abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 17:47:03 #101
134303 Erik.Martens
de Nieuwe Beweging
pi_32093239
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Probleem is dat jouw stelling berust op de aanname dat met gratis OV alle files opgelost worden en dat er minder wordt gereden met de auto, ik vraag mij af waar dat op berust. OV is al goedkoper als autorijden voor woon-werk verkeer over het algemeen namelijk, ik geloof er niet in dat 20% van de huidige 'file rijders' ineens in het OV springt als het gratis is.

Met gratis OV ben je nog steeds afhankelijk van een OV netwerk, degenen die niet van het OV gebruik maken doen dat meestal om goed gefundeerde redenen en niet omdat ze file rijden zo leuk vinden.

Schade aan de economie...tja, da's makkelijk gezegd maar uitermate moeilijk hard te maken, je kan ook stellen dat met name de logistieke branche wel zou varen bij het afnemen van files bijvoorbeeld, ik vind het heel knap als jij dat zo kan kwantificeren maar zou daar toch wel een onderbouwing met cijfers van willen zien. Neem ook even mee dat er in jouw voorbeeld ook mee dat gratis OV een netto verbetering van de koopkracht met zich mee zou brengen voor vele Nederlanders.
Nee, wat ik hiermee wil zeggen is dat ZELFS ALS het gehele fileprobleem oplost, dit geen financieel haalbaar plan is.
Ik vind het dat ook economisch zelfmoord.

Schade aan de economie wordt jaarlijks onderzocht door instanties als het CBS, ze kunnen er altijd een paar miljoen naast zitten, maar deze cijfers zijn wel behoorlijk betrouwbaar.
De Nieuwe Beweging: Politiek platform in aanbouw.. voor een politiek vanuit een jongere invalshoek.
http://www.nieuwebeweging.nl
  dinsdag 8 november 2005 @ 17:52:32 #102
134303 Erik.Martens
de Nieuwe Beweging
pi_32093403
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:53 schreef Reya het volgende:
Hmmm, ik denk dat FOK!-users weinig accuraat over de financiele haalbaarheid van het programma van PRDV kunnen oordelen. Het zou opzich wel praktisch zijn als zoiets een keer door en professionele instantie wordt doorgerekend, nu zit De Vries voornamelijk met zeepbellen te schermen en oordelen analytici hem daarop
Als we even op internet googlen naar cijfers over dit punt, kom je al snel op wat ik eerder noemde.
Rapporten van o.a. het CBS staan gewoon on-line en hier staan cijfers met o.a. economiesche schade door fileprobleem goed onderbouwd in.
Ook cijfers met kosten voor gratis OV, wat in de vele miljarden zal lopen (de genoemde 700 miljoen is niet juist, dit is enkel de NS en er zijn meer kostenposten, daarnaast is dit bij het huidige geruik) staan gewoon on-line.

Met een beetje zoekwerk kan ik een betere economische schatting doen dan PRDV blijkbaar, als hij denkt dat het fileprobleem oplossen de kosten dekt, dit is nl absoluut onjuist.
Daar reken ik hem dan ook graag op af, gezien zijn organisatie en die van mij, zou hij toch met een iets betere oplossing moeten kunnen komen, of in ieder geval niet zo naief reageren op de vraag 'waar betalen we dat van'.
De Nieuwe Beweging: Politiek platform in aanbouw.. voor een politiek vanuit een jongere invalshoek.
http://www.nieuwebeweging.nl
  dinsdag 8 november 2005 @ 17:54:29 #103
134303 Erik.Martens
de Nieuwe Beweging
pi_32093451
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:59 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat zou er gebeuren als we de subsidie van ¤ 2 miljard die nu in het OV gepomd wordt in de aanleg en onderhoud van de wegen steken?
Onderhoud aan wegen en (ik denk dat je hier op wijst) meer asfalt is ook niet alleen een kwestie van geld.
Hier komen ook (milieu)wetten om de hoek kijken en Europese regelgeving die e.e.a. beperkt.

Het fileprobleem is niet alleen een probleem van geld, er moet wel veel geld naartoe om het op te lossen, maar belangrijker op dit moment is hoe de besteding plaatsvindt.
De Nieuwe Beweging: Politiek platform in aanbouw.. voor een politiek vanuit een jongere invalshoek.
http://www.nieuwebeweging.nl
  woensdag 9 november 2005 @ 21:32:04 #104
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_32129302
De reden waarom de meeste users hier gratis OV afkraken, is omdat ze zeer conservatief zijn. En dat vind ik zeer jammer.

Gratis OV vind ik alhoewel zeer irrealistisch, maar goedkoper OV is beter te realiseren. Al denk ik dat je daarmee de files niet helemaal mee kunt bestrijden. Het probleem waarom het OV in zo'n slechte staat verkeert, is omdat de politiek makkelijk denkt door verliesgevende lijnen op te heffen en maar een halve dag vooruit te denken. Ik mis in het huidige beleid ambitieuze plannen om het OV aantrekkelijk te maken. Zo dacht ik aan:

  • Scherpere punctualiteitsregels. (Den Haag beslist dat de NS haar punctualiteit boven de 86,5% krijgt, ik dacht eerder aan 90%.)
  • Ambitieuze HOV-plannen. (Lightrail en vrije busbanen bijvoorbeeld).
  • Eerlijke aanbestedingsregels, waarbij op meer factoren wordt gelet. Zo moet voorkomen worden dat bedrijven hun regels schenden.
  • Gemeenten die de mobiliteit in hun stad niet optimaliseren, moeten bekeurd worden.
  • Hogere kruissnelheden op spoorwegen.
  • pi_32129780
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:
    De reden waarom de meeste users hier gratis OV afkraken, is omdat ze zeer conservatief zijn. En dat vind ik zeer jammer.
    Heeft niks met conservatisme te maken, ik ben ook voor grote veranderingen in het OV, namelijk de afschaffing van de subsidies voor het OV. Ik noem het liberaal
      woensdag 9 november 2005 @ 22:03:04 #106
    134303 Erik.Martens
    de Nieuwe Beweging
    pi_32130374
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:
  • Scherpere punctualiteitsregels. (Den Haag beslist dat de NS haar punctualiteit boven de 86,5% krijgt, ik dacht eerder aan 90%.)
  • Ambitieuze HOV-plannen. (Lightrail en vrije busbanen bijvoorbeeld).
  • Eerlijke aanbestedingsregels, waarbij op meer factoren wordt gelet. Zo moet voorkomen worden dat bedrijven hun regels schenden.
  • Gemeenten die de mobiliteit in hun stad niet optimaliseren, moeten bekeurd worden.
  • Hogere kruissnelheden op spoorwegen.
  • *Ik kan het mis hebben, maar den Haag heeft niet besloten dat de punctualiteit boven de 86,5% moet komen, maar is dit overeengekomen met de NS.
    De NS is nl geen staatsbedrijf en mag een eigen beleid voeren volgens mij.
    *Ambitieuze HOV-plannen klinkt mij als een goed idee in de oren;
    *Gemeenten bekeuren lijkt mij een beetje vergaand, gemeenten lopen ook vaak tegen zeer veel problemen op, zoals regelgavingen vanuit den Haag die e.e.a. dwarsliggen. Hier moet dan eerst naar gekeken worden, want er mag geen situatie ontstaan waarbij de gemeente niet anders kan dan 'de wet overtreden' en daar vervolgens voor beboet worden.
    *Hogere kruissnelheden op spoorwegen, ik weet niet of dit haalbaar is? Uiteindelijk heeft dit effect op 'het spoorboekje' en gaat de NS daar weer over, deze maatregel (indien mogelijk) vergemakkelijkt dus alleen de NS in zijn werk (opzich goed dus)

    In je stelling waar je meer punctualiteit van de NS verlangt denk ik even terug aan wat onderzoeksresultaten, uit mijn hoofd gezegd is de NS hier de laatste jaren veel beter in gaan presteren en ik meen dat enquetes onder de reizigers ook positiever waren?
    Ik ben geen OV reiziger, dus ik ondervend geen problemen hieraan, maar ik dacht begrepen te hebben dat hier een stijgende lijn in kwaliteit zat...

    Overigens kraak ik gratis OV af omdat dat zo duur is dat we daar als land failliet aan gaan (laten we inderdaad stellen: zeer irrealistisch), ik denk niet dat dat conservatief is, maar gewoon realistisch en iets wat zowel links als rechts toch toe moet geven.
    De Nieuwe Beweging: Politiek platform in aanbouw.. voor een politiek vanuit een jongere invalshoek.
    http://www.nieuwebeweging.nl
      woensdag 9 november 2005 @ 22:11:50 #107
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_32130677
    Ik doelde op goedkoop OV. Wat betreft gratis OV heb je gelijk, maar het nadeel is nog steeds dat de koppige liberalen het grootste struikelblok vormen voor de verbetering van het OV.
      woensdag 9 november 2005 @ 22:16:07 #108
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_32130843
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 21:46 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Heeft niks met conservatisme te maken, ik ben ook voor grote veranderingen in het OV, namelijk de afschaffing van de subsidies voor het OV. Ik noem het liberaal
    Volgens mij telt dit land nog een aantal autolobbyisten, die hier hun plannen niet van de grond mogen krijgen.

    Wat betreft de beleidsmakers van V&W: ik zou hen graag een keer willen uitnodigen voor een dagje Luxemburg.
    pi_32130960
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 22:11 schreef Ofyles2 het volgende:
    Ik doelde op goedkoop OV. Wat betreft gratis OV heb je gelijk, maar het nadeel is nog steeds dat de koppige liberalen het grootste struikelblok vormen voor de verbetering van het OV.
    En die koppige socialisten zijn het struikelblok voor het afschaffen van de OV-subsidies.
      woensdag 9 november 2005 @ 22:56:53 #110
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_32132455
    En nee, ik ben geen socialist en zeker geen sociaal-democraat meer.

    Ik dacht dat ik in Wouter Bos iemand had gevonden die de problemen zou aanpaken. Maar zijn bastion vertoonde dusdanige haarscheuren, dat ik hem direct liet vallen als een baksteen.

    Sindsdien ben ik besluiteloos, maar de PRDV zou een nieuw hoofdstuk voor mij moeten openen.
      zondag 13 november 2005 @ 13:44:44 #111
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_32229870
    De PvdA heeft en soortgelijk idee als Peter R de Vries, maar dan meer uitgewerkt waarin enkele bezwaren tegen een algemeen gratis OV zijn verwerkt:
    quote:
    PvdA wil gratis openbaar vervoer

    12-11-2005 07:45

    Nederland heeft de afgelopen jaren succesvol kennisgemaakt met een aantal gemeentelijke en provinciale experimenten met ‘gratis’ openbaar vervoer. De PvdA is van mening dat het nu aan het Rijk is om zich in te zetten voor ‘gratis’ openbaar vervoer.

    In de initiatiefnota Gratis Openbaar Vervoer (GOV) doet de PvdA een aantal voorstellen om op korte termijn, in het lokale en regionale personenvervoer per bus, tram en metro, ‘gratis’ openbaar vervoer aan te bieden. Hierbij moeten een aantal beperkingen in acht worden genomen. De motivering voor deze voorstellen berust naast sociaal-maatschappelijke overwegingen ook op verkeersoverwegingen.

    Het is van belang te onderstrepen dat niet wordt gepleit voor het voor iedereen ‘gratis’ maken van het openbaar vervoer. Dit is niet alleen onrealistisch, maar ook maatschappelijk ongewenst. Openbaar vervoer kost immers geld en heeft daarmee waarde. Door het ‘gratis’ openbaar vervoer op te hangen aan het systeem van de OV-chipkaart wordt de waarde van het openbaar vervoer benadrukt. De specifieke doelgroepen waar het GOV voor bedoeld is, kunnen door middel van een chipkaarttegoed van het OV gebruikmaken. Het inzetten van het instrument gratis openbaar vervoer is dus alleen bedoeld voor specifieke doelgroepen met als doel realisatie van specifieke effecten op sociaal-maatschappelijk gebied, milieu en economie.

    De PvdA doet de volgende voorstellen:

    1.Door de fikse bezuinigingen op het OV is het nodig de lokale vervoersautoriteiten meer armslag te bieden. Dit kan door beleidsvrijheid binnen de brede doeluitkeringen (BDU's) te bewerkstelligen in combinatie met een bundeling van alle middelen voor specifieke doelgroepen, waaronder zittend ziekenvervoer, WVG, leerlingenvervoer, etc.

    2.Het Rijk neemt een financiėle verantwoordelijkheid door de brede doeluitkeringen (BDU’s) op te plussen met een innovatiefonds van 300 miljoen euro.

    3.Het openbaar vervoer voor ouderen (vanaf 65 jaar) wordt op werkdagen vanaf 09.00 uur ‘gratis’.

    4.Het openbaar vervoer voor gehandicapten (WVG’ rs) wordt ‘gratis’.

    5.Het openbaar vervoer voor Mbo-scholieren van 16 tot en met 17 jaar wordt gedurende schooltijden ‘gratis’.

    6.Op de belangrijkste fileknelpunten in Nederland wordt het openbaar vervoer ‘gratis’ aangeboden aan forenzen. Dit ‘gratis’ openbaar vervoer is alleen bedoeld voor de forens die uit de auto in de bus stapt. Het bedrijfsleven betaalt hier aan mee. Daar staat tegenover dat het bedrijfsleven een fiscale faciliteit kan ontvangen voor hun bijdrage. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van de bestaande fiscale regelingen die eventueel kunnen worden aangepast.

    7.In het kader van het werkgelegenheidsbeleid wordt besloten aan iedereen die zich als werkzoekende meldt op een Centrum voor Werk en Inkomen (CWI), een 3-maandskaart voor ‘gratis’ OV te geven, bijvoorbeeld voor een rayon van ongeveer 30 km rond de woonplaats.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      zondag 13 november 2005 @ 14:03:02 #112
    134303 Erik.Martens
    de Nieuwe Beweging
    pi_32230344
    Waar PRDV op doelde met gratis OV is een oplossing voor het economische probleem (waaronder file).
    Ik blijf die oplossing onhaalbaar vinden en de PvdA blijkbaar ook.

    Ik zie in dit plan meer haalbaarheid maar ik vind dit plan meer een maatschappelijk niveau hebben (ouderen, gehandicapten, ...) dan een oplossing voor bijvoorbeeld het fileprobleem.

    Ik ben wel van mening dat dit een bijdrage levert aan oplossing van het fileprobleem, maar zou graag het totale kostenplaatje hiervan willen zien.
    De Nieuwe Beweging: Politiek platform in aanbouw.. voor een politiek vanuit een jongere invalshoek.
    http://www.nieuwebeweging.nl
      maandag 14 november 2005 @ 13:54:14 #113
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32257161
    DEN HAAG - De PvdA wil dat voor een aantal groepen het openbaar vervoer op werkdagen gratis wordt. Met gebruik van een tegoed op de ov-chipkaart kunnen zo bejaarden, gehandicapten, vmbo'ers van 16 en 17 jaar en werklozen gratis gebruikmaken van bus, tram of metro. Volgens Tweede Kamerlid Dijksma zitten er aan het voorstel veel voordelen, zowel sociaal als voor de doorstroming van het verkeer.

    Het plan kost ongeveer 300 miljoen euro. Op de belangrijkste verkeersknelpunten kan er volgens de PvdA ook gratis openbaar vervoer komen voor forenzen. Dit 'gratis' openbaar vervoer is volgens Dijksma alleen bedoeld voor de forens die uit de auto in de bus stapt. Het bedrijfsleven betaalt hier aan mee.

    Daar staat tegenover dat het bedrijfsleven een fiscale korting kan ontvangen voor de bijdrage, aldus de PvdA zaterdag.

    Bron: Nu.nl

    Waarom alleen vmbo'ers? Hebben havo'ers en vwo'ers soms geen recht op gratis openbaar vervoer? Hoe kortzichtig zeg En werkelozen? Waarom moeten ingodsnaam werkelozen gratis met de bus Wat zitten er eigenlijk domme mensen in de politiek zeg... jezus christus (sorry voor de gelovigen onder ons).... hoe kan je dat verzinnen? Gratis openbaar vervoer voor werkelozen Dat is toch onzin, ze doen niks, ze verdienen niks, ze kosten geld en dan geef je ze ook nog gratis ov Hoe aantrekkelijk gaan ze het maken om werkeloos te worden zeg.....

    Echt, ik denk er meer en meer over om gewoon de politiek in te stappen... stelletje kutflikkers daar met een iq van 20.... jonge jonge... ik kan hier echt kwaad om worden...
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    pi_32261935
    quote:
    Op maandag 14 november 2005 13:54 schreef maniack28 het volgende:


    Waarom alleen vmbo'ers? Hebben havo'ers en vwo'ers soms geen recht op gratis openbaar vervoer? Hoe kortzichtig zeg En werkelozen? Waarom moeten ingodsnaam werkelozen gratis met de bus Wat zitten er eigenlijk domme mensen in de politiek zeg... jezus christus (sorry voor de gelovigen onder ons).... hoe kan je dat verzinnen? Gratis openbaar vervoer voor werkelozen Dat is toch onzin, ze doen niks, ze verdienen niks, ze kosten geld en dan geef je ze ook nog gratis ov Hoe aantrekkelijk gaan ze het maken om werkeloos te worden zeg.....

    Echt, ik denk er meer en meer over om gewoon de politiek in te stappen... stelletje kutflikkers daar met een iq van 20.... jonge jonge... ik kan hier echt kwaad om worden...
    Je bent nu zelf ook een tikje te kortzichtig. Voor werklozen kan tijdelijk gratis OV weldegelijk nuttig zijn. Je vergroot ermee de mogelijkheden om werk te zoeken (makkelijker naar een andere plaats voor uitzendbureaus, het CWI of een sollicitatie). Ik kan me dus goed voorstellen dat iemand die zich bij het CWI meldt een kaart krijgt die voor maximaal 3 maanden recht geeft op vervoer met bus en tram.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      maandag 14 november 2005 @ 16:57:08 #115
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32262036
    quote:
    Op maandag 14 november 2005 16:51 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Je bent nu zelf ook een tikje te kortzichtig. Voor werklozen kan tijdelijk gratis OV weldegelijk nuttig zijn. Je vergroot ermee de mogelijkheden om werk te zoeken (makkelijker naar een andere plaats voor uitzendbureaus, het CWI of een sollicitatie). Ik kan me dus goed voorstellen dat iemand die zich bij het CWI meldt een kaart krijgt die voor maximaal 3 maanden recht geeft op vervoer met bus en tram.
    Dat is wat anders dan wat hier staat : De PvdA wil dat voor een aantal groepen het openbaar vervoer op werkdagen gratis wordt.
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
      maandag 14 november 2005 @ 17:09:31 #116
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_32262402
    Ja werklozen die moeten gratis kunnen reizen
      maandag 14 november 2005 @ 18:58:43 #117
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32265610
    Trouwens: "Volgens Tweede Kamerlid Dijksma zitten er aan het voorstel veel voordelen, zowel sociaal als voor de doorstroming van het verkeer."

    Ik weet niet hoor, maar hoe zal het verkeer beter doorstromen, als werkelozen, gehandicapten, bejaarden en 16 en 17 jarige vmbo'ers gratis met het ov kunnen? Alsof die in hun autotje vrolijk rondreden op de A12

    Nou, als dit er doorkomt, dan ga ik werkeloos worden.. in de zomer doordeweeks lekker met de bus naar het strand, in de herfst lekker naar het bos, af en toe naar een leuke stad ofzo ergens... lijkt me heerlijk... leve het werkeloos zijn! Leuker maken we het al, makkelijker dan nu kan het niet zijn

    Ik vind het echt bedroevend, hoe deze mensen in godsnaam in de politiek zitten. Dit regeert ons land mensen!!! Zelfs een cavia heeft nog een hoger iq dan deze mensen..
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    pi_32266926
    Inderdaad een waardeloos plan van de PvdA. Ik stel ook mijn vraagtekens bij het gratis maken van de OV. Men stelt dat het geld uit de files wordt gehaald. Zelfs al zou dat waar zijn, missen we een enorme inkomstenbron uit de benzineaccijnzen. Ik ben wel van mening dat er zo snel mogelijk iets gedaan moet worden aan het feit dat zo ongeveer de hele economie op brandstof draait. Gratis maken van OV zou dat verlichten, want een goede zaak is. Maar het geld moet er wel zijn.

    [ Bericht 27% gewijzigd door LedZep op 15-11-2005 18:56:42 ]
    pi_32294186
    quote:
    Op maandag 14 november 2005 17:09 schreef PLAE@ het volgende:


    Ja werklozen die moeten gratis kunnen reizen
    Het is algemeen bekend dat werken in Nederland niet mag lonen. Mensen die niet werken moet je vooral belonen.

    Ik vraag me trouwens af hoe je mensen, die het volle pond betalen voor het OV en als toegift een staanplaats hebben, reageren op zo'n actie met gratis OV.
      woensdag 16 november 2005 @ 13:04:01 #120
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32312491
    Ik sta in de spits Ingezonden brief:
    quote:
    Volgens Tweede-Kamerlid Dijksma zitten er aan het voorstel voor gratis OV veel voordelen, zowel sociaal als voor de doorstroming van het verkeer. Ik zie absoluut niet in wat voor voordelen het heeft als gehandicapten, bejaarden, 16 en 17 jarige vmbo-scholieren en werkelozen gratis met het OV kunnen en wat ze zouden bijdragen aan de doorstroming van het verkeer. Over het algemeen zijn dit juist de mensen die NIET met de auto gaan, omdat ze geen auto hebben/kunnen betalen. En waarom moeten werkelozen in vredesnaam met het OV reizen? Gaan we het ze nog gemakkelijker maken? "Goh, wat een mooi weer vandaag, nou laat ik maar lekker even de bus naar het strand pakken." Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij wat het merendeel van de politiek soms aan voorstellen verzint. Hebben ze daar soms een iq onder de 80? En waarom accepteren wij die slecht doordachte, vaak zinloze regelgevingen, die het nog ingewikkelder maken dan het allemaal al is? Ik ben het zat om dit soort nonsens te lezen; wanneer gaat de politiek zich bezig houden met echte problemen?
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
      woensdag 16 november 2005 @ 13:08:46 #121
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_32312605
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 13:04 schreef maniack28 het volgende:
    Ik sta in de spits Ingezonden brief:
    [..]

    Het heeft tot voordeel sociaal zwakkeren als bejaarden en gehandicapten uit hun sociaal isolement te halen.
    60% of what you say is crap.
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      woensdag 16 november 2005 @ 13:10:59 #122
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_32312672
    Waarom 16 en 17 jarige vmbo leerlingen gratis met de bus moeten is mij geheel onduidelijk. eens te meer omdat vmbo scholen het meeste voorkomen in het middelbaar onderwijs.
    60% of what you say is crap.
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      woensdag 16 november 2005 @ 13:17:08 #123
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32312830
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 13:08 schreef George-Butters het volgende:

    [..]

    Het heeft tot voordeel sociaal zwakkeren als bejaarden en gehandicapten uit hun sociaal isolement te halen.
    Weet ik, maar het slaat gewoon nergens op.... zeg dan dat bejaarden en gehandicapten gratis kunnen... wat hij nu beweert klopt van geen kanten net als 90% van alle andere politieke voorstellen.. vandaar mijn bericht

    En ja, van mij mogen oudjes gratis met het OV hoor. Hier in Gouda is het zo dat ze met het "busje" kunnen, gereduceerd tarief enzo, komt voor de deur ophalen. Echter is het de laatste tijd zwaar kloten, mijn oma durft niet meer met het busje te gaan omdat ze de laatste 8x meer dan drie kwartier op het busje moet wachten en vaak te laat aan/thuis-komt. Het idee erachter is goed, maar het wordt zeer slecht uitgevoerd
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    pi_32331638
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 13:04 schreef maniack28 het volgende:
    Ik sta in de spits Ingezonden brief:
    [..]

    Ik dacht inderdaad al dat het bijna niet anders dan een kansloze fokker of geen stijler was die dat stuk geschreven had .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 17 november 2005 @ 09:34:24 #125
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_32335724
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 00:17 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Ik dacht inderdaad al dat het bijna niet anders dan een kansloze fokker of geen stijler was die dat stuk geschreven had .
    Dankje
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')