop!) over. Meestal zie je nog wel wat verbeterpunten op dat moment en dan heb je toch het gevoel dat je er iets langer mee bezig bent geweest.
Dat is wel zo sportief van je, Do.quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik denk het niet, Augappeltje.
We moeten het wel spannend houden, natuurlijk.
Zal Isabeau leuk vinden, krijg je van die Bouqettereeksachtige verhalen over hoe een regenachtige nacht in het penthouse werd doorgebrachtquote:Op zaterdag 26 november 2005 17:36 schreef Tha_Erik het volgende:
Gelijke stand... De spanning stijgt.
Wordt het regen? Wordt het nacht? Of wordt het toch een regenachtige nacht?
(of misschien wel penthouse)
Dank je! Met schilderen bleek overigens maar weer dat ik nog steeds niet binnen de lijntjes kan kleuren... misschien dat dat nog als abstracte kunst kan doorgaan...quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:42 schreef JAM het volgende:
Gefeliciteerd met je flat, Mart.
Hoe het verder gaat ligt natuurlijk helemaal aan wat andere schrijven, dat is juist zo leuk want dan kan je niet plannen hoe het verhaal gaatquote:Op zondag 27 november 2005 09:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Echt een leuk topic vind ik dat topic van jou, Ancient. (Fok! verhalen topic)
Alleen heb ik geen idee hoe het verder moet gaan, omdat ik de sfeer niet wil verpesten die er nou hangt. En ik moet toch wel zeggen dat de post van PDOA net weer buiten die sfeer valt, naar mijn mening..
misschien is hij door zijn buurvrouw verleid en ging hij gezellig op bezoek bij haar...quote:Op zondag 27 november 2005 16:09 schreef Augustina het volgende:
Waar is LXIV eigenlijk gebleven?
Wat leuk dat je me gemist hebt!quote:Op zondag 27 november 2005 16:09 schreef Augustina het volgende:
Waar is LXIV eigenlijk gebleven?
quote:
Ah, je bent militair dus. Ik woon niet zover van het 'rampgebied' af, gelukkig stond ik niet in de file daar.quote:Was afgelopen week op oefening..
En die liep nog tot zaterdag uit ivm de hevige sneeuwval rondom de Veluwe. Daar moesten we bijstand bieden.
Er zijn wat weinig kunstinzendingen, heb ik begrepen. Misschien iets voor jou om je daar aan te wagen?quote:Is er nog iets gebeurt hier op FOK! ?
Wij kwamen net terug uit Friesland toen het begon. Binnen een half uur stond alles kompleet vast. Binnen 1,5 uur lag er 15 cm sneeuw. Heel bizar om mee te maken. Van de andere kant toch ook wel leuk, dat soort situaties, je krijgt meteen een soort algehele "verbroedering" omdat je met z'n allen in dezelfde puree zit. De laatste voertuigen van ons kwamen 11 uur nadat ze vertrokken waren pas weer binnen.quote:Op maandag 28 november 2005 10:36 schreef Augustina het volgende:
Ah, je bent militair dus. Ik woon niet zover van het 'rampgebied' af, gelukkig stond ik niet in de file daar.
Er zijn nog maar een paar dagen over. Denk niet dat ik het nog ga halen. Misschien wordt ik nog wel geinspireerd... Heb jij al iets gemaakt dan?quote:Er zijn wat weinig kunstinzendingen, heb ik begrepen. Misschien iets voor jou om je daar aan te wagen?![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hadden nog behoorlijk veel gevechtsrantsoenen en water over van de oefening die we zijn gaan verstrekken aan de mensen in de file.
[..]
Nee, ik sla deze ronde over. Zit tot aan mijn nek in het werk voor school.quote:Er zijn nog maar een paar dagen over. Denk niet dat ik het nog ga halen. Misschien wordt ik nog wel geinspireerd... Heb jij al iets gemaakt dan?
Ik heb ook echt heeel veel schoolwerk, alleen an ik mezelf er niet toe zetten om iets te doen. Zelfs al heb ik geen TTK-wedstrijdinzendingen waar ik aan kan werken....quote:Op maandag 28 november 2005 15:58 schreef Augustina het volgende:
[..]
Nee, ik sla deze ronde over. Zit tot aan mijn nek in het werk voor school.![]()
Ik ben nou eenmaal bloedfanatiek.quote:Op maandag 28 november 2005 15:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb ook echt heeel veel schoolwerk, alleen an ik mezelf er niet toe zetten om iets te doen. Zelfs al heb ik geen TTK-wedstrijdinzendingen waar ik aan kan werken....![]()
'Hoera!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 28 november 2005 15:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Laten we met z'n allen even de tijd nemen om AR te feliciteren.
Hiep, Hiep....
Oh, dat is balen!quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:11 schreef _Arual_ het volgende:
Neej!
het staat op een andere computer!
AARGH!
Het was eigenlijk 1 grote bizarre gebeurtenis. Binnen 1,5 uur was de hele Veluwe veranderd in 1 grote chaos. Bijna totaal onverwacht. Verder viel het wel mee. Iedereen bleef vrij rustig.quote:
Zit je óp school of werk je vóór een school?quote:Nee, ik sla deze ronde over. Zit tot aan mijn nek in het werk voor school.![]()
Ik denk dat het daar wel op neerkomt eigenlijkquote:Op dinsdag 29 november 2005 17:29 schreef Ancient het volgende:
ik ben erg beniuwt naar de inzendingen, ook van wie ze zijn(omdat zoveel mensen niet meedoen). Zometeen zijn er 6 verhalen inzendingen, 4 kunstwerken en 5 gedichten ofzo
Ik doe een deeltijdstudie. Daarnaast heb ik gewoon een baan.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:52 schreef LXIV het volgende:
Zit je óp school of werk je vóór een school?
LXIV
quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:01 schreef _Arual_ het volgende:
Wat is er gebeurd met onze wiki?
TTK/TTK-Wedstrijd
reden: overbodig
LET OP Deze pagina wordt zo snel mogelijk verwijderd. De gegeven reden voor het verwijderverzoek:
{{{1}}}
Deze pagina is op de lijst verwijderverzoek geplaatst. Als u het artikel zodanig kunt verbeteren dat de argumenten vervallen, aarzel dan vooral niet.
Beheerders, Vergeet niet of een pagina hiernaar verwijst en te kijken de historie en de laatste bewerking voor het verwijderen.
Deze ronde ga ik niet meer halen.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Allerlaatste uurtjes komen er aan.
* Tha_Erik mompelt iets over puntjes en 'i's
en dan huppakee, door naar de echte volgende ronde.
Mijn verhaal is ook nog niet helemaal af eigenlijk. Ik heb het toch maar ingestuurd. Met het gedicht gaat het niet meer goedkomen.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze ronde ga ik niet meer halen.![]()
Het verhaal dat ik wou versturen staat half klaar op mijn compu.. Jammer dan.
Gelukkig zal ik volgende maand wat meer tijd hebben.
Ik ga natuurlijk wel kijken, lezen en stemmen!![]()
;o Waar heb je gestudeerd, en welk niveau? Je zou het misschien niet zeggen aan mijn typkunst en schrijfkunst, maar ik studeer nu Nederlands op de Hogeschool van Amsterdamquote:Op woensdag 30 november 2005 20:09 schreef _Arual_ het volgende:
Niet kapot analyseren aub!
* _Arual_ heeft Nederlands gestudeerd en is doodgegooid met verhaalanalyse. Haar scriptie bestond zelfs uit een oeuvre-analyse...
Je leert bij Nederlands niet hoe je moet schrijven hoor. (Wat viel dat me tegen...)quote:Op woensdag 30 november 2005 20:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Zit ik nu serieus een poging te wagen met mensen die allemaal Nederlands (of aanverwante zaken) gestudeerd hebben (of studeren)? Hoe kan een VWO5-er daar nou ooit tegen opboxen?
![]()
Ik heb geen Nederlands gestudeerd en vroeger had ik voor dictee standaard een 1. (Als negatieve cijfers mogelijk waren geweest een -15 o.i.d.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Zit ik nu serieus een poging te wagen met mensen die allemaal Nederlands (of aanverwante zaken) gestudeerd hebben (of studeren)? Hoe kan een VWO5-er daar nou ooit tegen opboxen?
![]()
WO, in Nijmegen. HBO schijnt veel anders te zijn, dat is toch een lerarenopleiding? Ik hoorde van HBO-studenten Nederlands dat er dan te weinig aandacht was voor Nederlands op zich, maar dat er weer heel veel aandacht was voor pedagogische zaken.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:14 schreef Ancient het volgende:
[..]
;o Waar heb je gestudeerd, en welk niveau? Je zou het misschien niet zeggen aan mijn typkunst en schrijfkunst, maar ik studeer nu Nederlands op de Hogeschool van Amsterdamen ik ga nu dus doodgegooid worden met verhaalanalyses
![]()
Ik ben pas net begonnen, dus ik weet nog niets (behalve dat je witte paters moet vermijden)quote:Op woensdag 30 november 2005 20:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar je leert die fouten dan wel te herkennen (of je het nou wil of niet) en daar leer je toch wel van.
Daar komt vast ook nog het vermogen om de grammatica-regels goed te gebruiken bij.
Toch wel grappig om te zien dat de interesse van een aantal hier toch wel bij hetzelfde ligt, namelijk de Nederlandse taal. Ikzelf wil ook wel iets met de taal gaan doen, wat precies weet ik nog niet.
Wat zijn witte paters? En waarom dienen ze vermeden te worden? Is er een verband met pedofilie?quote:Op woensdag 30 november 2005 20:21 schreef Ancient het volgende:
Ik ben pas net begonnen, dus ik weet nog niets (behalve dat je witte paters moet vermijden)
quote:Uit Wikipedia
Witte Paters
De Sociëteit voor de Afrikaanse Missies (S.M.A.) of Missionarissen van Afrika, beter bekend als de Witte Paters (Patres Albi, P.A.) is een congregatie binnen de Katholieke Kerk die in 1868 door Charles kardinaal Lavigerie (1825 - 1892), aartsbisschop van Algiers in Algerije werd gesticht.
Een jaar later, in 1869, stichtte hij ook de congregatie van de Zusters Missionarissen van Onze Lieve Vrouw van Afrika (Witte Zusters).
De naam "Witte Paters" komt van de witte, arabische klederdracht die de missionarissen dragen, samen met een rozenkrans rond de hals.
In België hebben de Witte Paters huizen in Varsenare, Brugge, Antwerpen, Brussel, Genk, Munsterbilzen, Namen, Luik en Heusy.
Op 1 juli 2005 volgde Pater Luc Lefief Pater Jef Vleugels op als Provinciale Overste voor de Witte Paters in België.
In Nederland zijn ze gevestigd in Sterksel, Heythuysen, Lage Mierde, 's Hertogenbosch, Dongen en Den Haag.
Ik ben dus net begonnen in mijn eerste jaar op de lerarenopleiding Nederlands op het Hbo. Van pedagogische zaken heb ik nog niets gehoord, maar ik verwacht natuurlijk wel dat het komt. Als vakken heb ik Werkplekleren, over het leraarschap in het algemeen (schooltypes, artikel 23 van het wetboek en dergelijke, we zijn nu bezig met het leren motiveren van mensen en feedback geven.), Bronnen Westerse beschaving, over mythes en de geschiedenis van....de westerse beschaving (Klassieken, Kelten, Germanen). We hebben Taalkunde en Grammatica. En als laatste heb ik nog Proza en Poëzie analyse en de Literatuur geschiedenis (spreekt voor zich).quote:Op woensdag 30 november 2005 20:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
WO, in Nijmegen. HBO schijnt veel anders te zijn, dat is toch een lerarenopleiding? Ik hoorde van HBO-studenten Nederlands dat er dan te weinig aandacht was voor Nederlands op zich, maar dat er weer heel veel aandacht was voor pedagogische zaken.
En bij WO Nederlands ligt het er ook maar net aan welke richting je kiest hoor. Ik heb Moderne Letterkunde gekozen. Kies je voor taalkunde of psycholinguïstiek, dan komt er echt geen verhaalanalyse meer bij kijken.
Maar wat mij dus tegenviel, was dat je bij Nederlands niet echt leerde schrijven. Okay, als je lekker vlot schrijft, haal je een 8 voor een werkstuk. Schrijf je minder vlot, dan haal je een 7. Want het gaat om de inhoud, en niet echt om de vorm. Ik miste dus wat creative writing.
Alleen de laatste vakken die je noemt komen me bekend voor. Wij kregen vakken in 8 richtingen. Moderne Taalkunde, Oudere Taalkunde, Taalbeheersing, Moderne Letterkunde, Oudere letterkunde, moedertaaldidactiek, Psycholinguïstiek, en iets waarvan ik de naam vergeten ben. Maar na 2 jaar schrap je al 6 van die richtingen...quote:Op woensdag 30 november 2005 20:33 schreef Ancient het volgende:
[..]
Ik ben dus net begonnen in mijn eerste jaar op de lerarenopleiding Nederlands op het Hbo. Van pedagogische zaken heb ik nog niets gehoord, maar ik verwacht natuurlijk wel dat het komt. Als vakken heb ik Werkplekleren, over het leraarschap in het algemeen (schooltypes, artikel 23 van het wetboek en dergelijke, we zijn nu bezig met het leren motiveren van mensen en feedback geven.), Bronnen Westerse beschaving, over mythes en de geschiedenis van....de westerse beschaving (Klassieken, Kelten, Germanen). We hebben Taalkunde en Grammatica. En als laatste heb ik nog Proza en Poëzie analyse en de Literatuur geschiedenis (spreekt voor zich).
Ik vind het een interessante studie![]()
Interview met Willem Frederik Hermansquote:Op woensdag 30 november 2005 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat zijn witte paters? En waarom dienen ze vermeden te worden? Is er een verband met pedofilie?
[..]
![]()
'Witte paters' is een begin van een spanningsboog, die helemaal niets met het verhaal te maken heeft en niet ingelost word. De lezer zit zich dus af te vragen wat het voorwerp in het verhaal gaat spelen, terwijl het eigenlijk niet van belang is. Bijvoorbeeld in een verhaal vertellen dat er ergens een pistool ligt, maar dan er nooit op terugkomen. De lezer zal zich dan steeds afvragen wanneer het pistool gepakt word/afgeschoten word. En dat moet dus vermeden wordenquote:Toch zou ik een toelichting willen vragen op wat u over 'witte paters' zegt in de Open Brief. Naar aanleiding van een scène in Het mes zegt u: 'Pater, baard noch redevoering hebben overigens iets met het thema of de handeling van de film te maken, zelfs niet in symbolische vorm (dit laatste wel in het scenario van Claus). Deze soort wanstijlfiguur, die niet alleen in Het mes voorkomt, maar ook in andere Nederlandse films (en ook in heel veel Nederlandse romans) ben ik een witte pater gaan noemen. De witte pater is pure verspilling van tijd en celluloid... Maar ook Als twee druppels water is niet aan de witte pater ontkomen, omdat Fons niet wil weten dat als in een scenario eenzelfde motief b.v. over drie episodes verdeeld is, zodanig dat de derde episode een klimaks vormt die door de twee andere is voorbereid, je niet willekeurig één of twee episodes kunt schrappen. Je moet of alles laten staan of alle drie verwijderen. Het judoën noemde ik al.
Die mus viel toch omdat hij dominosteentjes had omgegooid?quote:Op woensdag 30 november 2005 20:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ah Hermans. Het witte PAter verhaal doet me sterk denken aan de mus die niet voor niets van het dak mag vallen.
Daar is nu ook die nieuwe film over gemaakt, Dominoquote:Op woensdag 30 november 2005 21:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die mus viel toch omdat hij dominosteentjes had omgegooid?![]()
Hij had dus een reden om te vallen.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Die mus viel toch omdat hij dominosteentjes had omgegooid?![]()
Dan wacht ik nog even af.quote:Op donderdag 1 december 2005 08:49 schreef p-etr-a het volgende:
In datzelfde topic wordt het allemaal bekend gemaakt.
Een regenachtige nacht dusquote:Op donderdag 1 december 2005 11:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben nog bezig met slaapzand uit m'n ogen te wrijven..., maar zie ik het nu goed dat de poll in een gelijke stand geëindigd is??
Ik vind het ook goed.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik vind het prima, wat vind de rest???
Kun je ze niet combineren?quote:Op donderdag 1 december 2005 12:27 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ook.
Ik had bij Regen al een verhaal verzonnen, en bij Nacht ook. Maar ik verzin wel iets nieuws.
Het waren twee heel verschillende verhalen, dus dat wordt moeilijk. Maar ik schrijf de plotjes op, misschien dat ik ze ooit nog uit zal werken.quote:
Ik moet om 16:00 op school zijn. En voor die tijd moet ik nog eten maken, werken.., en eigenlijk nog wat huishoudelijk werk (maarja..)quote:Op donderdag 1 december 2005 12:38 schreef _Arual_ het volgende:
Waar blijven de inzendingen trouwens?!
je kunt het ook zien als een uitdaging om er zo creatief mogelijk mee om te gaan. En tijdens een regenachtige nacht kan natuurlijk heel wat gebeuren he...quote:Op donderdag 1 december 2005 17:22 schreef p-etr-a het volgende:
Regenachtige nacht is op zich wel te doen, maar ik ben bang dat het wel de mogelijkheden erg beperkt.
Behalve een heldere zon die alles verwarmdquote:Op donderdag 1 december 2005 17:27 schreef p-etr-a het volgende:
Haha ja praktisch alles.
....En aan de andere kant van de wereld verwarmt een heldere zon alles.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Behalve een heldere zon die alles verwarmd, dat zal moeilijk gaan tijdens een regenachtige nacht.
quote:Op donderdag 1 december 2005 17:31 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
....En aan de andere kant van de wereld verwarmt een heldere zon alles.
Ik zit al de hele tijd te hopen dat er iemand post, aangezien ik al vaak zat de SC omhoogkick en ik nu een keer die reeks wilde doorbrekenquote:Op donderdag 1 december 2005 21:53 schreef LXIV het volgende:
Zit hier voor mijn monitor, me onnoemelijk te vervelen,
Tik lusteloos in de editor, niemand online om mee te spelen?
De "last post" om half zes, waar is eenieder toch gebleven?
't Is geen succes, ga maar naar bed, hier valt toch niks te beleven.
![]()
Wees maar blij dat je niet de hele dag al zit te kijken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:33 schreef Ancient het volgende:
Ben ik eindelijk thuis, ik ga gretig achter de computer zitten om te lezen, zijn er geen inzendingen![]()
Of een regenachtige nacht, het komt bijna op hetzelfde neer (behalve dat de nadruk op regen ligt bij nachtelijke regen).quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:35 schreef Augustina het volgende:
Is het volgende onderwerp nachtelijke regen geworden?![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:39 schreef Ancient het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe je een kunstinzending wil maken voor Regenachtige nacht, die toch one-of-a-kind isIk kan zowiezo bijna niets bedenken voor kunst bij het thema 'regenachtige nacht'
ik ben nu nog steeds bezig met m'n huiswerk, en ik heb nog niet eens avondeten op... En morgen vroeg om 3:50 gaat m'n wekker alweer.....quote:Op vrijdag 2 december 2005 20:59 schreef p-etr-a het volgende:
Het begint me nu echt een beetje te irriteren.
Is het misschien een idee als jij en Isa geen tijd hebben, iemand anders in te schakelen die de inzendingen even kan plaatsen? Een medemod van een andere pijler desnoods. Of iemand van TTK die toch niks ingezonden heeft?quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
ik ben nu nog steeds bezig met m'n huiswerk, en ik heb nog niet eens avondeten op... En morgen vroeg om 3:50 gaat m'n wekker alweer.....
Ik heb echt geen tijd vandaag. En morgen ben ik op school de gehele dag
Zondag kan ik het pas doen dus... Ik weet niet hoe de agenda van Isabeau er uit ziet momenteel, maar als die net zo vol staat dan hoop ik dat jullie nog anderhalve dag geduld kunnen opbrengen...
sorry allemaal
Ik vier niet eens sinterklaasquote:Op vrijdag 2 december 2005 23:39 schreef p-etr-a het volgende:
Haha dat is iets anders waar mijn hart nu vol verwachting om klopt, maar Sinterklaasviering is hier zondag dus dat duurt nog net zo lang.
Oh ik vind die limiet juist wel lekker want er komen echt een hoop verhalen binnen en als je wilt stemmen moet dat toch wel enigszins gegrond zijn, dus veel leeswerk.quote:Op zaterdag 3 december 2005 09:05 schreef Ancient het volgende:
[..]
Ik vier niet eens sinterklaasNou, misschien is het dan een idee een verhaaltje te verzinnen voor Kerstverhalen Schrijfwedstrijd . Jammmer dat het max 550 woorden is, dat is erg weinig
ik ben soms wel eens volgzaam enzo...quote:
Het is allemaal kopieër en plak werk DaMart..quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:31 schreef DaMart het volgende:
Even een klein puntje over de nieuwe topic:
Er zit geen underscore in mijn naam hoor AR
Dank je wel!quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Het is allemaal kopieër en plak werk DaMart..
Ik zal even kijken waar je naam staat, en het wijzigen
Ach, leuk. Ik zal ook eens een gedrocht van een walgelijk emotioneel kerstverhaal insturen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 09:05 schreef Ancient het volgende:
[..]
Ik vier niet eens sinterklaasNou, misschien is het dan een idee een verhaaltje te verzinnen voor Kerstverhalen Schrijfwedstrijd . Jammmer dat het max 550 woorden is, dat is erg weinig
Er staat een slotje op omdat eerst de kunstinzendingen moeten worden geplaatst, anders staan zometeen de kunstinzendingen door de stemmen heenquote:Op zondag 4 december 2005 01:11 schreef p-etr-a het volgende:
Hey Automatic_Rock in het stemtopic (waar ook de inzendingen staan) is reageren niet mogelijk!
Mooi.quote:
Het zijn wel twee leuke!quote:Op zondag 4 december 2005 12:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, er zijn maar 2 kunstinzendingen geloof ik![]()
ja, dat welquote:
Als je dit en het vorige topic hebt gelezen, dan zou je weten dat ik en Erik (volgens mij) de kunstinzendingen hebben gedaan. Ik onthoud me van het stemmen op de kunst tenminste. (Niet dat het uitmaakt als je weet wie het heeft gemaakt denk ikquote:Op zondag 4 december 2005 18:07 schreef DaMart het volgende:
We moeten trouwens bij de kunst goed opletten wie waar op stemt... wie maar eenmaal stemt is namelijk een grote kandidaat om de andere te hebben gemaakt
We zijn al aardig opgeschoten met schilderen... morgen moet ik helaas alweer werken, maar mijn vader gaat nog een paar dagen door... daarna nog behangen, vloer leggen en op de meubels wachten...quote:Op zondag 4 december 2005 19:11 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met je flatje nu?
quote:Op zondag 4 december 2005 18:01 schreef Ancient het volgende:
Die blancostemmen zijn een hele hype tegenwoordig. Ik weet nog toen ik jong was(een halve maand geleden) , toen stemden we nooit blanco![]()
Ik ben nog steeds een computer opnieuw aan het inrichten... wij doen niet aan Sinterklaas namelijkquote:Op maandag 5 december 2005 20:22 schreef Ancient het volgende:
Is iedereen hier weg? Allen Sinterklaas aan het vieren?![]()
Ik ben al begonnen met het volgende verhaal, het schiet al wat op![]()
Ik ben tot lvl 30 gekomen, maar ik kwam niet meer verder omdat er wat antwoorden op Fok! misttequote:Op maandag 5 december 2005 20:37 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb het gisteren gevierd, maar ben nu heel druk bezig met Qwyzzle.
Haha.quote:Op maandag 5 december 2005 20:50 schreef Ancient het volgende:
[..]
Ik ben tot lvl 30 gekomen, maar ik kwam niet meer verder omdat er wat antwoorden op Fok! mistte
http://wiki.fok.nl/index.php/TTK-wedstrijdquote:Op dinsdag 6 december 2005 07:31 schreef poohy het volgende:
Leuk, ik doe ook mee![]()
Inderdaad jammer dat de vorige inzendingen niet meer te lezen zijn, ik ben erg benieuwd naar de inzendingen![]()
Ga je ook nog stemmen voor de huidige inzendingen?quote:Op dinsdag 6 december 2005 07:31 schreef poohy het volgende:
Leuk, ik doe ook mee![]()
Inderdaad jammer dat de vorige inzendingen niet meer te lezen zijn, ik ben erg benieuwd naar de inzendingen![]()
Ik heb het echt heel druk met school op het moment, en kan ik me er inderdaad niet toe zetten om de verhalen te lezen... Hoe lang kan ik nog stemmen?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:23 schreef DaMart het volgende:
Er wordt niet echt heel enthousiast gestemd geloof ik he... niet veel mensen die zich ertoe kunnen zetten?
Geen ideequote:Op dinsdag 6 december 2005 17:24 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik heb het echt heel druk met school op het moment, en kan ik me er inderdaad niet toe zetten om de verhalen te lezen... Hoe lang kan ik nog stemmen?
Tot het eind van deze week ofzo? (dus met het weekend erbij)quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Geen idee
Noem eens een datum![]()
[klaag]quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:16 schreef LXIV het volgende:
Waarom weer niet gewoon 3 dagen net als vorige keer?
Trouwens, binnen anderhalf uur heb je echt wel alles kunnen lezen. Zoveel inzendingen zijn er nu ook weer niet bij..
Dan lees je de inzendingen en maak je daar een verslag van!quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
[klaag]
Maar dan moet ik wel anderhalf uur kunnen lezen, en dus geen leesverslag moeten maken. Daar komt nog bij dat ik verschrikkelijke hoofdpijn krijg (op het moment) door het beeldscherm, en al helemaal als ik moet lezen.
[/klaag]
Ik ben bang dat de inzendingen niet binnen het hokje 'literatuur' vallenquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dan lees je de inzendingen en maak je daar een verslag van!![]()
Ik zou vanavond 23.59/0.00 of morgen 12.00 de stembussen sluiten, er is nu wel genoeg tijd geweest, vorige keer waren er maar 3 dagen stemtijd en nu al 4 dagen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Geen idee
Noem eens een datum![]()
Ik heb geen idee waar Isa is, al 5 dagen niks van gehoord of gezienquote:Op dinsdag 6 december 2005 20:54 schreef Ancient het volgende:
[..]
Ik zou vanavond 23.59/0.00 of morgen 12.00 de stembussen sluiten, er is nu wel genoeg tijd geweest, vorige keer waren er maar 3 dagen stemtijd en nu al 4 dagen.
Is Isabeau trouwens weg ofzo?
Klinkt goed!quote:Op woensdag 7 december 2005 10:16 schreef _Arual_ het volgende:
De functieomschrijving op mijn eerste loonstrookje: boekenschrijfster.
ik glim!
Ik stem óf vanavond, óf morgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:59 schreef Biancavia het volgende:
Er al sinds zondag niet meer gestemd he?
Misschien voor _Arual_ en Tha_Erik nog even de stembussen openhouden!
quote:Op woensdag 7 december 2005 10:16 schreef _Arual_ het volgende:
De functieomschrijving op mijn eerste loonstrookje: boekenschrijfster.
ik glim!
Ja, ik wou het tot vrijdagavond maar open houden.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:59 schreef Biancavia het volgende:
Er al sinds zondag niet meer gestemd he?
Misschien voor _Arual_ en Tha_Erik nog even de stembussen openhouden!
quote:Op woensdag 7 december 2005 15:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Kunstinzending was lastig om te kiezen zeg.
Hoezo?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:39 schreef Ancient het volgende:
Ik heb gelijk opnieuw gestemd, want editten kon ik niet![]()
ja hiero. vanavond of anders morgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:08 schreef Tha_Erik het volgende:
En hoe lang blijft de stembus nu nog open, want nu ik gestemd heb, hoeft er niemand meer op mijn stem te wachten.
Zijn er nog mensen die moeten willen stemmen?
Dan kan het nog wel even open blijven neem ik aanquote:Op woensdag 7 december 2005 16:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ja hiero. vanavond of anders morgen.
Na-apertquote:Op woensdag 7 december 2005 18:17 schreef Subhuman het volgende:
[spam]
N.a.v. deze post van Tha_Erik, dachten wij dat we onze mooie wedstrijd ook wel hier konden promoten.
In FOT hebben we dus elke maand een leuke fotowedstrijd! Het onderwerp van komende maand is lijnen. Hoe je dat wilt intepreteren mag je zelf weten! Voor meer info en alle mooie foto's die al zijn ingeleverd, zie Fotowedstrijd december 2005 [centraal topic]
Kom vooral meedoen!
[/spam]
Ik kan wel even tellen, geef me even, dan is de (voorlopige) score hier present.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:43 schreef Ancient het volgende:
Het stemtopic kan dicht, dunkt mijWie heeft zin om te tellen? Er zijn niet veel stemmen, dus wie heeft zin om te tellen?
![]()
Volgens mij is de multiculturele samenleving 11quote:Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef DaMart het volgende:
Ik heb al geteld!
Kunst
Van 't dak gevallen - 10 pt
De multiculturele samenleving - 10 pt
sorry Erik, toen ik begon met tellen stond jouw post er nog niet
1 2 3 4 5 | De zwarte kant van december (9) Het laatste blaadje (7) In december (5) Pietje, Pietje, Piet (0) |
1 2 3 4 5 | Het Meiwesritueel (13) Sinterklaasinkopen (7) Juli (6) De reis van Sint Nicolaas (5) |
1 2 | Van 't dak gevallen (10) |
En ik lees dit pas weer nadat ik klaar ben,quote:Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef DaMart het volgende:
De (tussen)stand (invoerfouten in Excel voorbehouden):
Gedichten:
Afscheid van Amerigo - 16 pt
De zwarte kant van december - 9 pt
Het laatste blaadje - 7 pt
In december - 5 pt
Verhalen
20.05-0.00 - 14 pt
Het meiwesritueel - 13 pt
Sinterklaasinkopen - 7 pt
Juli - 6 pt
De reis van sinterklaas - 5 pt
Kunst
Van 't dak gevallen - 10 pt
De multiculturele samenleving - 10 pt
sorry Erik, toen ik begon met tellen stond jouw post er nog niet
Klopt. De opmerking over invoerfouten bij mijn post was dus geen overbodigequote:Op woensdag 7 december 2005 19:56 schreef Ancient het volgende:
[..]
Volgens mij is de multiculturele samenleving 11![]()
1: Arual
2: Tha_Erik
4: Augustina
6: LXIV
8: P-etr-a
10: DaMart
11: Biancavia
(Van beneden naar boven geteld)
![]()
Jij had wel 10 punten hoor:quote:Op woensdag 7 december 2005 19:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En ik lees dit pas weer nadat ik klaar ben,!
Klopt wel aardig, alleen op het kunstzinnige vlak lopen we niet gelijk...
Ik heb dat even nagerekend en heb mijn post aangepast...quote:Op woensdag 7 december 2005 19:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En ik lees dit pas weer nadat ik klaar ben,!
Klopt wel aardig, alleen op het kunstzinnige vlak lopen we niet gelijk...
Bij mij ook niet, ik kwam bij Multiculturele smaneleving 1 punt te kort, en bij die andere (mijn eigen) 2 puntenquote:Op woensdag 7 december 2005 20:02 schreef DaMart het volgende:
[..]
Klopt. De opmerking over invoerfouten bij mijn post was dus geen overbodige
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |