abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:38:38 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33560377
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:36 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ach, zeker geen winterbandjes zeker he?
Maar wel lichtmetalen velgen natuurlijk--
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33560632
Gewoon leaseauto regelen, kun je gratis je banden laten verwisselen
When I was a kid, my grandfather used to say to me that a fella's life wasn't worth mentioning if he hadn't shared it with some folks along the way.
pi_33560746
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:36 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ach, zeker geen winterbandjes zeker he?
Zij hebben wel normaal grip zoals in de zomer met zomerbanden.

Als je dat denkt verdien je het om je auto op een besneeuwde weg tegen een boom te parkeren omdat je denkt dat je evenveel grip hebt als met zomerbanden op een droge weg in de zomer

Met winterbanden moet je nog steeds voorzichtig rijden met sneeuw enz.
pi_33560783
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:44 schreef MacGyver1985 het volgende:
Gewoon leaseauto regelen, kun je gratis je banden laten verwisselen
Je leasebedrag is alleen een 10 of 15e per maand hoger.
pi_33560807
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef _Arthur het volgende:

[..]

bij een werkgever die om zn mensen geeft niet hoor...
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:50:46 #156
45206 Pietverdriet
pi_33560948
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef _Arthur het volgende:

[..]

humbug
gewoon met de garagist onderhandelen dat ie je die bandjes cadeau geeft als hij de lease auto mag leveren (en nog wat goodies)
Verder zijn winterbanden niet duurder want je zomerbanden gaan ook langer mee.
pi_33560967
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

Zij hebben wel normaal grip zoals in de zomer met zomerbanden.

Als je dat denkt verdien je het om je auto op een besneeuwde weg tegen een boom te parkeren omdat je denkt dat je evenveel grip hebt als met zomerbanden op een droge weg in de zomer

Met winterbanden moet je nog steeds voorzichtig rijden met sneeuw enz.
Zeker nog nooit op wintersport geweest is het wel? Denk je dat de lokale lui daar netjes 20 of 30 rijden als een oud opaatje met hun winterbanden (op besneeuwde wegdelen).

En dat auto, boom en besneeuwde weg hebben we al reeds gedaan, namelijk met een auto die zomerbanden er onder had. Met een auto met winterbanden was ons dat niet gelukt. (Even voor de duidelijkheid, ik was niet de bestuurder).
pi_33561068
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

humbug
gewoon met de garagist onderhandelen dat ie je die bandjes cadeau geeft als hij de lease auto mag leveren (en nog wat goodies)
Verder zijn winterbanden niet duurder want je zomerbanden gaan ook langer mee.
Klopt, zijn niet duurder, maar leg dat de lease tokos eens uit.

Oh, ik rij zelf geen leasehok trouwens..
pi_33561554
Ik ben er wel serieus mee bezig geweest om winterbanden te kopen, maar voor de velgen die ik nu heb (die vervangen gaan worden en wilde ik dus de huidige velgen gebruiken om winterbanden om te leggen) past geen 1 leverbare winterband. Ze zijn niet extreem breed (maar 195), maar er is te weinig speling om er bijvoorbeeld een band met een wang van 50 of 55 omheen te leggen, ik MOET echt banden met een wang van 45 hebben en tot nu toe kon geen 1 bandenboer waar ik het heb nagevraagt die leveren. Van de enigzins betaalbare merken heeft Vredestein (de Snowtrac is leverbaar in 195/50R15) wel een mooie band, maar die past gewoon niet.

En nee, ik ben niet van plan om EN winterbanden EN stalen velgen te gaan kopen, aangezien ik dan niks meer kan met de velgen die ik dan heb liggen voor nop; ze zijn namelijk beschadigt en dan ben ik bijna gedwongen om ze voor niks weg te geven.

Ik red me op mn huidige zomerbanden (Michelin Pilot Exalto) prima, zeker wanneer er geen sneeuw of ijzel ligt. Ik merk persoonlijk GEEN verschil of het nou +15 of +7 graden celcius is, maar dat is heel persoonlijk en hiermee beroep ik me niet op een lullige testje in een autoweek / autobild.

Trouwens; de mensen die winterbanden hebben (en dan HEEL eerlijk zeggen), hoeveel daarvan hebben er een leasewagen ?? Ik weet van JunkyXP dat ie geen leasewagen heeft.....
pi_33561646
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:53 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Klopt, zijn niet duurder, maar leg dat de lease tokos eens uit.

[..]
Raar eigenlijk, want het is toch veiliger?
When I was a kid, my grandfather used to say to me that a fella's life wasn't worth mentioning if he hadn't shared it with some folks along the way.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:07:04 #161
45206 Pietverdriet
pi_33561686
* Pietverdriet heeft een lease wagen en winterbanden.
pi_33561718
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Makkelijk praten dus .
pi_33561790
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Was t gratis?
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:10:58 #164
45206 Pietverdriet
pi_33561872
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:09 schreef MacGyver1985 het volgende:

[..]

Was t gratis?
Ja, heb ze van de dealer gekregen omdat hij de auto mocht leveren, samen met wat nog wat andere extra´s zoals gelaagde zijruiten en betere speakers.

Kwestie van onderhandelen
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:15:27 #165
45206 Pietverdriet
pi_33562079
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:07 schreef pAin het volgende:

[..]

Makkelijk praten dus .
ik vind veiligheid belangrijk, dus heb ik abs en de hele shit, een veilige auto en winterbanden.
Maar ja, als de lease rijders hier andere zaken belangrijk vinden, is hun keuze. Ze willen schijnbaar graag allerlei extra´s in hun auto waardoor hun lease bedrag stijgt, maar miepen over het geld voor winterbandenservice--
pi_33562328
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik vind veiligheid belangrijk, dus heb ik abs en de hele shit, een veilige auto en winterbanden.
Maar ja, als de lease rijders hier andere zaken belangrijk vinden, is hun keuze. Ze willen schijnbaar graag allerlei extra´s in hun auto waardoor hun lease bedrag stijgt, maar miepen over het geld voor winterbandenservice--
Begrijp me niet verkeerd; als ik op een leasewagen winterbanden kan nemen, dan doe ik dat gelijk, maar ik vind het een beetje te makkelijk om winterbanden te propageren, wanneer je er niet voor hebt hoeven te betalen.

Winterbanden zijn goed, zonder meer, maar het effect van een winterband neemt psychologisch echt heel erg af wanneer je er voor hebt moeten betalen; onbewust krijg je voor je gevoel in het begin geen waar voor je geld. Totdat het eens je echt helpt, maar dat komt in Nederland weinig tot niet voor en vaak helpt het je dan tegen de stommiteiten van andere mensen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:23:32 #167
45206 Pietverdriet
pi_33562502
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:20 schreef pAin het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd; als ik op een leasewagen winterbanden kan nemen, dan doe ik dat gelijk, maar ik vind het een beetje te makkelijk om winterbanden te propageren, wanneer je er niet voor hebt hoeven te betalen.
Hee, ik betaal sowieso niet voor de auto, das deel van mijn arbeidsmiddelen, en goodies van de baan.
Als ik zelf zou betalen voor de auto, zou ik ook winterbanden nemen.
quote:
Winterbanden zijn goed, zonder meer, maar het effect van een winterband neemt psychologisch echt heel erg af wanneer je er voor hebt moeten betalen; onbewust krijg je voor je gevoel in het begin geen waar voor je geld. Totdat het eens je echt helpt, maar dat komt in Nederland weinig tot niet voor en vaak helpt het je dan tegen de stommiteiten van andere mensen.
Zoals ik al eerder zei, men vind lichtmetalen velgen belangrijker dan winterbanden.
pi_33563636
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:04 schreef pAin het volgende:
Trouwens; de mensen die winterbanden hebben (en dan HEEL eerlijk zeggen), hoeveel daarvan hebben er een leasewagen ?? Ik weet van JunkyXP dat ie geen leasewagen heeft.....
stefimke heeft zelfbetaalde winterbandjes op een ook al helemaal zelfbetaalde auto...
pi_33563765
Nou ik ben nog thuis gekomen hoor met 60km door de sneeuw ploeteren op mijn 'sportieve' zomerbanden
  zaterdag 31 december 2005 @ 00:41:39 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33566163
quote:

Hiero ook geen lease wagen en wel winterbanden.
205/50/17 met orig BMW alu-velgen gescoord op Ebay voor 450 EUR.
Bij de dealer, maar dan wel nieuw 1500 oid

En ook net veilig thuis gekomen!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33568802
Ik heb met winterbanden paar uur geleden iedereen ingehaald op de snelweg, snelheid varieerde van 40 (achter strooiploeg) tot 130 (A12 Utrecht -> Den Haag, daar kon dat gewoon)
@Sjabba: Jou misschien ook voorbijgereden?
Democratie is iets waar politici over praten zoals een hoer over de liefde
pi_33570513
Kansloos topic is dit geworden door sommige mensen helaas, gooi maar een slotje op!
  zaterdag 31 december 2005 @ 08:35:55 #173
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_33571225
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 03:56 schreef BadEend19 het volgende:
Kansloos topic is dit geworden door sommige mensen helaas, gooi maar een slotje op!
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_33571244
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 03:56 schreef BadEend19 het volgende:
http://forum.fok.nl/misc/get_faq_question/44
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33571396
quote:
Ik heb geen leasedoos. Ook nooit gehad. Wel altijd met winterbanden gereden.
pi_33571757
Is er geen filmpje/test op internet te vinden die het verschil tussen zomer- en winterbanden uitlegt?
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:06:07 #177
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_33571836
quote:

Ik rij ook gewoon particulier.
Ze liggen onder een 205je
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:07:41 #178
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_33571861
pi_33571969
quote:
Jemig, dat lijkt me die paar centen wel waard.
En als de leasemaatschappij het niet toestaat klaag je ze toch gewoon aan?
pi_33571999
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:15 schreef MacGyver1985 het volgende:

[..]

Jemig, dat lijkt me die paar centen wel waard.
En als de leasemaatschappij het niet toestaat klaag je ze toch gewoon aan?
Leasetoko's bieden gewoon de mogelijkheid tot gebruik van winterbanden hoor.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:00:38 #181
5673 heijx
Qui que boue
pi_33651650
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:39 schreef Sjabba het volgende:
Wat ik haat zijn die figuren met winterbanden en dus gewoon inhalen en doorscheuren om even duidelijk te maken dat ze winterbanden hebben, debielen! Of andere die denken dat hun niet gaan glijden of slippen want ze hebben al zo lang rij ervaring en nog nooit iets gehad, nee dat maakt je inderdaad onaantastbaar...
Als jij naar grip aan het zoeken bent en met 30 aan het schuifelen bent, dan wil ik jou voorbij omdat ik wel 70 kan rijden op sneeuw. En nee, ik denk absoluut niet dat ik niet kan gaan glijden, maar slippen (ongecontroleerd glijden) gaat mij niet gebeuren, deels door mijn winterbanden en deels door mijn jarenlange ervaring op sneeuw (in Italië hadden we elke winter sneeuw, ja).
Onaantastbaar? Misschien niet. Maar wel een stuk veiliger dan jij ooit zal zijn op je zomerbanden.

het gaf stiekem wel een machtig gevoel om iedereen te snel af te zijn hoor....
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:53:52 #182
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_33652636
quote:
Ik ben er wel serieus mee bezig geweest om winterbanden te kopen, maar voor de velgen die ik nu heb (die vervangen gaan worden en wilde ik dus de huidige velgen gebruiken om winterbanden om te leggen) past geen 1 leverbare winterband. Ze zijn niet extreem breed (maar 195), maar er is te weinig speling om er bijvoorbeeld een band met een wang van 50 of 55 omheen te leggen, ik MOET echt banden met een wang van 45 hebben en tot nu toe kon geen 1 bandenboer waar ik het heb nagevraagt die leveren. Van de enigzins betaalbare merken heeft Vredestein (de Snowtrac is leverbaar in 195/50R15) wel een mooie band, maar die past gewoon niet.

En nee, ik ben niet van plan om EN winterbanden EN stalen velgen te gaan kopen, aangezien ik dan niks meer kan met de velgen die ik dan heb liggen voor nop; ze zijn namelijk beschadigt en dan ben ik bijna gedwongen om ze voor niks weg te geven.

Ik red me op mn huidige zomerbanden (Michelin Pilot Exalto) prima, zeker wanneer er geen sneeuw of ijzel ligt. Ik merk persoonlijk GEEN verschil of het nou +15 of +7 graden celcius is, maar dat is heel persoonlijk en hiermee beroep ik me niet op een lullige testje in een autoweek / autobild.

winterbanden zijn meestal ook niet dezelfde maat als je zomerbanden!!

mijn zomerbanden zijn 175/65/R13 en winter is 155/80/R13 ....
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:54:27 #183
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_33652647
* gateway heeft winterbanden op zijn auto en heeft geeen leasebak (of hebben leaselui ook VW golfjes uit 1987 in hun programma )
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:56:02 #184
45206 Pietverdriet
pi_33652672
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:53 schreef gateway het volgende:

[..]

winterbanden zijn meestal ook niet dezelfde maat als je zomerbanden!!

mijn zomerbanden zijn 175/65/R13 en winter is 155/80/R13 ....
ligt dat niet aan je velgen?
pi_33652913
Hier ook een particuliere rijder met winterbanden.

En ik merk heel veel verschil in deze tijden ten opzichte van mijn 'normale' banden.
Ondanks dat ik graag veel geld uitgeef voor kwaliteits banden, is het verschil tussen zomer- en winterband wel degelijk erg goed waarneembaar.

Dus voor mij altijd 2 setjes banden.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:10:12 #186
45206 Pietverdriet
pi_33652993
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:07 schreef Rekkie het volgende:

Dus voor mij altijd 2 setjes banden.
Ik laat ook altijd de banden die ik in het jaar ervoor achter had zitten naar voren zetten en andersom
Dan slijten je banden wat regelmatiger.
pi_33653045
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik laat ook altijd de banden die ik in het jaar ervoor achter had zitten naar voren zetten en andersom
Dan slijten je banden wat regelmatiger.
Ja dat doet mijn garage ook voor me...... nu wel
pi_33653047
Iemand al iets gehoord over eventuele boetes in Duitsland?
Vanaf 1 januari moeten automobilisten daar van oktober tot maart uitgerust zijn met winterbanden. Dus ook wij Nederlanders die lekker een dagje gaan winkelen in Dusseldorf bijvoorbeeld...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:17:45 #189
45206 Pietverdriet
pi_33653153
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef Rory78 het volgende:
Vanaf 1 januari moeten automobilisten daar van oktober tot maart uitgerust zijn met winterbanden. Dus ook wij Nederlanders die lekker een dagje gaan winkelen in Dusseldorf bijvoorbeeld...
De boetes zijn alhier vrij beschaafd, itt NL
Als je gepakt wordt kost het 20 euro
Als je het verkeer hinderd met het rijden op zomerbanden in de winter 40 euro
Als je betrokken bent bij een ongeluk krijg je iig een deelschuld, ook al ben je niet de veroorzaker

Let wel, het gaat niet alleen om winterbanden, het delict is je auto niet in orde hebben voor winterse omstandigheden, daaronder valt ook geen functionerende ruitensproeier omdat je er geen antivries in hebt, of sneeuw op het dak van je auto, of de ruiten niet goed vrij gekrabt.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:19:21 #190
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_33653200
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef Rory78 het volgende:
Serieus? Wat een volledig onzinnige regel zeg... Lijkt me ook onhaalbaar. Er zijn genoeg mensen die nét of net niet kunnen rondkomen van een minimaal salarisje. Misschien rijden ze een of ander oud autootje en die mensen zouden dan bakken geld uit moeten geven aan winterbanden?

Beetje vreemd.
pi_33653239
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:19 schreef BrauN het volgende:

[..]

Serieus? Wat een volledig onzinnige regel zeg... Lijkt me ook onhaalbaar. Er zijn genoeg mensen die nét of net niet kunnen rondkomen van een minimaal salarisje. Misschien rijden ze een of ander oud autootje en die mensen zouden dan bakken geld uit moeten geven aan winterbanden?

Beetje vreemd.
Gelukkig hebben ze daar lak aan en gaat het daar om de veiligheid
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:21:18 #192
45206 Pietverdriet
pi_33653248
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:19 schreef BrauN het volgende:

[..]

Beetje vreemd.
De meerkosten zijn een fabeltje, je zomerbanden slijten namelijk niet als je winterbanden er onder hebt. Enige meerkosten is de rente op het kapitaal van de auto.
enne, mensen die net kunnen rondkomen doen niet een dagje shoppen op de Koenigsallee...
Mensen die in het grensgebied wonen en regelmatig naar Duitsland gaan om daar goedkope boodschappen als vlees en drank etc te halen, besparen op jaarbasis zoveel dat die winterbanden wel uit kunnen
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:47:48 #193
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_33653913
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ligt ook aan je velgen, maar om in de winter goede grip te hebben, heb je smalere banden, zodat de druk per vierkante centimeter dat op de weg drukt groter
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:50:04 #194
45206 Pietverdriet
pi_33653983
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:47 schreef gateway het volgende:

[..]

ligt ook aan je velgen, maar om in de winter goede grip te hebben, heb je smalere banden, zodat de druk per vierkante centimeter dat op de weg drukt groter
Ah zo, dan vloeit water op de weg ook beter af!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:58:27 #195
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33654222
ik hoorde laatst op de radio weer een nieuwe versie van dit verhaal, namelijk dat deze duitse winterbandenregel alleen van toepassing is voor Duitsers en bewoners van andere landen dus buiten deze regeling vallen....
quote:
Oostenrijk en Duitsland: In beide landen zijn winterbanden verplicht, maar vermits deze regelgeving niet Europees is, geldt die niet voor toeristen. VAB raadt u evenwel winterbanden en/of sneeuwkettingen aan voor uw verplaatsingen in de wintersportlanden.
bron
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Redactie Frontpage dinsdag 3 januari 2006 @ 12:18:13 #196
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_33654804
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:58 schreef Klonk het volgende:
ik hoorde laatst op de radio weer een nieuwe versie van dit verhaal, namelijk dat deze duitse winterbandenregel alleen van toepassing is voor Duitsers en bewoners van andere landen dus buiten deze regeling vallen....
[..]

bron
Klopt! Mijn ouders wonen net over de grens in Duitsland. En die zeggen ook dat die regel alleen opgaat voor Duitsers, niet voor Ausländer!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:39:13 #197
45206 Pietverdriet
pi_33655500
Lijkt me een gerucht, je krijgt namelijk de boete niet voor het rijden op zomerbanden, maar voor het niet geschikt hebben voor verkeer van je auto. En een beetje Duitse agent vind dan nog wel een paar dingen aan je auto als je het niet met hem eens bent.
Aan de andere kant is de pakkans klein.
Maar het punt is niet dat het een overtreding is, het punt is dat het echt veiliger is met winterbanden te rijden, ook als het niet verplicht is.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:00:07 #198
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_33656181
wat dat laatste betreft ben ik het helemaal met je eens
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 januari 2006 @ 15:25:47 #199
5673 heijx
Qui que boue
pi_33661155
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De eigenlijke oorzaak is dat winterbanden in de oorspronkelijke maat van de auto bedoeld zijn.
Golf 3: 185/60R14. Dus niet 195/50R15 of 205/45R16
Golf 4: 195/65R15. Dus niet 225/45R17 of 235/35R19.

Samen met de vaak lagere snelheidscodering (T of H ipv V of Z) van winterbanden draagt de geringere breedte en dus de hogere druk per vierkante cm en betere waterafvoer veel bij aan de wintereigenschappen die het rubber en het profiel hebben.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_33661236
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:47 schreef gateway het volgende:

[..]

en waarom gaat dit dan niet op in de zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')