Een vliegende schotelquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:12 schreef gurlie het volgende:
Hm ik had hier ook nog een oudje liggen van de pagode, geen goede kwaliteit maar dat maakt het wel mooi vind ik.
[[url=http://img523.imageshack.us/img523/4020/pagodeverkleind8ej.th.jpg]afbeelding][/URL]
Van een kermisplaneetquote:
In de winter naar Noorwegen gaan, zover mogelijk naar het noorden, en je hebt de meeste kansquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:16 schreef Schanulleke het volgende:
Noorderlicht, you lucky bastard.
Dat wil ik ook zien/fotograferen!
Meest voor de hand liggende tip:
Loop de volgende keer iets verder van de lantaarnpaal af en leg je horizon lager, om de grond gaat het niet op dit plaatje.
ik vond de foto's met ondergrond mooier hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
In de winter naar Noorwegen gaan, zover mogelijk naar het noorden, en je hebt de meeste kans
Dit was op de 66e lengtegraad ongeveer.
Wat betreft de tip: verder van de straatlamp af was helaas moeilijk voor elkaar te krijgen zonder op mijn bek te gaan, het was erg glad en stijl daar. Verder had ik geen tripod bij me en was afhankelijk van enigszins rechte stenen (die moeilijk te vinden zijn in het donker).
Hier een poging met crop, dan is de 'storende' grond in ieder geval weg:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar, ik heb het bovenste deel van het noorderlicht 'gevangen' dus de horizon hoger leggen had meer zwart en een paar extra sterren opgeleverd.
Hoe dan ook, volgende keer gaat de tripod mee!
quote:Op zondag 19 februari 2006 00:45 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:
op een heldere winternacht vanaf het dak van een flat:
[afbeelding]
Santiago Calatravaquote:Op vrijdag 2 december 2005 08:16 schreef CompuMess het volgende:
Géén nachtwerk, maar al wel wat later op de avond...
De drie bruggen van Calatrava in de Haarlemmermeer.
[afbeelding]
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
(Volgende keer meenemen: Kettingzaag en slijptol om bomen en lichtmasten preventief te kunnen ruimen en blauwe zwaailichten om ongestoord midden op de weg te kunnen parkeren voor de leukste shots...)
ik ben fan van nachtfotografie! Deze is mooi. Uitsnede had wat spannender gekund maar het licht is helemaal top!quote:Op zondag 19 februari 2006 00:45 schreef d__e__j__a__v__u het volgende:
op een heldere winternacht vanaf het dak van een flat:
[afbeelding]
Ik vind hem wel mooi!quote:Op maandag 11 december 2006 19:59 schreef -calimero- het volgende:
Dikke schop met dit mooie plaatje:
[afbeelding]
Afgelopen zaterdag nacht gemaakt ergens in Brabant. De horizon is niet helemaal recht, maar dat komt omdat ik geen statief bij me had.
De foto is met een normale compactcamera gemaakt (sony V1), dus geen Fisheye. Doordat ik geen statief bij me had moest ik de camera op me rugzak leggen. Ten eerste niet helemaal recht en de camera lag maar zo'n 10 cm boven het maaiveld. Het holle effect komt doordat er rechts een heuveltje was, maar dit wordt verstekt door de hogte waarop de foto gemaakt is.quote:Op maandag 11 december 2006 22:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik vind hem wel mooi!
Hij lijkt ook met een Fisheye gemaakt? (holle horizon)
de rest van de horizon kun je trouwens wel gewoon recht zetten in bijv. PS.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:53 schreef Frumzel het volgende:
[afbeelding]
Dit topic geeft me inspiratie om zelf eens meer foto's te maken
die 1e is vet mooiquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:28 schreef afraidtech het volgende:
zo dit topic maar even naar boven schoppen
[afbeelding]
[afbeelding]
vanavond maar eens even wezen spelencomments are welcome
heb je die eerste ook als wallpaper formaat? 1024 x 768 of hoger dusquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:28 schreef afraidtech het volgende:
zo dit topic maar even naar boven schoppen
[afbeelding]
[afbeelding]
vanavond maar eens even wezen spelencomments are welcome
Thanx voor de feedback!quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:17 schreef Xilantof het volgende:
@Ikwilookwatzeggen:
Leuke serie! Ik zie leuke plaatjes erbij. Zoals 3 en 4. (volgende keer even nummeren of editten zodat het commentaar wat makkelijker is).
Foto 5 is jammer genoeg net even te vel belicht op het gebouw. Daardoor valt veel structuur weg van het gebouw (de stenen en dakpannen bijv.). Bij foto 2 had ik een andere plaats voor de horizon gekozen. De lucht ziet er niet echt spectaculair uit, dus had ik misschien meer naar beneden gericht zodat je miscshien meer van de straten op kun vangen.
Erg netjes!quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:35 schreef -Marjo- het volgende:
Vonkjes van een vuurkorf vorig jaar zomer:
[afbeelding]
mooie kikkers, waar woon je? zuid afrika of?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:02 schreef The_Order het volgende:
Hangt een beetje van je camera af.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:54 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
even een domme vraag van een beginner he: laat je de flits dan uit bij zulke nachtfoto's?
het is natuurlijk altijd leuk om gewoon toch te flitsen met zn lange sluitertijd. je kan van allerande maffe dingen doen met licht.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:54 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
even een domme vraag van een beginner he: laat je de flits dan uit bij zulke nachtfoto's?
mooi bruggetje...quote:Op zondag 7 januari 2007 23:08 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
het is natuurlijk altijd leuk om gewoon toch te flitsen met zn lange sluitertijd. je kan van allerande maffe dingen doen met licht.
klooien met een zaklamp zorgt ook voroeen hee ltof effect!
Welke camera heb je?quote:Op maandag 8 januari 2007 07:00 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Ja dat topic had ik ook al bekeken.
Maar om even terug te komen op de vraag;
"Als het goed is heb je iig iets van een knopje met daarop een bliksemschit. Als je daar op klikt komt er op een gegeven moment een streep door te staan, en dan flitst ie niet mee"
Ik heb dus een flitser die je open moet klappen.als ik die dicht laat is dat toch hetzelfde, of is die functie waar jij over spreekt wat anders?
Verkleinen doet ie wel "automatisch" maar dat komt de kwaliteit niet tengoede, en belangrijker... de 2mb per foto moet wél ook gewoon geladen worden, en dat is gewoon erg vervelend.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:34 schreef JoostJoost het volgende:
Hey,
ja sorry ik dacht dat hij ze automatisch verkleinde! volgende keer zal ik ze verkleinen voor jullie!
@ Xilantof ... klopt heb je gelijk in.. mn statief vast net iets schuin staan! haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |