Nu je het zegt... Was geconcentreerd op de bovenkant en had de onderkant niet eens gezienquote:Op donderdag 17 november 2005 22:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ow, vond hem al wat klein...
Maar het roer is ook zichtbaar afgebroken, zie de onderkant.
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 4502 Brasil 1 +49 ABN AMRO TWO +52 Ericsson Racing Team +60 Sunergy and Friends +741 movistar +1655 Pirates of the Caribbean+1711 |
is vaak heb ik ook last van..., vooral bij update momentenquote:
Maar dat de hele site weg is? Alleen 1 keertje de data-pagina.quote:Op donderdag 17 november 2005 23:11 schreef WEST het volgende:
[..]
is vaak heb ik ook last van..., vooral bij update momenten
quote:Op donderdag 17 november 2005 23:11 schreef the_disheaver het volgende:
Pfff, kreeg net telefoon toen de stand online kwam...toch maar ff snel gecopy past...nu met 'opmaak' (eigenlijk juist zonder)
ff SP bekijken
1 keer de data paginaquote:Op donderdag 17 november 2005 23:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar dat de hele site weg is? Alleen 1 keertje de data-pagina.
Van PotC begreep ik dat ze al niet meer gaan varen deze etappe, op de VOR site stondquote:Op donderdag 17 november 2005 23:13 schreef Sandworm het volgende:
En Sunergy is bezig met een cruise.... Ze hebben gelijk, het is niet waarschijnlijk dat Movistar en PotC nog terugkeren deze leg, al hebben ze zich nog niet officieel terug getrokken. Enjoy sailing!
quote:“Now, how to move forward.
“Option 1: Put a Band-Aid on the boat, sail for three weeks to Cape Town and collect 1.5 points, or possibly a few more points if others breakdown on this leg, arrive one day before the In Port race and basically go into Leg 2, one of the most difficult legs of the race, beat and not fully prepared.
“Option 2: Ship the boat to Cape Town, do the repairs properly, proactively seek out and improve the structural integrity of the boat in areas that have not yet broken, sea trial the boat offshore for three days before Leg 2, and enter the In Port race and Leg properly prepared.
“We are going for Option 2.
bron
1 2 3 4 5 | AAB1 | 17.7 kts | 14 AAB2 | 15.5 kts | 15.4 Bras | 15.3 kts | 13 Eric | 14.8 kts | 15 |
Nee, deze verwachting trek ik met de huidige data weer in...quote:Op donderdag 17 november 2005 22:55 schreef the_disheaver het volgende:
Bijna de volgende update
Verwacht dat men eerst nog oostelijk gaan voor de boei te bereiken.
Bist jo ek Frysk? In Utert?quote:
Nee dat klopt, maar ik denk wel dat ze een dag of x later aan zullen komen dan de restquote:Op vrijdag 18 november 2005 02:17 schreef rubbereend het volgende:
ik neem aan dat ze dan geen punten krijgen, die krijg je pas aan de finnish. Dit kunnen ze heerlijk als een training beschouwen, ze hebben geen plek meer te verliezen.
zou je denkenquote:Op vrijdag 18 november 2005 02:19 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar ik denk wel dat ze een dag of x later aan zullen komen dan de rest.
Ze zitten 750 nm achter, met nog 4500 nm te gaan voor de koplopers wil ik nog niet zeggen dat ze ze gaan inhalen, maar ze kunnen een eind komen. Met een leuke wind kun je 400 nm op 1 dag zeilen, dus dan kom je slechts 2 dagen later aan, niks aan de hand dus.quote:Op vrijdag 18 november 2005 02:19 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar ik denk wel dat ze een dag of x later aan zullen komen dan de rest.
1 2 3 4 5 6 | ABN AMRO ONE 4401 Brasil 1 +63 ABN AMRO TWO +67 Ericsson Racing Team +71 Sunergy and Friends +792 |
de AAB2 heeft maar 1 mijl verloren..., ze stonden op 3 mijl en dat zijn er nu 4 geworden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 05:05 schreef the_disheaver het volgende:
En de nieuwe stand, AAB1 loopt alleen maar uit, maar het gat tussen AAB2 en Brasil wordt ook groter... van 1 mijl naar 4
[ code verwijderd ]
En nu ben ik voor de rest van de dag weg!
movistar +1756
Pirates of the Caribbean+1812
Nachtdienst gehad?quote:Op vrijdag 18 november 2005 04:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Goeie morgen verder![]()
(een geen goede nachtofzo![]()
![]()
Ik zal de 5 uur uitslag ook live meemaken
Dat zou ik ook wel eens willen weten ja...quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:23 schreef Sandworm het volgende:
Iemand enig idee waar ik de afstand tot de scoring gate kan vinden?
jupp die denkbeeldige boei; het eiland fernando de naronhaquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:24 schreef The_Hives het volgende:
wat is de scoring gate?
die denkbeeldige boei?
quote:At 2200GMT on 17 November ABN AMRO ONE was 49 miles ahead of Brasil 1. At 0400GMT on 18 November they were 63 miles ahead of Brasil 1 and at 1000GMT they were 78 miles ahead. Their 24 hour run is an amazing 428 miles compared to the next furthest, ABN AMRO TWO, who have racked up 370. For Ericsson and Brasil 1 their 24 hour runs have been 370 and 365 respectively. For Ericsson it is looking less than brilliant, as they drop to 93 miles – nearly a hundred miles behind the leader. Consistently the big boat is posting speeds a knot and more faster than everyone else on the race course.
Positions at 1000GMT were: ABN AMRO ONE leading by 78 miles from Brasil 1 who are eight miles in front of ABN AMRO TWO. Ericsson are in fourth, seven miles behind ABN AMRO TWO. Sunergy and Friends are still battling the light breezes a scary 868 miles behind the leader, but are they downhearted? No!
It is the strategy as well as the speed that is working for ABN AMRO ONE. Mike Sanderson spills the beans. “Today has been payback day for our pre-race plan of setting ourselves up to the west of the fleet. Ever since we started working on this leg in March with Mike Quilter and Ken Campbell, Mike has been drilling Stan (Honey – navigator) and I about “The Road” - the place where he wanted us to go out to before we gybed to head down the Atlantic. Of course this hasn’t been looking good on the scheds that are based on the gate mark at Fernando, because at times we have been sailing as far off course as 80 degrees, but over the past five or six scheds, now that are on the road, we have made some awesome gains and now hold a 30 mile lead over Brasil 1.
"It’s a relief that this has panned out, as sailing so far off course and letting your competitors get that much closer to the mark is normally a big no no. It is still weather that we are dealing with and it can always change. It was funny at the weather debrief that Stan gave the crew when we were in Sanxenxo; we talked there about what the plan was and I know that some of the younger guys must have seriously wondered what we where thinking. We’re going to do what! Based on it working on Steinlager 2 and NZ Endeavour? You have got to be kidding! That happened in the late 80’s and early 90’s surely we have got better technology than that! But the fact of the matter is that Stan did have all the technology backing it up as well. It is just so hard to see your competitors get as much as 40 miles closer to the mark, while we looked like we where heading for Miami."
WEATHER
Weather prospects for the next two days look like change is on the cards. Jennifer Lilly, working alongside Chris Bedford, sends us this synopsis. “With boat speeds nearly matching the wind speeds over the last 24 hours, the leading pack are quickly making their way through the trade winds. Conditions today have been as good as they get, with flat seas, sun and wind speeds in the high teens. Still no one is sitting back and enjoying the ride, as decisions made now will have a big impact on the next few days.
"Over the last 24 hours we have seen the east/west split of the fleet narrow dramatically as the boats all struggle to choose the best lane to cross the doldrums - the light wind zone which lies between the current positions of the boats and the scoring gate at Fernando de Noronha. The northern edge of the doldrums is still sitting at about seven degrees north (between 26W-31W, the yachts' longitude), so speeds will decrease once the boats arrive at the doldrums in the next day or so.
"If the boats keep going at their current heading they should be able to continue along the shortest course to the scoring gate, crossing the doldrums without any sustained periods of light winds. They will reach the expected northern edge of the doldrums in about 24 hours, but should only temporarily slow with winds around ten knots. Not long after, the breeze will pick up again, with a right shift from the northeasterly trades to the southeasterly trades.
"A better than usual wind forecast does not mean getting through the doldrums will be easy. Looking at the tropical satellite image, squalls are moving toward the fleet in an easterly wave from Africa. Squalls are largely unpredictable and frequently occur at night when they are hardest to see, thus the crews must rely upon their onboard radar to track the squalls around them. While squalls can provide a short period of stronger winds, rapid wind shifts and sudden increases in wind speed make it hard for the sailors to take advantage of the added wind pressure. As an added complication, squalls often leave large calms to the east – something the crews will be looking to avoid."
Dus dan zou het bij een daggemmiddelde van 400 mijl nog ongeveer 48 uur duren (hopen dat de doldrums niet teveel roet in het eten gooien). Dus de eerste off-shore punten kunnen verdeeld worden op zondagmiddag om ongeveer 17.00 uur bij de update.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:21 schreef -Carioca- het volgende:
Op de volvo site kon ik ook niets vinden wat betreft afstand tot de scoring gate, dus misschien is dit aardig: Misschien ietwat bewerkelijk, maar wel een aardig tooltje: De distance calculator. Voer de positie in (staat bij results and data) en daarna de positie van de gate. Die eilanden liggen volgens mijn atlas ongeveer 03°50,00Z 033°00,00W. Voor de AAB1 positie van vanmiddag 15.48 krijg ik dan een afstand van 808 nm.
We zitten er al een tijdje op te wachten, dus van mij mogen zequote:Op vrijdag 18 november 2005 18:37 schreef WEST het volgende:
zou de AAB2 bij de volgende update de Brasil voorbij zijn? Als ik zo het 24 uur gegevens mag geloven moet dat met 2 mijl verschil wel haalbaar zijn.
pfff, nee... 4 uurtjes geslapen ofzo... Een hele dag weg geweest, en een extreem vroege trein moeten halen....quote:
Je hebt natuurlijk gelijkquote:Op vrijdag 18 november 2005 08:08 schreef WEST het volgende:
[..]
de AAB2 heeft maar 1 mijl verloren..., ze stonden op 3 mijl en dat zijn er nu 4 geworden.![]()
Waarschijnlijk zijn de cijfers de echte 24 uurs-data. En dus niet het verschil van de laatste 6 uur maal 4quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:35 schreef WEST het volgende:
de AAB2 verliest terein op de Brasil, maar in de afgelopen 24 uur en daarvoor wel terein goed gemaakt.., ik snap er geen hol van![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |