Hegel stelt zwart en wit niet zonder meer gelijk, maar als jij denkt van wel, dan moet je maar even zeggen waar dat staat.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:10 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde hij niet. En ik ook niet. Ik had het niet over licht en duister, niet over samengaan, maar het gelijkstellen ervan. En dat is flauwekul.
[..]
Nee, historicist. En zoals alle historicisten maakt Hegel de fout om de opgepoetste en sterk subjectief gekleurde geschiedenis als uitgangspunt te nemen. Kort samengevat: als ik wil dat oorlog de 'lijm der naties' is, dan is dat zo. Dát komt inderdaad overeen met jouw 'ideeën' alhier: ze hebben weinig realiteitswaarde.
[..]
Dan moet je er nog maar eens goed op nalezen wat Hegel maakte van 'vrijheid, gelijkheid en broederschap'. Bij Hegel wordt dat 'oppressie, racisme en oorlog'. Fraai staaltje verering!
[..]
Jij weet weinig van logica, want van enige redenatie zie ik hier weinig terug. Je maakt een serie losse statements, maar er is niets van van A-->B leidt, oid.
En wat is er zo bijzonder aan 'leven', en hoezo is die god 'levend', en waarom is dat belangrijk? Waarom kan de hele meuk niet gewoon een "dood mechaniek" zijn, en wat is het verschil met een 'levend mechaniek'?quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:32 schreef harriechristus het volgende:
Die god moet er zeker bij, omdat het heelal geen dood mechaniek is, maar uit levende wezens=God opgebouwd is.
Dat is nu juist de hele essentie van mijn atoomtheorie.
Dat bedoel ik met een verkrachting van de logicaquote:Op vrijdag 18 november 2005 19:51 schreef harriechristus het volgende:
(Overigens: ik zou dat wel vrij aardig kunnen, want een kat kan bv zeer goed in het donker zien, dus wat voor ons duister is, is voor de kat licht.)
In die zin was Hegel mede verantwoordelijk voor het anti-intellectualistische klimaat waarin de grote oorlogen konden gedijen. Niet de zaken omdraaien.quote:OORLOG
Heraclitus(Grieks filosoof): de oorlog is de vader van alle dingen.
Hegel is zeker niet subjectief, maar objectief en ik denk dat je zijn geschiedenisfilosofie ook nooit hebt gelezen.
En inderdaad: de strijd verbindt de volkeren ook (de lijm).
De vrede is weinig interessant(kijk maar naar het nieuws).
In die zin had Hegel helaas gelijk.
Mein Kampf is in mijn visie een direct gevolg van Hegel's "ideeën" wat betreft de verheerlijking van oorlog en het superioriteitsbeginsel van het ras en de (Pruissische) natie.quote:OPPRESSIE, RACISME EN OORLOG
Je moet ook maar even zeggen waar dat staat, want ik denk dat je Mein Kampf gelezen hebt inplaats van Hegel.
Punt bewezen, jij weet niet wat logica is. Twee willekeurige aannames en een simplistisch conclusie'tje maken nog niet dat de aannames correct zijn.quote:A - B is de logica van Aristoteles.
LOGISCHE CONCLUSIE
A de microkosmos is een hogere wereld
B een hogere wereld is een ruimtevaartcultuur
C (conclusie) dan is het mogelijk dat de microkosmos een ruimtevaartcultuur is.
(En gezien het feit dat het heelal dan als een logisch ruimtelijk en evolutionair systeem inelkaar komt te zitten en je dan ook kunt verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren en ook nog eens het bestaan van GOD kan bewijzen, is het bijna absoluut zeker dat het zo is.)
Moleculen die ze maken worden uit atomen samengesteld en het is dus niet zo dat ze daarmee ruimteschepen maken, want de atomen die tot moleculen worden samengesteld bestaan al uit ruimteschepen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:16 schreef Killaht het volgende:
Echt te dom he dit geloof je toch niet man kom op zeg! ze kunnen al moleculen zien en die kunnen ze ook maken dus dat betekent dus dat je ze als ze een molecuul maken dat ze ruimteschepen maken omdat moleculen uit atomen bestaan... kom op zeg!
Maar in feite zeg je dus dat op het moment dat wij als ruimteschepen rond bijvoorbeeld de aarde gaan draaien, en iemand in een hogere macrocosmos.. een stap boven onze wereld zeg maar.. gaat wat experimenteren met molekulen, moeten wij dan netjes naar hem luisteren en met aarde en al naar een ander zonnestelsel verhuizen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:04 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Moleculen die ze maken worden uit atomen samengesteld en het is dus niet zo dat ze daarmee ruimteschepen maken, want de atomen die tot moleculen worden samengesteld bestaan al uit ruimteschepen.
Zo simpel als wat.
Blijkbaar wordt er niet door de hogere macrokosmos op ons geexperimenteerd. Ik vraag me af wat de microkosmos ervan vindt dat wij een beetje met hun experimenteren door bijvoorbeeld deeltjes in een deeltjesversneller op elkaar te laten botsen, of door atomen te gaan splitsen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:09 schreef splendor het volgende:
[..]
Maar in feite zeg je dus dat op het moment dat wij als ruimteschepen rond bijvoorbeeld de aarde gaan draaien, en iemand in een hogere macrocosmos.. een stap boven onze wereld zeg maar.. gaat wat experimenteren met molekulen, moeten wij dan netjes naar hem luisteren en met aarde en al naar een ander zonnestelsel verhuizen?
De realiteit is dat we bezig zijn ruimteschepen te bouwen en dat de microkosmos een hogere wereld is en ook dat de wetenschap heel veel dingen niet kan verklaren:quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:20 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Met andere woorden, je hebt een mooi hypothetisch verhaal maar kan het nergens staven met iets uit de realiteit? 't Is dus een geloof (waar je jezelf tot goeroe aka Jezus hebt uitgeroepen)?
Dat heet het " singulariteitenprobleem". Ik denk dat dat een kwestie van tijd is. Het vereist wel een theorie die quantumgravitatie beschrijft, en dat duurt nou eenmaal even.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:14 schreef harriechristus het volgende:
[..]
De realiteit is dat we bezig zijn ruimteschepen te bouwen en dat de microkosmos een hogere wereld is en ook dat de wetenschap heel veel dingen niet kan verklaren:
1 - de wetenschap kan niet verklaren waar de oerknal vandaan komt.
2 - de wetenschap kan niet verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
Maar zonet zei je nog dat je theorie niet echt natuurkundige details omvatte? Dus jouw theorie kan aantonen wat de verdeling van waterstof en helium is in het universum? Dan ben ik benieuwd wat de verhouding volgens jou isquote:Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.
Ik vind je idee van fractaal denken erg leuk, maar je toont niks aan; je beweert alleen maar iets. Je moet het wel aannemelijk maken; een wetenschapper wil natuurlijk een heel erg goede reden om zijn denkbeelden overhoop te gooien. Dat doe je met nieuwe voorspellingen. En berekeningen.quote:Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voor.
Ik weet niet of die deeltjes werkelijk kapot gaan, of dat ze uiteenvallen in kleinere deeltjes=ruimteschepen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:26 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat je in deeltjesversnellers deeltjes kan 'verzwaren' en kapot kan maken?
En waarom zijn het ruimteschepen en geen roze olifantjes?
Lijkt me sterk. Als een electron (een ruimtescheepje dus?) uiteenspat in een stuk of 6 kleinere deeltjes, dan kunnen dat geen ruimtescheepjes zijn wel?quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:26 schreef harriechristus het volgende:
Ik weet niet of die deeltjes werkelijk kapot gaan, of dat ze uiteenvallen in kleinere deeltjes=ruimteschepen.
Dus hoe het specifiek in de microkosmos toegaat dat weet ik helaas niet, deels omdat ik geen natuurkundige ben en nog meer omdat ik geen microwezen ben.
Maar het zou ook kunnen dat ze inderdaad kapot gaan zoals bij ons dingen ook kapot gemaakt kunnen worden.
Dus die ruimtescheepjes leven niet buiten een levend lichaam?quote:En als je bv een levend wezen doodt, dan maak je een cultuur van 10^40 microwezens stuk, die daar quadriljoenen jaren mee bezig geweest zijn.
Dat is de tragiek van het leven in leven en sterven, maar ook weer geboorte.
Het een kan niet bestaan zonder het andere.
Lucht bestaat ook uit deeltjes hoor...quote:ROZE OLIFANTJES
En atomen zijn geen roze olifantjes omdat wij in de toekomst het heelal niet gaan volbouwen met roze olifantjes.
Daarmee kun je namelijk niet door de lucht vliegen(behalve dombo natuurlijk met zijn grote vliegoren).
We zijn al begonnen met ruimteschepen en als je even doordenkt vanuit de evolutietheorie kun je gemakkelijk begrijpen waar dat naar toe gaat.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:41 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Sta ik voor open hoor, maar dan moet je me niet kwalijk nemen als ik tevens open sta voor het wereldbeeld dat Tolkien in elkaar zet. Staat tegenover dat stringtheoreten ook "schoonheid" als argument gebruiken om een (nog) niet verifieerbare theorie te propageren.
Goed dan, jij kan voorspellen dat we het heelal vol gaan bouwen tot ruimteschepen, prima. Wanneer gaan we dat merkbaar doen? Op wat voor manier kunnen anderen dan jijzelf dit toetsen?
Nog iets. Als jij zegt dat we al het "nuttige" kunnen verklaren met de natuurwetenschap (persoonlijk verwacht ik een dezer eeuwen een model om bewustzijn mee te verklaren, en dan hebben we het meeste wel gehad), waarom zouden we dan geinteresseerd moeten zijn in wat daar buiten ligt? Ofwel, wat voor effect zou het hebben als de microkosmos niet bestaat uit ruimteschepen maar uit quarks, strings of roze olifantjes?
Goed punt ja: wat VERKLAART jou "theorie" eigenlijk? Niets, tot dusver. Want je geeft geen uitleg, je vertelt niet welke vraag opgelost wordt, laat staan 'hoe'. Dus hoe kunnen we dan verklaren dat "ons lichaam zo subliem" functioneert? Wat voegt jou "theorie" daaraan toe? Concreet? En nu niet zo zweverig lullen, maar even reëel graag.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:38 schreef harriechristus het volgende:
HET KRAKKEMIKKIGE HEELAL VAN DE WETENSCHAP
Als de microkosmos niet uit ruimteschepen zou bestaan kunnen we niet verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren en zou het heelal niet als een logisch eeuwig evolutionair systeem inelkaar zitten: kortom, we zouden met het krakkemikkige heelal van de wetenschap opgescheept zitten met een ellendige EINDKRAK waarin alle evolutie weer vernietigd zou worden.
En wat is het probleem daarmee?quote:En er zou geen God zijn en geen diepere zin voor het leven.
DE VRIJE WILquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:50 schreef vinzster het volgende:
Hoe zit het met vrijewil? Hebben wij vrije wil of worden we gestuurd door de microwezens? Want als vrijewil hebben dan lijkt me dat de microwezens door ons gestuurd worden. Maar als wij uiteindelijk gestuurd worden door microwezens hebben wij dus geen vrijewil.
En hoe zit het dan met de eindigheid van atomen in het Universum? Er zijn maar zoveel atomen. Hoe kan het oneindig door gaan als er maar een beperkt aantal deeltjes zijn?
En als er oneindig veel microwezens zijn is de kans dat er 1 zich niet evolueert toch 1?
Ik merk vaak dat de mensen graag over stront beginnen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:59 schreef Laton het volgende:
Wat ik mij afvraag is wat die ruimteschepen doen met alle stront van hun crew. Die dumpen ze natuurlijk gewoon in ons. Gore lijers !
Volgens de natuurwetenschappen worden al te zware atomen instabiel , dus dan kan het niet.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:02 schreef Gripper het volgende:
En als de ruimteschepen zich dan toch op meerdere manieren zouden kunnen schikken, hoe komt het dan dat er maar een beperkt aantal atomen zijn zoals we die kennen in het periodiek systeem der elementen?
Zijn er nog elementen die we niet kennen, en kan het periodiek systeem dan ook oneindig uitgebreid worden?
Dus je voegt ook helemaal niets toe eigenlijk, dat wil je zeggen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:56 schreef harriechristus het volgende:
Dat weet ik helaas niet, want hier krijg je weer het probleem dat ik geen natuurwetenschapper ben en ook geen microwezen.
Zou het niet juist zo zijn dat wanneer atomen daadwerkelijk formaties van ruimteschepen zijn, dat de grootte van het atoom niets uitmaakt? Dan zou zo'n formatie toch langer dan 30 msec zijn vol te houden?quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:56 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Volgens de natuurwetenschappen worden al te zware atomen instabiel , dus dan kan het niet.
De microwezensquote:Op vrijdag 18 november 2005 16:07 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wie heeft die ruimteschepen eigenlijk gemaakt?
ruimteschepen maken geen ruimteschepen, maar de microwezens in die ruimteschepen maken ruimteschepen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:09 schreef Laton het volgende:
[..]
Andere ruimteschepen die weer bestaan uit ANDERE ruimteschepen..jezus willie dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken.![]()
Overigens produceren de bemanningen van AL die ruimteschepen stront.![]()
Maar waar bestaan de microwezens dan weer uit?quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:04 schreef harriechristus het volgende:
ruimteschepen maken geen ruimteschepen, maar de microwezens in die ruimteschepen maken ruimteschepen.
Uit andere microwezensquote:Op vrijdag 18 november 2005 22:07 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Maar waar bestaan de microwezens dan weer uit?
En die bestaan weer uit andere microwezens. Echter kan dit oneindig zo door gaan. Om het zo maar te zeggen, hoe klein is micro?quote:
Volgens wie, Harrie of de huidige wetenschap?quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:10 schreef -Angel- het volgende:
[..]
En die bestaan weer uit andere microwezens. Echter kan dit oneindig zo door gaan. Om het zo maar te zeggen, hoe klein is micro?
Pfff, Harrie natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:10 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Volgens wie, Harrie of de huidige wetenschap?
quote:
De natuurkundige en scheikundige kant is algemeen bekend en weinig zinvol om daarover te beginnen, maar mijn filosofie is onbekend en daar gaat het nu juist over om daarmee het raadsel van het heelal op te lossen en daar begrijpen jullie nu helemaal niks van.quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:27 schreef P8 het volgende:
beste harry,
tot nu toe heb je niks gezegd over scheikunde en natuurkunde, omdat dit niet jouw gebied is. Toch zijn de micro en macrokosmos niks anders. Natuurlijk kun je met filosoferen een eind komen, maar jij bent te ver door gegaan over 1 ding. natuurlijk kun je over alles enorm lang doordenken, en tot moeilijke conclusies komen. Dit betekent echter niet dat die conclusies juist zijn.
ok, stel nu dat we beginnen met het bouwen van ruimteschepen, op een gegeven moment moeten we stoppen met bouwen, want op een gegeven moment is alle beschikbare massa al op gegaan aan de ruimteschepen. Daarnaast hebben die microwezens ongetwijfeld planeten/zonnen. hoe verklaar je dit (dus 2 vragen: 1: hoe kunnen we het heelal volbouwen als er niet genoeg massa is en 2: waarom hebben we geen sterrenstelsels van de microwezens gevonden)
En wat is het nut van dit proces. waarom gaat dit oneindig lang door?
en zoals haushofer al vroeg:
[..]
verder zeg je zelf al dat je de diagnose neurotisch hebt gekregen, heb je daar nog nooit over gefilosofeerd? daar kan je ook veel conclusies uit trekken.
Of heb je dat al gedaan en ben je daardoor tot de conclusie gekomen dat jij de echte jezus bent? als je dat al hebt gedaan, probeer het eens de andere kant op
Het gaat niet om het NUT, maar om de ZIN.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:21 schreef P8 het volgende:
nog een goede vraag (vind ik dan):
Wat is het nut van jou bestaan. Stel, en dit is een hele grote "stel", dat je gelijk hebt. Je hebt zelf ook al bedacht dat de mensen hier nu nog niet klaar voor zijn. Waarom dan toch zo hard blijven proberen om anderen te overtuigen?
en stel (alweer een hele grote), je hebt ons overtuigd, wat dan?
Nou, zo simpel is het echt niet, hoor !!quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:46 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Weet je, veel van jou theorie is gewoon het veranderen van terminologie, het universum is god, subatomaire deeltjes zijn de ruimteschipjes, etc, vervolgens knutsel je daar zelf wat dingen bij en hopla een nieuwe theorie is ontstaan.
Volgens mij heb je gewoon verschillende theorieen in de blender gegooid, daarna haal je het door een zeef heen, voegt nog wat extra ingredienten naar smaak toe en opeens heb je een theorie van de big picture.
Die oneindige reeks eindigt nergens in de microkosmos, maar begint wel steeds weer opnieuw in de macrokosmos als evolutionair proces, dus zoals onze evolutie begonnen is.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:55 schreef NDAsilenced het volgende:
Dus atomen zijn ruimteschepen + wezens. Deze wezens bestaan volgens jouw ook weer uit kleinere wezens etc...
Waar eindigt het? ik hoop toch niet in het oneindige, want dat zou betekenen dat alles uit een grote leegte zou bestaan, geen substantie/inhoud maar schil om schil om schil .... heb je hier een antwoord op?
Het leven is zo bijzonder omdat het BEWUSTZIJN bezit en daarom ook werkelijk bestaat, maar een dood ding niet, bv een steen heeft geen zintuigen en kan niet kijken en horen en voelen en denken, maar een mens wel en dat maakt het leven zo belangrijk.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:56 schreef Doffy het volgende:
[..]
En wat is er zo bijzonder aan 'leven', en hoezo is die god 'levend', en waarom is dat belangrijk? Waarom kan de hele meuk niet gewoon een "dood mechaniek" zijn, en wat is het verschil met een 'levend mechaniek'?
Ik lul er helemaal niet omheen, maar jij geeft helemaal geen inhoudelijk kritiek.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:59 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met een verkrachting van de logicaJe lult eromheen, schuurt langs het onderwerp, en concludeert iets wat er niets mee te maken heeft.
[..]
In die zin was Hegel mede verantwoordelijk voor het anti-intellectualistische klimaat waarin de grote oorlogen konden gedijen. Niet de zaken omdraaien.
[..]
Mein Kampf is in mijn visie een direct gevolg van Hegel's "ideeën" wat betreft de verheerlijking van oorlog en het superioriteitsbeginsel van het ras en de (Pruissische) natie.
[..]
Punt bewezen, jij weet niet wat logica is. Twee willekeurige aannames en een simplistisch conclusie'tje maken nog niet dat de aannames correct zijn.
Is dit een stelling van jou?quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:37 schreef harriechristus het volgende:
HITLER
Hitler beschouw ik juist helemaal als de anti-Hegel, omdat het lagere volk achter gebleven was ten opzichte van de grote Duitse Dichters en Denkers.
Geef het de tijdquote:Op zaterdag 19 november 2005 08:46 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Met scheikunde en natuurkunde schieten we helemaal niks op anders hadden de schei- en natuurkundigen ook wel het raadsel van het heelal op kunnen lossen.
Vraag Rudeonline maar: de hele wereld is gek geworden. Je bent heus niet de enige die denkt de waarheid in pacht te hebben; je zou er een heel land mee kunnen vullen tegenwoordig, als ik afga op alles wat ik op internet leesquote:Op zaterdag 19 november 2005 09:03 schreef harriechristus het volgende:
[..]
gek dat ik de enige ben en nog niemand er iets van begrijpt.
Ik weet het zeker omdat het door en door logisch inelkaar zit en berust niet op experimenten, maar op filosofie.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:08 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Maar hoe weet je nu absoluut 100% zeker dat jou theorie klopt? Wat heb je in de praktijk al aan experimenten uitgevoerd die jou theorie bevestigen? Kan jou theorie werkelijk alles van begin tot eind, van voor naar achter, van groot naar klein, dus echt werkelijk alles verklaren? Dus ik stel bijvoorbeeld een willekeurige vraag aan jou, dat jij mij volledig, duidelijk en helder kan uitleggen waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn en werken zoals ze werken?
Er bestaan nog geen macroreuzen die ons zouden kunnen manipuleren.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:09 schreef splendor het volgende:
[..]
Maar in feite zeg je dus dat op het moment dat wij als ruimteschepen rond bijvoorbeeld de aarde gaan draaien, en iemand in een hogere macrocosmos.. een stap boven onze wereld zeg maar.. gaat wat experimenteren met molekulen, moeten wij dan netjes naar hem luisteren en met aarde en al naar een ander zonnestelsel verhuizen?
Ik kan het ze helaas niet vragen, maar ik denk dat ze het wel spannend vinden en interessant, want ik denk dat de microkosmos daar wel helemaal op berekend is, want het kan daar heftig toegaan als we denken aan bv supernova's en zwarte gaten.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:12 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Blijkbaar wordt er niet door de hogere macrokosmos op ons geexperimenteerd. Ik vraag me af wat de microkosmos ervan vindt dat wij een beetje met hun experimenteren door bijvoorbeeld deeltjes in een deeltjesversneller op elkaar te laten botsen, of door atomen te gaan splitsen.![]()
Ik kan ook zeggen "Mijn bestaan is iemand anders' onderbewustzijn en op zijn beurt is hij ook weer iemand anders' onderbewustzijn" tot in het oneindige toe. Hier valt 'logisch' gezien geen speld tussen te krijgen en zo kun je nog wel 100 voorbeelden bedenken maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat het waar is.quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:31 schreef harriechristus het volgende:
[..]
Ik weet het zeker omdat het door en door logisch inelkaar zit en berust niet op experimenten, maar op filosofie.
[..]
Dat kan niet, want die macrokosmos bestaat nog niet in de vorm van macroreuzen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:14 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Stel dat een macrokosmos ons in een deeltjesversneller stopt, wat gebeurt er dan?
Het was júist Hegel die gemechaniseerde oorlogsvoering juist als het summum van de superioriteit van de natie zag! Een atoombom, als ie het idee had kunnen bedenken, zou zijn natte droom geweest zijn! Dus Hitler handelde geheel in de geest van Hegel: rassenscheiding, grote militaire kracht, verheerlijking van het vaderland, het uitroeien van 'de andere volken'; dat immers was, geheel naar de letter van Hegel, het kenmerk van de superieure natie.quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:37 schreef harriechristus het volgende:
HEGEL
Hegel is helemaal geen oorzaak van de oorlogen en zelf een super-intellectueel.
Ik denk dat je nog altijd Hegel met Hitler verwart en bovendien: de atoombom is echt niet door Hegel uitgevonden, maar door de moderne wetenschap en techniek, waar jullie dan zo vol van zijn.
Dus laten we elkaar geen mietje noemen.
Zie boven. Misschien moet je Hegel nog eens wat beter lezen.quote:HITLER
Hitler beschouw ik juist helemaal als de anti-Hegel, omdat het lagere volk achter gebleven was ten opzichte van de grote Duitse Dichters en Denkers.
Misschien toch maar eens een cursusje Frege en Russell volgen, hmm?quote:LOGICA
Mijn logische conclusie is helemaal niet zo simpel, maar jij weet er niets tegenover te stellen, want jij begrijpt er totaal niets van.
(En Hegel heb je nooit gelezen)
En wat nu als we onszelf lang voor die tijd uitroeien?quote:Op zaterdag 19 november 2005 11:49 schreef harriechristus het volgende:
En wij zullen die microkosmos in de toekomst na bouwen.
Met singulariteit bedoel je een oneindig klein punt met een oneindige hoeveelheid energie, wat filosofisch volkomen lariekoek is, want dat kan alleen bestaan als een inwendige oneindige reeks en dat is juist mijn atoomtheorie.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat heet het " singulariteitenprobleem". Ik denk dat dat een kwestie van tijd is. Het vereist wel een theorie die quantumgravitatie beschrijft, en dat duurt nou eenmaal even.
[..]
Maar zonet zei je nog dat je theorie niet echt natuurkundige details omvatte? Dus jouw theorie kan aantonen wat de verdeling van waterstof en helium is in het universum? Dan ben ik benieuwd wat de verhouding volgens jou is
[..]
Ik vind je idee van fractaal denken erg leuk, maar je toont niks aan; je beweert alleen maar iets. Je moet het wel aannemelijk maken; een wetenschapper wil natuurlijk een heel erg goede reden om zijn denkbeelden overhoop te gooien. Dat doe je met nieuwe voorspellingen. En berekeningen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |