abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:04:40 #51
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_32375512
Mijn mening over het steeds tranen in haar ogen krijgen is dat ze nog steeds ontzettend veel om me geeft en me ergens stiekem toch wel mist.
Dat het uitging kwam voornamelijk van haar kant. Je weet wel hoe dat gaat met vrouwen, onduidelijkheid op en top, niet meer weten hoe en wat, etc...Terwijl ik nog steeds van mening ben dat het toen veel te makkelijk is uitgegaan, er had nog veel meer ingezeten...zeker na 4 jaar...Misschien beseft ze het zelf ook wel maar dat het nu te laat is...
Oke dat is nu gebeurd en dat is het..

Het zijn de dingen des levens.......leerzame momenten.......
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_32376389
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:04 schreef denka het volgende:
Mijn mening over het steeds tranen in haar ogen krijgen is dat ze nog steeds ontzettend veel om me geeft en me ergens stiekem toch wel mist.
Dat het uitging kwam voornamelijk van haar kant. Je weet wel hoe dat gaat met vrouwen, onduidelijkheid op en top, niet meer weten hoe en wat, etc...Terwijl ik nog steeds van mening ben dat het toen veel te makkelijk is uitgegaan, er had nog veel meer ingezeten...zeker na 4 jaar...Misschien beseft ze het zelf ook wel maar dat het nu te laat is...
Oke dat is nu gebeurd en dat is het..

Het zijn de dingen des levens.......leerzame momenten.......
Hele wijze woorden van dinka,..
Ander verhaal stel ze komt op haar knieen terug,.
Zou je dan overwegen om opnieuw te beginnen?
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:54:23 #53
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_32377012
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:33 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Hele wijze woorden van dinka,..
Ander verhaal stel ze komt op haar knieen terug,.
Zou je dan overwegen om opnieuw te beginnen?
Toch wel een moeilijke vraag. Dit meisje is ontzettend speciaal voor mij geweest en nog steeds. Ze zal altijd een apart plekje in mijn hart hebben om het zo maar ff te zeggen..
Ik zou het best met haar nog wel eens willen proberen maar dan zou er toch wel veel moeten veranderen en anders moeten gaan..Maar dat zou tijd nodig hebben, veel praten en goed nadenken..

Bij ons twee is het meer een soort situatie van: I can't live With or without you...

Dus moeilijke vraag maar ik zou zeker niet ja zeggen mocht zij het mij nu vragen..ik moet er dan ook echt 200% achter staan en dan ben ik nu niet..Het is jammer en erg dat het uit is gegaan maar ik voel me nu ok, geniet van het vrijgezellen bestaan en ben een leuk meisje tegengekomen waar misschien meer inzit.....Dus nee!
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:26:23 #54
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_32379449
ik zag die van mij vandaag nog. liep aan dezelfde kant van de weg.... gewoon doorgelopen zonder iets te zeggen.

dan denk ik... t'ja, je kunt zelf ook wat zeggen! (ik moest in de relatie altijd alles eerst doen, en ik heb er geen zin meer in - jammer dan )

Lekker druk deze week. 2 tentamens, een opstel, een presentatie, en het hele weekend oefenen voor een comedie theater stuk .

DRUK DRUK DRUK!
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_32392714
ik kom de mijne sinds het uit is nooit tegen (gelukkig maar). Zes weken geleden voor het laatst gezien. Niet zien is het beste denk ik.Ik merk dat ik emotioneel steeds verder afstand van hem neem.
En dat is een goed teken. Uit het oog uit het hart.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zaterdag 19 november 2005 @ 10:08:08 #56
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_32393111
die van mij zie ik 3 dagen per week in mijn oog hoek. Niet leuk! Maar het kan niet anders.
(To make me sick)....
pi_32393404
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:08 schreef Plonky het volgende:
die van mij zie ik 3 dagen per week in mijn oog hoek. Niet leuk! Maar het kan niet anders.
pff dat zou ik niet kunnen verdragen

zelfde werk/studie??
buren?
  zaterdag 19 november 2005 @ 11:39:42 #58
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32394595
Ik zie mn ex met regelmaat, want ze wil nog steeds graag afspreken. Ze wordt vrolijk van mijn gezelschap zegt ze. Weet ook niet precies hehe. Maar ik kan er nu wel mee omgaan. Ik vraag gewoon niets over wat ze doet of laat en vertel zelf ook niet alles.
Het is wel altijd erg gezellig en vertrouwd met mn ex maar ja, wat wil je na 5 jaar...
Ze blijft een hele lieve meid, alleen niet mijn lieve meid en dat accepteer ik maar.

Vanmiddag een date met een ander erg leuk meisje waar ik toch stiekem wel een beetje verliefd op ben geworden. Ik wil het alleen vooral rusitg aan pakken want mijn gevoelens fluctueren nogal eens en in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst natuurlijk, dat hoef ik jullie niet uit te leggen

En vanavond naar Qlimax met mijn ex...
Dansen tot ik neerval, alle frustratie eruit...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_32395591
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 11:39 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik zie mn ex met regelmaat, want ze wil nog steeds graag afspreken. Ze wordt vrolijk van mijn gezelschap zegt ze. Weet ook niet precies hehe. Maar ik kan er nu wel mee omgaan. Ik vraag gewoon niets over wat ze doet of laat en vertel zelf ook niet alles.
Het is wel altijd erg gezellig en vertrouwd met mn ex maar ja, wat wil je na 5 jaar...
Ze blijft een hele lieve meid, alleen niet mijn lieve meid en dat accepteer ik maar.
Ik weet het..het kan heel gezellig zijn met een ex

jullie zijn pas 10 weken uit elkaar toch?Dacht ergens te lezen
  zaterdag 19 november 2005 @ 13:28:41 #60
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32397332
Ongeveer tien weken ja. Ik heb het ook echt een tijdje heel moeilijk gehad maar ik heb me steeds voogehouden dat het over was, dat ik door moest gaan, dat zeiken, janken en depri zijn totaal geen zin hadden.
En nu heb ik dat gevoel omgezet in een soort besef. Ik besef nu dat het beter is zo, ik weet dat het over is en ik heb de wil en kracht om door te gaan ook al weet ik niet in welke richting dat nu precies is haha.

Ik zal het vast nog weleens moeilijk krijgen in de toekomst maar ik ben zeer blij met de muur die ik inmiddels om mezelf heen heb gebouwd als het op mn ex aankomt...
Hoelang is het bij jou uit dan emel?
  zaterdag 19 november 2005 @ 16:56:24 #61
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_32401414
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 10:28 schreef Emel het volgende:

[..]

pff dat zou ik niet kunnen verdragen

zelfde werk/studie??
buren?
allebei.

zelfde studie en ze woont ongeveer 200m verder op in de straat. Ik vertik om er nu langs te lopen... en mijn vrienden weten dat, dus maken wij altijd een ommetje
(To make me sick)....
pi_32401639
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:28 schreef VaLkyRie het volgende:
Ongeveer tien weken ja. Ik heb het ook echt een tijdje heel moeilijk gehad maar ik heb me steeds voogehouden dat het over was, dat ik door moest gaan, dat zeiken, janken en depri zijn totaal geen zin hadden.
En nu heb ik dat gevoel omgezet in een soort besef. Ik besef nu dat het beter is zo, ik weet dat het over is en ik heb de wil en kracht om door te gaan ook al weet ik niet in welke richting dat nu precies is haha.

Ik zal het vast nog weleens moeilijk krijgen in de toekomst maar ik ben zeer blij met de muur die ik inmiddels om mezelf heen heb gebouwd als het op mn ex aankomt...
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
  zaterdag 19 november 2005 @ 20:22:15 #63
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32407219

Ik moet wel zeggen dat het heeft geholpen dat ik zo'n leuk meisje tegengekomen ben. Niet dat we nu iets hebben of dat ik dat zo snel mogelijk wel wil hebben, maar het is een pril begin van iets leuks volgens mij. Veel spanning en veel lol.
Leuk en nieuw, wellicht juist datgene wat ik nodig had om m'n gedachten te verzetten.
Maar de eerste tijd vooral rustig aan doen met mezelf, geen verplichtingen, geen bindingen, just me.

Let wel, ik adviseer niemand om een ander te nemen/gebruiken om je ex te vergeten, maar ik adviseer wel om open staan voor nieuwe verliefdheid en je niet blind te staren op iets dat zijn beste tijd gehad heeft...

En nu feesten
pi_32411072
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 20:22 schreef VaLkyRie het volgende:
En nu feesten
En God zag dat Breakcore lauw was........waar is JUNGLE mensen! |
Doom |
pi_32413881
Gaat hier wel weer okay. Lekker rustig. Zo ook het weekend.
pi_32415351
Vandaag eigenlijk een iets mindere dag gehad, veel aan haar gedacht en er bij stilgestaan wat ik nu allemaal mis. Maargoed aan de andere kant verbaas ik mij over het feit dat ik zo snel al halve dagen meemaak dat ik niet aan haar denk... Het komt allemaal wel weer goed en inderdaad openstaan voor nieuwe mensen (platonisch of niet) werkt over het algemeen goed

Zo ik ga maar eens naar bed, ben moe van al die emoties van vandaag...

Truste allemaal
pi_32425333
Nou gister dus dat feestje gehad van mijn ex.
Het was wel gezellig. Heb niet veel met m'n ex gepraat.
Beetje bij andere mensen gestaan en af en toe kwam ze dan er even bij staan,
maar meer dan een paar woorden waren het niet.

Toen daarna is iedereen op stap gegaan naar dezelfde discotheek en daar is iedereen een beetje z'n eigen weg gegaan en heb ik haar ook niet meer gezien. Toen ik thuis kwam had ik wel een k*t gevoel. De hele tijd moest ik aan haar denken en nu eigenlijk nog steeds, alleen nu voel ik me er niet meer k*t door.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_32439663
Ik denk amper meer aan hem!
Hij hoort niet meer bij mij en in mijn leven.En ik mis hem helemaal niet meer.
Het gaat dus goed
  zondag 20 november 2005 @ 23:50:53 #69
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_32440961
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Uit mijn msn heb ik haar al gegooit, alleen niet geblokkeert.
Misschien dat ik wel reactie van haar wil ja, alleen reageer ik daar dan weer niet op.
Het geeft toch een beetje een beter gevoel als ze toch probeert steeds contact met je te krijgen.
Ik vraag me dan altijd af waarom ze contact willen? t voelt idd wel goed overigens!
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_32446327
quote:
Op zondag 20 november 2005 23:06 schreef Emel het volgende:
Ik denk amper meer aan hem!
Hij hoort niet meer bij mij en in mijn leven.En ik mis hem helemaal niet meer.
Het gaat dus goed

* het.ismij heeft een heel rlext weekend gehad met een hoop vrouwelijk schoon,..
Vanaaf met 2 van hun wat drinken,.. *(k schijn zoon lieve jongen te zijn,.. ).
  maandag 21 november 2005 @ 12:08:20 #71
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32449060
Twee? Tegelijk? Damn!

Wat is je geheim?
pi_32449298
quote:
Op maandag 21 november 2005 12:08 schreef VaLkyRie het volgende:
Twee? Tegelijk? Damn!

Wat is je geheim?
Geen idee,..
K schijn een lieve jongen te zijn,.. (zoals k al zei, das me geheim,.. )
K stond met een van die meisjes te praten in de keuken over van alles en nog wat,.. (bakkie derbij je kant dat wel )
En ineens mengde een andere zich derin,..
En voor k ut wist had k ja geroepen op vanaaf wat gaan drinken,..
  maandag 21 november 2005 @ 12:33:05 #73
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32449630
quote:
Op maandag 21 november 2005 12:18 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Geen idee,..
K schijn een lieve jongen te zijn,.. (zoals k al zei, das me geheim,.. )
K stond met een van die meisjes te praten in de keuken over van alles en nog wat,.. (bakkie derbij je kant dat wel )
En ineens mengde een andere zich derin,..
En voor k ut wist had k ja geroepen op vanaaf wat gaan drinken,..
He wat naar

Bij mij gaat ie ook wel lekker. Krijg al smsjes van mn lieve collegaatje dat ze me mist en zo leuk vind
Ik blijf natuurlijk een beetje terughoudend en mysterieus haha. Niet te happig zijn en vooral eigen baas blijven jek ent het spelletje wel. Maar ik ben wel een beetje ietsiepietsie verliefd
Beste drugs die je kan krijgen moet ik zeggen.
Ze wilde snel weer wat gaan drinken maar het moet allemaal niet te snel gaan, ff optimaal genieten van de verliefde onzekerheid en de spanning opbouwen.

Het frappante is dat ik dus echt geen gevoel meer krijg bij mn ex. Hoogstens vriendschappelijk. Verder helemaal niets, hoe beter dat is.
pi_32450742
quote:
Op maandag 21 november 2005 12:33 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

He wat naar
Nou he,..
quote:
Bij mij gaat ie ook wel lekker. Krijg al smsjes van mn lieve collegaatje dat ze me mist en zo leuk vind
Ik blijf natuurlijk een beetje terughoudend en mysterieus haha. Niet te happig zijn en vooral eigen baas blijven jek ent het spelletje wel. Maar ik ben wel een beetje ietsiepietsie verliefd
Beste drugs die je kan krijgen moet ik zeggen.
Ze wilde snel weer wat gaan drinken maar het moet allemaal niet te snel gaan, ff optimaal genieten van de verliefde onzekerheid en de spanning opbouwen.
Suc6,.. (laat je der niet te lang wachten?)
quote:
Het frappante is dat ik dus echt geen gevoel meer krijg bij mn ex. Hoogstens vriendschappelijk. Verder helemaal niets, hoe beter dat is.
Dat is goed!!
Op maandag 21 november 2005 12:33 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Dat heb ik nou ook. Ik voel niets meer voor mijn ex (Alles lijkt weg. Zelfs houden van kan ik niet eens meer zeggen want volgens mij hou ik niet eens meer van hem).
pi_32458148
en ik krijg nogal aandacht van mijn mannelijke collega's
pi_32460622
F*ck zeg, met jullie gaat het echt al veel beter.
Ik blijf op dit moment echt hangen.

Denk echt zoveel aan haar ook al heb ik redelijk wat afleiding. Misschien dat het komt doordat ik haar toch nog af en toe spreek of zie. Als ik op MSN kom begint ze best vaak te praten en dat is op dat moment wel leuk, maar dit maakt het misschien ook wel moeilijk, omdat ik achter ieder antwoord iets achter zoek.

Denk dat ik haar moet zeggen dat ze beter voorlopig geen contact met me op moet nemen en dat ik niet weet of ik ooit wel een vriend of zelf een kennis van haar kan zijn. Alleen ik weet niet of ik dit wel kan zeggen.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_32463169
Damn, als ik dat zo lees gaat het jullie allemaal een stuk beter af dan mij.
Ik denk na 10/11 maanden nog superveel aan haar.
Als ik smorgens opsta en als ik savonds naar bed ga.
Niet echt gezond volgens mij als je bedenkt dat ik al 4 maanden een nieuwe relatie heb.
Maarja het zal wel gewoon zijn tijd nodig hebben denk ik.
pi_32466002
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:17 schreef tropix het volgende:

Damn, als ik dat zo lees gaat het jullie allemaal een stuk beter af dan mij.
Ik denk na 10/11 maanden nog superveel aan haar.
Als ik smorgens opsta en als ik savonds naar bed ga.
Niet echt gezond volgens mij als je bedenkt dat ik al 4 maanden een nieuwe relatie heb.
Maarja het zal wel gewoon zijn tijd nodig hebben denk ik.
Damzz das wel heel erg!!!
Is je nieuwe vriend echte ?? Of meer omdat je van je gevoel voorje ex af wou?
Op dinsdag 15 november 2005 23:08 schreef VD het volgende:
Toch maar even netjes gezegd dat ik het gedaan had. En nu gaan we ergens volgende week naar de bioscoop. .
Nog niets gehoord. Why am I not suprised? .
Met d'r verjaardag heb ik het trouwens bij een smsje/kaartje gehouden. Pretty zakelijk. .
pi_32473429
kaartje en een smsje,..?? is weer overdone he,.. we hadden je gewaarschuwt,..
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:20:58 #82
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32474087
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:16 schreef Emel het volgende:

[..]

Dat heb ik nou ook. Ik voel niets meer voor mijn ex (Alles lijkt weg. Zelfs houden van kan ik niet eens meer zeggen want volgens mij hou ik niet eens meer van hem).
Mooi! opgelost! slotje

en je collega's (m) hebben dat dus ook in de gaten
Of je merkt het nu pas omdat je weer wat verder bent
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_32474893
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:20 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Mooi! opgelost! slotje

Nu de rest nog overtuigen jump,..
Der zitten nog een paar rampeplannen tussen,..
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:33:12 #84
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32475590
Jaja, working on it

ik heb trouwens vrijdag zomaar een date waarom sms'en om 4 uur 's nachts wel niet goed voor is
het is mn eerste "echte" date sinds het uit is ben best wel zenuwachtig
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_32475610
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:33 schreef Jumparound het volgende:
Jaja, working on it

ik heb trouwens vrijdag zomaar een date waarom sms'en om 4 uur 's nachts wel niet goed voor is
het is mn eerste "echte" date sinds het uit is ben best wel zenuwachtig
Rlext!!
FF ter info: t was gisteren aaf gezellig. Meer niet.
pi_32477591
lucht je hart,..
Op dinsdag 22 november 2005 12:52 schreef Uiruru het volgende:
Ik moet me ook weer melden in deze reeks...
vertel...of is het nog te vers?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_32477745
pfff... vertel... Ja geen zin in eigenlijk. Loop gewoon te balen dat het over is. Nog nooit heeft iemand me zo laten voelen als zij. Ik mis haar vreselijk.
pi_32477752
* het.ismij voelt de warmte hier op dit forum,..
Op dinsdag 22 november 2005 13:13 schreef het.ismij het volgende:
* het.ismij voelt de warmte hier op dit forum,..
Voelde ik maar wat warmte op mijn kamer... mijn verwarming is kapot
pi_32478104
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 13:14 schreef Uiruru het volgende:

[..]

Voelde ik maar wat warmte op mijn kamer... mijn verwarming is kapot
Das minder.
Op dinsdag 22 november 2005 09:45 schreef het.ismij het volgende:
kaartje en een smsje,..?? is weer overdone he,.. we hadden je gewaarschuwt,..
Wellicht. Smsje was meer van "het is middernacht, fijne dag" en het kaartje voor het verjaardagsgevoel. Ah well. Ben inmiddels wel gewend dingen verkeerd te doen. .
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:55:33 #94
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32481774
Ik merk dat ik nu na 6 maanden amper bezig ben met de relatie die er niet meer is.
Wel denk ik eraan, kleine dingetjes, dat het wennen is om na zoveel jaar alleen te wonen, maar dat is iets anders dan missen dat ik niet meer met "hem" samenwoon of dat we geen relatie meer hebben. Gewoon dat het rustiger in huis is, alleen eten, etc.

Dus al met al ben ik erg blij, dat het nu zo goed gaat, het was een enorm lange weg, maar hard werken word gelukkig beloond.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_32485489
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:20 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Mooi! opgelost! slotje

het gaat ineens wel erg goed ja hopelijk blijft het ook goed. Ik denk 1 keer per dag zo'n 3 seconden aan hem, that's it. Laatste keer dat ik somber was omdat ik een "moment" van gemis en leegte voelde was vorige week donderdag.
  dinsdag 22 november 2005 @ 18:29:49 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32485667
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:47 schreef VD het volgende:

[..]

Wellicht. Smsje was meer van "het is middernacht, fijne dag" en het kaartje voor het verjaardagsgevoel. Ah well. Ben inmiddels wel gewend dingen verkeerd te doen. .
Jij bent over 20 jaar nog steeds aan het "loslaten" vrees ik
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_32485768
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:29 schreef Vivi het volgende:
Jij bent over 20 jaar nog steeds aan het "loslaten" vrees ik
Je bent positiever dan m'n psycholoog. "Je houdt als je zestig bent nog steeds van d'r".

.
pi_32485893
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef VD het volgende:

[..]

Je bent positiever dan m'n psycholoog. "Je houdt als je zestig bent nog steeds van d'r".

.
Join the club.
Ik kom er volgens mij ook niet overheen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 18:39:10 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32485921
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef VD het volgende:

[..]

.
"Houden van" kan je het tegen die tijd niet meer noemen hoor

Hint: het begint met "O" en eindigt op "bsessie"

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_32486081
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 18:39 schreef Vivi het volgende:
Hint: het begint met "O" en eindigt op "bsessie"
Nee, want het is geen dwanggedachte.
Eerder een preoccupatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')