Omdat het de PVDA is en je daar alleen op stemt als Nederland naar de klote wil helpen en de werkende persoon een poot wil uit draaien (Zie dit voorbeeld en in Den Haag werken ze niet...).quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:34 schreef Notoire_Gek het volgende:
Waarom wordt de werkende man/vrouw overgeslagen. Die staan ' ochtends in de file om geld bij elkaar te sprokkelen voor bovengenoemde groepen. Wat een achterlijk gedachtengoed heeft dat PvdA toch![]()
mee eenschquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:37 schreef existenz het volgende:
[..]
Omdat het de PVDA is en je daar alleen op stemt als Nederland naar de klote wil helpen en de werkende persoon een poot wil uit draaien (Zie dit voorbeeld en in Den Haag werken ze niet...).
Yeah rightquote:Dit ‘gratis’ openbaar vervoer is alleen bedoeld voor de forens die uit de auto in de bus stapt. Het bedrijfsleven betaalt hier aan mee.
dan heeft de leerling er natuurlijk nog niks aan, als hij alleen maar onder zijn lestijd mee mag rijdenquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:52 schreef snoekiesnoek het volgende:
De MBO'ers geven ze maar een OV, niet dit soort onzin van tijdens lesuren. Hoe kan een conducteur nu weten hoe laat een student les heeft?
Een leuke Sinterklaas oefening:quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:34 schreef Notoire_Gek het volgende:
Het Rijk; op te plussen met 300 miljoen euro.
3. ‘gratis’.
4. ‘gratis’.
5. ‘gratis’.
6. ‘gratis’
Het bedrijfsleven betaalt hier aan mee.
7. ‘gratis’
Vergeet niet dat het ultieme doel van de PvdU (U=Uitkeringstrekkers) al jaren is: iedereen een uitkering, dan hoeft niemand meer te werken!quote:PvdA: Iedereen gratis OV, behalve werkenden
Jawel hoor, dan komen er 2 van die NS-mutsen met zo'n karretje aan, daar gaat de gehandicapte op, en dan de trein in. Om uit te stappen hetzelfde. Erg fijn om hierdoor een half uur vertraging op te lopen....... Met de bus moet je maar even helemaal niet aan denken als gehandicapte!quote:# Gehandicapen met de trein ...ze komen niet eens het perron op met hun karretjes, laat staan in de trein
Ik kreeg op het HBO ook pas stufi en een OV vanaf mijn 18e...quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:41 schreef Alvilon het volgende:
Andere studenten enz hebben een OV jaarkaart bij hun stufi, alleen bij het MBO krijg je deze pas vanaf je 18e.
Ken veel MBOers die er van balen dat ze geen OV kaart krijgen, want een trein of bus abbo is ook best duur.
Ik ga gezien de branstofprijzen soms met de trein, scheelt veel geld. Maar mijn werkgever vergoed momenteel nog 28 cent per kilometer voor dienstreizen en 18 cent voor woon-werkverkeer, dus dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:58 schreef rekenwonder het volgende:
Nooit stap ik uit mijn auto, nooit. Al doe ik er 3x zo lang over als met het OV!
Waar blijft dat juiste antwoord?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:04 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Een leuke Sinterklaas oefening:
Wat is hier de trend ?
Wat ontbreekt ?
Over 15 minuten het juiste antwoord
De trend is dat alles gratis wordt bij de PvdA en het ontbrekende deel is de financien. De overheid draagt bij en het bedrijfsleven draagt bij maar wie draait op voor die kosten ?quote:
best wel mee eens, op de tweede zin na dan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:52 schreef snoekiesnoek het volgende:
Een zelfde bericht als de openingspost zag ik vandaag in de Metro staan. De werkenden mogen het inderdaad betalen, maar dat is eigenlijk met alles zo...
Ik vind alles prima, maar ik ben net ook een paar maanden werkeloos geweest en had toen echt nog wel geld om een sollicitatie te doen en de trein daarvoor te betalen?
De MBO'ers geven ze maar een OV, niet dit soort onzin van tijdens lesuren. Hoe kan een conducteur nu weten hoe laat een student les heeft?
En ouderen? Komop zeg, die kunnen al een voordeelurenkaart met gratis reisdagen krijgen bij de NS .
Ik vind het wel een leuk plan, maar je lost er geen files mee op.
PRdV had dit idee anders ook al geopperd.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:53 schreef Karina het volgende:
Wanneer is het ook alweer verkiezingen? Klinkt in ieder geval als een leuk verkiezingspraatje. En volgens mij betekent PvdA, Partij van de Arbeid, zou je niet zeggen als je dit leest want uiteindelijk zijn het toch de werkenden die voor dit leuke plan zouden gaan betalen.
Die willen het hele OV voor iedereen gratis maken, dat is heel wat anders (en eerlijker). Die variant van de PvdA is volledig krankzinnig.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:55 schreef Yildiz het volgende:
PRdV had dit idee anders ook al geopperd.
Dat is echt een schijntje vergeleken met de inkomsten die binnenkomen van de betalende reiziger. De meeste pegels is de NS kwijt aan de treinstellen zelf en de hele logistiek om die kutwagonnetjes optijd te laten rijden zonder dat ze tegen elkaar opbotsen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:57 schreef Yildiz het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he, hoeveel kost het maken van die OV pasjes, het in stand houden van het systeem, het controleren, het kijken of iedereen een kaartje heeft, de automaten, de ruzie die ontstaat als men geen kaartje heeft etc. nou bij elkaar?
Gehandicapten zijn paupers?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:04 schreef Tarak het volgende:
Veiligheid is een belangrijk aspect van het openbaar vervoer. De veiligheid wordt bepaald niet verhoogd door allerlei paupervolk gratis mee te laten rijden.
Serieus, ik wil een bron ?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:17 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Dat is echt een schijntje vergeleken met de inkomsten die binnenkomen van de betalende reiziger. De meeste pegels is de NS kwijt aan de treinstellen zelf en de hele logistiek om die kutwagonnetjes optijd te laten rijden zonder dat ze tegen elkaar opbotsen.
Die zijn het slachtoffer van de andere genoemde groepen,quote:
De werkenden. Dat bleek toch al uit de OP?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:43 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
De trend is dat alles gratis wordt bij de PvdA en het ontbrekende deel is de financien. De overheid draagt bij en het bedrijfsleven draagt bij maar wie draait op voor die kosten ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |