Je hebt gelijk....laten we die doden maar vergeten...je kende ze toch niet dus wat zou jou het boeien?quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:44 schreef Natalie het volgende:
Die beste man is de grootvader van Prinses Alexia, en een doop is een familieaangelegenheid. Dus daar hoort ie bij.
Gezemel altijd. 't Wordt erg oud nu
Daar gaat 't niet om, mop. 't Gaat om een prinsesje wat gedoopt wordt, en haar opa hoort daarbij. Dat die man vroeger minister was in een fout regime, dat praat niemand goed, maar moet Prinses Alexia daarvoor boeten? Moet zijn dochter Prinses Máxima daar (normaals) voor boeten?quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:54 schreef wonko het volgende:
[..]
Je hebt gelijk....laten we die doden maar vergeten...je kende ze toch niet dus wat zou jou het boeien?
Doden waar de Nederlandse regering en het zakenleven totaal maling aan had toen er geld viel te halen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:54 schreef wonko het volgende:
[..]
Je hebt gelijk....laten we die doden maar vergeten...je kende ze toch niet dus wat zou jou het boeien?
De mensen die vermoord zijn hadden en waren ook kinderen....die hadden ook bij hun familie moeten zijn. Dat jij van alles omdraait en ervan maakt dat Maxima en haar spruit het slachtoffer van wat gewenste maatregelen worden is totaal irrelevant.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
Daar gaat 't niet om, mop. 't Gaat om een prinsesje wat gedoopt wordt, en haar opa hoort daarbij. Dat die man vroeger minister was in een fout regime, dat praat niemand goed, maar moet Prinses Alexia daarvoor boeten? Moet zijn dochter Prinses Máxima daar (normaals) voor boeten?
Nee, ik vind van niet.
Dat jij dat kennelijk vindt dat Máxima en Alexia daar wél voor moeten boeten, dat boeit me eigenlijk geen ene moer.
Ah, dus men moet maar doen of de neus bloedt...net als toen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Doden waar de Nederlandse regering en het zakenleven totaal maling aan had toen er geld viel te halen.
Joh, is het zo? Draai ik alles om? Het is toch echt Alexia's doop waar het hier om draait, niet om het Videla-regime die (ja) fout was en (ja) veel onnodige doden tot gevolg heeft gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:09 schreef wonko het volgende:
[..]
De mensen die vermoord zijn hadden en waren ook kinderen....die hadden ook bij hun familie moeten zijn. Dat jij van alles omdraait en ervan maakt dat Maxima en haar spruit het slachtoffer van wat gewenste maatregelen is totaal irrelevant.
Mods.. Kan die spellingsfout in de TT veranderd worden?quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:54 schreef Black_Tulip het volgende:
Het is Zorreguieta trouwens.
Mag een FA het ook doen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:43 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mods.. Kan die spellingsfout in de TT veranderd worden?
om maar even een extreem voorbeeld te nemen; hitler is ook nooit veroordeeld dus wat is je punt?quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:23 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Wat een bull allemaal. Die man is opa van onze toekomstige koningin en is nooit ergens voor veroordeeld en dus onschuldig. Hoe kan je een man weigeren als hij geen aantoonbare fouten heeft gemaakt.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:22 schreef Thisbe het volgende:
Het is inderdaad aan Argentinie om het te veroordelen voor zijn daden. Dat hebben ze niet gedaan, dus wij hebben GEEN en-kel recht van spreken!
En hem vergelijken met Hitler is een kul-vergelijking, Hitler is nooit veroordeeld omdat ie al dood was voordat ze hem konden pakken.
De doop is ook geen staatsaangelegenheid, maar een prive-aangelegenheid. Waar wij geen flikker mee te maken hebben als volk.
Het wordt inderdaad een beetje vermoeiend![]()
Onzin, Milosevic wordt ook niet door zijn eigen land berecht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:22 schreef Thisbe het volgende:
Het is inderdaad aan Argentinie om het te veroordelen voor zijn daden. Dat hebben ze niet gedaan, dus wij hebben GEEN en-kel recht van spreken!
En Zorreguieta is net het land uit gevlucht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:22 schreef Thisbe het volgende:
Hitler is nooit veroordeeld omdat ie al dood was voordat ze hem konden pakken.
Opa hoort in principe daarbij te zijn...maar om hem nu zo te belonen voor zijn lafheid. Laat hem dan eerst eens spijt betonen voor het gebeurde...dat is het minste wat meneer kan doen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:23 schreef Natalie het volgende:
[..]
Joh, is het zo? Draai ik alles om? Het is toch echt Alexia's doop waar het hier om draait, niet om het Videla-regime die (ja) fout was en (ja) veel onnodige doden tot gevolg heeft gehad.
Kijk, ik vind het goed dat je het naar voren brengt en het volledig met je eens dat dat regime hartstikke fout was, maar denk ook eens aan dat Prinsesje, vind je niet dat haar opa daarbij hoort te zijn?
Wahahahaha...is nergens voor veroordeeld en dus onschuldig???quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:23 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Wat een bull allemaal. Die man is opa van onze toekomstige koningin en is nooit ergens voor veroordeeld en dus onschuldig. Hoe kan je een man weigeren als hij geen aantoonbare fouten heeft gemaakt.
Het internationale gerechtshof in Den Haag...iemand?quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:22 schreef Thisbe het volgende:
Zoals gezegd is deze man ook gevlucht.quote:En hem vergelijken met Hitler is een kul-vergelijking, Hitler is nooit veroordeeld omdat ie al dood was voordat ze hem konden pakken.
Wij als volk betalen ervoor...mogen we echt wel wat over te zeggen hebben.quote:De doop is ook geen staatsaangelegenheid, maar een prive-aangelegenheid. Waar wij geen flikker mee te maken hebben als volk.
Ach gossie...komen ze aan je geliefde koningshuis? Of is het moeilijk je in te denken hoe het is om familieleden vermist te hebben...die bijna of helemaal zeker vermoord zijn door een regime wat deze man steunde...waaraan hij dus medeplichtig was. Maar ja...het is de ver van je bedshow weer...het raakt je niet dus boeien die doden je niet.quote:Het wordt inderdaad een beetje vermoeiend![]()
Inderdaad, plus een financieel gebaar richting de slachtoffers.quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:50 schreef wonko het volgende:
[..]
Opa hoort in principe daarbij te zijn...maar om hem nu zo te belonen voor zijn lafheid. Laat hem dan eerst eens spijt betonen voor het gebeurde...dat is het minste wat meneer kan doen.
Lees je eens even in over de bevoegdheden van het Internationaal Gerechtshof?quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:56 schreef wonko het volgende:
[..]
Het internationale gerechtshof in Den Haag...iemand?
[..]
Zoals gezegd is deze man ook gevlucht.
[..]
Wij als volk betalen ervoor...mogen we echt wel wat over te zeggen hebben.
[..]
Ach gossie...komen ze aan je geliefde koningshuis? Of is het moeilijk je in te denken hoe het is om familieleden vermist te hebben...die bijna of helemaal zeker vermoord zijn door een regime wat deze man steunde...waaraan hij dus medeplichtig was. Maar ja...het is de ver van je bedshow weer...het raakt je niet dus boeien die doden je niet.
Oh? Zegt de actie "Bloed aan de paal" van Neerlands Hoop je niets?quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:06 schreef Thisbe het volgende:
Verder hebben Nederlanders boter op hun hoofd, toen er gevoetbald moest worden in Argentinie tijdens de Junta, jammerde niemand over de schending van de mensenrechten
Niemand? Dat kan ik me niet voorstellen. Het is wel zo dat voetbal omgeven wordt door een hondsdolle meute voetbalhuillies voor wie niets te gek is om hun cluppie of team de vrije hand te geven...als er maar gespeeld wordt.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:06 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Lees je eens even in over de bevoegdheden van het Internationaal Gerechtshof?
Naar mijn weten woont hij nog steeds in Argentinie.
Ik heb nergens gezegd dat de doden mij niet boeien. Ik ben zelfs van mening dat hij mede-schuldig is...Wij hebben alleen de juridische middelen niet om hem aan te pakken, en we hebben dus ook het recht niet om hem toegang tot het land te ontzeggen.
Verder hebben Nederlanders boter op hun hoofd, toen er gevoetbald moest worden in Argentinie tijdens de Junta, jammerde niemand over de schending van de mensenrechten
Ondanks de rol die ze vervullen zijn de leden net zo goed mensen als het nichtje van mij, jou of Natalie. Hun leven is al zo anders dan dat van jou en mij, zoveel meer verantwoordelijkheid, altijd op je vingers gekeken worden, waar je ook bent, wat je ook doet. Voor Maxima en voor de kinderen is het belangrijk dat zij hun Opa kennen, ondanks wat hij vroeger gedaan heeft, hoe erg dat ook geweest mogen zijn, we hebben er toen nooit iets van gezecht dus het is ten grond uit al hypocriet om dat nu wel te doen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:23 schreef fayle het volgende:
Het koningshuis is géen normaal huis en die doop is géén gewone doop : zie alleen al het feit dat het live wordt uitgezonden. Dat gebeurt neem ik aan niet met de doop van je nichtje.
Die invloed is minimaal en heeft al helemaal niks met de doop te maken, over dingen omdraaien gesprokenquote:Op vrijdag 18 november 2005 22:23 schreef fayle het volgende:
De koningin en haar zoon die in de toekomst wellicht koning wordt (tenzij we er een republiek van maken) hebben in Nederland niet louter een ceremoniele functie. Koning/in is hier het staatshoofd en heeft daadwerkelijk invloed ook nog via bv formateur en benoeming.
Ach doe normaal wat maakt het uit voor een doop wat die man gedaan heeft, het gaat om de doop van zijn kleindochter nota bene, en het zal er niet minder of meer gezellig om worden door het feit dat hij erbij is sterker nog waarschijnlijk maakt het allemaal weinig uit. Of denk je nu werkelijk dat onze toekomstige koningin voor het leven beinvloed is nu haar criminele Opa bij de doop van haar zusje aanwezig is, laat me niet lachenquote:Op vrijdag 18 november 2005 22:23 schreef fayle het volgende:
Zij hoort geen gezellige familiebijeenkomsten te hebben met een man als Zorreguieta die onmogelijk niet geweten kan hebben wat zijn kabinet uitvoerde.
Als ze een gewone oma geweest was, en Wlim een doodgewone buurman zonder enige invloed maakte dit me allemaal minder uit. Maar het (toekomstige) staatshoofd zou niet op een officiele situatie samen met een dergelijke man moeten zijn.
Niemand zegt ook dat de goede man onschuldig is, het enige wat wordt beweerd is dat zijn dochter, kleindochter, en schoonzoon niet hoeven te boeten voor zijn daden, dat van het huwelijk was werkelijk hartverscheurend, dat wil je niemand, en helemaal niet Maxima (want daar gaat het inwerklijkheid om) nog een keer aan doen, dat snapt elke boerenlul met enige gevoel in z'n kop.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:23 schreef fayle het volgende:
En wat Zorreguieta zelf betreft: hij heeft nooit enig blijk gegeven van spijt of zelfs van erkenning van wat er in die dagen gebeurt is. Dat hij nooit vervolgd is, heeft meer te maken met de moeite die het kost om een land dat jarenlang geteisterd is door mensonterende én economische malaise weer op te bouwen, een democratie te herstellen. Dat blijkt ook in andere voormalige dictaturen: vooruit kijken is aanvankelijk voor velen noodzakelijker dan afrekenen met het verleden. Kijk naar Duitsland: pas ver in de jaren zestig werden daar vragen gesteld over de rol die ouders en grootouders gespeeld hadden in de jaren dertig en veertig.
Dat de man niet veroordeeld of vervolgd is, zegt dus helemaal niets over zijn ´onschuld´.
Willens en wetens nam hij deel aan een onmenselijk beleid , hij zou op geen enkele manier zichtbaar moeten zijn met het staatshoofd.
Nee dat mag je niet, en zoveel betaal je niet het spijt me je uit je droom te helpen... En als laatste, oranjekoorts maakt me niet blind, ik heb niks met het koningshuis, waarschijnlijk heeft de Koning of Koninging binnenkort geen significante invloed op welk politiek proces dan ook, en dan nog zie ik niet hoe dit verband houdt met de doop van een klein meisje, en de aanwezigheid van haar Opa daarbij. Het spijt me.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:23 schreef fayle het volgende:
Overigens, zolang wij betalen voor het koningshuis, mogen we toch als burgers minstens ook eisen stellen aan de grenzen van het acceptabele.
Hear hear!!quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:23 schreef fayle het volgende:
Het koningshuis is géen normaal huis en die doop is géén gewone doop : zie alleen al het feit dat het live wordt uitgezonden. Dat gebeurt neem ik aan niet met de doop van je nichtje.
De koningin en haar zoon die in de toekomst wellicht koning wordt (tenzij we er een republiek van maken) hebben in Nederland niet louter een ceremoniele functie. Koning/in is hier het staatshoofd en heeft daadwerkelijk invloed ook nog via bv formateur en benoeming.
Zij hoort geen gezellige familiebijeenkomsten te hebben met een man als Zorreguieta die onmogelijk niet geweten kan hebben wat zijn kabinet uitvoerde.
Als ze een gewone oma geweest was, en Wlim een doodgewone buurman zonder enige invloed maakte dit me allemaal minder uit. Maar het (toekomstige) staatshoofd zou niet op een officiele situatie samen met een dergelijke man moeten zijn.
En wat Zorreguieta zelf betreft: hij heeft nooit enig blijk gegeven van spijt of zelfs van erkenning van wat er in die dagen gebeurt is. Dat hij nooit vervolgd is, heeft meer te maken met de moeite die het kost om een land dat jarenlang geteisterd is door mensonterende én economische malaise weer op te bouwen, een democratie te herstellen. Dat blijkt ook in andere voormalige dictaturen: vooruit kijken is aanvankelijk voor velen noodzakelijker dan afrekenen met het verleden. Kijk naar Duitsland: pas ver in de jaren zestig werden daar vragen gesteld over de rol die ouders en grootouders gespeeld hadden in de jaren dertig en veertig.
Dat de man niet veroordeeld of vervolgd is, zegt dus helemaal niets over zijn ´onschuld´.
Willens en wetens nam hij deel aan een onmenselijk beleid , hij zou op geen enkele manier zichtbaar moeten zijn met het staatshoofd.
Overigens, zolang wij betalen voor het koningshuis, mogen we toch als burgers minstens ook eisen stellen aan de grenzen van het acceptabele.
Voor al diegenen die zich opwinden over dit topic, omdat die arme mensen nu hun privacy moeten krijgen, zeg ik simpelweg: jammer dat oranjekoorts je blind maakt voor Onrecht en je alleen kijkt naar onrecht.
Moord verjaart niet.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:38 schreef RDC het volgende:
Ondanks de rol die ze vervullen zijn de leden net zo goed mensen als het nichtje van mij, jou of Natalie. Hun leven is al zo anders dan dat van jou en mij, zoveel meer verantwoordelijkheid, altijd op je vingers gekeken worden, waar je ook bent, wat je ook doet. Voor Maxima en voor de kinderen is het belangrijk dat zij hun Opa kennen, ondanks wat hij vroeger gedaan heeft, hoe erg dat ook geweest mogen zijn, we hebben er toen nooit iets van gezecht dus het is ten grond uit al hypocriet om dat nu wel te doen.
Right...de invloed is minimaal.quote:Die invloed is minimaal en heeft al helemaal niks met de doop te maken, over dingen omdraaien gesproken.
Dan lach je toch..zoals gezegd zijn die mensen het smoel van dit land.quote:Ach doe normaal wat maakt het uit voor een doop wat die man gedaan heeft, het gaat om de doop van zijn kleindochter nota bene, en het zal er niet minder of meer gezellig om worden door het feit dat hij erbij is sterker nog waarschijnlijk maakt het allemaal weinig uit. Of denk je nu werkelijk dat onze toekomstige koningin voor het leven beinvloed is nu haar criminele Opa bij de doop van haar zusje aanwezig is, laat me niet lachen.
Oh jee...de beledigingen komen om de hoek kijken...de emoties lopen hoog op...en die baby...die weet van niets want die heeft totaal geen besef van wat er gebeurt...die zal het worst zijn of opa er is of niet. En dat Maxima zich zo graag inlaat met die misdadiger pleit niet voor haar.quote:Niemand zegt ook dat de goede man onschuldig is, het enige wat wordt beweerd is dat zijn dochter, kleindochter, en schoonzoon niet hoeven te boeten voor zijn daden, dat van het huwelijk was werkelijk harverscheurend, dat wil je niemand, en helemaal niet Maxima (want daar gaat het inwerklijkheid om) nog een keer aan doen, dat snapt elke boerenlul met enige gevoel in z'n kop.
Gaat het weer een beetje? Zoals gezegd zal dat kleine meisje bij die doop niet beseffen of opa er wel of niet is...want ze zal die man niet eens herkennen als zijnde opa..laat staan dat ze het beseft.quote:Nee dat mag je niet, en zoveel betaal je niet het spijt me je uit je droom te helpen... En als laatste, oranjekoorts maakt me niet blind, ik heb niks met het koningshuis, waarschijnlijk heeft de Koning of Koninging binnenkort geen significante invloed op welk politiek proces dan ook, en dan nog zie ik niet hoe dit verband houdt met de doop van een klein meisje, en de aanwezigheid van haar Opa daarbij. Het spijt me.
Hoogstens een koe laten verdwijnen, voor op de barbecue?quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:48 schreef vidivici het volgende:
Dus fout zal hij niet geweest zijn.
Daar kiezen ze zelf voor.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:38 schreef RDC het volgende:
[..]
Ondanks de rol die ze vervullen zijn de leden net zo goed mensen als het nichtje van mij, jou of Natalie. Hun leven is al zo anders dan dat van jou en mij, zoveel meer verantwoordelijkheid, altijd op je vingers gekeken worden, waar je ook bent, wat je ook doet.
Vroeger is er genoeg tegen dat regime geprotesteerd, of telt het pas als een meerderheid dat doet?quote:Voor Maxima en voor de kinderen is het belangrijk dat zij hun Opa kennen, ondanks wat hij vroeger gedaan heeft, hoe erg dat ook geweest mogen zijn, we hebben er toen nooit iets van gezecht dus het is ten grond uit al hypocriet om dat nu wel te doen.
Volgens jou is het de schuld van Nederland dat hij niet welkom was bij het huwelijk?quote:Niemand zegt ook dat de goede man onschuldig is, het enige wat wordt beweerd is dat zijn dochter, kleindochter, en schoonzoon niet hoeven te boeten voor zijn daden, dat van het huwelijk was werkelijk hartverscheurend, dat wil je niemand, en helemaal niet Maxima (want daar gaat het inwerklijkheid om) nog een keer aan doen, dat snapt elke boerenlul met enige gevoel in z'n kop.
Bouterse is bij verstek veroordeeld voor zijn daden in Nederland, hij wordt alleen niet uitgeleverd. Pinochet is volgens mij niet veroordeeld omdat ie zijn vonnis niet zou begrijpen, en dat hij te ziek was (flauwekul argument)quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:02 schreef DaveM het volgende:
Lijkt me heel normaal dat bepaalde mensen geweigerd worden, of zijn Pinochet en Bouterse voor jou ook gewoon welkom (die zijn immers ook nooit veroordeeld voor ernstige misdrijven)?
Het probleem is dat Justitie een oogje toeknijpt
Dan moeten ze hem in Argentinië oppakken. Niet zo moeilijk toch? Hij zit overduidelijk niet ergens ondergedoken.quote:
Dutroux zit in de gevangenis. Mijnheer Zorreguieta niet.quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:03 schreef DrDentz het volgende:
ik vind dat de kinderen van dutroux ook niet hoeven te boeten voor zn daden, gewoon pappie overal bij halen dan maar
Als Richard Darré nog zou leven was hij zeker ook door jou uitgenodigd?quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:03 schreef Gia het volgende:
Mijnheer Zorreguieta, welkom in Nederland!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |