wel gewoon rammechanismes met een zwengel dan hequote:Op zondag 27 november 2005 15:48 schreef Don_Tom het volgende:
wat Sjoewe zegt (en kat zit er dus inmiddels onder).... en daarna zien we wel weer
Ik twijfel nog over de kleur van de kooi, wou hem eigenlijk donkerblauw maken, maar dan zie je hem bijna niet van buitenaf, omdat de ramen vrij donker getint zijn. Opzich vind ik het wel geinig om de kooi van buiten te kunnen zien zitten, dus wil hem nu misschien toch wit maken. Lichtblauw is niet echt een optie vind ik, want dan wordt ie weer net ietsje anders dan de stoelen en dat ziet er niet uit....
Wat vinden jullie trouwens van het idee om de calipers blauw te maken? Lijkt me wel leuk met die grote m3-remmen die er straks onder zitten.
Volgende stappen worden:
-nieuwe raammechanisme's voor installeren (zijn kapot)
-deurpanelen voor terugszetten
-stofhoesje bij wielophanging vervangen (apk puntje)
-achterwielen omwisselen ivm apk (bij elke set zitten 2 goede en 2 slechte banden)
-apk keuring
- evt katvervanger terugzetten
- verven kooi, bijverven binnenkant, en plamuren/spuiten dakje
- traanplaatmatten installeren (bodem is te diep en ongelijk geworden na verwijderen bekleding)
- installeren nieuw onderstel, remmen, gordels, brandblusser en ehbo-kit
- alle 4 de nieuwe velgen eronder, nieuwe banden halen na de winter, voordat de ring open gaat.
@rebel84, voor dyno/afstellen/chippen heb ik (nog) geen plannen, maar als je nog een goed/goedkoop adresje weet houd ik me aanbevolen
Ik vind het trouwens allemaal prima wat ze bij de F1 doen, maar in mijn auto geen geel!
Dank je! laat maar komen die foto's, hoe meer ideeen hoe beter!quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:00 schreef JWD het volgende:
Leuk project!
Vooral de combinatie van auto (E36 sedan) kleur etc. staan me erg aan.
Misschien een ideetje voor de kleur, onderstaand is de M3 waarin ik in 1999-2000 geraced heb.
[afbeelding]
Ik heb er maar 2 online staan, voor de rest zou ik in oude fotoboeken moeten duiken, de auto zelf is helaas eind 2000 gestolen uit een pitbox op Zandvoort, onverzekerdquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:45 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Dank je! laat maar komen die foto's, hoe meer ideeen hoe beter!![]()
STW = Super Touren Wagen van de gelijknamige cup waarin BMW meedeed met een 320i.quote:
Hij is ook niet voor het mooi..... 't gaat om de effectiviteitquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:45 schreef Repeat het volgende:
[afbeelding]
kvind deze dakgoot achterop anders goed lelijk
oke dat is duidelijkquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:34 schreef JWD het volgende:
Don_Tom: Geen idee of hij door de APK komt, de M3 was alleen voor circuitgebruik en had dus ook geen kenteken, 't zijn overigens een paar dikke schroeven waarmee je hem vastzet en dus ook makkelijk los te halen.
Youp: Ik heb ervaring met de achterspoiler van een M3 GT (lijkt op die van het plaatje) en ik kan met zekerheid stellen dat deze veel minder effectief is dan de STW taartschep.
Op Zandvoort was ik er 2 seconden sneller door en dat is veel.
Het is even rustig rond de beemer, afgelopen week eindelijk de nieuwe raammechanieken werkend gekregen. De oude raammechanieken waren kapot en met de nieuwe wilde het niet echt lukken (trokken krom etc). Ik ga zaterdag 2 weken naar de zon en daarna beginnen we weer...quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:37 schreef Googolplexian het volgende:
schopje
nog wat te melden over de Beemer?
laat je in je motorruimte ook alle puntlasnaden doorlassen?quote:Op maandag 16 januari 2006 17:29 schreef Don_Tom het volgende:
Na een paar weekjes vakantie weer eens een update.
Ik heb de auto zaterdag naar Bas Roos in Oss gebracht, in eerste instantie vanwege het lekkende blok. We hebben samen even onder de auto doorgelopen en zoals dat altijd gaat, zijn er nog wat zaken bijgekomen. Hij gaat nu voor mij:
- Pakkingen vervangen, o.a. bij carter
- Draagarmrubbers achter vervangen
- Draagarmen voor vervangen door e30 draagarmen met m3 rubbers
- Omdat hij toch eea los moet halen gaat hij meteen de nieuwe veren en dempers monteren. Ook zal hij de m3 remmen monteren met de bijbehorende stalen leidingen.
- banden monteren bridgestone potenza s-03 215/45/17
- doorlassen rolkooibevestigingsplaten
Als ik de auto, eind deze week of volgende week, weer ophaal is hij dus eigenlijk meteen zo goed als af, op wat schilderwerk en wat kleinigheidjes na. Het seizoen mag wat mij betreft beginnen!!
nopequote:Op maandag 16 januari 2006 19:36 schreef Youp het volgende:
[..]
laat je in je motorruimte ook alle puntlasnaden doorlassen?
heb je er oon een specifieke reden voor om dat niet te doen?quote:
Niet echt, maar wat betreft het doorlassen van carosseriedelen heb ik begrepen dat het zowel voor als nadelen heeft, bovendien denk ik dat de auto zo, met kooi, wel stijf genoeg zal zijn. Zeker voor de ring, waar een auto ook weer niet te stijf moet zijn.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:54 schreef Youp het volgende:
[..]
heb je er oon een specifieke reden voor om dat niet te doen?zit er een gedachtegang achter ofzo?
je moet eigenlijk het "snel sturen" (aktif lenkung??? ) van een E87, E90, E60 of E63 er op kunnen moddenquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:13 schreef Five_Aces het volgende:
Denk dat je daar inderdaad goed aan doet... de ring is niet zo lekker vlak dus als je al een vrij hard onderstel hebt en een kooi enz dan zit je al stijf genoeg.
Zou er nog een x-brace op zetten verder, ding is 100 euro bij de dealer maar kan je gebruikt voor iets van 50 euro op de kop tikken, mijne is al onderweg. Veerpootbrug van een M3 GT zijn hele goede, lichtgewicht en functioneel van ontwerp. Nadeel is de prijs... 400 euro voor een nieuwe. Xbrace is wel een betere mod voor een E36 als een veerpootbrug.
Sperdiff van een E36 M3 3.0 kan er onder, die heeft ook dezelfde eindoverbrenging als een 325 diff.
Als je nog grotere remmen wil, kijk dan eens naar de voorklauwen van een 840i, dat zijn 4 pots Brembo klauwen. Stock hebben die 324 mm schijven, daar kan je die van een E46 M3 voor gebruiken. Die conversie ben ik ook naar aan het kijken, iets wat ik van de week oppikte van een ander BMW forum. Lijkt mij altijd nog goedkoper als een set van AP racing of Mov'itNadeel is dat je misschien een spoorverbreder nodig hebt, is bij mij niet zo belangrijk omdat ik toch al 10 mm voor heb.
Voor wat scherper insturen is een stuurhuis van een Z3 non-M lekker, dat is het snelste stuurhuis wat er op een E36 past. E46 competition is nog sneller maar of het past zijn de meningen over verdeeld en je komt ze niet vaak tregen in het wild (en DUUR)
Bedankt voor de tips!!quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:13 schreef Five_Aces het volgende:
Denk dat je daar inderdaad goed aan doet... de ring is niet zo lekker vlak dus als je al een vrij hard onderstel hebt en een kooi enz dan zit je al stijf genoeg.
Zou er nog een x-brace op zetten verder, ding is 100 euro bij de dealer maar kan je gebruikt voor iets van 50 euro op de kop tikken, mijne is al onderweg. Veerpootbrug van een M3 GT zijn hele goede, lichtgewicht en functioneel van ontwerp. Nadeel is de prijs... 400 euro voor een nieuwe. Xbrace is wel een betere mod voor een E36 als een veerpootbrug.
Sperdiff van een E36 M3 3.0 kan er onder, die heeft ook dezelfde eindoverbrenging als een 325 diff.
Als je nog grotere remmen wil, kijk dan eens naar de voorklauwen van een 840i, dat zijn 4 pots Brembo klauwen. Stock hebben die 324 mm schijven, daar kan je die van een E46 M3 voor gebruiken. Die conversie ben ik ook naar aan het kijken, iets wat ik van de week oppikte van een ander BMW forum. Lijkt mij altijd nog goedkoper als een set van AP racing of Mov'itNadeel is dat je misschien een spoorverbreder nodig hebt, is bij mij niet zo belangrijk omdat ik toch al 10 mm voor heb.
Voor wat scherper insturen is een stuurhuis van een Z3 non-M lekker, dat is het snelste stuurhuis wat er op een E36 past. E46 competition is nog sneller maar of het past zijn de meningen over verdeeld en je komt ze niet vaak tregen in het wild (en DUUR)
kicken dude!quote:Op maandag 30 januari 2006 23:31 schreef Don_Tom het volgende:
Afgelopen weekend zijn we met een kleine groep ringers naar ring-racing (bij de nurburgring) gegaan om daar aan onze auto's te knutselen. Aangezien er voor mij niet zo heel veel meer te knutselen is heb ik hier mijn rolkooi geverfd en mijn dak geplamuurd en geverfd, omdat hier een plaat was ingelast op de plek van het schuifdak.
Hier heb ik alleen nog het oppervlakkige roest bij de puntlassen weggehaald met een staalborstel:
[afbeelding]
Eerste laag plamuur, veel te grof aangebracht dus veel moeten schuren
[afbeelding]
Na 2x plamuren en schuren de eerste laag primer:
[afbeelding]
Daarna nog een keer geprimerd en een paar keer met de witte lak gespoten (hele dak), maar vergeten foto's van het eindresultaat te maken![]()
Rolkooi gedeeltelijk geverfd:
[afbeelding]
Er stonden wat erg leuke, erg serieus opgebouwde gebakjes bij ring racing![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn auto was bijna niet te rijden in de sneeuw, doordat de achterkant nog maar heel weinig weegt heb ik erg weinig druk op de achterwielen, waardoor de tractie ver te zoeken was. Nog even gespeeld op de parkeerplaats, maar een echt goede donut draaien zat er daardoor helaas niet in.
FILMPJE!!:
http://www.xs4all.nl/~hezewijk/bmw/PICT0892.MOV
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |