abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32334588
.
pi_32337048
Nu weet ik weer waarom ik een zo'n kijk op Christenen heb...ze zijn inderdaad verkeerd.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_32339448
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:05 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

[..]

Ik lees de hele bijbel... Er zullen ongetwijfeld stukken zijn, nee.. er zijn stukken die ik beter ken dan andere, of vaker lees.. Dat heeft er meer mee te maken dat wanneer ik gewoon even een stukje wil lezen ik sneller iets uit het Nieuwe Testament of de Psalmen pak, en niet zo snel uit de profeten. Dus eerlijk gezegd heb ik niet echt de indruk dat ik selectief lees, maar jij vindt blijkbaar dat ik dat wel doe?? Vertel!

En waar vindt jij God in de bijbel een verschrikkelijke moordenaar??
Overal waar hij mensen dood maakt, en sinds jij de bijbel zo goed kent mag jij mij vertellen waar hij allemaal mensen dood maakt!

Ik heb hierboven al een aantal voorbeelden gegeven van waar God vele waarschuwingen vooraf liet gaan, is Hij dan een verschrikkelijke moordenaar omdat de mensen zo koppig zijn?? Zelfs nu zijn wij, de mensen, nog koppig, getuige jouw eigen reactie!

Dit is echt een redenatie die slaat als een vlag op een strontschuit! Omdat hij de mensen waarschuwd is het gerechtvaardigd dat hij ze vermoord? Hij is gewoon een [i]dictator met een zieke geest [/i]

Keuze heb je altijd!! En zoals al eerder gezegd.. God liet de mensen in het paradijs de keuze, maar geeft daarna ook zelf direct een mogelijkheid om het weer goed te maken, zijn verlossingsplan!

Leuk een keuze, maar je mag er alleen maar die ene kiezen anders zal je branden in de hel.......lekker..... Nee door jouw redenaties kan ik iid inzien dat god zo vreselijk vredelievend is......en voor vergevend

[..]

Heb je wel gelezen wat ik geschreven heb?? Over de zondeval... Zonder liefde bestaat er geen kwaad, en andersom! Hij heeft dus bewust het kwaad toegelaten om op die manier keuzevrijheid te geven... En dan kom jij aan met 'hij heeft het verkloot'. Wat begrijp jij nou niet van het gedeelte kiezen en keuze van mensen??

Nou je moet mij aanbidden en MIJN regels volgen....maar ik geef je een keus, je mag ook kiezen voor het kwaade [maar IK defineer wel even kwaad voor je] en als je dan kwaad kiest dan zul je branden in de hel......WAt snap jij niet?

Hoezo? Maakt God jou af omdat je niet in hem gelooft??
Zullen we het eens omdraaien... Jij wil niks met hem te maken hebben, waarom moet hij dan wel voor jou kiezen??

Let wel ik geloof niet in een god he!
Ik redeneer vanuit wat ik in de bijbel lees. Als god zou bestaan dan zou hij zeker niet zo zijn zoals hij staat beschreven in de bijbel. Ik kan me niet voorstellen dat God zo'n verschikkelijk karakter zou hebben en het vermoorden van mensen prbeerd goed te praten.

Verder kan het best zo zijn dat jij in de hel belandt als hij wel bestaat, want mischien hebben de joden, moslims etc. etc. gelijk of niemand en heb ik gelijk
!

Maar ik kan het je niet kwalijk nemen dat jij een leidraad nodig hebt om het 'goede' te doen in je leven. Als jij wilt geloven dat er zo'n god om jouw geeft en jouw verteld wat je moet doen en jij bent daar tevreden mee dan is dat goed natuurlijk!
Ikzelf heb daar geenzins behoefte aan, maar vind het wel uitermate boeiend dat wel!

Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_32339683
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:15 schreef Sapientiea het volgende:

Let wel ik geloof niet in een god he!
Ik redeneer vanuit wat ik in de bijbel lees. Als god zou bestaan dan zou hij zeker niet zo zijn zoals hij staat beschreven in de bijbel. Ik kan me niet voorstellen dat God zo'n verschikkelijk karakter zou hebben en het vermoorden van mensen prbeerd goed te praten.
Waarom zou God niet zo zijn zoals hij in de bijbel beschreven staat ? Dat jij je niet kunt voorstellen dat een God een verschrikkelijk karakter zou hebben bewijst natuurlijk niks
pi_32339877
Om mijn bijdrage aan deze topic te kunnen leveren:

Ik ben zelf Hervormd opgevoed, maar kreeg op een gegeven moment het geloof opdrongen van de Dominee. Heb er een tijd helemaal niks aan gedaan en de laatste tijd voel ik weer wat.

Zo zijn er verschillende dingen gebeurd die mij aan het denken hebben gezet.

Een God zoals in de bijbel twijfel ik aan, ook al staat er in de bijbel zoveel dingen waar je in het echt leven gewoon wat aan hebt.
Maar ik kan mij dus niet inleven in het ontstaan van de aarde en eigenlijk het gehele oude testament.

Ik ben momenteel nog zoekend, maar ik vind bepaalde opmerkingen van mensen hier wat pijnlijk
quote:
Op donderdag 17 november 2005 10:41 schreef WeirdMicky het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik een zo'n kijk op Christenen heb...ze zijn inderdaad verkeerd.
Dus jij vind dat ALLE Christenen verkeerd zijn, het welbekende over 1 kam scheren?
VInd het gewoon jammer dat er zo gereageerd word op christenen terwijl die ook zoveel goede dingen doen.

Hulpprojecten in Afrika worden toch veelal door Christelijke organisatie's opgezet/onderhouden. Zelf zit ik ook nog te twijfelen of ik iets in die richting wil gaan doen, maar ja ben ik dan ook meteen verkeerd?
pi_32340544
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:23 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Waarom zou God niet zo zijn zoals hij in de bijbel beschreven staat ? Dat jij je niet kunt voorstellen dat een God een verschrikkelijk karakter zou hebben bewijst natuurlijk niks
Ja dat is dan ook weer waar!
pi_32340648
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:29 schreef Dichterbijer het volgende:
Om mijn bijdrage aan deze topic te kunnen leveren:

Ik ben zelf Hervormd opgevoed, maar kreeg op een gegeven moment het geloof opdrongen van de Dominee. Heb er een tijd helemaal niks aan gedaan en de laatste tijd voel ik weer wat.

Zo zijn er verschillende dingen gebeurd die mij aan het denken hebben gezet.

Een God zoals in de bijbel twijfel ik aan, ook al staat er in de bijbel zoveel dingen waar je in het echt leven gewoon wat aan hebt.
Maar ik kan mij dus niet inleven in het ontstaan van de aarde en eigenlijk het gehele oude testament.

Ik ben momenteel nog zoekend, maar ik vind bepaalde opmerkingen van mensen hier wat pijnlijk
[..]

Dus jij vind dat ALLE Christenen verkeerd zijn, het welbekende over 1 kam scheren?
VInd het gewoon jammer dat er zo gereageerd word op christenen terwijl die ook zoveel goede dingen doen.
Als christen is het toch ook zo dat diegene die niet in god geloven in de hel zullen branden?

Hulpprojecten in Afrika worden toch veelal door Christelijke organisatie's opgezet/onderhouden. Zelf zit ik ook nog te twijfelen of ik iets in die richting wil gaan doen, maar ja ben ik dan ook meteen verkeerd?
Nee dan ben je niet verkeerd, je bent pas verkeerd bezig daar als je alleen hulp biedt aan diegenen die god verwelkomen.
pi_32342279
Zo gelovig ben ik nou ook weer niet dat ik geloof in de Hel. Ik geloof dat er iets is, want daarvoor heb ik teveel 'toevallig' heden meegemaakt.

Ik ben erg wetenschappelijk aangelegd om het zo te zeggen en ik geloof meer in de wetenschap dan in de dingen die in de Bijbel staan beschreven. Daarom kan ik gewoon niet geloven in een hel en dergelijk, maar toch voel ik dat er iets is.

En dat laatste heb je echt gelijk en ik wil dat ook pas gaan doen als ik echt kan zeggen dat ik geloof in God. Maar momenteel is het niet meer dan een gedachte...
  donderdag 17 november 2005 @ 14:32:24 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_32343363
In principe is het bijzonder lovenswaardig wanneer Christenen naar arme gebieden gaan om daar mensen te helpen. De vraag is alleen op welk vlak ze ze helpen. Alleen op humaan vlak, of is het tegelijkertijd evangeliserend. En in dat laatste geval kun je je afvragen of arme mensen gebaat zijn bij een religieuse, polariserende scheidingslijn. Als ongelovige zeg ik absoluut niet.
Daarom geef ik ook niet aan Christelijke hulporganisaties. Prima als je een hulporganisatie bent, maar zodra er 'Christelijk' voor staat (net zoals Islamtisch etc.), vind ik het verdacht.
quote:
It is not an exaggeration to say that religion is the most inflammatory enemy-labelling device in history. Who killed your father? Not the individuals you are about to kill in 'revenge.' The culprits themselves have vanished over the border. The people who stole your great grandfather's land have died of old age. You aim your vendetta at those who belong to the same religion as the original perpetrators. It wasn't Seamus who killed your brother, but it was Catholics, so Seamus deserves to die "in return." Next, it was Protestants who killed Seamus so let's go out and kill some Protestants "in revenge." It was Muslims who destroyed the World Trade Center so let's set upon the turbaned driver of a London taxi and leave him paralyzed from the neck down.
http://www.ffrf.org/timely/dawkins.php
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_32343468
Daarom twijfel ik ook nog, en dat maakt het geloven ook zo moeilijk. Je krijgt een stempel van de maatschappij op gedrukt van: jij gelooft, dus...blabla bla

Nouja, ik vind mijn weg wel ook al zal die niet aansluiten op het geloof zoals in de bijbel...
pi_32358915
quote:
Op donderdag 17 november 2005 02:43 schreef newsman het volgende:
Net als jesus neemt hij alle ellende op zich, knap zou er niet mee kunnen leven jij wel?
daarom stierf Hij ook aan het kruis ..

als je nou ook is inhoudelijk reageerd dan dat je lulkraak wat dingen zegd !
pi_32358952
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:36 schreef Dichterbijer het volgende:
Daarom twijfel ik ook nog, en dat maakt het geloven ook zo moeilijk. Je krijgt een stempel van de maatschappij op gedrukt van: jij gelooft, dus...blabla bla

Nouja, ik vind mijn weg wel ook al zal die niet aansluiten op het geloof zoals in de bijbel...
hoe bedoel je ? wat zou je NIET doen wat daar wel in staat ?
pi_32361980
Hips da plips
pi_32362010
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:07 schreef HRR het volgende:

[..]

daarom stierf Hij ook aan het kruis ..

als je nou ook is inhoudelijk reageerd dan dat je lulkraak wat dingen zegd !
Oja, waarvoor stierf hij dan aan het kruis, als jij zo inhoudelijk wilt reargeren ?

Trouwens zegd is met een t.

[ Bericht 4% gewijzigd door newsman op 18-11-2005 01:07:19 ]
pi_32362226
Trouwens ik ga pitten bye bye.
pi_32362262
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:29 schreef Dichterbijer het volgende:

Ja, vieze christen!
pi_32362948
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 01:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ja, vieze christen!
Ja ik kom niet meer bij vieze heiden.
pi_32362993
quote:

[..]

Ja, vieze christen!
Volgens de bijbel, is jesus ook nog is de baas van die heidenen, de nieuwe dan, ik wil eerst is ff je harses stoppen in je hol en kijken hoe je daar uit komt.
pi_32363003
Lieve, christenen onder ons, laat je niet uit het veld slaan, Vader en christus staan achter jullie.
pi_32363279
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 02:08 schreef newsman het volgende:

[..]

Volgens de bijbel, is jesus ook nog is de baas van die heidenen, de nieuwe dan, ik wil eerst is ff je harses stoppen in je hol en kijken hoe je daar uit komt.
Hoort jesus normaliter niet geschreven te zijn als 'Jezus'?
pi_32365533
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:08 schreef HRR het volgende:

[..]

hoe bedoel je ? wat zou je NIET doen wat daar wel in staat ?
Ik interpreteer zijn posts als: "Ik heb door bepaalde zaken in mijn leven het idee dat er, in tegenstelling tot wat hij eerder dacht, toch wel "iets" is.... een soort God/Godheid. Maar als hij de Bijbel leest kan hij niet alles rijmen/accepteren... hij weet dus nog niet helemaal of inderdaad een Christelijke stroming wel bij hem aansluit of niet.. en zo ja welke...."
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32365804
"verkeerde kijk op Christenen".
Ik vind het nog steeds een generaliserende topictitel.

Niet iedereen heeft dezelfde kijk op Christenen.
Niet iedere Christen is zuiver, net zoals niet iedere niet Christen dat is.

We dwalen telkens af naar het geloof zelf, maar kan het geloof zelf wel goed/ kwaad zijn ?
Ik denk het niet.
De mensen maken iets goed/kwaad m.b.v. de karaktereigenschappen. Het menselijke egoïsme.
Ik ga in één van de vorige delen al aan dat het Christelijke geloof nou eenmaal niet is zoals ik de zaken zie, maar dat ik de leer op zich best interessant vind. Het deel dat mij tegenstaat staat eigenlijk voor mij los van het geloof... en dat is de kerk(lees gemeenschap, want de kerk als gebouw is weer neutraal denk ik zelf en ik vind het heerlijk om daar af en toe rond te dwalen).
De ervaringen die ik heb met kerken (van verschillende Christelijke stromingen) zijn allen uiteindelijk negatief geweest.

Er zijn niet Christelijken die een "verkeerde kijk" op Christenen hebben.
Ik denk niet dat die kijk verkeerd is. Ze zullen ongetwijveld negatieve ervaringen met Christenen hebben. En die ervaringen zijn echt. Punt is alleen dat ze de negatieve ervaringen generaliseren en linken aan "Christenen". (imo)
Dat is niet altijd eerlijk.

Maar op diezelfde manier hebben sommige/veel Christenen ook een "verkeerde kijk" op niet Christenen. "Ze hebben geen normen / waarden", "ze laten zich in met Duivelse/slechte zaken" etc etc...

Mischien is het wel verfrissend om even daarover te discussieren ipv te blijven hangen in dezelfde disucussie die zich lijkt te blijven herhalen ? Want echt over de verkeerde kijk hebben wij het allang niet meer zoals in deel 1/2 geloof ik.
Even iets anders dus ?

En mensen... blijf respectvol !

Ik heb een grote zak
Daar passen een hoop users in, met gemak
Deze zwangere piet vol hormoon
is met ingrijpen echt niet sloom
Wees lief voor elkaar
anders neem ik je zonder pardon mee naar daar
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:40:19 #173
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32366598
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:59 schreef Mirage het volgende:

Niet iedereen heeft dezelfde kijk op Christenen.
Niet iedere Christen is zuiver, net zoals niet iedere niet Christen dat is.

We dwalen telkens af naar het geloof zelf, maar kan het geloof zelf wel goed/ kwaad zijn ?
Ik denk het niet.
De mensen maken iets goed/kwaad m.b.v. de karaktereigenschappen. Het menselijke egoïsme.
Ik ga in één van de vorige delen al aan dat het Christelijke geloof nou eenmaal niet is zoals ik de zaken zie, maar dat ik de leer op zich best interessant vind. Het deel dat mij tegenstaat staat eigenlijk voor mij los van het geloof... en dat is de kerk(lees gemeenschap, want de kerk als gebouw is weer neutraal denk ik zelf en ik vind het heerlijk om daar af en toe rond te dwalen).
De ervaringen die ik heb met kerken (van verschillende Christelijke stromingen) zijn allen uiteindelijk negatief geweest.

Er zijn niet Christelijken die een "verkeerde kijk" op Christenen hebben.
Ik denk niet dat die kijk verkeerd is. Ze zullen ongetwijveld negatieve ervaringen met Christenen hebben. En die ervaringen zijn echt. Punt is alleen dat ze de negatieve ervaringen generaliseren en linken aan "Christenen". (imo)
Dat is niet altijd eerlijk.

Maar op diezelfde manier hebben sommige/veel Christenen ook een "verkeerde kijk" op niet Christenen. "Ze hebben geen normen / waarden", "ze laten zich in met Duivelse/slechte zaken" etc etc...

Mischien is het wel verfrissend om even daarover te discussieren ipv te blijven hangen in dezelfde disucussie die zich lijkt te blijven herhalen ? Want echt over de verkeerde kijk hebben wij het allang niet meer zoals in deel 1/2 geloof ik.
Even iets anders dus ?

En mensen... blijf respectvol !

Ik heb een grote zak
Daar passen een hoop users in, met gemak
Deze zwangere piet vol hormoon
is met ingrijpen echt niet sloom
Wees lief voor elkaar
anders neem ik je zonder pardon mee naar daar
weeeei ik ga met mir mee in de zak

ik denk dat het idd vooral belangrijk is dat wel elkaar in waarde laten. ik ben zelf absoluut niet gelovig maar heb wel de bijbel gelezen (nee niet op school ofzo maar gewoon in me vrije tijd uit intresse en ik vind het een mooi boek met goede normen en waarden.

verder word ik af en toe wel een beetje moe als ik op straat word aangesproken over die mensen die zeggen dat ik in de Heer moet geloven omdat ik anders verloren ben. maar aan de andere kant vind ik het ook wel lief omdat ze toch in hun ogen mijn ziel proberen te redden.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:05:51 #174
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32368548
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:59 schreef Mirage het volgende:
Dat is het ook! Je kunt christenen ook niet generaliseren.
Ik ken zoveel christenen en ze zijn allemaal anders.
Wat je denk ik wel kan zeggen is dat in het algemeen christenen de bijbel zien als het enigste ware woord van god.
En dat je alleen door het geloof in jezus je relatie met god kan herstellen omdat jezus de zonde/schuld afbetaald heeft die als een onoverbrugbare kloof stond tussen god en de mens. De mens zelf kan deze kloof niet overbruggen. Dat kan alleen door het geloof in jezus.

Mensen die deze opvatting niet delen maar wel veel steun en inspiratie halen uit de bijbel, noemen zich in het algemeen ook geen christen.

Topic zou dus eigenlijk is de bijbel het onveilbare woord van god? moeten heten.
Of je kunt alleen een relatie met god hebben door het geloof in jezus christus

je schreef
quote:
We dwalen telkens af naar het geloof zelf
dat is denk ik met deze topic naam niet te voorkomen.

Ik denk dat wanneer men over een "verkeerde" kijk op christenen spreekt het niet heeft over de mensen, maar over de religie.
Natuurlijk zijn er wel christelijke eigenschappen zoals [evangelisatie drang] [ wij hebben de waarheid en jullie niet] [ wij zijn gered en iedereen die niet dat geloofd wat wij geloven zijn verloren ] enz.
Maar dat is geen verkeerde kijk. dat is een feit! En heeft meer betrekking op de religie dan op de mens.
En natuurlijk zijn er mensen die zich christen noemen, maar dat niet uitdragen.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_32369344
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:05 schreef soulsurvivor het volgende:
Wat je denk ik wel kan zeggen is dat in het algemeen christenen de bijbel zien als het enigste ware woord van god.

psst, ik zie je al een paar keer enigste schrijven, maar het is enige.
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:03:14 #176
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32370021
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:36 schreef Barati het volgende:

[..]

psst, ik zie je al een paar keer enigste schrijven, maar het is enige.
ok ff offtopic dan.
is het : de enigste oplossing
of : de enige oplossing

of mag het beide
gelijk
pi_32370382
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:03 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

ok ff offtopic dan.
is het : de enigste oplossing
of : de enige oplossing

of mag het beide
Klik
pi_32379610
quote:

[..]

Ja, vieze christen!
T'is gewoon jammer dat er leeghoofden als jou zijn die zulke opmerkingen plaatsen.

Stel dat jij ergens voor staat en mensen zouden je gaan afkraken dan zou jij dat toch ook niet leuk vinden?

Maar ik denk dat je van rellen houd dus ga je gang, maar goed keuren doe ik het absoluut niet.

Ben benieuwd naar je volgende leeghoofdige reactie.
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 09:43 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik interpreteer zijn posts als: "Ik heb door bepaalde zaken in mijn leven het idee dat er, in tegenstelling tot wat hij eerder dacht, toch wel "iets" is.... een soort God/Godheid. Maar als hij de Bijbel leest kan hij niet alles rijmen/accepteren... hij weet dus nog niet helemaal of inderdaad een Christelijke stroming wel bij hem aansluit of niet.. en zo ja welke...."
En gelukkig zijn er ook mensen die mij wel snappen
  zaterdag 19 november 2005 @ 04:06:01 #179
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32391927
Nuh ... Je op de kast laten jagen als willekeurige huis, tuin en keuken Christenen in topics zoals deze daar heb je wat aan. (Not)
Alle anti Christen rakkertjes hun genot gunnen door hun eeuwige jaloezie aan te horen en hun onvermogen zich voor Here God te rechtvaardigen te lezen, en dan vooral ook die stumperts die zonder zegen van Here God geboren zijn wijs te maken dat ze niet als oud vuil de verbrandingsoven in moeten wanneer ze dood zijn.
Tja...
Het is een grote eer te moge zwijgen als de zegen God op een man's schouder rust.
Echter soms hey.... soms moet ik ook gewoon even m'n hart luchten.
Bij deze... "opgelucht" ja..

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 19-11-2005 04:37:05 ]
pi_32391980
Steek er nog eentje op, zou ik zeggen. .
  zaterdag 19 november 2005 @ 04:31:29 #181
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_32392037
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 04:15 schreef DennisMoore het volgende:
Steek er nog eentje op, zou ik zeggen. .
Al rook ik er nog zoveel en is jou spot bijzonder smakelijk voor je kleine ego.
De tijd dat jij in vlammen opgaat, zal voorzeker geruime tijd in beslag nemen, en velen genoegen doen.
pi_32392377
Oja, jij was er eentje van de God der Wrake, wiens toorn ons verteren zal, etc etc . .
Oh, hoe zul je je verbazen... wanneer je God geen woestijngod zal blijken te zijn.
  zaterdag 19 november 2005 @ 08:44:03 #183
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32392397
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 04:31 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

De tijd dat jij in vlammen opgaat, zal voorzeker geruime tijd in beslag nemen, en velen genoegen doen.

Tijd voor een 'verkeerde kijk op christenen deel 5'
mensen mensen waar zijn we met ze alle me bezig
gelijk
pi_32392472
Het zijn waarschijnlijk de opiaten die spreken. .
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:11:18 #185
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32392597
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 08:57 schreef DennisMoore het volgende:
Het zijn waarschijnlijk de opiaten die spreken. .
het moet haast wel he, zou je zeggen.
helaas zit het zwart/wit denken sterk in de mens gebakken. [wij zijn de goede en zij zijn de slechte.]
Tot mijn 15de dacht ik echt dat de russen heel slecht waren en de amerikanen heel goed.
Je zal je nog verbazen hoeveel mensen in het westen bewust of onbewust ervanuit gaan dat het westen de goede zijn en [nu in onze tijd] de islam landen de slechte.
gelijk
pi_32392659
Dat merk je in heel veel (evangelische) kerken, het zwart/wit-denken.
Zij tegen de rest van de (door Satan bestuurde) wereld.
Eindtijdsdenken, demonen die overal rondspoken.

Er worden nu Imams op de vingers getikt als ze zich te radicaal uitspreken tegen de Westerse wereld met haar ongelovigen... maar bepaalde christelijke voorgangers kunnen er ook wat van...
pi_32397261
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 09:20 schreef DennisMoore het volgende:
Dat merk je in heel veel (evangelische) kerken, het zwart/wit-denken.
Zij tegen de rest van de (door Satan bestuurde) wereld.
Eindtijdsdenken, demonen die overal rondspoken.

Er worden nu Imams op de vingers getikt als ze zich te radicaal uitspreken tegen de Westerse wereld met haar ongelovigen... maar bepaalde christelijke voorgangers kunnen er ook wat van...
Toch is er een verschil tussen het aansporen tot geweld en het aansporen tot liefde.
  zaterdag 19 november 2005 @ 14:09:13 #188
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32398362
De één z'n liefde is anders de ander's geweld...

ow god, ik post in TRU
'Nuff said
pi_32399556
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:26 schreef Henk_sjoerd het volgende:

Toch is er een verschil tussen het aansporen tot geweld en het aansporen tot liefde.
Wat een heerlijk naïef beeld. .
Kijk eens hoeveel liefde bepaalde christelijke voorgangers in Amerika preken?

In Nederland wordt er vaak 'onderscheid' gepreekt, en wordt de gelovigen voorgehouden dat zij anders en beter zijn. Je moet toch wát he, om de mensen binnen de muren te houden.
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:26:40 #190
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32399604
Van je geloof gevallen, DM?
'Nuff said
pi_32399687
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 15:26 schreef Doffy het volgende:

Van je geloof gevallen, DM?
Tien jaar geleden ja? .
pi_32400756
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 15:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat een heerlijk naïef beeld. .
Kijk eens hoeveel liefde bepaalde christelijke voorgangers in Amerika preken?

In Nederland wordt er vaak 'onderscheid' gepreekt, en wordt de gelovigen voorgehouden dat zij anders en beter zijn. Je moet toch wát he, om de mensen binnen de muren te houden.
Je hebt inderdaad wel gelijk dat veel christenen zich beter voelen dan de rest ;/

Ik had het topictitel verkeerd begrepen en wilde de bijbel verdedigen. Ik zie nu dat het over de christenen zelf gaat.
pi_32400995
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:25 schreef Henk_sjoerd het volgende:

Je hebt inderdaad wel gelijk dat veel christenen zich beter voelen dan de rest ;/

Ik had het topictitel verkeerd begrepen en wilde de bijbel verdedigen. Ik zie nu dat het over de christenen zelf gaat.
Ook de Bijbel is nogal dubbel. Delen die oproepen tot haat en moord en veroordeling, en delen die liefde prediken. 't Is maar net welke teksten je quote. .
pi_32401040
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 04:31 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Wilt gij niet wat U geschiedt... NepChristen. Met citaten smijten kan iedereen. Gedraag je er maar es naar.
pi_32401845
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ook de Bijbel is nogal dubbel. Delen die oproepen tot haat en moord en veroordeling, en delen die liefde prediken. 't Is maar net welke teksten je quote. .
Haat?Zeker niet. moord en veroordeling(veroordeling van gedrag niet van de persoon zelf)? Maybe. Je ziet het veel voorkomen in het oude testament, niet in het nieuwe testament.

Door de nieuwe covenant die God heeft gesloten met ons dmv Jezus is het doden niet meer nodig en zelfs verboden.
pi_32401940
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wilt gij niet wat U geschiedt... NepChristen. Met citaten smijten kan iedereen. Gedraag je er maar es naar.
Je hebt hier helemaal gelijk. Als je een christen bent, zul je er ook zeker naar moeten gedragen en leven. Dat is nogal een groot probleem voor velen.

Ik denk zelfs dat dit HET grote probleem is. Wie wil nog in God geloven als je zoveel arrogante christenen ziet? Erg jammer
pi_32401964
Mja, die eeuwige uitvlucht... het 'nieuwe verbond'.
In mijn ogen een rare geforceerde manier om OT en NT aan elkaar te lijmen in een 'verzoeningsleer' die de kerk op een bepaald moment heeft uitgevonden.
pi_32402112
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 17:17 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, die eeuwige uitvlucht... het 'nieuwe verbond'.
In mijn ogen een rare geforceerde manier om OT en NT aan elkaar te lijmen in een 'verzoeningsleer' die de kerk op een bepaald moment heeft uitgevonden.
Uitvlucht om de mens te redden van hun zonden ;o)

In het oude verbond moesten ze geiten offeren via de priester om vergiffenis te krijgen voor hun zonden. (Er moet toch iemand gestraft worden voor die zonen) Maar omdat de mens zoveel zonden deed was een geitenoffer niet meer genoeg en moest er een groter offer komen. Dat was dus JEzus de zoon van God.

Ik noem het genade
pi_32402219
Ook dat is een rare logica, vind ik.

Er moet (wie beslist dat?) gestraft worden voor de zonden, dus kopen we God maar om met het bloed van een geit. En het bloed van een geit is genoeg voor een x aantal zonden, maar omdat de Mens x+10 zonden deed, was een geit of een os niet meer genoeg.

Meet God zijn 'vergeving' af in liters bloed ofzo?

Het is raar, het is primitief, en het is a-moreel.

Voor échte genade en vergeving is geen afkoopsom nodig.
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:35:52 #200
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32402439
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 17:27 schreef DennisMoore het volgende:
Ook dat is een rare logica, vind ik.

Er moet (wie beslist dat?) gestraft worden voor de zonden, dus kopen we God maar om met het bloed van een geit. En het bloed van een geit is genoeg voor een x aantal zonden, maar omdat de Mens x+10 zonden deed, was een geit of een os niet meer genoeg.

Meet God zijn 'vergeving' af in liters bloed ofzo?

Het is raar, het is primitief, en het is a-moreel.

Voor échte genade en vergeving is geen afkoopsom nodig.
Mee eens.
In het oude testament moesten ze een gezond dier offeren voor vergeving van hun zonden.
Probleem is echter dat volgens het christelijk geloof iedereen van nature in zonde leeft sinds de zondeval.
Klote Adam en Eva
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')