abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32619996
zo'n auto chippen haalt toch bijna niets uit.... Zou ik mn geld niet insteken....

en je auto zo laten spuiten/stickeren is ook heel tof

pi_32640359
Leuk project!~!
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_32641406
@ Don_Tom :

Ik zou lekker gaan voor een combinatie van oer-Hollandsch Rood-Wit-Blauw maar dan met de invloed van M

• remklauwen en kleine details in het M-rood
  • bestickering M-donkerblauw met een M-lichtblauwe strook waar het grenst aan wit (bij de grote vlakken)
  • rolkooi wit. je kunt er wel aan denken om het motief van de buitenkant door te laten lopen. Bij de post hierboven van repeat zouden de achterste schiune buizen van de rolkooi deels M-donkerblauw worden zodat het er van buiten meer als een geheel uitziet
  • ontwerp: geen vlammen/tribals etc maar recht toe reacht aan degelijke Duitse race-striping (zoals plaatje in post Repeat, maar dan anders

Als je foto's of een blueprint voor me hebt (zij-, voor-, achter- en als het kan bovenaanzicht) wanneer 'ie redelijk in z'n definitieve vorm zit wil ik wel eens met je kijken welke designs je passend vindt.

en misschien mag ik er dan klein op met m'n bedrijfje, maar da's geen must

• Calm down, please!
    pi_32641656
    Don_Tom, als je een dergelijk aanbod van graphics-god Googolplexian laat liggen, dan heb je een forse plaat voor je hoofd
    pi_32649697
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 15:48 schreef Don_Tom het volgende:
    wat Sjoewe zegt (en kat zit er dus inmiddels onder).... en daarna zien we wel weer

Ik twijfel nog over de kleur van de kooi, wou hem eigenlijk donkerblauw maken, maar dan zie je hem bijna niet van buitenaf, omdat de ramen vrij donker getint zijn. Opzich vind ik het wel geinig om de kooi van buiten te kunnen zien zitten, dus wil hem nu misschien toch wit maken. Lichtblauw is niet echt een optie vind ik, want dan wordt ie weer net ietsje anders dan de stoelen en dat ziet er niet uit....
    Wat vinden jullie trouwens van het idee om de calipers blauw te maken? Lijkt me wel leuk met die grote m3-remmen die er straks onder zitten.

Volgende stappen worden:
    -nieuwe raammechanisme's voor installeren (zijn kapot)
    -deurpanelen voor terugszetten
    -stofhoesje bij wielophanging vervangen (apk puntje)
    -achterwielen omwisselen ivm apk (bij elke set zitten 2 goede en 2 slechte banden)
    -apk keuring
    - evt katvervanger terugzetten
    - verven kooi, bijverven binnenkant, en plamuren/spuiten dakje
    - traanplaatmatten installeren (bodem is te diep en ongelijk geworden na verwijderen bekleding)
    - installeren nieuw onderstel, remmen, gordels, brandblusser en ehbo-kit
    - alle 4 de nieuwe velgen eronder, nieuwe banden halen na de winter, voordat de ring open gaat.

@rebel84, voor dyno/afstellen/chippen heb ik (nog) geen plannen, maar als je nog een goed/goedkoop adresje weet houd ik me aanbevolen

Ik vind het trouwens allemaal prima wat ze bij de F1 doen, maar in mijn auto geen geel!
    wel gewoon rammechanismes met een zwengel dan he

katvervanger zeker terug zetten!

en ik zou persoonlijk toch de rolkooi lichtblauw maken en dan idd proberen de zelfde tint te nemen als de stoelen... wit is niks imo...

dik alu traanplaat natuurlijk... en dat traanplaat dan wel mooi op maat snijden en buigen en natuurlijk vast bouten.. niet van die halfords matjes

wat wil je voor onderstel nemen? origineel M technik? of bilstain veren en schokdempers ofzo...? (ik zou voor het laatste gaan in dit geval ) en natuurlijk niet draagarmrubbers en dat spul voor een M3 vergeten! en als je de remmen gaat verven neem ze dan aub goed uit elkaar en laat ze poedercoaten ofzo.. anders ziet het er ook zo triest uit
    Hopeloos benzine verslaafd
      maandag 28 november 2005 @ 18:07:01 #106
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_32650532
    @ Googolplexian, op dit moment heb ik geen plannen om een budget vrij te maken voor bestickering e.d., ik vind het wel leuk maar het heeft een lage prioriteit. Mocht jij echter willen sponsoren, zoals je zelf al aangeeft, dan is hier natuurlijk over te praten! msn/email hezewijk at hotmail punt com (heb geen flauw idee wat e.e.a. kost, dus sowiso wel interessant om te weten)

@ Youp, raammechanieken elektrisch, na elke ronde ring moet je je jaarkaart ingven, dus is gewoon het handigste, die paarhonderd gram extra neem ik dan voor lief (bovendien wil ik passagiersruit open kunnen maken). Onderstel is al eerder beschreven in het topic, het plan was bilstein, maar omdat dit niet voor bouwjaar 91 verkrijgbaar is toch koni met h&r genomen. Voor eventueel calipers verven zat ik meer te denken aan die speciale caliperverf die je voor 10 euro ofzo kan halen. Het wordt geen showauto he.... Traanplaat heb ik trouwens kant en klaar gekocht via ebay duitsland, op maat voor de e36 dus (2mm).
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      dinsdag 29 november 2005 @ 15:00:49 #107
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32671950
    Leuk project!
    Vooral de combinatie van auto (E36 sedan) kleur etc. staan me erg aan.
    Misschien een ideetje voor de kleur, onderstaand is de M3 waarin ik in 1999-2000 geraced heb.

1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
      dinsdag 29 november 2005 @ 15:45:54 #108
    35464 Don_Tom
    pi_32673222
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 15:00 schreef JWD het volgende:
    Leuk project!
    Vooral de combinatie van auto (E36 sedan) kleur etc. staan me erg aan.
    Misschien een ideetje voor de kleur, onderstaand is de M3 waarin ik in 1999-2000 geraced heb.

[afbeelding]
    Dank je! laat maar komen die foto's, hoe meer ideeen hoe beter!
    Trouwauto nodig?
      dinsdag 29 november 2005 @ 16:00:10 #109
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32673547
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 15:45 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Dank je! laat maar komen die foto's, hoe meer ideeen hoe beter!
    Ik heb er maar 2 online staan, voor de rest zou ik in oude fotoboeken moeten duiken, de auto zelf is helaas eind 2000 gestolen uit een pitbox op Zandvoort, onverzekerd .

Op Zolder;

En m'n eerste 325i in '97 toen ik het nog moest leren ;

Voor op de Ring kan ik je trouwens ook de STW achterspoiler aanraden die je op de M3 ziet, hiermee kan je veel harder (en zekerder) de bocht door, in hoge snelheids bochten wil de achterkant van de E36 nog weleens erg licht worden zeker zo zonder interieur, reservewiel, etc.
    pi_32674127
    STW? wasda?
      dinsdag 29 november 2005 @ 16:31:06 #111
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32674314
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 16:21 schreef Repeat het volgende:
    STW? wasda?
    STW = Super Touren Wagen van de gelijknamige cup waarin BMW meedeed met een 320i.
    Mijn M3 was daar een replica van en de spoiler achterop was specifiek voor de STW Cup wagen ontwikkeld.
    Als je op STW googled kom je replica's tegen bij verschillende tuners.
    pi_32674629

kvind deze dakgoot achterop anders goed lelijk

ow kut, ik zie dat ie ookal op dat plaatje van die andere 3 serie stond, dan is deze foto een beetje overbodig....

[ Bericht 20% gewijzigd door Repeat op 29-11-2005 16:51:02 ]
      dinsdag 29 november 2005 @ 16:51:02 #113
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32674769
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 16:45 schreef Repeat het volgende:
    [afbeelding]

kvind deze dakgoot achterop anders goed lelijk
    Hij is ook niet voor het mooi..... 't gaat om de effectiviteit
      dinsdag 29 november 2005 @ 18:10:17 #114
    35464 Don_Tom
    pi_32676596
    Bedankt voor de tip!
    Een spoiler is inderdaad fout, maar op een circuitbak mag het juist weer wel....
    JWD, komt de auto met deze spoiler door apk? ik had begrepen dat niet alle spoilers op de weg mogen, ivm scherpe/uitstekende delen ofzo.
    Trouwauto nodig?
    pi_32676696
    is zo'n spoiler die five_aces op zn M3 heeft niet aan te raden? ziet er misschien iets subtieler uit, en schijnt ook erg effectief te zijn

waar hangt die gast eigenlijk uit?

-edit-

five z'n bak...

[ Bericht 18% gewijzigd door Youp op 29-11-2005 18:19:45 ]
      dinsdag 29 november 2005 @ 18:34:45 #116
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32677202
    Don_Tom: Geen idee of hij door de APK komt, de M3 was alleen voor circuitgebruik en had dus ook geen kenteken, 't zijn overigens een paar dikke schroeven waarmee je hem vastzet en dus ook makkelijk los te halen.

Youp: Ik heb ervaring met de achterspoiler van een M3 GT (lijkt op die van het plaatje) en ik kan met zekerheid stellen dat deze veel minder effectief is dan de STW taartschep.
    Op Zandvoort was ik er 2 seconden sneller door en dat is veel .
    pi_32677265
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 18:34 schreef JWD het volgende:
    Don_Tom: Geen idee of hij door de APK komt, de M3 was alleen voor circuitgebruik en had dus ook geen kenteken, 't zijn overigens een paar dikke schroeven waarmee je hem vastzet en dus ook makkelijk los te halen.

Youp: Ik heb ervaring met de achterspoiler van een M3 GT (lijkt op die van het plaatje) en ik kan met zekerheid stellen dat deze veel minder effectief is dan de STW taartschep.
    Op Zandvoort was ik er 2 seconden sneller door en dat is veel .
    oke dat is duidelijk
      dinsdag 6 december 2005 @ 16:37:47 #118
    35464 Don_Tom
    pi_32865594
    De auto is vandaag dan eindelijk door de apk gekomen

Hij staat nu op de OZ-velgen achter en borbets voor, ziet er niet uit maarja het ging ff niet anders qua banden, na de winter wil ik pas nieuwe banden aanschaffen
    Trouwauto nodig?
    pi_33248086
    schopje

nog wat te melden over de Beemer?
    Calm down, please!
      dinsdag 20 december 2005 @ 17:07:10 #120
    35464 Don_Tom
    pi_33248947
    quote:
    Op dinsdag 20 december 2005 16:37 schreef Googolplexian het volgende:
    schopje

nog wat te melden over de Beemer?
    Het is even rustig rond de beemer, afgelopen week eindelijk de nieuwe raammechanieken werkend gekregen. De oude raammechanieken waren kapot en met de nieuwe wilde het niet echt lukken (trokken krom etc). Ik ga zaterdag 2 weken naar de zon en daarna beginnen we weer...
    Ik heb overigens gister een lijst met alle onderdelen en kosten gemaakt.... valt toch wel ff tegen als je alles optelt
    HIer een lijstje tot nu toe: (als je de prijzen wil weten moet je me maar even mailen)

Gekocht bij sandtler: (www.sandtler.de)

hd-bremsschlauge (stalen remleidingen)
    sabelt gordels 2x
    stuurnaaf
    sparco stuur 330mm wildleder
    brandblusser omp 4kg
    verenset h&r 40-15
    koni's achter 2x
    koni's voor
    alu-konsole seitenbefestigung (stoelbevestiging)
    einbaukonsole 345mm (stoelbevestiging)
    laufschienen, satz ohne winkel (stoelrails)
    sparco sprint stoel
    sparco evo stoel
    motorkapsloten
    olietemp. meter
    peilstok met olietemp. sensor

overig:

auto
    traanplaatmatten (ebay.de)
    radio (nurburgringforum)
    verf/plamuur tbv rolkooi en dak (lokale autolakkenzaak)
    uitlaat-einddemper RVS gruppe A (ebay.de)
    katalysator (onderdelenlijn)
    raammechanieken (onderdelenlijn)
    uitlaat rubber (velba)
    apk 2x + werkzaamh. (igam nijmegen)
    veerpootbrug (ebay.de)
    remmen m3
    velgen (marktplaats)
    rolkooi (erik messink)
    stickers nurburgring
    Trouwauto nodig?
    pi_33249154
    Klinkt duur

Wel vet
    Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
    pi_33249229
    tof TVP
    2825cc Single Turbo Beast
    pi_33249562
    aardige waslijst aan mod's don_tom
    pi_33249954
    Ben benieuwd

ziet er inderdaad nu al rete-duur uit maar hey ... RESPECT hoor. Dat wordt gummen in stijl alsie af is.
    Calm down, please!
    pi_33251061
    Klinkt goed!! Ben benieuwd hoe t eruit gaat zien op de beemer !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')