abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 11 november 2005 @ 14:10:43 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32178388
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mee eens. Maar de situatie is anders, de jongeren hebben voor een andere aanpak gekozen, en dan moet een intelligente man van 50+ zijn hersens gebruiken en geen domme vuuraanstekende opmerkingen plaatsen.

²
hij moet niet bang zijn dingen bij naam te noemen omdat het sommige mensen niet zal bevallen, hij is niet enkel verantwoordelijk voor de relschoppers maar voor alle Fransen en als je een poll gaat houden onder de mensen of ze het wel of niet uitschot vinden zal de uitkomst je waarschijnlijk niet bevallen.

en normaal gesproken ben ik helemaal niet zo'n hardliner, ik ben fan van de carot 'n stick aproach, dus een appel (baan) in de ene hand en een knuppel (traangasgranaat) in de andere en dan mogen de 'slachtoffers' zelf kiezen wat ze willen maar dat schip is wat mij betreft uitgevaren toen die agenten werden beschoten. Nu is het enige wat belangrijk is dat de rellen stoppen en als het leger dat moet doen then so be it
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_32178477
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]

Mee eens. Maar de situatie is anders, de jongeren hebben voor een andere aanpak gekozen, en dan moet een intelligente man van 50+ zijn hersens gebruiken en geen domme vuuraanstekende opmerkingen plaatsen.

²
Wat een gezeur over die uitspraak van Sarkozy. Zijn uitspraak was niet handig, maar het is gewoon onzin om de rellen hieraan toe te schrijven.
Die rellende pubers en hun ouders (die te weinig ingrijpen) zijn de hoofdschuldigen in dit hele verhaal.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  Moderator vrijdag 11 november 2005 @ 14:13:26 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32178481
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:10 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Het zijn niet de 'vuuraanstekende opmerkingen' die de man op nova bedoelde, maar het beleid van Sarkozy wat hij als pyromaan betitelde. Een klasse beleid waarbij aan de ene kant belastingen op grote vermogens wordt verlaagd en aan de andere kant steeds minder doet voor de werklozen. Dat is wat de man op nova bedoelde, en daarom noemde hij Sarkozy een pyromaan, omdat hij met dat beleid voor zijn eigen branden zorgde.
daar valt zeker wat voor te zeggen en daarvoor zal hij zich moeten verantwoorden maar wel nadat de rellen zijn afgelopen en niet daarvoor
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:14:43 #244
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32178525
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dan ebben die rellen vanzelf weg?

of toch wat gepast geweld gebruiken om het proces wat te versnellen voordat alle auto's afgebrand en verzekeringsmaatschappijen failliet zijn?
Tuurlijk moet je die gastjes gewoon aanpakken, nogal logisch lijkt me.

Alleen het is niet bepaald een structurele oplossing.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Moderator vrijdag 11 november 2005 @ 14:16:15 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32178576
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:14 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je die gastjes gewoon aanpakken, nogal logisch lijkt me.

Alleen het is niet bepaald een structurele oplossing.
wat is dan het probleem precies????
pi_32178608
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:13 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wat een gezeur over die uitspraak van Sarkozy. Zijn uitspraak was niet handig, maar het is gewoon onzin om de rellen hieraan toe te schrijven.
Dat klopt. Maar dat komt dan ook omdat bansheeboy gisteren naar nova heeft gekeken, daar een geinterviewde burger heeft horen zeggen dat ie sarkozy een pyromaan vindt, maar bansheeboy niet helemaal precies heeft begrepen waarom die man sarkozy nou precies een pyromaan vindt, en bansheeboy daarom er zelf maar een draai aan geeft door te roepen dat sarkozy een pyromaan van de rellen is door 1 uitspraak die sarkozy maakte. Dit klopt dus feitelijk niet.
geen
pi_32178748
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:06 schreef progrock het volgende:

Aanpakken die gasten: als ze willen blijven: werken of naar school en de regering moet daarvoor zorgen, ook voor behoorlijke huisvesting.
Ja ok maar het probleem was dus juist dat de regering daar niks aan deed, en daarom gingen ze dus rellen he
  Moderator vrijdag 11 november 2005 @ 14:23:56 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32178820
idd, ze hebben alle recht om te rellen ... laat ze de boel maar lekker kort en klein slaan dan hebben ze ook is wat te doen.

vrijdag 11 november 2005 @ 14:26:30 #249
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32178896
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is dan het probleem precies????
Dat je hele wijken laat verpauperen en hele bevolkingsgroepen laat verpieteren. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Als mensen niets te verliezen hebben kan er nog heel wat meer gebeuren dan dit soort relletjes (wat door genoeg mensen daar allang voorspeld werd, alleen er wordt nooit naar geluisterd.).'0D

Dat je dat uberhaupt moet vragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door kLowJow op 11-11-2005 14:37:49 ]
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32178941
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:23 schreef sp3c het volgende:
idd, ze hebben alle recht om te rellen ... laat ze de boel maar lekker kort en klein slaan dan hebben ze ook is wat te doen.

Het is een schreeuw om aandacht, er moet een goed systeem voor die mensen komen.
Stabiliteit enzo..
pi_32179296
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat je hele wijken laat verpauperen en hele bevolkingsgroepen laat verpieteren. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Als mensen niets te verliezen hebben kan er nog heel wat meer gebeuren dan dit soort relletjes (wat door genoeg mensen daar allang voorspeld werd, alleen er wordt nooit naar geluisterd.).'0D

Je zegt dat er talloze users zijn die makkelijk vanuit hun positie oordelen over degene die in die wijk wonen. Ik weet niet hoor, maar ik vind het ook bijzonder makkelijk van jou dat jij vanuit jouw positie zo oordeelt over een overheid.
geen
  Moderator vrijdag 11 november 2005 @ 14:43:26 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32179322
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

je probleem met mijn posts?
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:28 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het is een schreeuw om aandacht, er moet een goed systeem voor die mensen komen.
Stabiliteit enzo..
allicht maar eerst zullen de rellen moeten stoppen
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:44:47 #253
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32179360
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:13 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

De rellen zijn dankzij deze uitspraken erger geworden. Zijn uitspraken zijn een soort van benzine.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32179462
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De rellen zijn dankzij deze uitspraken erger geworden. Zijn uitspraken zijn een soort van benzine.

²
Nee hoor, het beleid is waar de man die in nova werd geinterviewd op doelde.
geen
pi_32179707
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Die jongeren hadden ook kunnen denken: wij zijn dus blijkbaar tuig en uitschot, en we zullen laten zien dat dit niet zo is. Dan hadden ze bijvoorbeeld zichzelf ook kunnen organiseren, en een actie houden om geld in te zamelen voor een goed doel. Of sociaal werk verrichten. Ook zonder betaling kan dit. Nu verdienen zij immers ook niets, maar je geeft wel een signaal af aan de samenleving dat je ook tot goede dingen in staat bent.
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:00:18 #256
13462 BansheeBoy
pi_32179791
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:57 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Die jongeren hadden ook kunnen denken: wij zijn dus blijkbaar tuig en uitschot, en we zullen laten zien dat dit niet zo is.
Dat hebben ze dus niet gedaan, dan is het simpel en moet brandstichter Sarkozy zijn trots opzij zetten en zijn excuses aanbieden zodat het rellen in 's lands belang stopt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_32180143
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat hebben ze dus niet gedaan, dan is het simpel en moet brandstichter Sarkozy zijn trots opzij zetten en zijn excuses aanbieden zodat het rellen in 's lands belang stopt.

²
ik snap je punt heel goed. maar zo lijkt het wel omgekeerde wereld. hij zijn excuses aanbieden aan uitschot (ik ben het met die kerel eens alleen heb ik gelukkig niet dezelfde positie als hem) dat de boel kort en klein slaat/ brandt. wat mij betreft heeft hij de spijker op z'n kop geslagen maar misschien is dat niet aan hem om daat zo over te praten. net als wilders over 'kut-marokkaantjes', misschien heeft hij wel gelijk maar iemand die zo'n positie bekleedt mag zich wel wat nuanceren.. al ben ik net als jij: ik houd van duidelijkheid, en wat is er onduidelijk aan 'schorem'?

edit: ik geloof trouwens niet dat de rellen stoppen wanneer hij zijn excuses aanbiedt. puur omdat de voornaamste reden voor die rellen niet zijn uitlatingen zijn.
pi_32180359
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:11 schreef Prego het volgende:

[..]

ik snap je punt heel goed. maar zo lijkt het wel omgekeerde wereld. hij zijn excuses aanbieden aan uitschot (ik ben het met die kerel eens alleen heb ik gelukkig niet dezelfde positie als hem) dat de boel kort en klein slaat/ brandt. wat mij betreft heeft hij de spijker op z'n kop geslagen maar misschien is dat niet aan hem om daat zo over te praten. net als wilders over 'kut-marokkaantjes', misschien heeft hij wel gelijk maar iemand die zo'n positie bekleedt mag zich wel wat nuanceren.. al ben ik net als jij: ik houd van duidelijkheid, en wat is er onduidelijk aan 'schorem'?

edit: ik geloof trouwens niet dat de rellen stoppen wanneer hij zijn excuses aanbiedt. puur omdat de voornaamste reden voor die rellen niet zijn uitlatingen zijn.
Bansheeboy heeft daar het antwoord op gevonden: een franse burger die op straat werd geinterviewd zei gisteren in nova dat sarkozy de pyromaan van z'n eigen brand is. Helaas nou dat bansheeboy denkt dat de man die geinterviewd werd enkel 1 uitspraak van sarkozy bedoelde, want dat bedoelde de beste man niet. Toch neemt onze bansheeboy die hele vergelijking over, maar plakt daar z'n eigen conclusies aanvast. En daar gaat bansheeboy de fout in, want feitelijk klopt dat niet.
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:21:56 #259
13462 BansheeBoy
pi_32180472
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 15:11 schreef Prego het volgende:

Ik denk het eerlijk gezegd wel, dit is nl. wel vaak genoemd op tv door de rellers. Voor de franstaligen onder ons (Natte-Flamoes ?) kan dit ook vinden op de franse blogs.

²
pi_32180509
Ik hoor geruchten dat er op internet oproepen worden gedaan om zaterdag in Brussel te gaan rellen. Iemand die daar meer van weet?
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')