abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32396430
Ik open even een nieuw topic; de vorige topicstarter is hier nieuw geloof ik, en weet misschien niet dat een topic standaard wordt gesloten na 300 posts. Link naar de vorige : vorige deel

Mijn laatste post:
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:42 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Met singulariteit bedoel je een oneindig klein punt met een oneindige hoeveelheid energie, wat filosofisch volkomen lariekoek is, want dat kan alleen bestaan als een inwendige oneindige reeks en dat is juist mijn atoomtheorie.
Ik heb het niet over filosofie, maar over wiskunde en natuurkunde.
quote:
Dus de wetenschap hoeft hier niet langer te zoeken, want de oplossing ligt bij mij.
Overigens: waar komt dat punt met oneindige energie dan vandaan?
Er is geen punt met "oneindig veel energie".
quote:
BEHOUD VAN ENERGIE
Volgens het behoud van energie zou het dan eeuwig moeten zijn, wat mij nogal stompzinnig overkomt.
(Om dat behoud van energie te redden hebben ze waarschijnlijk dat punt met oneindige energie bedacht)
Snap niet helemaal waar je vandaan haalt dat er een punt met oneindig veel energie was of is. Dat bedenk je toch echt zelf.
quote:
QUANTUMFLUCTUATIES
Andere hypothese is de quantumfluctuatie uit het niets als vacuüm.
En daar hoort dan waarschijnlijk bij dat er eerst gewoon lege tijd en ruimte was.

Waar haal jij je informatie vandaan?
quote:
(Wat verder ook niet verklaard wordt waar die vandaan komen)
Die quantumfluctuaties kunnen heel goed verklaard worden Maar daarvoor heb je wel een stevige kennis quantumveldentheorie voor nodig.
quote:
Waar dan die oneindige energie uit ontstaan moet zijn.
Zie boven.
quote:
Kortom: het hangt van gammelheid en tegenstrijdigheid aan elkaar.
Zoals jij het brengt wel. Maar dat is puur je ontwetendheid. Dit doet me heel erg denken aan het topic van Rudeonline: conclusies worden getrokken uit eigen onwetendheid. En die conclusie is natuurlijk dat de wetenschap er naast zit.
quote:
Want dan is er nog de theorie dat alles uit het NIETS tevoorschijn is gekomen.
Gooi het maar in mijn petje.
De wetenschap weet het hier gewoon niet.
Nog niet. Dat zei ik ook al in mijn vorige post: waarom ga je er vanuit dat de wetenschap op dit gebied muurvast zit?
quote:
DE OERKNAL EXPERIMENTEEL BEWIJZEN
En de wetenschap kan ook de oerknal niet experimenteel bewijzen: dat zal me een knal geven !!
(De hele wetenschap berust op een foute filosofie en is zo gammel als wat)
Het oerknalmodel voorspelt een paar zaken die allemaal experimenteel worden waargenomen.

Verder stralen je posts onwetendheid uit; je begrijpt echt bitter weinig van wat er tegenwoordig gaande is in de fysica. En dat zeg ik als natuurkundige. Verder heb je geen antwoord gegeven op mijn vraag: sta je open voor de mogelijkheid dat je er naast zit, en waanideeen bezit?
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:57:45 #2
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32396578
Haus, je wéét toch dat Hegel altijd gelijk had
'Nuff said
pi_32396908
Mjah, ik kan mijn laatste post met een hoop vragen nog eens plaatsen, maar aangezien Harrie alleen ingaat op wat hij in zijn gedachtenwereld kan verwerpen doe ik niet eens de moeite meer.

Daarnaast is de strijd tussen (dit soort borreltafel-) filosofie en concrete fysica niet te winnen. Lijkt me sterk dat Harry Helemaal Weg-gelaar enigszins open zal staan voor correcties op de wetenschap die alleen in zijn hoofd - zoals Haushofer al zei - vol gebreken zit dankzij onwetenheid en teveel geloof in de eigen filosofische/mentale constructies.

Bij deze ook een tvp
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_32397530
Ik ben een beetje verbaasd door meneer Harrie: enerzijds stelt hij dat hij een summiere kennis van natuurkunde heeft, aan de andere kant spuit hij wel kritiek op enkele vrij geavanceerde theorieen en doet bovendien nogal wat uitspraken die gewoonweg fout zijn. Dat lijkt me toch een behoorlijke tegenstrijdigheid en iets wat je vaker tegenkomt: sommige mensen menen dat ze zonder kennis van zaken theorieen kunnen weerleggen die al decennia lang getoetst worden.

Verder zie ik ook in dat hij niet is te overtuigen, dus inhoudelijk zal de discussie niet echt zinnig zijn, maar mijn vraag over het mogelijke naastzitten van meneer Harrie blijft natuurlijk openstaan, en daar zou ik nog graag zijn mening over willen horen.
pi_32397551
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:57 schreef Doffy het volgende:
Ik ken die kerel alleen van naam, om eerlijk te zijn
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:38:38 #6
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32397633
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:35 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben een beetje verbaasd door meneer Harrie: enerzijds stelt hij dat hij een summiere kennis van natuurkunde heeft, aan de andere kant spuit hij wel kritiek op enkele vrij geavanceerde theorieen en doet bovendien nogal wat uitspraken die gewoonweg fout zijn. Dat lijkt me toch een behoorlijke tegenstrijdigheid en iets wat je vaker tegenkomt: sommige mensen menen dat ze zonder kennis van zaken theorieen kunnen weerleggen die al decennia lang getoetst worden.

Verder zie ik ook in dat hij niet is te overtuigen, dus inhoudelijk zal de discussie niet echt zinnig zijn, maar mijn vraag over het mogelijke naastzitten van meneer Harrie blijft natuurlijk openstaan, en daar zou ik nog graag zijn mening over willen horen.
Ik heb de indruk dat Harrie nogal wilde ideeën heeft over de geldigheid van filosofische theoriën: zo van, als we het kunnen bedenken, dan móet het waar zijn. Nu kun je met Hegel werkelijk álles "waar maken", maar helaas werkt het universum blijkbaar toch anders.
'Nuff said
pi_32397708
Ik ben benieuwd of hij zijn weg kan vinden naar dit topic.
-
pi_32398806
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:41 schreef splendor het volgende:
Ik ben benieuwd of hij zijn weg kan vinden naar dit topic.
Ik heb hem even geholpen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:36:40 #9
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32399765
Ik denk zelf dat het nog wel een paar honderd jaar en misschien wel een paar duizend jaar duurt voordat onze kennis over het universum op een enigsinds acceptabel niveau ligt dat we er ook daadwerkelijk voordeel uit kunnen halen. Want je kan natuurlijk wel een heel mooi filosofisch iets bedenken, maar zonder praktische kennis bereik je hier natuurlijk niets mee.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_32399919
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 15:36 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik denk zelf dat het nog wel een paar honderd jaar en misschien wel een paar duizend jaar duurt voordat onze kennis over het universum op een enigsinds acceptabel niveau ligt dat we er ook daadwerkelijk voordeel uit kunnen halen. Want je kan natuurlijk wel een heel mooi filosofisch iets bedenken, maar zonder praktische kennis bereik je hier natuurlijk niets mee.
Kerncentrales? En weet je hoeveel uitvindingen en technische verbeteringen er zijn voortgekomen uit quantummechania?
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:45:55 #11
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32399968
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 15:43 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Kerncentrales? En weet je hoeveel uitvindingen en technische verbeteringen er zijn voortgekomen uit quantummechania?
Fok zou zonder niet mogelijk zijn
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:59:35 #12
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32400230
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 15:43 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet, kennis van het heelal omvat veel meer dan alleen de quatummechanica, bovendien is onze kennis van de quatummechanica ook nog maar in een begin stadium , er is nog zoveel meer mogelijk. En aangezien we onze wereld nog steeds in de vernieling helpen, bewijst des te meer dat we nog lang niet genoeg weten.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:46:20 #13
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32402708
oh ik had nog wat voor harrie. Een STM plaatje van een molecul
Onikaan ni ov dovah
pi_32403445
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:33 schreef Doffy het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Als een electron (een ruimtescheepje dus?) uiteenspat in een stuk of 6 kleinere deeltjes, dan kunnen dat geen ruimtescheepjes zijn wel?
[..]

Dus die ruimtescheepjes leven niet buiten een levend lichaam? Waar is de maan dan van gemaakt?
[..]

Lucht bestaat ook uit deeltjes hoor...
Dat kan wel als het electron een complex is van ruimteschepen.
Nergens staat dat een ruimteschip alleen maar in een levend lichaam zou zitten.
Ze zitten uiteraard in alle materie, want alle atomen zijn uit ruimteschepen.
(Goed lezen en nadenken, maar ik heb wel meer gemerkt dat de mensen door mijn atoomtheorie volkomen in de war raken over de meest eenvoudige dingen.)
Opnieuw ben je volkomen de kluts kwijt(goed lezen), want ik zeg dat je met roze olifantjes niet door de lucht kunt vliegen.
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:20:39 #15
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32403649
Harrie! zie jij ruimtescheepjes in dat plaatje? Ik niet namelijk.
Onikaan ni ov dovah
pi_32403675
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:44 schreef Doffy het volgende:

[..]

Goed punt ja: wat VERKLAART jou "theorie" eigenlijk? Niets, tot dusver. Want je geeft geen uitleg, je vertelt niet welke vraag opgelost wordt, laat staan 'hoe'. Dus hoe kunnen we dan verklaren dat "ons lichaam zo subliem" functioneert? Wat voegt jou "theorie" daaraan toe? Concreet? En nu niet zo zweverig lullen, maar even reëel graag.
[..]
Ik heb al heel veel uitgelegd en ook steeds weer herhaald, maar ik vermoed dan dat jij er nog niks van gelezen hebt of niks begrepen of alles weer vergeten.
Maar vooruit dan maar weer:
Door de atomen als ruimteschepen kunnen we verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, want er zit dan een super-intelligentie van microwezens in ons lichaam die ons lichaam heeft gebouwd en doet functioneren, zoals wij ook onze staat(land of maatschappij) bewust doen functioneren.
(Heb ik al minstens 7 x verteld)
En het bestaan van God is voor jou natuurlijk niet nodig, maar God is de eeuwige en oneindige Geest als eeuwige schepper van het heelal.
Nou: die kan de wetenschap natuurlijk wel missen als kiespijn, dat begrijp ik best.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:23:45 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32403727
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:21 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik heb al heel veel uitgelegd en ook steeds weer herhaald, maar ik vermoed dan dat jij er nog niks van gelezen hebt of niks begrepen of alles weer vergeten.
Maar vooruit dan maar weer:
Door de atomen als ruimteschepen kunnen we verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, want er zit dan een super-intelligentie van microwezens in ons lichaam die ons lichaam heeft gebouwd en doet functioneren, zoals wij ook onze staat(land of maatschappij) bewust doen functioneren.
(Heb ik al minstens 7 x verteld)
En het bestaan van God is voor jou natuurlijk niet nodig, maar God is de eeuwige en oneindige Geest als eeuwige schepper van het heelal.
Nou: die kan de wetenschap natuurlijk wel missen als kiespijn, dat begrijp ik best.
Ons lichaam functioneerd verre van subliem! Dag theorie
Onikaan ni ov dovah
pi_32403752
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:46 schreef ThE_ED het volgende:
Zeg; wij zien er wel wat in en worden jouw volgeling, wat is dan de bedoeling? Moeten we dan het evangelie als het ware verspreiden? Of verwacht je dan andere dingen?
Het verpreiden van het evangelie is voorlopig het enige en meer dan voldoende.
Eerste de theorie en dan de praktijk.
pi_32403855
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:58 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Voor iemand die een alles omvattende theorie heeft vind ik wel dat je verdomd weinig weet uit te leggen.
Ik weet heel veel uit te leggen van mijn filosofie en nieuwe religie, maar niet van specifieke natuurkundige problemen, dat is niet mijn terrein.
Zoals de natuurkunde bv ook de problemen van de biologie niet behoeft op de lossen of de wiskunde van de scheikunde, etc etc
Dat is heel gemakkelijk te begrijpen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:30:28 #20
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32403882
Maar die mannetjes in die ruimteschepen dan, bestaan die ook nog ergens uit?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:32:36 #21
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32403922
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:30 schreef DionysuZ het volgende:
Maar die mannetjes in die ruimteschepen dan, bestaan die ook nog ergens uit?
Ja uit weer kleinere mannetjes
Onikaan ni ov dovah
pi_32403968
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:59 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dus je voegt ook helemaal niets toe eigenlijk, dat wil je zeggen?
Ik voeg heel veel toe, maar niet aan de specifieke natuurkunde als zodanig.
Zie vorige post.
Ik zal dat maar even herhalen en steeds weer herhalen net zolang tot het tot jullie door moge dringen.
Mijn atoomtheorie is een filosofische benadering en werkt niet met formules of experimenten: dat doet de natuurkunde al en heeft het raadsel van het heelal daarmede niet op kunnen lossen.
Maar dat kan ik met mijn atoomtheorie wel.
En als je de quantummechanica alleenzaligmakend vindt, tsja .... dan zal je mijn atoomtheorie ook nooit kunnen of willen begrijpen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:36:48 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32404004
Wat gebeurt er dan als atomen gesplitst worden harrie? Opeens wordt zo'n atoom lichter. Valt er een stukje van het mannetje af?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32404011
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja uit weer kleinere mannetjes
En allemaal produceren ze poep!!
underground forever baby
pi_32404075
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zou het niet juist zo zijn dat wanneer atomen daadwerkelijk formaties van ruimteschepen zijn, dat de grootte van het atoom niets uitmaakt? Dan zou zo'n formatie toch langer dan 30 msec zijn vol te houden?
Volgens de natuurwetenschappen kan dat niet, want zware atomen zijn instabiel(blijkbaar neem ik de natuurwetenschappen dan toch wel serieus en jij niet).
Een atoom van 30 msec(wat je daarmee bedoelt is me duister=30 meter per seconde?? in ieder geval een zeer groot atoom) is geen atoom meer maar een molecuul, die kunnen wel heel groot=lang zijn.
pi_32404129
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:40 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Volgens de natuurwetenschappen kan dat niet, want zware atomen zijn instabiel(blijkbaar neem ik de natuurwetenschappen dan toch wel serieus en jij niet).
Ik vraag dus aan jou wat jouw verklaring is voor die instabiliteit. Het is niet iets awt natuurwetenschappers hebben bedacht, maar het is een feit dat een groot atoom in een fractie van een seconde uiteen valt, en niet lang kan bestaan. Dit nemen wetenschappers keer op keer waar bij grote atomen.
quote:
Een atoom van 30 msec(wat je daarmee bedoelt is me duister=30 meter per seconde?? in ieder geval een zeer groot atoom) is geen atoom meer maar een molecuul, die kunnen wel heel groot=lang zijn.
met msec bedoel ik milliseconde, waarvoor msec een vrij standaard afkorting is. Er zijn grote atomen die wanneer ze tot stand zijn gebracht binnen die korte tijd uit zichzelf uit elkaar vallen.

Met het natuurkundige model is dat prima te verklaren, maar hoe valt het te verklaren met het ruimteschip-model?
pi_32404138
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:07 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Maar waar bestaan de microwezens dan weer uit?
Die microwezens bestaan dan weer uit nog kleinere ruimtescheepjes met daarin de minimicrowezens, enz enz enz enz als een oneindige reeks richting microkosmos.
pi_32404358
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:10 schreef -Angel- het volgende:

[..]

En die bestaan weer uit andere microwezens. Echter kan dit oneindig zo door gaan. Om het zo maar te zeggen, hoe klein is micro?
Dat kan oneindig door gaan.
Met micro wordt geen bepaalde kleinheid bedoeld(hoewel het staat voor 1/1000.000) maar klein in het algemeen.
Een andere term is niet bruikbaar, want atto is bv 1/1000.000.000.000.000.000, maar men spreekt van microkosmos en niet van atto-kosmos en mijn microwezens zijn ongeveer 1/10^24 x zo klein als wij.
misschien is daar dan wel een speciale term voor, maar is toch lastig, want ik gebruik ook andere getallen en ook nog eens een inwendige oneindige reeks, dus micro is gewoon het beste.
Zo zegt men dan ook: micro- en macrokosmos.
pi_32404494
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 04:52 schreef ATuin-hek het volgende:
Het menselijk lichaam functioneerd niet subliem...
Het menselijk lichaam functioneert wel subliem, zeer subliem zelf, maar heeft daarnaast ook gebreken, omdat alles in het heelal functioneert op basis van tegenstellingen, bv goed en kwaad, licht en duister, gezondheid en ziekte, enz enz
Maar ondanks alle gebreken, die er kunnen zijn, functioneert het lichaam ook zeer subliem.
pi_32404618
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:35 schreef Haushofer het volgende:

Kun je hier antwoord op geven?
pi_32404890
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:48 schreef Invictus_ het volgende:
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:37 schreef harriechristus het volgende:
HITLER
Hitler beschouw ik juist helemaal als de anti-Hegel, omdat het lagere volk achter gebleven was ten opzichte van de grote Duitse Dichters en Denkers.
Is dit een stelling van jou?
Neen, dat is niet helemaal van mij, maar deels van de filosoof Anton Börger van wie ik de filosofie heb geleerd.
Van Börger is het idee dat het volk is achtergebleven.
http://www.nikhef.nl/~a17/
Alleen ik heb het wel in een Hegeliaanse dialectiek gegoten, door van Hitler de negatie van Hegel te maken(met de wraak op de joden erbij) en mijn atoomtheorie als wedergeboorte en synthese.
Maar vanwege de Holocaust is het een zeer pijnlijk en moeilijk onderwerp.
Het is als het ware de laatste wraak van het christendom op het jodendom voor de uiteindelijke wedergeboorte in een hogere godsdienst, namelijk die van de heilige geest.
pi_32407019
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Geef het de tijd Je doet net alsof de wetenschap op dat gebied muurvast zit, terwijl het juist tegenwoordig vol met spannende en vernieuwende ontwikkelingen zit. Daarbij pretendeer je dat jij het enige antwoord hebt. Verder hanteer jij een redenatie die veel amateurwetenschappers er op na houden: Jij bedenkt iets, en anderen moeten maar vertellen wat er niet aan klopt. Maar je weet best dat wij niet in staat zijn jouw idee te weerleggen voor jou; je zal het simpelweg niet accepteren. Verder denk ik dat het juist de andere kant op zou moeten werken: verdiep je es in de huidige atoomtheorieen ( want daar hebben we het nu over ) en vertel jij es wat daar niet aan deugt. Deze volgorde is veel logischer; de huidige theorieeen zijn immers zeer succesvol in het verklaren van processen, en jij kunt alleen een paar quasi-filosofische uitspraken doen, zonder op de details in te gaan. Dat er nog open vragen zijn is logisch; dat is tenslotte wetenschap. Elk nieuw inzicht oppert weer nieuwe vragen.

Ik vroeg je gister of je openstaat voor het idee dat je er compleet naast zit, en waanideeen hebt. Zou je daar antwoord op willen geven? Ik zou het op prijs stellen als je deze post niet negeert
Ik geef de wetenschap alle kans, hoor !! (Je denkt toch niet dat ik als enkeling de wetenschap iets in de weg zou kunnen leggen) Maar ik geloof niet dat je met formules en experimenten het raadsel van het heelal op kan lossen, want ik heb dat al opgelost.
Ik heb de indruk dat je nog niet veel van mijn atoomtheorie weet en begrijpt.
En een weerlegging heb ik zeker nog niet gehoord.
Wat aan de atoomtheorieën (zijn er meerdere?) in het algemeen niet deugt is dat ze niet kunnen verklaren waar die atomen vandaan komen, wat atomen eigenlijk zijn ( energie is niet veel bijzonders ) en hoe het mogelijk is dat atomen een hele evolutie inelkaar kunnen zetten en ons lichaam en onze geest.
Ik sta altijd open voor de idee dat ik er naast zou kunnen zitten, maar niet zo maar , maar op basis van een goed tegenargument dat ik nog niet gehoord heb.
En ik kan bovendien beredeneren dat de wetenschap er wel naast zit.
Maar zij staat daar niet voor open.
pi_32407226
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 20:16 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik geef de wetenschap alle kans, hoor !! (Je denkt toch niet dat ik als enkeling de wetenschap iets in de weg zou kunnen leggen) Maar ik geloof niet dat je met formules en experimenten het raadsel van het heelal op kan lossen, want ik heb dat al opgelost.
Ik heb de indruk dat je nog niet veel van mijn atoomtheorie weet en begrijpt.
En een weerlegging heb ik zeker nog niet gehoord.
Wat aan de atoomtheorieën (zijn er meerdere?) in het algemeen niet deugt is dat ze niet kunnen verklaren waar die atomen vandaan komen, wat atomen eigenlijk zijn ( energie is niet veel bijzonders ) en hoe het mogelijk is dat atomen een hele evolutie inelkaar kunnen zetten en ons lichaam en onze geest.
Ik sta altijd open voor de idee dat ik er naast zou kunnen zitten, maar niet zo maar , maar op basis van een goed tegenargument dat ik nog niet gehoord heb.
En ik kan bovendien beredeneren dat de wetenschap er wel naast zit.
Maar zij staat daar niet voor open.
Als je theorie werkelijk zo briljant is moet je hem publiceren. Misschien zit er nog wel een nobelprijsje voor je in!
pi_32407301
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Vraag Rudeonline maar: de hele wereld is gek geworden. Je bent heus niet de enige die denkt de waarheid in pacht te hebben; je zou er een heel land mee kunnen vullen tegenwoordig, als ik afga op alles wat ik op internet lees
Inderdaad is de wereld een gekkenhuis met de wetenschap en techniek voorop, die meent dat er geen god en geen geest meer is, maar alles uit materie en formules verklaard kan worden en dat het leven door toeval is ontstaan en geen enkel hoger doel dient.
En dan nog de EINDKRAK als lotsbestemming van het heelal.
Tel uit je winst.
Wie is hier gek geworden?
En dan heb ik het nog niet eens over de atoombom, de milieuvervuiling en de gigantische bevolkingsexplosie op aarde.
Dank zij de wetenschap en techniek kunnen we nu voor het eerst de hele aardbol vernietigen.
Maar twijfel niet aan de wetenschap: die lost alles wel op.
pi_32407352
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 20:16 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?
pi_32407489
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 20:24 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Inderdaad is de wereld een gekkenhuis met de wetenschap en techniek voorop, die meent dat er geen god en geen geest meer is, maar alles uit materie en formules verklaard kan worden en dat het leven door toeval is ontstaan en geen enkel hoger doel dient.
En dan nog de EINDKRAK als lotsbestemming van het heelal.
Tel uit je winst.
Wie is hier gek geworden?
En dan heb ik het nog niet eens over de atoombom, de milieuvervuiling en de gigantische bevolkingsexplosie op aarde.
Dank zij de wetenschap en techniek kunnen we nu voor het eerst de hele aardbol vernietigen.
Maar twijfel niet aan de wetenschap: die lost alles wel op.
Gelukkig bestaan er nog heldere geesten jij! Die het allemaal wel juist zien!
Ik ben ook al jaren overtuigd van dat goden bestaan, kaboutertjes in onze hersennen ons besturen en lantarenpalen kunnen praten.
We zijn niet meer dan pionnen in een groot schaakspel, toeschouwers van een groter geheel waar wij geen invloed op hebben en te simpel om alles te bevatten. Massale suicide is de oplossing!
pi_32407887
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:47 schreef splendor het volgende:

[..]

Ik kan ook zeggen "Mijn bestaan is iemand anders' onderbewustzijn en op zijn beurt is hij ook weer iemand anders' onderbewustzijn" tot in het oneindige toe. Hier valt 'logisch' gezien geen speld tussen te krijgen en zo kun je nog wel 100 voorbeelden bedenken maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat het waar is.
Vroeger dacht 99,99% van de wereldbevolking dat de aarde plat was, daar viel ook geen speld tussen te krijgen. Tot er een zeker c. columbus terug kwam varen en vertelde dat verderop toch niet het einde van de wereld was. Voor die mensen was het logisch dat de wereld plat was maar toch bleek het niet zo te zijn.

Ik denk dat een van de grootste problemen in je theorie nu juist is dat je oneindig gebruikt. Daarmee denk je veel problemen te kunnen oplossen die de wetenschap nog niet kan oplossen. (begin van de oerknal bijvoorbeeld).
Maar is oneindig logisch? Volgens mij is iets oneindigs zo onlogisch als het maar zijn kan. Zodra ik me dingen ga afvragen als "ja maar waar begon het dan, en waar eindigt het dan.. er moet toch een begin en een eind zijn?" dan is het al ontzettend onlogisch.
Dat idee van dat onderbewustzijn is nog niet echt door en door beredeneerd zoals met mijn atoomtheorie wel het geval is.
Het is slechts een mogelijkheid, die je verder uit zou moeten werken.
Overigens zou dat met mijn atoomtheorie aardig kunnen in een oneindige reeks van bewustzijn, alleen niet als onderbewustzijn.
DE PLATTE EN RONDE AARDE
Ik ben juist niet degene die zegt dat de aarde plat is, maar rond is, dwz ik ben hier degene met een nieuw progressief idee en niet met een conservatief idee.
EINDIG EN ONEINDIG.
Het oneindige is logisch en het eindigende is onlogisch, want wat eindig is houdt op en bestaat niet echt, maar slechts tijdelijk en/of plaatselijk, maar het oneindige is overal en eeuwig.
Wat eindigt houdt ergens op en gaat over in iets anders enz enz enz en dan krijg je de eindeloosheid en dan de oneindigheid.
Dat is logisch: het eindigende heeft zijn grondslag in het oneindige.
Maar het eindigende wat ophoudt, dat heeft zijn grondslag in NIETS.
En Niets is niet de waarheid, maar de leugen, de dood.
En het oneindige en het eeuwige is het leven als eeuwig en oneindig leven en dat is de waarheid en dat is GOD.
Moeilijk te begrijpen, maar hierin zit inderdaad de grote fout van de wetenschap dat ze eindig is en dus op NIETS gebaseerd.
Het heelal komt uit NIETS en verdwijnt in NIETS.
Kortom: de immense leugen en onlogica.
pi_32408020
Zeg Harrie, zegt het woord 'drogredenering' je iets?

Heb ik nog zo'n mooie 'theorie' voor je:

God is liefde
Liefde is blind
Stevie Wonder is blind
Stevie Wonder is God

Waarheid als een koe me dunkt.
Mysterie ontrafeld, poppetje gezien, kastje gesloten.
pi_32408219
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:06 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het was júist Hegel die gemechaniseerde oorlogsvoering juist als het summum van de superioriteit van de natie zag! Een atoombom, als ie het idee had kunnen bedenken, zou zijn natte droom geweest zijn! Dus Hitler handelde geheel in de geest van Hegel: rassenscheiding, grote militaire kracht, verheerlijking van het vaderland, het uitroeien van 'de andere volken'; dat immers was, geheel naar de letter van Hegel, het kenmerk van de superieure natie.
[..]

Zie boven. Misschien moet je Hegel nog eens wat beter lezen.
[..]

Misschien toch maar eens een cursusje Frege en Russell volgen, hmm?
Als de atoombom Hegels natte droom geweest zou zijn, dan is zijn droom in deze tijd toch in vervulling gegaan en heeft Hegel dan toch gelijk gehad.
Ik vraag me overigens af wat jij 's nachts droomt.
Iemand die zo schaamteloos kan liegen en overdrijven leeft volgens mij niet in een sprookjesbos.
Van haat vervuld kent de mens geen grenzen meer.
Ik denk dat je Hegel nooit gelezen hebt, maar wel over Hegel, want ook Russell is een Hegel hater.
Maar die begreep er ook niet veel van.
  zaterdag 19 november 2005 @ 21:05:52 #40
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32408658
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:55 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Het menselijk lichaam functioneert wel subliem, zeer subliem zelf, maar heeft daarnaast ook gebreken, omdat alles in het heelal functioneert op basis van tegenstellingen, bv goed en kwaad, licht en duister, gezondheid en ziekte, enz enz
Maar ondanks alle gebreken, die er kunnen zijn, functioneert het lichaam ook zeer subliem.
Vind jij dat het lichaam van bijv iemand met een auto immuun ziekte prachtig functioneerd? Hoe kan je zoiets prachtig noemen? En vind je het prachtig als je je verslikt?
Onikaan ni ov dovah
pi_32410550
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

En wat nu als we onszelf lang voor die tijd uitroeien? Dat is namelijk wat Hegel lijkt te willen
Beste Kerel
Je bent volkomen van de pot gerukt.
Je heb Hegel nooit gelezen en je lijdt aan waandenkbeelden.
Hegel is een nuchtere intellectueel en totaal niet bezeten van enige haat, zoals jij.
Je moet niet over Hegel lezen, maar Hegel zelf.
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:09:23 #42
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32410744
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:02 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Beste Kerel
Je heb Hegel nooit gelezen en je lijdt aan waandenkbeelden.
Hegel is een nuchtere intellectueel en totaal niet bezeten van enige haat, zoals jij.
Je moet niet over Hegel lezen, maar Hegel zelf.
Denk niet dat Doffy hier degene is die aan waandenkbeelden lijdt
Onikaan ni ov dovah
pi_32410882
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:02 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Beste Kerel
Ah je hebt eindelijk de moed jezelf onder ogen te komen.
underground forever baby
pi_32411299
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb het niet over filosofie, maar over wiskunde en natuurkunde.
[..]

Er is geen punt met "oneindig veel energie".
[..]

Snap niet helemaal waar je vandaan haalt dat er een punt met oneindig veel energie was of is. Dat bedenk je toch echt zelf.
[..]

Waar haal jij je informatie vandaan?
[..]

Die quantumfluctuaties kunnen heel goed verklaard worden Maar daarvoor heb je wel een stevige kennis quantumveldentheorie voor nodig.
[..]

Zie boven.
[..]

Zoals jij het brengt wel. Maar dat is puur je ontwetendheid. Dit doet me heel erg denken aan het topic van Rudeonline: conclusies worden getrokken uit eigen onwetendheid. En die conclusie is natuurlijk dat de wetenschap er naast zit.
[..]

Nog niet. Dat zei ik ook al in mijn vorige post: waarom ga je er vanuit dat de wetenschap op dit gebied muurvast zit?
[..]

Het oerknalmodel voorspelt een paar zaken die allemaal experimenteel worden waargenomen.

Verder stralen je posts onwetendheid uit; je begrijpt echt bitter weinig van wat er tegenwoordig gaande is in de fysica. En dat zeg ik als natuurkundige. Verder heb je geen antwoord gegeven op mijn vraag: sta je open voor de mogelijkheid dat je er naast zit, en waanideeen bezit?
Ook wiskundig is een oneindig klein punt lariekoek, want tussen elke willekeurige grootte en een punt zit een oneindige reeks als voorwaarde voor het bestaan van een oneindig klein punt.
(En wel als beweging in een limiet)
En die oneindige reeks impliceert een oneindige deling van de microkosmos en dat is juist mijn atoomtheorie.
Overigens ben ik niet de enige die die singulariteit als onzin beschouwen, maar ook vele natuurkundigen.
ONEINDIG KLEIN PUNT EN PLANCKLENGTE
Immers hoe moet je een oneindig klein punt verzoenen met de allerkleinst mogelijke Planck-lengte?
En hoe wil je in een oneindig klein punt oneindig veel energie persen?
En hoe groot is een oneindig klein punt?
Inderdaad: er is geen punt met oneindig veel energie en daarom klopt die singulariteit ook niet.
IN MIJN ATOOMTHEORIE KAN HET WEL
Maar met mijn atoomtheorie wel in een inwendige oneindige reeks met oplopende energie tot in het oneindige.
Dat oneindig kleine punt met oneindig veel energie ben ik meerdere malen tegen gekomen.
Maar op dit punt zal er ook wel een behoorlijke variatie aan theorieën zijn omdat de wetenschap dit probleem niet op kan lossen.
DE QUANTUMVELDEN
En die stevige kennis van de quantumvelden heb jij natuurlijk, maar dat het uit het NIETS komt is volkomen onzin.
Uit NIETS komt NIETS.
Ik wacht met smart af hoe de wetenschap dit allemaal op zal lossen.
Om de hoek ligt de laatste formule waarmee de wetenschap het raadsel van het heelal definitief oplost.
Dat zal me een flinke kater worden.
Want leven en geest kun je niet uit formules halen, ook niet uit die van de quantummechanica.
Daar is filosofie voor nodig.
En voorlopig weer ik veel meer van de wetenschap dan jij omgekeerd van mijn atoomtheorie weet.
pi_32411391
Dus, Harrie, als wij electronen op atoomkernen schieten, dan doen we eigenlijk aan oorlogsvoering met planeten als kogels? Of sla ik nu volledig de plank mis?
pi_32411395
Wat jammer dat je de prachtige reis die het leven is verkwanselt met je totale onzin harrie. Ik zal niet langer je waanbeelden bestrijden; ga toch eens praten met het Riagg.
underground forever baby
pi_32411417
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 12:57 schreef Doffy het volgende:
Erg zielig hoor, zo'n opmerking.
Als je helemaal niks van Hegel zelf weet en alleen bij anderen een hoop onzin hebt gelezen en verder niks weet te zeggen dan kan je altijd met zo'n domme opmerking komen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:34:23 #48
66825 Reya
Fier Wallon
pi_32411547
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:30 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Erg zielig hoor, zo'n opmerking.
Als je helemaal niks van Hegel zelf weet en alleen bij anderen een hoop onzin hebt gelezen en verder niks weet te zeggen dan kan je altijd met zo'n domme opmerking komen.
Het punt is denk ik dat Doffy erg gehecht is aan de gezondheid van zijn geest. Het lezen van Hegel zou hier wel eens ernstige schade (zie ook het citaat van Schopenhauer) aan kunnen toebrengen
pi_32411735
Ik lees het eerste deel van de prachtige theorie van je, Harrie. En nou claim je dat wijzelf ook het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen. Nu vraag ik mij af waar dan het grotere geheel uit voort komt? Inmiddels is vastgesteld dat het heelal eindig is (een straal van 13,7 miljard lichtjaar). Hoe kunnen wij dan deel uitmaken van zo'n enorm veel groter geheel? Waar komt dat vandaan?

Je stelt dat het uit gaswolken voort komt, maar waar komt alle extra materie vandaan die het nieuwe macro kosmos gaat vormen?

[ Bericht 15% gewijzigd door JeroenMeloen op 19-11-2005 23:21:09 ]
pi_32412119
quote:
gammele heelal van de wetenschap, waar filosofisch helemaal niks van deugt, want hoe kunnen domme en stomme atomen nu ons lichaam in elkaar zetten en super-intelligent doen functioneren?
Nee, gelukkig maar dat de stomme domme wetenschap verhelderd wordt door iemand die lariekoek over ruimtescheepjes spuit. Je hebt te veel Roswell gekeken vriend. Je theorie raakt echt kant noch wal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')