zijn we dat nog niet danquote:
'bijna'? waar?!?quote:Op donderdag 17 november 2005 15:05 schreef hermandeperman het volgende:
Bijna een geheel foutloze OP!
Alleen wat mierenneukerige hoofdletters enzoquote:
Okey, als je het wilt wijzigen in de wiki, heel graagquote:Op donderdag 17 november 2005 15:11 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Alleen wat mierenneukerige hoofdletters enzo. Niets bijzonders
!
Maar genoeg offtopic, we hadden het over de VOR![]()
!
Ga ik vanavond even doen jaquote:Op donderdag 17 november 2005 15:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Okey, als je het wilt wijzigen in de wiki, heel graag
Terug naar de VOR ja!
Mijn vraag dan nogmaals (al verwacht ik niet dat iemand nu een antwoord er op heeft)
Wat is er met de AAB2 gebeurd?
Even snel gekeken naar de vorige tussenstanden. Ten opzichte van Brasil en Ericson niet veel verloren of inglopen. Denk dus dat de AAB1 gewoon afscheid heeft genomen van de jonkies en de turbo heeft aangezet...quote:Op donderdag 17 november 2005 15:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Wat is er met de AAB2 gebeurd?
Maar zie een vorige post:quote:Op donderdag 17 november 2005 15:23 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Even snel gekeken naar de vorige tussenstanden. Ten opzichte van Brasil en Ericson niet veel verloren of inglopen. Denk dus dat de AAB1 gewoon afscheid heeft genomen van de jonkies en de turbo heeft aangezet...
AAB1 Bras Eric
+023 +012 +009
+025 +010 +007
+031 +011 +008
AAB2 had meer wind (16 knopen) dan AAB1 (15) maar toch voer AAB1 sneller (3 knopen)quote:Op donderdag 17 november 2005 00:08 schreef the_disheaver het volgende:
Brasil is 'gewoon' langzaam
verschil tussen 16:00 en 22:00 in knopen (delen door 6uur dus) (in knopen)
aab1 18 kts
brasil 13kts
erriscon 15kts
aab2 15kts
sunergy 13kts
Ze zitten 90 mijl van elkaar vandaan, maar de wind is toch 2 knopen sneller bij AAB (bij aab zelfs 3knopen) en erricson dan bij Brasil (13 knopen en 15/16)
Vandaar de snelheidsverschil, al doet AAB1 het wel goed, en kan AAB2 blijkbaar er niet genoeg uit halen.
De AAB1 heeft de AAB2 wel steeds in het zicht.., en maken een rechtstreekse verbinding naar die boei voor de kust van braziliequote:
Log 20 Helmsman trimmer Sidney Gavignet: madness, swallowing miles and young guns
16 November 2005
Things are better now! We are now making direct route to the Fernando de Noronha archipelago, we are swallowing miles.
The day let us start fixing ABN AMRO ONE, and our bodies also are getting their strength back .
The youngsters on board ABN AMRO TWO are in sight. They made a very good race start and that gives an enormous joy. On our side we are now positioned according to the fleet and the weather forecast.
To achieve that, we had to give in some miles to Brasil 1 and Ericsson but Stan (Honey) the navigator is pleased with this positioning (I am also confident about it). If everything goes as planned we will be progressively regaining back the miles from the competitors. It’s worth following…
We also heard that the Pirates have big problems with their boat. It is really a pity taking into account the small number of boats in the fleet.
Spirits on board are high and stable. We are vigilant because the damage has shown that ABN AMRO ONE requires delicate handling. But the progressive repairs made have allowed us to witness the boat achieving edging closer and closer to its maximum potential.
Speed is a real pleasure: we are swallowing miles and even if we love being on the seas, speed contributes to keeping spirits high.
Hoping that Earth’s madness is sufficient for you, I wish a very good day!
Sidney
1 2 3 4 5 | AAB1 | 14 kts | 14 AAB2 | 13 kts | 14 Bras | 12 kts | 13 Eric | 12 kts | 15 |
Snelheidsverschil is nu 1 knoop, dus met een verschil van 4 mijl zou over 6 uur brasil theoretisch gezien ingehaald moeten zijnquote:Op donderdag 17 november 2005 18:17 schreef WEST het volgende:
vanavond heeft AAB2 de Brasil wel te pakken..![]()
zie OP, het is geniaalquote:Op donderdag 17 november 2005 19:04 schreef komrad het volgende:
ik weet niet eens wat het is
Wat van systeem heb je (OS, grafische kaart, geheugen en processor)? En doet installeerd hij hem niet, of werkt hij na installatie niet?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:02 schreef sunergy het volgende:
Ik krijg op geen enkele manier die virtual spectator geinstalleerd, iemand een tip?
Die was van 2001/2002.... En om die 3 post als topic te zien (eigenlijk maar 1 post)...quote:Op donderdag 17 november 2005 19:28 schreef Skande het volgende:
Topictitel klopt niet, het is al deel 3:
zeilen volvo ocean race
toen ik nog riakkonen hetequote:Op donderdag 17 november 2005 19:28 schreef Skande het volgende:
Topictitel klopt niet, het is al deel 3:
zeilen volvo ocean race
[Calimerostem]Hallo bewoners...[/calimerostem] Was even in de ban van de andere nationale wedstrijd. Googlemap = cool! the_disheaverquote:Op donderdag 17 november 2005 19:57 schreef the_disheaver het volgende:
Googlemap is ook wel handig.
De locatie van AAB1 om 17h: Googlemap
Verklaring op team.abnamro.com:quote:Op donderdag 17 november 2005 15:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar zie een vorige post:
[..]
AAB2 had meer wind (16 knopen) dan AAB1 (15) maar toch voer AAB1 sneller (3 knopen)
Ook zou AAB2 sneller moeten gaan dan Eriscon, maar dat doen ze niet.
Maar voornamelijk omdat ze tussen 17.30 en 18.00 gister stil lagen (tussen 1 en 4 knopen)
Geen ernstige problemen dus, just nature....quote:After having been locked together for so long, ABN AMRO ONE suddenly stole a march on ABN AMRO TWO. Navigator Simon Fisher said: “We could see them just ahead, and sometimes we were gaining, sometimes losing. Then this rain squall came through and the wind dropped. When the rain cleared we couldn’t see them any more. The ABN AMRO ONE got a bit of a jump on us. But we’ll catch ’em up!”
Zit net het topic terug te lezen. Kunnen we SpankSpankeronie niet uitnodigen om weer deel te nemen? Erg grappige opmerkingen. Weet iemand of hij nog actief is op FOK! ?quote:Op donderdag 17 november 2005 19:28 schreef Skande het volgende:
Topictitel klopt niet, het is al deel 3:
zeilen volvo ocean race
Sorry, kleine correctie. Deze was al geplaatst en de titel "De onderkant met het kapotte roer" klopt niet. Wat je hier ziet zijn de daggerboards. Die worden gebruikt met upwindse koersen, tegen het verlijeren. En ja je hebt gelijk, het roer was ook beschadigd, maar die zit aan de achterkant van de boot. Ook deze was beschadigd. Heb vanmiddag foto's gezien, maar die moet ik ff terugzoeken.quote:Op donderdag 17 november 2005 22:16 schreef the_disheaver het volgende:
Er was wel leuk (nou ja...leuk...) nieuw op de VOR site. Over de schade van de Movistar. Naast schade aan de kiel is er ook een groot deel van de rechter roer (info: er zijn 2 roeren zodat als het schip scheef ligt, het roer nog voldoende grip heeft (en niet boven water hangt)) afgeslagen... Oorzaak zal dus niet door mogelijke onjuiste fabricage en het slechte weer zijn, maar door een aanvaring met mogelijk een container.
De onderkant met het kapotte roer
[afbeelding]
[afbeelding]
Movistar zal verscheept worden naar Cape Town, en daar (of onderweg) gerepareerd worden. Ook PofC zal de eerste tocht niet afmaken.
Het hele artikel: VOC
ow, vond hem al wat klein...quote:Op donderdag 17 november 2005 22:41 schreef Sandworm het volgende:
Gevonden. En hoe verassend, de movistar heeft slechts een enkel (en scheef of ingedeukt) roerblad.....'
[afbeelding]
(wist ik ook niet, maar het feit dat we het nu weten bevestigd maar weer dat je er beter twee had kunnen hebben. Was die dolfijn of reuze tonijn er mooi tussendoor gezwommen)
http://www.volvooceanrace(...)vschedule/index.aspxquote:Op donderdag 17 november 2005 22:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
Is er ergens op tv een programma aan deze fantastische race gewijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |