abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32256605
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zij als goede daden plegende Christen zou gered zijn, neem eens voorbeeld aan uw oudere
nee, ik heb niet het idee dat ik daardoor een beter mens zou worden
  maandag 14 november 2005 @ 15:40:15 #77
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32259939
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:06 schreef Triggershot het volgende:
Soera 3:113-115 : Niet zijn zij gelijk. Onder de lieden van de Schrift is een standvastige gemeente.(114) Zij geloven aan Allah en de Laatste Dag en sporen aan tot het behoorlijke en weren af het verwerpelijke, en wedijveren in goede daden. En diegenen behoren tot de zaligen.(115) En wat zij voor goeds doen, daarvoor zal hun geen ondankbaarheid geworden. En Allah is kennisdragend omtrent de vrezenden.
TOPIC Verkeerde kijk op christen 4

Met als gevolg een slowchat van een halve kilometer.

Bedankt maar weer
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_32282912
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:40 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

TOPIC Verkeerde kijk op christen 4

Met als gevolg een slowchat van een halve kilometer.

Bedankt maar weer
Vers gaat ook over Christenen
En idee dat Christenen niet in de islamitisch beeld passen.
pi_32282928
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:30 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nee, ik heb niet het idee dat ik daardoor een beter mens zou worden
ik wel
pi_32283007
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik wel
dus jij beweert dat christenen/joden/moslims betere mensen zijn dan anders- of niet-gelovigen ?
pi_32283113
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:37 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dus jij beweert dat christenen/joden/moslims betere mensen zijn dan anders- of niet-gelovigen ?
Ik voel me extreem woorden in de mond gelegt

Ik beweer dat mensen wanneer ze normen vanuit een bepaald geloof hanteren zoals respect en eerbiedigheid voor bejaarden dat ze zulke waarden niet zo snel verliezen.

Wat hen dus ook betere mensen maakt dan anders.
pi_32283470
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik voel me extreem woorden in de mond gelegt
dan hoop ik dat je het goed uit gaat leggen want ik zie jou niet als een extreem iemand.
quote:
Ik beweer dat mensen wanneer ze normen vanuit een bepaald geloof hanteren zoals respect en eerbiedigheid voor bejaarden dat ze zulke waarden niet zo snel verliezen.
een bepaald geloof ? in mijn idee kan dit elk geloof zijn. ieder geloof kan misbruikt worden, maar ook gebruikt. ik denk niet dat je je hierin kunt beperken tot de monotheistische geloven. ook de door jou verfoeide atheisten hebben een geloof wat gebruikt of misbruikt kan worden.
quote:
Wat hen dus ook betere mensen maakt dan anders.
dit wil ik bestrijden. het maakt ze slechts minder afwijkend van jouw geloofsvisie.
pi_32283684
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 12:55 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dan hoop ik dat je het goed uit gaat leggen want ik zie jou niet als een extreem iemand.
[..]

een bepaald geloof ? in mijn idee kan dit elk geloof zijn. ieder geloof kan misbruikt worden, maar ook gebruikt. ik denk niet dat je je hierin kunt beperken tot de monotheistische geloven. ook de door jou verfoeide atheisten hebben een geloof wat gebruikt of misbruikt kan worden.
[..]

dit wil ik bestrijden. het maakt ze slechts minder afwijkend van jouw geloofsvisie.
Ik ben extreem passief

Ik denk dat atheisten je zullen tegenspreken als je hun gedachtengoed een geloof noemt. En zijn toch gelovigen wel meer gehecht aan normen en waarden dan niet gelovigen kan je niet ontkennen lijkt me.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2005 13:05:01 ]
pi_32283872
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:02 schreef Triggershot het volgende:

Ik denk dat atheisten je zullen tegenspreken als je hun gedachtengoed een geloof noemt. En zijn toch gelovigen wel meer gehecht aan normen en waarden dan niet gelovigen kan je niet ontkennen lijkt me.
Daar kan ik geen uitspraken over doen. Je gaat nu uit van een bepaalde set van normen en waarden Je diskwalificeert de normen en waarden van andersgelovigen.

Tevens ken ik de specifieke drijfveren van niet-gelovigen niet om daar dergelijke uitspraken over te doen. M.a.w. ik weet niet of het te maken heeft met hun atheïst/andersgelovig zijn.

Ook is het zo dat Bush een christen is of zich in ieder geval een christen noemt. Wel een enge christen dan hoor met zijn normen en waarden

en Mahmoud Ahmadinejad is een enge moslim
pi_32284257
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Daar kan ik geen uitspraken over doen. Je gaat nu uit van een bepaalde set van normen en waarden Je diskwalificeert de normen en waarden van andersgelovigen.

Tevens ken ik de specifieke drijfveren van niet-gelovigen niet om daar dergelijke uitspraken over te doen. M.a.w. ik weet niet of het te maken heeft met hun atheïst/andersgelovig zijn.

Ook is het zo dat Bush een christen is of zich in ieder geval een christen noemt. Wel een enge christen dan hoor met zijn normen en waarden

en Mahmoud Ahmadinejad is een enge moslim
Ahmad en Bush mogen elkaar voor mijn part afmaken.. Maar ik heb het dus echt over morele waarden zoals bejaarden etc.

En bij Atheisten kennen we natuurlijk wel bekende voorbeelden als Stalin.
pi_32284359
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ahmad en Bush mogen elkaar voor mijn part afmaken.. Maar ik heb het dus echt over morele waarden zoals bejaarden etc.

En bij Atheisten kennen we natuurlijk wel bekende voorbeelden als Stalin.
tja, Stalin is al afgemaakt dus daar hoef ik me niet zo druk om te maken
We zitten in ieder geval met hetzelfde probleem. Moslims worden geassocieerd met extreme moslims. Christenen worden geassocieerd met Bush. Atheïsten worden geassocieerd met Stalin

Waarom kijken naar de extremen terwijl atheïsten/christenen en moslims bestaan in vele verschijningen.

Over welke morele waarden jegens bejaarden heb jij het nu ? Doen alle moslims en christenen vrijwilligerswerk in bejaardenhuizen ? tevens zijn er groepen moslims en christenen die homo's hun sexuele vrijheid niet gunnen terwijl dit een natuurlijk verschijnsel is. er zijn zelfs necrofiele homofiele eenden de normen en waarden van een atheïst kunnen zijn dat homo's die vrijheid wel hebben. maar ook niet bij allemaal natuurlijk. er zijn genoeg atheïsten die er een mening op na houden aangaande homo's die veel op die van christenen en moslims lijkt. is dat dan een betere atheïst ?
pi_32306337
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:23 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

tja, Stalin is al afgemaakt dus daar hoef ik me niet zo druk om te maken
We zitten in ieder geval met hetzelfde probleem. Moslims worden geassocieerd met extreme moslims. Christenen worden geassocieerd met Bush. Atheïsten worden geassocieerd met Stalin

Waarom kijken naar de extremen terwijl atheïsten/christenen en moslims bestaan in vele verschijningen.

Over welke morele waarden jegens bejaarden heb jij het nu ? Doen alle moslims en christenen vrijwilligerswerk in bejaardenhuizen ? tevens zijn er groepen moslims en christenen die homo's hun sexuele vrijheid niet gunnen terwijl dit een natuurlijk verschijnsel is. er zijn zelfs necrofiele homofiele eenden de normen en waarden van een atheïst kunnen zijn dat homo's die vrijheid wel hebben. maar ook niet bij allemaal natuurlijk. er zijn genoeg atheïsten die er een mening op na houden aangaande homo's die veel op die van christenen en moslims lijkt. is dat dan een betere atheïst ?
Mijn oom had zijn moeder mijn oma in bejaardenhuis achtergelaten tot mijn moeder een autochtoon Christen haar eruit mocht halen..
Zulke morele waarden met ouderen bedoel ik.

Homo's, ik heb niets tegen homo's vanuit persoonlijke mening. Maar laat staan dat je dat hele homo gebeuren zou accepteren. Het wordt echt gedwongen @ the media, in je neus gedrukt. Homo's staan bij elke "moderne" programma in de belangstelling en moet vermeld worden dat hij/zij gay is.

Ik vraag me af of homo's dat nu ook wel fijn vinden.
pi_32306422
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn oom had zijn moeder mijn oma in bejaardenhuis achtergelaten tot mijn moeder een autochtoon Christen haar eruit mocht halen..
Zulke morele waarden met ouderen bedoel ik.
mja, nu projecteer je de waarden van je oom en je moeder op andere mensen
quote:
Homo's, ik heb niets tegen homo's vanuit persoonlijke mening. Maar laat staan dat je dat hele homo gebeuren zou accepteren. Het wordt echt gedwongen @ the media, in je neus gedrukt. Homo's staan bij elke "moderne" programma in de belangstelling en moet vermeld worden dat hij/zij gay is.

Ik vraag me af of homo's dat nu ook wel fijn vinden.
niet alle homo's vinden dat fijn. net zoals niet alle moslims of christenen hetzelfde zijn is dat ook het geval bij homo's. je hebt homo's die graag meedoen aan de gay-parade en je hebt homo's die daar van gruwelen.

En moslims zijn ook vaak in de media hè
pi_32308768
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:23 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, nu projecteer je de waarden van je oom en je moeder op andere mensen
[..]

niet alle homo's vinden dat fijn. net zoals niet alle moslims of christenen hetzelfde zijn is dat ook het geval bij homo's. je hebt homo's die graag meedoen aan de gay-parade en je hebt homo's die daar van gruwelen.

En moslims zijn ook vaak in de media hè
Mijn moeder en me oom zijn voorbeelden uit mijn naaste omgeving. En niet alleen hun ik kan wel tientallen mensen aan wijzen die zich in zo een situatie beinven.

Ja precies, maar als maatschappij wordt je wel bijna letterlijk gedwongen om het maar oke te moeten vinden.

de moslims zullen wss vaker op nieuwsbulletins zijn, maar met homo's in de media bedoel ik echt "dismissed" achtige programma's enzo.. MTV shit ik blijf een tiener he
pi_32308870
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn moeder en me oom zijn voorbeelden uit mijn naaste omgeving. En niet alleen hun ik kan wel tientallen mensen aan wijzen die zich in zo een situatie beinven.
mja, met een beetje goede wil kan ik ook wel mensen vinden die zonder geloof bepaalde waarden en normen nastreven. nogmaals, het hoeven niet jouw waarden en normen te zijn. voor mij zijn jouw waarden en normen nl. niet zaligmakend. no offense
quote:
Ja precies, maar als maatschappij wordt je wel bijna letterlijk gedwongen om het maar oke te moeten vinden.
er is geen dwang in de media
quote:
de moslims zullen wss vaker op nieuwsbulletins zijn, maar met homo's in de media bedoel ik echt "dismissed" achtige programma's enzo.. MTV shit ik blijf een tiener he
dismissed ?
pi_32308957
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, met een beetje goede wil kan ik ook wel mensen vinden die zonder geloof bepaalde waarden en normen nastreven. nogmaals, het hoeven niet jouw waarden en normen te zijn. voor mij zijn jouw waarden en normen nl. niet zaligmakend. no offense
[..]

er is geen dwang in de media
[..]

dismissed ?
waarschijnlijk wel maar in de islam zullen ze dergelijke waarden ook niet verliezen omdat het een deel van een geloof is en als je gelooft wil je niet zo snel een afvallige zijn dus er heerst toch wel wat meer druk . Daarom zijn het ook mijn normen en waarden he. Dat we andere idee hebben van normen en waarden hoeft onze dialoog niet in weg te staan lijkt me.

Er is wel dwang in de media als zulke dingen enige zijn die je kunt zien. Van commercieel tot publieke omroep zie je tegenwoordig alleen maar zulke dingen.

Google eens naar dismissed.
pi_32309048
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waarschijnlijk wel maar in de islam zullen ze dergelijke waarden ook niet verliezen omdat het een deel van een geloof is en als je gelooft wil je niet zo snel een afvallige zijn dus er heerst toch wel wat meer druk.
mja, in een sociaal systeem wil men ook niet zo snel afvallig zijn dus daar heerst ook druk. de één gaat beter om met druk dan een ander
quote:
Daarom zijn het ook mijn normen en waarden he. Dat we andere idee hebben van normen en waarden hoeft onze dialoog niet in weg te staan lijkt me.
op zich niet. het ligt eraan hoe ver zoiets gaat natuurlijk. maar vooralsnog kunnen wij nog wel door één deur
quote:
Er is wel dwang in de media als zulke dingen enige zijn die je kunt zien. Van commercieel tot publieke omroep zie je tegenwoordig alleen maar zulke dingen.
dan moet je maar geen televisie kijken. televisie is zowiezo ijdelheid
pi_32309076
quote:
Google eens naar dismissed.
ah...

mijn normen en waarden staan niet toe naar dergelijke kul te kijken
pi_32309129
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:16 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, in een sociaal systeem wil men ook niet zo snel afvallig zijn dus daar heerst ook druk. de één gaat beter om met druk dan een ander
[..]

op zich niet. het ligt eraan hoe ver zoiets gaat natuurlijk. maar vooralsnog kunnen wij nog wel door één deur
[..]

dan moet je maar geen televisie kijken. televisie is zowiezo ijdelheid
NL is toch wel een redelijk sociaal systeem. Bejaardenhuizen ziet men ook als een sociaal voorziening

Zolang jij niet aankomt of ik kunnen we allebei nog wel een lange tijd door een deur. als was je agnost of atheist. Maar niet bekeren tot islam dat kan niet.

Tsjaah televisie is weer een ander vorm van tijdverdrijf he.
pi_32309163
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:18 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ah...

mijn normen en waarden staan niet toe naar dergelijke kul te kijken
mijn normen en waarden stellen me wel verplicht om je op de hoogte te brengen dat ik weer les in moet.
pi_32309224
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

doen we de hermafrodieten onder ons hier niet mee tekort ?
Hermafrodieten komen niet echt voor onder mensen. Interseksuelen (wat je waarschijnlijk bedoelt) schikken zichzelf vaak naar een hij of een zij, dus die vinden die benadering van God vast ook goed.
pi_32309263
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

NL is toch wel een redelijk sociaal systeem. Bejaardenhuizen ziet men ook als een sociaal voorziening
blijkbaar heb jij er meer moeite mee

mijn opa en oma zijn heel vroeg naar een bejaardenhuis gegaan en hebben zich daar prima vermaakt met de andere oudjes. het is niet mijn vermaak maar ik zal daardoor niet oordelen. er zullen best misstanden zijn in de bejaardenzorg, maar dat komt ook voor in landen waar dit niet bestaat en waar mensen door kinderen verzorgd worden.
quote:
Tsjaah televisie is weer een ander vorm van tijdverdrijf he.
koop een schotel en ga arabische zenders kijken. misschien zijn de homo's daar nog niet doorgedrongen

succes op school
pi_32309307
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:21 schreef logisnack het volgende:

Zoals Jezus al zei:
En als je zoekt zul je vinden.. als je vraagt zal je antwoord krijgen en als je klopt zal er worden opengedaan.
Hier ben ik het volledig mee eens. Maar degene die antwoordt en open doet lijkt in veel opzichten niet op het figuur dat in de Bijbel als God wordt beschreven..

Er zijn hier verschillende conclusies uit te trekken, maar ik denk dat die verschillende conclusies er in ieder geval toe leiden dat:

1) De entiteit die mij antwoordt en open staat voor me is niet God.
of
2) God is niet de potentaat die beschreven wordt in de bijbel.
pi_32309380
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:13 schreef GrafJosti het volgende:
Het geloof op zich is totaal onbelangrijk.
Persoonlijk vind ik het toch best belangrijk, want het bepaalt toch voor een groot deel waar je staat, qua wereldbeeld, visie en ethiek.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:33:56 #100
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32309574
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hermafrodieten komen niet echt voor onder mensen. Interseksuelen (wat je waarschijnlijk bedoelt) schikken zichzelf vaak naar een hij of een zij, dus die vinden die benadering van God vast ook goed.
Het is ook in tegenwoordig om een z.g. "totaal pakketje" te zijn.
[Ik dacht reageer ff om je te helpen de de circel te doorbreken. ]
Jammer dat de christen onder ons wat stil zijn. Er liggen nog genoeg vragen en opvattingen, tenminste als je even een flinke draai naar boven aan je middelste muisknop geeft
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')