Het Fok! verhalen topic? Welkom bij het Fok!verhalen topic. In dit topic is het de bedoeling dat we samen een verhaal schrijven.
![]()
Zo kan iedereen zijn eigen stijlen mengen in één (kort) verhaal, en het wordt vast een leuk verhaal. Ik wil nog wel even zeggen dat er het liefst niet gelet moet worden op spelfouten (behalve in extreme mate ) zoals d en dt en dergelijks. Post lekker mee en blijf bij het onderwerp.
De bedoeling De bedoeling is dat we samen een verhaal creëren. Iedereen schrijft één alinea per keer en iedereen kan het verhaal zijn eigen draai geven. Belangrijk is wel dat je moet letten op de andere posts, zodat je niet opeens met een heel ander verhaal begint. Houdt je dus aan wat iemand anders heeft gezegd (dus niet opeens het gesprek op een boot in de zee verhuizen naar een gesprek in de alpen waardoor het verhaal niet meer klopt.).
Maar er moet toch iets veranderen in het verhaal om het goed te laten lopen met wat ik in gedachten heb Dit kan natuurlijk. Ik zeg een voorbeeld: Iemand met blond haar kan beter rood haar hebben omdat dit staat voor speelser gedrag. Dan noteer je dat zo:
quote:
Quote user:
De jongen met het goudblonde haar lachte en zei De jongen met het rode haar lachte en zei [stereotype rood haar: speels en wilder gedrag]
Zet de reden waarom je het wilt veranderen tussen blokhaken. Ga ook gewoon verder met het verhaal, zodat je geen nieuwe post maakt om deze verandering te zeggen en een andere post om iets met de verandering te doen. Dus gewoon in dezelfde post doorschrijven.
Ook moeten het geen belangrijke veranderingen zijn. Als dit voorbeeld in een tijd speelt dat Hitler aan de macht is en de jongen is een voorbeeld voor de Ariërs in Nederland (bijvoorbeeld) dan klopt het verhaal niet meer als je het veranderd in rood haar.
Verder nog iets? Volgens mij niet, veel plezier met het schrijven.