ok ff offtopic dan.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:36 schreef Barati het volgende:
[..]
psst, ik zie je al een paar keer enigste schrijven, maar het is enige.
Klikquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:03 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
ok ff offtopic dan.![]()
is het : de enigste oplossing
of : de enige oplossing
of mag het beide
T'is gewoon jammer dat er leeghoofden als jou zijn die zulke opmerkingen plaatsen.quote:
En gelukkig zijn er ook mensen die mij wel snappenquote:Op vrijdag 18 november 2005 09:43 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik interpreteer zijn posts als: "Ik heb door bepaalde zaken in mijn leven het idee dat er, in tegenstelling tot wat hij eerder dacht, toch wel "iets" is.... een soort God/Godheid. Maar als hij de Bijbel leest kan hij niet alles rijmen/accepteren... hij weet dus nog niet helemaal of inderdaad een Christelijke stroming wel bij hem aansluit of niet.. en zo ja welke...."
Al rook ik er nog zoveel en is jou spot bijzonder smakelijk voor je kleine ego.quote:Op zaterdag 19 november 2005 04:15 schreef DennisMoore het volgende:
Steek er nog eentje op, zou ik zeggen..
quote:Op zaterdag 19 november 2005 04:31 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Al rook ik er nog zoveel en is jou spot bijzonder smakelijk voor je kleine ego.
De tijd dat jij in vlammen opgaat, zal voorzeker geruime tijd in beslag nemen, en velen genoegen doen.
het moet haast wel he, zou je zeggen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 08:57 schreef DennisMoore het volgende:
Het zijn waarschijnlijk de opiaten die spreken..
Toch is er een verschil tussen het aansporen tot geweld en het aansporen tot liefde.quote:Op zaterdag 19 november 2005 09:20 schreef DennisMoore het volgende:
Dat merk je in heel veel (evangelische) kerken, het zwart/wit-denken.
Zij tegen de rest van de (door Satan bestuurde) wereld.
Eindtijdsdenken, demonen die overal rondspoken.
Er worden nu Imams op de vingers getikt als ze zich te radicaal uitspreken tegen de Westerse wereld met haar ongelovigen... maar bepaalde christelijke voorgangers kunnen er ook wat van...
Wat een heerlijk naïef beeld.quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:26 schreef Henk_sjoerd het volgende:
Toch is er een verschil tussen het aansporen tot geweld en het aansporen tot liefde.![]()
Je hebt inderdaad wel gelijk dat veel christenen zich beter voelen dan de rest ;/quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat een heerlijk naïef beeld..
Kijk eens hoeveel liefde bepaalde christelijke voorgangers in Amerika preken?
In Nederland wordt er vaak 'onderscheid' gepreekt, en wordt de gelovigen voorgehouden dat zij anders en beter zijn. Je moet toch wát he, om de mensen binnen de muren te houden.
Ook de Bijbel is nogal dubbel. Delen die oproepen tot haat en moord en veroordeling, en delen die liefde prediken. 't Is maar net welke teksten je quote.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:25 schreef Henk_sjoerd het volgende:
Je hebt inderdaad wel gelijk dat veel christenen zich beter voelen dan de rest ;/
Ik had het topictitel verkeerd begrepen en wilde de bijbel verdedigen. Ik zie nu dat het over de christenen zelf gaat.![]()
Wilt gij niet wat U geschiedt... NepChristen. Met citaten smijten kan iedereen. Gedraag je er maar es naar.quote:Op zaterdag 19 november 2005 04:31 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Al rook ik er nog zoveel en is jou spot bijzonder smakelijk voor je kleine ego.
De tijd dat jij in vlammen opgaat, zal voorzeker geruime tijd in beslag nemen, en velen genoegen doen.
Haat?Zeker niet. moord en veroordeling(veroordeling van gedrag niet van de persoon zelf)? Maybe. Je ziet het veel voorkomen in het oude testament, niet in het nieuwe testament.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ook de Bijbel is nogal dubbel. Delen die oproepen tot haat en moord en veroordeling, en delen die liefde prediken. 't Is maar net welke teksten je quote..
Je hebt hier helemaal gelijk. Als je een christen bent, zul je er ook zeker naar moeten gedragen en leven. Dat is nogal een groot probleem voor velen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wilt gij niet wat U geschiedt... NepChristen. Met citaten smijten kan iedereen. Gedraag je er maar es naar.![]()
Uitvlucht om de mens te redden van hun zonden ;o)quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:17 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, die eeuwige uitvlucht... het 'nieuwe verbond'.
In mijn ogen een rare geforceerde manier om OT en NT aan elkaar te lijmen in een 'verzoeningsleer' die de kerk op een bepaald moment heeft uitgevonden.
Mee eens.quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:27 schreef DennisMoore het volgende:
Ook dat is een rare logica, vind ik.
Er moet (wie beslist dat?) gestraft worden voor de zonden, dus kopen we God maar om met het bloed van een geit. En het bloed van een geit is genoeg voor een x aantal zonden, maar omdat de Mens x+10 zonden deed, was een geit of een os niet meer genoeg.
Meet God zijn 'vergeving' af in liters bloed ofzo?
Het is raar, het is primitief, en het is a-moreel.
Voor échte genade en vergeving is geen afkoopsom nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |