abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32619996
zo'n auto chippen haalt toch bijna niets uit.... Zou ik mn geld niet insteken....

en je auto zo laten spuiten/stickeren is ook heel tof

pi_32640359
Leuk project!~!
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_32641406
@ Don_Tom :

Ik zou lekker gaan voor een combinatie van oer-Hollandsch Rood-Wit-Blauw maar dan met de invloed van M



  • remklauwen en kleine details in het M-rood
  • bestickering M-donkerblauw met een M-lichtblauwe strook waar het grenst aan wit (bij de grote vlakken)
  • rolkooi wit. je kunt er wel aan denken om het motief van de buitenkant door te laten lopen. Bij de post hierboven van repeat zouden de achterste schiune buizen van de rolkooi deels M-donkerblauw worden zodat het er van buiten meer als een geheel uitziet
  • ontwerp: geen vlammen/tribals etc maar recht toe reacht aan degelijke Duitse race-striping (zoals plaatje in post Repeat, maar dan anders

    Als je foto's of een blueprint voor me hebt (zij-, voor-, achter- en als het kan bovenaanzicht) wanneer 'ie redelijk in z'n definitieve vorm zit wil ik wel eens met je kijken welke designs je passend vindt.

    en misschien mag ik er dan klein op met m'n bedrijfje, maar da's geen must

  • Calm down, please!
    pi_32641656
    Don_Tom, als je een dergelijk aanbod van graphics-god Googolplexian laat liggen, dan heb je een forse plaat voor je hoofd
    pi_32649697
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 15:48 schreef Don_Tom het volgende:
    wat Sjoewe zegt (en kat zit er dus inmiddels onder).... en daarna zien we wel weer

    Ik twijfel nog over de kleur van de kooi, wou hem eigenlijk donkerblauw maken, maar dan zie je hem bijna niet van buitenaf, omdat de ramen vrij donker getint zijn. Opzich vind ik het wel geinig om de kooi van buiten te kunnen zien zitten, dus wil hem nu misschien toch wit maken. Lichtblauw is niet echt een optie vind ik, want dan wordt ie weer net ietsje anders dan de stoelen en dat ziet er niet uit....
    Wat vinden jullie trouwens van het idee om de calipers blauw te maken? Lijkt me wel leuk met die grote m3-remmen die er straks onder zitten.

    Volgende stappen worden:
    -nieuwe raammechanisme's voor installeren (zijn kapot)
    -deurpanelen voor terugszetten
    -stofhoesje bij wielophanging vervangen (apk puntje)
    -achterwielen omwisselen ivm apk (bij elke set zitten 2 goede en 2 slechte banden)
    -apk keuring
    - evt katvervanger terugzetten
    - verven kooi, bijverven binnenkant, en plamuren/spuiten dakje
    - traanplaatmatten installeren (bodem is te diep en ongelijk geworden na verwijderen bekleding)
    - installeren nieuw onderstel, remmen, gordels, brandblusser en ehbo-kit
    - alle 4 de nieuwe velgen eronder, nieuwe banden halen na de winter, voordat de ring open gaat.


    @rebel84, voor dyno/afstellen/chippen heb ik (nog) geen plannen, maar als je nog een goed/goedkoop adresje weet houd ik me aanbevolen

    Ik vind het trouwens allemaal prima wat ze bij de F1 doen, maar in mijn auto geen geel!
    wel gewoon rammechanismes met een zwengel dan he

    katvervanger zeker terug zetten!

    en ik zou persoonlijk toch de rolkooi lichtblauw maken en dan idd proberen de zelfde tint te nemen als de stoelen... wit is niks imo...

    dik alu traanplaat natuurlijk... en dat traanplaat dan wel mooi op maat snijden en buigen en natuurlijk vast bouten.. niet van die halfords matjes

    wat wil je voor onderstel nemen? origineel M technik? of bilstain veren en schokdempers ofzo...? (ik zou voor het laatste gaan in dit geval ) en natuurlijk niet draagarmrubbers en dat spul voor een M3 vergeten! en als je de remmen gaat verven neem ze dan aub goed uit elkaar en laat ze poedercoaten ofzo.. anders ziet het er ook zo triest uit
    Hopeloos benzine verslaafd
      maandag 28 november 2005 @ 18:07:01 #106
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_32650532
    @ Googolplexian, op dit moment heb ik geen plannen om een budget vrij te maken voor bestickering e.d., ik vind het wel leuk maar het heeft een lage prioriteit. Mocht jij echter willen sponsoren, zoals je zelf al aangeeft, dan is hier natuurlijk over te praten! msn/email hezewijk at hotmail punt com (heb geen flauw idee wat e.e.a. kost, dus sowiso wel interessant om te weten)

    @ Youp, raammechanieken elektrisch, na elke ronde ring moet je je jaarkaart ingven, dus is gewoon het handigste, die paarhonderd gram extra neem ik dan voor lief (bovendien wil ik passagiersruit open kunnen maken). Onderstel is al eerder beschreven in het topic, het plan was bilstein, maar omdat dit niet voor bouwjaar 91 verkrijgbaar is toch koni met h&r genomen. Voor eventueel calipers verven zat ik meer te denken aan die speciale caliperverf die je voor 10 euro ofzo kan halen. Het wordt geen showauto he.... Traanplaat heb ik trouwens kant en klaar gekocht via ebay duitsland, op maat voor de e36 dus (2mm).
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      dinsdag 29 november 2005 @ 15:00:49 #107
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32671950
    Leuk project!
    Vooral de combinatie van auto (E36 sedan) kleur etc. staan me erg aan.
    Misschien een ideetje voor de kleur, onderstaand is de M3 waarin ik in 1999-2000 geraced heb.

    1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
      dinsdag 29 november 2005 @ 15:45:54 #108
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_32673222
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 15:00 schreef JWD het volgende:
    Leuk project!
    Vooral de combinatie van auto (E36 sedan) kleur etc. staan me erg aan.
    Misschien een ideetje voor de kleur, onderstaand is de M3 waarin ik in 1999-2000 geraced heb.

    [afbeelding]
    Dank je! laat maar komen die foto's, hoe meer ideeen hoe beter!
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      dinsdag 29 november 2005 @ 16:00:10 #109
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32673547
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 15:45 schreef Don_Tom het volgende:

    [..]

    Dank je! laat maar komen die foto's, hoe meer ideeen hoe beter!
    Ik heb er maar 2 online staan, voor de rest zou ik in oude fotoboeken moeten duiken, de auto zelf is helaas eind 2000 gestolen uit een pitbox op Zandvoort, onverzekerd .

    Op Zolder;


    En m'n eerste 325i in '97 toen ik het nog moest leren ;


    Voor op de Ring kan ik je trouwens ook de STW achterspoiler aanraden die je op de M3 ziet, hiermee kan je veel harder (en zekerder) de bocht door, in hoge snelheids bochten wil de achterkant van de E36 nog weleens erg licht worden zeker zo zonder interieur, reservewiel, etc.
    1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
    pi_32674127
    STW? wasda?
      dinsdag 29 november 2005 @ 16:31:06 #111
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32674314
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 16:21 schreef Repeat het volgende:
    STW? wasda?
    STW = Super Touren Wagen van de gelijknamige cup waarin BMW meedeed met een 320i.
    Mijn M3 was daar een replica van en de spoiler achterop was specifiek voor de STW Cup wagen ontwikkeld.
    Als je op STW googled kom je replica's tegen bij verschillende tuners.
    1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
    pi_32674629


    kvind deze dakgoot achterop anders goed lelijk

    ow kut, ik zie dat ie ookal op dat plaatje van die andere 3 serie stond, dan is deze foto een beetje overbodig....

    [ Bericht 20% gewijzigd door Repeat op 29-11-2005 16:51:02 ]
      dinsdag 29 november 2005 @ 16:51:02 #113
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32674769
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 16:45 schreef Repeat het volgende:
    [afbeelding]

    kvind deze dakgoot achterop anders goed lelijk
    Hij is ook niet voor het mooi..... 't gaat om de effectiviteit
    1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
      dinsdag 29 november 2005 @ 18:10:17 #114
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_32676596
    Bedankt voor de tip!
    Een spoiler is inderdaad fout, maar op een circuitbak mag het juist weer wel....
    JWD, komt de auto met deze spoiler door apk? ik had begrepen dat niet alle spoilers op de weg mogen, ivm scherpe/uitstekende delen ofzo.
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_32676696
    is zo'n spoiler die five_aces op zn M3 heeft niet aan te raden? ziet er misschien iets subtieler uit, en schijnt ook erg effectief te zijn

    waar hangt die gast eigenlijk uit?

    -edit-

    five z'n bak...



    [ Bericht 18% gewijzigd door Youp op 29-11-2005 18:19:45 ]
    Hopeloos benzine verslaafd
      dinsdag 29 november 2005 @ 18:34:45 #116
    25953 JWD
    Renault Sport Spider
    pi_32677202
    Don_Tom: Geen idee of hij door de APK komt, de M3 was alleen voor circuitgebruik en had dus ook geen kenteken, 't zijn overigens een paar dikke schroeven waarmee je hem vastzet en dus ook makkelijk los te halen.

    Youp: Ik heb ervaring met de achterspoiler van een M3 GT (lijkt op die van het plaatje) en ik kan met zekerheid stellen dat deze veel minder effectief is dan de STW taartschep.
    Op Zandvoort was ik er 2 seconden sneller door en dat is veel .
    1999 Renault Sport Spider - 200 pk - 890kg - 0-100 in 6,2 sec - Top 225 Km/h
    pi_32677265
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 18:34 schreef JWD het volgende:
    Don_Tom: Geen idee of hij door de APK komt, de M3 was alleen voor circuitgebruik en had dus ook geen kenteken, 't zijn overigens een paar dikke schroeven waarmee je hem vastzet en dus ook makkelijk los te halen.

    Youp: Ik heb ervaring met de achterspoiler van een M3 GT (lijkt op die van het plaatje) en ik kan met zekerheid stellen dat deze veel minder effectief is dan de STW taartschep.
    Op Zandvoort was ik er 2 seconden sneller door en dat is veel .
    oke dat is duidelijk
    Hopeloos benzine verslaafd
      dinsdag 6 december 2005 @ 16:37:47 #118
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_32865594
    De auto is vandaag dan eindelijk door de apk gekomen

    Hij staat nu op de OZ-velgen achter en borbets voor, ziet er niet uit maarja het ging ff niet anders qua banden, na de winter wil ik pas nieuwe banden aanschaffen
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_33248086
    schopje


    nog wat te melden over de Beemer?
    Calm down, please!
      dinsdag 20 december 2005 @ 17:07:10 #120
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_33248947
    quote:
    Op dinsdag 20 december 2005 16:37 schreef Googolplexian het volgende:
    schopje


    nog wat te melden over de Beemer?
    Het is even rustig rond de beemer, afgelopen week eindelijk de nieuwe raammechanieken werkend gekregen. De oude raammechanieken waren kapot en met de nieuwe wilde het niet echt lukken (trokken krom etc). Ik ga zaterdag 2 weken naar de zon en daarna beginnen we weer...
    Ik heb overigens gister een lijst met alle onderdelen en kosten gemaakt.... valt toch wel ff tegen als je alles optelt
    HIer een lijstje tot nu toe: (als je de prijzen wil weten moet je me maar even mailen)

    Gekocht bij sandtler: (www.sandtler.de)

    hd-bremsschlauge (stalen remleidingen)
    sabelt gordels 2x
    stuurnaaf
    sparco stuur 330mm wildleder
    brandblusser omp 4kg
    verenset h&r 40-15
    koni's achter 2x
    koni's voor
    alu-konsole seitenbefestigung (stoelbevestiging)
    einbaukonsole 345mm (stoelbevestiging)
    laufschienen, satz ohne winkel (stoelrails)
    sparco sprint stoel
    sparco evo stoel
    motorkapsloten
    olietemp. meter
    peilstok met olietemp. sensor

    overig:

    auto
    traanplaatmatten (ebay.de)
    radio (nurburgringforum)
    verf/plamuur tbv rolkooi en dak (lokale autolakkenzaak)
    uitlaat-einddemper RVS gruppe A (ebay.de)
    katalysator (onderdelenlijn)
    raammechanieken (onderdelenlijn)
    uitlaat rubber (velba)
    apk 2x + werkzaamh. (igam nijmegen)
    veerpootbrug (ebay.de)
    remmen m3
    velgen (marktplaats)
    rolkooi (erik messink)
    stickers nurburgring
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_33249154
    Klinkt duur

    Wel vet
    Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
    pi_33249229
    tof TVP
    2825cc Single Turbo Beast
    pi_33249562
    aardige waslijst aan mod's don_tom
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_33249954
    Ben benieuwd

    ziet er inderdaad nu al rete-duur uit maar hey ... RESPECT hoor. Dat wordt gummen in stijl alsie af is.
    Calm down, please!
    pi_33251061
    Klinkt goed!! Ben benieuwd hoe t eruit gaat zien op de beemer !
    pi_33313250
    Even terugkomend op het stijfheid verhaal! Een BMW E36 Coupé is minder stijf dan de Sedan omdat de coupé geen stijlen over de ramen heeft waardoor hij geen geheel maakt met de rest van de carroserie. Je moet je dus voorstellen dat hij de krachten die van het dak lopen niet kan later rusten op de dorpels en anders om. In plaats van krachten verdelen naar vier vlakken kan een coupe het maar verdelen naar 2 vlakken!
    Waarom BMW dit beslist had is mij onduidelijk. Een coupé kun je ook niet zo licht maken als een sedan. Maar jah, hij is dan ook uitgebracht als sports tourer en niet als RACEWAGEN à la STW!

    Super project trouwens, ik wil ook nog een keer over de Nurburgring. Mijn Beamer heeft wel een chip. Dat geeft je 18pk extra en 35 Nm aan koppel. Het klinkt weinig maar het is bijna (meer zelfs nog, je gebruikt namelijk veel koppel) 10% extra vermogen, en dat is geen kattepis. Ik zet nu rondetijden van 1.42 op het TT Circuit Assen.
    Ik daag je bij deze uit voor als je auto klaar is! Lijkt me leuk...



    Waar je even op moet letten met je BMW project: Waar de cardan bevestigd is aan de auto moet je goed controleren op haarscheurtjes. Zie je deze, dan moet je het verstevigen. Kan zijn, omdat je een vrij vroeg model hebt, dat het al gebeurt is tijdens de garantieperiode (was destijds erg slecht). Als je het op dit punt laat afweten staan je wieltjes op 7 graden camber en ik denk dat dat ietwat overdreven is!
    Remmetjes zijn opzich geen drama, ik maak gebruik van keramische remmen van EBC! Niets mis mee! Onderstel is bij mij van AST Suspension. Hollands glorie: 8 voudig verstelbaar. In de regen bandjes (TOYO R888) op 1.5 bar, demping slap zetten en je rijdt alsof het droog is. Heerlijk!!!

    Have fun! Ennuh, als je tips nodig hebt zie ik het wel!
    Groet, Rik de Vrieze
    www.rikgoesracing.com
      donderdag 22 december 2005 @ 18:17:58 #127
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_33315756
    Rik, ik zie dat je je speciaal even aangemeld hebt, hulde!
    Voeg me als je wil even toe op msn, ik kan nog wel wat tips gebruiken
    hezewijk at hotmail punt com
    Die uitdaging wil ik wel aangaan, maar niet op de ring, het is niet echt verantwoord om tijdens de touristenfahrten racejes te gaan houden

    [ Bericht 1% gewijzigd door Don_Tom op 22-12-2005 23:27:51 ]
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      maandag 16 januari 2006 @ 17:29:25 #128
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_34127219
    Na een paar weekjes vakantie weer eens een update.

    Ik heb de auto zaterdag naar Bas Roos in Oss gebracht, in eerste instantie vanwege het lekkende blok. We hebben samen even onder de auto doorgelopen en zoals dat altijd gaat, zijn er nog wat zaken bijgekomen. Hij gaat nu voor mij:
    - Pakkingen vervangen, o.a. bij carter
    - Draagarmrubbers achter vervangen
    - Draagarmen voor vervangen door e30 draagarmen met m3 rubbers
    - Omdat hij toch eea los moet halen gaat hij meteen de nieuwe veren en dempers monteren. Ook zal hij de m3 remmen monteren met de bijbehorende stalen leidingen.
    - banden monteren bridgestone potenza s-03 215/45/17
    - doorlassen rolkooibevestigingsplaten

    Als ik de auto, eind deze week of volgende week, weer ophaal is hij dus eigenlijk meteen zo goed als af, op wat schilderwerk en wat kleinigheidjes na. Het seizoen mag wat mij betreft beginnen!!
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_34127619
    Klinkt goed! Foto's zijn weer welkom als hij klaar is!
    pi_34131974
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 17:29 schreef Don_Tom het volgende:
    Na een paar weekjes vakantie weer eens een update.

    Ik heb de auto zaterdag naar Bas Roos in Oss gebracht, in eerste instantie vanwege het lekkende blok. We hebben samen even onder de auto doorgelopen en zoals dat altijd gaat, zijn er nog wat zaken bijgekomen. Hij gaat nu voor mij:
    - Pakkingen vervangen, o.a. bij carter
    - Draagarmrubbers achter vervangen
    - Draagarmen voor vervangen door e30 draagarmen met m3 rubbers
    - Omdat hij toch eea los moet halen gaat hij meteen de nieuwe veren en dempers monteren. Ook zal hij de m3 remmen monteren met de bijbehorende stalen leidingen.
    - banden monteren bridgestone potenza s-03 215/45/17
    - doorlassen rolkooibevestigingsplaten

    Als ik de auto, eind deze week of volgende week, weer ophaal is hij dus eigenlijk meteen zo goed als af, op wat schilderwerk en wat kleinigheidjes na. Het seizoen mag wat mij betreft beginnen!!
    laat je in je motorruimte ook alle puntlasnaden doorlassen?
    Hopeloos benzine verslaafd
      maandag 16 januari 2006 @ 20:01:11 #131
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_34133194
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 19:36 schreef Youp het volgende:

    [..]

    laat je in je motorruimte ook alle puntlasnaden doorlassen?
    nope
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_34138612
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 20:01 schreef Don_Tom het volgende:

    [..]

    nope
    heb je er oon een specifieke reden voor om dat niet te doen? zit er een gedachtegang achter ofzo?
    Hopeloos benzine verslaafd
      maandag 16 januari 2006 @ 23:11:20 #133
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_34142212
    quote:
    Op maandag 16 januari 2006 21:54 schreef Youp het volgende:

    [..]

    heb je er oon een specifieke reden voor om dat niet te doen? zit er een gedachtegang achter ofzo?
    Niet echt, maar wat betreft het doorlassen van carosseriedelen heb ik begrepen dat het zowel voor als nadelen heeft, bovendien denk ik dat de auto zo, met kooi, wel stijf genoeg zal zijn. Zeker voor de ring, waar een auto ook weer niet te stijf moet zijn.
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_34142334
    erg vet project, mijn complimenten!
      donderdag 19 januari 2006 @ 02:42:38 #135
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_34229185
    De katvervanger komt trouwens niet terug, Bas (www.basroos.nl) vertelde me dat ze dit een keer hebben uitgeprobeerd op een rollerbank, en met de kat heeft ie meer vermogen. Het wegvallen van de tegendruk heeft blijkbaar een negatief resultaat bij deze auto.
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      donderdag 19 januari 2006 @ 11:13:25 #136
    88663 Five_Aces
    S50B32 @ 340 bavarian horses
    pi_34234078
    Denk dat je daar inderdaad goed aan doet... de ring is niet zo lekker vlak dus als je al een vrij hard onderstel hebt en een kooi enz dan zit je al stijf genoeg.

    Zou er nog een x-brace op zetten verder, ding is 100 euro bij de dealer maar kan je gebruikt voor iets van 50 euro op de kop tikken, mijne is al onderweg. Veerpootbrug van een M3 GT zijn hele goede, lichtgewicht en functioneel van ontwerp. Nadeel is de prijs... 400 euro voor een nieuwe. Xbrace is wel een betere mod voor een E36 als een veerpootbrug.

    Sperdiff van een E36 M3 3.0 kan er onder, die heeft ook dezelfde eindoverbrenging als een 325 diff.

    Als je nog grotere remmen wil, kijk dan eens naar de voorklauwen van een 840i, dat zijn 4 pots Brembo klauwen. Stock hebben die 324 mm schijven, daar kan je die van een E46 M3 voor gebruiken. Die conversie ben ik ook naar aan het kijken, iets wat ik van de week oppikte van een ander BMW forum. Lijkt mij altijd nog goedkoper als een set van AP racing of Mov'it Nadeel is dat je misschien een spoorverbreder nodig hebt, is bij mij niet zo belangrijk omdat ik toch al 10 mm voor heb.

    Voor wat scherper insturen is een stuurhuis van een Z3 non-M lekker, dat is het snelste stuurhuis wat er op een E36 past. E46 competition is nog sneller maar of het past zijn de meningen over verdeeld en je komt ze niet vaak tregen in het wild (en DUUR)

    [ Bericht 41% gewijzigd door Five_Aces op 19-01-2006 11:25:19 ]
    RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
    ///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
    pi_34247611
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 11:13 schreef Five_Aces het volgende:
    Denk dat je daar inderdaad goed aan doet... de ring is niet zo lekker vlak dus als je al een vrij hard onderstel hebt en een kooi enz dan zit je al stijf genoeg.

    Zou er nog een x-brace op zetten verder, ding is 100 euro bij de dealer maar kan je gebruikt voor iets van 50 euro op de kop tikken, mijne is al onderweg. Veerpootbrug van een M3 GT zijn hele goede, lichtgewicht en functioneel van ontwerp. Nadeel is de prijs... 400 euro voor een nieuwe. Xbrace is wel een betere mod voor een E36 als een veerpootbrug.

    Sperdiff van een E36 M3 3.0 kan er onder, die heeft ook dezelfde eindoverbrenging als een 325 diff.

    Als je nog grotere remmen wil, kijk dan eens naar de voorklauwen van een 840i, dat zijn 4 pots Brembo klauwen. Stock hebben die 324 mm schijven, daar kan je die van een E46 M3 voor gebruiken. Die conversie ben ik ook naar aan het kijken, iets wat ik van de week oppikte van een ander BMW forum. Lijkt mij altijd nog goedkoper als een set van AP racing of Mov'it Nadeel is dat je misschien een spoorverbreder nodig hebt, is bij mij niet zo belangrijk omdat ik toch al 10 mm voor heb.

    Voor wat scherper insturen is een stuurhuis van een Z3 non-M lekker, dat is het snelste stuurhuis wat er op een E36 past. E46 competition is nog sneller maar of het past zijn de meningen over verdeeld en je komt ze niet vaak tregen in het wild (en DUUR)
    je moet eigenlijk het "snel sturen" (aktif lenkung??? ) van een E87, E90, E60 of E63 er op kunnen modden
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_34249768
    Liever niet hoor, zo min mogelijk poespas en veel gevoel.
      donderdag 19 januari 2006 @ 22:07:38 #139
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_34257523
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 11:13 schreef Five_Aces het volgende:
    Denk dat je daar inderdaad goed aan doet... de ring is niet zo lekker vlak dus als je al een vrij hard onderstel hebt en een kooi enz dan zit je al stijf genoeg.

    Zou er nog een x-brace op zetten verder, ding is 100 euro bij de dealer maar kan je gebruikt voor iets van 50 euro op de kop tikken, mijne is al onderweg. Veerpootbrug van een M3 GT zijn hele goede, lichtgewicht en functioneel van ontwerp. Nadeel is de prijs... 400 euro voor een nieuwe. Xbrace is wel een betere mod voor een E36 als een veerpootbrug.

    Sperdiff van een E36 M3 3.0 kan er onder, die heeft ook dezelfde eindoverbrenging als een 325 diff.

    Als je nog grotere remmen wil, kijk dan eens naar de voorklauwen van een 840i, dat zijn 4 pots Brembo klauwen. Stock hebben die 324 mm schijven, daar kan je die van een E46 M3 voor gebruiken. Die conversie ben ik ook naar aan het kijken, iets wat ik van de week oppikte van een ander BMW forum. Lijkt mij altijd nog goedkoper als een set van AP racing of Mov'it Nadeel is dat je misschien een spoorverbreder nodig hebt, is bij mij niet zo belangrijk omdat ik toch al 10 mm voor heb.

    Voor wat scherper insturen is een stuurhuis van een Z3 non-M lekker, dat is het snelste stuurhuis wat er op een E36 past. E46 competition is nog sneller maar of het past zijn de meningen over verdeeld en je komt ze niet vaak tregen in het wild (en DUUR)
    Bedankt voor de tips!!
    X-brace had ik al vaker over gehoord, misschien dat ik dit nog ga doen. Ik zag gisteren nog een sperdiff van een m3 3.0 op ebay.de en zat me al af te vragen of dit zou passen. Het mooie is dan ook dat ik deze zou kunnen houden als ik er ooit een 3.0 motor in leg
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_34381053
    Probleem is alleen wel dat je een andere voortrein moet hebben om de X-Brace onder te hangen, alleen de Z3 coupe, cabrio en E36 cabrio hebben die voortrein, en uiteraard de stock M3's
    Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
    E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
    Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
    0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
      maandag 23 januari 2006 @ 19:30:23 #141
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_34387899
    Ik weet niet hoe zo'n ding in het duits heet, maar als ik op x brace e36 zoek op ebay.de krijg ik 1 zoekresultaat: http://cgi.ebay.com/ebaym(...)dZ1QQsspagenameZWD2V
    Volgens deze advertentie zou het dus ook op een 325i moeten passen....
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      maandag 23 januari 2006 @ 20:07:34 #142
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_34389358
    Dat noemen ze hiernaast Versteifungskreuz ;-)
    Die zat op de cabrio en nog een paar versies, maar past op alle E36,
    Met enige aanpassingen, vlgns vwk hieronder. Mij lijkt het geen probleem als je maar weet wat je doet.

    goede handleiding:

    http://www.unofficialbmw.(...)_xbrace_install.html

    aanvulling:

    http://www.uucmotorwerks.(...)36_xbrace_buffer.htm

    [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 23-01-2006 20:21:07 ]
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_34389383
    Geloof me, die van mij is aan Five Aces verkocht

    Hij past er echt niet op

    De voortrein op de overige modellen die ik niet genoemd heb, hebben alleen een gat, geen schroefdraad.

    Edit: Ja oké, je kan de schroefdraad inserts erin zetten, maar of dat zo stevig is
    Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
    E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
    Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
    0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
      donderdag 26 januari 2006 @ 15:19:19 #144
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_34482955
    Dinsdag de auto opgehaald bij Bas Roos. Uiteindelijk is er nog heel wat werk aan de auto verricht, maar dat hou je altijd, je komt altijd gaandeweg meer dingen tegen:

    Nieuw gemonteerd:
    kleppendekselpakking
    carterpakking
    oliefilterhuisdeksel
    remschijven achter
    remblokken achter
    remschoenen achter
    bougies
    draagarmen voor (e30)
    draagarmrubbers voor (m3)
    draagarmrubbers achter
    brandstoffilter (was nog uit '91)
    brandstofslangen tbv filter
    multiriem
    loop/span rol
    remvloeistof ATE superblue
    olie+filter
    Banden bridgestone s-03pp 215/45/17Y

    Montage zelf meegebrachte spullen:
    dempers rondom
    veren rondom
    remmen voor (m3)
    stalen remleidingen

    Hij gaat volgende week nog mijn rolkooibevestiging doorlassen en gordelmontagepunten voor de zijgordels in m'n bodem lassen (is volgens hem veiliger dan gordels aan stoel maken). De gordels die naar achteren gaan maak ik aan de rolkooi vast.





    Overigens kon Bas zo'n x-brace er wel onder zetten, kwestie van een paar van die "insterts" erin klikken.
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_34483916
    Tof project
    (ook al is het een BMW )
    pi_34508185
    Ben gister toevallig ook bij Bas geweest voor montage van M3 uitlaat en X-Brace incl. voortrein
    Nederland is veel te links. Zowel op de snelweg als in de politiek!
    E36 328i Executive Coupé - M50 intake - M3 exhaust - M3 pack -
    Est. power: 230PK / 300Nm. / Weight: 1360kg empty
    0-100: 6.8sec; GPS top: 247km/u;
    pi_34512303
    Tof man! En hij is incognito zo he Je ziet er aan de buitenkant helemaal niks van, behalve die rolkooi dan als je goed kijkt
      maandag 30 januari 2006 @ 23:31:05 #148
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_34633669
    Afgelopen weekend zijn we met een kleine groep ringers naar ring-racing (bij de nurburgring) gegaan om daar aan onze auto's te knutselen. Aangezien er voor mij niet zo heel veel meer te knutselen is heb ik hier mijn rolkooi geverfd en mijn dak geplamuurd en geverfd, omdat hier een plaat was ingelast op de plek van het schuifdak.

    Hier heb ik alleen nog het oppervlakkige roest bij de puntlassen weggehaald met een staalborstel:


    Eerste laag plamuur, veel te grof aangebracht dus veel moeten schuren


    Na 2x plamuren en schuren de eerste laag primer:


    Daarna nog een keer geprimerd en een paar keer met de witte lak gespoten (hele dak), maar vergeten foto's van het eindresultaat te maken

    Rolkooi gedeeltelijk geverfd:


    Er stonden wat erg leuke, erg serieus opgebouwde gebakjes bij ring racing




    Mijn auto was bijna niet te rijden in de sneeuw, doordat de achterkant nog maar heel weinig weegt heb ik erg weinig druk op de achterwielen, waardoor de tractie ver te zoeken was. Nog even gespeeld op de parkeerplaats, maar een echt goede donut draaien zat er daardoor helaas niet in.
    FILMPJE!!:
    http://www.xs4all.nl/~hezewijk/bmw/PICT0892.MOV
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    pi_34634185
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 23:31 schreef Don_Tom het volgende:
    Afgelopen weekend zijn we met een kleine groep ringers naar ring-racing (bij de nurburgring) gegaan om daar aan onze auto's te knutselen. Aangezien er voor mij niet zo heel veel meer te knutselen is heb ik hier mijn rolkooi geverfd en mijn dak geplamuurd en geverfd, omdat hier een plaat was ingelast op de plek van het schuifdak.

    Hier heb ik alleen nog het oppervlakkige roest bij de puntlassen weggehaald met een staalborstel:
    [afbeelding]

    Eerste laag plamuur, veel te grof aangebracht dus veel moeten schuren
    [afbeelding]

    Na 2x plamuren en schuren de eerste laag primer:
    [afbeelding]

    Daarna nog een keer geprimerd en een paar keer met de witte lak gespoten (hele dak), maar vergeten foto's van het eindresultaat te maken

    Rolkooi gedeeltelijk geverfd:
    [afbeelding]

    Er stonden wat erg leuke, erg serieus opgebouwde gebakjes bij ring racing
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]

    Mijn auto was bijna niet te rijden in de sneeuw, doordat de achterkant nog maar heel weinig weegt heb ik erg weinig druk op de achterwielen, waardoor de tractie ver te zoeken was. Nog even gespeeld op de parkeerplaats, maar een echt goede donut draaien zat er daardoor helaas niet in.
    FILMPJE!!:
    http://www.xs4all.nl/~hezewijk/bmw/PICT0892.MOV
    kicken dude!

    -edit-

    en over die goede donuts in de sneeuw.... eerst een beetje snelheid maken (30km/h ofzo) en dan het stuur pas omgooien.... werkt bij de 120i prima met de DTC uitgeschakeld
    Hopeloos benzine verslaafd
      dinsdag 7 februari 2006 @ 22:02:59 #150
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_34844139
    Vandaag even ingeschreven voor de "drift en dwars"-cursus van www.prodrivetraining.nl op 5 maart.
    Uiteraard in het kader van de educatie en het beter leren kennen van de auto, niet voor de lol!

    Ook al ingeschreven voor 7 april, circuitdag op Zolder van de bmw driversclub.
    Tja, het sneeuwt op de ring en je wil wat.....
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')