is dat ook je eigen ervaring?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:33 schreef Klonk het volgende:
ah, hij doet het in eens
maar mijn stem gaat naar Renault, meerdere grote onderzoeken de laatste tijd en bij al die onderzoeken bezettenen die franse "kwaliteitsproducten" steevast de laatste plekken.
jaquote:
ze zijn betrouwbaarder als de gemiddelde renaultquote:Op woensdag 16 november 2005 17:50 schreef Fulcrum_X het volgende:
Italiaantjes zijn over het algemeen niet echt betrouwbaar.. zie je ook bij oa. Ducati
Met mijn Lancia Delta Turbo in 4 maanden tijd voor dik 1000 euro stukken aan gehad, ruitenwissers die het gewoon soms doen.....en soms niet , asbaklampje wat zo nu en dan eens zin heeft om te branden, blazers van de clima die er een compleet eigen leven op nahouden (zet je de blazer op de ruit; 2 straten verder staat ie ineens op je voetenquote:Op woensdag 16 november 2005 17:50 schreef Fulcrum_X het volgende:
Italiaantjes zijn over het algemeen niet echt betrouwbaar.. zie je ook bij oa. Ducati
ik denk dat de meeste bestuurders van italiaanse wagens een soort van afwijking hebben, ik rij zelf fiat en ja er gaat af en toe wat kapot of onderdelen weigeren dienst maar om de een of andere reden hoort dat voor mij bij het italiaans rijdenquote:Op woensdag 16 november 2005 18:16 schreef vosss het volgende:
Ik vergeef hem het allemaal trouwens zonder problemen;
dankzij het enorme rijplezier dat ik eraan beleef![]()
Roest, icm met haat-uit-principe van veel opel en vwrijdersquote:Op woensdag 16 november 2005 23:36 schreef LordLynx het volgende:
Ik had of een italiaan of anders Opel verwacht als koploper, maar wat zijn de ervaringen met Honda's dat dat merk zo 'op kop' loopt eigenlijk?
Het gaat om eigen ervaringen. Als je alles mee wilt nemen kunnen we net zo goed wat stats van de ANWB posten en alles op slot tiefen.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:33 schreef nonono het volgende:
wat een loze poll
als je het iets zeggend zou willen maken zou je het moeten relateren aan het aantal van dat merk op de nederlandse wegen.
dan heb je een vergelijking
renault word bv veel verkocht dus zijn er veel van dus meer klachten net als opel
een merk als bv bentley word in zeer kleine aantallen verkocht en dus weinig klachten
als je het echt kloppend wil maken dan kijk je ook nog naar de km stand want sommige merken verkopen veel aan oude oma's en andere veel aan lease rijders en meer km is meer slijtage en dus meer klachten
maar verder veel plezier met deze poll
ik heb ook gereageerd en het heeft mij ook weer ff bezig gehouden dus zullen andere hier ook wel lol uit halen
En het random Honda aanklikken geeft wel wat aan? Ik zie geen van de ~50 mensen die Honda gekozen hebben aangeven waarom het merk niet voldoet aan de volgende punten die de TS aangeeft:quote:Op donderdag 17 november 2005 09:14 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Het gaat om eigen ervaringen. Als je alles mee wilt nemen kunnen we net zo goed wat stats van de ANWB posten en alles op slot tiefen.
Ik had ook het idee dat dat de bedoeling wasquote:Op donderdag 17 november 2005 10:13 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Op zich is een poll als dit prima, maar laat mensen dan wel aangeven wat voor problemen ze hadden, het type, hoe lang en hoeveel km's ze erin gereden hebben, bouwjaren, etc. -
Reageer dan niet..quote:
Honda onderdelen zijn nogal duur, dus als je een verwaarloosd exemplaar koopt ben je erger gestraft dan met bijvoorbeeld een gare golf 2.quote:Op donderdag 17 november 2005 06:16 schreef PNG het volgende:
Verrassend op 1: Honda. Honda kent veel problemen onder de doelgroep die vaak een "goedkope 2e hands eerste auto zonder problemen" wil kopen en blijkt al jaren tanende verkoopcijfers te hebben.
Ik wil het wel even onderbouwen hoor als je dat wilt, maar het blijft gewoon een dom topic.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:27 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Reageer dan niet..
OT:
Kunnen de mensen die Honda gestemd hebben uitleggen waarom?
Ik zeg doe maarquote:Op donderdag 17 november 2005 12:41 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik wil het wel even onderbouwen hoor als je dat wilt, maar het blijft gewoon een dom topic.
En wat zijn dan enorme dure onderdelen aanhet systeem? Een stelletje bollen (opvulbaar trouwens, dus niet gelijk vervangen) kost je stukken minder dan een stel schokdempers hoor. En ze doen het nog beter ook!quote:Op woensdag 16 november 2005 17:54 schreef Croga het volgende:
Bij Citroën zie je steevast dat ze heel goed scoren op de onderwerpen die je aanhaalt, maar altijd enorme reparatiekosten krijgen als de hydraulische vering het begeeft...... Mischien moet je je criteria uitbreiden?
Vervang eens een paar schokbrekers????quote:Op woensdag 16 november 2005 17:54 schreef Croga het volgende:
Bij Citroën zie je steevast dat ze heel goed scoren op de onderwerpen die je aanhaalt, maar altijd enorme reparatiekosten krijgen als de hydraulische vering het begeeft...... Mischien moet je je criteria uitbreiden?
Daar is en BX ook niet echt voor bedoeld. Zelfs de ooit eens uitgebrachte 4x4 die was vooral bedoeld voor in de bergen eigenlijk.quote:Op zondag 20 november 2005 00:32 schreef PNG het volgende:
Moet je nog mee oppassen, maat van mij had die Golf II als frame, 1.8 eringegooit, en gingen we mee crossen op de hei, tankbaan op. Uitzetten was 1 voet op de rem, en via koppeling af laten staan. Nu BX gepakt. Blok houdt het verder wel goed, en wegligging is stuk beter dan AX, rem is de BX betonnen plaat "gevoel" maar wen je aan. Maar al 2x de bollen kapot gereden voor in anderhalf jaar, dus die kunnen stiekem niet zo heel goed tegen echt klappen derop zetten.
quote:Consumer Reports' 2004
Most reliable
Toyota Corolla
Scion xB
Honda Civic
Mazda3
Subaru Impreza
Toyota Echo
Mitsubishi Lancer (except Evo)
Least reliable
Volkswagen Golf (turbo)
Volkswagen Jetta (turbo)
Volkswagen New Beetle
___
Of the 11 sedans with the lowest predicted reliability, according to the survey, 10 were from European brands including Mercedes-Benz, Jaguar and BMW. Most Volkswagen models were rated far below average for reliability. The all-wheel drive Volkswagen Passat received the lowest reliability rating of any vehicle in the survey.
quote:Steve Fowler, Group Editor of What Car?, said: "One of Honda’s famous advertising slogans in recent years has been ‘Isn’t it nice when things just work?’. The good news for Honda owners is that the company is living up to its claims. The same can’t be said of some of the prestige makes in the latest What Car? survey."
quote:Warranty Direct Reliability Index 2003
Pos. Manufacturer | Average Repair Bill | Pos. in 2002
1 MAZDA | £275 | 1
2 FORD | £207.98 | 3
3 HONDA | £277.31 | 7
4 TOYOTA | £443.23 | 4
5 VAUXHALL | £233.4 | 13
6 HYUNDAI | £363.44 | 10
7 PEUGEOT | £248.23 | 12
8 NISSAN | £390.57 | 17
9 FIAT | £256.56 | 2
10 VOLVO | £308.04 | 9
11 MERCEDES | £336.43 | 5
12 CITROEN | £240.69 | 16
13 VOLKSWAGEN | £275.15 | 8
14 MITSUBISHI | £508.49 | 19
15 RENAULT | £288.76 | 18
16 BMW | £251.65 | 6
17 ROVER | £293.87 | 14
18 AUDI | £306.17 | 15
19 SAAB | £305.97 | 20
20 ALFA ROMEO | £420.93 | 21
21 LANDROVER | £366.11 | 22
22 SUBARU | £1,038.99 | 11
23 JEEP | £587.92 | 23
quote:2005 Top Gear Survey - the Top 10
(Ranking: Make - Model)
1: Honda S2000
2: Lexus IS200/300
3: Lexus RX300
4: Skoda Superb
5: Skoda Octavia
6: Honda Jazz
7: Honda Accord
8: Subaru Legacy
9: Skoda Fabia
10: Subaru Forester
_____
2005 Top Gear Survey - the Last 10
(Ranking: Make - Model)
150: Citroën Xsara
151: Peugeot 206
152: Renault Mégane (Nov '02 on)
153: Rover 25
154: Fiat Stilo
155: Mercedes M-Class
156: Renault Laguna
157: Renault Espace
158: Peugeot 307
159: Peugeot 807
Zodat de brommer-rijdende Opel, VW en Honda kliekjes tegen elkaar kunnen stemmen.quote:Op zondag 20 november 2005 13:45 schreef Impreza_STI het volgende:
Waarom dit topic als er zoveel testen en onderzoeken zijn geweest?
Het is algemeen wel bekend dat de jappe merken op het gebied van betrouwbaarheid nu eenmaal beter zijn en dat de fransen zwaar door de mand vallen.
quote:Op zondag 20 november 2005 13:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zodat de brommer-rijdende Opel, VW en Honda kliekjes tegen elkaar kunnen stemmen.
Wat is er nou leuker dan heilig achter een merk staan zonder enige vorm van objectiviteit?
* Googol Herr.Flick gelijk geeft
Ben ik de enige die jou nooooit begrijpt?quote:Op zondag 20 november 2005 00:32 schreef PNG het volgende:
Moet je nog mee oppassen, maat van mij had die Golf II als frame, 1.8 eringegooit, en gingen we mee crossen op de hei, tankbaan op. Uitzetten was 1 voet op de rem, en via koppeling af laten staan. Nu BX gepakt. Blok houdt het verder wel goed, en wegligging is stuk beter dan AX, rem is de BX betonnen plaat "gevoel" maar wen je aan. Maar al 2x de bollen kapot gereden voor in anderhalf jaar, dus die kunnen stiekem niet zo heel goed tegen echt klappen derop zetten.
Nou, hij had dus een Golf II, maar daar heeft hij een blok beton in de kofferbak gelegd, en nu ziet hij er uit als een Citroën AX, maar hij rijdt als een Citroën BXquote:Op zondag 20 november 2005 18:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ben ik de enige die jou nooooit begrijpt?![]()
Verkapte doodsverwensingquote:Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Mocht iemand het in zn botte hersen gaan halen om Lada, FSO oid te stemmen:
ga lekker onder mn avatar liggen, en aanschouw de kwaliteit van de bodemplaat.
heul niet, het is een bigfootquote:Op zondag 20 november 2005 19:30 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Verkapte doodsverwensing.
Dat kan nog goedkoper www.iddstechnique.nl daar kosten veerbollen per stuk 30.65 per 5 stuks krijg je ook nog korting.quote:Op zondag 20 november 2005 09:50 schreef marky het volgende:
[..]
Vervang eens een paar schokbrekers????
77000 kilometer met een Xantia gereden tot nu toe twee bollen hoeven vervangen en ze zijn allemaal een keer op druk gebracht. Dat is 25 euro per bol op druk brengen en ik was voor vervanging nog geen 200 euro kwijt.
Wat een bullshit, remmen van BX zijn hydraulisch en zijn juist uiterst goed doseerbaarquote:Op zondag 20 november 2005 00:32 schreef PNG het volgende:
Yep, maar ultra zwaar bekrachtigd en dus altijd leuk voor een schrikeffect bij iemand die net uit een willkeurige andere auto stapt en ff probeert te remmen...quote:Op zondag 20 november 2005 20:37 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Wat een bullshit, remmen van BX zijn hydraulisch en zijn juist uiterst goed doseerbaar
quote:Op woensdag 16 november 2005 17:54 schreef Croga het volgende:
Dit topic gaat alleen maar over vooroordelen...quote:Op maandag 21 november 2005 14:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]enorme reparatiekosten
Ik heb 2 van die hydropneumaten voor de deur staan, en om nou te zeggen dat ik er veel problemen mee heb., meeste problemen met de hydrauliek worden veroorzaakt door 1 ding.
achterstallig ONDERHOUD. Zoals hydraulische olie niet tijdig verversen ed. Ja dan krijg je problemen op den duur ja.
En electronische problemen ??? Als je een kapot dashboardlampje onder electronische problemen vindt vallen dan heb ik er last van ja![]()
Ook de C5 van mijn ouders is gewoon storingsvrij.
Hoop vooroordelen in elk geval
gaat hier ook een beetje om eigen ervaringen van mensen...quote:Op maandag 21 november 2005 17:55 schreef yup het volgende:
Eens met Flick. Statistieken zeggen wat meer dan de mening van een of ander anonieme Fokker :-)
Alles goed ouwe vriend van mequote:
jeah en dan word ik erg, erg boos natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:21 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
(zoja, heb je er al problemen mee gehad? moest ik ff vragen, anders gaan we offtopic)
mmm... eigenlijk best wel interressant.... welke exoot is het minst betrouwbaar... denk dat geen enkele fokker daar echt ervaring mee heeft....quote:Op dinsdag 22 november 2005 01:48 schreef Knarf het volgende:
Zijn de meest onbetrouwbare auto's niet de exoten (Ferrari, Lamborghini, enzo).
Heeft daar ooit wel eens iemand 100.000 km of meer mee gereden. En zo ja, hoeveel moter revisies, moest dat ding dan wel niet ondergaan?
Het is ook puur gelul dat Honda bovenaan staat.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:00 schreef tong_poh het volgende:
Grappig! Honda bovenaan deze lijst.
Ik heb een civic uit 1993 met 197300 Km op de teller. Geen roest, geen motorproblemen, weinig onderhoud, enzovoorts. Mensen die in mijn auto rijden verbazen zich erover hoe fijn hij rijdt. En ik ben geen rustige rijder en de auto krijgt genoeg te verduren.
Misschien meer naar Flick luisteren. Zulke topics zijn bullshit, statistieken zeggen meer dan wat de gemiddelde Fokker heeft meegemaakt...quote:Op woensdag 30 november 2005 23:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Het is ook puur gelul dat Honda bovenaan staat.
Uit alle testen komen Honda's goed (Top 10).
Misschien hebben de 190D fanclub gangster wel iets uitgespookt![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 23:14 schreef yup het volgende:
[..]
Misschien meer naar Flick luisteren. Zulke topics zijn bullshit, statistieken zeggen meer dan wat de gemiddelde Fokker heeft meegemaakt...
Mijn opel heeft tot op heden geen noemenswaardige problemen gegeven, terwijl hij bijna 27 jaar oud is en dik 2 ton gereden heeft. uiterlijk is een kwestie van smaak maar de slijtbaarheid valt dus wel mee, vooral bij de oudjes.quote:Op zondag 20 november 2005 18:31 schreef Mukie het volgende:
Ik blijf bij Opel.
Roestvorming: vooral de wielkassen, achterklep en de balken
Motorische mankementen: veel inhouden, olie lekken etc..
Uiterlijk: gewoon lelijk. De nieuwere modellen kunnen er wel mee door
Slijtbaarheid (rijd de auto na +-2 ton op de teller nog probleemloos?) Hell no
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |