Kleuters zijn lief, vooral als je ze maar 1 dag in de week zietquote:
Nee, er scheen wel een probleem te zijn, ik hoorde zoiets op het journaalquote:Op zaterdag 12 november 2005 00:32 schreef alwaysthebest het volgende:
Is het probleem van deze keer al bekend?
Of zou het een keer helemaal goed gaan.![]()
Daarom ben ik jaloers op Sinterklaas.quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:32 schreef Svensational het volgende:
[..]
Kleuters zijn lief, vooral als je ze maar 1 dag in de week ziet.
Tante Trien is van de trap gevallen en de Wegwijspiet wil nu niet naar nederland want die vindt verzorgen belangrijker. Of zoiets.quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:32 schreef alwaysthebest het volgende:
Is het probleem van deze keer al bekend?
Of zou het een keer helemaal goed gaan.![]()
Verkeerde boot genomenquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:03 schreef BobRooney het volgende:
waarom zitten al de pieten in een aparte boot![]()
De hoofdpiet ja.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:06 schreef Ambrosius het volgende:
Het is Erik van Muiswinkel ?
Nou ja, bijna danquote:
Over Americo gesproken: Hier in de krant stond een stukje met allemaal vragen van kinderen aan de sint.... Vroeg dus één kind wat de sint z'n hobbies zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:09 schreef StephanL het volgende:
Wegwijs en Hoofd Piet gaan de intocht beginnen zonder Sint
Wie heeft Americo al gezien?
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Over Americo gesproken: Hier in de krant stond een stukje met allemaal vragen van kinderen aan de sint.... Vroeg dus één kind wat de sint z'n hobbies zijn.
Een van die hobbies was: 'het berijden van mijn goede vriend Americo"
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:17 schreef Keromane het volgende:
Live internet: http://www.omroep.nl/nps/(...)ournaal_intocht.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
De regie is niet optimaal, we moesten het missen toen 'ie op het paard ging net..quote:
Wakker Worden Wakker Worduhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:32 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
volgend jaar Jochem Meyer als wegwijs
dat is wel bruut, zou wel kunnenquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:32 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
volgend jaar Jochem Meyer als wegwijs
dat overleven de kinderen NOOOOIT!quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wakker Worden Wakker Worduhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!
dezelfdequote:Op zaterdag 12 november 2005 12:34 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
dat overleven de kinderen NOOOOIT!
Al bekend wie volgend jaar de Sint speelt? Of goeie kandidaten? Ik zou het niet weten eigenlijk.
Heb ik iets gemist ?quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:34 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Al bekend wie volgend jaar de Sint speelt? Of goeie kandidaten? Ik zou het niet weten eigenlijk.
Genezen volgens mijquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:36 schreef H.Flick het volgende:
Bram was toch ziek? Of is hij inmiddels genezen?
Stond meen ik in de Metro, dat Bram ermee kapt, net als de wegwijs: Wegwijspiet stopt ermeequote:
Kids kijken steeds meer tv lijkt me, daar moet rekening mee gehouden worden ..quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:37 schreef Bupatih het volgende:
Sinterklaas.
Weinig BN'ers als Pieten, of niet?
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:38 schreef Bupatih het volgende:
Sinterklaas en Wegwijspiet stoppen er na dit jaar mee.
Erik van Muiswinkel, is naar mijn mening de beste die ik meegemaakt heb. Vond Ludo geen porem iig, kan me eigenlijk niet herrineren wie het allemaal geweest zijn toen ik klein wasquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:40 schreef One_conundrum het volgende:
hoe heet die caberetier ook alweer die voorop loopt met de wegwijs piet
Ik weet nog wel dat Erik Vogel de Hoofdpiet speelde.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kids kijken steeds meer tv lijkt me, daar moet rekening mee gehouden worden ..
Piet Romer en Adrie van Oorschot, commentaar Aart Staartjes.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:42 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Wie was voor Bram de Sint eigenlijk?
Adrie van Oorschotquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:42 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Erik van Muiswinkel, is naar mijn mening de beste die ik meegemaakt heb. Vond Ludo geen porem iig, kan me eigenlijk niet herrineren wie het allemaal geweest zijn toen ik klein was
Piet Romer (De Cock) schijnt ook een goede te zijn geweest.
Wie was voor Bram de Sint eigenlijk?
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:43 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat Erik Vogel de Hoofdpiet speelde.Stond er in die mensenmassa een spandoek met een tekst als: "Hé, Ludo, we herkennen je"
DE sinterklaas ookquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:38 schreef Bupatih het volgende:
Sinterklaas en Wegwijspiet stoppen er na dit jaar mee.
http://krant.telegraaf.nl(...)ren.sinterklaas.htmlquote:'Dank u, meneer Freriks'
"Doet een hele samenleving, scholen, middenstand, kinderopvang, buren, ooms en tantes, noem maar op, er alles aan om een kinderdroom niet te verstoren - Belachelijk, schandalig, dat doe je toch niet, hoe halen ze het in hun hoofd?! Nederland heeft zich groen en geel geërgerd aan nieuwslezer Philip Freriks, die in het Acht uur-Journaal op pakjesavond met een uitgestreken gezicht meldde dat 'Sinterklaas niet bestaat'. "Terwijl de meeste jonge kinderen nog op waren, voor de televisie met hun nieuwe speelgoed zaten te spelen. Ze hadden nota bene net met hart en ziel gezongen: 'Dank u Sinterklaasje'!"
Hoewel de NOS het item na de oorlog in Afghanistan en de bijna-oorlog in het Midden-Oosten als Nederlands ludiek nieuws had willen presenteren, zette dit veel kwaad bloed bij de kijkers van het best bekeken televisieprogramma van ons land. Freriks kondigde het onderwerp aan als een 'net binnengekomen bericht', waarna een reportage volgde met straatinterviews en een bezoek aan twee Sinterklaascentrales, waar de sinten bij bosjes verhuurd worden. Omdat het volgens de nieuwslezer een zaak was van 'nationale importantie' werd live overgeschakeld naar Job Frieszo van de Parlementaire redactie. Op dat moment 'brak' Sinterklaas in om te zeggen dat hij toch wel bestond, als je er in wilde geloven. Maar toen hadden al veel ouders de tv uitgedaan, geschrokken door het 'onthullende nieuws'.
het is toch hartstikke leuk als je nog in Sinterklaas gelooft -, weet zo'n Philip Freriks dat in één klap te verpesten. Hoe haalt zo'n man het in zijn hoofd? Het echte nieuws is al erg genoeg; laat zo'n man dit soort flauwekul aan zijn eigen familie verkondigen!", zo reageerde gisteren Sandra de Wit, moeder van twee kinderen die 'goddank net moe van geluk in bed lagen'.
Ergernis
Ze bleek niet de enige. Veel mensen spraken hun ergernis uit. "Op het gewetenloze en sadistische af wordt het plezier van jonge kinderen, die al weken genieten en uitkijken naar Sinterklaasavond, verziekt. Ten eerste is het pakjesavond. Om acht uur zijn een hoop kinderen die nog geloven niet naar bed! Vervolgens was de reportage zo hatelijk over de goedheiligman, dat het heeft geleid tot ergernis en ontsteltenis. Ten derde heeft het Sinterklaasfeest niets te maken met de middenstand. Een ieder bepaalt zelf wel hoe hij het 'heilige avondje' aankleedt en hoeveel hij eraan wil besteden. En tenslotte is het een feest voor het gezin. Kennelijk is de links georiënteerde redactie van de NOS vergeten wat familie en gezin inhoudt. Of hebben zij slechte herinneringen aan hun eigen jeugd? Is de goedheiligman hun huisje vroeger voorbij gereden?" e-mailde Marc Senden deze krant.
Hij merkte daarbij op dat het "NOS-Journaal nog wat kan leren van het Sinterklaas-Journaal, waar onze dochter zichtbaar van genoten heeft". En voor de duidelijkheid: "Ik wens trouwens ook geen uitzending te volgen over het wel of niet bestaan van de Kerstman, als wij gezellig Kerstmis vieren."
Parodie
Boze reacties kwamen ook bij de NOS binnen. "We zijn niet overstelpt en kregen ook leuke bijval", laat Rolf de Wit van de NOS desgevraagd weten, "maar de grootste groep stelde het item inderdaad niet op prijs. Ieder jaar doet het Journaal op 5 december iets en dit keer is gekozen om de mythe weer te geven. Het moest een parodie worden op de onderzoeksjournalistiek. De redactie heeft daar wel degelijk over nagedacht. En dat de échte Sinterklaas, Bram van der Vlugt, er zijn medewerking aan verleende, zegt genoeg. Hij liet duidelijk weten dat hij wel bestaat, als je er maar in gelooft..."
Maar toen hadden veel ouders de televisie al van schrik uitgezet. Vanwaar gekozen voor dit uitzendtijdstip?
"Tien uur is natuurlijk te laat voor dit item. En het is ook niet de bedoeling dat kinderen naar het Acht uur-Journaal kijken", zegt De Wit. "Je laat kinderen toch ook niet naar de gruwelbeelden uit Afghanistan kijken. Om die reden hebben we het Sinterklaas-item niet om zes uur uitgezonden. Nee, we hebben er wel degelijk over nagedacht."
De kinderen zongen het al: Hoor de wind waait door de bomen (want dát had het Journaal wel correct bericht), makkers staakt uw wild geraas
Vind het Rik overigens uitermate goed doen.. vol overgave, geweldigquote:
hij is wel een waardige opvolger van Aart iddquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind het Rik overigens uitermate goed doen.. vol overgave, geweldig
Ik heb Huispiet nog niet gezien.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Huispiet: Maarten Wansink?
Zijn stem was tenminste erg herkenbaarquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik heb Huispiet nog niet gezien.Maar het zou best kunnen.
! Hij speelde vorig jaar (bij Fox Kids ofzo) ook al een Zwarte Piet.
Tja, ik dacht ook alquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:56 schreef greatgonzo het volgende:
studio sport?
Die is toch doodquote:
dat vind ik altijd wel zo jammer hé, de laatste jaren:quote:
Ja dus. Sinterklaas is overleden...quote:
Terwijl ze dat er makkelijk eruit konden monteren, aangezien dat overduidelijk niet live is.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:47 schreef Ambrosius het volgende:
De vent die de brug opdraait gewoon vol in beeld. Rik er twee meter vandaan.
Ze waren ook erg goed!quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Mooi zeg die pakken van dat fanfarekorps ..
Jup!quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:14 schreef greatgonzo het volgende:
nieuwerwetse sinterklaasliedjes zij k*t
hij was er inderdaad vorig jaar bij, heersend!quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:46 schreef Bupatih het volgende:Onbekend
Sorrypiet - Marc Marie Huijbrechts
Die doet het idd erg leuk...Vrouwtje Blok vind ik minderquote:Op zaterdag 12 november 2005 12:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind het Rik overigens uitermate goed doen.. vol overgave, geweldig
Dat dat stuk niet live was was idd vrij duidelijkquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:31 schreef LedZep het volgende:
Die achtervolging van Rik en Wegwijs en Hoofd is eerder opgenomen. Die steegjes waar ze doorheen lopen zijn helemaal aan de andere kant van 't centrum (ik woon in Sneek). Ze konden nooit zo snel lopen. Trouwens, onze burgemeester is homo, maar misschien zagen jullie dat al
. En het beeld was zwaar vertekend. Dat water bij de waterpoort is lang zo groot niet als het eruit ziet (net als de brug, die stelt ook niets voor
. Toch weer leuk, vooral om je eigen stad te zien (ik heb maar gewoon tv gekeken, want in die mensenmassa zie je toch niks).
En Sorrypiet is er dit jaar gewoon weer bijquote:Op zaterdag 12 november 2005 14:04 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
hij was er inderdaad vorig jaar bij, heersend!
1964 is ook wel grappig, ouderwetse zwart-wit beelden van Hoornquote:Op zaterdag 12 november 2005 18:24 schreef StephanL het volgende:
De uitzending 1986 is wel leuk om te zien op http://www.omroep.nl/nps/(...)ournaal_intocht.html Met Aart Staartjes
Het was volgens mij ook maar 1 steegje (bij het Normandiaplein), maar zo opgenomen dat het leek alsof het meerdere waren.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:31 schreef LedZep het volgende:
Die steegjes waar ze doorheen lopen zijn helemaal aan de andere kant van 't centrum (ik woon in Sneek).
Wie is Foppe?quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:37 schreef Anitra het volgende:
Heeft niemand Foppe herkent?
Ja inderdaad, de eerste keer liepen ze richting het Normandiaplein, en de tweede keer de andere kant opquote:Op zaterdag 12 november 2005 20:07 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het was volgens mij ook maar 1 steegje (bij het Normandiaplein), maar zo opgenomen dat het leek alsof het meerdere waren.
(Of ik heb een ander steegje gemist, dat kan ook)
De brug is vlakbij dat steegje ook, De beelden van hoe de pieten liepen waren inderdaad niet logisch maar dat weet je alleen als Sneker denk ikquote:Op zondag 13 november 2005 17:12 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja inderdaad, de eerste keer liepen ze richting het Normandiaplein, en de tweede keer de andere kant op, richting het kruispunt. Die brug staat volgens mij ergens in de Noorderhoek, maar dat weet ik niet zeker.
De routes van Wegwijs zijn ondoorgrondelijkquote:Op zondag 13 november 2005 17:29 schreef AmyLee het volgende:
[..]
De brug is vlakbij dat steegje ook, De beelden van hoe de pieten liepen waren inderdaad niet logisch maar dat weet je alleen als Sneker denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |