Israël heeft al het recht om haar burgers te beschermen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:17 schreef Yildiz het volgende:
Een niet-legale bezetting van Palestina door Israël vind ik nou niet echt netjes zeg maar.
Dat zal wel zo zijn, maar leg nou eens uit wat een slachtofferrol is en hoe ik die geef aan de Palestijnen. Om het wat gemakkelijker voor je te maken zal ik duidelijk maken wat ik versta onder een slachtofferrol. Een slachtofferrol impliceert dat de andere zijde nooit en te nimmer het slachtoffer kan zijn en het impliceert dat het slachtoffer zijn permanent is. Nu, met deze definitie is het uiteraard onmogelijk om te beweren dat ik de Palestijnen dé slachtofferrol geef door het simpele feit van onderdrukking te noemen. Hoe geef ik de Palestijnen een slachtofferrol en wat is zo'n slachtofferrol? Als je het eens bent met mijn interpretatie, waar maak ik duidelijk dat Palestijnen nooit dader zijn en waar beweer ik dat Israël of Israëliërs nooit slachtoffer zijn of zijn geweest?quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De Palestijnen verkiezen hun eigen lot door te denken dat ze Israël kunnen verslaan.
Dom erg dom om dat te denken.
Er zijn wel meer Arabische landen met zo'n domme instelling. De hele gedachte gang in veel Arabische landen tov Israël is verkeerd.
Ga verdulle eens Species || kijken ofzo.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zal wel zo zijn, maar leg nou eens uit wat een slachtofferrol is en hoe ik die geef aan de Palestijnen. Om het wat gemakkelijker voor je te maken zal ik duidelijk maken wat ik versta onder een slachtofferrol. Een slachtofferrol impliceert dat de andere zijde nooit en te nimmer het slachtoffer kan zijn en het impliceert dat het slachtoffer zijn permanent is. Nu, met deze definitie is het uiteraard onmogelijk om te beweren dat ik de Palestijnen dé slachtofferrol geef door het simpele feit van onderdrukking te noemen.
Je durft de discussie niet aan? Of staat de avatar je niet aan?quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:23 schreef Johan_de_With het volgende:
M. zou vaker hele dagen weg moeten blijven, het komt ons allemaal ten goede.
Hm, hoezo?quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:23 schreef Johan_de_With het volgende:
M. zou vaker hele dagen weg moeten blijven, het komt ons allemaal ten goede.
Een slachtofferrol is een predikaat om iemand of in dit geval een bevolking als zielig aan te duiden. Alle schuld ligt bij de ander en nooit wordt de hand in eigen boezem gestoken.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:20 schreef Monidique het volgende:
Dat zal wel zo zijn, maar leg nou eens uit wat een slachtofferrol is en hoe ik die geef aan de Palestijnen. Om het wat gemakkelijker voor je te maken zal ik duidelijk maken wat ik versta onder een slachtofferrol. Een slachtofferrol impliceert dat de andere zijde nooit en te nimmer het slachtoffer kan zijn en het impliceert dat het slachtoffer zijn permanent is. Nu, met deze definitie is het uiteraard onmogelijk om te beweren dat ik de Palestijnen dé slachtofferrol geef door het simpele feit van onderdrukking te noemen.
Goed, dan weten we wat jij onder slachtofferrol verstaat. Toon nu eens waar ik Palestijnen zielig noem, toon eens waar ik beweer dat de schuld altijd bij Israël ligt en laat eens zien waar ik beweer dat Palestijnen de of een schuld niet bij zichzelf hoeven te zoeken.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een slachtofferrol is een predikaat om iemand of in dit geval een bevolking als zielig aan te duiden. Alle schuld ligt bij de ander en nooit wordt de hand in eigen boezem gestoken.
Ik bedoel dat hij nu grote, steekhoudende betogen houdt, in plaats van zijn walging over kleine werkjes uit te smeren.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je durft de discussie niet aan? Of staat de avatar je niet aan?
Je legt de schuld bij een ander door te zeggen dat ze onderdrukt worden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:27 schreef Monidique het volgende:
Goed, dan weten we wat jij onder slachtofferrol verstaat. Toon nu eens waar ik Palestijnen zielig noem, toon eens waar ik beweer dat de schuld altijd bij Israël ligt en laat eens zien waar ik beweer dat Palestijnen de of een schuld niet bij zichzelf hoeven te zoeken.
Jij hebt iets te veel op de Gojse matras geslapen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:29 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, het zal wel, whatever, ofzo. Niet dan?
Ze wórden onderdrukt! Ik probeer daarmee niet aan te tonen dat daar de kern van het probleem ligt, ook geef ik niet aan dat het mijn mening is dat deze onderdrukking een geldig excuus is voor terreuraanslagen. Nergens zeg ik in het zinnetje "Vrijwel alle Palestijnen worden onderdrukt" dat de schuld bij de ander ligt, dat Palestijnen onschuldig zijn, dat zij er niets aan kunnen doen en dat het nu eenmaal logisch en terecht is dat ze bussen in Israël opblazen. Zulke dingen zeg ik niet en zulke dingen kun je ook niet halen uit dat zinnetje dat ik net plaatste. Daarnaast was dat zinnetje ook nog eens een reactie, zoals je kunt zien, op RichardQuest's bericht waarin stond dat sommige Palestijnen worden onderdrukt. Nee, antwoord ik dan, vrijwel alle Palestijnen worden onderdrukt. Iets anders kan ik er niet in zien en het is dan ook onmogelijk om iets anders er in te zien. Dus of je speculeert maar wat, of je interpreteert het op een manier die niet te volgen is. In dat laatste geval zou een uitleg om deze onwetende jongeman, die zo naar bed gaat, te helpen zo'n redenering te begrijpen, zeker niet overbodig zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je legt de schuld bij een ander door te zeggen dat ze onderdrukt worden.
Rrrrrrrrrrrrrrrraacisme.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:32 schreef MrX1982 het volgende:
Waar is die rrrrrrrrrrrrrr dan
Als mij iets wordt aangedaan protesteer ik daartegen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:28 schreef MrX1982 het volgende:
Ook in dit land moeten we af van het slachtofferschap omdat je er niets mee oplost.
Jij vindt dat ze worden onderdrukt. Ik vind niet dat Palestijnen worden onderdrukt. Ze verkiezen zelf een lot waarbij ze de minder sterke partij zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:35 schreef Monidique het volgende:
Ze wórden onderdrukt! Ik probeer daarmee niet aan te tonen dat daar de kern van het probleem ligt, ook geef ik niet aan dat het mijn mening is dat deze onderdrukking een geldig excuus is voor terreuraanslagen. Nergens zeg ik in het zinnetje "Vrijwel alle Palestijnen worden onderdrukt" dat de schuld bij de ander ligt, dat Palestijnen onschuldig zijn, dat zij er niets aan kunnen doen en dat het nu eenmaal logisch en terecht is dat ze bussen in Israël opblazen. Zulke dingen zeg ik niet en zulke dingen kun je ook niet halen uit dat zinnetje dat ik net plaatste. Daarnaast was dat zinnetje ook nog eens een reactie, zoals je kunt zien, op RichardQuest's bericht waarin stond dat sommige Palestijnen worden onderdrukt. Nee, antwoord ik dan, vrijwel alle Palestijnen worden onderdrukt. Iets anders kan ik er niet in zien en het is dan ook onmogelijk om iets anders er in te zien. Dus of je speculeert maar wat, of je interpreteert het op een manier die niet te volgen is. In dat laatste geval zou een uitleg om deze onwetende jongeman die zo naar bed gaat helpen zo'n redenering te begrijpen, zeker niet overbodig zijn.
Precies, ik ook.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:35 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als mij iets wordt aangedaan protesteer ik daartegen.
Ze worden onderdrukt. Legerinvallen waar ze niets tegen kunnen doen, raketaanvallen die gedoogd worden, checkpoints door hun landen, uitgaansverboden. Allemaal dingen die hun opgelegd worden door de buitenlandse mogendheid Israël. Dat is onderdrukkig. Niets meer, niets minder. Ongacht of er nou lieden zijn die aanvallen uitvoeren op Israël. Maar ik neem dus aan dat je toch van mening bent dat ik hun een slachtofferrol niet geef?quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij vindt dat ze worden onderdrukt. Ik vind niet dat Palestijnen worden onderdrukt.
Ik doelde meer op een slachtofferschap als in de situatie waarin je verkeerd. Bijv. mensen die aan de onderkant van de samenleving leven.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:35 schreef RichardQuest het volgende:
Als mij iets wordt aangedaan protesteer ik daartegen.
Je geeft ze dat wel. Wat wordt bevestigd in deze post.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:40 schreef Monidique het volgende:
Ze worden onderdrukt. Legerinvallen waar ze niets tegen kunnen doen, raketaanvallen die gedoogd worden, checkpoints door hun landen, uitgaansverboden. Allemaal dingen die hun opgelegd worden door de buitenlandse mogendheid Israël. Dat is onderdrukkig. Niets meer, niets minder. Ongacht of er nou lieden zijn die aanvallen uitvoeren op Israël. Maar ik neem dus aan dat je toch van mening bent dat ik hun een slachtofferrol niet geef?
Eigen verrrrrrrantwoordelijkheidquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:42 schreef Monidique het volgende:
Nu het weer op "falen is een keuze" aangekomen is, weet ik dat ik dit ziek onderwerp laat voor wat het is.
Dat vormt inderdaad de kern van een succesvol leven.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:43 schreef RichardQuest het volgende:
Eigen verrrrrrrantwoordelijkheid
Nee. Sorry, maar leg nou eens uit hoe je daarbij komt. Ik heb al een aantal maal uitgelegd waarom jouw beweringen nergens op slaan, maar daar tegenover staat slechts een dogmatische reactie: "Je geeft hun een slachtofferrol, kijk dan".quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je geeft ze dat wel. Wat wordt bevestigd in deze post.
Lees je eigen post door zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:44 schreef Monidique het volgende:
Nee. Sorry, maar leg nou eens uit hoe je daarbij komt. Ik heb al een aantal maal uitgelegd waarom jouw beweringen nergens op slaan, maar daar tegenover staat slechts een dogmatische reactie: "JE geeft hun een slachtofferrol, kijk dan".
Ik vroeg niet om weer dezelfde riedel. Deze discussie hebben we gehad.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat vormt inderdaad de kern van een succesvol leven.
Helaas kiezen veel mensen de andere kant van de medaille door foute keuzes in het leven te maken.
Het blijft een mooie en noodzakelijke discussie voor de mentaliteitsverandering die nodig is.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:46 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vroeg niet om weer dezelfde riedel. Deze discussie hebben we gehad.
Geboren in Darfur, eigen verrrrrrrantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat vormt inderdaad de kern van een succesvol leven.
Helaas kiezen veel mensen de andere kant van de medaille door foute keuzes in het leven te maken.
Goed, maar 1x per persoon is genoeg.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het blijft een mooie en noodzakelijke discussie voor de mentaliteitsverandering die nodig is.
Ik hoef maar 20 minuten in de auto te zitten om te zien dat deze discussie nooit goed gevoerd is laat staan uitgevoerd.
Geboren met een Arabische naam in Parijs: eigen verrrrrantwoordelijkheid!quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Geboren in Darfur, eigen verrrrrrrantwoordelijkheid.![]()
![]()
Ik zal het woord eigen verantwoordelijkheid niet meer in de mond nemen als jij in de buurt bent.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:51 schreef RichardQuest het volgende:
Goed, maar 1x per persoon is genoeg.
Van mij mag je hoor. Je hoeft alleen geen antwoord te verwachten dat vijf topics eerder ook te lezen was.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zal het woord eigen verantwoordelijkheid niet meer in de mond nemen als jij in de buurt bent.
Ja, dat vraag ik mij af en ik heb wel een aantal antwoorden, maar dat heeft er totaal niets mee te maken. Het heeft totaal niets te maken met mijn uitspraak. Mijn uitspraak, een reactie op een bericht, waarin ik zeg dat niet sommige, maar vrijwel alle Palestijnen worden onderdrukt, probeert niet uit te leggen waarom er aanslagen worden gepleegd, dan zou je namelijk een punt hebben, ik probeer niet uit te leggen waarom de Palestijnen geen daders zijn, dan zou je namelijk een punt hebben. Nee, in dit bericht zeg ik slechts dat vrijwel alle Palestijnen onderdrukt worden. Dat ze onderdrukt worden, dat is een feit. Je kunt niet zeggen dat ze niet onderdrukt worden, gezien alleen al die paar voorbeelden die ik gaf. Je kunt wel zeggen dat ze onderdrukt worden, maar dat dat een reden heeft. Ik heb het nooit over die reden gehad, ik heb het niet gehad over de geldigheid van die reden, ik heb het zeker niet gehad over het permanente en inherente slachtofferschap van Palestijnen. Een simpel, kaal feit, dát heb ik geplaatst en uit dat bericht kan je onmogelijk weten dat ik hun, de Palestijnen dus, een slachtofferrol geef, zeker niet gezien jouw en mijn definitie van een slachtofferrol. Hier ontkracht ik nogmaals, met een vrij solide redenering naar mijn mening, dat ik hun een slachtofferrol geef, ik wil zelfs wel zeggen dat ik hun dat ook niet geef, als ik dat nog niet gezegd heb. Dit lijkt mij voldoende om te concluderen dat jouw bewering absoluut geen hout snijdt. Je kunt niet nogmaals komen met een dogmatische reactie en zeggen "ja, maar kijk nu wat je hebt geschreven, ergo, je geeft hun de slachtofferrol". Dit kun je niet zeggen, zeker niet weer zonder voldoende onderbouwing. Dus of je hebt geen poot om op te staan, en daar durf ik wel geld op te zetten, of je moet echt een keer heel duidelijk en precies uitleggen, wat je tot nog toe niet hebt gedaan, waarom, hoe en waar de Palestijnen door mij worden aangewezen als permanente slachtoffers en Israël als eeuwige dader.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Lees je eigen post door zou ik zeggen.
Je noemt allerlei dingen die Israël de Palestijnen aan zou doen. Vraag je jezelf niet af waarom Israël die maatregelen neemt?
Nou ja, ik zal niet de eerste zijn met de opmerking: "je kan je naam toch gewoon aan laten passen, integratie heet dat"quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Geboren met een Arabische naam in Parijs: eigen verrrrrantwoordelijkheid!
Dan ga je toch terug naar land van herkomst. Als aanpassen zo moeilijk isquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:52 schreef RichardQuest het volgende:
Geboren met een Arabische naam in Parijs: eigen verrrrrantwoordelijkheid!
Zoals Chinese zakenmannen wel 's doen, Charlie Wong enzoquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:54 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nou ja, ik zal niet de eerste zijn met de opmerking: "je kan je naam toch gewoon aan laten passen, integratie heet dat"
Chinezen vegen hun kont niet af, da's viesquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:56 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zoals Chinese zakenmannen wel 's doen, Charlie Wong enzo.
Hoe kom jij aan deze informatie? Horen zeggen zeker.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Chinezen vegen hun kont niet af, da's vies
Topic gelezen hier.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:01 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan deze informatie? Horen zeggen zeker.
Hoe kom je d'rbijquote:Op zaterdag 12 november 2005 23:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Topic gelezen hier.
Iemand had n stipje op n pleerol gezet, en toen ging n chinees schijten, daarna zat t stipje er nog steeds.
Twee loze uitspraken van twee kantenquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:54 schreef Monidique het volgende:
Ja, dat vraag ik mij af en ik heb wel een aantal antwoorden, maar dat heeft er totaal niets mee te maken. Het heeft totaal niets te maken met mijn uitspraak. Mijn uitspraak, een reactie op een bericht, waarin ik zeg dat niet sommige, maar vrijwel alle Palestijnen worden onderdrukt, probeert niet uit te leggen waarom er aanslagen worden gepleegd, dan zou je namelijk een punt hebben, ik probeer niet uit te leggen waarom de Palestijnen geen daders zijn, dan zou je namelijk een punt hebben. Nee, in dit bericht zeg ik slechts dat vrijwel alle Palestijnen onderdrukt worden. Dat ze onderdrukt worden, dat is een feit. Je kunt niet zeggen dat ze niet onderdrukt worden, gezien alleen al die paar voorbeelden die ik gaf. Je kunt wel zeggen dat ze onderdrukt worden, maar dat dat een reden heeft. Ik heb het nooit over die reden gehad, ik heb het niet gehad over de geldigheid van die reden, ik heb het zeker niet gehad over het permanente en inherente slachtofferschap van Palestijnen. Een simpel, kaal feit, dát heb ik geplaatst en uit dat bericht kan je onmogelijk weten dat ik hun, de Palestijnen dus, een slachtofferrol geef, zeker niet gezien jouw en mijn definitie van een slachtofferrol. Hier ontkracht ik nogmaals, met een vrij solide redenering naar mijn mening, dat ik hun een slachtofferrol geef, ik wil zelfs wel zeggen dat ik hun dat ook niet geef, als ik dat nog niet gezegd heb. Dit lijkt mij voldoende om te concluderen dat jouw bewering absoluut geen hout snijdt. Je kunt niet nogmaals komen met een dogmatische reactie en zeggen "ja, maar kijk nu wat je hebt geschreven, ergo, je geeft hun de slachtofferrol". Dit kun je niet zeggen, zeker niet weer zonder voldoende onderbouwing. Dus of je hebt geen poot om op te staan, en daar durf ik wel geld op te zetten, of je moet echt een keer heel duidelijk en precies uitleggen, wat je tot nog toe niet hebt gedaan, waarom, hoe en waar de Palestijnen door mij worden aangewezen als permanente slachtoffers en Israël als eeuwige dader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |