Als je goed op je voeding let, heb je dat weipoeder voorlopig echt niet nodig. Vergeet niet dat er in goede voeding ook andere bouwstoffen zitten die je lichaam nodig heeft, die je in weipoeder niet vindt. Op de manier zoals je nu traint, kun je de wei waarschijnlijk net zo goed door de plee spoelen, want veel zul je er niet van opnemen. Een teveel aan eiwit is trouwens sowieso niet goed, want ook dat wordt als onderhuids vet opgeslagen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:03 schreef Relneger18 het volgende:
Maar weipoeder is als het goed is voor eiwitaanmaak in de spieren, dus het kan wat helpen als ik niet echt normaal eet , ( ik drink elke dag 2 glazen melk, maar het eten kan varieren)
Dat heeft voor beginners nog minder zin dan eiwitsupplementen...quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:19 schreef Petomaan het volgende:
Na een aantal weken kun je een creatine kuur doen.
Zoals al eerder gepost: Je komt kwa eiwitten al een eind als je gewoon goed en extra eet (kwark voor het slapen, kip als tussendoor, eetschema's etc)quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:40 schreef Relneger18 het volgende:
Hey ik ben DR787 broer van relneger maar ik post nu ff onder zijn nick:
Als ik zo de reacties bekijk zitten er toch wel een redelijk aantal fouten in m.b.t voeding.
Ten eerst zorgen koolhydraten voor energie voor je spieren en die dien je dus vóór fitnessen in te nemen .omdat koolhydraten tijd in beslag neemt om te worden afgebroken in glucose, moet je dan ook een uur tot 2 van te voren eten. Verder is het niet dat je alleen wei poeder pakt, maardat je natuurlijk gemengd eet met andere voeding. Ik zelf gebruik ook wei poeder , maar ik train al langer dan relneger, ( thuis voor 2 maanden en 4 weken op sportschool).
volgens mij heeft nog niemand veel over voeding gezegd, behalve wat goed te eten is, tuurlijk moet je ook koolhydraten innemen. ik weet niet meer precies wat de regel is, maar rond de 1 gram proteine per gewicht in pond en 2 gram koolhydraten per gewicht in pond zoiets is wel goed tenzij je ubergroot wil worden. sowieso ligt het niet alleen aan het feit van proteine dat je groeit, maar ook aan je dagelijkse iname van calorieen. check wat je dagelijks eet en verhoog het met 500 calorieen bijvoorbeeld, kijken of je dan goed groeit. verder verwijs ik jullie naar het bodybuidling topic van fok, daar zitten mensen bij die jarenlang ervaring emt training hebben en jullie flink op weg kunnen helpen, succes ermee.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:40 schreef Relneger18 het volgende:
Hey ik ben DR787 broer van relneger maar ik post nu ff onder zijn nick:
Als ik zo de reacties bekijk zitten er toch wel een redelijk aantal fouten in m.b.t voeding.
Ten eerst zorgen koolhydraten voor energie voor je spieren en die dien je dus vóór fitnessen in te nemen .omdat koolhydraten tijd in beslag neemt om te worden afgebroken in glucose, moet je dan ook een uur tot 2 van te voren eten. Verder is het niet dat je alleen wei poeder pakt, maardat je natuurlijk gemengd eet met andere voeding. Ik zelf gebruik ook wei poeder bijv. vlak voor het slapen en 'smorgen naast het ontbijt. , maar ik train al langer dan relneger, ( thuis voor 2 maanden en 4 weken op sportschool).
Het probleem is , ik eet niet normaalquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook als je 3 maanden traint heb je nog geen weipoeder nodig als je verder normaal eet
En KH moet je ookk na de training eten: herstel glycogeenvoorraad, anabole werking van insuline etc bla bla bla.
Jaja, er valt nog vééééél te leren![]()
Met als resultaat dat je die dure eiwitten als brandstof gebruikt ipv die "boterham met kaas".quote:Op woensdag 16 november 2005 21:42 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Het probleem is , ik eet niet normaal, dus dan maar cheate
, ik neem bijv. alleen wei in als ik bijv. 'smorgen nix heb gegeten en haast heb etc..zodat ik toch zeker kan zijn van spierherstel.
En het gaat niet alleen om de totale hoeveelheid energie en eiwitten die je per dag binnenkrijgt, maar ook om hoe je het over de dag verdeelt. Als je te lang niet eet dan worden je spieren weer afgebroken, dus je moet iig iedere 3 uur iets eten.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:11 schreef BertV het volgende:
[..]
Met als resultaat dat je die dure eiwitten als brandstof gebruikt ipv die "boterham met kaas".
Omdat creatiine pas helpt als je al aan je max zit?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:14 schreef Joene het volgende:
Als je dan toch iets wilt gebruiken van middeltjes waarom dan geen creatine ?
wey, wei, eiwit, proteine...quote:Op donderdag 17 november 2005 10:23 schreef Manneke_Pils het volgende:
Wat is weipoeder dan?
Denk je nou WERKELIJK dat je ook maar enigszins spiergroei krijgt als je niet normaal eet? Je kan proteine vreten tot je een ons weegt, maar als je geen gevarieerde en regelmatige voeding krijgt kan je het simpelweg vergeten, klaar. Eerst maar eens beginnen met *elke* morgen een stevig ontbijt (minstens 2 boterhammen, stuk fruit en een beker melk, 't liefst meer), voor de rest veel brood, kwark, fruit en als het kan wit vlees (kip) / vis. Het nemen van welk supplement dan ook is in de verste verte nog niet van toepassing.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:42 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Het probleem is , ik eet niet normaal, dus dan maar cheate
, ik neem bijv. alleen wei in als ik bijv. 'smorgen nix heb gegeten en haast heb etc..zodat ik toch zeker kan zijn van spierherstel. Enne ik heb nergens gezegd dat je na het fitness geen KH moet nemen. Je bloedsuikerspiegel is dan inderdaad laag en veroorzaakt dus die honger.Echter is het belangrijk voor het fitnessen ook KH te nemen zodat je meer energie hebt en dit doe je dus in principe 1 a 2 uur ervoor afhankelijk van de glycemische index van de voeding die je inneemt.
Daar heb je geen ongelijk in, maar beweer jij dus dat die supplementen helemaal géén effect hebben?Die supplementen dienen niet als voeding, die dienen voor het STIMULEREN van spierherstel, dus zeg maar een extra hulpmiddel. Meestal is het onregelmatige eten 'smorgens, maaar vrijwel elke dag rond 12 uur pak ik een stevige stokbrood met kaas o.i.d en om de zoveel uur eet ik nog een broodje.Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet gevarieerd eet, dat doe ik juist te veel. Bij de lunch eet ik na de maaltijd nog de wei eiwitten, om dusdanig toch die genoeg eiwitten naar binnen te krijgen want bijv een brood met kaas bevat echt niet de benodigde eiwitten voor je spierherstel .En vlak rond etenstijd neem ik een koolhydraatrijk snackje, voordat ik ga fitnesse.Na het fitnessen eet ik weer een maaltijd met daarna wei eiwit.quote:Op donderdag 17 november 2005 16:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
Denk je nou WERKELIJK dat je ook maar enigszins spiergroei krijgt als je niet normaal eet? Je kan proteine vreten tot je een ons weegt, maar als je geen gevarieerde en regelmatige voeding krijgt kan je het simpelweg vergeten, klaar. Eerst maar eens beginnen met *elke* morgen een stevig ontbijt (minstens 2 boterhammen, stuk fruit en een beker melk, 't liefst meer), voor de rest veel brood, kwark, fruit en als het kan wit vlees (kip) / vis. Het nemen van welk supplement dan ook is in de verste verte nog niet van toepassing.
Waar haal jij je informatie vandaanquote:Op donderdag 17 november 2005 22:13 schreef Gose het volgende:
Als je zo'n fan van wei ben moet je maar taksi drinken bij je ontbijt![]()
Niet zeggen hoor maar taksi is voor heel veel procentjes weiwater, beetje suikers en vruchtenextractjes en klaar is kees. Echt smerig als je erover nadenkt.
Verder als je een jaar traint ben je relatief gezien nog maar net begonnen en niet na 2 of 4 weken. Krachttraining duurt gewoon lang voordat je echt resultaat gaat zien. Voeding is minstens zo belangrijk als de training. Zonder goede voeding bouwt je spier niet voldoende op en zonder training wordt de voeding vet. Dus je moet echt de goede verhouding vinden. Als je begint zou ik niet beginnen met supplementen en helemaal niet als je maar 2x in de week traint. Creatine zoals hierboven genoemt wordt ook door je eigen lichaam aangemaakt en die extra porties die je neemt moeten ook worden gebruikt. Zo niet hebben je organen flinke moeite om die creatine weer af te breken. Niet zomaar elk supplement is dus altijd gezond en heeft altijd alleen maar positieve gevolgen. Eiwitten gaat je cholesterol van omhoog en bij te lang te hoog cholesterol slippen je aderen dicht.
Dus alsjeblieft denk na en informeer jezelf goed voordat je supplementen neemt en zorg dat je alles er ook weer 'uit' kan trainen.
Ze hebben wel effect, maar je kunt ze beter niet gebruiken als je nog maar net traint; als je zo gaat denken zal je een slechte voeding blijven hebben. Ga dus eerst goed eten, met de nadruk op eiwitten (kip, brinta, havermout, melk en dergelijke). Als je dan na een half jaar/ jaar denkt dat je echt meer nodig hebt, kan je altijd nog nemen. Geldt nog meer voor creatine: pas gebruiken als je geen progressie meer hebt. Tot dan lijkt het me onnodig.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:53 schreef Relneger18 het volgende:
[..]
Daar heb je geen ongelijk in, maar beweer jij dus dat die supplementen helemaal géén effect hebben?Die supplementen dienen niet als voeding, die dienen voor het STIMULEREN van spierherstel, dus zeg maar een extra hulpmiddel. Meestal is het onregelmatige eten 'smorgens, maaar vrijwel elke dag rond 12 uur pak ik een stevige stokbrood met kaas o.i.d en om de zoveel uur eet ik nog een broodje.Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet gevarieerd eet, dat doe ik juist te veel. Bij de lunch eet ik na de maaltijd nog de wei eiwitten, om dusdanig toch die genoeg eiwitten naar binnen te krijgen want bijv een brood met kaas bevat echt niet de benodigde eiwitten voor je spierherstel .En vlak rond etenstijd neem ik een koolhydraatrijk snackje, voordat ik ga fitnesse.Na het fitnessen eet ik weer een maaltijd met daarna wei eiwit.
Dat is juist het probleem. Ik zal die supplementen wel nodig hebben, want met normale voeding lukt het me niet. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd. Daarom moet ik weten wat het beste supplement is, ik ben bang dat weightgainer me gewoon dik gaat maken(vetten). Dat wil ik niet, ik wil aankomen met spiermassa. Natuurlijk ook vet maar wel in goede verhouding.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:12 schreef MyImmortal het volgende:
eerst zorgen dat je rond de 5-6 keer per dag eet en dan kleine porties zodat je niet geheel vol zit. Kijken naar wat je nu eet en dan verhogen met 500 calorieen of meer als het niet werkt. En het voedsel dat je gaat eten, moet natuurlijk voldoende eiwit bevatten en genoeg koolhydraten, maar dat snap je denk ik wel. Probeer eerst maar met normale voeding op te lossen, als het het niet lukt of als je het niet trekt om zoveel op een dag te eten kan je supplementen overwegen. Eiwitsupplementen die bevatten niet veel calorieen, het is meer aanvulling voor de eiwit. Als je zwaarder wil worden kan je een weightgainer overwegen, dat zijn shakes die naast de nodige eiwitten ook boordevol calorieen bevatten. Ik zou als ik jou was naar de fitnessspeciaal gaan bij je in de buurt, die kunnen je adviseren over welke te nemen en welke het beste is voor je, ze zijn normaal gesproken altijd erg behulpzaam.
Een weightganer zorgt niet alleen maar voor vet hoor, zeker direct na je training (maar ook voor) heb je een goed portie eiwitten en koolhydraten nodig. Als je over het algemeen te weinig Kcal binnen krijgt is het een handige tip om een weightganer aan te schaffen. Zelf gebruik ik het ook, handig bij krachtsport als extraquote:Op woensdag 23 november 2005 13:11 schreef obl het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem. Ik zal die supplementen wel nodig hebben, want met normale voeding lukt het me niet. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd. Daarom moet ik weten wat het beste supplement is, ik ben bang dat weightgainer me gewoon dik gaat maken(vetten). Dat wil ik niet, ik wil aankomen met spiermassa. Natuurlijk ook vet maar wel in goede verhouding.
how about a wei-shake dan?
O vertel!quote:Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef roofless het volgende:
Als je snel wilt groeien kun je natuurlijk altijd nog aan de dianabol en deca...
(als het je niet boeit dat je lever naar de knoppen gaat tenminste)
Als je gezond eet en traint groei je echt niet zo snel dat je extra eiwit nodig hebt. Hoe snel was je van plan te gaan groeien? Een halve kilo per week is al erg veel...
Dat weet je toch Mr J, dat weet toch iedereenquote:Op woensdag 23 november 2005 15:04 schreef Mr.J het volgende:
[..]
O vertel!
Ben altijd benieuwd naar nieuwe onderzoeken waarin de effecten van 17AA op je lever beschreven staan.
Dus ik wacht vol spanning op je onderbouwde post.
Ik ben al blij met een halve kilo-kilo per maand...quote:Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef roofless het volgende:
Als je snel wilt groeien kun je natuurlijk altijd nog aan de dianabol en deca...
(als het je niet boeit dat je lever naar de knoppen gaat tenminste)
Als je gezond eet en traint groei je echt niet zo snel dat je extra eiwit nodig hebt. Hoe snel was je van plan te gaan groeien? Een halve kilo per week is al erg veel...
Hoewel ik helemaal voor een flinke dosis cynisme ben kun je misschien beter vertellen waarom ik er blijkbaaar helemaal naast zit, en overtuig meteen even de overheid dat anabolen helemaal niet slecht voor je zijn, dan kan ik ze tenminste gaan gebruiken in de sportschool.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:36 schreef Mr.J het volgende:
Wil het zo graag uit zijn mond horen. Aangezien iedereen het weet hoeft het geen probleem te zijn dit te kunnen staven met wat onderzoeken toch?
Sterke drank is ook slecht, net als roken, maar daar verdient de heilige overheid aan.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:01 schreef roofless het volgende:
[..]
Hoewel ik helemaal voor een flinke dosis cynisme ben kun je misschien beter vertellen waarom ik er blijkbaaar helemaal naast zit, en overtuig meteen even de overheid dat anabolen helemaal niet slecht voor je zijn, dan kan ik ze tenminste gaan gebruiken in de sportschool.
Uhuh, niet de zaken omdraaien kerel.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:01 schreef roofless het volgende:
[..]
Hoewel ik helemaal voor een flinke dosis cynisme ben kun je misschien beter vertellen waarom ik er blijkbaaar helemaal naast zit, en overtuig meteen even de overheid dat anabolen helemaal niet slecht voor je zijn, dan kan ik ze tenminste gaan gebruiken in de sportschool.
Klopt. Bij mij ging het de eerste 3 maanden ook ontzettend snel, nu zie ik niet zoveel resultaat meer ... In het begin gaat het altijd sneller.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:01 schreef Killaht het volgende:
Je moet eerst 4 weken trainen gewoon van alles wat trainen, zodat je spieren er aan kunnen wennen. na 4 weken ga je een programma maken zelf of laat je fitness instructeur dat voor je doen. train niet meer dan 2 keer per week 1 spiergroep en 48 uur rust totdat je hem weer pakt, behalve je buikspieren en triceps want die breken heel snel af.
opbegeven moment zijn je spieren hieraan gewend en weten wanneer jij je gaat inspannen. de eerst 3 maanden dat je dit doet zie je heel snel resultaat daarna steeds langzamer.
2x per week is minimaal voor kracht training, je kan beter 3 liefst 4 keer per week gaan dan zie je veel sneller resultaat.
1. Oh ja? Waarom zou het goed zijn eerst wat aan te klooien en dan pas een goed schema te nemen? Doe vanaf het begin de zaken goed en strict, met een goed schema.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:01 schreef Killaht het volgende:
Je moet eerst 4 weken trainen gewoon van alles wat trainen, zodat je spieren er aan kunnen wennen. na 4 weken ga je een programma maken zelf of laat je fitness instructeur dat voor je doen. train niet meer dan 2 keer per week 1 spiergroep en 48 uur rust totdat je hem weer pakt, behalve je buikspieren en triceps want die breken heel snel af.
opbegeven moment zijn je spieren hieraan gewend en weten wanneer jij je gaat inspannen. de eerst 3 maanden dat je dit doet zie je heel snel resultaat daarna steeds langzamer.
2x per week is minimaal voor kracht training, je kan beter 3 liefst 4 keer per week gaan dan zie je veel sneller resultaat.
Doorgaan waar je mee bezig bent, een stukje onder je dagelijkse kcal inname zitten en vooral gemotiveerd door blijven sporten. Probeer het hardlopen 's morgens vroeg te doen als je dat kan (voor het ontbijt). Snacks e.d. zijn natuurlijk niet meer van toepassing.quote:Op zondag 9 april 2006 11:58 schreef 1ofthefew het volgende:
ik wil juist het omgekeerde bereiken.
ik sport de laatste tijd wat meer (hardlopen, bike, honkbal) en merk dat ik breder begin te worden![]()
door jarenlange inactiviteit heb ik ook de nodige vet op mijn bovenlichaam.
ben nu 86 kilo bij 1,92 maar ik wil eigenlijk op sommige plekken mijn vet eraf trainen en niet verder spieren ontwikkelen aangezien ik nu al problemen heb soms met kleding kopen.
iemand tips?
Als het is gebleven bij het openen van dit topic niet...quote:Op zondag 9 april 2006 12:55 schreef LedZep het volgende:
Hij zou nu zeker resultaat moeten beginnen te zien.
So truequote:Op maandag 10 april 2006 10:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Als het is gebleven bij het openen van dit topic niet...
Bij negers na een uur al.quote:Op maandag 14 november 2005 23:49 schreef Relneger18 het volgende:
Na hoeveel keer fitnessen zie je het resultaat want..kzie nog niks.
Ik ben 4 keer ( 2x per week ) geweest tot nu toe en doe alle spieren. Maar kben nu van plan 3 keer per week te gaan trainen en weipoeder te gaan kopen. Kan iemand me vertellen wanneer ik een beetje resultaat krijg te zien?![]()
Je moet gewoon beheerst, gedisciplineerd en goed gedoseerd trainen. Sneller dan dat kan het niet gaan. Je goed voor laten lichten- en begeleiden is dus een MUST.quote:Op donderdag 13 april 2006 12:38 schreef TeazNutz het volgende:
CREATINE is het codewoord vandaag!
Het is weer voorjaar...quote:Op donderdag 13 april 2006 12:38 schreef TeazNutz het volgende:
CREATINE is het codewoord vandaag!
Creatine is voor watjes.quote:
Beter een spuit in je reet? Hmpfffffff heb je even?quote:Op donderdag 13 april 2006 12:53 schreef TeazNutz het volgende:
[..]
Creatine is voor watjes.
Beter dan een spuit in me reet en een rug die een pindakaaspot vol met talgbultjes heeft.
Uiteraard.quote:
Je zin klopt voor geen meter, maar ik begrijp je wel hoor.quote:Beter dan een spuit in me reet en een rug die een pindakaaspot vol met talgbultjes.
Ik wel. Zorgt voor sneller herstel van de spieren en meer wateropname in spiercellen.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:18 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Uiteraard.
Weet je eigenlijk wel wat creatine precies doet?
[..]
Close but no sigar...quote:Op donderdag 13 april 2006 13:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik wel. Zorgt voor sneller herstel van de spieren en meer wateropname in spiercellen.
Boerenverstand, geen google bij gebruikt (te lui).quote:
Toch een 6+ voor de moeite dan.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Boerenverstand, geen google bij gebruikt (te lui).![]()
quote:Op maandag 17 april 2006 11:12 schreef ivosnivo het volgende:
Als je voor de spiegel staat na het trainen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |