Maar wel lichtmetalen velgen natuurlijk--quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:36 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ach, zeker geen winterbandjes zeker he?
Zij hebben wel normaal grip zoals in de zomer met zomerbanden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:36 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ach, zeker geen winterbandjes zeker he?
Je leasebedrag is alleen een 10 of 15e per maand hoger.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:44 schreef MacGyver1985 het volgende:
Gewoon leaseauto regelen, kun je gratis je banden laten verwisselen![]()
bij een werkgever die om zn mensen geeft niet hoor...quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je leasebedrag is alleen een 10 of 15e per maand hoger.
humbugquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je leasebedrag is alleen een 10 of 15e per maand hoger.
Zeker nog nooit op wintersport geweest is het wel? Denk je dat de lokale lui daar netjes 20 of 30 rijden als een oud opaatje met hun winterbanden (op besneeuwde wegdelen).quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zij hebben wel normaal grip zoals in de zomer met zomerbanden.
Als je dat denkt verdien je het om je auto op een besneeuwde weg tegen een boom te parkeren omdat je denkt dat je evenveel grip hebt als met zomerbanden op een droge weg in de zomer
Met winterbanden moet je nog steeds voorzichtig rijden met sneeuw enz.
Klopt, zijn niet duurder, maar leg dat de lease tokos eens uit.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
humbug
gewoon met de garagist onderhandelen dat ie je die bandjes cadeau geeft als hij de lease auto mag leveren (en nog wat goodies)
Verder zijn winterbanden niet duurder want je zomerbanden gaan ook langer mee.
Raar eigenlijk, want het is toch veiliger?quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:53 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Klopt, zijn niet duurder, maar leg dat de lease tokos eens uit.
[..]
Makkelijk praten dusquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:07 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet heeft een lease wagen en winterbanden.
Was t gratis?quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:07 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet heeft een lease wagen en winterbanden.
Ja, heb ze van de dealer gekregen omdat hij de auto mocht leveren, samen met wat nog wat andere extra´s zoals gelaagde zijruiten en betere speakers.quote:
ik vind veiligheid belangrijk, dus heb ik abs en de hele shit, een veilige auto en winterbanden.quote:
Begrijp me niet verkeerd; als ik op een leasewagen winterbanden kan nemen, dan doe ik dat gelijk, maar ik vind het een beetje te makkelijk om winterbanden te propageren, wanneer je er niet voor hebt hoeven te betalen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ik vind veiligheid belangrijk, dus heb ik abs en de hele shit, een veilige auto en winterbanden.
Maar ja, als de lease rijders hier andere zaken belangrijk vinden, is hun keuze. Ze willen schijnbaar graag allerlei extra´s in hun auto waardoor hun lease bedrag stijgt, maar miepen over het geld voor winterbandenservice--
Hee, ik betaal sowieso niet voor de auto, das deel van mijn arbeidsmiddelen, en goodies van de baan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:20 schreef pAin het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd; als ik op een leasewagen winterbanden kan nemen, dan doe ik dat gelijk, maar ik vind het een beetje te makkelijk om winterbanden te propageren, wanneer je er niet voor hebt hoeven te betalen.
Zoals ik al eerder zei, men vind lichtmetalen velgen belangrijker dan winterbanden.quote:Winterbanden zijn goed, zonder meer, maar het effect van een winterband neemt psychologisch echt heel erg af wanneer je er voor hebt moeten betalen; onbewust krijg je voor je gevoel in het begin geen waar voor je geld. Totdat het eens je echt helpt, maar dat komt in Nederland weinig tot niet voor en vaak helpt het je dan tegen de stommiteiten van andere mensen.
stefimke heeft zelfbetaalde winterbandjes op een ook al helemaal zelfbetaalde auto...quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:04 schreef pAin het volgende:
Trouwens; de mensen die winterbanden hebben (en dan HEEL eerlijk zeggen), hoeveel daarvan hebben er een leasewagen?? Ik weet van JunkyXP dat ie geen leasewagen heeft.....
Hiero ook geen lease wagen en wel winterbanden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:04 schreef pAin het volgende:
Trouwens; de mensen die winterbanden hebben (en dan HEEL eerlijk zeggen), hoeveel daarvan hebben er een leasewagen?? Ik weet van JunkyXP dat ie geen leasewagen heeft.....
quote:Op zaterdag 31 december 2005 03:56 schreef BadEend19 het volgende:
Kansloos topic is dit geworden door sommige mensen helaas, gooi maar een slotje op!![]()
http://forum.fok.nl/misc/get_faq_question/44quote:Op zaterdag 31 december 2005 03:56 schreef BadEend19 het volgende:
Kansloos topic is dit geworden door sommige mensen helaas, gooi maar een slotje op!![]()
Ik heb geen leasedoos. Ook nooit gehad. Wel altijd met winterbanden gereden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:04 schreef pAin het volgende:
Ik rij ook gewoon particulier.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:04 schreef pAin het volgende:
Jemig, dat lijkt me die paar centen wel waard.quote:Op zaterdag 31 december 2005 10:07 schreef GizartFRL het volgende:
Filmpje
Bron: http://www.anwb.nl/publis(...)-test-entree.nl.html
Leasetoko's bieden gewoon de mogelijkheid tot gebruik van winterbanden hoor.quote:Op zaterdag 31 december 2005 10:15 schreef MacGyver1985 het volgende:
[..]
Jemig, dat lijkt me die paar centen wel waard.
En als de leasemaatschappij het niet toestaat klaag je ze toch gewoon aan?![]()
Als jij naar grip aan het zoeken bent en met 30 aan het schuifelen bent, dan wil ik jou voorbij omdat ik wel 70 kan rijden op sneeuw. En nee, ik denk absoluut niet dat ik niet kan gaan glijden, maar slippen (ongecontroleerd glijden) gaat mij niet gebeuren, deels door mijn winterbanden en deels door mijn jarenlange ervaring op sneeuw (in Italië hadden we elke winter sneeuw, ja).quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:39 schreef Sjabba het volgende:
Wat ik haat zijn die figuren met winterbanden en dus gewoon inhalen en doorscheuren om even duidelijk te maken dat ze winterbanden hebben, debielen! Of andere die denken dat hun niet gaan glijden of slippen want ze hebben al zo lang rij ervaring en nog nooit iets gehad, nee dat maakt je inderdaad onaantastbaar...
winterbanden zijn meestal ook niet dezelfde maat als je zomerbanden!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:04 schreef pAin het volgende:
Ik ben er wel serieus mee bezig geweest om winterbanden te kopen, maar voor de velgen die ik nu heb (die vervangen gaan worden en wilde ik dus de huidige velgen gebruiken om winterbanden om te leggen) past geen 1 leverbare winterband. Ze zijn niet extreem breed (maar 195), maar er is te weinig speling om er bijvoorbeeld een band met een wang van 50 of 55 omheen te leggen, ik MOET echt banden met een wang van 45 hebben en tot nu toe kon geen 1 bandenboer waar ik het heb nagevraagt die leveren. Van de enigzins betaalbare merken heeft Vredestein (de Snowtrac is leverbaar in 195/50R15) wel een mooie band, maar die past gewoon niet.
En nee, ik ben niet van plan om EN winterbanden EN stalen velgen te gaan kopen, aangezien ik dan niks meer kan met de velgen die ik dan heb liggen voor nop; ze zijn namelijk beschadigt en dan ben ik bijna gedwongen om ze voor niks weg te geven.
Ik red me op mn huidige zomerbanden (Michelin Pilot Exalto) prima, zeker wanneer er geen sneeuw of ijzel ligt. Ik merk persoonlijk GEEN verschil of het nou +15 of +7 graden celcius is, maar dat is heel persoonlijk en hiermee beroep ik me niet op een lullige testje in een autoweek / autobild.
ligt dat niet aan je velgen?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:53 schreef gateway het volgende:
[..]
winterbanden zijn meestal ook niet dezelfde maat als je zomerbanden!!
mijn zomerbanden zijn 175/65/R13 en winter is 155/80/R13 ....
Ik laat ook altijd de banden die ik in het jaar ervoor achter had zitten naar voren zetten en andersomquote:
Ja dat doet mijn garage ook voor me...... nu welquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik laat ook altijd de banden die ik in het jaar ervoor achter had zitten naar voren zetten en andersom
Dan slijten je banden wat regelmatiger.
De boetes zijn alhier vrij beschaafd, itt NLquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef Rory78 het volgende:
Iemand al iets gehoord over eventuele boetes in Duitsland?
Vanaf 1 januari moeten automobilisten daar van oktober tot maart uitgerust zijn met winterbanden. Dus ook wij Nederlanders die lekker een dagje gaan winkelen in Dusseldorf bijvoorbeeld...
Serieus? Wat een volledig onzinnige regel zeg... Lijkt me ook onhaalbaar. Er zijn genoeg mensen die nét of net niet kunnen rondkomen van een minimaal salarisje. Misschien rijden ze een of ander oud autootje en die mensen zouden dan bakken geld uit moeten geven aan winterbanden?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:12 schreef Rory78 het volgende:
Iemand al iets gehoord over eventuele boetes in Duitsland?
Vanaf 1 januari moeten automobilisten daar van oktober tot maart uitgerust zijn met winterbanden. Dus ook wij Nederlanders die lekker een dagje gaan winkelen in Dusseldorf bijvoorbeeld...
Gelukkig hebben ze daar lak aan en gaat het daar om de veiligheidquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:19 schreef BrauN het volgende:
[..]
Serieus? Wat een volledig onzinnige regel zeg... Lijkt me ook onhaalbaar. Er zijn genoeg mensen die nét of net niet kunnen rondkomen van een minimaal salarisje. Misschien rijden ze een of ander oud autootje en die mensen zouden dan bakken geld uit moeten geven aan winterbanden?
Beetje vreemd.
De meerkosten zijn een fabeltje, je zomerbanden slijten namelijk niet als je winterbanden er onder hebt. Enige meerkosten is de rente op het kapitaal van de auto.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:19 schreef BrauN het volgende:
[..]
Serieus? Wat een volledig onzinnige regel zeg... Lijkt me ook onhaalbaar. Er zijn genoeg mensen die nét of net niet kunnen rondkomen van een minimaal salarisje. Misschien rijden ze een of ander oud autootje en die mensen zouden dan bakken geld uit moeten geven aan winterbanden?
Beetje vreemd.
ligt ook aan je velgen, maar om in de winter goede grip te hebben, heb je smalere banden, zodat de druk per vierkante centimeter dat op de weg drukt groterquote:
Ah zo, dan vloeit water op de weg ook beter af!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:47 schreef gateway het volgende:
[..]
ligt ook aan je velgen, maar om in de winter goede grip te hebben, heb je smalere banden, zodat de druk per vierkante centimeter dat op de weg drukt groter
bronquote:Oostenrijk en Duitsland: In beide landen zijn winterbanden verplicht, maar vermits deze regelgeving niet Europees is, geldt die niet voor toeristen. VAB raadt u evenwel winterbanden en/of sneeuwkettingen aan voor uw verplaatsingen in de wintersportlanden.
Klopt! Mijn ouders wonen net over de grens in Duitsland. En die zeggen ook dat die regel alleen opgaat voor Duitsers, niet voor Ausländer!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:58 schreef Klonk het volgende:
ik hoorde laatst op de radio weer een nieuwe versie van dit verhaal, namelijk dat deze duitse winterbandenregel alleen van toepassing is voor Duitsers en bewoners van andere landen dus buiten deze regeling vallen....
[..]
bron
De eigenlijke oorzaak is dat winterbanden in de oorspronkelijke maat van de auto bedoeld zijn.quote:
en waarom gaat dit dan niet op in de zomer?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:47 schreef gateway het volgende:
[..]
ligt ook aan je velgen, maar om in de winter goede grip te hebben, heb je smalere banden, zodat de druk per vierkante centimeter dat op de weg drukt groter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |