quote:Op woensdag 16 november 2005 16:07 schreef H.Flick het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat ik de neus van Willibrord in HD-kwaliteit te zien krijg, trouwens
dan kun je gewoon de kontharen van Saffin, Sampras en Aggassi tellen! SICK!quote:Op woensdag 16 november 2005 16:06 schreef Doc__Zenith het volgende:
gewoon UHDTV
http://www.eetimes.com/showArticle.jhtml?articleID=173402762
Grapjas, dat ding is hier A-gewoon niet te koop en B- het 26 inch model gaat al over de 900 euro heen... En bedankt Philips... Vaderland enzo?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Het andere verschil is dat er ook tv uitzendingen zijn.
Duur is het niet nee, dit ding was volgens mij $799,- een jaar geleden.
Laat ik daar nou net geen behoefte aan hebben.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dan kun je gewoon de kontharen van Saffin, Sampras en Aggassi tellen! SICK!
Het "nadeel" is alleen dat ie NET geen 1080 aankan, maar dat ie 720 oprekt naar 1366*768. Oogt OK hoor, maar is alles behalve native..quote:Op woensdag 16 november 2005 22:17 schreef Heintje het volgende:
Ik heb mijn TV met het oog op de 360 gekocht. En als ik het zo lees zit ik met een resolutie van 1366 x768 wel goed.
Zit ik alleen nog met iets anders...
Als ik de foto's van de Xbox kabel bekijk zie ik dat er 3 stekkertejs zijn voor R G en B. Alleen mijn TV heeft niet die ingang. Wel 3 keer scart. S-video, composite PC en DVI.
Gaat dit goed komen of moet ik er nog die VGA kabel bij gaan kopen om van mijn HD-ready gebruik te kunnen maken?
Die drie "stekkertjes" zijn de "component" aansluiting. Als jouw tv deze niet heeft dan is 'ie niet HD-ready. Als een tv wilt voldoen aan het keurmerk HD-ready dan moet 'ie een component ingang hebben.quote:Op woensdag 16 november 2005 22:17 schreef Heintje het volgende:
Ik heb mijn TV met het oog op de 360 gekocht. En als ik het zo lees zit ik met een resolutie van 1366 x768 wel goed.
Zit ik alleen nog met iets anders...
Als ik de foto's van de Xbox kabel bekijk zie ik dat er 3 stekkertejs zijn voor R G en B. Alleen mijn TV heeft niet die ingang. Wel 3 keer scart. S-video, composite PC en DVI.
Gaat dit goed komen of moet ik er nog die VGA kabel bij gaan kopen om van mijn HD-ready gebruik te kunnen maken?
Het "probleem" is dat 9 van de 10 (HD-Ready) LCD-tv's tegenwoordig deze vage 1366*768 resolutie hebben, waardoor je eigenlijk geen enkel HD-signaal (beelvullend) native kan laten zien. Eigenlijk is een tv met een native resolutie van 1280x720 dan beter. Ideaal voor de xbox 360 in ieder geval.quote:Op woensdag 16 november 2005 22:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Het "nadeel" is alleen dat ie NET geen 1080 aankan, maar dat ie 720 oprekt naar 1366*768. Oogt OK hoor, maar is alles behalve native..
Welke TV trouwens?
quote:Op woensdag 16 november 2005 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
Even nog een HD TV opmerking: de stands in diverse winkels draaien op iets van 1300 bij 900 pixels, dus NIET native 720P. 720P mag overigens net geen HD TV heten omdat het nog geen Mpixel is kwa resolutie. Geen ramp, door te "cheaten" weet samsung er toch 1Mpix+ TV van te maken, die kwa kwalificatie precies tussen 720 en 1080 in zit. Dit maakt echter karteltjes groter dan dat ze eigenlijk zijn...
Daarnaast levert 720P maar 20% verschil ofzo op, een verwaarloosbaar verlies als je dus op je gewone TV speelt (althans, de details moeten absurd klein zijn wil je het echt merken, en dan spreek je met name over absurde texture resoluties.
Persoonlijk vind ik die Samsung dingen best botergeil enzo, maar A- ik heb het geld er domweg niet voor over en B- op de Xbox na heb ik geen reden om er echt een te gaan halen, behalve dat het huis-kamer technisch toch een stuk leuker zou zijn.
Ja. Maar daar klopt dus geen hòl van!quote:Op woensdag 16 november 2005 22:37 schreef Skull-splitter het volgende:
zoals ik al in het Xbox topic tikte:
't Is niet meer dan logisch dat de keus beperkt in Nederland is, zeker omdat de uitzendingen er niet zijn.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Grapjas, dat ding is hier A-gewoon niet te koop en B- het 26 inch model gaat al over de 900 euro heen... En bedankt Philips... Vaderland enzo?
480P is gewoon je standaard resolutie, die HD staan natuurlijk ergens voor... 720 is een middenoplossing, 1080 is het HD waar men naartoe wil. Neemt niet weg dat 720 lekkerder speelt en bovenal strakker oogt.quote:Op woensdag 16 november 2005 22:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja. Maar daar klopt dus geen hòl van!
HDTV heeft helemaal nìks met megapixels te maken! HDTV bestaat uit een aantal standaarden waaronder bijv óók 480p wat niet eens in de búúrt komt van een megapixel.
480P is progressive, een normale tv heeft geen progressive scan.quote:Op woensdag 16 november 2005 22:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
480P is gewoon je standaard resolutie, die HD staan natuurlijk ergens voor... 720 is een middenoplossing, 1080 is het HD waar men naartoe wil. Neemt niet weg dat 720 lekkerder speelt en bovenal strakker oogt.
Progressive is niet zo'n prestatie an sich, tis alleen wat meer flicker free, de resoltie veranderd geen tiet, en daar zit hem nou net het HD principe in: resolutie. 1080i is ook gewoon HD, maar geen progressive...quote:Op woensdag 16 november 2005 22:57 schreef peristilius het volgende:
[..]
480P is progressive, een normale tv heeft geen progressive scan.
Progressive verbetert de beeld kwaliteit toch echt wel aanzienlijk, de precieze definitie van een HD tv ken ik niet, maar ik denk toch wel dat dit bijdraagt aan het High Definition.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Progressive is niet zo'n prestatie an sich, tis alleen wat meer flicker free, de resoltie veranderd geen tiet, en daar zit hem nou net het HD principe in: resolutie. 1080i is ook gewoon HD, maar geen progressive...
pal en secam ook hoorquote:Op woensdag 16 november 2005 23:27 schreef popolon het volgende:
Het hangt ook erg af van waarnaar je kijkt, klinkt misschien raar maar zo zie ik 't wel.
Die technische specifiacties zijn allemaal heel mooi maar 't komt erop neer wat je 'ziet'.
Bijv: De wedstrijden American Football en ijshockey zijn zoveel beter (of beter: mooier) te volgen met HD dan 't gewone signaal. Echt een wereld van verschil.
Maar dat standaard NTSC signaal is ook best prut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |