quote:In the Normandy city of Evreux, five police officers and three firefighters were injured when two schools, a post office, a shopping center and 50 cars were burned, Hamon said. A child care center was burned in Lille in northern France.
Two schools in Grigny, south of Paris, were set ablaze and firefighters responded to 30 reports of arson in Toulouse, in southern France, the Interior Ministry said. Several cars were on fire and several trash cans were burning outside public buildings.
A cultural center in the central city of Nantes was destroyed by fire, and a youth hostel burned in Paris, the ministry said.

ff een stukje nuance verlichting... maar het blijven criminelen.quote:Op zondag 6 november 2005 12:00 schreef Meki het volgende:
Volgens de politie worden de nachtelijke rellen rond Parijs gecoördineerd door een harde kern van crimineleel/fundi islamitische jongeren, die per auto, motor en scooter van plaats naar plaats trekken om het geweld aan te wakkeren. De afgelopen dagen zijn op verscheidene plaatsen agenten en brandweerlieden beschoten. Er zijn honderden arrestaties verricht

Aah.. kijk.. dat bedoel ik.. De volgende keer liggen er 100 lijken in na het blussen.quote:A cultural center in the central city of Nantes was destroyed by fire, and a youth hostel burned in Paris, the ministry said.

dank je!quote:Op zondag 6 november 2005 12:10 schreef Keromane het volgende:
In denemarken zijn ook al dagen rellen.
---
Let op: Abu Jaja zodadelijk bij Buitenhof Ned. 3

als ze maar niet de alpe d'huez gaan belegerenquote:Op zondag 6 november 2005 12:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Die link legde ik ook al.. Tour de France kijker dat ik ben![]()

Dat hebben we gezien 65 jaar geleden.quote:Op zondag 6 november 2005 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nederlanders zijn zeer stijfkoppig. Nationalisme lijkt hier altijd ver weg... totdat iemand ons gaat vertellen wat wel, danwel niet moeten doen.
Hier worden we niet onder de voet gelopen.

Of in de fik stekenquote:Op zondag 6 november 2005 12:11 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
als ze maar niet de alpe d'huez gaan belegeren

idd., de protestanten wonen na Louis XIV voor een flink deel in Nederland, Duitslandquote:Op zondag 6 november 2005 12:09 schreef Meki het volgende:
Second largest religion
Five million Muslims (estimate)
35% Algerian origin (estimate)
25% Moroccan origin (estimate)
10% Tunisian origin (estimate)
Concentrated in poor suburbs of Paris, Lille, Lyon, Marseille and other cities

Die zal de boel wel op gaan hitsen hiero.. Ik ben benieuwd..quote:Op zondag 6 november 2005 12:13 schreef Keromane het volgende:
> Rellen in Parijs:
De onlusten in Parijs breiden zich uit naar andere Franse steden en het harde politieoptreden lijkt het geweld alleen maar verder aan te wakkeren. Wie zijn precies de daders, wat willen ze bereiken en hoe kan de geest weer in de fles komen?
Een debat hierover met Dyab Abu Jahjah, voorman van de Arabisch Europese Liga (AEL) en Laurent Chambon, Franse socioloog die werkzaam is in Nederland.
Zodadelijk dus, Ned. 3, Buitenhof.

Als het nu weer 5 jaar duurt, dan vertrek ik morgen nog naar een ander continent. Ben toch afgekeurd, dus da's mooi meegenomen danquote:Op zondag 6 november 2005 12:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben we toch gewonnen

Alles voor de kijkcijfers he .....quote:Op zondag 6 november 2005 12:16 schreef zoalshetis het volgende:
ja slim! abu jah jah als spokesman voor de noordafrikanen op zo'n moment! heel slim...

ik weet wel wat we dadelijk gaan horen:quote:Op zondag 6 november 2005 12:16 schreef zoalshetis het volgende:
ja slim! abu jah jah als spokesman voor de noordafrikanen op zo'n moment! heel slim...

onbegrijpelijk!quote:Op zondag 6 november 2005 12:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Alles voor de kijkcijfers he .....

Een bevrijding noem je een overwinning van Nederland?quote:Op zondag 6 november 2005 12:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Uiteindelijk hebben we toch gewonnen

In dit soort gevallen volg ik programmamakers ook niet. Of is bij hen de drang zo groot om iedereen en alles maar het woord te geven? Het heeftg weinig met vrijheid van meningsuiting te maken. Het is meer een kwestie van gezond verstand om zo'n figuur nu niet uit te nodigen ...quote:

andere vijand, andere oorlog en een andere bewapening. niet vergelijkbaar.quote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een bevrijding noem je een overwinning van Nederland?
Nederland is in de pan gehakt hetzelfde geldt voor Frankrijk.

het wordt wel spannender ja.quote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef Barcelona het volgende:
't is best spannend hoe dit verder gaat nu..

Dat klopt maar ik vond het een merkwaardige uitspraak.quote:Op zondag 6 november 2005 12:20 schreef zoalshetis het volgende:
andere vijand, andere oorlog en een andere bewapening. niet vergelijkbaar.

Je kunt toch op de site lezen?quote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef zoalshetis het volgende:
zijn er trouwens maroc.nl liefhebbers die weten hoe er gereageerd wordt op de rellen in frankrijk en denemarken?

Jah, en dat dat nu een foute keuze is, wordt dadelijk bewezen. Gegarandeerd.quote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In dit soort gevallen volg ik programmamakers ook niet. Of is bij hen de drang zo groot om iedereen en alles maar het woord te geven? Het heeftg weinig met vrijheid van meningsuiting te maken. Het is meer een kwestie van gezond verstand om zo'n figuur nu niet uit te nodigen ...

Misschien schept het duidelijkheid over de miotivitatie van in ieder geval een gedeelte van de relschoppers. Voor zover die er nog niet was...quote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In dit soort gevallen volg ik programmamakers ook niet. Of is bij hen de drang zo groot om iedereen en alles maar het woord te geven? Het heeftg weinig met vrijheid van meningsuiting te maken. Het is meer een kwestie van gezond verstand om zo'n figuur nu niet uit te nodigen ...

Abou Jahjah liever in Buitenhof dan op de barricades in Borgerhoutquote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]

Daar ga ik me niet op begeven hoorquote:Op zondag 6 november 2005 12:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt toch op de site lezen?

Niet op deze manier.quote:Op zondag 6 november 2005 12:22 schreef Overlast het volgende:
Jullie houden wel een beetje van overdrijven he. Rellen is van elke tijd.

heel schraalquote:Op zondag 6 november 2005 12:22 schreef nozem het volgende:
Het is in ieder geval geen goed doordachte terroristische aanslag, een schrale troost.

is gewoon platgebrand, zie Rotterdam en Middelburgquote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]

Er wordt gevraagd wat de reactie's zijn op maroc.nl, dan zou ik zelf even een kijkje nemen op die site. Waarom niet.quote:Op zondag 6 november 2005 12:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Daar ga ik me niet op begeven hoor![]()

ik kan toch niet eventjes al die posts gaan lezen. liever heb ik een korte samenvatting hoe het er daar aan toe gaat. overigens is jouw opmerking geen antwoord op mijn vraagquote:Op zondag 6 november 2005 12:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt toch op de site lezen?

Nu wordt het persoonlijkquote:Op zondag 6 november 2005 12:07 schreef Meki het volgende:
A McDonald's was rammed by a car and almost completely burnt out in Corbeil-Essonnes, south of Paris
Five classrooms of a nursery in Grigny, south of Paris, were destroyed by fire while a primary school was also slightly damaged
A recycling facility was attacked in the Essone area near Paris, with 800 sq m of paper going up in flames and at least 35 vehicles torched
In Drancy, north-east of Paris, two teenagers were caught and handed over to police after they tried to set fire to a lorry.

We kunnen ook met heel Fok daar heen gaan, gaattie platquote:Op zondag 6 november 2005 12:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd wat de reactie's zijn op maroc.nl, dan zou ik zelf even een kijkje nemen op die site. Waarom niet.

Het erge is dat iedereen weet wat voor volk er bij MacDonalds werkt, om niet te generaliseren is dat toch vaak het volk dat het iets minder goed heeft.quote:

Hoiquote:Op zondag 6 november 2005 12:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik kan toch niet eventjes al die posts gaan lezen. liever heb ik een korte samenvatting hoe het er daar aan toe gaat. overigens is jouw opmerking geen antwoord op mijn vraag![]()

www.maroc.nl , www.marokko.nlquote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef zoalshetis het volgende:
zijn er trouwens maroc.nl liefhebbers die weten hoe er gereageerd wordt op de rellen in frankrijk en denemarken?

Klopt als een bus. Op een saaie zondag is dit leuk tijdverdrijf. Denk dat men wel anders piept als het dichterbij komt.quote:Op zondag 6 november 2005 12:26 schreef nozem het volgende:
Het begint inderdaad behoorlijk uit de hand te lopen. Volgens mij genieten we van de spanning zolang het niet onze eigen vinex-wijk betreft of zeg ik nu iets zeer politiek incorrects?

Genieten? Na 2 nachten al niet meer. Nu wordt het toch langzamerhand wel iets zorgwekkender. Spannend is het wel natuurlijk. Ik woon trouwens in een vooroorlogse wijk.quote:Op zondag 6 november 2005 12:26 schreef nozem het volgende:
Het begint inderdaad behoorlijk uit de hand te lopen. Volgens mij genieten we van de spanning zolang het niet onze eigen vinex-wijk betreft of zeg ik nu iets zeer politiek incorrects?

Je hebt vast wel goede voorbeelden van dit soort rellen in West-Europa vorig jaar. Of 5 jaar geleden. Of 10 jaar geleden. Offeh...laat maar zitten eigenlijk. Politicologie studentjes.quote:Op zondag 6 november 2005 12:22 schreef Overlast het volgende:
Jullie houden wel een beetje van overdrijven he. Rellen is van elke tijd.

Je herkent een geintje nog niet wanneer je ermee voor je bek wordt geslagen he?quote:Op zondag 6 november 2005 12:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]

Ik vind het idd wel mooi om te zien hoe de Fransen totaal machteloos zijn. Terwijl ze normaal zo'n grote bek hebben. Veroordeling oorlog in Irak terwijl ze zelf niet in staat zijn om een paar relschoppers het zwijgen op te leggenquote:Op zondag 6 november 2005 12:26 schreef nozem het volgende:

Ja, het is zeker spannend. Zo spannend dat het een saaie zondag ineens weer invulling geeft. Mensen zijn allemaal ramptoeristen en het blijft leuk zolang je eigen auto, huis, school of hond niet in de fik staat.quote:Op zondag 6 november 2005 12:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Genieten? Na 2 nachten al niet meer. Nu wordt het toch langzamerhand wel iets zorgwekkender. Spannend is het wel natuurlijk. Ik woon trouwens in een vooroorlogse wijk.

Klopt, die nationalisten worden keihard van binnenuit aangevallen.quote:Op zondag 6 november 2005 12:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vind het idd wel mooi om te zien hoe de Fransen totaal machteloos zijn. Terwijl ze normaal zo'n grote bek hebben. Veroordeling oorlog in Irak terwijl ze zelf niet in staat zijn om een paar relschoppers het zwijgen op te leggen
Mijn beeld van Frankrijk is weer bevestigd.

Het is zondag, dan is een mens meestal wat minder scherpquote:Op zondag 6 november 2005 12:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Je herkent een geintje nog niet wanneer je ermee voor je bek wordt geslagen he?

Abu legt al links met Nederland. Dat heeft ie wel graag natuurlijk.. laat het hier ook maar komen..quote:Op zondag 6 november 2005 12:30 schreef Erasmusch het volgende:
wat wordt dit voor fuckin discussie? eoa hippiesocioloog en jaja![]()

helemaal correct.quote:Op zondag 6 november 2005 12:30 schreef nozem het volgende:
[..]
Ja, het is zeker spannend. Zo spannend dat het een saaie zondag ineens weer invulling geeft. Mensen zijn allemaal ramptoeristen en het blijft leuk zolang je eigen auto, huis, school of hond niet in de fik staat.

En wat doen ze er tegen. Helemaal nietsquote:Op zondag 6 november 2005 12:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Klopt, die nationalisten worden keihard van binnenuit aangevallen.

Dan komen de antillianen ons wel helpen tochquote:Op zondag 6 november 2005 12:32 schreef nozem het volgende:
Kun je nagaan hoe machteloos de Nederlandse regering staat als heel Amsterdam-West of Rotterdam Spangen in vlammen opgaat.

Al is het maar een kleine wijk. Ik haalde eerder Woensel-West (hier in Eindhoven) aan... daar blijft de politie soms ook al weg....als daar nu een relletje uitbreekt tussen een groepje allochtone jongeren en een Nederlandse buurtbewoner.. dan is het zo een puinhoop, zeker met de aanwakkering uit Frankrijk.quote:Op zondag 6 november 2005 12:32 schreef nozem het volgende:
Kun je nagaan hoe machteloos de Nederlandse regering staat als heel Amsterdam-West of Rotterdam Spangen in vlammen opgaat.

Nee, ze staan nu al met de handen omhoog en de witte vlag in de hand. Na 10 dagen al..quote:Op zondag 6 november 2005 12:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En wat doen ze er tegen. Helemaal niets
Oh ja wat politie en stoere politieke praatjes

quote:Op zondag 6 november 2005 12:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Mijn beeld van Frankrijk is weer bevestigd.

Nou... het scheelt niet veel volgens mij.. hoewel de schaal kleiner is. Misschien is dat een voordeel.quote:Op zondag 6 november 2005 12:35 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat de situatie in Nederland (nog) niet zo erg is als in Frankrijk.
Het is wel een toekomstbeeld hoe het hier kan worden als een stad als Rotterdam verder verloedert en de middenklasse weg blijft trekken naar randgemeentes.

Ze doen in Rotterdam hard hun best, maar ik heb het idee dat dit al een feit is eigenlijkquote:Op zondag 6 november 2005 12:35 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat de situatie in Nederland (nog) niet zo erg is als in Frankrijk.
Het is wel een toekomstbeeld hoe het hier kan worden als een stad als Rotterdam verder verloedert en de middenklasse weg blijft trekken naar randgemeentes.

Zo als we de Fransen kennen. Overgave als enige oplossingquote:Op zondag 6 november 2005 12:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Nee, ze staan nu al met de handen omhoog en de witte vlag in de hand. Na 10 dagen al..![]()

Een paar van die idioten in Den Bosch kreeg het eind 2000 ook voor elkaar. Het is dan zaak om te zorgen dat het zich niet verder uitbreidt. Door met groot machtsvertoon op te treden gooi je alleen maar olie op het vuur.quote:Op zondag 6 november 2005 12:32 schreef nozem het volgende:

Tja, de in de verhouding rustige opstelling in Frankrijk helpt ook niet echtquote:Op zondag 6 november 2005 12:37 schreef robh het volgende:
[..]
Een paar van die idioten in Den Bosch kreeg het eind 2000 ook voor elkaar. Het is dan zaak om te zorgen dat het zich niet verder uitbreidt. Door met groot machtsvertoon op te treden gooi je alleen maar olie op het vuur.

Kun je nagaan hoe het straks in Nederland gaat... binnen 2 dagen de witte vlagquote:Op zondag 6 november 2005 12:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zo als we de Fransen kennen. Overgave als enige oplossing

Dan kan je het iig beter in de hand houden. Hoewel ik ook twijfel aan de bereidheid om hier keihard op te treden tegen dit soort geweld zoals we nu zien in Frankrijk.quote:Op zondag 6 november 2005 12:36 schreef indahnesia.com het volgende:
Nou... het scheelt niet veel volgens mij.. hoewel de schaal kleiner is. Misschien is dat een voordeel.

Nee, niet ingrijpen helpt wel zien wequote:Op zondag 6 november 2005 12:37 schreef robh het volgende:
[..]
Een paar van die idioten in Den Bosch kreeg het eind 2000 ook voor elkaar. Het is dan zaak om te zorgen dat het zich niet verder uitbreidt. Door met groot machtsvertoon op te treden gooi je alleen maar olie op het vuur.

Geloof je het zelf?quote:Op zondag 6 november 2005 12:38 schreef Meki het volgende:
Amsterdam-west zal nooit getrovven worden
in Parijs zijn er Ghetto´s
in Amsterdam niet

Hier wordt ook niet direct opgetreden, absoluut niet..quote:Op zondag 6 november 2005 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan kan je het iig beter in de hand houden. Hoewel ik ook twijfel aan de bereidheid om hier keihard op te treden tegen dit soort geweld zoals we nu zien in Frankrijk.

De verloedering in Rotterdam slaat hard om zich heen. Maar toch denk ik dat het nog niet zo erg is als in sommige buitenwijken van Parijs.quote:Op zondag 6 november 2005 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ze doen in Rotterdam hard hun best, maar ik heb het idee dat dit al een feit is eigenlijk

Ik was aan het zoeken naar die eerdere quote. Daar kon ik toch weer hartelijk om lachenquote:Op zondag 6 november 2005 12:41 schreef Keromane het volgende:
Grappig. Ik kan me iets van Jahjah herinneren, uit het hoofd: "In Nederland en Belgie willen jullie assimilatie, maar kijk naar Frankrijk, daar gaat de integratie wel goed, daar voelen jongeren zich eerst Fransman en dan iets anders.'
En nu? "In Nederland is de integratie om het zo maar te noemen veel beter dan in Frankrijk."

Ik vrees het laatste.quote:Op zondag 6 november 2005 12:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De verloedering in Rotterdam slaat hard om zich heen. Maar toch denk ik dat het nog niet zo erg is als in sommige buitenwijken van Parijs.
Of mss is dat slechts ijdele hoop.

Je hebt altijd baas boven baas.quote:Op zondag 6 november 2005 12:39 schreef indahnesia.com het volgende:
Kun je nagaan hoe het straks in Nederland gaat... binnen 2 dagen de witte vlag![]()

Een achterstandsbuurt in Frankrijk is niet echt te vergelijken met een achterstandsbuurt in Nederland hoor. Veel meer afgesloten van de rest van zo'n stad. De situatie is sowieso anders trouwens. Hier in Nederland wordt regelmatig geklaagd over bijvoorbeeld het deurbeleid in discotheken in Nederland. Ik was een jaar of drie geleden in Dijon voor een bruiloft en ging met twee jongens een avondje stappen. Als je daar door het centrum loopt word je niet simpelweg aan de deur met een smoesje weggestuurd. Bij de meeste cafe's/disco's gooien de uitsmijters de deuren al dicht en op slot als je alleen maar langsloopt. (geen grapje)quote:Op zondag 6 november 2005 12:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Nou... het scheelt niet veel volgens mij.. hoewel de schaal kleiner is. Misschien is dat een voordeel.

Frankrijk is het erger gesteld met de integratiequote:Op zondag 6 november 2005 12:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig, maak je geen zorgen.

Dat heeft met schaalgrootte te maken natuurlijk.quote:Op zondag 6 november 2005 12:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Een achterstandsbuurt in Frankrijk is niet echt te vergelijken met een achterstandsbuurt in Nederland hoor. Veel meer afgesloten van de rest van zo'n stad.
-knip -

Niet moeilijk als je enkel met hitsige kereltjes te maken hebt die geen flauw idee hebben hoe zicht te gedragen en nooit maar dan ook nooit zie je hun zusters/meisjes/maagden.quote:Op zondag 6 november 2005 12:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Een achterstandsbuurt in Frankrijk is niet echt te vergelijken met een achterstandsbuurt in Nederland hoor. Veel meer afgesloten van de rest van zo'n stad. De situatie is sowieso anders trouwens. Hier in Nederland wordt regelmatig geklaagd over bijvoorbeeld het deurbeleid in discotheken in Nederland. Ik was een jaar of drie geleden in Dijon voor een bruiloft en ging met twee jongens een avondje stappen. Als je daar door het centrum loopt word je niet simpelweg aan de deur met een smoesje weggestuurd. Bij de meeste cafe's/disco's gooien de uitsmijters de deuren al dicht en op slot als je alleen maar langsloopt. (geen grapje).

Nee hij heeft gelijkquote:Op zondag 6 november 2005 12:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat heeft met schaalgrootte te maken natuurlijk.

Wel een eerlijk beleid. Recht door zee zijn ze dus welquote:Op zondag 6 november 2005 12:43 schreef kLowJow het volgende:
Een achterstandsbuurt in Frankrijk is niet echt te vergelijken met een achterstandsbuurt in Nederland hoor. Veel meer afgesloten van de rest van zo'n stad. De situatie is sowieso anders trouwens. Hier in Nederland wordt regelmatig geklaagd over bijvoorbeeld het deurbeleid in discotheken in Nederland. Ik was een jaar of drie geleden in Dijon voor een bruiloft en ging met twee jongens een avondje stappen. Als je daar door het centrum loopt word je niet simpelweg aan de deur met een smoesje weggestuurd. Bij de meeste cafe's/disco's gooien de uitsmijters de deuren al dicht en op slot als je alleen maar langsloopt. (geen grapje).

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |