abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32379149
Na de ophef rond het misdadige verleden van papa Zorreguita tijdens de dictatuur in Argentinie, mag de goede man tegenwoordig zonder problemen overal bij zijn.

Morgen live uitgezonden de doop van telg nummer twee et voilá, dictator´s hulp mag gewoon met de koningin op de eerste rij en aan de brunch.

Ik vind het een schande.

Waarom wond iedereen zich op over Mabel´s affaires met criminelen van hollandse bodem die ´slechts´ elkaar om plachten te brengen, als de kroon gewoon luncht met een van de ministers uit de gruwelijkste periode in de geschiedenis van Argentinie!

Walg.
pi_32379183
-edit trollreactie -

[ Bericht 47% gewijzigd door Mutant01 op 18-11-2005 18:16:54 ]
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:17:17 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32379236
Waarom doet Nederland zo krampachtig moeilijk over het Videla regime als het ten tijde van het gebeuren gewoon goed voor de handel was? Toen was het geen enkel probleem en nu wel?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32379463
Die man zou ook persona non grata moeten zijn, maar doofpot en koninkkijk huis zijn belangrijker.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:28:10 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32379497
Wat mij betreft is die kerel van harte welkom hier. Het zal me een reet roesten wat ie heeft uitgespookt allemaal. Hij zal vast genezen zijn van zijn daden.

Het boeit me sowieso vrij weinig nog.

Waarom iemand blijven weren voor wat hij in het verleden gedaan heeft?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:32:55 #6
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_32379602
God, gewoon omdat hij een figurant was in een regime wat ons niet helemaal aanstond? Bush mag toch ook nog steeds bij ons over de vloer komen. En onze grote KGB vriend uit Rusland...
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:43:29 #7
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32379855
Wat mij betreft is het een familieaangelegenheid en mogen de ouders zelf weten wie zie op de doop van hun kind willen uitnodigen. Dat het rechtstreeks op tv wordt uitgezonden en dat veel mensen dit willen zien is geen argument om die man te verbieden om te komen.
pi_32379875
Die beste man is de grootvader van Prinses Alexia, en een doop is een familieaangelegenheid. Dus daar hoort ie bij.

Gezemel altijd. 't Wordt erg oud nu
(Un)masking for the greater good.
pi_32380176
Het is Zorreguieta trouwens.
pi_32380181
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 18:44 schreef Natalie het volgende:
Die beste man is de grootvader van Prinses Alexia, en een doop is een familieaangelegenheid. Dus daar hoort ie bij.

Gezemel altijd. 't Wordt erg oud nu
Je hebt gelijk....laten we die doden maar vergeten...je kende ze toch niet dus wat zou jou het boeien?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:00:48 #11
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32380342
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 18:54 schreef wonko het volgende:

[..]

Je hebt gelijk....laten we die doden maar vergeten...je kende ze toch niet dus wat zou jou het boeien?
Daar gaat 't niet om, mop. 't Gaat om een prinsesje wat gedoopt wordt, en haar opa hoort daarbij. Dat die man vroeger minister was in een fout regime, dat praat niemand goed, maar moet Prinses Alexia daarvoor boeten? Moet zijn dochter Prinses Máxima daar (normaals) voor boeten?

Nee, ik vind van niet.

Dat jij dat kennelijk vindt dat Máxima en Alexia daar wél voor moeten boeten, dat boeit me eigenlijk geen ene moer.
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:08:24 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32380576
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 18:54 schreef wonko het volgende:

[..]

Doden waar de Nederlandse regering en het zakenleven totaal maling aan had toen er geld viel te halen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32380599
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:00 schreef Natalie het volgende:

[..]

Daar gaat 't niet om, mop. 't Gaat om een prinsesje wat gedoopt wordt, en haar opa hoort daarbij. Dat die man vroeger minister was in een fout regime, dat praat niemand goed, maar moet Prinses Alexia daarvoor boeten? Moet zijn dochter Prinses Máxima daar (normaals) voor boeten?

Nee, ik vind van niet.

Dat jij dat kennelijk vindt dat Máxima en Alexia daar wél voor moeten boeten, dat boeit me eigenlijk geen ene moer.
De mensen die vermoord zijn hadden en waren ook kinderen....die hadden ook bij hun familie moeten zijn. Dat jij van alles omdraait en ervan maakt dat Maxima en haar spruit het slachtoffer van wat gewenste maatregelen worden is totaal irrelevant.

[ Bericht 0% gewijzigd door wonko op 18-11-2005 19:18:19 ]
pi_32380621
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Doden waar de Nederlandse regering en het zakenleven totaal maling aan had toen er geld viel te halen.
Ah, dus men moet maar doen of de neus bloedt...net als toen?
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:12:39 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32380712
Het is aan het het volk volk van Argentinie om daar over te oordelen. En het is en blijft de vader van Maxima.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32380815
Laat hem maar gewoon komen hoor!
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:23:07 #17
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32381041
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:09 schreef wonko het volgende:

[..]

De mensen die vermoord zijn hadden en waren ook kinderen....die hadden ook bij hun familie moeten zijn. Dat jij van alles omdraait en ervan maakt dat Maxima en haar spruit het slachtoffer van wat gewenste maatregelen is totaal irrelevant.
Joh, is het zo? Draai ik alles om? Het is toch echt Alexia's doop waar het hier om draait, niet om het Videla-regime die (ja) fout was en (ja) veel onnodige doden tot gevolg heeft gehad.

Kijk, ik vind het goed dat je het naar voren brengt en het volledig met je eens dat dat regime hartstikke fout was, maar denk ook eens aan dat Prinsesje, vind je niet dat haar opa daarbij hoort te zijn?
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:23:14 #18
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_32381044
Wat een bull allemaal. Die man is opa van onze toekomstige koningin en is nooit ergens voor veroordeeld en dus onschuldig. Hoe kan je een man weigeren als hij geen aantoonbare fouten heeft gemaakt.
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:32:11 #19
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32381321
dat gedweep met dat stomme koningshuis, ik kan er met mijn pet niet bij. Zelfs in dit topic
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_32381639
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 18:54 schreef Black_Tulip het volgende:
Het is Zorreguieta trouwens.
Mods.. Kan die spellingsfout in de TT veranderd worden?
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:51:13 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32381906
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:43 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Mods.. Kan die spellingsfout in de TT veranderd worden?
Mag een FA het ook doen?
pi_32382601
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:23 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Wat een bull allemaal. Die man is opa van onze toekomstige koningin en is nooit ergens voor veroordeeld en dus onschuldig. Hoe kan je een man weigeren als hij geen aantoonbare fouten heeft gemaakt.
om maar even een extreem voorbeeld te nemen; hitler is ook nooit veroordeeld dus wat is je punt?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_32382781
Het is inderdaad aan Argentinie om het te veroordelen voor zijn daden. Dat hebben ze niet gedaan, dus wij hebben GEEN en-kel recht van spreken!
En hem vergelijken met Hitler is een kul-vergelijking, Hitler is nooit veroordeeld omdat ie al dood was voordat ze hem konden pakken.
De doop is ook geen staatsaangelegenheid, maar een prive-aangelegenheid. Waar wij geen flikker mee te maken hebben als volk.
Het wordt inderdaad een beetje vermoeiend
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32382932
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:22 schreef Thisbe het volgende:
Het is inderdaad aan Argentinie om het te veroordelen voor zijn daden. Dat hebben ze niet gedaan, dus wij hebben GEEN en-kel recht van spreken!
En hem vergelijken met Hitler is een kul-vergelijking, Hitler is nooit veroordeeld omdat ie al dood was voordat ze hem konden pakken.
De doop is ook geen staatsaangelegenheid, maar een prive-aangelegenheid. Waar wij geen flikker mee te maken hebben als volk.
Helemaal mee eens.
pi_32383240
Inderdaad schandalig dat een voormalig lid van een gruwelregime zonder problemen Nederland binnen mag, enkel omdat het familie van de Oranjes is.

Maar uiteraard hoor je onze oranje-gekleurde media hier niet over.
pi_32383347
daarom zou Nederland een republiek moeten worden..
als Balkenende dan vriendjes wordt met Pinochet moet ie zelf weten maar kiezers zal 'ie er niet mee trekken
pi_32383384
quote:
Onzin, Milosevic wordt ook niet door zijn eigen land berecht.
Maar wacht, jij vindt de berechting van Milosevic natuurlijk ook "vermoeiend".

Je zou denk ik wel anders praten als je zelf vermoorde familieleden in Argentinië had.
  vrijdag 18 november 2005 @ 20:44:37 #28
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32383410
quote:
Hitler is nooit veroordeeld omdat ie al dood was voordat ze hem konden pakken.
En Zorreguieta is net het land uit gevlucht.

Ik zie wel een vergelijking hoor.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32383470
men denkt dat we al een beetje gewend zijn aan het idee dat mevrouw Zorreguietta haar pappa af en toe wil zien ofzo. Maxima is namelijk al zo voorbeeldig geintegreerd en doet zoveel goeds blijkbaar dat we dit maar door de vingers moeten zien
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32383564
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:23 schreef Natalie het volgende:

[..]

Joh, is het zo? Draai ik alles om? Het is toch echt Alexia's doop waar het hier om draait, niet om het Videla-regime die (ja) fout was en (ja) veel onnodige doden tot gevolg heeft gehad.

Kijk, ik vind het goed dat je het naar voren brengt en het volledig met je eens dat dat regime hartstikke fout was, maar denk ook eens aan dat Prinsesje, vind je niet dat haar opa daarbij hoort te zijn?
Opa hoort in principe daarbij te zijn...maar om hem nu zo te belonen voor zijn lafheid. Laat hem dan eerst eens spijt betonen voor het gebeurde...dat is het minste wat meneer kan doen.
pi_32383632
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:23 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Wahahahaha...is nergens voor veroordeeld en dus onschuldig???

Laat me niet lachen zeg...er zijn massa daders en medeplichtigen van misdaden die niet veroordeeld zijn...die zijn dan ook niet schuldig zeker...wahahahahahahaha...de domheid zeg....hier kan ik niet normaal meer op reageren...wahahahahahahahahahahahaha.
pi_32383748
quote:
Het internationale gerechtshof in Den Haag...iemand?
quote:
Zoals gezegd is deze man ook gevlucht.
quote:
Wij als volk betalen ervoor...mogen we echt wel wat over te zeggen hebben.
quote:
Ach gossie...komen ze aan je geliefde koningshuis? Of is het moeilijk je in te denken hoe het is om familieleden vermist te hebben...die bijna of helemaal zeker vermoord zijn door een regime wat deze man steunde...waaraan hij dus medeplichtig was. Maar ja...het is de ver van je bedshow weer...het raakt je niet dus boeien die doden je niet.
pi_32383900
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:50 schreef wonko het volgende:

[..]

Opa hoort in principe daarbij te zijn...maar om hem nu zo te belonen voor zijn lafheid. Laat hem dan eerst eens spijt betonen voor het gebeurde...dat is het minste wat meneer kan doen.
Inderdaad, plus een financieel gebaar richting de slachtoffers.
Maar voor de gemiddelde oranjegezinde was 1 keertje vrijwillig wegblijven bij een huwelijk genoeg boetedoening voor opa.
pi_32384021
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:56 schreef wonko het volgende:

[..]

Het internationale gerechtshof in Den Haag...iemand?
[..]

Zoals gezegd is deze man ook gevlucht.
[..]

Wij als volk betalen ervoor...mogen we echt wel wat over te zeggen hebben.
[..]

Ach gossie...komen ze aan je geliefde koningshuis? Of is het moeilijk je in te denken hoe het is om familieleden vermist te hebben...die bijna of helemaal zeker vermoord zijn door een regime wat deze man steunde...waaraan hij dus medeplichtig was. Maar ja...het is de ver van je bedshow weer...het raakt je niet dus boeien die doden je niet.
Lees je eens even in over de bevoegdheden van het Internationaal Gerechtshof?
Naar mijn weten woont hij nog steeds in Argentinie.
Ik heb nergens gezegd dat de doden mij niet boeien. Ik ben zelfs van mening dat hij mede-schuldig is...Wij hebben alleen de juridische middelen niet om hem aan te pakken, en we hebben dus ook het recht niet om hem toegang tot het land te ontzeggen.
Verder hebben Nederlanders boter op hun hoofd, toen er gevoetbald moest worden in Argentinie tijdens de Junta, jammerde niemand over de schending van de mensenrechten
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:33:45 #35
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32384731
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:06 schreef Thisbe het volgende:

Verder hebben Nederlanders boter op hun hoofd, toen er gevoetbald moest worden in Argentinie tijdens de Junta, jammerde niemand over de schending van de mensenrechten
Oh? Zegt de actie "Bloed aan de paal" van Neerlands Hoop je niets?
pi_32386059
Het koningshuis is géen normaal huis en die doop is géén gewone doop : zie alleen al het feit dat het live wordt uitgezonden. Dat gebeurt neem ik aan niet met de doop van je nichtje.

De koningin en haar zoon die in de toekomst wellicht koning wordt (tenzij we er een republiek van maken) hebben in Nederland niet louter een ceremoniele functie. Koning/in is hier het staatshoofd en heeft daadwerkelijk invloed ook nog via bv formateur en benoeming.

Zij hoort geen gezellige familiebijeenkomsten te hebben met een man als Zorreguieta die onmogelijk niet geweten kan hebben wat zijn kabinet uitvoerde.
Als ze een gewone oma geweest was, en Wlim een doodgewone buurman zonder enige invloed maakte dit me allemaal minder uit. Maar het (toekomstige) staatshoofd zou niet op een officiele situatie samen met een dergelijke man moeten zijn.

En wat Zorreguieta zelf betreft: hij heeft nooit enig blijk gegeven van spijt of zelfs van erkenning van wat er in die dagen gebeurt is. Dat hij nooit vervolgd is, heeft meer te maken met de moeite die het kost om een land dat jarenlang geteisterd is door mensonterende én economische malaise weer op te bouwen, een democratie te herstellen. Dat blijkt ook in andere voormalige dictaturen: vooruit kijken is aanvankelijk voor velen noodzakelijker dan afrekenen met het verleden. Kijk naar Duitsland: pas ver in de jaren zestig werden daar vragen gesteld over de rol die ouders en grootouders gespeeld hadden in de jaren dertig en veertig.
Dat de man niet veroordeeld of vervolgd is, zegt dus helemaal niets over zijn ´onschuld´.
Willens en wetens nam hij deel aan een onmenselijk beleid , hij zou op geen enkele manier zichtbaar moeten zijn met het staatshoofd.

Overigens, zolang wij betalen voor het koningshuis, mogen we toch als burgers minstens ook eisen stellen aan de grenzen van het acceptabele.

Voor al diegenen die zich opwinden over dit topic, omdat die arme mensen nu hun privacy moeten krijgen, zeg ik simpelweg: jammer dat oranjekoorts je blind maakt voor Onrecht en je alleen kijkt naar onrecht.
pi_32386395
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:06 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Lees je eens even in over de bevoegdheden van het Internationaal Gerechtshof?
Naar mijn weten woont hij nog steeds in Argentinie.
Ik heb nergens gezegd dat de doden mij niet boeien. Ik ben zelfs van mening dat hij mede-schuldig is...Wij hebben alleen de juridische middelen niet om hem aan te pakken, en we hebben dus ook het recht niet om hem toegang tot het land te ontzeggen.
Niemand? Dat kan ik me niet voorstellen. Het is wel zo dat voetbal omgeven wordt door een hondsdolle meute voetbalhuillies voor wie niets te gek is om hun cluppie of team de vrije hand te geven...als er maar gespeeld wordt.

En wat betreft die juridische middelen....er zullen echt wel gronden zijn waarop we meneer de toegang tot het land kunnen weigeren.
pi_32386433
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:23 schreef fayle het volgende:
Het koningshuis is géen normaal huis en die doop is géén gewone doop : zie alleen al het feit dat het live wordt uitgezonden. Dat gebeurt neem ik aan niet met de doop van je nichtje.
Ondanks de rol die ze vervullen zijn de leden net zo goed mensen als het nichtje van mij, jou of Natalie. Hun leven is al zo anders dan dat van jou en mij, zoveel meer verantwoordelijkheid, altijd op je vingers gekeken worden, waar je ook bent, wat je ook doet. Voor Maxima en voor de kinderen is het belangrijk dat zij hun Opa kennen, ondanks wat hij vroeger gedaan heeft, hoe erg dat ook geweest mogen zijn, we hebben er toen nooit iets van gezecht dus het is ten grond uit al hypocriet om dat nu wel te doen.
quote:
De koningin en haar zoon die in de toekomst wellicht koning wordt (tenzij we er een republiek van maken) hebben in Nederland niet louter een ceremoniele functie. Koning/in is hier het staatshoofd en heeft daadwerkelijk invloed ook nog via bv formateur en benoeming.
Die invloed is minimaal en heeft al helemaal niks met de doop te maken, over dingen omdraaien gesproken .
quote:
Zij hoort geen gezellige familiebijeenkomsten te hebben met een man als Zorreguieta die onmogelijk niet geweten kan hebben wat zijn kabinet uitvoerde.
Als ze een gewone oma geweest was, en Wlim een doodgewone buurman zonder enige invloed maakte dit me allemaal minder uit. Maar het (toekomstige) staatshoofd zou niet op een officiele situatie samen met een dergelijke man moeten zijn.
Ach doe normaal wat maakt het uit voor een doop wat die man gedaan heeft, het gaat om de doop van zijn kleindochter nota bene, en het zal er niet minder of meer gezellig om worden door het feit dat hij erbij is sterker nog waarschijnlijk maakt het allemaal weinig uit. Of denk je nu werkelijk dat onze toekomstige koningin voor het leven beinvloed is nu haar criminele Opa bij de doop van haar zusje aanwezig is, laat me niet lachen .
quote:
En wat Zorreguieta zelf betreft: hij heeft nooit enig blijk gegeven van spijt of zelfs van erkenning van wat er in die dagen gebeurt is. Dat hij nooit vervolgd is, heeft meer te maken met de moeite die het kost om een land dat jarenlang geteisterd is door mensonterende én economische malaise weer op te bouwen, een democratie te herstellen. Dat blijkt ook in andere voormalige dictaturen: vooruit kijken is aanvankelijk voor velen noodzakelijker dan afrekenen met het verleden. Kijk naar Duitsland: pas ver in de jaren zestig werden daar vragen gesteld over de rol die ouders en grootouders gespeeld hadden in de jaren dertig en veertig.
Dat de man niet veroordeeld of vervolgd is, zegt dus helemaal niets over zijn ´onschuld´.
Willens en wetens nam hij deel aan een onmenselijk beleid , hij zou op geen enkele manier zichtbaar moeten zijn met het staatshoofd.
Niemand zegt ook dat de goede man onschuldig is, het enige wat wordt beweerd is dat zijn dochter, kleindochter, en schoonzoon niet hoeven te boeten voor zijn daden, dat van het huwelijk was werkelijk hartverscheurend, dat wil je niemand, en helemaal niet Maxima (want daar gaat het inwerklijkheid om) nog een keer aan doen, dat snapt elke boerenlul met enige gevoel in z'n kop.
quote:
Overigens, zolang wij betalen voor het koningshuis, mogen we toch als burgers minstens ook eisen stellen aan de grenzen van het acceptabele.
Nee dat mag je niet, en zoveel betaal je niet het spijt me je uit je droom te helpen... En als laatste, oranjekoorts maakt me niet blind, ik heb niks met het koningshuis, waarschijnlijk heeft de Koning of Koninging binnenkort geen significante invloed op welk politiek proces dan ook, en dan nog zie ik niet hoe dit verband houdt met de doop van een klein meisje, en de aanwezigheid van haar Opa daarbij. Het spijt me.
We hebben het nog steeds leuk
pi_32386440
quote:

Voor al diegenen die zich opwinden over dit topic, omdat die arme mensen nu hun privacy moeten krijgen, zeg ik simpelweg: jammer dat oranjekoorts je blind maakt voor Onrecht en je alleen kijkt naar onrecht.
Hear hear!!
pi_32386665
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:38 schreef RDC het volgende:
Ondanks de rol die ze vervullen zijn de leden net zo goed mensen als het nichtje van mij, jou of Natalie. Hun leven is al zo anders dan dat van jou en mij, zoveel meer verantwoordelijkheid, altijd op je vingers gekeken worden, waar je ook bent, wat je ook doet. Voor Maxima en voor de kinderen is het belangrijk dat zij hun Opa kennen, ondanks wat hij vroeger gedaan heeft, hoe erg dat ook geweest mogen zijn, we hebben er toen nooit iets van gezecht dus het is ten grond uit al hypocriet om dat nu wel te doen.
Moord verjaart niet.
quote:
Die invloed is minimaal en heeft al helemaal niks met de doop te maken, over dingen omdraaien gesproken .
Right...de invloed is minimaal. En die mensen zijn wel het gezicht van dit land. Die moeten zich niet inlaten met personen met een dergelijke achtergrond.
quote:
Ach doe normaal wat maakt het uit voor een doop wat die man gedaan heeft, het gaat om de doop van zijn kleindochter nota bene, en het zal er niet minder of meer gezellig om worden door het feit dat hij erbij is sterker nog waarschijnlijk maakt het allemaal weinig uit. Of denk je nu werkelijk dat onze toekomstige koningin voor het leven beinvloed is nu haar criminele Opa bij de doop van haar zusje aanwezig is, laat me niet lachen .
Dan lach je toch..zoals gezegd zijn die mensen het smoel van dit land.
quote:
Niemand zegt ook dat de goede man onschuldig is, het enige wat wordt beweerd is dat zijn dochter, kleindochter, en schoonzoon niet hoeven te boeten voor zijn daden, dat van het huwelijk was werkelijk harverscheurend, dat wil je niemand, en helemaal niet Maxima (want daar gaat het inwerklijkheid om) nog een keer aan doen, dat snapt elke boerenlul met enige gevoel in z'n kop.
Oh jee...de beledigingen komen om de hoek kijken...de emoties lopen hoog op...en die baby...die weet van niets want die heeft totaal geen besef van wat er gebeurt...die zal het worst zijn of opa er is of niet. En dat Maxima zich zo graag inlaat met die misdadiger pleit niet voor haar.
quote:
Nee dat mag je niet, en zoveel betaal je niet het spijt me je uit je droom te helpen... En als laatste, oranjekoorts maakt me niet blind, ik heb niks met het koningshuis, waarschijnlijk heeft de Koning of Koninging binnenkort geen significante invloed op welk politiek proces dan ook, en dan nog zie ik niet hoe dit verband houdt met de doop van een klein meisje, en de aanwezigheid van haar Opa daarbij. Het spijt me.
Gaat het weer een beetje? Zoals gezegd zal dat kleine meisje bij die doop niet beseffen of opa er wel of niet is...want ze zal die man niet eens herkennen als zijnde opa..laat staan dat ze het beseft.
En aangezien dat kleine meisje dit land ooit eens ergens moet vertegenwoordigen is het niet wenselijk om haar ongevraagd bij haar doop te associeren met iemand die medeplichtig is aan moord en daar nooit spijt voor heeft betuigd.
pi_32386712
Zelfs de argentijnse oppositie heeft geen problemen met deze man. Dus fout zal hij niet geweest zijn.
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:50:09 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32386783
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:48 schreef vidivici het volgende:
Dus fout zal hij niet geweest zijn.
Hoogstens een koe laten verdwijnen, voor op de barbecue?
pi_32386928
Dit is ook precies waarom ik er pertinent op tegen was dat Maxima met WA trouwde.

En het argument dat Maxima en Alexia recht hebben op hun vader en opa slaat ook niet echt ergens op. Zullen we dan voortaan ook maar geen criminelen berechten die kinderen of kleinkinderen hebben?

Het gaat mij erom dat een man die in een uitermate slecht regime zat, nu een status krijgt doordat zijn dochter met een prins getrouwd is (en reken maar van yes dat er daardoor deuren voor 'm open gaan die anders gesloten zouden blijven).
pi_32387103
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:38 schreef RDC het volgende:

[..]

Ondanks de rol die ze vervullen zijn de leden net zo goed mensen als het nichtje van mij, jou of Natalie. Hun leven is al zo anders dan dat van jou en mij, zoveel meer verantwoordelijkheid, altijd op je vingers gekeken worden, waar je ook bent, wat je ook doet.
Daar kiezen ze zelf voor.
quote:
Voor Maxima en voor de kinderen is het belangrijk dat zij hun Opa kennen, ondanks wat hij vroeger gedaan heeft, hoe erg dat ook geweest mogen zijn, we hebben er toen nooit iets van gezecht dus het is ten grond uit al hypocriet om dat nu wel te doen.
Vroeger is er genoeg tegen dat regime geprotesteerd, of telt het pas als een meerderheid dat doet?
quote:
Niemand zegt ook dat de goede man onschuldig is, het enige wat wordt beweerd is dat zijn dochter, kleindochter, en schoonzoon niet hoeven te boeten voor zijn daden, dat van het huwelijk was werkelijk hartverscheurend, dat wil je niemand, en helemaal niet Maxima (want daar gaat het inwerklijkheid om) nog een keer aan doen, dat snapt elke boerenlul met enige gevoel in z'n kop.
Volgens jou is het de schuld van Nederland dat hij niet welkom was bij het huwelijk?
Lijkt me heel normaal dat bepaalde mensen geweigerd worden, of zijn Pinochet en Bouterse voor jou ook gewoon welkom (die zijn immers ook nooit veroordeeld voor ernstige misdrijven)?

Het probleem is dat Justitie een oogje toeknijpt, het probleem is niet de mensen die dit aan de kaak stellen. Dus graag niet de naar mensen als fayle, wonko of ondergetekende schuiven.

En ze kunnen hun feestje ook gewoon in Argentinië vieren, dan kan opa er gewoon bij zijn, dus niemand die contact tussen opa en kleindochter verbiedt.
pi_32387153
ik vind dat de kinderen van dutroux ook niet hoeven te boeten voor zn daden, gewoon pappie overal bij halen dan maar
pi_32387503
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 23:02 schreef DaveM het volgende:

Lijkt me heel normaal dat bepaalde mensen geweigerd worden, of zijn Pinochet en Bouterse voor jou ook gewoon welkom (die zijn immers ook nooit veroordeeld voor ernstige misdrijven)?

Het probleem is dat Justitie een oogje toeknijpt
Bouterse is bij verstek veroordeeld voor zijn daden in Nederland, hij wordt alleen niet uitgeleverd. Pinochet is volgens mij niet veroordeeld omdat ie zijn vonnis niet zou begrijpen, en dat hij te ziek was (flauwekul argument)
Justitie knijpt geen oogje dicht, justitie heeft gewoon geen rechtsmacht over misdaden die in een ander land begaan zijn.
Iamand zei hierboven dat ie niet veroordeeld is omdat het land weer opgebouwd moet worden, ik denk dat dit inderdaad het geval is. Maar het blijft nog steeds aan Argentinie.
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:03:07 #47
3542 Gia
User under construction
pi_32392529
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 22:46 schreef wonko het volgende:

[..]

Moord verjaart niet.
Dan moeten ze hem in Argentinië oppakken. Niet zo moeilijk toch? Hij zit overduidelijk niet ergens ondergedoken.

Zolang iemand niet veroordeeld is, is hij niet schuldig bevonden. Er is geen enkele reden om deze man te weigeren zijn dochter en kleindochters op te zoeken.

Mijnheer Zorreguieta, welkom in Nederland!!
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:04:39 #48
3542 Gia
User under construction
pi_32392543
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 23:03 schreef DrDentz het volgende:
ik vind dat de kinderen van dutroux ook niet hoeven te boeten voor zn daden, gewoon pappie overal bij halen dan maar
Dutroux zit in de gevangenis. Mijnheer Zorreguieta niet.
pi_32392903
Hoe laat komt dat dopen op tv? Of komt het niet op tv en wordt het in besloten kring gedaan?
pi_32394653
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:03 schreef Gia het volgende:

Mijnheer Zorreguieta, welkom in Nederland!!
Als Richard Darré nog zou leven was hij zeker ook door jou uitgenodigd?
Die hield zich immers ook niet bezig met moorden, maar was "slechts" Nazi-minister van Landbouw en volgens jouw redenering dus onschuldig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')