quote:
dat zal ik nooit doen.quote:op woensdag 23 november 2005 16:14 schreef doffy het volgende:
ik bedoel dus: wat komt er nádat je alle externe informatie hebt verworpen.
door hetzelfde te doen als jij alleen slik ik niet alles en heb waarschijnlijk andere interesses.quote:hoe wil je ooit kennis opbouwen dan?
ok. en welke kriteria hanteert je daarbij?quote:op woensdag 23 november 2005 16:19 schreef jozzephus het volgende:
dat zal ik nooit doen.
ik neem het voor kennisgeving aan en kijk of ik er wat mee kan.
ik ben dus niet afhankelijk maar verwerp het ook niet.
en waar baseer jij op dat 'ik wel alles slik'?quote:door hetzelfde te doen als jij alleen slik ik niet alles en heb waarschijnlijk andere interesses.
wetenschap is een zeer complex iets, wat altijd progressief is.quote:op maandag 21 november 2005 12:16 schreef haushofer het volgende:
[..]ik ben benieuwd naar de mening van de wfl-ers: is de wetenschap vastgeroest? of is dit een gezonde kritische blik?
en waar ligt de grens tussen "openstaan voor nieuwe frisse ideeen" en zinloos geblaat?
daarbij kan de vraag worden gesteld of het zo gek is dat wetenschappers vaak in zo'n strak uitgezet wereldje denken: een theorie moet wiskundig consistent zijn, waarnemingen voorspellen enzovoort.
>> wfl feedback 11quote:op woensdag 23 november 2005 16:25 schreef alien8ed het volgende:
ps:
doffy: jij als mod moet meer modden en minder flamen / reageren, de laatste pagina is een groot flame-feest....![]()
(mod deze opmerking ook maar weg en reageer er vooral niet op)
alles wat ik hoor, lees, leer of zie neem ik met een hele grote korrel zout.quote:op woensdag 23 november 2005 16:21 schreef doffy het volgende:
[..]
ok. en welke kriteria hanteert je daarbij?
je bent zoals de rest hier wanneer ik je post eens lees.quote:en waar baseer jij op dat 'ik wel alles slik'?
ik denk toch dat het zou moeten zijn:quote:op woensdag 23 november 2005 16:25 schreef alien8ed het volgende:
veel moderne wetenschappers zijn ofwel populistisch bezig met onderzoeken waarbij de parameters aan alle kanten rammelen of ze zijn zo druk bezig op alles kritiek te hebben dat ze vergeten waar het om draait:
het uitbreiden van het weten / de kennis.
lijkt me een goede instelling, maar dat was mijn vraag niet. mijn vraag was: wat zijn jouw criteria? hoe bepaal je of je iets "kan gebruiken" of niet?quote:op woensdag 23 november 2005 16:30 schreef jozzephus het volgende:
alles wat ik hoor, lees, leer of zie neem ik met een hele grote korrel zout.
vervolgens kijk ik of ik het kan gebruiken of niet maar verwerp het (nog) niet tenzij ik het voor mezelf zeker weet.
en wat mankeert daaraan? wordt er van iedereen verwacht dat ze zélf de relativiteitstheorie ontdekken?quote:je bent zoals de rest hier wanneer ik je post eens lees.
trots op wat je geleerd heb naar buiten brengen meepraten, discussieren over de leestof of boeken die je gelezen hebt.
waar baseer je dat op? en hoe zou je die "antwoorden" moeten vinden?quote:en alle antwoorden die je echt wilt weten weet je al, het zit in jezelf.. je moet het je alleen zien te herinneren.
maar dit is te zweverig he...laat dan dus maar.
ik ben het niet met je eens jozephus. het is niet voor niets dat natuurkunde en scheikundelessen barsten van de praktica. ze doen juist heel veel moeite om de leerlingen te laten zien dat het echt zo is, en niet slechts een theorietje.quote:op woensdag 23 november 2005 16:30 schreef jozzephus het volgende:
je bent zoals de rest hier wanneer ik je post eens lees.
trots op wat je geleerd heb naar buiten brengen meepraten, discussieren over de leestof of boeken die je gelezen hebt.
kortom alles wat je buiten jezelf hebt geleerd neem je aan en wanneer je het niet aanneemt neem je wel weer iets anders wat je buiten jezelf hebt geleerd.
en alle antwoorden die je echt wilt weten weet je al, het zit in jezelf.. je moet het je alleen zien te herinneren.
maar dit is te zweverig he...laat dan dus maar.
dat kan elke keer weer anders zijn, soms neem ik het wel aan wat ik hoor of lees.quote:op woensdag 23 november 2005 16:34 schreef doffy het volgende:
lijkt me een goede instelling, maar dat was mijn vraag niet. mijn vraag was: wat zijn jouw criteria? hoe bepaal je of je iets "kan gebruiken" of niet?
nee hoor maar jullie doen net of dat het antwoord is..die meneer einstein zit er dicht bij maar het wil nog niet zeggen dat het ook zo is.quote:en wat mankeert daaraan? wordt er van iedereen verwacht dat ze zélf de relativiteitstheorie ontdekken?
in jezelf, dus niks van buiten, ik weet dat het moeilijk is maar daar ligt alles.quote:[waar baseer je dat op? en hoe zou je die "antwoorden" moeten vinden?
ja dat zeg ik hierboven ook al...alles klopt in die cirkel.quote:op woensdag 23 november 2005 16:34 schreef rashudo het volgende:
[..]
ik ben het niet met je eens jozephus. het is niet voor niets dat natuurkunde en scheikundelessen barsten van de praktica. ze doen juist heel veel moeite om de leerlingen te laten zien dat het echt zo is, en niet slechts een theorietje.
een experiment in diezelfde cirkel..tja op deze manier zal er nooit iets nieuws worden ondekt.quote:dat doen ze omdat het ook soms moeilijk te geloven is en tegen je intuitie ingaat. maar de experimenten laten zien dat het zo is. ze bevorderen juist dat je dingen zelf uitzoekt en uitprobeert.
zonder bewijzen geloof ik nergens in, en dat zal ik ook nooit veranderen. wat betreft die cirkel, als je echt denkt dat daar niet buiten gezocht wordt, dan moet je gewoon beter bekijken waar wetenschappers hun tijd aan besteden.quote:op woensdag 23 november 2005 16:57 schreef jozzephus het volgende:
[..]
ja dat zeg ik hierboven ook al...alles klopt in die cirkel.
[..]
een experiment in diezelfde cirkel..tja op deze manier zal er nooit iets nieuws worden ondekt.
weet jij waar alle onderzoekers mee bezig zijn? nee.quote:op woensdag 23 november 2005 16:57 schreef jozzephus het volgende:
[..]
ja dat zeg ik hierboven ook al...alles klopt in die cirkel.
[..]
een expiriment in diezelfde cirkel..tja op deze manier zal er nooit iets nieuws worden ondekt.
het lijkt inderdaad alsof hij denkt dat wetenschappers dezelfde proeven doen als die hij op de middelbare school gedaan heeft, en verder alleen de hele dag einstein lezen.quote:op woensdag 23 november 2005 17:01 schreef pie.er het volgende:
waarom denk je dat de wetenschap steeds in dezelfde cirkel bezig is, en dat men niet bezig is uit de cirkel te breken of dat dat niet al gelukt is? ik vraag geen bewijzen, ik vraag alleen om jouw redenen om dit te denken.
dat weet jij ook niet.quote:op woensdag 23 november 2005 17:01 schreef pie.er het volgende:
weet jij waar alle onderzoekers mee bezig zijn? nee.
ik wil het niet eens weten..waarom zou ik dat moeten weten? om ze te volgen of controleren?quote:van hoeveel onderzoeken weet jij waar ze over gaan? veel minder dan 1%.
(niet alleen jij weet dat niet, niemand weet dat)
jawel, er is altijd meer dan wat jullie nu denken te weten, maar er komt maar niks nieuws he? hoe zou dat nou toch komen?quote:hoe kun je dan, als je meer dan 99% van de onderzoeksonderwerpen niet kent, beweren dat ze in dezelfde cirkel bezig zijn? dat is dan toch gewoon jouw vooroordeel over de wetenschap, dat heeft toch niks met de wetenschap zelf te maken?
ja, precies. de goedbedoelde wetenschapper doet een ontdekking en vervolgens bepaalt het stelletje machthebbers die de controle/macht wil behouden dat hij dit niet mag publiceren. en alle goedbedoelde wetenschappers zullen zich daar aanhouden, en zo komt er dus nooit iets naar buiten.quote:op woensdag 23 november 2005 17:09 schreef jozzephus het volgende:
[..]
dat weet jij ook niet.
ze brengen alleen naar buiten wat je mag weten.
ik heb het nu niet over goedbedoelde wetenschappers nee ik heb het over een stelletje machthebbers die de controle/macht wil behouden.
[..]
ik wil het niet eens weten..waarom zou ik dat moeten weten? om ze te volgen of controleren?
[..]
jawel, er is altijd meer dan wat jullie nu denken te weten, maar er komt maar niks nieuws he? hoe zou dat nou toch komen?
quote:op woensdag 23 november 2005 17:13 schreef seneca het volgende:
hij is zo simpel!
of zij worden vermoord..liep maanden geleden al eens een topic over in truth.quote:op woensdag 23 november 2005 17:13 schreef seneca het volgende:
. en alle goedbedoelde wetenschappers zullen zich daar aanhouden, en zo komt er dus nooit iets naar buiten.
het gaat zo stiekemquote:het is zo simpel!
de vraag is dan: als er zo veel dingen ontdekt wordt dat niemand weet wie er precies wat waar ontdekt, hoe weten die machthebbers dat dan? en vooral: hoe weet jij dat die machthebbers dat weten? en als je dat weet, waarom ben jij dan nog niet vermoord? lijkt me niet dat zij willen dat wij weten dat jij weet dat zij het weten.quote:op woensdag 23 november 2005 17:20 schreef jozzephus het volgende:
[..]
of zij worden vermoord..liep maanden geleden al eens een topic over in truth.
wetenschappers die (per ongeluk) vermoord werden door ondekkingen die zij deden.(autoongelukken en zo)
[..]
het gaat zo stiekem![]()
ik ga eten tot later en anders maar niet.![]()
"dude, the people from waco called, they want their paranoia back..!"quote:op woensdag 23 november 2005 17:09 schreef jozzephus het volgende:
[..]
dat weet jij ook niet.
ik heb het nu niet over goedbedoelde wetenschappers nee ik heb het over een stelletje machthebbers die de controle/macht wil behouden.
[..]
ik wil het niet eens weten..waarom zou ik dat moeten weten? om ze te volgen of controleren?
[..]
jawel, er is altijd meer dan wat jullie nu denken te weten, maar er komt maar niks nieuws he? hoe zou dat nou toch komen?
als we daar even van uitgaan, dan is de wetenschap toch niet vastgeroest? dan is dat stelletje machthebbers vastgeroest!quote:op woensdag 23 november 2005 17:09 schreef jozzephus het volgende:
dat weet jij ook niet.
je doet er uitspraken over. hoe kun je dat doen zonder dat je er iets vanaf weet? als jij niet weet waar wetenschappers mee bezig zijn, hoe kun je dan zeggen dat ze met het verkeerde bezig zijn? dat is dan toch iets wat puur in je hoofd zit?quote:ik wil het niet eens weten..waarom zou ik dat moeten weten? om ze te volgen of controleren?
komt er niks nieuws? volgens mij wel. maar misschien is er wel een complot dat ik wel dingen mag weten maar jij niet...quote:jawel, er is altijd meer dan wat jullie nu denken te weten, maar er komt maar niks nieuws he? hoe zou dat nou toch komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |