Beetje jammer dat er nergens op die site staat aangegeven wie er achter zit en waarom. En dat er zoveel onzin op staat.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:39 schreef SCH het volgende:
AANKLACHT
Ik wil de Nederlandse regering aanklagen voor dood door nalatigheid. Ondanks hun onjuiste beweringen, ondanks hun vele fouten, ondanks het gebrek aan medewerking wanneer Nederlandse burgers hen erop
attent maken hoe het asielbeleid er in de praktijk aan toe gaat, zijn de
ministers Donner en Verdonk niet bereid hun falen te erkennen en af te
treden. Congo (en mogelijk andere landen) informatie doorspelen,
onschuldige mensen opsluiten, kinderen van school halen en gevangen zetten, mensen terugsturen naar een land waar ze vermoord of gemarteld worden, gezinnen uit elkaar halen, mensen zonder voorzieningen op straat zetten, jongens van achttien, die buiten hun schuld geen papieren hebben, gevangen zetten, mensen opsluiten in ondeugdelijke brandgevaarlijke
cellen...noem maar op...het kan allemaal in Nederland.
Wij laten niet zomaar toe dat de regering fundamentele rechten van de mens blijft schenden. De verantwoordelijke ministers horen eindelijk hun fouten te erkennen. Het beleid moet anders, met meer respect voor onze medemens. Een royaal gebaar naar de mensen die hier al langer dan vier jaar verblijven is een eerste vereiste stap om ons niet meer voor ons land te hoeven schamen.
http://www.eenroyaalgebaar.nl
Het ljikt GeenStijl of Fok! wel maar je kijkt niet goed, er staan honderden namen op en het is geen geheim dat die site een initaitief van Marion Bloem is.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:44 schreef Christine het volgende:
[..]
Beetje jammer dat er nergens op die site staat aangegeven wie er achter zit en waarom.
Verbluffend argumentquote:En dat er zoveel onzin op staat.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:59 schreef _The_General_ het volgende:
Hun vorige protestje liep op niets uit,
Nummers?quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het is rechtvaardigheid. Het gaat om mensen en niet om nummers, zoals jij blijkbaar denkt.
En daarvoor zijn deze mensen 'niet nodig'. Blijkbaar gaat het om mensen die te ver van de gebeurtenis afstonden.quote:het gaat erom dat we moeten weten wat er is gebeurd
Vergeet vooral "voor dit onderzoek".quote:Die zin alleen al: "ze zijn niet meer nodig" - echt onvoorstelbaar![]()
Als je hoe denkt?quote:Als je zo denkt over mensen dan ben je in mijn ogen een illegaal.
Over geflame en zinloze beschuldigingen gesproken: onderbouw eerst eens -aan de hand van mijn posts hier- dat ik een "walgelijke hypocriete en onmenselijke onmensen" ben?quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:14 schreef SCH het volgende:
Jammer sizzler, je hebt weer volledig afgedaan met je geflame en je zinloze beschuldigingen. Die xenofobe pet staat je niet.
quote:Het kan mensen als Verdonk en sizzler geen zak schelen wat die mensen meegemaakt zijn. Walgelijke hypocriete en onmenselijke onmensen zijn. Het is harde taal maar het is wel zo. Als je zo denkt over mensen dan ben je in mijn ogen een illegaal.
Dat vond ik sowieso al en je bevestigt dat door door mensen weg te willen sturen tegen de afspraken in. Om te doen alsof ik het niet goed met die mensen voor heb, is echt ridicuul maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Over geflame en zinloze beschuldigingen gesproken: onderbouw eerst eens -aan de hand van mijn posts hier- dat ik een "walgelijke hypocriete en onmenselijke onmensen" ben?
Ze zijn niet meer nodig voor het onderzoek en een groot aantal wilt zelf erg graag weg. Bron, diverse media vandaag.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:26 schreef SCH het volgende:
[..]
mensen weg te willen sturen tegen de afspraken in.
Het onafhankelijke onderzoek is nog niet eens begonnenquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ze zijn niet meer nodig voor het onderzoek
Dat kan misschien nog wel een jaar duren. Wil je die mensen zo lang opsluiten?quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het onafhankelijke onderzoek is nog niet eens begonnen![]()
Voor wat ik begrepen heb gaat het vooronderzoek (of het voor-vooronderzoek of het voorbereidend-voor-vooronderzoek, lange leven de bureaucratie) komende week beginnen. Misschien sowieso wel handig om dat even af te wachten. Dan heb je in ieder geval een idee of ze later nog nodig zijn en wat dus het verstandigst is om te doen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat kan misschien nog wel een jaar duren. Wil je die mensen zo lang opsluiten?
Zoals ik al eerder zei, illegalen hebben niks misdaan en horen niet in een gevangenis te zitten. Bovendien is dat de verantwoordelijkheid van Verdonk die dat dinsdag bij de herdenking heeft gezegd.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat kan misschien nog wel een jaar duren. Wil je die mensen zo lang opsluiten?
Goed, maar wees dan zo eerlijk om ook naar jezelf te kijken als je mij erop aanspreekt. Verder:quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vond ik sowieso al en je bevestigt dat door door mensen weg te willen sturen tegen de afspraken in. Om te doen alsof ik het niet goed met die mensen voor heb, is echt ridicuul maar dat weet je zelf ook wel.
Helaas doet ze bijna dagelijks dingen die dat beeld bevestigen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:42 schreef sizzler het volgende:
Maar ik zie Verdonk dan ook niet als een diabolisch persoon die uitsluitend uit is op het kwetsen van minderheden.
Illegaliteit is strafbaar. Maar daar gaat het hier niet om.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, illegalen hebben niks misdaan en horen niet in een gevangenis te zitten. Bovendien is dat de verantwoordelijkheid van Verdonk die dat dinsdag bij de herdenking heeft gezegd.
Q.E.D.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Helaas doet ze bijna dagelijks dingen die dat beeld bevestigen.
Als ze zelf weg willen, dan is dat toch geen probleem? Of het een groot aantal is, weet ik niet, maar natuurlijk zijn er mensen die het land dat ze op deze manier behandelt, graag snel verlaten. Logisch.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ze zijn niet meer nodig voor het onderzoek en een groot aantal wilt zelf erg graag weg. Bron, diverse media vandaag.
Het is geen criminele daad waar een gevangenisstraf op van toepassing is. En het gaat er juist wel om, daarom is het zo erg wat deze mensen overkomt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Illegaliteit is strafbaar. Maar daar gaat het hier niet om.
Als ze zelf weg willen, zouden ze daar niet zitten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ze zelf weg willen, dan is dat toch geen probleem? Of het een groot aantal is, weet ik niet, maar natuurlijk zijn er mensen die het land dat ze op deze manier behandelt, graag snel verlaten. Logisch.
Onzin.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:58 schreef Christine het volgende:
[..]
Als ze zelf weg willen, zouden ze daar niet zitten.
Ze krijgen de tijd om vrijwillig te vertrekken voordat ze in vreemdelingenbewaring worden gesteld.quote:
1 minuut bedoel je?quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:02 schreef Christine het volgende:
[..]
Ze krijgen de tijd om vrijwillig te vertrekken voordat ze in vreemdelingenbewaring worden gesteld.
Ze worden niet zomaar opgesloten hoor... vreemdelingen die het land moeten verlaten krijgen een X aantal dagen de tijd om vrijwillig te vertrekken. Doen ze dit niet, of valt een vrijwillige terugkeer niet te verwachten, dan worden ze in het belang van de openbare orde in vreemdelingenbewaring gesteld.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:09 schreef SCH het volgende:
[..]
1 minuut bedoel je?
Je doet alsof ze kunnen doen en laten wat ze willen. Klopt niet, ze zitten opgesloten zonder iets gedaan te hebben.
Onzin. Mensen worden direct opgesloten, dat is nu wel duidelijk. Zie maar naar de omgekomen Bulgaar. Je gaat uit van de theorie en niet van de praktijk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:11 schreef Christine het volgende:
[..]
Ze worden niet zomaar opgesloten hoor... vreemdelingen die het land moeten verlaten krijgen een X aantal dagen de tijd om vrijwillig te vertrekken. Doen ze dit niet, of valt een vrijwillige terugkeer niet te verwachten, dan worden ze in het belang van de openbare orde in vreemdelingenbewaring gesteld.
Ik ken het verhaal niet... hij was illegaal in Nederland?quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Mensen worden direct opgesloten, dat is nu wel duidelijk. Zie maar naar de omgekomen Bulgaar. Je gaat uit van de theorie en niet van de praktijk.
Niet eens - hij had een verblijfsvergunning maar hij had zijn paspoort even niet bij zich tijdens het winkelen in Amersfoort. Nu is hij dood.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik ken het verhaal niet... hij was illegaal in Nederland?
Dat is erg slordig, ja.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet eens - hij had een verblijfsvergunning maar hij had zijn paspoort even niet bij zich tijdens het winkelen in Amersfoort. Nu is hij dood.
Die misverstanden komen wel erg vaak voor bij mevrouw Verdonkquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:25 schreef SCH het volgende:
Hij houdt het op een misverstand.
Daar heeft Sizzler dan helemaal gelijk in. Heb je hem wel eens piano horen spelen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:29 schreef SCH het volgende:
Volgens sizzler geniet Van Vollenhoven er van om mensen te kwellen
Helaas wel inderdaadquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die misverstanden komen wel erg vaak voor bij mevrouw Verdonk![]()
Ach, fouten kunnen voorkomen, maar als ze in deze mate voorkomen zit er iets fout. Politiek gezien ben ik het ook helemaal oneens met Verdonk. Maar goed, ze zit daar rechtmatig dus ze gaat haar goddelijk gang maar. Maar waar ik van walg bij Verdonk is dat zich fout op fout op "vergissing" op "ongelukje" op "verkeerd geinformeerd" stapelt. En dat ze ook nog eens compleet willkeurig is met de uitvoering van haar beleid en het handhaven van wetten en regels. En ook nog eens haar eigen woorden niet nakomt of niet kan waar maken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Helaas wel inderdaad. Het is keer op keer raak. Al heeft ze natuurlijk ook een functie waarbij ze veel aandacht trekt maar dit zou toch moeten stimuleren tot meer zorgvuldigheid hoop je dan.
Waarschijnlijk. Tot die mensen behoren namelijk ook personen die aan hebben gegeven terug naar het thuisland te willen. Nu blijven ze extra lang weg van hun familie. En het is al bijna kerst! Heeft die man geen hart?quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:29 schreef SCH het volgende:
Volgens sizzler geniet Van Vollenhoven er van om mensen te kwellen
Behalve dat dit een vreselijk verhaal is dat wmb uitgezocht dient te worden: wat heeft dat met de uitzetting van mensen uit andere blokken dan waar de brand was te maken?quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet eens - hij had een verblijfsvergunning maar hij had zijn paspoort even niet bij zich tijdens het winkelen in Amersfoort. Nu is hij dood.
De aantal personen die tegen het beleid zijn vallen op door hun kinderlijke actie's, er zijn echter veel meer mensen voor. Maar die hoor je niet. Voor zijn = racist en onmenselijk in de ogen van SCHquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:10 schreef _The_General_ het volgende:
ongeveer 1 op de 85 Nederlanders noem ik nou niet bepaald succesvol![]()
Nee, maar als het zo was, dan zijn deze mensen teminsten voor de kerst weer gezellig thuisquote:Op vrijdag 11 november 2005 18:21 schreef belusting het volgende:
doen ze aan kerst in de sahara?
Nee, maar op de Antillen wel.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:21 schreef belusting het volgende:
doen ze aan kerst in de sahara?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |