abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32317342
Ik moet er niet aan denken dat ik de neus van Willibrord in HD-kwaliteit te zien krijg, trouwens
pi_32317770
De neus van WIllibrord? Wat dacht je van Ton van Rooyen in z'n blote kont?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32317841
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:07 schreef H.Flick het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat ik de neus van Willibrord in HD-kwaliteit te zien krijg, trouwens
pi_32319016
quote:
dan kun je gewoon de kontharen van Saffin, Sampras en Aggassi tellen! SICK!
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32319939
ik zag bij de makro een philips 44cm hd ready lcd tv voor 380 euro...maar hij was niet erg scherp vergeleken met andere tv's .... helaasch anders had ik hem gekocht voor op mijn kamertje
  woensdag 16 november 2005 @ 17:46:09 #56
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_32320098
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Het andere verschil is dat er ook tv uitzendingen zijn.

Duur is het niet nee, dit ding was volgens mij $799,- een jaar geleden.
Grapjas, dat ding is hier A-gewoon niet te koop en B- het 26 inch model gaat al over de 900 euro heen... En bedankt Philips... Vaderland enzo?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_32320528
Een HDTV topic!

Ik zat er serieus al wekenlang aan te denken om er een appart topic voor te openen... maar dat hoeft dus niet meer.
pi_32324099
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:07 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

dan kun je gewoon de kontharen van Saffin, Sampras en Aggassi tellen! SICK!
Laat ik daar nou net geen behoefte aan hebben.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:17:49 #59
35662 Heintje
Gears of War.
pi_32327944
Ik heb mijn TV met het oog op de 360 gekocht. En als ik het zo lees zit ik met een resolutie van 1366 x768 wel goed.

Zit ik alleen nog met iets anders...
Als ik de foto's van de Xbox kabel bekijk zie ik dat er 3 stekkertejs zijn voor R G en B. Alleen mijn TV heeft niet die ingang. Wel 3 keer scart. S-video, composite PC en DVI.
Gaat dit goed komen of moet ik er nog die VGA kabel bij gaan kopen om van mijn HD-ready gebruik te kunnen maken?
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:28:58 #60
12888 Skull-splitter
pi_32328327
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:17 schreef Heintje het volgende:
Ik heb mijn TV met het oog op de 360 gekocht. En als ik het zo lees zit ik met een resolutie van 1366 x768 wel goed.

Als ik de foto's van de Xbox kabel bekijk zie ik dat er 3 stekkertejs zijn voor R G en B. Alleen mijn TV heeft niet die ingang. Wel 3 keer scart. S-video, composite PC en DVI.
Gaat dit goed komen of moet ik er nog die VGA kabel bij gaan kopen om van mijn HD-ready gebruik te kunnen maken?
Het "nadeel" is alleen dat ie NET geen 1080 aankan, maar dat ie 720 oprekt naar 1366*768. Oogt OK hoor, maar is alles behalve native..

Welke TV trouwens?
pi_32328390
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:17 schreef Heintje het volgende:

Die drie "stekkertjes" zijn de "component" aansluiting. Als jouw tv deze niet heeft dan is 'ie niet HD-ready. Als een tv wilt voldoen aan het keurmerk HD-ready dan moet 'ie een component ingang hebben.

Maar niet getreurd, want de kans is groot dat 'ie via de pc-ingang wel gewoon HD-signalen kan ontvangen. Moet je natuurlijk wel die VGA-kabel voor de xbox 360 kopen.
pi_32328469
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Het "nadeel" is alleen dat ie NET geen 1080 aankan, maar dat ie 720 oprekt naar 1366*768. Oogt OK hoor, maar is alles behalve native..

Welke TV trouwens?
Het "probleem" is dat 9 van de 10 (HD-Ready) LCD-tv's tegenwoordig deze vage 1366*768 resolutie hebben, waardoor je eigenlijk geen enkel HD-signaal (beelvullend) native kan laten zien. Eigenlijk is een tv met een native resolutie van 1280x720 dan beter. Ideaal voor de xbox 360 in ieder geval.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:37:18 #63
12888 Skull-splitter
pi_32328576
zoals ik al in het Xbox topic tikte:
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Even nog een HD TV opmerking: de stands in diverse winkels draaien op iets van 1300 bij 900 pixels, dus NIET native 720P. 720P mag overigens net geen HD TV heten omdat het nog geen Mpixel is kwa resolutie. Geen ramp, door te "cheaten" weet samsung er toch 1Mpix+ TV van te maken, die kwa kwalificatie precies tussen 720 en 1080 in zit. Dit maakt echter karteltjes groter dan dat ze eigenlijk zijn...

Daarnaast levert 720P maar 20% verschil ofzo op, een verwaarloosbaar verlies als je dus op je gewone TV speelt (althans, de details moeten absurd klein zijn wil je het echt merken, en dan spreek je met name over absurde texture resoluties.

Persoonlijk vind ik die Samsung dingen best botergeil enzo, maar A- ik heb het geld er domweg niet voor over en B- op de Xbox na heb ik geen reden om er echt een te gaan halen, behalve dat het huis-kamer technisch toch een stuk leuker zou zijn.
pi_32328730
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:37 schreef Skull-splitter het volgende:
zoals ik al in het Xbox topic tikte:
Ja. Maar daar klopt dus geen hòl van!

HDTV heeft helemaal nìks met megapixels te maken! HDTV bestaat uit een aantal standaarden waaronder bijv óók 480p wat niet eens in de búúrt komt van een megapixel.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:44:54 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32328808
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Grapjas, dat ding is hier A-gewoon niet te koop en B- het 26 inch model gaat al over de 900 euro heen... En bedankt Philips... Vaderland enzo?
't Is niet meer dan logisch dat de keus beperkt in Nederland is, zeker omdat de uitzendingen er niet zijn.

Ik zie daar de grap niet van in.

Vaderlandsliefde, misschien, maar ook de prijs, 't is een budget tv gezien de rest van het aanbod.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:50:47 #66
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_32328975
iemand al echt naar een HD plaatje gekeken?
zit echt een flink verschil tussen. dus mocht je een nieuwe tv kopen (of beamer) kies dan zeker voor een apparaat wat HD ondersteund.

er zijn echter wel dingen waar je even rekening mee moet houden.
een DVD is geen HD drager over het algemeen dan.
er zijn er wel maar daar heb je dus een HD speler voor nodig.

dus om een hd tv te kopen om je dvd's scherper te zien dat gaat niet werken.
sluit je huidige tv aan met behulp van Y/C of component dat is al een wereld van verschil tegenover je composiet waar hij nu op aangesloten is.

iets anders is dat een tv geen component aansluiting nodig heeft voor component video. (dit kan ook via de scart mits je scart aansluiting dit ondersteund. dus even vlot achter op je tv kijken heeft geen zin. pak er een handleiding bij. meestal als het via scart kan dan gaat het alleen via je ext.1 ingang.
dit kun je dan meestal ook wel instellen.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  woensdag 16 november 2005 @ 22:51:44 #67
12888 Skull-splitter
pi_32329008
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:42 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja. Maar daar klopt dus geen hòl van!

HDTV heeft helemaal nìks met megapixels te maken! HDTV bestaat uit een aantal standaarden waaronder bijv óók 480p wat niet eens in de búúrt komt van een megapixel.
480P is gewoon je standaard resolutie, die HD staan natuurlijk ergens voor... 720 is een middenoplossing, 1080 is het HD waar men naartoe wil. Neemt niet weg dat 720 lekkerder speelt en bovenal strakker oogt.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:52:37 #68
68154 blackbully
pi_32329036
ps. wie heeft de droom over zijn antennekabel ooit HD binnen te krijgen?

zomaar even als vraag.
ik denk dat dat bij een droom gaat blijven namelijk
[/quote]
pi_32329198
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:51 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

480P is gewoon je standaard resolutie, die HD staan natuurlijk ergens voor... 720 is een middenoplossing, 1080 is het HD waar men naartoe wil. Neemt niet weg dat 720 lekkerder speelt en bovenal strakker oogt.
480P is progressive, een normale tv heeft geen progressive scan.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  woensdag 16 november 2005 @ 23:00:35 #70
12888 Skull-splitter
pi_32329291
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:57 schreef peristilius het volgende:

[..]

480P is progressive, een normale tv heeft geen progressive scan.
Progressive is niet zo'n prestatie an sich, tis alleen wat meer flicker free, de resoltie veranderd geen tiet, en daar zit hem nou net het HD principe in: resolutie. 1080i is ook gewoon HD, maar geen progressive...
pi_32329582
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:00 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Progressive is niet zo'n prestatie an sich, tis alleen wat meer flicker free, de resoltie veranderd geen tiet, en daar zit hem nou net het HD principe in: resolutie. 1080i is ook gewoon HD, maar geen progressive...
Progressive verbetert de beeld kwaliteit toch echt wel aanzienlijk, de precieze definitie van een HD tv ken ik niet, maar ik denk toch wel dat dit bijdraagt aan het High Definition.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  woensdag 16 november 2005 @ 23:21:21 #72
68154 blackbully
pi_32329934
het grootste verschil is de beeld frequentie en frequentie ruimte die het gebruikt

als je van hoog naar laag kijkt dan is ons antenne signaal het slechtste en is rgbhv het beste
klein stukje uitleg

een monitor (beeldbuis) werkt met de kleuren Rood Groen Blauw, en met een Horizontale en Vertikale beeldlijn.

RGBHV dus. dus als je een RGBHV signaal hebt is dat het beste geen convertie nodig.
iets slechter is RGBs dat is rood groen blauw en gecombineerde cinq
daarna heb je RGsB dat is rood groen+cinq en blauw
dan krijg je het component verhaal
dus Rood cinq Groen cinq en Blauw cinq

de bekendesignalen
suppervideo oftewel Y/C
dat is de kleuren gecombineerd en de beeldlijnen gecombineerd
dan heb je composiet video dat is kleuren en beeldlijnen gecombineerd

en natuurlijk RF dan heb je alles bij elkaar en alles heeft een klein frequentie gebied dus je hebt beeld maar daar is dan ook alles mee gezecht.

naar mijn weten zit HDTV tussen component en RGBs in maar werkt met een andere compressie metode dus durf dat niet hard te zeggen.
natuurlijk hoe hoger de resolutie hoe meer informatie maar niet zozeer hoe meer details
[/quote]
  woensdag 16 november 2005 @ 23:27:31 #73
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32330134
Het hangt ook erg af van waarnaar je kijkt, klinkt misschien raar maar zo zie ik 't wel.

Die technische specifiacties zijn allemaal heel mooi maar 't komt erop neer wat je 'ziet'.

Bijv: De wedstrijden American Football en ijshockey zijn zoveel beter (of beter: mooier) te volgen met HD dan 't gewone signaal. Echt een wereld van verschil.

Maar dat standaard NTSC signaal is ook best prut.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 16 november 2005 @ 23:31:12 #74
68154 blackbully
pi_32330250
bij hd is grootste verschil dat alles scherp is wat scherp op de film staat dat kun je van Y/C of component niet zeggen
je ziet dus meer en duidelijker
(kan soms ook irriteren omdat het hoofd onderwerp niet meteen duidelijk is)
[/quote]
  woensdag 16 november 2005 @ 23:31:51 #75
68154 blackbully
pi_32330271
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:27 schreef popolon het volgende:
Het hangt ook erg af van waarnaar je kijkt, klinkt misschien raar maar zo zie ik 't wel.

Die technische specifiacties zijn allemaal heel mooi maar 't komt erop neer wat je 'ziet'.

Bijv: De wedstrijden American Football en ijshockey zijn zoveel beter (of beter: mooier) te volgen met HD dan 't gewone signaal. Echt een wereld van verschil.

Maar dat standaard NTSC signaal is ook best prut.
pal en secam ook hoor
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')