Speed-Addicted | dinsdag 15 november 2005 @ 15:11 |
Per 1 januari 2006 worden de boetes fors verhoogd, sommige boetes heel fors; één enkele wordt verlaagd. De standaard boetes van ¤65 worden verhoogd naar ¤75 en die van ¤95 worden verhoogd naar ¤130. Volgens het inflatiecijfer zullen we maar zeggen. Wat voorbeelden. Snelheidsoverschrijding binnen de bebouwde kom voor motorvoertuigen zonder aanhanger. Voor bromfietsen en snorfietsen worden de boetes op gelijk niveau gebracht. Geen wegwerkzaamheden. – met 4 km/h , ¤16 – met 5 km/h , ¤20 – met 6 km/h , ¤23 – met 7 km/h , ¤27 – met 8 km/h , ¤30 – met 9 km/h , ¤34 – met 10 km/h , ¤39 – met 11 km/h , ¤43 – met 12 km/h , ¤48 – met 13 km/h , ¤53 – met 14 km/h , ¤58 – met 15 km/h , ¤63 – met 16 km/h , ¤ 69 – met 17 km/h , ¤75 – met 18 km/h , ¤81 – met 19 km/h , ¤87 – met 20 km/h , ¤93 – met 21 km/h , ¤100 – met 22 km/h , ¤107 – met 23 km/h , ¤114 – met 24 km/h , ¤121 – met 25 km/h , ¤129 – met 26 km/h , ¤137 – met 27 km/h , ¤145 – met 28 km/h , ¤153 – met 29 km/h , ¤161 – met 30 km/h , ¤170 R 303 a: als bestuurder van een voertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg , ¤130 R 326 als bestuurder niet links inhalen , ¤130 R 328 als bestuurder een voertuig inhalen vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats , ¤200 R 402 a als bestuurder op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren anders dan met een gehandicaptenvoertuig , ¤130 behoudens in noodgevallen als weggebruiker op een auto(snel)weg R 465 a, R 472 a – over de vluchtstrook of vluchthaven rijden , ¤200 R 482 als bestuurder een voetganger, die op een voetgangersoversteekplaats oversteekt of kennelijk op het punt staat over te steken, niet voor laten gaan , ¤130 R 545 als bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vast houden (geldt niet voor snorfietsen) , ¤130 R 602 als weggebruiker niet stoppen voor rood licht bij een driekleurig verkeerslicht , ¤130 R 616 a als bestuurder de doorgetrokken streep tussen rijstroken dan wel op paden met verkeer in beide richtingen naar links overschrijden , ¤130 R 616 b als bestuurder zich bevinden links van de doorgetrokken streep tussen rijstroken dan wel op paden met verkeer in beide richtingen , ¤130 http://eb.sdu.nl/eb/show.do?key=STB9761&type=op Volgens mij heeft Den Haag weer dringend geld nodig ![]() ![]() | |
Klonk | dinsdag 15 november 2005 @ 15:13 |
Wat wel aardig is is dat er eindelijk verschillen zijn per kilometer... Maar das dan ook het enigste ![]() | |
Roellio | dinsdag 15 november 2005 @ 15:14 |
Vieze uitzuigers! ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 november 2005 @ 15:16 |
quote:Nou, dat wordt ¤600 apart zetten voor boetes ipv. de ¤300 die je nu doet ![]() | |
IntroV | dinsdag 15 november 2005 @ 15:20 |
quote:Dit is irritant. Soms wil ik wel eens gewoon rustig achter een andere auto rijden. Daar kan ik dus zomaar een boete voor krijgen. | |
teknomist | dinsdag 15 november 2005 @ 15:21 |
Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch? | |
Speed-Addicted | dinsdag 15 november 2005 @ 15:21 |
quote:Niet meer, vanaf volgende maand heb ik een Quintezz radar alert ![]() | |
indahnesia.com | dinsdag 15 november 2005 @ 15:27 |
ik heb nog geen boete gehad ![]() | |
lammegiraf | dinsdag 15 november 2005 @ 15:29 |
ik zag het net ja...boete voor het te kline kenteken op mn alfa 147 gaat van 65 naar 75 euri. Komen dus weer 3 a 4 tientjes bij per jaar. | |
Prego | dinsdag 15 november 2005 @ 15:31 |
wat een gezeik, rijdt gewoon niet te hard dan heb je er ook geen last van | |
longinus | dinsdag 15 november 2005 @ 15:32 |
Het zal wel weer een stuk veiliger worden in 2006 ![]() | |
Speed-Addicted | dinsdag 15 november 2005 @ 15:33 |
Gelukkig zegt Balkie dat we er volgend jaar op voorruit gaan. Wat een geruststellend gevoel ![]() | |
Litpho | dinsdag 15 november 2005 @ 15:34 |
quote:Uiteraard gaan we erop vooruit. Alleen niet harder dan 80. ![]() | |
Speed-Addicted | dinsdag 15 november 2005 @ 15:34 |
quote:en de lucht word ook veel schoner ![]() | |
AlphaOmega | dinsdag 15 november 2005 @ 15:41 |
Hmmm.... die boete voor niet handsfree bellen is nog steeds heel erg veel te laag. Daar mag wel een nul achter... weet men direct dat het toch echt voordeliger is om een carkit aan te schaffen. | |
Mangoworks2002 | dinsdag 15 november 2005 @ 15:42 |
Na 616a treed toch automatisch 616b in werking? houd in 260e boete? | |
qo_ob | dinsdag 15 november 2005 @ 15:43 |
quote: ![]() | |
heijx | dinsdag 15 november 2005 @ 15:44 |
quote:Waarom mag ik mijn zes niet gebruiken? ![]() | |
Herkauwer | dinsdag 15 november 2005 @ 15:45 |
kut zeg ![]() De vraag is, wie wordt er dan van de weg geplukt als ze het zien? Degene die links blijft rijden of degene die rechts inhaalt, ik weet het al ![]() | |
heijx | dinsdag 15 november 2005 @ 15:46 |
quote:390, als je weer terug keert naar je eigen baan. ![]() | |
qo_ob | dinsdag 15 november 2005 @ 15:50 |
quote:En waarom word ik achtergesteld met mijn 4 bak? ![]() | |
Xtreem | dinsdag 15 november 2005 @ 15:58 |
Ik zal 'ns positief zijn ![]() EINDELIJK is rood licht negeren net zo duur als het overschrijden van een doorgetrokken streep/verdrijvingsvlak. | |
PhatRabbit | dinsdag 15 november 2005 @ 16:09 |
Ik heb het maar opgegeven en rij nu zoveel mogelijk de aangegeven snelheid. Boetes begonnen nl. een vaste kostenpost te worden... | |
Youp | dinsdag 15 november 2005 @ 18:30 |
quote:krijgen we dan ook meer betaald ofzo? ik weet alleen dat we door die nieuwe zorgverzekering en alle andere onzin netto MINDER geld binnen krijgen.... | |
Youp | dinsdag 15 november 2005 @ 18:32 |
quote:rood licht negeren vind ik ook echt iets wat NIET kan en ook daadwerkelijk levensgevaarlijk is... hier in de buurt zijn ze op alle N wegen gewoon dubbele doorgetrokken strepen aan het trekken ![]() ![]() | |
ExtraWaskracht | dinsdag 15 november 2005 @ 18:45 |
Is het wat betreft de snelheidsovertredingen niet een precisering van de boetes? Zoals nu staat er bv. 30 euro voor een overschrijding op een autosnelweg tot en met 10 km/h, terwijl er dan voor 4km/h te hard 14 euro in rekening gebracht wordt. In feite ben je t/m 8 km/h zelfs goedkoper uit dan nu t/m 10 km/h als het klopt wat ik zeg. | |
_Administr8or_ | dinsdag 15 november 2005 @ 18:47 |
quote:mee eens! en als je dan een boete krijgt moet je niet huilen ![]() en ja, ik heb wel eens boetes gehad voor te hard rijden | |
Kadesh | dinsdag 15 november 2005 @ 19:19 |
quote:Ja, ja de regels. ![]() ![]() | |
Ulx | dinsdag 15 november 2005 @ 19:23 |
bijna honderd piek als je een beetje gas geeft op een woonerf. Diefstal is het. | |
Kajegi | dinsdag 15 november 2005 @ 19:35 |
quote:Jij hebt zeker geen rijbewijs of auto nog? | |
natte-flamoes | dinsdag 15 november 2005 @ 19:54 |
quote:Wat staat er op het gele bord? | |
Kadesh | dinsdag 15 november 2005 @ 20:11 |
quote:"Fietser op de rijbaan" Die fietsen hier ook door het dorp en daar mag je gewoon 50, en op de weg naar het volgende dorp ook, daar mag je 80. | |
Zombine | dinsdag 15 november 2005 @ 20:36 |
quote: ![]() Ontopic: Best wel irri dit. 10 kilometer per uur rijd je zomaar te snel. Heb tot nu toe nog geen boete gehad ( heb nu 1 jaar mijn rijbewijs ) maar toch zwaar overdreven dit. [ Bericht 7% gewijzigd door Zombine op 15-11-2005 20:42:42 ] | |
amr_diab | dinsdag 15 november 2005 @ 21:26 |
Dit begint op de Taliban te lijken... tis dat ze geen geweld gebruiken, maar wie zegt dat er geen gevangenisstraf op verkeersovertredingen komen? In de toekomst acht ik dit zeer wel mogelijk. De automobilist wordt gedemoniseerd. De verhoudingen zijn volledig zoek, en Nederland wordt een politiestaat. Nergens worden regels zo streng gehandhaafd als in dit land. Met 6 tot 9 miljoen verkeersboetes per jaar hebben we het absolute wereldrecord. Er worden zelfs meer boetes uitgedeeld dan in de gehele Verenigde Staten! Ik hoop dat de verkeerscontroleurs (straks ook bij de gemeente!) een goede ziektekostenverzekering hebben. | |
Croupouque | dinsdag 15 november 2005 @ 21:28 |
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen. Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 november 2005 @ 21:35 |
Ik vind het vooral shockerend om te lezen dat de Nederlandse wegenwet ronduit discriminerend is. Het eerste de beste punt: Geen gevolg geven aan een aanwijzing van een opsporingsambtenaar. Boete voor automobilisten/motorrijders: 130 euro, bromfietsers 90 euro, fietsers 50 euro, voetgangers 35 euro. Hoezo? Is een ongehoorzame voetganger minder in overtreding dan een ongehoorzame automobilist? Beiden plegen hetzelfde vergrijp. Ook triest om te zien dat zeker 10 van de 62 pagina's van het pdf-document over snelheid gaan. Het toont de verkeerde focus bij verkeerscontroles nog eens goed aan. Wel weer goed dat het bedrag nu per te hard gereden kilometer verschilt. | |
Croupouque | dinsdag 15 november 2005 @ 21:37 |
quote:Goed punt, mijn oma is ooit door een aanvaring met een ongehoorzame voetganger overleden. | |
amr_diab | dinsdag 15 november 2005 @ 21:39 |
quote:Ik ben het er helemaal mee eens! Het lijkt mij nog veel beter om een half jaar celstraf per te hard gereden kilometer in te voeren. | |
mcintosh | dinsdag 15 november 2005 @ 21:40 |
quote:Mja we hebben ook veruit het kleinste land, met ontzettend veel verkeer, dus weinig ruimte om de boel lekker de boel te laten denk ik.. | |
amr_diab | dinsdag 15 november 2005 @ 21:42 |
quote:Hier heb je een puntje, maar ook buiten de Randstad worden miljoenen, en over enkele jaren mogelijk enkele tientallen miljoenen verkeersboetes uitgeschreven. Terwijl de bevolkingsdichtheid daar niet bijzonder hoog is. | |
Croupouque | dinsdag 15 november 2005 @ 21:43 |
quote:En wat voor last heb je daar van? Worden die boetes aan willekeurige onschuldige burgers uitgedeeld? | |
amr_diab | dinsdag 15 november 2005 @ 21:48 |
quote:Een foutje is snel gemaakt, denk eens EUROPEES... heb jij nou een rijbewijs of rijd je in een scootmobiel? | |
mcintosh | dinsdag 15 november 2005 @ 21:55 |
quote:Dat gezeur altijd of je een auto/rijbewijs hebt ja of nee, als je over dit soort dingen wilt praten is echt onzin. Ga gewoon inhoudelijk in op argumenten. Als er fouten worden gemaakt, dan kun je bezwaar aantekenen. Ik denk dat het aantal fouten wel mee valt, alhoewel er vast wel eens een keer een onterechte boete zal vallen waar niks aan te doen is. Maar ja niks is perfect, in het reguliere rechtssysteem worden zelfs fouten gemaakt, nog geen reden om het af te schaffen... En ja ik rijd al 8 jaar auto en heb ook boetes ontvangen, das kut maar wel mijn eigen schuld, simpel. | |
HenkieSpankie | dinsdag 15 november 2005 @ 21:56 |
quote:Wat een dom gelul! Dan mag je ook niet aan je radio zitten, praten tijdens de rit, je telefoon aanraken om een nummer op te zoeken, roken (dus as aftikken/aansteken) etc. Waar gaat het nou eigenlijk om? Dat je afgeleid bent, of dat je geen 2 handen aan het stuur hebt? [ Bericht 2% gewijzigd door HenkieSpankie op 15-11-2005 22:01:16 ] | |
mcintosh | dinsdag 15 november 2005 @ 22:03 |
quote:En waar heb jij het over? Over het feit dat omdat het ene niet verboden wordt het andere dan ook niet verboden moet worden, alhoewel dat laatste wel heel makkelijk te controleren is... Hopelijk ben je met me eens dat telefoneren afleidend is, en daarom verboden. Andere dingen zijn in principe ook niet toegestaan, als het de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Maar die andere dingen zijn veel lastiger te controleren/bewijzen. Nog geen reden om dan alles maar toe te staan in de auto denk ik... | |
robh | dinsdag 15 november 2005 @ 22:09 |
quote:Laat ze daar maar op controleren. Levert veel en veel meer geld op dan flitsen. | |
HenkieSpankie | dinsdag 15 november 2005 @ 22:19 |
quote:Maar ook met een carkit is telefoneren nog afleidend en dat is niet verboden.. Dus waar gaat het nou dan eigenlijk om? | |
Ulx | dinsdag 15 november 2005 @ 22:37 |
quote:Dat mag ook niet, je dient je te concentreren op het verkeer. En niet op iets anders. Volgens mij kan een verzekeraar zelfs weigeren te betalen als ze erachter komen dat je liep te kutten met je radio en daardoor een botsing veroorzaakte. | |
Ulx | dinsdag 15 november 2005 @ 22:41 |
quote:Dat je je telefoon niet uit je klauwen laat vallen waardoor 90% van de mensen instinctief naast zich kijkt en niet op de weg? Met een handsfree set is die kans kleiner. | |
The_Order | dinsdag 15 november 2005 @ 22:45 |
quote:Doe het eens, kan je ook een mooi geel briefje over krijgen. Overigens is die boete dan weer ¤ 10,- goedkoper geworden ![]() | |
HenkieSpankie | dinsdag 15 november 2005 @ 22:46 |
Ik wacht op de eerste Handsfree rook kit... Ook een peuk kan je laten vallen.. En dan MOET je wel kijken! | |
HenkieSpankie | dinsdag 15 november 2005 @ 22:48 |
quote:Hoe moet je dan een nummer kiezen om handfree te bellen??? | |
Ulx | dinsdag 15 november 2005 @ 22:55 |
quote:Voicedial. | |
Herkauwer | dinsdag 15 november 2005 @ 23:25 |
quote:Of niet..... Daarnaast is het nog niet zo belachelijk als in Engeland, daar zijn mensen beboet omdat ze in een bocht geen 2 handen aan het stuur hadden...... ![]() | |
SCH | dinsdag 15 november 2005 @ 23:27 |
We willen toch zo graag strengere straffen? | |
kLowJow | dinsdag 15 november 2005 @ 23:30 |
quote:Tja... zo komt het wel eng dichtbij ![]() | |
Diederik_Duck | woensdag 16 november 2005 @ 00:07 |
quote:Dit is zo'n dom argument. Alsof straffen ok is omdat de gedraging strafbaar is gesteld. De verkeersboetes dienen een nobel doel - bevorderen verkeersveiligheid - maar het is maar zeer de vraag of dat met een dergelijk sanctiebeleid gediend is. | |
Light | woensdag 16 november 2005 @ 00:23 |
quote:Eens. Ik verbaas me erover hoeveel automobilisten gewoon doorrijden terwijl een voetganger wil oversteken (op een zebrapad, en niet bij verkeerslichten). Als je als voetganger al op de fietsstrook staat dan is het toch wel duidelijk dat je wilt oversteken. En nee, ik ben niet zo gek dat ik voor een auto spring als die nog maar een meter van het zebrapad verwijderd is. | |
MouseOver | woensdag 16 november 2005 @ 01:23 |
Dat per kilometer gestraft gaat worden werd ook eens tijd. Al loopt het wel erg hard op. Het uiteindelijke bedrag voor meer dan een paar km te hard staat niet meer echt in verhouding met de overtreding (afhankelijk van waar die precies begaan is, met 50 langs een 30km-zone bij een net uitgaande school is iets anders dan 's nachts 140 op een verlaten autoweg) | |
Kadesh | woensdag 16 november 2005 @ 07:11 |
quote:Er komt een dag dat ik mensen die in real life dat soort opmerkingen gaan maken gewoon kei hard op hun muil ga timmeren. ![]() | |
Kadesh | woensdag 16 november 2005 @ 07:15 |
quote:Ja Rita is wel op de goede weg. | |
HenkieSpankie | woensdag 16 november 2005 @ 07:54 |
quote:Ja maar niet in het verkeerbeleid ![]() | |
Metro2005 | woensdag 16 november 2005 @ 08:32 |
Ach god, ze hebben weer een melkkoe gevonden die NOG verder uitgezogen kan worden ![]() Maarja 1 troost, er staan tegenwoordig ZO veel files dat ik nog amper te hard kán rijden. En ik ben nog steeds kwaad over een boete voor door ORANJE rijden (dat ding sprong gvd net op oranje toen ik eronder door reed, ik zag hem verspringen) en ja hoor. Flits. ![]() Voortaan maar vol in de ankers dus bij dat stoplicht, jammer voor achteropkomend verkeer. Lekker veilig tenminste. | |
Metro2005 | woensdag 16 november 2005 @ 08:46 |
quote:Hoe vaak heb jij je telefoon al laten vallen in je leven? ![]() | |
Posergoth6667 | woensdag 16 november 2005 @ 09:02 |
quote:jah alleen geld die 30KM/h als ze ook daadwerkelijk bezig zijn met de weg. als er niemand aan het werk is aan die weg, mag je er gewoon 80 op rijden. dat bord staat er ter bescherming van de wegwerkers, die aan die weg aan het werk kunnen zijn. als ze er niet zijn, mag je dus gewoon de maximum snelheid (80 in dit geval) rijden. dat deed ik ook bij mijn rij-examen en ik was gewoon geslaagd. | |
Kadesh | woensdag 16 november 2005 @ 09:04 |
quote:Als ze niet aan het werk zijn horen ze de borden om te draaien, anders geld gewoon de snelheid die er aan gegeven wordt. (hoe belachelijk die ook mag zijn) | |
Blerfaap | woensdag 16 november 2005 @ 09:15 |
quote:Ligt eraan wanneer ik stop voor een zebra. Als ik alleen aan kom rijden, dus zonder auto's achter me dan stop ik meestal niet. Die voetganger kost het minder moeite om ff te wachten tot ik voorbij ben dan dat ik moet gaan afremmen en dan weer gaan optrekken (moeten tenslotte aan het milieu denken volgens JPB ). Als er echter veel auto's achter me rijden, betekend dat waarschijnlijk dat de voetganger langs zou moeten wachten, dus dan stop ik meestal wel ff. Alleen wel irritant als voetgangers soms in slaap gevallen zijn ofzo bij een zebra. Stop je voor ze.....blijven ze staan ![]() | |
xFriendx | woensdag 16 november 2005 @ 09:18 |
quote:Nou Junkiesietze, daar ga je dan ![]() Vond die boetes evengoed al best pittig, m'n broertje had 225 euro te pakken (zo ongeveer) voor 67 gaan waar je 30 mocht ![]() Ik rij zelf geen auto, maar vind dit toch wel beetje overdreven. Als iemand nou echt 40km/h te hard rijd, tja, daar valt weinig aan te ontkennen. Maar die boetes voor 5 tot 10 km/h te hard. En dat zijn dan bijv boetes op een weg waar je 60 mag, waar geen huizen langs de weg staan, en je vrij zicht hebt, en daar rijd je dan tegen de 70 en dat kost je al weer wat geld. ps. Wat kost het als je de snelheid overschrijd met meer dan 30 km/h? Bepaald dan justitie je boete zoals ze deden bij m'n broertje met 37 km/h te hard? | |
Againzender | woensdag 16 november 2005 @ 09:22 |
quote:Als ze flink willen cashen moeten ze hier eens op gaan letten ![]() | |
Vipers | woensdag 16 november 2005 @ 10:02 |
Dit is inderdaad weer om de burger te naaien. DIt heeft gewoon niks meer met verkeersveiligheid te maken ![]() | |
The_Order | woensdag 16 november 2005 @ 10:34 |
quote:Je mag je telefoon (in je carkit) wel aanraken, niet vasthouden. Ik heb jhet ook niet verzonnen ![]() | |
heijx | woensdag 16 november 2005 @ 11:20 |
quote:Dat doe ik al jaaaaaren.... ![]() En ik heb gemerkt dat een Golf IV een stuk bijteriger remmen heeft dan een III. ![]() | |
Tarabass | woensdag 16 november 2005 @ 12:45 |
En dat net wanneer er duidelijkheid is over het feit dat in steden met meer/veel flitsers het ddental is opgelopen, terwijl in steden met minder/weinig flitsers het dodental juist omlaag ging. Wie doet er mee de staat aanklagen voor het opzettelijk in gevaar brengen van burgers in het verkeer ![]() | |
Herkauwer | woensdag 16 november 2005 @ 13:24 |
quote:Mijn oude telefoon (Siemens S35) had ook voicedial, alleen die werkte niet in de carkit ![]() ![]() | |
aldo71 | woensdag 16 november 2005 @ 13:29 |
Ik ga snel nog wat boetes scoren, das goedkoper !!! | |
Diederik_Duck | woensdag 16 november 2005 @ 15:09 |
quote: ![]() | |
MouseOver | woensdag 16 november 2005 @ 15:13 |
quote:Bron? | |
Seneca | woensdag 16 november 2005 @ 15:17 |
quote:He??? Ik heb altijd geleerd bij mijn rijlessen dat je moet stoppen voor oranje, TENZIJ je niet meer KUNT stoppen (anders zou er geen verschil zijn met rood licht, toch?) | |
heijx | woensdag 16 november 2005 @ 15:26 |
quote:Als je stopt voor oranje dat boven je voorruit verschijnt, sta je òp de kruising stil. ![]() Dat wil je niet. ![]() | |
Youp | woensdag 16 november 2005 @ 18:14 |
quote:daarom mogen mensen van meer dan 85kg ook niet meer in het openbaar rennen! | |
Youp | woensdag 16 november 2005 @ 18:16 |
quote:10 km bumperklevers*400 euro ofzo ![]() | |
Herkauwer | woensdag 16 november 2005 @ 18:18 |
quote:Pas op he, ik weeg 95 en ren je eruit ![]() | |
Youp | woensdag 16 november 2005 @ 18:20 |
quote:mag niet!! want stel je voor je rent over een kind van 3 heen ![]() | |
Light | donderdag 17 november 2005 @ 00:26 |
quote:Da's idd wel irritant. Mogen ze wmb ook wel een boete op zetten, aanstalten maken om over te steken bij een zebrapad en dan niet oversteken als de gelegenheid daartoe wordt geboden. | |
Seneca | donderdag 17 november 2005 @ 00:33 |
quote:Ja maar daarom. Hoe kun je daar dan een boete voor krijgen?! | |
Youp | donderdag 17 november 2005 @ 19:58 |
ze mogen van mij ook wel boetes geven aan mensen die het kruispunt niet vrij houden.. altijd erg mooi als een stel achterlijke in de file nog even door oranje rijdt met 5km/h.... en vervolgens kan de dwarsrichting niet doorrijden ![]() | |
StefanP | zaterdag 19 november 2005 @ 04:34 |
quote:Hoor de slinkse gedachtenpolizei toch met weer hun gebazel. Als er weer eens een bepaalde bevolkingsgroep de boel staat te verzieken, draaideurcriminelen de straat op gestuurd worden en moordenaars er met 2 jaar cel vanaf komen, dan zijn ze de eerste om ze de hand boven het hoofd te houden. Om ze zielig te vinden. Om het goed te praten. Om te sussen. Om de schuld bij een ander te leggen. Hij bedoelde het zo goed. Regels zijn er niet om strak nageleefd te woren, nietwaar, het gaat er om de [i[geest[/i[ ervan nageleefd wordt, maar ach, soms lukt dat zelfs niet en dat is toch niet zo erg... Maar als je 3 km te hard rijdt, dan moet je GE-NA-DE-LOOS gestraft worden, want REGELS ZIJN REGELS! JA! Prachtig toch hoe zo'n groepje onverbeterlijke figuren dit land letterlijk en figuurlijk naar de kloten helpt. Je moet in NL vooral niet Jan Modaal met een baan en een auto zijn, want dan ben je echt de lul. | |
vdo28 | zaterdag 19 november 2005 @ 13:17 |
hahaha ik lach me echt rot om sommige reacties.. Het is wel duidelijk dat er hier weer een hoop 18-jarige kneusjes in dit topic zitten die trots zijn op hun opgepoetste dildo's waar ze in rijden. Wil je geen boete? Rij dan zoals het hoort. Klaar zo simpel is het. Ik heb trouwens liever dat de politie wat meer mongolen pakken die links over de vluchtstrook inhalen en bumperkleven. Die figuren zijn te achterlijk om te beseffen wat ze doen, misschien maar ff rijbewijs afschaffen als je iq onder 100 zit? Nee geintje. Maar sommige beseffen echt niet wat ze doen. Ben je gek op racen? Prima, ga dan een circuit op... | |
Martijn_77 | zaterdag 19 november 2005 @ 16:17 |
quote:Je en er zal zeker weer meer geld verdiend worden met de boetes!!. ![]() Kom op nog meer 80 Km stukken!! ![]() | |
MrBadGuy | zaterdag 19 november 2005 @ 16:38 |
Wat een gezeur hier weer, hou je gewoon aan de regels (die toch wel duidelijk zijn) en je hebt geen enkel probleem ![]() voor de duidelijkheid: ik heb een rijbewijs en ik heb ook wel eens een boete gehad (10 km/h te hard) en heb die ook zonder te klagen netjes betaald | |
Hobiedobie | zaterdag 19 november 2005 @ 17:55 |
quote:Ook hier, zelfs 25% van m´n maandloon. Te hard gereden, jammer, overmaken. | |
Kadesh | zaterdag 19 november 2005 @ 19:56 |
quote:Stoer man. (dat zomaar betalen) | |
One_of_the_few | zaterdag 19 november 2005 @ 21:56 |
quote:Kan je zo over denken. Maar bij mij in de buurt is een soortgelijke weg. Met doorgetrokken streep en kilometers lang. toch is er om de haverklap een dodelijk ongeval. Dus ja, als je nadenkt doe het dan wel ff op niveau. Er zijn uitzonderingen misschien. Maar wanneer je in de een situatie iets beslist is het het veiligst om dit bij elk soortegelijke situatie ook zo te doen. De enkele uitzondering dat het anders kan in soortgelijke situatie wordt dus net zo beoordeeld als de andere. dit omdat je ervan uitgaat dat alle situaties hetzelfde ingeschat worden. eenduidig beleid lijtk me het veiligst ook al is het op sommige plekken niet ideaal. | |
One_of_the_few | zaterdag 19 november 2005 @ 22:03 |
quote:Je hebt wel gelijk hoor, maar sinds wanneer kan je links over de vluchtstrook inhalen. Als je inhaalt over de vluchtstrook doe je dit rechts, of je bent aan het spookrijden. (weet wel wat je bedoelt, maar kon het even niet laten).. | |
vdo28 | maandag 21 november 2005 @ 00:28 |
quote:Haha inderdaad, stom van me ![]() | |
I.R.Baboon | maandag 21 november 2005 @ 00:31 |
quote:Ja kom op, alsof je lagere verkeersboetes als lastenverlichting wil. | |
MrX1982 | maandag 21 november 2005 @ 00:39 |
Tsja de begroting moet sluitend gemaakt worden. Oh wacht het is natuurlijk voor de verkeersveiligheid en het milieu. De dappere dodo's van de KLPD zullen wel weer vol trots langs de wegen staan volgend jaar. Echte politieagenten die trots mogen zijn op hun vak en uitvoering ervan ![]() quote:Alleen dit is dan weer zo onverklaarbaar. | |
heijx | maandag 21 november 2005 @ 09:20 |
quote:Jammer genoeg hebben de veroorzakers van al die dodelijke ongevallen een chronisch gebrek aan inzicht en zelfs een driedubbele doorgetrokken streep -die geldt toch niet voor MIJ?!?!?!- zal hen niet weerhouden van gevaarlijk inhalen. Een ander negatief effect van het overal doortrekken van strepen is dat de gewone automobilist langzaam verleert om veilig in te halen. Hij mag nergens meer oefenen. | |
MouseOver | maandag 21 november 2005 @ 10:21 |
quote:Dat, icm met het niet meer serieus nemen ervan. Hetzelfde met bordjes "scherpe bocht" of "adviessnelheid 30". 9 van de 10 keer kun je er met 70 doorheen. In bv Duitsland hoef je dat niet te proberen, dan lig je vaak al met 45 uit de bocht. En het gevolg daarvan is dus ook dat niemand ook maar in z'n hoofd haalt om ze niet serieus te nemen. | |
OldJeller | maandag 21 november 2005 @ 10:26 |
quote:Wat een instelling zeg. Je zit vast niet vaak op de weg en als je dat wel bent, niet in een bolide die behoorlijk wat vermogen heeft.. Veelal is de toegestane snelheid, vooral in de late uurtjes, ik heb het niet over de spits, veel te laag en is er bijna geen hond op de weg, maar alsnog moet je 80, 100 of 120 rijden terwijl je aanzienlijk harder kan rijden zonder daarmee iemand in gevaar te brengen. Als ze in Den Haag bepalen dat je knie, elleboog, pols & scheenbeschermers plus helm op moet hebben in de auto, omdat dit letsel drastisch kan verminderen bij een ongeluk zeg jij natuurlijk ook: Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch? ![]() Ofwel: bepaal het hele leven maar voor me, maakt niet uit wat voor regels jullie gaan instellen, ik pas me er wel op aan, want protesteren is natuurlijk uit den boze en ik heb geen mening. Suf. ![]() | |
KonnieKipke | maandag 21 november 2005 @ 20:35 |
snap niet dat ze fietsers nog niet hebben verboden mobiel te bellen... Onbegrijpelijk.. | |
heijx | maandag 21 november 2005 @ 22:09 |
quote:Vandeweek had ik er eentje bijna onder mijn wiel die zò in gesprek was verwikkeld dat ze stil stond voor groen en ging rijden toen het rood was. ![]() ![]() ![]() Daar had een hands-free kit nog niet bij geholpen. |