abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32386712
Zelfs de argentijnse oppositie heeft geen problemen met deze man. Dus fout zal hij niet geweest zijn.
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:50:09 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32386783
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:48 schreef vidivici het volgende:
Dus fout zal hij niet geweest zijn.
Hoogstens een koe laten verdwijnen, voor op de barbecue?
pi_32386928
Dit is ook precies waarom ik er pertinent op tegen was dat Maxima met WA trouwde.

En het argument dat Maxima en Alexia recht hebben op hun vader en opa slaat ook niet echt ergens op. Zullen we dan voortaan ook maar geen criminelen berechten die kinderen of kleinkinderen hebben?

Het gaat mij erom dat een man die in een uitermate slecht regime zat, nu een status krijgt doordat zijn dochter met een prins getrouwd is (en reken maar van yes dat er daardoor deuren voor 'm open gaan die anders gesloten zouden blijven).
pi_32387103
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:38 schreef RDC het volgende:

[..]

Ondanks de rol die ze vervullen zijn de leden net zo goed mensen als het nichtje van mij, jou of Natalie. Hun leven is al zo anders dan dat van jou en mij, zoveel meer verantwoordelijkheid, altijd op je vingers gekeken worden, waar je ook bent, wat je ook doet.
Daar kiezen ze zelf voor.
quote:
Voor Maxima en voor de kinderen is het belangrijk dat zij hun Opa kennen, ondanks wat hij vroeger gedaan heeft, hoe erg dat ook geweest mogen zijn, we hebben er toen nooit iets van gezecht dus het is ten grond uit al hypocriet om dat nu wel te doen.
Vroeger is er genoeg tegen dat regime geprotesteerd, of telt het pas als een meerderheid dat doet?
quote:
Niemand zegt ook dat de goede man onschuldig is, het enige wat wordt beweerd is dat zijn dochter, kleindochter, en schoonzoon niet hoeven te boeten voor zijn daden, dat van het huwelijk was werkelijk hartverscheurend, dat wil je niemand, en helemaal niet Maxima (want daar gaat het inwerklijkheid om) nog een keer aan doen, dat snapt elke boerenlul met enige gevoel in z'n kop.
Volgens jou is het de schuld van Nederland dat hij niet welkom was bij het huwelijk?
Lijkt me heel normaal dat bepaalde mensen geweigerd worden, of zijn Pinochet en Bouterse voor jou ook gewoon welkom (die zijn immers ook nooit veroordeeld voor ernstige misdrijven)?

Het probleem is dat Justitie een oogje toeknijpt, het probleem is niet de mensen die dit aan de kaak stellen. Dus graag niet de naar mensen als fayle, wonko of ondergetekende schuiven.

En ze kunnen hun feestje ook gewoon in Argentinië vieren, dan kan opa er gewoon bij zijn, dus niemand die contact tussen opa en kleindochter verbiedt.
pi_32387153
ik vind dat de kinderen van dutroux ook niet hoeven te boeten voor zn daden, gewoon pappie overal bij halen dan maar
pi_32387503
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 23:02 schreef DaveM het volgende:

Lijkt me heel normaal dat bepaalde mensen geweigerd worden, of zijn Pinochet en Bouterse voor jou ook gewoon welkom (die zijn immers ook nooit veroordeeld voor ernstige misdrijven)?

Het probleem is dat Justitie een oogje toeknijpt
Bouterse is bij verstek veroordeeld voor zijn daden in Nederland, hij wordt alleen niet uitgeleverd. Pinochet is volgens mij niet veroordeeld omdat ie zijn vonnis niet zou begrijpen, en dat hij te ziek was (flauwekul argument)
Justitie knijpt geen oogje dicht, justitie heeft gewoon geen rechtsmacht over misdaden die in een ander land begaan zijn.
Iamand zei hierboven dat ie niet veroordeeld is omdat het land weer opgebouwd moet worden, ik denk dat dit inderdaad het geval is. Maar het blijft nog steeds aan Argentinie.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:03:07 #47
3542 Gia
User under construction
pi_32392529
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:46 schreef wonko het volgende:

[..]

Moord verjaart niet.
Dan moeten ze hem in Argentinië oppakken. Niet zo moeilijk toch? Hij zit overduidelijk niet ergens ondergedoken.

Zolang iemand niet veroordeeld is, is hij niet schuldig bevonden. Er is geen enkele reden om deze man te weigeren zijn dochter en kleindochters op te zoeken.

Mijnheer Zorreguieta, welkom in Nederland!!
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:04:39 #48
3542 Gia
User under construction
pi_32392543
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 23:03 schreef DrDentz het volgende:
ik vind dat de kinderen van dutroux ook niet hoeven te boeten voor zn daden, gewoon pappie overal bij halen dan maar
Dutroux zit in de gevangenis. Mijnheer Zorreguieta niet.
pi_32392903
Hoe laat komt dat dopen op tv? Of komt het niet op tv en wordt het in besloten kring gedaan?
pi_32394653
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:03 schreef Gia het volgende:

Mijnheer Zorreguieta, welkom in Nederland!!
Als Richard Darré nog zou leven was hij zeker ook door jou uitgenodigd?
Die hield zich immers ook niet bezig met moorden, maar was "slechts" Nazi-minister van Landbouw en volgens jouw redenering dus onschuldig.
pi_32394888
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 23:15 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Bouterse is bij verstek veroordeeld voor zijn daden in Nederland, hij wordt alleen niet uitgeleverd.
Pinochet is volgens mij niet veroordeeld omdat ie zijn vonnis niet zou begrijpen, en dat hij te ziek was (flauwekul argument)
Justitie knijpt geen oogje dicht, justitie heeft gewoon geen rechtsmacht over misdaden die in een ander land begaan zijn.
Zie je niet hoe je jezelf tegenspreekt?
Ik had het trouwens niet over gerechtelijke vervolging, maar simpelweg over het plaatsen op een zwarte lijst van personen die niet welkom zijn in Nederland.
  † In Memoriam † zaterdag 19 november 2005 @ 12:10:49 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_32395326
Dat is nu he?

Kunnen ze hem gelijk mooi naar Den Haag rijden. Gezellig naast Milosovic in een cel.
  Moderator zaterdag 19 november 2005 @ 14:11:50 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32398421
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:43 schreef DaveM het volgende:

[..]

Onzin, Milosevic wordt ook niet door zijn eigen land berecht.
Maar wacht, jij vindt de berechting van Milosevic natuurlijk ook "vermoeiend".

Je zou denk ik wel anders praten als je zelf vermoorde familieleden in Argentinië had.
niet echt een goede vergelijking

Milosevic heeft oorlog gevoerd met de internationale gemeenschap en zit daar met toestemming van Belgrado (die hebben hem zelf ingepakt en opgestuurd).
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32402598
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:23 schreef fayle het volgende:
Dat de man niet veroordeeld of vervolgd is, zegt dus helemaal niets over zijn ´onschuld´.
Tuurlijk wel. Zonder rechterlijke uitspraak waaruit het tegendeel volgt, is de man onschuldig. Lijkt me een gezond uitgangspunt.
quote:
Willens en wetens nam hij deel aan een onmenselijk beleid , hij zou op geen enkele manier zichtbaar moeten zijn met het staatshoofd.
Bea was vandaag niet als staatshoofd aanwezig maar als oma van degene die de doop ontving.
quote:
Voor al diegenen die zich opwinden over dit topic, omdat die arme mensen nu hun privacy moeten krijgen, zeg ik simpelweg: jammer dat oranjekoorts je blind maakt voor Onrecht en je alleen kijkt naar onrecht.
Ga toch ergens anders janken. En neem die Wonko mee.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32402655
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:52 schreef DaveM het volgende:

Ik had het trouwens niet over gerechtelijke vervolging, maar simpelweg over het plaatsen op een zwarte lijst van personen die niet welkom zijn in Nederland.
Ja, moet je ook echt doen met de schoonvader van de troonopvolger, terwijl het parlement het huwelijk dat er voor nodig is geweest om Jorge uberhaupt tot schoonvader van W.A. te maken (het parlement, ja, de VOLKSvertegenwoordiging ja) bij wet heeft goedgekeurd.

Kan het nog dommer? Ik denk het niet, maar Fok blijft me verbazen, dus doe je best.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32403163
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:38 schreef RDC het volgende:

[..]

Ondanks de rol die ze vervullen zijn de leden net zo goed mensen als het nichtje van mij, jou of Natalie.

Hun leven is al zo anders dan dat van jou en mij, zoveel meer verantwoordelijkheid, altijd op je vingers gekeken worden, waar je ook bent, wat je ook doet. Voor Maxima en voor de kinderen is het belangrijk dat zij hun Opa kennen, ondanks wat hij vroeger gedaan heeft, hoe erg dat ook geweest mogen zijn, we hebben er toen nooit iets van gezecht dus het is ten grond uit al hypocriet om dat nu wel te doen.
Ja en nee.
Ja, het zijn mensen zoals ieder ander.
en nee, ze nemen een unieke positie in. Bea is het staatshoofd, en dat hoort zich gewoon niet op te houden met dit soort rechterhanden van de dictatuur.

En ja, kinderen hebben recht op hun opa en oma (als die niet omgebracht zijn in een dictatuur bv) en Maxima mag haar vader zien.
Zoveel ze wil.
Maar niet bij gelegenheden waarbij het staatshoofd zij aan zij in beeld verschijnt met een dergelijk sujet.
Dat is haar pech. Het is lullig op het persoonlijke vlak, maar daar ligt precies het verschil tussen je nichtje en Maxima.
quote:
Die invloed is minimaal en heeft al helemaal niks met de doop te maken, over dingen omdraaien gesproken .
[..]
De invloed is groter dan je denkt en ik draai niets om, dat doe jij:
De doop is die van de tweede dochter van de kroonprins en wordt om die reden live uitgezonden, omdat het in een monarchie relevant is om de ceremonies te laten zien die horen bij dat koningshuis. Daarmee is het bij voorbaat geen privé doop en ook geen ´losse´ gelegenheid.
quote:
...het enige wat wordt beweerd is dat zijn dochter, kleindochter, en schoonzoon niet hoeven te boeten voor zijn daden, dat van het huwelijk was werkelijk hartverscheurend, dat wil je niemand, en helemaal niet Maxima (want daar gaat het inwerklijkheid om) nog een keer aan doen, dat snapt elke boerenlul met enige gevoel in z'n kop.
[..]
Dat is waar. Kinderen en kleinkinderen hoeven niet te boeten voor de daden van de vader. Maar ik herhaal, hij hoort niet op officiele gelegenheden naast het staatshoofd.
Is dat droevig voor Maxima, ja absoluut.
Mag zij hem nooit meer zien. natuurlijk niet. Maar het feit dat haar vader een zeer omstreden en twijfelachtig verleden heeft, mag niet worden verdoezeld omdat dat zielig is voor zijn dochter. Dat is zijn keus geweest en daarom hoort hij niet op dit soort officiele bijeenkomsten.

Zij kan haar vader prive gewoon zien wanneer ze wil, alleen niet in het openbaar.
Dat lijkt me een kleine prijs om te betalen voor de integriteit van het staatshoofd.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:05:19 #57
3542 Gia
User under construction
pi_32403248
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:43 schreef DaveM het volgende:

[..]

Als Richard Darré nog zou leven was hij zeker ook door jou uitgenodigd?
Hoezo óók door mij uitgenodigd? Wie heb ik uitgenodigd dan?
quote:
Die hield zich immers ook niet bezig met moorden, maar was "slechts" Nazi-minister van Landbouw en volgens jouw redenering dus onschuldig.
Als een dochter daarvan getrouwd zou zijn met één van onze prinsen, en deze man zit nergens in de bak, dan zie ik inderdaad geen reden om hem niet bij de doop van een kleinkind te laten zijn.
pi_32403331
hallo Fayle DE DOOP IS GEEN OFFICIELE AANGELEGENHEID, LAAT STAAN EEN STAATSAANGELEGENHEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tjonge..........
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:12:07 #59
3542 Gia
User under construction
pi_32403434
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:02 schreef fayle het volgende:

Dat is haar pech. Het is lullig op het persoonlijke vlak, maar daar ligt precies het verschil tussen je nichtje en Maxima.
Niks pech, want hoe zeer jij en sommige anderen hier op tegen zijn. Je krijgt toch je zin niet.
quote:
Maar ik herhaal, hij hoort niet op officiele gelegenheden naast het staatshoofd.
Is dat droevig voor Maxima, ja absoluut.
Dat is zijn keus geweest en daarom hoort hij niet op dit soort officiele bijeenkomsten.

Zij kan haar vader prive gewoon zien wanneer ze wil, alleen niet in het openbaar.
Dat lijkt me een kleine prijs om te betalen voor de integriteit van het staatshoofd.
Gelukkig heb jij geen vinger in de pap, hè?
Je kan hier zoveel gaan zaniken over wat wel mag en wat niet. Maar het haalt, goddank, helemaal niks uit.

Ik hoop dat de hele familie een leuk doopfeest heeft gehad.
En WA en Maxima: Gefeliciteerd!
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:23:03 #60
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_32403709
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:08 schreef Argento het volgende:
hallo Fayle DE DOOP IS GEEN OFFICIELE AANGELEGENHEID, LAAT STAAN EEN STAATSAANGELEGENHEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tjonge..........
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')