abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 november 2005 @ 23:49:42 #1
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32274887
Na hoeveel keer fitnessen zie je het resultaat want..kzie nog niks .

Ik ben 4 keer ( 2x per week ) geweest tot nu toe en doe alle spieren. Maar kben nu van plan 3 keer per week te gaan trainen en weipoeder te gaan kopen. Kan iemand me vertellen wanneer ik een beetje resultaat krijg te zien?
  maandag 14 november 2005 @ 23:53:12 #2
34042 Schmurf
klein maar fijn
pi_32274985
niet na 2 weken in elk geval
"Anything too stupid to be said is sung. "
  maandag 14 november 2005 @ 23:54:07 #3
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_32275021
8 weken
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  dinsdag 15 november 2005 @ 00:00:12 #4
73209 dnzl
Minimalist.
pi_32275181

Ligt eraan in welke maten (en dus de goede verhoudingen) je bovenstaande toepast.
Bovendien is spiergroei ook genetisch bepaald en zullen ongetrainden er de eerste maanden minder 'groot' uit zien door vocht en/of vetverlies.
  dinsdag 15 november 2005 @ 00:09:14 #5
27383 poktor
10101011010110
pi_32275364
Doorgaans zul je na een maand of 3 pas wat gaan merken. Meestal begint het met hemden/bloesjes die onder je armen beginnen te knellen.
If you see a bomb technician running, try to keep up with him.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
pi_32275423
Ik train nu 15 maanden 4/5 x per week. En idd na ongeveer 3 maanden ga je wel wat merken, maar niet echt significant. Na een jaar hoor je mensen die je een tijd niet gezien heb pas echt zeggen dat je gegroeid ben.
  dinsdag 15 november 2005 @ 00:17:36 #7
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32275530
btw ik heb nauwelijsk vet, dus droogtraining hoeft nie denk ik. mja dus 3 maandjes..ok
pi_32275542
Het gaat om de weg, niet om het resultaat! (want dat komt vanzelf wel)
pi_32275671
Spiergroei ook genetisch bepaald en we kunnen er vanuitgaan dat het belangrijker is dat je met gewichten of apparaten om kan gaan zonder je zelf te beschadigen dan dat je al bezig bent geweest met spieropbouw.
Nu pas een volgende fase.
  dinsdag 15 november 2005 @ 00:24:14 #10
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_32275683
Als je gaat trainen, breek je (als het goed is) een stukje van je spier af. Die spier gaat zichzelf herstellen en hij maakt wat extra 'spier' aan. Zodra dat op het hoogtepunt is, geeft dan een nieuwe belasting geven (fitnessen in dit geval) het meeste resultaat. Omdat ie weer af gaat breken, maar hij had al een beetje extra verzameld. Dus spier wordt iets minder ver afgebroken, en gaat hierna weer opnieuw herstellen en een beetje meer maken. (supercompensatie)
De tijd die de spier nodig heeft om te herstellen is ongeveer 2 dagen, dus dan moet de nieuwe prikkel gegeven worden.
Belangrijk is ook dat je op de juiste manier traint, niet gelijk met 80 kilo gaan bankdrukken. Maar zoek eens op termen als 1RMtest. Training is nog niet zo makkelijk als het lijkt. (weet ik uit ervaring )
Je begrijpt, dit vereist nogal wat tijd, zodoende kan het maanden duren voordat je wat ziet.

Als dit klopt, snap ik tot nu toe bewegingsleer.
Correct me if i'm wrong.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  † In Memoriam † dinsdag 15 november 2005 @ 00:24:42 #11
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_32275692
Dus je bent nu twee weken bezig? Dan valt er nog weinig te zien, je lichaam is nog volop bezig aan te passen aan het nieuwe regime.
En weipoeder? Ik weet niet of je jezelf als doel hebt gesteld over een jaar Mr.Universe te worden maar als je gewoon wat fitter en sterker wilt worden heb je dat niet nodig. Een goed eetpatroon wel, als je intensief traint. Wat is je doel eigenlijk?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_32276191
4 weken als je het goed doet en dan 4 keer per week. Hetzelfde heb ik ook moeten doen, en na 4 weken was ik fit en zag ik resultaat
  dinsdag 15 november 2005 @ 00:52:34 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_32276299
Weipoeder hoef je voorlopig in ieder geval niet aan te denken. Wat meer kip, tonijn, pasta en rijst eten is prima voor je eiwitten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:03:51 #14
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32295034
Maar weipoeder is als het goed is voor eiwitaanmaak in de spieren, dus het kan wat helpen als ik niet echt normaal eet , ( ik drink elke dag 2 glazen melk, maar het eten kan varieren)
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:09:29 #15
71919 wonderer
pi_32296724
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:03 schreef Relneger18 het volgende:
Maar weipoeder is als het goed is voor eiwitaanmaak in de spieren, dus het kan wat helpen als ik niet echt normaal eet , ( ik drink elke dag 2 glazen melk, maar het eten kan varieren)
Als je goed op je voeding let, heb je dat weipoeder voorlopig echt niet nodig. Vergeet niet dat er in goede voeding ook andere bouwstoffen zitten die je lichaam nodig heeft, die je in weipoeder niet vindt. Op de manier zoals je nu traint, kun je de wei waarschijnlijk net zo goed door de plee spoelen, want veel zul je er niet van opnemen. Een teveel aan eiwit is trouwens sowieso niet goed, want ook dat wordt als onderhuids vet opgeslagen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_32296964
uiteraard word je beetje bij beetje net wat sterker en net wat groter, mits je goed traint, goed eet en goed rust. Daarmee bedoel ik dus niet als een gek elke dag 2 uur of nog langer achter elkaar te trainen, dit heeft geen nut, sterker nog, dat is slecht voor je. Goed eten, veel tonijn en kip en dat soort dingen eten, eten waar eiwit inzit dus, je kan dus op zich best een wei eiwit poeder gebruiken, wanneer je niet genoeg uit dagelijkse voeding kan halen. Ik neem aan dat je geen Arnold hoeft te worden dus dan hoef je ook niet te eten zoals de bodybuilders. Je moet natuurlijk genoeg eten om genoeg bouwstenen te verschaffen voor je spieren om te groeien. En rusten, je groeit buiten de krachthonk en niet er binnen, elke dag genoeg slapen, 8 uur lijkt mij prima.

En stijgende_Ster het klopt wat je zegt, je hebt het goed begrepen er worden kleine scheurtjes gemaakt en de spier maakt dan een extra laagje overheen zodat het sterker word
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:19:12 #17
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_32296967
Na het trainen kun je in de sportschool een eiwit shake gaan drinken, daar zitten voldoende eiwitten in voor je spieren om te herstellen. En veel koolhydraten innemen direct na de training (in de vorm van een banaan)

Ik merkte na 2 maanden verschil, ik ging 3x in de week. Nu ben ik zo'n 4 maanden bezig en merk nu echt resultaat. Ben helaas wel weer terug moeten gaan naar 2x in de week

Na een aantal weken kun je een creatine kuur doen.
No Soup For You!
pi_32297016
Duurt maand of 3/4 voordat je het echt gaat merken.
JOHNNY HEITINGA
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:29:16 #19
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32297272
Het eerste wat je merkt is dat je voortdurend meer gewicht moet "bijprikken" bij losse machines om dezelfde workout te krijgen.
Handgemaakt
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:34:40 #20
73888 DIA
die ja .....
pi_32297435
2 keer

ga eerst maar eens een halfjaar ...
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:38:49 #21
71919 wonderer
pi_32299776
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:19 schreef Petomaan het volgende:
Na een aantal weken kun je een creatine kuur doen.
Dat heeft voor beginners nog minder zin dan eiwitsupplementen...
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:22:21 #22
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32301352
Wei poeder?

Kwark zal gij eten!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:40:14 #23
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32301851
Hey ik ben DR787 broer van relneger maar ik post nu ff onder zijn nick:

Als ik zo de reacties bekijk zitten er toch wel een redelijk aantal fouten in m.b.t voeding.
Ten eerst zorgen koolhydraten voor energie voor je spieren en die dien je dus vóór fitnessen in te nemen .omdat koolhydraten tijd in beslag neemt om te worden afgebroken in glucose, moet je dan ook een uur tot 2 van te voren eten. Verder is het niet dat je alleen wei poeder pakt, maardat je natuurlijk gemengd eet met andere voeding. Ik zelf gebruik ook wei poeder bijv. vlak voor het slapen en 'smorgen naast het ontbijt. , maar ik train al langer dan relneger, ( thuis voor 2 maanden en 4 weken op sportschool).
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:42:52 #24
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_32301931
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:40 schreef Relneger18 het volgende:

Als ik zo de reacties bekijk zitten er toch wel een redelijk aantal fouten in m.b.t voeding.
Ten eerst zorgen koolhydraten voor energie voor je spieren en die dien je dus vóór fitnessen in te nemen .omdat koolhydraten tijd in beslag neemt om te worden afgebroken in glucose, moet je dan ook een uur tot 2 van te voren eten. Verder is het niet dat je alleen wei poeder pakt, maardat je natuurlijk gemengd eet met andere voeding. Ik zelf gebruik ook wei poeder , maar ik train al langer dan relneger, ( thuis voor 2 maanden en 4 weken op sportschool).
Zoals al eerder gepost: Je komt kwa eiwitten al een eind als je gewoon goed en extra eet (kwark voor het slapen, kip als tussendoor, eetschema's etc)
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:53:30 #25
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32302300
Ook als je 3 maanden traint heb je nog geen weipoeder nodig als je verder normaal eet
En KH moet je ookk na de training eten: herstel glycogeenvoorraad, anabole werking van insuline etc bla bla bla.

Jaja, er valt nog vééééél te leren
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32302320
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:40 schreef Relneger18 het volgende:

Ten eerst zorgen koolhydraten voor energie voor je spieren en die dien je dus vóór fitnessen in te nemen .omdat koolhydraten tijd in beslag neemt om te worden afgebroken in glucose, moet je dan ook een uur tot 2 van te voren eten. Verder is het niet dat je alleen wei poeder pakt, maardat je natuurlijk gemengd eet met andere voeding. Ik zelf gebruik ook wei poeder bijv. vlak voor het slapen en 'smorgen naast het ontbijt. , maar ik train al langer dan relneger, ( thuis voor 2 maanden en 4 weken op sportschool).
volgens mij heeft nog niemand veel over voeding gezegd, behalve wat goed te eten is, tuurlijk moet je ook koolhydraten innemen. ik weet niet meer precies wat de regel is, maar rond de 1 gram proteine per gewicht in pond en 2 gram koolhydraten per gewicht in pond zoiets is wel goed tenzij je ubergroot wil worden. sowieso ligt het niet alleen aan het feit van proteine dat je groeit, maar ook aan je dagelijkse iname van calorieen. check wat je dagelijks eet en verhoog het met 500 calorieen bijvoorbeeld, kijken of je dan goed groeit. verder verwijs ik jullie naar het bodybuidling topic van fok, daar zitten mensen bij die jarenlang ervaring emt training hebben en jullie flink op weg kunnen helpen, succes ermee.

p.s 2 maanden is nog niet zo heel lang hoor ik train al 5 jaar
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_32318483
Proteinesupplementen als je net bent begonnen .
  woensdag 16 november 2005 @ 21:42:00 #28
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32326766
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook als je 3 maanden traint heb je nog geen weipoeder nodig als je verder normaal eet
En KH moet je ookk na de training eten: herstel glycogeenvoorraad, anabole werking van insuline etc bla bla bla.

Jaja, er valt nog vééééél te leren
Het probleem is , ik eet niet normaal , dus dan maar cheate , ik neem bijv. alleen wei in als ik bijv. 'smorgen nix heb gegeten en haast heb etc..zodat ik toch zeker kan zijn van spierherstel. Enne ik heb nergens gezegd dat je na het fitness geen KH moet nemen. Je bloedsuikerspiegel is dan inderdaad laag en veroorzaakt dus die honger.Echter is het belangrijk voor het fitnessen ook KH te nemen zodat je meer energie hebt en dit doe je dus in principe 1 a 2 uur ervoor afhankelijk van de glycemische index van de voeding die je inneemt.
  woensdag 16 november 2005 @ 21:48:52 #29
109065 sungaMsunitraM
pi_32326982
Nou als je 's ochtends niet ontbijt compenseer je dat niet direct door 's middags dan maar een whey shake te gaan nemen.
Als je zo fanatiek bent kan je ook wel ff tijd nemen om 's ochtends goed te ontbijten
  donderdag 17 november 2005 @ 09:11:24 #30
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32335409
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:42 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Het probleem is , ik eet niet normaal , dus dan maar cheate , ik neem bijv. alleen wei in als ik bijv. 'smorgen nix heb gegeten en haast heb etc..zodat ik toch zeker kan zijn van spierherstel.
Met als resultaat dat je die dure eiwitten als brandstof gebruikt ipv die "boterham met kaas".
Handgemaakt
pi_32335449
Altijd ontbijten knul, altijd!
Zeker als je op niveau wilt fitnessen!!!!!!!!!!!
  donderdag 17 november 2005 @ 09:32:00 #32
109065 sungaMsunitraM
pi_32335699
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:11 schreef BertV het volgende:

[..]

Met als resultaat dat je die dure eiwitten als brandstof gebruikt ipv die "boterham met kaas".
En het gaat niet alleen om de totale hoeveelheid energie en eiwitten die je per dag binnenkrijgt, maar ook om hoe je het over de dag verdeelt. Als je te lang niet eet dan worden je spieren weer afgebroken, dus je moet iig iedere 3 uur iets eten.
pi_32336139
En goed doorzettings vermogen hebben! Ik zie heel vaak van die jongens die net beginnen en heel erg fanatiek zijn en praatjes hebben, en dan na een maand of 2/3 zie je ze niet meer
Er komt ook een moment dat je een terugslag(dip) krijgt, dat je niet meer zwaarder kan en soms zelfs achteruit gaat.

Dan moet je ff een stap lichter gaan trainen maar wel gewoon door gaan, en net ff wat andere oefeningen doen. Als je dat een paar weekjes volhoud en langzaam weer zwaarder gaat merk je dat je ineens in sprongen weer vooruit gaat.

Ik heb het zelf ook een aantal keer gehad, ik train zelf nu 4 jaar. En ik merk nu pas dat ik echt gespierder begin te worden zoals je vaak op TV ziet. Het is nog niet helemaal zoals ik het wil hebben maar het gaat de goede kant op
Heb het leven lief, en leef je uit!
pi_32336502
Als je dan toch iets wilt gebruiken van middeltjes waarom dan geen creatine ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 17 november 2005 @ 10:21:01 #35
71919 wonderer
pi_32336635
quote:
Op donderdag 17 november 2005 10:14 schreef Joene het volgende:
Als je dan toch iets wilt gebruiken van middeltjes waarom dan geen creatine ?
Omdat creatiine pas helpt als je al aan je max zit?
pi_32336687
Wat is weipoeder dan?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  donderdag 17 november 2005 @ 10:44:38 #37
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32337115
quote:
Op donderdag 17 november 2005 10:23 schreef Manneke_Pils het volgende:
Wat is weipoeder dan?
wey, wei, eiwit, proteine...

In dit verband gaat het meestal om "vrijwel pure" eiwit gewonnen uit melk.

Wei is de vloeistof die overblijft van de melk, van welk dier dan ook, na de kaasbereiding. Kaas wordt gemaakt door melk te laten stremmen (klonteren). Na het stremmen wordt de vloeistof gescheiden van de wrongel. Deze vloeistof heet wei. Het bevat ongeveer 50 % van de lactose uit melk evenals eiwitten, vitaminen en mineralen. De eiwitten worden vaak gezuiverd en verkocht als wei-eiwitten. Gedroogd heten ze wei-poeder. Wei als restproduct van harde, half-harde of zachte kaas en stremselcaseïne is bekend als zoete wei en het heeft een pH van 5.9-6.6. Winning van mineraal-zuur-geprecipiteerd caseïne levert zure wei met een pH van 4.3-4.6. Ondanks dat wei veel waardevolle nutriënten bevat zijn er pas onlangs processen ontwikkeld voor de productie van hoge kwaliteit weiproducten zoals eiwitten en vitaminen.

bron: http://www.food-info.net
Handgemaakt
pi_32337184
Ow zo, ok, ik snap het al.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_32343043
Wat zijn de beste suplementen die je kan nemen? Ik zelf heb al 2 jaar ervaring achter de rug. Maar stop om de 6 maanden weer een maand ofzo(vakantie en andere redenen). Ben nu weer 2 weken intensief weer bezig. Wat kan ik het beste nu halen om goed aan te komen. Want ben sterk afgevallen. Me lichaam is het zware trainen wel gewend. Heb nog een halve pot creatine hier liggen. Daar kan ik beter volgend jaar mee beginnen he. Wat is dan nu het beste, want ik eet zeker niet genoeg, dus kan ik dat aanvullen met eiwitsupplementen? Of wat anders? Zeg het maar.....
pi_32344562
eerst zorgen dat je rond de 5-6 keer per dag eet en dan kleine porties zodat je niet geheel vol zit. Kijken naar wat je nu eet en dan verhogen met 500 calorieen of meer als het niet werkt. En het voedsel dat je gaat eten, moet natuurlijk voldoende eiwit bevatten en genoeg koolhydraten, maar dat snap je denk ik wel. Probeer eerst maar met normale voeding op te lossen, als het het niet lukt of als je het niet trekt om zoveel op een dag te eten kan je supplementen overwegen. Eiwitsupplementen die bevatten niet veel calorieen, het is meer aanvulling voor de eiwit. Als je zwaarder wil worden kan je een weightgainer overwegen, dat zijn shakes die naast de nodige eiwitten ook boordevol calorieen bevatten. Ik zou als ik jou was naar de fitnessspeciaal gaan bij je in de buurt, die kunnen je adviseren over welke te nemen en welke het beste is voor je, ze zijn normaal gesproken altijd erg behulpzaam.
pi_32346690
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:42 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Het probleem is , ik eet niet normaal , dus dan maar cheate , ik neem bijv. alleen wei in als ik bijv. 'smorgen nix heb gegeten en haast heb etc..zodat ik toch zeker kan zijn van spierherstel. Enne ik heb nergens gezegd dat je na het fitness geen KH moet nemen. Je bloedsuikerspiegel is dan inderdaad laag en veroorzaakt dus die honger.Echter is het belangrijk voor het fitnessen ook KH te nemen zodat je meer energie hebt en dit doe je dus in principe 1 a 2 uur ervoor afhankelijk van de glycemische index van de voeding die je inneemt.
Denk je nou WERKELIJK dat je ook maar enigszins spiergroei krijgt als je niet normaal eet? Je kan proteine vreten tot je een ons weegt, maar als je geen gevarieerde en regelmatige voeding krijgt kan je het simpelweg vergeten, klaar. Eerst maar eens beginnen met *elke* morgen een stevig ontbijt (minstens 2 boterhammen, stuk fruit en een beker melk, 't liefst meer), voor de rest veel brood, kwark, fruit en als het kan wit vlees (kip) / vis. Het nemen van welk supplement dan ook is in de verste verte nog niet van toepassing.
  donderdag 17 november 2005 @ 19:53:19 #42
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_32352701
quote:
Op donderdag 17 november 2005 16:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

Denk je nou WERKELIJK dat je ook maar enigszins spiergroei krijgt als je niet normaal eet? Je kan proteine vreten tot je een ons weegt, maar als je geen gevarieerde en regelmatige voeding krijgt kan je het simpelweg vergeten, klaar. Eerst maar eens beginnen met *elke* morgen een stevig ontbijt (minstens 2 boterhammen, stuk fruit en een beker melk, 't liefst meer), voor de rest veel brood, kwark, fruit en als het kan wit vlees (kip) / vis. Het nemen van welk supplement dan ook is in de verste verte nog niet van toepassing.
Daar heb je geen ongelijk in, maar beweer jij dus dat die supplementen helemaal géén effect hebben?Die supplementen dienen niet als voeding, die dienen voor het STIMULEREN van spierherstel, dus zeg maar een extra hulpmiddel. Meestal is het onregelmatige eten 'smorgens, maaar vrijwel elke dag rond 12 uur pak ik een stevige stokbrood met kaas o.i.d en om de zoveel uur eet ik nog een broodje.Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet gevarieerd eet, dat doe ik juist te veel. Bij de lunch eet ik na de maaltijd nog de wei eiwitten, om dusdanig toch die genoeg eiwitten naar binnen te krijgen want bijv een brood met kaas bevat echt niet de benodigde eiwitten voor je spierherstel .En vlak rond etenstijd neem ik een koolhydraatrijk snackje, voordat ik ga fitnesse.Na het fitnessen eet ik weer een maaltijd met daarna wei eiwit.
  donderdag 17 november 2005 @ 21:52:55 #43
109065 sungaMsunitraM
pi_32356644
Brood met kaas bevat wel eiwitten hoor
pi_32357207
Als je zo'n fan van wei ben moet je maar taksi drinken bij je ontbijt

Niet zeggen hoor maar taksi is voor heel veel procentjes weiwater, beetje suikers en vruchtenextractjes en klaar is kees. Echt smerig als je erover nadenkt.

Verder als je een jaar traint ben je relatief gezien nog maar net begonnen en niet na 2 of 4 weken. Krachttraining duurt gewoon lang voordat je echt resultaat gaat zien. Voeding is minstens zo belangrijk als de training. Zonder goede voeding bouwt je spier niet voldoende op en zonder training wordt de voeding vet. Dus je moet echt de goede verhouding vinden. Als je begint zou ik niet beginnen met supplementen en helemaal niet als je maar 2x in de week traint. Creatine zoals hierboven genoemt wordt ook door je eigen lichaam aangemaakt en die extra porties die je neemt moeten ook worden gebruikt. Zo niet hebben je organen flinke moeite om die creatine weer af te breken. Niet zomaar elk supplement is dus altijd gezond en heeft altijd alleen maar positieve gevolgen. Eiwitten gaat je cholesterol van omhoog en bij te lang te hoog cholesterol slippen je aderen dicht.

Dus alsjeblieft denk na en informeer jezelf goed voordat je supplementen neemt en zorg dat je alles er ook weer 'uit' kan trainen.
  donderdag 17 november 2005 @ 22:54:38 #45
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_32358464
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:13 schreef Gose het volgende:
Als je zo'n fan van wei ben moet je maar taksi drinken bij je ontbijt

Niet zeggen hoor maar taksi is voor heel veel procentjes weiwater, beetje suikers en vruchtenextractjes en klaar is kees. Echt smerig als je erover nadenkt.

Verder als je een jaar traint ben je relatief gezien nog maar net begonnen en niet na 2 of 4 weken. Krachttraining duurt gewoon lang voordat je echt resultaat gaat zien. Voeding is minstens zo belangrijk als de training. Zonder goede voeding bouwt je spier niet voldoende op en zonder training wordt de voeding vet. Dus je moet echt de goede verhouding vinden. Als je begint zou ik niet beginnen met supplementen en helemaal niet als je maar 2x in de week traint. Creatine zoals hierboven genoemt wordt ook door je eigen lichaam aangemaakt en die extra porties die je neemt moeten ook worden gebruikt. Zo niet hebben je organen flinke moeite om die creatine weer af te breken. Niet zomaar elk supplement is dus altijd gezond en heeft altijd alleen maar positieve gevolgen. Eiwitten gaat je cholesterol van omhoog en bij te lang te hoog cholesterol slippen je aderen dicht.

Dus alsjeblieft denk na en informeer jezelf goed voordat je supplementen neemt en zorg dat je alles er ook weer 'uit' kan trainen.
Waar haal jij je informatie vandaan . Eiwitten zorgen niet voor een verhoogd cholesterol gehalte:S, ben 1e jaars student geneeskunde maar voor zover ik weet verhogen maar een paar eiwitten (o.a. lipoproteinen, dus in dierlijk vet, vandaar ook LDL-cholesterol ( low density lipoproteinen, wat dus goed is voor je lichaam) en HDL-cholesterol( High density proteinen en dat is het slechte waar iedereen het over heeft)) je cholesterol . Ben begonnen met thuis trainen sinds januari en ik heb daarvoor heel wat spullen gekocht en de basisoefeningen al onder controle, ik ben dan ook niet met een belabberd lichaam met fitness begonnen.
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_32373719
quote:
Op donderdag 17 november 2005 19:53 schreef Relneger18 het volgende:

[..]

Daar heb je geen ongelijk in, maar beweer jij dus dat die supplementen helemaal géén effect hebben?Die supplementen dienen niet als voeding, die dienen voor het STIMULEREN van spierherstel, dus zeg maar een extra hulpmiddel. Meestal is het onregelmatige eten 'smorgens, maaar vrijwel elke dag rond 12 uur pak ik een stevige stokbrood met kaas o.i.d en om de zoveel uur eet ik nog een broodje.Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet gevarieerd eet, dat doe ik juist te veel. Bij de lunch eet ik na de maaltijd nog de wei eiwitten, om dusdanig toch die genoeg eiwitten naar binnen te krijgen want bijv een brood met kaas bevat echt niet de benodigde eiwitten voor je spierherstel .En vlak rond etenstijd neem ik een koolhydraatrijk snackje, voordat ik ga fitnesse.Na het fitnessen eet ik weer een maaltijd met daarna wei eiwit.
Ze hebben wel effect, maar je kunt ze beter niet gebruiken als je nog maar net traint; als je zo gaat denken zal je een slechte voeding blijven hebben. Ga dus eerst goed eten, met de nadruk op eiwitten (kip, brinta, havermout, melk en dergelijke). Als je dan na een half jaar/ jaar denkt dat je echt meer nodig hebt, kan je altijd nog nemen. Geldt nog meer voor creatine: pas gebruiken als je geen progressie meer hebt. Tot dan lijkt het me onnodig.
  dinsdag 22 november 2005 @ 01:47:56 #47
97745 Thorical
finding a way
pi_32470362
Je moet wat meer op de weegschaal gaan staan en normaal eten.
Als je wat gezetter bent dan is in 1e geval afvallen niet zo'n probleem maar als je wat tengerder bent dan moet je je eetpatroon aanpassen en dat heb je zelf meestal snel genoeg door.
Maar je moet niet pielen als je 2x een pak melk gedragen hebt je daar niet groter van wordt.
En bij de een gaat het nou eenmaal sneller dan bij de ander. Doorgaan is mijn advies.
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:37:06 #48
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_32472053
Wanneer zie je resultaat? Nu.
Resultaat: domweg niet meer kunnen spellen.

Maar je bent vast ook al heel breed geworden, hoor. Of strak.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 22 november 2005 @ 07:56:18 #49
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_32472155
Ik werk zelf op een bodybuilding/fitness centrum.
Toen ik voor het eerst begon, ging ik echt 5 keer per week, en ik zag na 3 weken best resultaat.
Eet na de training veel eiwitten, beperk koolydrathen , en train nooit 48 uur dezelfde spiergroepen.
Neem de ene dag de biceps, daarna je rug , schouders etc etc.
Voeding is heel belangrijk, en daar vergissen mensen ze nog wel is .
Let ook op of je de oefeningen goed doet, je kan wel een oefening heel goed doen, maar als je hem niet goed doet, dan helpt het niks !
Volg een schema als ze die daar hebben , en probeer tijdens je training veel water te drinken.
Succes.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_32472872
Ik heb vroeger 4 keer in de week getraind en na een half jaar zag je bij mij het gewenste resultaat.
Ik heb eerst een maand of 3 mezelf "droog" getraind. Daarna ben ik intensief spiergroepen gaan trainen. De ene dag borst en triceps, de volgende dag rug en biceps, de dag daarop buik en benen.
En dan de dezelfde cyclus weer opnieuw. Veel variatie in oefeningen, om de spieren goed te laten schrikken. Als je altijd maar dezelfde oefeningen doet, dan treedt er een zekere mate van gewenning op en zullen je spieren minder snel groeien. Veel drinken tijdens het sporten, goede voeding tot je nemen Aminozuren, eiwitten en koolhydraten zijn naar mijn mening de belangrijkste elementen die in je voeding moeten zitten. Geef je spieren de tijd om te herstellen, en ga niet als een bezetene steeds zwaarder, het staat stoer in de sportschool, maar neem je te veel hooi op je vork, dan zul je alleen maar spieren afbreken en naar alle waarschijnlijkheid ook de oefeningen niet meer goed doen. Je gaat vaak wanneer het te zwaar wordt met de verkeerde spieren compenseren. Hierdoor zou je rugklachten kunnen krijgen, of misschien andere klachten.

Namens mij ook veel succes
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:41:12 #51
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_32479826
Ontbijt bestaande uit een whey shake...

Tuurlijk joh, direct na opstaan is dat wat je lichaam nodig heeft...
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_32505375
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:12 schreef MyImmortal het volgende:
eerst zorgen dat je rond de 5-6 keer per dag eet en dan kleine porties zodat je niet geheel vol zit. Kijken naar wat je nu eet en dan verhogen met 500 calorieen of meer als het niet werkt. En het voedsel dat je gaat eten, moet natuurlijk voldoende eiwit bevatten en genoeg koolhydraten, maar dat snap je denk ik wel. Probeer eerst maar met normale voeding op te lossen, als het het niet lukt of als je het niet trekt om zoveel op een dag te eten kan je supplementen overwegen. Eiwitsupplementen die bevatten niet veel calorieen, het is meer aanvulling voor de eiwit. Als je zwaarder wil worden kan je een weightgainer overwegen, dat zijn shakes die naast de nodige eiwitten ook boordevol calorieen bevatten. Ik zou als ik jou was naar de fitnessspeciaal gaan bij je in de buurt, die kunnen je adviseren over welke te nemen en welke het beste is voor je, ze zijn normaal gesproken altijd erg behulpzaam.
Dat is juist het probleem. Ik zal die supplementen wel nodig hebben, want met normale voeding lukt het me niet. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd. Daarom moet ik weten wat het beste supplement is, ik ben bang dat weightgainer me gewoon dik gaat maken(vetten). Dat wil ik niet, ik wil aankomen met spiermassa. Natuurlijk ook vet maar wel in goede verhouding.

how about a wei-shake dan?
  woensdag 23 november 2005 @ 14:03:32 #53
19479 Mr.J
pi_32506730
Lees je eerst eens in eiwitten, koolhydraten en vetten om te beginnen.
pi_32506760
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:11 schreef obl het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem. Ik zal die supplementen wel nodig hebben, want met normale voeding lukt het me niet. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd. Daarom moet ik weten wat het beste supplement is, ik ben bang dat weightgainer me gewoon dik gaat maken(vetten). Dat wil ik niet, ik wil aankomen met spiermassa. Natuurlijk ook vet maar wel in goede verhouding.

how about a wei-shake dan?
Een weightganer zorgt niet alleen maar voor vet hoor, zeker direct na je training (maar ook voor) heb je een goed portie eiwitten en koolhydraten nodig. Als je over het algemeen te weinig Kcal binnen krijgt is het een handige tip om een weightganer aan te schaffen. Zelf gebruik ik het ook, handig bij krachtsport als extra
pi_32507380
Als je snel wilt groeien kun je natuurlijk altijd nog aan de dianabol en deca...
(als het je niet boeit dat je lever naar de knoppen gaat tenminste)
Als je gezond eet en traint groei je echt niet zo snel dat je extra eiwit nodig hebt. Hoe snel was je van plan te gaan groeien? Een halve kilo per week is al erg veel...
  woensdag 23 november 2005 @ 15:04:04 #56
19479 Mr.J
pi_32508449
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef roofless het volgende:
Als je snel wilt groeien kun je natuurlijk altijd nog aan de dianabol en deca...
Als je gezond eet en traint groei je echt niet zo snel dat je extra eiwit nodig hebt. Hoe snel was je van plan te gaan groeien? Een halve kilo per week is al erg veel...
O vertel!

Ben altijd benieuwd naar nieuwe onderzoeken waarin de effecten van 17AA op je lever beschreven staan.

Dus ik wacht vol spanning op je onderbouwde post.
pi_32509259
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:04 schreef Mr.J het volgende:

[..]

O vertel!

Ben altijd benieuwd naar nieuwe onderzoeken waarin de effecten van 17AA op je lever beschreven staan.

Dus ik wacht vol spanning op je onderbouwde post.
Dat weet je toch Mr J, dat weet toch iedereen
  woensdag 23 november 2005 @ 15:36:34 #58
19479 Mr.J
pi_32509359
Wil het zo graag uit zijn mond horen. Aangezien iedereen het weet hoeft het geen probleem te zijn dit te kunnen staven met wat onderzoeken toch?
pi_32511100
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:25 schreef roofless het volgende:
Ik ben al blij met een halve kilo-kilo per maand...

Train zelf nu al erg lang doe de oefeningen goed ken ze allemaal. Train ook zwaar, train vaak met andere ervaren bodybuilders. Maar bij mij ligt het zeker aan de voeding. Het is niet dat ik weinig eet, voor een gewoon mens is het aardig veel. Als iemand het anders allemaal zou eten zou die zkr snel aankomen. Maar bij mij amperrrrr. En als ik een keer aankom is het in no time weer weg. Ik wil dus alleen weten welke supplementen voor mij het beste zijn. Als ik zo de reacties zie dan is weightgainer dus het beste voor mij. Ik ben toch heel droog, als ik veel vet bijkrijg dan ben ik dat toch snel kwijt.
pi_32530346
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:36 schreef Mr.J het volgende:
Wil het zo graag uit zijn mond horen. Aangezien iedereen het weet hoeft het geen probleem te zijn dit te kunnen staven met wat onderzoeken toch?
Hoewel ik helemaal voor een flinke dosis cynisme ben kun je misschien beter vertellen waarom ik er blijkbaaar helemaal naast zit, en overtuig meteen even de overheid dat anabolen helemaal niet slecht voor je zijn, dan kan ik ze tenminste gaan gebruiken in de sportschool.
  donderdag 24 november 2005 @ 10:38:39 #61
37248 BertV
Klei indiaan
pi_32530992
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:01 schreef roofless het volgende:

[..]

Hoewel ik helemaal voor een flinke dosis cynisme ben kun je misschien beter vertellen waarom ik er blijkbaaar helemaal naast zit, en overtuig meteen even de overheid dat anabolen helemaal niet slecht voor je zijn, dan kan ik ze tenminste gaan gebruiken in de sportschool.
Sterke drank is ook slecht, net als roken, maar daar verdient de heilige overheid aan.
Handgemaakt
  donderdag 24 november 2005 @ 10:41:22 #62
19479 Mr.J
pi_32531046
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:01 schreef roofless het volgende:

[..]

Uhuh, niet de zaken omdraaien kerel.

Kom jij eerst maar eens met eea wat jouw geblaat kan ondersteunen, veeg ik dat daarna wel onder tafel.
  donderdag 24 november 2005 @ 11:01:21 #63
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32531445
Je moet eerst 4 weken trainen gewoon van alles wat trainen, zodat je spieren er aan kunnen wennen. na 4 weken ga je een programma maken zelf of laat je fitness instructeur dat voor je doen. train niet meer dan 2 keer per week 1 spiergroep en 48 uur rust totdat je hem weer pakt, behalve je buikspieren en triceps want die breken heel snel af.
opbegeven moment zijn je spieren hieraan gewend en weten wanneer jij je gaat inspannen. de eerst 3 maanden dat je dit doet zie je heel snel resultaat daarna steeds langzamer.

2x per week is minimaal voor kracht training, je kan beter 3 liefst 4 keer per week gaan dan zie je veel sneller resultaat.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:07:43 #64
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_36763455
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:01 schreef Killaht het volgende:
Je moet eerst 4 weken trainen gewoon van alles wat trainen, zodat je spieren er aan kunnen wennen. na 4 weken ga je een programma maken zelf of laat je fitness instructeur dat voor je doen. train niet meer dan 2 keer per week 1 spiergroep en 48 uur rust totdat je hem weer pakt, behalve je buikspieren en triceps want die breken heel snel af.
opbegeven moment zijn je spieren hieraan gewend en weten wanneer jij je gaat inspannen. de eerst 3 maanden dat je dit doet zie je heel snel resultaat daarna steeds langzamer.

2x per week is minimaal voor kracht training, je kan beter 3 liefst 4 keer per week gaan dan zie je veel sneller resultaat.
Klopt. Bij mij ging het de eerste 3 maanden ook ontzettend snel, nu zie ik niet zoveel resultaat meer ... In het begin gaat het altijd sneller.
No Soup For You!
pi_36764140
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:01 schreef Killaht het volgende:

1. Oh ja? Waarom zou het goed zijn eerst wat aan te klooien en dan pas een goed schema te nemen? Doe vanaf het begin de zaken goed en strict, met een goed schema.
2. "Spiergroepen" kunnen zonder enige moeite 3x per week worden getraind. Gewichtheffers bijvoorbeeld squatten 6x per week, powerlifters doen >4x per week rugoefeningen. Alles hangt af van intensiteit (% v/d 1RepMax) en volume (reps x gewicht). Hogere intensiteit = lager volume en zowel een hogere intensiteit als een hoger volume zorgt voor langer herstel.
Train je elke set tot muscle failure betekent: >1 week rust.
Hou je elke set 2 reps over betekent: 48 uur rust (voor de kleine spieren zelfs korter)
3. Buikspieren en triceps "breken heel snel af"? Naast het feit dat het afbreken van spieren iets is wat je te allen tijde moet voorkomen herstellen de triceps niet sneller dan biceps oid.
Buik, onderarmen en kuiten hebben een snellere herstelperiode ivm de spiervezels die zich daar bevinden.
4. Bij een afwisseling van trainingsschema's en methoden (de JUISTE methoden) kan je de eerste jaren continue flink sterker en groter worden. Motivatie is het heilige woord. Sla geen enkele training over, geen enkele maaltijd, geen enkel uur slaap and you will become fearfull (of een beachboy, whatever you wish)
5. Meer is niet beter. Er kunnen fantastische resultaten worden geboekt met een 2x per week schema. 3-4x per week is alleen haalbaar met 1. de juiste oefeningen 2. de juiste indeling 3. voldoende rust en 4. goede voeding.
In het bodybuildingtopic heb ik deze al gepost, het werkt fantastisch:
dag 1:
deadlift
overhead presses
rows

dag 2:
squat
bench press
pull ups

Zelfs 1x per week is voldoende als je het goed doet. Pak een handvol compoundoefeningen, doe ze 1x per week en the results will come.

Daarnaast is het van belang dat minstens 80% van de training uit compoundoefeningen bestaat omdat daar de meeste basiskracht en dito massa uit gehaald wordt. 100% compound is een nog beter idee.

Dus doe deze dingen:
1. Train hard
2. Eet veel
3. Slaap nog meer
4. Verdiep je in de trainingsmaterie; sites als www.westside-barbell.com, www.t-nation.com en forum.dutchbodybuilding.com zijn aanraders. Op dutchbodybuilding zijn in het Powerlifting/Gewichtheffers forum momenteel een aantal e-books te vinden die je veel info verschaffen (kijk es naar Dinosaur Training, Pavel Tsatsouline en Steve Justa)
  zondag 9 april 2006 @ 11:58:39 #66
138514 1ofthefew
always on the run
pi_36787673
ik wil juist het omgekeerde bereiken.
ik sport de laatste tijd wat meer (hardlopen, bike, honkbal) en merk dat ik breder begin te worden
door jarenlange inactiviteit heb ik ook de nodige vet op mijn bovenlichaam.
ben nu 86 kilo bij 1,92 maar ik wil eigenlijk op sommige plekken mijn vet eraf trainen en niet verder spieren ontwikkelen aangezien ik nu al problemen heb soms met kleding kopen.

iemand tips?
De wereld is op hol geslagen
pi_36787770
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:58 schreef 1ofthefew het volgende:
ik wil juist het omgekeerde bereiken.
ik sport de laatste tijd wat meer (hardlopen, bike, honkbal) en merk dat ik breder begin te worden
door jarenlange inactiviteit heb ik ook de nodige vet op mijn bovenlichaam.
ben nu 86 kilo bij 1,92 maar ik wil eigenlijk op sommige plekken mijn vet eraf trainen en niet verder spieren ontwikkelen aangezien ik nu al problemen heb soms met kleding kopen.

iemand tips?
Doorgaan waar je mee bezig bent, een stukje onder je dagelijkse kcal inname zitten en vooral gemotiveerd door blijven sporten. Probeer het hardlopen 's morgens vroeg te doen als je dat kan (voor het ontbijt). Snacks e.d. zijn natuurlijk niet meer van toepassing.
pi_36788867
Ik ben wel benieuwd hoe het nu met TS gaat, of hij al resultaat ziet.
pi_36789103
Hij zou nu zeker resultaat moeten beginnen te zien.
  zondag 9 april 2006 @ 12:57:37 #70
138514 1ofthefew
always on the run
pi_36789189
normaal ontbijt ik met een vruchtenshake (geperste sinnasappels, kiwi, banaan, citroen, en soms aarbei of peer).
smiddags vaak een tosti (bruin brood met tomatensaus en een plak kaas) en savonds gewoon gezond avondeten (vetarm vlees/kip en veel verse groenten).

ik ben sinds ik dat doe al wel 7 kilo kwijt geraakt maar vooral op mijn kont en benen ...
De wereld is op hol geslagen
  maandag 10 april 2006 @ 10:26:59 #71
37248 BertV
Klei indiaan
pi_36815130
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:55 schreef LedZep het volgende:
Hij zou nu zeker resultaat moeten beginnen te zien.
Als het is gebleven bij het openen van dit topic niet...
Handgemaakt
pi_36824825
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:26 schreef BertV het volgende:

[..]

Als het is gebleven bij het openen van dit topic niet...
So true
pi_36910642
Je kan al mijn tips lezen in het juist aangemaakt topic !

groetjes
gunther
www.coravaba.be voor goedkope hardware
pi_36917605
CREATINE is het codewoord vandaag!
pi_36917726
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:49 schreef Relneger18 het volgende:
Na hoeveel keer fitnessen zie je het resultaat want..kzie nog niks .

Ik ben 4 keer ( 2x per week ) geweest tot nu toe en doe alle spieren. Maar kben nu van plan 3 keer per week te gaan trainen en weipoeder te gaan kopen. Kan iemand me vertellen wanneer ik een beetje resultaat krijg te zien?
Bij negers na een uur al.
The gum you like, is coming back in style.
pi_36917784
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:38 schreef TeazNutz het volgende:
Je moet gewoon beheerst, gedisciplineerd en goed gedoseerd trainen. Sneller dan dat kan het niet gaan. Je goed voor laten lichten- en begeleiden is dus een MUST.
  donderdag 13 april 2006 @ 12:46:27 #77
19479 Mr.J
pi_36917864
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:38 schreef TeazNutz het volgende:
Het is weer voorjaar...
pi_36918045
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:46 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Het is weer voorjaar...
Creatine is voor watjes.
Beter dan een spuit in me reet en een rug die een pindakaaspot vol met talgbultjes.
pi_36918085
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:53 schreef TeazNutz het volgende:

[..]

Creatine is voor watjes.
Beter dan een spuit in me reet en een rug die een pindakaaspot vol met talgbultjes heeft.
Beter een spuit in je reet? Hmpfffffff heb je even?
  donderdag 13 april 2006 @ 13:18:15 #80
19479 Mr.J
pi_36918862
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:53 schreef TeazNutz het volgende:

[..]

Creatine is voor watjes.
Uiteraard.

Weet je eigenlijk wel wat creatine precies doet?
quote:
Beter dan een spuit in me reet en een rug die een pindakaaspot vol met talgbultjes.
Je zin klopt voor geen meter, maar ik begrijp je wel hoor.
pi_36919295
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:18 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Uiteraard.

Weet je eigenlijk wel wat creatine precies doet?
[..]
Ik wel. Zorgt voor sneller herstel van de spieren en meer wateropname in spiercellen.
  donderdag 13 april 2006 @ 13:39:01 #82
19479 Mr.J
pi_36919560
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ik wel. Zorgt voor sneller herstel van de spieren en meer wateropname in spiercellen.
Close but no sigar...
pi_36919850
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:39 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Close but no sigar...
Boerenverstand, geen google bij gebruikt (te lui).
  donderdag 13 april 2006 @ 13:48:34 #84
19479 Mr.J
pi_36919861
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Boerenverstand, geen google bij gebruikt (te lui).
Toch een 6+ voor de moeite dan.
pi_36919908
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:48 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Toch een 6+ voor de moeite dan.
haha dank je.
  maandag 17 april 2006 @ 11:12:33 #86
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37026725
Als je voor de spiegel staat na het trainen
ada fare stop stalking me
pi_37028795
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:12 schreef ivosnivo het volgende:
Als je voor de spiegel staat na het trainen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties