abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32056030
Het stoort me dat Cohen tot beste burgemeester van Amsterdam is uitgeroepen. Het lijkt me best zinvol om geheel in stijl van het zomerkomkommertopic een opsomming te starten om de vernielzucht van Cohen en de zijnen op weekbasis in beeld te brengen

de afgelopen week 1-11 / 6 -11

* Onder grof geweld is op last van de burgemeester een protest, bestaande uit 4 spandoeken in stadsdeel oud-west, op hardhandige wijze 'opgeruimd'.
Enkele bewoners hadden een leus op een doek geverfd (Levend verbrand, Rita, Bedankt) en dat buiten het raam gehangen. Daarmee wilden de bewoners hun ongenoegen spuien over het beleid van Verdonk en de puinhoop die zij achterliet n.a.v de brand op schiphol van de afgelopen dagen.
De reden voor het weghalen van deze 4 spandoeken, was omdat de politieke spanningen n.a.v het optreden van Verdonk als opruiend beschouwd werden. De aktie werd uitgevoerd door 8 ME busjes. Grof geweld werd hiervoor niet voor geschuwd. Er zijn geen arrestaties verricht.
Diezelfde Cohen was vandeweek overigens wel vol lof over het feit dat Theo van Gogh zo'n luis in de pels was doordat hij zijn mening niet onder stoelen of banken wilde steken.

* De brandweer van Amsterdam heeft in een lang aangekondigd verzet een versobering van de dienst aangekondigd.
De afgelopen week heeft de brandweer aangekondigt zich alleen met basale taken als bluswerk bezig te houden. Dit is n.a.v de mogelijke opheffing van de FLO regeling.

Maandag hebben 125 brandweerleden zich ziek gemeld bij wijze van escalatie. De inzet van de brandweer is de FLO (Functioneel Leeftijds Ontslag). De FLO is in het leven geroepen vanwege het feit dat het beroep van brandweer dermate risicovol en belastend is voor de gezondheid, dat de pensioenleeftijd naar 57 is gesteld voor deze beroepsgroep. Met het afschaffen van de FLO zouden brandweerlieden in theorie na hun brandweertijd iets anders moeten doen voor de kost.

Cohen maakt zich de afgelopen jaren sterk om de FLO op te laten heffen. Hij is inmiddels van plan om het salaris van de 125 zieke brandweerlieden in te houden en noemt deze aktie een wilde staking. De abvakabo steunt de aktie niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tafkahs op 07-11-2005 19:11:27 (dankjewel braamhaar ;)) ]
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 7 november 2005 @ 14:16:19 #2
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32056324
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:05 schreef Tafkahs het volgende:

Cohen maakt zich de afgelopen jaren sterk om de FLO op te laten heffen. Hij is inmiddels van plan om het salaris van de 125 zieke brandweerlieden in te houden en noemt deze aktie een wilde staking. De abvakabo steunt de aktie niet.
Als de vakbond een actie niet ondersteunt dan is het ook een wilde staking. Cohen noemt het gewoon wat het is. Hij kan wel onwaarheden gaan verzinnen maar waarom zou ie?
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  maandag 7 november 2005 @ 14:18:05 #3
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_32056364
Of die krakers nou gelijk hadden of niet, het was niet netjes, dus terecht dat het verwijderd is

Als brandweerlieden staken zonder steun van de vakbond, dan is het ook terecht dat hij het loon kort van die mannen. Ongeacht of zij gelijk hebben wat die FLO betreft.

Let wel, ik ben het gewoon niet met je eens, dit is mijn mening
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_32056453
Op verzoek van TS naar NWS.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32056550
Als ik dit zo lees dan geef ik Cohen hartstikke gelijk met wat ie gedaan heeft.
pi_32056657
Ajax wil ook niet meer
pi_32056840
tief eens op met die onzin, het is een opsomtopic.

OT. De wilde staking is deels voorbij. De komende week gaat het personeel met de bonden om de tafel zitten om het zittende personeel voor de FLO te beschermen. Als blijkt dat er geen bod komt, dan zal de aktie in Amsterdam breed gedragen worden door andere grote steden als Den Haag, Utrecht, Enschede e.d.

n.b. Een normale dienst van het brandweerpersoneel bedraagt 54 uur, waarvan 36 uur wordt uitbetaald. De brandweer is van mening dat zij zelf het vervroegde pensioen betalen.
  maandag 7 november 2005 @ 14:38:14 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32056906
Wil je het nu over de wilde staking hebben, de onterechte ziekmelding waardoor collega's langer moesten werken, of wil je Cohen afzeiken?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 7 november 2005 @ 14:40:16 #9
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_32056975
Nee, blijkbaar wil hij alleen maar zeiken en opsommen en mogen wij van hem geen commentaar geven.
"Schroef" hem
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_32057078
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:38 schreef Dagonet het volgende:
Wil je het nu over de wilde staking hebben, de onterechte ziekmelding waardoor collega's langer moesten werken, of wil je Cohen afzeiken?
Ajax speelt geen rol in dit geheel, het gaat om Cohen. Draag je ook iets bij?
pi_32057484
Ik zal eens wat bijdragen.

Cohen for president!!

Alleen al de acties van afgelopen week (zie OP) getuigen namelijk van meer activiteit dan een paar jaar Balkenende
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 7 november 2005 @ 15:28:43 #12
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_32058476
[Olie-op-vuur-gooit-modus]
Dat komt omdat Cohen v/d PvdA is en niet van het CDA en dat is dus alleen maar goed
[/Olie-op-vuur-gooit-modus]

SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_32060801
quote:
* Onder grof geweld is op last van de burgemeester een protest, bestaande uit 4 spandoeken in stadsdeel oud-west, op hardhandige wijze 'opgeruimd'.
Enkele bewoners hadden een leus op een doek geverfd (Levend verbrand, Rita, Bedankt) en dat buiten het raam gehangen. Daarmee wilden de bewoners hun ongenoegen spuien over het beleid van Verdonk en de puinhoop die zij achterliet n.a.v de brand op schiphol van de afgelopen dagen.
De reden voor het weghalen van deze 4 spandoeken, was omdat de politieke spanningen n.a.v het optreden van Verdonk als opruiend beschouwd werden. De aktie werd uitgevoerd door 8 ME busjes. Grof geweld werd hiervoor niet voor geschuwd. Er zijn geen arrestaties verricht.
Diezelfde Cohen was vandeweek overigens wel vol lof over het feit dat Theo van Gogh zo'n luis in de pels was doordat hij zijn mening niet onder stoelen of banken wilde steken.
Je mag cohen van mij tot alles afbranden, maar dit vond ik wel een onverwachte sympathieke daad van hem.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 7 november 2005 @ 16:59:13 #14
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32061007
Wat ik me nou afvraag. Ik fiets dagelijks langs een brandweer kazerne waar met spandoeken al maanden allemaal dreigementen aan het adres van Cohen staan als dat "de stad wel eens zou kunnen gaan branden" en zo.

Nou staat Cohen bekend als een redelijke hardliner op dit soort vlakken dus die houdt z'n poot wel stijf. Ik vraag me alleen af, als er werkelijk sprake is van brandweerlui die zelf hebben gespaard voor iets wat ze nu wordt afgepakt, waarom gaan ze dan niet naar de rechter? Als de bank jouw spaarcentjes ineens besluit te houden sleep je ze toch ook gewoon voor de rechter? Laat die er maar eens een oordeel over vellen.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
  maandag 7 november 2005 @ 17:01:15 #15
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_32061067
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat er niks zwart op wit vast staat dat ze er voor gespaard hebben en dat dat misschien het grote probleem is.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_32061876
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:59 schreef Dante_A het volgende:
Wat ik me nou afvraag. Ik fiets dagelijks langs een brandweer kazerne waar met spandoeken al maanden allemaal dreigementen aan het adres van Cohen staan als dat "de stad wel eens zou kunnen gaan branden" en zo.

Nou staat Cohen bekend als een redelijke hardliner op dit soort vlakken dus die houdt z'n poot wel stijf. Ik vraag me alleen af, als er werkelijk sprake is van brandweerlui die zelf hebben gespaard voor iets wat ze nu wordt afgepakt, waarom gaan ze dan niet naar de rechter? Als de bank jouw spaarcentjes ineens besluit te houden sleep je ze toch ook gewoon voor de rechter? Laat die er maar eens een oordeel over vellen.
Waarschijnlijk gebeurt dat ook, maar dat kost even tijd.

Jij komt zeker langs dat brandweerstation op de kruizing Marnixstraat - Rozengracht
  maandag 7 november 2005 @ 17:33:30 #17
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32061953
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:24 schreef erikh het volgende:
Als ik dit zo lees dan geef ik Cohen hartstikke gelijk met wat ie gedaan heeft.
Ik geef Cohen ook gelijk. Hij reageert gewoon adequaat en consequent.
Era Vulgaris
pi_32064352
quote:
College wil blowverbod instellen
Het college van burgemeester en wethouders wil het mogelijk maken om in bepaalde gebieden in de stad een blowverbod in te stellen. Dit verbod moet opgenomen worden in de Algemene Plaatselijke Verordening, waaronder ook het alcoholverbod valt.
Vooral stadsdeel De Baarsjes is voorstander van het blowverbod, omdat jongeren die rondom de coffeeshops hangen daar vaak voor overlast zorgen.
De stadsdelen moeten zelf de probleemplekken aanwijzen. Voor het blowverbod moeten dezelfde regels gaan gelden als voor het alcoholverbod, dat al in verschillende stadsdelen van kracht is.
quote:
Cohen: discussie over hoe nu verder
<<< Burgemeester Cohen pleitte er woensdagmiddag tijdens de bijeenkomst in Hotel Arena voor om vooral te discussiëren over het antwoord op de vraag: hoe nu verder?.
Cohen: "Het is niet genoeg om problemen te benoemen, maar er moeten oplossingen komen en bruggen worden gebouwd. "
Na de toespraken van Cohen, de vader van Van Gogh en een column van Yasmine Allas was het tijd voor discussie. Cohen: "Een debat met een rouwrand. " Volgens hem is na de moord het vertrouwen in de samenleving geknakt. "We moeten doorgaan met het hervinden van vertrouwen. Een andere weg is er niet. "
pi_32064901
quote:
Het stoort me dat Cohen tot de beste burgemeester van Amsterdam is uitgeroepen.
Cohen is uitgeroepen tot beste burgemeester, landelijk.
pi_32075864
quote:
[...]

Hij is inmiddels van plan om het salaris van de 125 zieke brandweerlieden in te houden en noemt deze aktie een wilde staking. De abvakabo steunt de aktie niet.
Ehm, die werknemers hebben zich onterecht ziek gemeld. Toen de arboarts langskwam is bijna iedereen gewoon weer aan het werk gegaan. Lijkt mij logisch dat je dan niets uitbetaald krijgt.
pi_32076017
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:31 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ehm, die werknemers hebben zich onterecht ziek gemeld. Toen de arboarts langskwam is bijna iedereen gewoon weer aan het werk gegaan. Lijkt mij logisch dat je dan niets uitbetaald krijgt.
De staking sluimert al tijden. Van de kant van de brandweer kan ik me heel goed voorstellen dat je voor je rechten opkomt. Daar brandweerlieden 16 uur voor nop werken, denk ik dat je een en ander best tegen elkaar kunt wegstrepen.

In dit geval hebben zij geprotesteerd door passief te handelen (het is een beetje vreemd om een brand niet te blussen, dus thuisblijven is beter). De wel werkende brandweerlieden vonden het geen probleem om een lange dienst te draaien. Zij zagen de belangen in.
Wat hebben zij bereikt? Er is nieuws, de vakbond staat onder druk. De issue krijgt landelijke bekendheid.

Als je kijkt naar Cohen, dan zie je dat hij helemaal niet van plan was om een dialoog aan te gaan. Dat maakt 'm hypocriet, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tafkahs op 08-11-2005 00:55:39 ]
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:50:27 #22
97745 Thorical
finding a way
pi_32076439
Nee dat maakt hem niet hypocriet maar een kat uit de boom kijker die de centen niet krijgt van de centraleoverheid om een alternatief te bieden.
En wat Rare Rita betreft zouden de protestanten het niet zo op de vrouw moeten spelen want nu krijgen we weer zo'n demoniserings aktie die achteraf door iedereen wordt betreurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thorical op 08-11-2005 01:28:15 ]
pi_32076635
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:50 schreef Thorical het volgende:
Nee dat maakt hem niet hypocriet maar een kat uit de boom kijker die de centen niet krijgt van de centraleoverheid om een alternatief te bieden.
En wat Rare Rita betreft zouden ze protestanten het niet zo op de vrouw moeten spelen want nu krijgen we weer zo'n demoniserings aktie die achteraf door iedereen wordt betreurd.
Nou, als oppositie-icoon kan hij dan toch best een voorbeeld geven? Leers doet dat toch ook in Maastricht als het over softdrugslegalisatie buiten het woonwagenkamp gaat.

Waarom zou Rita wel haar mondje mogen roeren over wat wel en niet mag, nog amper nadat Theo de geest heeft gegeven en de rest dat niet. Het zou toch niet zo moeten zijn dat je stil protest in een tijdschrift of de krant hoeft te lezen
  dinsdag 8 november 2005 @ 01:40:27 #24
97745 Thorical
finding a way
pi_32077553
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:57 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Nou, als oppositie-icoon kan hij dan toch best een voorbeeld geven? Leers doet dat toch ook in Maastricht als het over softdrugslegalisatie buiten het woonwagenkamp gaat.

Waarom zou Rita wel haar mondje mogen roeren over wat wel en niet mag, nog amper nadat Theo de geest heeft gegeven en de rest dat niet. Het zou toch niet zo moeten zijn dat je stil protest in een tijdschrift of de krant hoeft te lezen
Bv omdat een functie als burgemeester nog steeds een ambt is en geen bb plaats is bij talpa.
En dat het niet echt opschiet als je de verhoudingen tussen groepen iedere keer maar weer op scherp zet als een gw of een jm.
Als burgemeester heb je ruimte nodig om problemen op te lossen en dat doe je niet door op elk moment met je hoofd op de tv te komen.
pi_32077651
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:40 schreef Thorical het volgende:

[..]

Bv omdat een functie als burgemeester nog steeds een ambt is en geen bb plaats is bij talpa.
En dat het niet echt opschiet als je de verhoudingen tussen groepen iedere keer maar weer op scherp zet als een gw of een jm.
Als burgemeester heb je ruimte nodig om problemen op te lossen en dat doe je niet door op elk moment met je hoofd op de tv te komen.
Grappig dat je dat zo stelt. Wie weet er nou niet hoe Cohen er uit ziet? Die kerel is zo mediageil, je ziet 'm zowat dagelijks op AT5 / RTVNH
  dinsdag 8 november 2005 @ 01:55:06 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32077728
de spandoeken actie volkomen gerechtvaardigd. het stakingsverbod volkomen onrechtvaardig met zijn clubje dat al jaren mensen in het zadel helpt en zichzelf en hen schandeloos verrijkt.

bij de aanpak van criminaliteit is hij volkomen het spoor bijster, tenzij het om autochtonen gaat. meneer is een wassen neus die snel zal merken dat hij een zachte heelmeester is die stinkende wonden achterlaat. maar voor meneer 'ijdel' maakt het dan niet meer uit. cohen is nu populair, maar zal uiteindelijk te boek gaan staan als de meest laffe, konkelige en mediageile burgemeester ooit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 8 november 2005 @ 02:43:46 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32078288
Stadsdeelkantoor wordt allerduurste
Het nieuwe stadsdeelkantoor Centrum op het Oosterdokseiland (groot 14.000 m2) gaat ruim 55 mln euro kosten. Per vierkante meter het duurst van alle stadsdelen; per ambtenaar bouwt alleen Slotervaart duurder.
Het stadsdeel rekent zich rijk doordat het denkt bij de aanschaf korting te krijgen van de centrale stad op de grondprijs. Volgens wethouder Stadig is die kortingsregeling onlangs opgeheven.
Alternatieven, bijv. de ABN Amro op het Rembrandtplein, zijn wel onderzocht maar wat daaruit komt is niet bekend. Voorzitter A. v/d Stoel: "Wij sturen een voorstel naar de raad dat klopt. "

at5 teskt. lang leve de pvda in amsterdam! lijkt me idd het goede moment om naast de noord-zuid lijn, de onopgeloste moordzaak van een levend verbrande man, de mensen die uit hun huis zijn gepest, de algehele fianciele malaise etc etc, door te gaan met luxe en zelfverrijking. denken ze dat de burger helemaal lam is geslagen, zijn ze dom, of gewoon uiterst arrogant?
pi_32078736
Cohen is the man!
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:42:31 #29
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32080494
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je mag cohen van mij tot alles afbranden, maar dit vond ik wel een onverwachte sympathieke daad van hem.
Oh, hebben we het ineens niet meer over de vrijheid van meningsuiting?
Of geldt die alleen voor LPF'ers?
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:44:57 #30
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32080537
Even ongerelateerd: ik hoorde een heel aardige mop van een Cohen-basher.

"Wat betreft de trauma's van zijn stad kent Cohen maar twee van de zeven psychologische verwerkingsfases: ontkenning, acceptatie."

dinsdag 8 november 2005 @ 09:45:35 #31
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_32080549
quote:
Haha, dat is bij mij voor de deur. Eerst hing er "cohen, we laten ons niet bestelen, anders krijg je londense taferelen", maar vlak na de aanslagen in Londen hebben ze toch besloten om die tweede zin er af te halen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_32089334
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 02:43 schreef zoalshetis het volgende:
door te gaan met luxe en zelfverrijking. denken ze dat de burger helemaal lam is geslagen, zijn ze dom, of gewoon uiterst arrogant?
Ten tijde van economische malaise jezelf als land geen luxe meer veroorloven is de doodsteek voor de toekomstige economie. Als je niet constant met vernieuwing e.d. bezig bent, zit je over 15 jaar nog met dezelfde odue slappe zooi waardoor de economische groei dan nog steeds minimaal is.

Zo, dat is even een staaltje simplistische economie.
pi_32089572
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, hebben we het ineens niet meer over de vrijheid van meningsuiting?
Of geldt die alleen voor LPF'ers?
A) Vrijheid van meningsuiting heeft een grens
B) Cohen is verantwoordelijk voor de orde in zijn stad, derhalve een preventieve maatregel, genomen met gezond verstand..

(merkwaardig dat ik dat icm een topic over Cohen gebruik eigenlijk..)
Yeah baby Yeah!
pi_32090120
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:30 schreef Elgigante het volgende:

[..]

A) Vrijheid van meningsuiting heeft een grens
B) Cohen is verantwoordelijk voor de orde in zijn stad, derhalve een preventieve maatregel, genomen met gezond verstand..

(merkwaardig dat ik dat icm een topic over Cohen gebruik eigenlijk..)
Cohen laat spandoek aan stopera verwijderen

Op last van burgemeester Cohen is een spandoek met de tekst 'Verdonk, nog steeds geen bloed aan je handen?' dat aan de fractiekamer van Amsterdam Anders/ De Groenen hing, verwijderd.

Het spandoek was opgehangen omdat afgelopen zaterdag spandoeken met dezelfde tekst door de ME van verschillende panden waren verwijderd. Amsterdam Anders/ De Groenen keurt dit inperken van de vrijheid van meningsuiting af en zal aanstaande donderdag in de commissie algemene zaken vragen over de gang van zaken stellen. (Zie eerder bericht.)

Cohen kwam persoonlijk polshoogte nemen en eiste dat het spandoek zou worden verwijderd. Hij vond het niet passend dat een politieke partij op deze wijze haar mening uit. Toen vertegenwoordigers van Amsterdam Anders/ De Groenen dit weigerden, werd daarop het spandoek door twee bodes van de stadhuisdienst verwijderd.

Inmiddels hangt het spandoek aan het pand aan de Amstel waar zaterdag nog een spandoek met ME-optreden werd verwijderd.

http://www.aadg.nl/ander-(...)-stopera-verwijderen
pi_32090212
Ja, dat een politieke partij zich bezigt met dit soort idioterie vind ik helemaal schandalig en zou imo best consequenties mogen hebben ivm de subsidie.

Politieke partijen behoren diplomatiek elkaar te bekritiseren.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 8 november 2005 @ 16:05:34 #36
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32090544
En dan hebben we het nog niet eens over die idiote nieuwbouwplannen van de Amsterdamse gemeente! Dat Cohen die ambtenaren niet een grote trap onder hun uitgezakte kont geeft, is mij nog een groot raadsel!

Eigenlijk moeten we allemaal zon spandoek ophangen. En dan eentje met de tekst: "Ga je deze ook weghalen Cohaantje??"
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32090550

[ Bericht 100% gewijzigd door Tafkahs op 08-11-2005 16:06:41 ]
pi_32090555
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:53 schreef Elgigante het volgende:
Ja, dat een politieke partij zich bezigt met dit soort idioterie vind ik helemaal schandalig en zou imo best consequenties mogen hebben ivm de subsidie.

Politieke partijen behoren diplomatiek elkaar te bekritiseren.
Dit is wat lokale politieke partijen doen
pi_32090917
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:05 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Dit is wat lokale politieke partijen doen
Ik vind dat ze echt een grens hebben overschreden en misschien uit de raad gezet moeten worden.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 8 november 2005 @ 16:30:04 #40
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32091170
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik vind dat ze echt een grens hebben overschreden en misschien uit de raad gezet moeten worden.
UIt de raad gezet worden voor een spandoek met geeneens kwetsende woorden...misschien dat het een beetje opruiend is... maar voor zoiets....belachelijk
Era Vulgaris
  dinsdag 8 november 2005 @ 16:35:09 #41
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32091281
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hahahah en door wie dan?! Cohen zeker! De Raad is een democratisch instituut. Daar kan je geen partij uit zetten!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32164591
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:50 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Cohen laat spandoek aan stopera verwijderen
[...]
quote:
Krakers én politiek kwaad op Cohen

Burgemeester Cohen wil alsnog de krakers gaan vervolgen die vorige week provocerende teksten over Minister Verdonk ophingen.

Cohen liet vorige week spandoeken verwijderen met teksten als "Rita moordenaar?". Volgens de burgemeester gaat het hier om smaad. Na veel kritiek wil Cohen nu toch dat de rechter bepaalt of hij gelijk heeft.

Tijdens een rumoerige raadscommissievergadering moest Cohen zich verantwoorden voor het ingrijpen van de politie. Tientallen boze krakers kwamen naar het stadhuis om hun ongenoegen te uitten over het ingrijpen van Cohen.
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=12619

Goede actie van Cohen! Laat een onafhankelijke rechter er maar naar kijken.
  vrijdag 11 november 2005 @ 01:50:28 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32168325
ik denk dat mensen een beetje genoeg krijgen van krakers die wel willen voorkomen dat wilders een probleembuurt bezoekt en tegelijkertijd met spandoeken de meest ranzige onjuiste beschuldigingen uitten. die tijd is een beetje voorbij, en zo hoort het.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 november 2005 @ 07:50:11 #44
18921 freud
Who's John Galt?
pi_32170220
Tja, Cohen is imo wel het boegbeeld van pappen en nathouden ipv het keiharde optreden wat soms nodig is. Met van die figuren als Cohen kunnen zaken snel uit de klauwen lopen als de vlam in de pan slaat. Ik zou weinig verbaasdd zijn als meneer Cohen ook geadviseerd heeft in Frankrijk...

Cohen: Zijn ze boos en agressief?
Frans: Ja, het escaleert enorm!
Cohen: Mja, probeer met ze te praten, doe wat beloften over banen en verbeteringen. De Jaques Modaal betaalt dan maar wat meer belasting.
Frans: Maar ze geloven ons niet!
Cohen: Dan moet je nog meer beloften doen!

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_32176438
quote:

Nou staat Cohen bekend als een redelijke hardliner op dit soort vlakken dus die houdt z'n poot wel stijf. Ik vraag me alleen af, als er werkelijk sprake is van brandweerlui die zelf hebben gespaard voor iets wat ze nu wordt afgepakt, waarom gaan ze dan niet naar de rechter?
Dat is dus duidelijk ook het probleem. Ze hebben er helemaal niet voor gespaard, maar vinden gewoon dat ze er recht op hebben. Echter komen ze nauwelijks met sterke argumenten en willen ze ook geen enkele afspraak met de gemeente maken. Het blijft of anders praten ze niet. Over eventueel een jaartje of 2 optrekken (dus naar 57 want nu is het itt wat in de OT staat 55!) kan niet onderhandeld worden.
pi_32176646
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 07:50 schreef freud het volgende:
Tja, Cohen is imo wel het boegbeeld van pappen en nathouden ipv het keiharde optreden wat soms nodig is. Met van die figuren als Cohen kunnen zaken snel uit de klauwen lopen als de vlam in de pan slaat. Ik zou weinig verbaasdd zijn als meneer Cohen ook geadviseerd heeft in Frankrijk...

Cohen: Mja, probeer met ze te praten, doe wat beloften over banen en verbeteringen. De Jaques Modaal betaalt dan maar wat meer belasting.

Hij heeft anders wel een paar keer redelijk hard ingegrepen in West. Zo heeft hij ook het probleem "Lelylaan station" redelijk weten in te dammen. Had beter gekund. Cohen staat in de media altijd bekend om softie en iemand die altijd wil praten. Dat doet hij ook wel maar hij kan ook best hard uit de hoek komen hoor.

Wie heeft overigens de grote illegalen stroom tot stoppen weten te brengen in NL door een harder beleid te voeren?
pi_32178480
Het zijn gewoon zeik snollen die Cohen weer op iedere manier proberen af te kraken. Hij heeft soms voor hele hete vuren gestaan en dara echt het beste uit gehaald. Dan ga je zo'n man niet afbranden omdat het niet is zoals je wenst. De praktijk leert gewoon dat die man ook door zijn collega's gekozen is tot beste en dat is niet zo maar omdat hij Burgemeester van amsterdam is maar omdat die man inderdaad de boel bij elkaar houdt ipv de stad laat escaleren.
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:24:44 #48
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_32180565
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 07:50 schreef freud het volgende:

Eehhmm niet om het één of ander maar Cohen staat bekend als een taai onderhandelaar met een lange adem. Niet voor niets sleept dit conflict al ruim een jaar. Niet voor niets hield hij voet bij stuk tijdens het vorige conflict over het huisvuil. Weet je nog dat hij niet gezwicht is voor het dreigement om uitgerekend tijdens Sail het afval niet op te halen?
pi_32313674
Zo fijn he, dat consequente gedrag van Cohen..

In juni werd de uitspraak " Rita Mengele " als verbaal fel getypeerd door Cohen. Een tekst " elf verbrand, rita bedankt" dat 4 maanden later op een spandoek wordt geschreven is goed voor 4 ME busjes..
pi_32316153
Cohen vond blijkbaar dat spandoek dit keer een direct gevaar vormde voor de openbare orde. Had je liever dat ie dan dat ding als fel zou typeren, alleen maar om consequent te zijn?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 16 november 2005 @ 15:30:18 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32316307
gezien het nieuwe beleid dat tegen krakers gevoerd gaat worden is cohen zeker niet inconsequent en mag ik dit voorval toeschrijven aan een van zijn betere beslissingen.
pi_32320079
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:24 schreef trancethrust het volgende:
Cohen vond blijkbaar dat spandoek dit keer een direct gevaar vormde voor de openbare orde. Had je liever dat ie dan dat ding als fel zou typeren, alleen maar om consequent te zijn?
Het zou wel fijn zijn als je weet waar je aan toe bent. Die VVD meneer, ik ben z'n naam even kwijt, vond het al nodig om het woord precario in de mond te nemen voor wat betreft de spandoeken die de brandweer al maanden heeft uithangen. Is dat dan wel geoorloofd?

Cohen kan alleen zo handelen als Verdonk aangifte doet wegens smaad. Dat is nu gebeurd. Als zij dat niet had gedaan, had ie geen poot om op te staan. Het doel is dus wel degelijk het inperken en reguleren van de vrijheid van meningsuiting.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:46:45 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32320110
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:45 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het zou wel fijn zijn als je weet waar je aan toe bent. Die VVD meneer, ik ben z'n naam even kwijt, vond het al nodig om het woord precario in de mond te nemen voor wat betreft de spandoeken die de brandweer al maanden heeft uithangen. Is dat dan wel geoorloofd?

Cohen kan alleen zo handelen als Verdonk aangifte doet wegens smaad. Dat is nu gebeurd. Als zij dat niet had gedaan, had ie geen poot om op te staan. Het doel is dus wel degelijk het inperken en reguleren van de vrijheid van meningsuiting.
het doel is een beetje fatsoen te krijgen binnen een wereld waar met een maat gemeten wordt.
pi_32320163
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het doel is een beetje fatsoen te krijgen binnen een wereld waar met een maat gemeten wordt.
en die maat is onvoorwaardelijk vertrouwen in de politie zeker
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:45:31 #55
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32379910
8 bussen ME voor 4 spandoeken ?? ...

maar goed dat ze er geen slingers bij hadden hangen want dan had het leger ingezet moeten worden..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_32485687

Dag buurtregisseur, we stoppen met betalen
pi_32488087
Ik vind dat Job Cohen enorm veel voor de veiligheid in Amsterdam heeft gedaan. Hij heeft ervoor gezorgd dat er meer blauw op straat rondloopt; hij zorgt ervoor dat kinderen uit achterstandswijken in de gaten worden gehouden, dat ze onderwijs genieten of een baan kunnen krijgen. Ik vind dat ´de boel bij elkaar´ houden nog niet eens zo´n gek idee is. Het is echt niet ALTIJD te laat om nog ergens over te praten. Cohen bewijst dat door bemiddeling heel veel problemen opgelost kunnen worden. Gelukkig kan dat ook nog tegenwoordig. Ik ben er trots op dat Cohen mijn burgemeester is en word niet goed van dat gezeik op hem. Meestal komt al het negatieve commentaar van leken die niet eens in Amsterdam wonen en enkel hun berichtgeving over Cohen uit de krant hebben en dan meestal ook nog eens rechtstreeks hun mening overnemen van mevrouw Pamela Hemelrijk die elke week maar weer zonodig haar gal moet spuien in de Metro.
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:25:10 #58
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32490685
Beste Nielsch,

Naar mijn weten heeft Cohen niet gezorgd voor meer blauw op straat. Dat heeft de centrale overheid gedaan. Ook wil ik je erop wijzen dat Cohen niet de baas van de stad is. Dat is de gemeenteraad.

De manier waarop Cohen problemen denkt op te lossen, vindt zijn motivatie vooral in angst. Een overdreven angst voor segregatie. Een angst voor spandoeken, kritiek of mondige burgers. Op zich is het nooit slecht op je hoede te zijn, daar je, vooral als burgemeester, de rechten van al je inwoners hebt te respecteren. Je kan niet voor eigen rechter gaan spelen. Een burgemeester hoort te weten hoe de wet in elkaar steekt. Cohen laat steeds maar weer zien dat hij geen snars snapt van de Nederlandse rechtstaat.

Ook neem ik het Cohen kwalijk dat het onder zijn leiding kan gebeuren dat Lize van der Stoel haar zin doordrukt ten koste van de gemeentekas. Het is toch te idioot voor woorden dat er een nieuw stadsdeelraadkantoor van ¤50.000.000 moet komen, terwijl de verhuizing van één afdeling uit het huidige kantoor afdoende zou zijn!? En dat terwijl de lasten voor de burger blijven stijgen en zelfs de parkeertarieven nog verder omhoog geschroefd zouden moeten worden.

Nee, geef mij maar eens een nieuwe burgemeester. Eentje die snapt dat burgers rechten hebben en dat die niet omwille van de eigen angst om zeep geholpen, mogen worden!

Kwam die gekozen burgemeester maar. Dan hadden we tenminste nog wat te kiezen!
pi_32495715
Beste Ludwig,

Als je eens een kijkje gaat nemen in enkele winkelcentra in bijvoorbeeld Amsterdam Zuidoost, winkelcentra als de Amsterdamse Poort, Kraaiennest en Ganzenhoef, zul je zien dat er genoeg blauwe dienders op straat lopen om de burger te dienen en te beschermen. Als je dan eventjes wat beleidsplannen opzoekt op internet zou je er al snel achter komen dat deze mensen hier niet lopen door toedoen van de centrale overheid, maar door het Veiligheidsplan 2002 - 2006 van het college en de burgemeester. Verder heeft de gemeenteraad een controlerende functie over de burgemeester en de wethouders. Van een gemeenteraad als baas is er dus nauwelijks sprake. Bovendien zeg ik nergens in mijn stuk dat Job Cohen de baas is in Amsterdam, al is hij dat natuurlijk tot op zekere hoogte wel en zeker meer dan de gemeenteraad.

Volgens jou vindt Cohen zijn motivatie om de dingen te doen zoals hij dit doet vooral in angst. Ten eerste zet je dit neer als een feit, wat nergens op slaat en ten tweede, ik ben het niet met je eens. Ik vind dat Cohen vooral handelt uit respect. Verder zou ik je willen vragen om eens wat voorbeelden te geven waaruit blijkt dat Cohen steeds maar weer laat zien dat hij geen snars van de Nederlandse rechtstaat snapt. En dan bedoel ik ook heel veel voorbeelden, want als hij steeds maar weer laat zien dat hij er niks van snapt moeten die vele voorbeelden toch ruimschoots voor handen zijn.

Wat de parkeertarieven betreft: prima! Vooral in de binnenstad mogen deze nog veel hoger. Als de auto´s daardoor uit de binnenstad verdwijnen en ik gewoon weer veilig kan fietsen langs de Amstel zonder enorm uit te hoeven kijken voor idiote aso´s met hun patserbakken vind ik het best.

Wat betreft Anne Lize van der Stoel, tsja, dat vind ik ook een doos. Ik snap sowieso niet dat zij nog op haar post zit na het Alcides drama. Dat er 55 miljoen gedokt dient te worden voor een nieuw stadsdeel kantoor vind ik inderdaad ook idioot. Die beslissing is echter genomen door het stadsdeel zelf en niet door Cohen. Cohen heeft naar mijn weten ook niet de autoriteit (het gaat namelijk niet om een A-taak) om deze beslissing terug te draaien. De gemeente Amsterdam heeft de stadsdelen mandaat gegeven dergelijke beslissingen te nemen en moet nu toekijken hoe een VVD´er die allang weg had moeten zijn lekker veel geld over de balk smijt. En hoewel de PvdA net als de VVD 7 zetels heeft in dit stadsdeel, kun je de schuld hiervan niet puur op Cohen afschuiven.
pi_32500184
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:57 schreef Nielsch het volgende:

Wat de parkeertarieven betreft: prima! Vooral in de binnenstad mogen deze nog veel hoger. Als de auto´s daardoor uit de binnenstad verdwijnen en ik gewoon weer veilig kan fietsen langs de Amstel zonder enorm uit te hoeven kijken voor idiote aso´s met hun patserbakken vind ik het best.
??? sinds wanneer heeft een hoger parkeertarief ervoor gezorgd dat lokale bewoners zonder hun auto kunnen doen ???

Fietsen ? sinds wanneer kan jij niet fatsoenlijk fietsen in dit land ?

Patserbakken ?? ben je gewoon jaloers of knuffel je te veel met bomen ? oftewel wat een belachelijke redenatie
pi_32500215
Cohen moet maar eens het spel simcity gaan spelen, misschien dat hij dan gaat snappen dat ontevreden burgers opruiers worden
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')