Is het niet zo dat een auto ongeveer dezelfde emmisies moet hebben ongeacht het toerental en geleverde koppel?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:08 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Meer benzineverbruik is niet hetzelfde als meer schadelijke uitstoot... Daarbij gaat het mij om de verhouding... Als ik met een normale auto 90 rijd zaldie misschien 1 op 14 lopen... Bij 120 misschien 1 op 12...
Als het zo makkelijk zou zijn, zou het natuurlijk helemaal geen reet uitmaken of je 200 of 100 rijdt...quote:Op donderdag 17 november 2005 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat een auto ongeveer dezelfde emmisies moet hebben ongeacht het toerental en geleverde koppel?
Jawel want de luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid, waardoor je dus bij een hogere snelheid per definitie meer koppel moet gaan leveren, en dus een hoger benzine verbruik krijgt per afgelegde kilometer.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:29 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk zou zijn, zou het natuurlijk helemaal geen reet uitmaken of je 200 of 100 rijdt...
Mjah, maar koppel is alleen afhankelijk van het toerental, niet van de hoeveelheid luchtweerstand...quote:Op donderdag 17 november 2005 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jawel want de luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid, waardoor je dus bij een hogere snelheid per definitie meer koppel moet gaan leveren, en dus een hoger benzine verbruik krijgt per afgelegde kilometer.
Dan wil je dus zeggen dat ook je verbuik alleen maar afhankelijk is van je toerental?quote:Op donderdag 17 november 2005 12:37 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah, maar koppel is alleen afhankelijk van het toerental, niet van de hoeveelheid luchtweerstand...
Tsjah... Zou kunnen dat het niet zo is hoor... Maar bij een bepaald toerental wordt er een bepaalde hoeveelheid benzine per minuut verbruikt... Denk dat er niet ineens twee keer zoveel benzine in de cylinder verbrand kan worden ofzo...quote:Op donderdag 17 november 2005 12:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan wil je dus zeggen dat ook je verbuik alleen maar afhankelijk is van je toerental?
Hoe kan het dan toch gebeuren dat je benzine verbruik omhoog gaat als je sneller gaat rijden.quote:Op donderdag 17 november 2005 13:03 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah... Zou kunnen dat het niet zo is hoor... Maar bij een bepaald toerental wordt er een bepaalde hoeveelheid benzine per minuut verbruikt... Denk dat er niet ineens twee keer zoveel benzine in de cylinder verbrand kan worden ofzo...
Mischien dat deze petitie even op de greenpeace en natuur& milieu sites gespamd moet worden.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:24 schreef Metro2005 het volgende:
Toch een stuk minder stemmen vóór als tegen
Dit argument kan ik ook juist wel gebruiken voor de tegenstemmers.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:32 schreef Basp1 het volgende:
Hier op fok hangen sowieso heel veel ikke ikke ikke en de rest kan stikken mensen rond,
Met zoveel users moet je haast wel een redelijke afspiegeling van de werkelijkheid krijgen dunkt me.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mischien dat deze petitie even op de greenpeace en natuur& milieu sites gespamd moet worden.![]()
Hier op fok hangen sowieso heel veel ikke ikke ikke en de rest kan stikken mensen rond, dus deze zullen altijd wel tegen een inperkingen van de zogenaamde individuele vrijheden die men denkt te hebben zijn.
Als je goed leest gebruikt hij dat argument juist voor de tegenstemmersquote:Op donderdag 17 november 2005 16:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit argument kan ik ook wel gebruiken voor de tegenstemmers.
Ik had het al ge-edit, idd.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:38 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Als je goed leest gebruikt hij dat argument juist voor de tegenstemmers![]()
Als ik naar veel discussies in pol en nws kijk hoop ik voor de nederlandse samenleving dat fok toch echt geen afspiegeling van de werkelijkheid is. En zoals ik de samenleving beleef is dat gelukkig ook niet het geval.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:36 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Met zoveel users moet je haast wel een redelijke afspiegeling van de werkelijkheid krijgen dunkt me.
Heulemaal niks.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:33 schreef Wombcat het volgende:
wat gebeurt er eigenlijk met de petities (zowel voor als tegen)?
Ik mocht dus ook in het lijstjequote:Op donderdag 17 november 2005 07:48 schreef multatuli het volgende:
Voor (meeste argumenten al gegeven door Five_Horizons). Aanvullend: een paar procent van de automobilisten blijkt zich ook niet aan traject controles te houden. Dat betekent dus dat de domste mensen het meest betalen aan de schatkist en ik minder hoef te dokken. Darwin op zijn best.
(en ja, ik ben gek op snelle auto's, racen, lees alle autoblaadjes, hou niet van mussen en draag geen baard met schapenwollen trui, etc.)
quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:44 schreef xenobinol het volgende:Lucille Five_Horizons Leffe48 market_garden captain_chaos Basp1 DutchTrain k_man du_ke Jo0Lz sungaMsunitraM nogeenmaarten Wombcat Xenobinol multatuli
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |