abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91211731
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:21 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Je camera heeft zich gekloond :o
Was ook het eerst wat me opviel ja. :D

"Hé, hij heeft zijn statief daar laten staan. Oh nee, de foto is zelf ook met een statief genomen, en er staat nog een camera op." :')

Vind dat wel een minpuntje, though. Camera-apparatuur erop staat niet zo tof als het niet functioneel is, ook al zijn het niet jouw spullen. Vind de laatste foto met de deco-gevel wel weer tof.
pi_91212255
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:35 schreef Omniej het volgende:

[..]

Vind dat wel een minpuntje, though. Camera-apparatuur erop staat niet zo tof als het niet functioneel is, ook al zijn het niet jouw spullen. Vind de laatste foto met de deco-gevel wel weer tof.
Dat soep je zo weg, zelfs ik als photshop-newb heb nog een resultaat kunnen verkrijgen. Onder het mom van ''als je het niet weet zie je het niet'' :')

iets te entousiast met de dodge-tool geweest, dat wel
pi_91212931
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:46 schreef CompanionCube het volgende:
Dat soep je zo weg, zelfs ik als photshop-newb heb nog een resultaat kunnen verkrijgen.
Je punt is? Ik reageer toch gewoon op de foto waar nog een statief te zien is... :?
  FOK!fotograaf woensdag 12 januari 2011 @ 15:02:28 #254
231513 Ochrist
pi_91213023
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:35 schreef Omniej het volgende:

[..]

Was ook het eerst wat me opviel ja. :D

"Hé, hij heeft zijn statief daar laten staan. Oh nee, de foto is zelf ook met een statief genomen, en er staat nog een camera op." :')

Thanks. Ja vond het zelf ook wel jammer. Ben alleen met photoshop nog niet bekend / bekwaam genoeg om het mooi weg te kunnen halen.. Moet mij er nog meer in verdiepen
pi_91221533

Volgende keer moet ik toch echt eens met schemer fotograferen.
pi_91224172
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:59 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]

Volgende keer moet ik toch echt eens met schemer fotograferen.
Het blauwe uurtje is altijd mooi om mee te pakken (wat trouwens lang geen uur duurt :) )
Deze heb ik een jaartje geleden gemaakt

pi_92030893
@Companioncube: vette plaat! vooral die razende trein is gaaf.

@Ruud: op zich gave compositie, maar die fietsen vind ik niks. maken er een rommeltje van

@Xlarge: Fijne belichting, maar die boom/heg rechts vind ik te veel aandacht opeisen

Stripes and mills by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_92034166
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 10:06 schreef polariteit het volgende:
@Companioncube: vette plaat! vooral die razende trein is gaaf.

@Ruud: op zich gave compositie, maar die fietsen vind ik niks. maken er een rommeltje van

@Xlarge: Fijne belichting, maar die boom/heg rechts vind ik te veel aandacht opeisen

[ link | afbeelding ]
Stripes and mills by Marcel Tuit, on Flickr
Precies goed... De Orion staat er mooi op ^O^
Het enige wat mij direkt storend opviel is dat "lichtschijnsel" aan de linkerkant voor de molen
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_92049435
bedoel je die rode lijn? dat was een hardloper die voorbijrende. MOet zeggen dat ik het juist wel een toffe toevoeging vond... heb er volgens mij nog zo een maar dan zonder, en die vond ik toch iets minder spannend om eerlijk te zijn.
pi_92050715
Het knipperlichtje van de hardloper vind ik ook wel een leuke toevoeging ja. Juist ook doordat het geen strakke lichtstreep is, maar zo'n golvend lijntje met onderbrekingen. :P

Toffe plaat. Moet wel zeggen dat ik de draaiing van de aarde in dit geval jammer vind, maar je hebt weinig te kiezen natuurlijk met zo'n lange sluitertijd. (tenzij je er weer een lucht met korte sluitertijd in photoshopt)
pi_92052378
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:58 schreef polariteit het volgende:
bedoel je die rode lijn? dat was een hardloper die voorbijrende. MOet zeggen dat ik het juist wel een toffe toevoeging vond... heb er volgens mij nog zo een maar dan zonder, en die vond ik toch iets minder spannend om eerlijk te zijn.
Nee dat witte... dat rode was me nog niets eens opgevallen totdat je het vermelde
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_92054940
Ow je bedoelt dat witte licht dat zeg maar achter de rode streep zit? Dat is zo te zien gewoon een huis, en moet bekennen dat het mij nog niet opgevallen was :o

Moet bekennen dat ik het ook niet echt geslaagd vind... :(

@omniej: met draaing van de aarde bedoel je dan neem ik aan vooral het effect op de sterren? Ik heb inderdaad ook zo'n foto, maar daarin is uiteraard het effect op de wolken verdwenen. Denk dat het wel mogelijk is om deze 2 foto's samen te voegen, maar dat gaat naar mijn idee te veel op foto bewerken lijken ipv op foto's maken :P
  maandag 31 januari 2011 @ 21:14:19 #263
178487 jappy-b
a whistle of a penny
pi_92143621
alhoewel ik Zoetermeer echt een kut stad vind om te fotograferen heb ik vanavond toch maar even een rondje door de buurt gelopen waarvan dit in mijn ogen toch wel de beste foto is

sex is just like hacking; you get in, you get out and you pray you've left nothing behind!
pi_92602370
@Jappy-b: heb je geen grotere versie? ben ik wel benieuwd naar. Krijg nu iig wel het idee dat hij niet goed scherp is en dat hij scheef is. verder wel nice.

@Omniej: U vraagt wij draaien:

stars, clouds and mills by Marcel Tuit, on Flickr

Nu helaas zonder de hardlopert, maar verder praktisch dezelfde plaat...
pi_92605369
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:39 schreef polariteit het volgende:
@Omniej: U vraagt wij draaien:

[ link | afbeelding ]

Ja tof. :Y Nu is Orion tenminste ook duidelijk. O+
  vrijdag 11 februari 2011 @ 12:41:00 #266
178487 jappy-b
a whistle of a penny
pi_92632254
quote:
@Jappy-b: heb je geen grotere versie? ben ik wel benieuwd naar. Krijg nu iig wel het idee dat hij niet goed scherp is en dat hij scheef is. verder wel nice.

ik heb wel een grotere

scherpte is goed in mijn ogen, scheef valt volgens mij ook wel mee (alleen die hinderlijke lantaarnpaal links ben ik er vergeten af te snijden :@)
sex is just like hacking; you get in, you get out and you pray you've left nothing behind!
  FOK!fotograaf vrijdag 11 februari 2011 @ 14:06:45 #267
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_92635779
quote:
---8<---

[ link | afbeelding ]

:9~ Die's mooi polariteit!

Eentje van vanochtend, ff voor half zeven op een druilerige bouwplaats.
HDR of 5 handheld RAW pictures, combined and tonemapped with Photomatix Pro 4 (via LR plugin), post processed by Lightroom 3.3, border with bordermaker 5

en 'ja, het motregende vanochtend...'

[ Bericht 1% gewijzigd door CompuMess op 11-02-2011 14:54:45 ]
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_92636167
@jappy-b: Die ziet er gelijk stukken beter uit, scherpte is nu wel goed. denk dat die in de kleine versie gewoon verkracht is door compressie ofzo. Scheef is hij nog wel volgens mij, kijk maar naar de 'toren' ;)

@Compumess: tnx! :D Die van jou mag er ook wezen, heel erg mooi belicht en goede compo. ALleen jammer van de ruis in de achtergrond, valt vooral op in het grijze gedeelte rond dat apparaat links. Jammer van die half afgeknipte kraan boven de silo!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 14:39:21 #269
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92637283
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2010 08:59 schreef Ener-G het volgende:
Leuk :) Die laatste met die reflecties in het water, geeft toch wat extra.

Gisteravond halve maan geschoten, ik moet echt een IR remote, want door het klappen van de spiegel zit er helaas nog wat onscherpte in:

[ link | afbeelding ]
Rijkelijk laat deze vraag :P maar met wat voor lens heb je dit gemaakt, moet een flinke brandpuntsafstand zijn geweest?

Heb geprobeerd mijn oude refractor telescoop hiervoor te misbruiken, maar dat was geen succes. Maar 400mm lijkt me nog lang niet genoeg?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 februari 2011 @ 14:53:38 #270
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_92637897
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:14 schreef polariteit het volgende:---8<---

@Compumess: tnx! :D Die van jou mag er ook wezen, heel erg mooi belicht en goede compo. ALleen jammer van de ruis in de achtergrond, valt vooral op in het grijze gedeelte rond dat apparaat links. Jammer van die half afgeknipte kraan boven de silo!
Thankz. Wat je in het grijze deel naast die opgevouwen kraan ziet is waarschijnlijk regen, het motregende nogal vanochtend.
Wat die afgeknipte kraan betreft: ik had ff geen zin om de 12-24 uit de tas te pakken, veuls te vroeg... :P
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:17:19 #271
178487 jappy-b
a whistle of a penny
pi_92638971
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:14 schreef polariteit het volgende:
@jappy-b: Die ziet er gelijk stukken beter uit, scherpte is nu wel goed. denk dat die in de kleine versie gewoon verkracht is door compressie ofzo. Scheef is hij nog wel volgens mij, kijk maar naar de 'toren' ;)
je hebt gelijk ja, 2 graden naar rechts en hij staat kaars recht :)
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:59:51 #272
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_92933786
Haarlem:

Leiden:

De hoeveelheid ruis van de S3 IS is altijd wel balen bij dit foto's... Misschien toch maar eens kijken naar een DSLR.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:48:25 #273
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_92937266
Ik zie de ruis niet hoor? Kan je je iso niet zelf instellen? Dan heb je wel een langere sluitertijd, maar hiervoor gebruik je sowieso een statief lijkt mij?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 17 februari 2011 @ 23:21:00 #274
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_92944369
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zie de ruis niet hoor? Kan je je iso niet zelf instellen? Dan heb je wel een langere sluitertijd, maar hiervoor gebruik je sowieso een statief lijkt mij?
In de grotere versies [voorbeeldje] (geschoten op ISO 80 en inderdaad met statief) zie je het duidelijk.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_92946420
Hmm da's wel zonde ja. Had van zo'n S3 toch beter verwacht eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')