abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:51:27 #251
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32381910
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:10 schreef Doffy het volgende:

[..]

Nee, dat bedoelde hij niet. En ik ook niet. Ik had het niet over licht en duister, niet over samengaan, maar het gelijkstellen ervan. En dat is flauwekul.
[..]

Nee, historicist. En zoals alle historicisten maakt Hegel de fout om de opgepoetste en sterk subjectief gekleurde geschiedenis als uitgangspunt te nemen. Kort samengevat: als ik wil dat oorlog de 'lijm der naties' is, dan is dat zo. Dát komt inderdaad overeen met jouw 'ideeën' alhier: ze hebben weinig realiteitswaarde.
[..]

Dan moet je er nog maar eens goed op nalezen wat Hegel maakte van 'vrijheid, gelijkheid en broederschap'. Bij Hegel wordt dat 'oppressie, racisme en oorlog'. Fraai staaltje verering!
[..]

Jij weet weinig van logica, want van enige redenatie zie ik hier weinig terug. Je maakt een serie losse statements, maar er is niets van van A-->B leidt, oid.
Hegel stelt zwart en wit niet zonder meer gelijk, maar als jij denkt van wel, dan moet je maar even zeggen waar dat staat.
(Overigens: ik zou dat wel vrij aardig kunnen, want een kat kan bv zeer goed in het donker zien, dus wat voor ons duister is, is voor de kat licht.)
OORLOG
Heraclitus(Grieks filosoof): de oorlog is de vader van alle dingen.
Hegel is zeker niet subjectief, maar objectief en ik denk dat je zijn geschiedenisfilosofie ook nooit hebt gelezen.
En inderdaad: de strijd verbindt de volkeren ook (de lijm).
De vrede is weinig interessant(kijk maar naar het nieuws).
In die zin had Hegel helaas gelijk.
OPPRESSIE, RACISME EN OORLOG
Je moet ook maar even zeggen waar dat staat, want ik denk dat je Mein Kampf gelezen hebt inplaats van Hegel.
A - B is de logica van Aristoteles.
LOGISCHE CONCLUSIE
A de microkosmos is een hogere wereld
B een hogere wereld is een ruimtevaartcultuur
C (conclusie) dan is het mogelijk dat de microkosmos een ruimtevaartcultuur is.
(En gezien het feit dat het heelal dan als een logisch ruimtelijk en evolutionair systeem inelkaar komt te zitten en je dan ook kunt verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren en ook nog eens het bestaan van GOD kan bewijzen, is het bijna absoluut zeker dat het zo is.)
atomen bestaan uit ruimteschepen
home.wanadoo.nl/r.f.dezwart/Frame-nederlands.html
pi_32382011
Dus atomen zijn ruimteschepen + wezens. Deze wezens bestaan volgens jouw ook weer uit kleinere wezens etc...
Waar eindigt het? ik hoop toch niet in het oneindige, want dat zou betekenen dat alles uit een grote leegte zou bestaan, geen substantie/inhoud maar schil om schil om schil .... heb je hier een antwoord op?
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:56:27 #253
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32382045
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:32 schreef harriechristus het volgende:
Die god moet er zeker bij, omdat het heelal geen dood mechaniek is, maar uit levende wezens=God opgebouwd is.
Dat is nu juist de hele essentie van mijn atoomtheorie.
En wat is er zo bijzonder aan 'leven', en hoezo is die god 'levend', en waarom is dat belangrijk? Waarom kan de hele meuk niet gewoon een "dood mechaniek" zijn, en wat is het verschil met een 'levend mechaniek'?
'Nuff said
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:59:58 #254
27698 Doffy
pi_32382131
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:51 schreef harriechristus het volgende:
(Overigens: ik zou dat wel vrij aardig kunnen, want een kat kan bv zeer goed in het donker zien, dus wat voor ons duister is, is voor de kat licht.)
Dat bedoel ik met een verkrachting van de logica Je lult eromheen, schuurt langs het onderwerp, en concludeert iets wat er niets mee te maken heeft.
quote:
OORLOG
Heraclitus(Grieks filosoof): de oorlog is de vader van alle dingen.
Hegel is zeker niet subjectief, maar objectief en ik denk dat je zijn geschiedenisfilosofie ook nooit hebt gelezen.
En inderdaad: de strijd verbindt de volkeren ook (de lijm).
De vrede is weinig interessant(kijk maar naar het nieuws).
In die zin had Hegel helaas gelijk.
In die zin was Hegel mede verantwoordelijk voor het anti-intellectualistische klimaat waarin de grote oorlogen konden gedijen. Niet de zaken omdraaien.
quote:
OPPRESSIE, RACISME EN OORLOG
Je moet ook maar even zeggen waar dat staat, want ik denk dat je Mein Kampf gelezen hebt inplaats van Hegel.
Mein Kampf is in mijn visie een direct gevolg van Hegel's "ideeën" wat betreft de verheerlijking van oorlog en het superioriteitsbeginsel van het ras en de (Pruissische) natie.
quote:
A - B is de logica van Aristoteles.
LOGISCHE CONCLUSIE
A de microkosmos is een hogere wereld
B een hogere wereld is een ruimtevaartcultuur
C (conclusie) dan is het mogelijk dat de microkosmos een ruimtevaartcultuur is.
(En gezien het feit dat het heelal dan als een logisch ruimtelijk en evolutionair systeem inelkaar komt te zitten en je dan ook kunt verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren en ook nog eens het bestaan van GOD kan bewijzen, is het bijna absoluut zeker dat het zo is.)
Punt bewezen, jij weet niet wat logica is. Twee willekeurige aannames en een simplistisch conclusie'tje maken nog niet dat de aannames correct zijn.
'Nuff said
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:04:56 #255
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32382269
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:16 schreef Killaht het volgende:
Echt te dom he dit geloof je toch niet man kom op zeg! ze kunnen al moleculen zien en die kunnen ze ook maken dus dat betekent dus dat je ze als ze een molecuul maken dat ze ruimteschepen maken omdat moleculen uit atomen bestaan... kom op zeg!
Moleculen die ze maken worden uit atomen samengesteld en het is dus niet zo dat ze daarmee ruimteschepen maken, want de atomen die tot moleculen worden samengesteld bestaan al uit ruimteschepen.
Zo simpel als wat.
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:08:08 #256
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32382358
Maar hoe weet je nu absoluut 100% zeker dat jou theorie klopt? Wat heb je in de praktijk al aan experimenten uitgevoerd die jou theorie bevestigen? Kan jou theorie werkelijk alles van begin tot eind, van voor naar achter, van groot naar klein, dus echt werkelijk alles verklaren? Dus ik stel bijvoorbeeld een willekeurige vraag aan jou, dat jij mij volledig, duidelijk en helder kan uitleggen waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn en werken zoals ze werken?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_32382394
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:04 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Moleculen die ze maken worden uit atomen samengesteld en het is dus niet zo dat ze daarmee ruimteschepen maken, want de atomen die tot moleculen worden samengesteld bestaan al uit ruimteschepen.
Zo simpel als wat.
Maar in feite zeg je dus dat op het moment dat wij als ruimteschepen rond bijvoorbeeld de aarde gaan draaien, en iemand in een hogere macrocosmos.. een stap boven onze wereld zeg maar.. gaat wat experimenteren met molekulen, moeten wij dan netjes naar hem luisteren en met aarde en al naar een ander zonnestelsel verhuizen?
-
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:12:56 #258
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32382496
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:09 schreef splendor het volgende:

[..]

Maar in feite zeg je dus dat op het moment dat wij als ruimteschepen rond bijvoorbeeld de aarde gaan draaien, en iemand in een hogere macrocosmos.. een stap boven onze wereld zeg maar.. gaat wat experimenteren met molekulen, moeten wij dan netjes naar hem luisteren en met aarde en al naar een ander zonnestelsel verhuizen?
Blijkbaar wordt er niet door de hogere macrokosmos op ons geexperimenteerd. Ik vraag me af wat de microkosmos ervan vindt dat wij een beetje met hun experimenteren door bijvoorbeeld deeltjes in een deeltjesversneller op elkaar te laten botsen, of door atomen te gaan splitsen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:14:13 #259
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32382530
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:20 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Met andere woorden, je hebt een mooi hypothetisch verhaal maar kan het nergens staven met iets uit de realiteit? 't Is dus een geloof (waar je jezelf tot goeroe aka Jezus hebt uitgeroepen)?
De realiteit is dat we bezig zijn ruimteschepen te bouwen en dat de microkosmos een hogere wereld is en ook dat de wetenschap heel veel dingen niet kan verklaren:
1 - de wetenschap kan niet verklaren waar de oerknal vandaan komt.
2 - de wetenschap kan niet verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
3 - de wetenschap kan ook niet verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen.
4 - de wetenschap kan ook niet verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan.
5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt.
(Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn)
Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.
Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voor.
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:14:46 #260
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32382547
Stel dat een macrokosmos ons in een deeltjesversneller stopt, wat gebeurt er dan?
pi_32383480
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:14 schreef harriechristus het volgende:

[..]

De realiteit is dat we bezig zijn ruimteschepen te bouwen en dat de microkosmos een hogere wereld is en ook dat de wetenschap heel veel dingen niet kan verklaren:
1 - de wetenschap kan niet verklaren waar de oerknal vandaan komt.
2 - de wetenschap kan niet verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
Dat heet het " singulariteitenprobleem". Ik denk dat dat een kwestie van tijd is. Het vereist wel een theorie die quantumgravitatie beschrijft, en dat duurt nou eenmaal even.
quote:
Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.
Maar zonet zei je nog dat je theorie niet echt natuurkundige details omvatte? Dus jouw theorie kan aantonen wat de verdeling van waterstof en helium is in het universum? Dan ben ik benieuwd wat de verhouding volgens jou is
quote:
Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voor.
Ik vind je idee van fractaal denken erg leuk, maar je toont niks aan; je beweert alleen maar iets. Je moet het wel aannemelijk maken; een wetenschapper wil natuurlijk een heel erg goede reden om zijn denkbeelden overhoop te gooien. Dat doe je met nieuwe voorspellingen. En berekeningen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:26:15 #262
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32384512
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:26 schreef Doffy het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat je in deeltjesversnellers deeltjes kan 'verzwaren' en kapot kan maken?

En waarom zijn het ruimteschepen en geen roze olifantjes?
Ik weet niet of die deeltjes werkelijk kapot gaan, of dat ze uiteenvallen in kleinere deeltjes=ruimteschepen.
Dus hoe het specifiek in de microkosmos toegaat dat weet ik helaas niet, deels omdat ik geen natuurkundige ben en nog meer omdat ik geen microwezen ben.
Maar het zou ook kunnen dat ze inderdaad kapot gaan zoals bij ons dingen ook kapot gemaakt kunnen worden.
En als je bv een levend wezen doodt, dan maak je een cultuur van 10^40 microwezens stuk, die daar quadriljoenen jaren mee bezig geweest zijn.
Dat is de tragiek van het leven in leven en sterven, maar ook weer geboorte.
Het een kan niet bestaan zonder het andere.
ROZE OLIFANTJES
En atomen zijn geen roze olifantjes omdat wij in de toekomst het heelal niet gaan volbouwen met roze olifantjes.
Daarmee kun je namelijk niet door de lucht vliegen(behalve dombo natuurlijk met zijn grote vliegoren).
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:33:24 #263
27698 Doffy
pi_32384716
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:26 schreef harriechristus het volgende:
Ik weet niet of die deeltjes werkelijk kapot gaan, of dat ze uiteenvallen in kleinere deeltjes=ruimteschepen.
Dus hoe het specifiek in de microkosmos toegaat dat weet ik helaas niet, deels omdat ik geen natuurkundige ben en nog meer omdat ik geen microwezen ben.
Maar het zou ook kunnen dat ze inderdaad kapot gaan zoals bij ons dingen ook kapot gemaakt kunnen worden.
Lijkt me sterk. Als een electron (een ruimtescheepje dus?) uiteenspat in een stuk of 6 kleinere deeltjes, dan kunnen dat geen ruimtescheepjes zijn wel?
quote:
En als je bv een levend wezen doodt, dan maak je een cultuur van 10^40 microwezens stuk, die daar quadriljoenen jaren mee bezig geweest zijn.
Dat is de tragiek van het leven in leven en sterven, maar ook weer geboorte.
Het een kan niet bestaan zonder het andere.
Dus die ruimtescheepjes leven niet buiten een levend lichaam? Waar is de maan dan van gemaakt?
quote:
ROZE OLIFANTJES
En atomen zijn geen roze olifantjes omdat wij in de toekomst het heelal niet gaan volbouwen met roze olifantjes.
Daarmee kun je namelijk niet door de lucht vliegen(behalve dombo natuurlijk met zijn grote vliegoren).
Lucht bestaat ook uit deeltjes hoor...
'Nuff said
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:38:34 #264
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32384863
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:41 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Sta ik voor open hoor, maar dan moet je me niet kwalijk nemen als ik tevens open sta voor het wereldbeeld dat Tolkien in elkaar zet. Staat tegenover dat stringtheoreten ook "schoonheid" als argument gebruiken om een (nog) niet verifieerbare theorie te propageren.

Goed dan, jij kan voorspellen dat we het heelal vol gaan bouwen tot ruimteschepen, prima. Wanneer gaan we dat merkbaar doen? Op wat voor manier kunnen anderen dan jijzelf dit toetsen?

Nog iets. Als jij zegt dat we al het "nuttige" kunnen verklaren met de natuurwetenschap (persoonlijk verwacht ik een dezer eeuwen een model om bewustzijn mee te verklaren, en dan hebben we het meeste wel gehad), waarom zouden we dan geinteresseerd moeten zijn in wat daar buiten ligt? Ofwel, wat voor effect zou het hebben als de microkosmos niet bestaat uit ruimteschepen maar uit quarks, strings of roze olifantjes?
We zijn al begonnen met ruimteschepen en als je even doordenkt vanuit de evolutietheorie kun je gemakkelijk begrijpen waar dat naar toe gaat.
Ik heb het al eerder opgetypt, maar hier dan nogmaals:
(goed lezen zou mij overigens een hele boel werk besparen aan eindeloze herhalingen)

DE TOEKOMST VAN DE RUIMTEVAART
1 - we kunnen nu al naar de maan en we sturen al ruimtevaarttuigen het heelal in naar andere planeten voor onderzoek.
2 - er draaien al ruimteschepen om de aarde waarin mensen werken en wonen.
3 - er zijn al plannen en ideeën om later de maan en mars te gaan bewonen.
4 - over duizenden jaren zullen we vast wel veel grotere ruimteschepen kunnen bouwen en over miljoenen jaren met hele kolonies naar andere sterren kunnen reizen.
5 - we zullen ook wel vroeg of laat contact maken met andere bewoonde planeten(word al naarstig naar gezocht)
6 - bij andere sterren zullen we op den lange duur bewoonbare planeten vinden.
7 - we zullen er ons aan wennen om constant in vrij zwevende en vrij reizende ruimteschepen te wonen.
8 - en op de hele lange duur van bil- tril- en quadriljoenen jaren zullen we ook alle materie aan zonnen en planeten opruimen (als de zonnen op den duur uitgebrand zullen zijn)en omzetten in ruimteschepen tot een vrije ruimtevaartcultuur.
9 - Dan zullen we al die ruimteschepen ten slotte in de vorm van macro-atomen bouwen, dus als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot.
10 - die macro-atomen zullen zich samentrekken tot enorme macro-stofwolken, waaruit zich macrozonnen en -planeten zullen samentrekken.
11 - en op sommige van die macro-planeten zal het mogelijk zijn bij gunstige omstandigheden weer opnieuw leven, dwz macroleven te ontwikkelen, dus door ons die dan als verder geëvolueerde wezens=microwezens in die macrowezens zullen leven en die zullen opbouwen en besturen.
12 - Dat macroleven zal door ons verder ontwikkeld worden tot denkende wezens: macroreuzen, die op een goede dag ruimteschepen gaan bouwen, enz enz enz
HET KRAKKEMIKKIGE HEELAL VAN DE WETENSCHAP
Als de microkosmos niet uit ruimteschepen zou bestaan kunnen we niet verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren en zou het heelal niet als een logisch eeuwig evolutionair systeem inelkaar zitten: kortom, we zouden met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept zitten met een ellendige EINDKRAK waarin alle evolutie weer vernietigd zou worden.
En er zou geen God zijn en geen diepere zin voor het leven.
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:44:46 #265
27698 Doffy
pi_32385033
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:38 schreef harriechristus het volgende:
HET KRAKKEMIKKIGE HEELAL VAN DE WETENSCHAP
Als de microkosmos niet uit ruimteschepen zou bestaan kunnen we niet verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren en zou het heelal niet als een logisch eeuwig evolutionair systeem inelkaar zitten: kortom, we zouden met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept zitten met een ellendige EINDKRAK waarin alle evolutie weer vernietigd zou worden.
Goed punt ja: wat VERKLAART jou "theorie" eigenlijk? Niets, tot dusver. Want je geeft geen uitleg, je vertelt niet welke vraag opgelost wordt, laat staan 'hoe'. Dus hoe kunnen we dan verklaren dat "ons lichaam zo subliem" functioneert? Wat voegt jou "theorie" daaraan toe? Concreet? En nu niet zo zweverig lullen, maar even reëel graag.
quote:
En er zou geen God zijn en geen diepere zin voor het leven.
En wat is het probleem daarmee?
'Nuff said
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:46:20 #266
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32385076
Zeg; wij zien er wel wat in en worden jouw volgeling, wat is dan de bedoeling? Moeten we dan het evangelie als het ware verspreiden? Of verwacht je dan andere dingen?
[KNE]-Mod
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:49:09 #267
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32385151
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:50 schreef vinzster het volgende:
Hoe zit het met vrijewil? Hebben wij vrije wil of worden we gestuurd door de microwezens? Want als vrijewil hebben dan lijkt me dat de microwezens door ons gestuurd worden. Maar als wij uiteindelijk gestuurd worden door microwezens hebben wij dus geen vrijewil.

En hoe zit het dan met de eindigheid van atomen in het Universum? Er zijn maar zoveel atomen. Hoe kan het oneindig door gaan als er maar een beperkt aantal deeltjes zijn?

En als er oneindig veel microwezens zijn is de kans dat er 1 zich niet evolueert toch 1?
DE VRIJE WIL
In wezen bestaat er geen vrije wil, want we worden door en door bestuurd door de microwezens, overigens in eenheid met ons eigen wezen, dus het is ook weer niet zo dat ze willekeurig met ons doen kunnen wat ze zouden willen.
En dat eigen wezen van ons ervaren we dan als onze eigen wil, maar is toch volledig door de microwezens geschapen, dwz we hebben niet ons lichaam gemaakt en ook niet onze geest.
Onze "vrije wil" is dus niet absoluut vrij, maar door de microwezens gegeven.
Het is een betrekkelijke vrije wil.
ONEINDIG VEEL ATOMEN
Ik denk dat het heelal oneindig is (met of zonder hogere dimensies) en dat er dus oneindig veel atomen uit ruimteschepen bestaan.
Als er 1 zich niet evolueert dan blijft ie gewoon achter(maar op den lange duur moet alles natuurlijk mee en wat achter blijft dat sterft of wordt misschien apart geplaatst als bezienswaardigheid in een historisch museum: wie weet?)
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:54:18 #268
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32385285
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:59 schreef Laton het volgende:
Wat ik mij afvraag is wat die ruimteschepen doen met alle stront van hun crew. Die dumpen ze natuurlijk gewoon in ons. Gore lijers !
Ik merk vaak dat de mensen graag over stront beginnen.
Al is het praatje nog zo rond: het eindigt altijd weer op stront.
Bedenk zelf maar wat: ... het zijn maar hele kleine microkeuteltjes.
Anders dan die grote immense drollen van ons, waar hele microvolksstammen in moeten huizen.
Misschien moeten ze wel quadriljoenen jaren lang hun neus dicht houden.
Bleuhhh .....
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:56:26 #269
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32385338
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:02 schreef Gripper het volgende:
En als de ruimteschepen zich dan toch op meerdere manieren zouden kunnen schikken, hoe komt het dan dat er maar een beperkt aantal atomen zijn zoals we die kennen in het periodiek systeem der elementen?

Zijn er nog elementen die we niet kennen, en kan het periodiek systeem dan ook oneindig uitgebreid worden?
Volgens de natuurwetenschappen worden al te zware atomen instabiel , dus dan kan het niet.
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:58:57 #270
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32385411
Voor iemand die een alles omvattende theorie heeft vind ik wel dat je verdomd weinig weet uit te leggen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:59:40 #271
27698 Doffy
pi_32385428
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:56 schreef harriechristus het volgende:
Dat weet ik helaas niet, want hier krijg je weer het probleem dat ik geen natuurwetenschapper ben en ook geen microwezen.
Dus je voegt ook helemaal niets toe eigenlijk, dat wil je zeggen?
'Nuff said
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:01:23 #272
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32385474
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:56 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Volgens de natuurwetenschappen worden al te zware atomen instabiel , dus dan kan het niet.
Zou het niet juist zo zijn dat wanneer atomen daadwerkelijk formaties van ruimteschepen zijn, dat de grootte van het atoom niets uitmaakt? Dan zou zo'n formatie toch langer dan 30 msec zijn vol te houden?
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:01:32 #273
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32385482
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:07 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wie heeft die ruimteschepen eigenlijk gemaakt?
De microwezens
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:04:14 #274
135041 harriechristus
de nieuwe bijbel
pi_32385545
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:09 schreef Laton het volgende:

[..]

Andere ruimteschepen die weer bestaan uit ANDERE ruimteschepen..jezus willie dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken.

Overigens produceren de bemanningen van AL die ruimteschepen stront.
ruimteschepen maken geen ruimteschepen, maar de microwezens in die ruimteschepen maken ruimteschepen.
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:07:17 #275
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32385614
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:04 schreef harriechristus het volgende:

ruimteschepen maken geen ruimteschepen, maar de microwezens in die ruimteschepen maken ruimteschepen.
Maar waar bestaan de microwezens dan weer uit?
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:08:30 #276
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32385641
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:07 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Maar waar bestaan de microwezens dan weer uit?
Uit andere microwezens
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:10:21 #277
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32385692
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

Uit andere microwezens
En die bestaan weer uit andere microwezens. Echter kan dit oneindig zo door gaan. Om het zo maar te zeggen, hoe klein is micro?
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:10:56 #278
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32385707
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:10 schreef -Angel- het volgende:

[..]

En die bestaan weer uit andere microwezens. Echter kan dit oneindig zo door gaan. Om het zo maar te zeggen, hoe klein is micro?
Volgens wie, Harrie of de huidige wetenschap?
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:12:18 #279
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32385743
micro=µ=millionth=10-6=0.000001
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:13:48 #280
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_32385794
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:10 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

Volgens wie, Harrie of de huidige wetenschap?
Pfff, Harrie natuurlijk.
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:17:28 #281
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_32385897
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:13 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Pfff, Harrie natuurlijk.
  zaterdag 19 november 2005 @ 04:52:45 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32392103
Het menselijk lichaam functioneerd niet subliem...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_32392404
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 18:27 schreef P8 het volgende:
beste harry,
tot nu toe heb je niks gezegd over scheikunde en natuurkunde, omdat dit niet jouw gebied is. Toch zijn de micro en macrokosmos niks anders. Natuurlijk kun je met filosoferen een eind komen, maar jij bent te ver door gegaan over 1 ding. natuurlijk kun je over alles enorm lang doordenken, en tot moeilijke conclusies komen. Dit betekent echter niet dat die conclusies juist zijn.

ok, stel nu dat we beginnen met het bouwen van ruimteschepen, op een gegeven moment moeten we stoppen met bouwen, want op een gegeven moment is alle beschikbare massa al op gegaan aan de ruimteschepen. Daarnaast hebben die microwezens ongetwijfeld planeten/zonnen. hoe verklaar je dit (dus 2 vragen: 1: hoe kunnen we het heelal volbouwen als er niet genoeg massa is en 2: waarom hebben we geen sterrenstelsels van de microwezens gevonden)

En wat is het nut van dit proces. waarom gaat dit oneindig lang door?

en zoals haushofer al vroeg:
[..]

verder zeg je zelf al dat je de diagnose neurotisch hebt gekregen, heb je daar nog nooit over gefilosofeerd? daar kan je ook veel conclusies uit trekken.
Of heb je dat al gedaan en ben je daardoor tot de conclusie gekomen dat jij de echte jezus bent? als je dat al hebt gedaan, probeer het eens de andere kant op
De natuurkundige en scheikundige kant is algemeen bekend en weinig zinvol om daarover te beginnen, maar mijn filosofie is onbekend en daar gaat het nu juist over om daarmee het raadsel van het heelal op te lossen en daar begrijpen jullie nu helemaal niks van.
Dus daar blijf ik toch over door gaan, want daar gaat het nu juist om.
Met scheikunde en natuurkunde schieten we helemaal niks op anders hadden de schei- en natuurkundigen ook wel het raadsel van het heelal op kunnen lossen.
En als jij denkt dat mijn logica niet klopt dan moet je zeggen waarom niet.
GENOEG MASSA
Er is genoeg massa in het heelal voor onze toekomstige ruimteschepen, want het heelal is oneindig met oneindig veel massa.
Er zijn geen zonnen en planeten in de microkosmos, want alles is daar al volledig omgezet in ruimteschepen.
NUT EN ZIN VAN HET LEVEN
Het gaat niet om het NUT, maar om de ZIN van het leven als eindeloos ontwikkelingsproces om het leven te begrijpen en te beleven in eenheid met Gods oneindige en eeuwige Geest.
WAANIDEEEN OF GENIALITEIT
En staan jullie er wel voor open dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben en jullie er naast zitten?
Want nieuwe ontdekkingen komen niet van de domme massa, maar van de geniale enkelingen met nieuwe ideeën die dan meestal voor gek worden verklaard, ook binnen de wetenschap zelf.
NEUROTISCH EN HET KRUIS VAN JEZUS
Over dat neurotisch heb ik uiteraard ook veel nagedacht, en dat heeft ook met mijn atoomtheorie te maken plus Jezus zijn, omdat ik als intellectueel en filosoof als het ware boven de werkelijkheid zweef in mijn wereld van het denken, zoals Jezus aan zijn kruis hangt, en wel omdat ik op aarde, dat is dus beneden, niet welkom ben.
Dat is een heel moeilijk probleem en niet zo gemakkelijk op te lossen.
Het is de strijd om tot een verzoening van Geest en Natuur te komen.
Jullie zijn de natuur en ik ben de Geest.
pi_32392491
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:21 schreef P8 het volgende:
nog een goede vraag (vind ik dan):
Wat is het nut van jou bestaan. Stel, en dit is een hele grote "stel", dat je gelijk hebt. Je hebt zelf ook al bedacht dat de mensen hier nu nog niet klaar voor zijn. Waarom dan toch zo hard blijven proberen om anderen te overtuigen?

en stel (alweer een hele grote), je hebt ons overtuigd, wat dan?
Het gaat niet om het NUT, maar om de ZIN.
Nuttigheid is alleen maar uiterlijke buitenkant, dwz het ene bestaat omwille van het andere.
De ZIN is de innerlijke binnenkant, dwz het is omwille van zichzelf en niet omwille van iets anders.
Nuttigheid is materieel en de zin is geestelijk.
De zin is om het leven te begrijpen en om gelukkig te zijn.
DE ZIN VAN MIJN LEVEN
De zin van mijn leven is mijn atoomtheorie en nieuwe bijbel, maar ook om de mensen mijn filosofie te leren en ook als ze dat niet willen toch vol te houden omdat ze het uiteindelijk langzaam maar zeker toch wel zullen leren begrijpen.
Nieuwe ideeën kosten nu eenmaal vaak heel veel tijd om geaccepteerd te worden.
pi_32392527
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Weet je, veel van jou theorie is gewoon het veranderen van terminologie, het universum is god, subatomaire deeltjes zijn de ruimteschipjes, etc, vervolgens knutsel je daar zelf wat dingen bij en hopla een nieuwe theorie is ontstaan.

Volgens mij heb je gewoon verschillende theorieen in de blender gegooid, daarna haal je het door een zeef heen, voegt nog wat extra ingredienten naar smaak toe en opeens heb je een theorie van de big picture.
Nou, zo simpel is het echt niet, hoor !!
Maar het klinkt wel leuk zoals jij het zegt.
Als het zo simpel was dan had iedereen mijn atoomtheorie wel kunnen ontdekken, maar het is toch gek dat ik de enige ben en nog niemand er iets van begrijpt.
dus het is echt niet van HOPLA !!
pi_32392655
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:55 schreef NDAsilenced het volgende:
Dus atomen zijn ruimteschepen + wezens. Deze wezens bestaan volgens jouw ook weer uit kleinere wezens etc...
Waar eindigt het? ik hoop toch niet in het oneindige, want dat zou betekenen dat alles uit een grote leegte zou bestaan, geen substantie/inhoud maar schil om schil om schil .... heb je hier een antwoord op?
Die oneindige reeks eindigt nergens in de microkosmos, maar begint wel steeds weer opnieuw in de macrokosmos als evolutionair proces, dus zoals onze evolutie begonnen is.
EERSTE DE ONEINDIGE LEEGTE VAN DE MACROKOSMOS
Dus eerst heb je de oneindige leegte van de macrokosmos en dan de superclusters van melkwegen en dan de zonnen en planeten en dan het leven op aarde en dan de microkosmos met zijn atomen uit ruimteschepen, waarin weer kleinere ruimteschepen zitten, enz enz enz enz
HET LOOPT VAN MACROKOSMOS NAAR MICROKOSMOS
Dus het loopt van macrokosmos naar microkosmos als een ruimtelijke oneindige reeks die tevens een eindeloze evolutie is.
Richting microkosmos gaat het dan oneindig door zonder einde.
HET BEGIN LIGT IN DE MACROKOSMOS
Maar in de macrokosmos begin het dan steeds weer opnieuw als wij bv straks weer macroreuzen in de macrokosmos gaan bouwen.
Dan schuift die hele evolutionaire reeks een plaatsje op in de ontwikkeling van de evolutie.
Want dan komen er macroreuzen bij en wij worden microwezens en de microwezens worden minimicrowezens enz enz enz
HET IS EEN EEUWIG SYSTEEM DAT NOOIT EENS DEFINITIEF IS BEGONNEN
Maar omdat dit systeem eeuwig is en nooit eens definitief is begonnen is die hele reeks in de microkosmos oneindig.
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:22:01 #287
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32392671
Nou weet ik nog niet wat er van een volgeling wordt verwacht.
[KNE]-Mod
pi_32392724
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:56 schreef Doffy het volgende:

[..]

En wat is er zo bijzonder aan 'leven', en hoezo is die god 'levend', en waarom is dat belangrijk? Waarom kan de hele meuk niet gewoon een "dood mechaniek" zijn, en wat is het verschil met een 'levend mechaniek'?
Het leven is zo bijzonder omdat het BEWUSTZIJN bezit en daarom ook werkelijk bestaat, maar een dood ding niet, bv een steen heeft geen zintuigen en kan niet kijken en horen en voelen en denken, maar een mens wel en dat maakt het leven zo belangrijk.
Het is het verschil van dood en leven.
LEVEND MECHANIEK
De term levend mechaniek ken ik niet, want klinkt mij nogal paradoxaal in de oren, want wat leeft is geen mechaniek, maar een organisme.
Het zou dan een robot kunnen zijn.
Want wel is het moeilijk om precies het verschil van leven en dood, organisme en mechaniek te definiëren, maar dat is hier niet aan de orde: iedereen weet wel dat een machine geen bewustzijn bezit zoals wij.
pi_32392822
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:59 schreef Doffy het volgende:

[..]

Dat bedoel ik met een verkrachting van de logica Je lult eromheen, schuurt langs het onderwerp, en concludeert iets wat er niets mee te maken heeft.
[..]

In die zin was Hegel mede verantwoordelijk voor het anti-intellectualistische klimaat waarin de grote oorlogen konden gedijen. Niet de zaken omdraaien.
[..]

Mein Kampf is in mijn visie een direct gevolg van Hegel's "ideeën" wat betreft de verheerlijking van oorlog en het superioriteitsbeginsel van het ras en de (Pruissische) natie.
[..]

Punt bewezen, jij weet niet wat logica is. Twee willekeurige aannames en een simplistisch conclusie'tje maken nog niet dat de aannames correct zijn.
Ik lul er helemaal niet omheen, maar jij geeft helemaal geen inhoudelijk kritiek.
HEGEL
Hegel is helemaal geen oorzaak van de oorlogen en zelf een super-intellectueel.
Ik denk dat je nog altijd Hegel met Hitler verwart en bovendien: de atoombom is echt niet door Hegel uitgevonden, maar door de moderne wetenschap en techniek, waar jullie dan zo vol van zijn.
Dus laten we elkaar geen mietje noemen.
HITLER
Hitler beschouw ik juist helemaal als de anti-Hegel, omdat het lagere volk achter gebleven was ten opzichte van de grote Duitse Dichters en Denkers.
LOGICA
Mijn logische conclusie is helemaal niet zo simpel, maar jij weet er niets tegenover te stellen, want jij begrijpt er totaal niets van.
(En Hegel heb je nooit gelezen)
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:48:28 #290
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_32392906
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:37 schreef harriechristus het volgende:
HITLER
Hitler beschouw ik juist helemaal als de anti-Hegel, omdat het lagere volk achter gebleven was ten opzichte van de grote Duitse Dichters en Denkers.
Is dit een stelling van jou?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_32393788
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 08:46 schreef harriechristus het volgende:

[..]
Met scheikunde en natuurkunde schieten we helemaal niks op anders hadden de schei- en natuurkundigen ook wel het raadsel van het heelal op kunnen lossen.
Geef het de tijd Je doet net alsof de wetenschap op dat gebied muurvast zit, terwijl het juist tegenwoordig vol met spannende en vernieuwende ontwikkelingen zit. Daarbij pretendeer je dat jij het enige antwoord hebt. Verder hanteer jij een redenatie die veel amateurwetenschappers er op na houden: Jij bedenkt iets, en anderen moeten maar vertellen wat er niet aan klopt. Maar je weet best dat wij niet in staat zijn jouw idee te weerleggen voor jou; je zal het simpelweg niet accepteren. Verder denk ik dat het juist de andere kant op zou moeten werken: verdiep je es in de huidige atoomtheorieen ( want daar hebben we het nu over ) en vertel jij es wat daar niet aan deugt. Deze volgorde is veel logischer; de huidige theorieeen zijn immers zeer succesvol in het verklaren van processen, en jij kunt alleen een paar quasi-filosofische uitspraken doen, zonder op de details in te gaan. Dat er nog open vragen zijn is logisch; dat is tenslotte wetenschap. Elk nieuw inzicht oppert weer nieuwe vragen.

Ik vroeg je gister of je openstaat voor het idee dat je er compleet naast zit, en waanideeen hebt. Zou je daar antwoord op willen geven? Ik zou het op prijs stellen als je deze post niet negeert
pi_32393809
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:03 schreef harriechristus het volgende:

[..]

gek dat ik de enige ben en nog niemand er iets van begrijpt.
Vraag Rudeonline maar: de hele wereld is gek geworden. Je bent heus niet de enige die denkt de waarheid in pacht te hebben; je zou er een heel land mee kunnen vullen tegenwoordig, als ik afga op alles wat ik op internet lees
pi_32394462
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Maar hoe weet je nu absoluut 100% zeker dat jou theorie klopt? Wat heb je in de praktijk al aan experimenten uitgevoerd die jou theorie bevestigen? Kan jou theorie werkelijk alles van begin tot eind, van voor naar achter, van groot naar klein, dus echt werkelijk alles verklaren? Dus ik stel bijvoorbeeld een willekeurige vraag aan jou, dat jij mij volledig, duidelijk en helder kan uitleggen waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn en werken zoals ze werken?
Ik weet het zeker omdat het door en door logisch inelkaar zit en berust niet op experimenten, maar op filosofie.
PRAKTISCH BEWIJS OP BASIS VAN EXPERIMENTEN
Die experimenten mag de wetenschap uitvoeren, want dat is haar taak en niet de mijne.
Dat zal een groot probleem worden en misschien wel duizenden of wel tienduizenden jaren kunnen duren om mijn atoomtheorie ook praktisch te bewijzen.
ALLES WETEN IS ONMOGELIJK
Je hoeft niet ALLES te weten om zeker te zijn.
Alles is oneindig veel en we zullen nooit alles weten, dus nooit helemaal absoluut zeker kunnen zijn, maar dat geldt dan ook voor de wetenschap en niet alleen voor mijn filosofie.
En aan willekeurige vragen heb ik niet veel, want het gaat hier niet om willekeur, maar om diepzinnige problemen en diepzinnige vragen.
pi_32394580
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:09 schreef splendor het volgende:

[..]

Er bestaan nog geen macroreuzen die ons zouden kunnen manipuleren.
Dat zal dan wel in de toekomst gebeuren als wij macroreuzen gaan bouwen en dan zal het inderdaad het geval zijn dat onze ruimteschepen in de vorm van atomen door die macroreuzen gemanipuleerd kunnen worden.
(Maar we behoeven niet met aarde en al naar een ander zonnestelsel te verhuizen, want onze aarde en ons zonnestelsel bestaan dan tegen die tijd allang niet meer, maar alles bestaat dan uit ruimteschepen.)
Wij zijn dan aan hun overgeleverd.
Dat is overigens niks bijzonders, want als ouders kinderen voortbrengen dan zijn ze ook aan die kinderen overgeleverd en worden door die kinderen gemanipuleerd, of ze dat nu leuk vinden of niet.
pi_32394658
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt er niet door de hogere macrokosmos op ons geexperimenteerd. Ik vraag me af wat de microkosmos ervan vindt dat wij een beetje met hun experimenteren door bijvoorbeeld deeltjes in een deeltjesversneller op elkaar te laten botsen, of door atomen te gaan splitsen.
Ik kan het ze helaas niet vragen, maar ik denk dat ze het wel spannend vinden en interessant, want ik denk dat de microkosmos daar wel helemaal op berekend is, want het kan daar heftig toegaan als we denken aan bv supernova's en zwarte gaten.
Volgens mij is de microkosmos helemaal berekend op allerlei soorten van experimenten en geweld.
En dan gebeurt er tenminste iets.
Anders zitten de atomen maar saai in een en hetzelfde systeem van bv een steen of een ander ding.
pi_32394733
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:31 schreef harriechristus het volgende:

[..]

Ik weet het zeker omdat het door en door logisch inelkaar zit en berust niet op experimenten, maar op filosofie.

[..]
Ik kan ook zeggen "Mijn bestaan is iemand anders' onderbewustzijn en op zijn beurt is hij ook weer iemand anders' onderbewustzijn" tot in het oneindige toe. Hier valt 'logisch' gezien geen speld tussen te krijgen en zo kun je nog wel 100 voorbeelden bedenken maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat het waar is.
Vroeger dacht 99,99% van de wereldbevolking dat de aarde plat was, daar viel ook geen speld tussen te krijgen. Tot er een zeker c. columbus terug kwam varen en vertelde dat verderop toch niet het einde van de wereld was. Voor die mensen was het logisch dat de wereld plat was maar toch bleek het niet zo te zijn.

Ik denk dat een van de grootste problemen in je theorie nu juist is dat je oneindig gebruikt. Daarmee denk je veel problemen te kunnen oplossen die de wetenschap nog niet kan oplossen. (begin van de oerknal bijvoorbeeld).
Maar is oneindig logisch? Volgens mij is iets oneindigs zo onlogisch als het maar zijn kan. Zodra ik me dingen ga afvragen als "ja maar waar begon het dan, en waar eindigt het dan.. er moet toch een begin en een eind zijn?" dan is het al ontzettend onlogisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door splendor op 19-11-2005 11:53:14 ]
-
pi_32394790
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:14 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Stel dat een macrokosmos ons in een deeltjesversneller stopt, wat gebeurt er dan?
Dat kan niet, want die macrokosmos bestaat nog niet in de vorm van macroreuzen.
Dat komt pas in de verre toekomst over 10^33 jaar als wij macroreuzen gaan bouwen en pas die kunnen dan met ons experimenteren in een deeltjesversneller.
En ik denk dat we daar tegen die tijd ook op berekend zijn en daar goed tegen kunnen.
Want de microkosmos is een wereld van hogere krachten en energieën en die ruimteschepen moeten daar uiteraard op berekend zijn.
En wij zullen die microkosmos in de toekomst na bouwen.
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:06:23 #298
27698 Doffy
pi_32395220
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:37 schreef harriechristus het volgende:
HEGEL
Hegel is helemaal geen oorzaak van de oorlogen en zelf een super-intellectueel.
Ik denk dat je nog altijd Hegel met Hitler verwart en bovendien: de atoombom is echt niet door Hegel uitgevonden, maar door de moderne wetenschap en techniek, waar jullie dan zo vol van zijn.
Dus laten we elkaar geen mietje noemen.
Het was júist Hegel die gemechaniseerde oorlogsvoering juist als het summum van de superioriteit van de natie zag! Een atoombom, als ie het idee had kunnen bedenken, zou zijn natte droom geweest zijn! Dus Hitler handelde geheel in de geest van Hegel: rassenscheiding, grote militaire kracht, verheerlijking van het vaderland, het uitroeien van 'de andere volken'; dat immers was, geheel naar de letter van Hegel, het kenmerk van de superieure natie.
quote:
HITLER
Zie boven. Misschien moet je Hegel nog eens wat beter lezen.
quote:
LOGICA
Mijn logische conclusie is helemaal niet zo simpel, maar jij weet er niets tegenover te stellen, want jij begrijpt er totaal niets van.
(En Hegel heb je nooit gelezen)
Misschien toch maar eens een cursusje Frege en Russell volgen, hmm?
'Nuff said
  zaterdag 19 november 2005 @ 12:07:01 #299
27698 Doffy
pi_32395235
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:49 schreef harriechristus het volgende:
En wij zullen die microkosmos in de toekomst na bouwen.
En wat nu als we onszelf lang voor die tijd uitroeien? Dat is namelijk wat Hegel lijkt te willen
'Nuff said
pi_32396156
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat heet het " singulariteitenprobleem". Ik denk dat dat een kwestie van tijd is. Het vereist wel een theorie die quantumgravitatie beschrijft, en dat duurt nou eenmaal even.
[..]

Maar zonet zei je nog dat je theorie niet echt natuurkundige details omvatte? Dus jouw theorie kan aantonen wat de verdeling van waterstof en helium is in het universum? Dan ben ik benieuwd wat de verhouding volgens jou is
[..]

Ik vind je idee van fractaal denken erg leuk, maar je toont niks aan; je beweert alleen maar iets. Je moet het wel aannemelijk maken; een wetenschapper wil natuurlijk een heel erg goede reden om zijn denkbeelden overhoop te gooien. Dat doe je met nieuwe voorspellingen. En berekeningen.
Met singulariteit bedoel je een oneindig klein punt met een oneindige hoeveelheid energie, wat filosofisch volkomen lariekoek is, want dat kan alleen bestaan als een inwendige oneindige reeks en dat is juist mijn atoomtheorie.
Dus de wetenschap hoeft hier niet langer te zoeken, want de oplossing ligt bij mij.
Overigens: waar komt dat punt met oneindige energie dan vandaan?
BEHOUD VAN ENERGIE
Volgens het behoud van energie zou het dan eeuwig moeten zijn, wat mij nogal stompzinnig overkomt.
(Om dat behoud van energie te redden hebben ze waarschijnlijk dat punt met oneindige energie bedacht)
QUANTUMFLUCTUATIES
Andere hypothese is de quantumfluctuatie uit het niets als vacuüm.
En daar hoort dan waarschijnlijk bij dat er eerst gewoon lege tijd en ruimte was.
(Wat verder ook niet verklaard wordt waar die vandaan komen)
Waar dan die oneindige energie uit ontstaan moet zijn.
Kortom: het hangt van gammelheid en tegenstrijdigheid aan elkaar.
Want dan is er nog de theorie dat alles uit het NIETS tevoorschijn is gekomen.
Gooi het maar in mijn petje.
De wetenschap weet het hier gewoon niet.
Samen gevat moet het ongeveer zo zijn:1 - Niets - 2 -lege tijd en ruimte -3 - punt met oneindige energie - 4 -oerknal en het ontstaan van het heelal.
(Vooruit dan maar als je daar gelukkig mee bent, maar het behoud van energie wordt hiermede over boord gegooid.)
Draai de hele boel om volgens mijn atoomtheorie en het raadsel is opgelost.
DETAILS
Nergens is uit die 2 punten op te maken dat ik WEL natuurkundige details zou kunnen verklaren.
FRACTAAL
Ik weet niet wat fractaal denken is en staat niet in mijn woordenboek en ook niet in mijn natuurkundewoordenboek.
HET MEERDERE KOMT NIET UIT HET MINDERE
Ik beweer zeker niet zo maar iets, maar ik verklaar heel logisch dat je het meerdere niet uit het mindere kunt halen en het hogere niet uit het lagere.
(En klopt met het behoud van energie, maar energie alleen kan weer geen atomen en levende wezens scheppen, want als het meerdere niet uit het mindere kan komen, dan kan het hogere ook niet uit het lagere komen of het complexere niet uit het eenvoudigere,)
Want in het mindere kan het meerdere niet zitten, zoals een euro niet in een cent zit qua waarde en is ook nooit experimenteel bewezen.
DE OERKNAL EXPERIMENTEEL BEWIJZEN
En de wetenschap kan ook de oerknal niet experimenteel bewijzen: dat zal me een knal geven !!
(De hele wetenschap berust op een foute filosofie en is zo gammel als wat)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')