abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32007928
quote:
Kamer Verdonk niet beschoten

De werkkamer van minister Verdonk van Integratie en Vreemdelingenzaken is waarschijnlijk niet beschoten met een vuurwapen. Dat is de conclusie van het NFI, het Nederlands Forensisch Instituut, na onderzoek van de beschadigde ruit.

De ruit werd zaterdagochtend verwijderd en voor nader onderzoek naar het NFI overgebracht. Dat kon niet eerder omdat er nog geen nieuwe ruit beschikbaar was.

'Voorbarig'
Het Openbaar Ministerie noemde de speculaties over een schietincident eerder al "voorbarig". Premier Balkenende sprak in eerste instantie ook van een schietincident, maar trok die woorden later weer in.

Komende week wordt onderzocht wat de beschadiging dan wel heeft veroorzaakt.

Afgelopen woensdag werd melding gemaakt van schade aan de ruit. Er werd toen vanuit gegaan dat de kamer, gevestigd in het gebouw van het ministerie van Justitie aan de Schedeldoekshaven in Den Haag, beschoten was. Dat zou gebeurd zijn vanuit zogenoemde Zwarte Madonna, het appartementengebouw aan de overkant.

Minister Verdonk heeft inmiddels een andere kamer gekregen. Gisteren zei ze in de ministerraad dat "de dreiging nu wel erg dichtbij komt".

Protest
In Amsterdam is zaterdagavond geprotesteerd tegen het beleid van Verdonk. Op vier plaatsen waren spandoeken met leuzen opgehangen. De politie besloot ze te verwijderen en zette de mobiele eenheid in.

Op de spandoeken stonden teksten als 'Rita Verdonk moordenaar', een reactie op de brand in het cellencomplex op Schiphol.

Het is zeer uitzonderlijk dat er spandoeken worden verwijderd, omdat ze vaak worden gezien als vorm van vrije meningsuiting. Een advocaat heeft al een klacht ingediend tegen de verwijdering.

De minister is de afgelopen jaren veelvuldig bedreigd, en daar blijft het niet altijd bij. In juni 2004 werd ze met ketchup besmeurd en in september dit jaar werd ze in de Leidsestraat in Amsterdam bespuugd toen ze een dagje uit was met haar gezin.
bron: NOSNieuws
vorige topics: Raam werkkamer Rita Verdonk beschoten. Verdonk krijgt koekje van eigen deeg - deel 2

Toch vreemde zaak, maar dat vonden we in het 1e topic al. Zijn we al zo opgefokt dat we voortdurend van aanslagen spreken voordat er enig bewijs is?
pi_32009584
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:38 schreef Toad het volgende:

[..]

Toch vreemde zaak, maar dat vonden we in het 1e topic al. Zijn we al zo opgefokt dat we voortdurend van aanslagen spreken voordat er enig bewijs is?
Ik denk het wel. Zelfs toen nog algemeen aangenomen werd dat het een kogel moest zijn geweest waren er aanwijzingen dat een aanslag wellicht overdreven was. Ten eerste was Verdonk niet eens aanwezig op het moment dat de 'kogel' tegen het raam plofte. Ten tweede is de ruit van de buitenzijde beschadigd, oftewel de kogel ging er niet eens doorheen.

Er had wellicht gesproken kunnen worden van een bedreiging, maar het lijkt me dat je eerst een dergelijk geval goed onderzoekt voordat er conclusies worden getrokken.
  zondag 6 november 2005 @ 01:17:01 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32010975
quote:
Op zondag 6 november 2005 00:32 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Zelfs toen nog algemeen aangenomen werd dat het een kogel moest zijn geweest waren er aanwijzingen dat een aanslag wellicht overdreven was. Ten eerste was Verdonk niet eens aanwezig op het moment dat de 'kogel' tegen het raam plofte. Ten
Volgens mij is er niet zo gek veel gesproken over een "aanslag" op Verdonk. In de media werd het eerder een beschieting van de werkkamer of een schietincident genoemd.
quote:
Er had wellicht gesproken kunnen worden van een bedreiging, maar het lijkt me dat je eerst een dergelijk geval goed onderzoekt voordat er conclusies worden getrokken.
Ik moest denken aan die kogels die bij de Quote-redactie door de ramen zijn geschoten een paar jaar geleden.
pi_32012334
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:17 schreef freako het volgende:
Volgens mij is er niet zo gek veel gesproken over een "aanslag" op Verdonk. In de media werd het eerder een beschieting van de werkkamer of een schietincident genoemd.
Foutje van Balkenende van de week. Hij had het ook over een kogel
quote:
Ik moest denken aan die kogels die bij de Quote-redactie door de ramen zijn geschoten een paar jaar geleden.
Ik moest denken aan wat Pechtold kortgeleden zei:
quote:
Minister Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) beschuldigt premier Balkenende ervan bij te dragen aan het doemdenken in Nederland door geregeld te waarschuwen voor mogelijke terreuraanslagen.

,,We moeten nu eens minder kakelen over terreurdreiging. Naar mijn mening zullen we als samenleving moeten wennen aan deze nieuwe vorm van oorlogsvoering'', zei Pechtold in een dinsdag verschenen interview met het blad Ons Contact van de jongerenorganisatie van de SGP. Volgens SGP-jongeren heeft de minister het interview vooraf goedgekeurd.

Op de vraag of hij bang is dat de grote steden het doelwit kunnen worden van een aanslag, antwoordt Pechtold: „Volgens mij moeten we onze kop koelhouden. De laatste tijd word ik me gewaar hoe overdreven Nederlanders reageren op de terreurdreiging. Alsof onze steden volzitten met terroristen”.
de Telegraaf

Balkenende had zijn kop moeten koelhouden deze week.
Hij had moeten benadrukken dat men niet wist wat de oorzaak was en dat het onderzoek nog loopt.
en dan de frase "we sluiten niets uit" Period... en verder niks.
Maar zijn die ruiten van kogelvrij glas? Kan iemand een steentje gegooid hebben van onderaf ?

Heeft het ook iets te maken met de 2 -november-emoties ?
  zondag 6 november 2005 @ 01:59:22 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32012410
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:56 schreef Bluesdude het volgende:

Maar zijn die ruiten van kogelvrij glas? Kan iemand een steentje gegooid hebben van onderaf ?
Volgens mij moet je dan wel flink gooien, want die kamer is volgens mij op de bovenste verdieping.
pi_32014328
laten we rustig nou maar eerst verschillende onderzoeken afwachten.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32014385
fear fear fear
pi_32014460
quote:
Op zondag 6 november 2005 03:09 schreef Salvad0R het volgende:
fear fear fear
nee hoor totaal geen angst denk ik voor Verdonk, er is een veel pijnlijkere dood dan een kogel, je zou maar in een busje gestopt worden :s
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32014535
quote:
Op zondag 6 november 2005 03:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee hoor totaal geen angst denk ik voor Verdonk, er is een veel pijnlijkere dood dan een kogel, je zou maar in een busje gestopt worden :s
ok
pi_32014591
quote:
Op zondag 6 november 2005 03:17 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ok
ze heeft lijfwachten, dus dat busje gaat niet door voor je denk ik.....
Verdonk is een toppertje, iemand die tenminste wel hard werkt en niet slap lult, dat vindt 80% van nederland ook.
pi_32014969
Al was 't een aanslag dan was 't flut werk. Die muts was er niet eens.

Een paar rivaliserende Amsterdamse criminelen zijn effectiever.
  zondag 6 november 2005 @ 09:36:03 #12
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_32017381
quote:
Op zondag 6 november 2005 03:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Verdonk is een toppertje, iemand die tenminste wel hard werkt en niet slap lult, dat vindt 80% van nederland ook.

grappenmaker
80%
  zondag 6 november 2005 @ 09:37:28 #13
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_32017393
HOAAAAAAAAAAAAAAAAX
pi_32017431
He wat jammer, heeft SCH voor niets zijn sympathie voor toekomstige moordenaars onthuld.
pi_32017438
Mijn doofpot, wat doe je?!
pi_32017445
Zo kan ik ook wel in het nieuws komen, mijn kamer is ook niet beschoten
  zondag 6 november 2005 @ 10:00:08 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32017561
quote:
Op zondag 6 november 2005 03:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ze heeft lijfwachten, dus dat busje gaat niet door voor je denk ik.....
Grappige zinsnede in het radionieuws van de week:

"Nog onderzocht moet worden op welk moment de ruit beschadigd is. Minister Verdonk was ten tijde ervan niet in de kamer aanwezig."

Met andere woorden: Ze is er nooit.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_32018362
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Grappige zinsnede in het radionieuws van de week:

"Nog onderzocht moet worden op welk moment de ruit beschadigd is. Minister Verdonk was ten tijde ervan niet in de kamer aanwezig."

Met andere woorden: Ze is er nooit.
!

Maar goed, ik behoor tot de zeer uitgebreide 20% die Verdonk alles behalve een 'toppertje' vind. 'Onmens' komt dichter in de buurt.

zondag 6 november 2005 @ 11:09:35 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32018381
Ik zet mijn eer in dit topic op een vogeltje.

als oorzaak van het hele gebeuren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Yildiz op 06-11-2005 11:14:52 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 6 november 2005 @ 11:12:47 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32018434
quote:
Op zondag 6 november 2005 09:46 schreef tonks het volgende:
Zo kan ik ook wel in het nieuws komen, mijn kamer is ook niet beschoten
Mijne ook niet!
  zondag 6 november 2005 @ 11:13:56 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32018461
quote:
Op 4 november schreef Drugshond:

Links terreur weer bezig. ?
Nee, dus.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32018520
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:09 schreef Yildiz het volgende:
Ik zet mijn eer in dit topic op een vogeltje.

[afbeelding]

als oorzaak van het hele gebeuren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ook mijn eerste gedachte. Maar dan een Kamikaze vogel met een scherper snaveltje.

Nou nog speculeren over de reden van een vogel om haar zo graag dood te willen dat ie tot een kamikaze-actie over gaat. Wat heeft dat wijf nou weer gedaan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_32018817
quote:
Op zondag 6 november 2005 03:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee hoor totaal geen angst denk ik voor Verdonk, er is een veel pijnlijkere dood dan een kogel
Verbranden in een cel bijvoorbeeld.
pi_32018869
quote:
Op zondag 6 november 2005 09:43 schreef Vitalogy het volgende:
He wat jammer, heeft SCH voor niets zijn sympathie voor toekomstige moordenaars onthuld.

Maar het geeft wel weer aan hoe groot de hysterie momenteel is. Ministers buitelden over elkaar heen om hun afschuw uit te spreken en Verdonk zelf maakte er ook een mooi nummertje van. Komen ze daar nu ook op terug?

Maar goed, Verdonk krijgt sowieso een lastige maand - dat rapport over Congo komt nog, er zijn nu meer landen waar IND materiaal ligt en deze week is de herdenking van Schiphol waar ze vast ook niet als een heldin wordt onthaald.
  zondag 6 november 2005 @ 11:48:21 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32019129
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het geeft wel weer aan hoe groot de hysterie momenteel is. Ministers buitelden over elkaar heen om hun afschuw uit te spreken en Verdonk zelf maakte er ook een mooi nummertje van. Komen ze daar nu ook op terug?

Maar goed, Verdonk krijgt sowieso een lastige maand - dat rapport over Congo komt nog, er zijn nu meer landen waar IND materiaal ligt en deze week is de herdenking van Schiphol waar ze vast ook niet als een heldin wordt onthaald.
Verschillende kranten hebben inderdaad hele artikels, tot wel 2 aangrenzende pagina's groot, vol met hoe en wat en waarom en weet ik wat de beschieting van de kamer was, maar er was geen beschieting

benieuwd of men daar als krant maandag ook 2 pagina's aan besteed, het zou wel zo fair zijn.
  zondag 6 november 2005 @ 12:14:39 #26
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_32019839
Dus Verdonk is niet beschoten met een vuurwapen? Misschien hebben ze haar wel proberen te stenigen met kiezels, vanaf het gebouw aan de overkant..
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_32019898
quote:

[..]

Ik denk het wel. Zelfs toen nog algemeen aangenomen werd dat het een kogel moest zijn geweest waren er aanwijzingen dat een aanslag wellicht overdreven was. Ten eerste was Verdonk niet eens aanwezig op het moment dat de 'kogel' tegen het raam plofte.
Ja, dat was dus achteraf pas bekend. Het is helemaal niet gezegd dat de schietende persoon op de hoogte was van de afwezigheid van verdonk. Dus een conclusie dat de term 'aanslag' overdreven was omdat achteraf bleek dat verdonk niet aanwezig was klopt niet.
geen
pi_32019992
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:16 schreef natte-flamoes het volgende:
de schietende persoon
Er is niet geschoten.
pi_32020023
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:16 schreef natte-flamoes het volgende:
Dus een conclusie dat de term 'aanslag' overdreven was omdat achteraf bleek dat verdonk niet aanwezig was klopt niet.
Als iemand er niet is is het moeilijk gericht schieten.
pi_32020873
En weer gaat het totaal niet over het "schietincident" hè. Open lekker een topic over het beleid van Verdonk ofzo. Hier is het offtopic.
pi_32021377
Offtopic discussie verwijderd. Discussie over de schipholbrand of over het beleid van mevrouw Verdonk kan prima in de talloze andere topics over deze onderwerpen in POL en NWS. Hier gaat het om "het schietincident".
pi_32021721
-edit: Zie post hierboven-

[ Bericht 95% gewijzigd door kLowJow op 06-11-2005 13:19:44 ]
  zondag 6 november 2005 @ 15:12:32 #33
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32025318
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:14 schreef robh het volgende:
Dus Verdonk is niet beschoten met een vuurwapen? Misschien hebben ze haar wel proberen te stenigen met kiezels, vanaf het gebouw aan de overkant..
Da's wel logisch. Of het was een eikeltje, die vallen nu ook van de bomen. Een beetje een rukwind en pets.. het is gedaan
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32025522
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 6 november 2005 @ 15:24:06 #35
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_32025675
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Verbranden in een cel bijvoorbeeld.
Hoelang blijf je daar nou nog door zeveren.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zondag 6 november 2005 @ 15:26:42 #36
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32025745
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's tenminste positief, de dagwaarde van zo'n vvd-minister
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32034216
In het licht van de nieuwe ontwikkelingen vraag ik me af wat de bron voor volgende bewering dan wel was:
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het voorval komt nooit gelegen, wat bazel je nou? wapeninspectie heeft aangetoont dat het om een kogelinslag gaat. of denk je echt dat dit een complottheorie is?
Het begint er meer en meer op te lijken dat dit een afleidingsmanoever was om haar critici de mond te snoeren.
  zondag 6 november 2005 @ 20:20:48 #38
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32034918
meteoriet? we zitten wel toevallig in een goed gebied nu met wat grotere rotsblokken
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32044069
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:24 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Hoelang blijf je daar nou nog door zeveren.
Zo lang als nodig is.

Benieuwd of er op deze nieuwe ontwikkeling nog gereageerd wordt.
pi_32044490
Hoe in vredesnaam komen dit soort berichten dan in de media, en waarom worden verhalen over kogels niet eerder gesmoord?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32044541
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:52 schreef sizzler het volgende:
Hoe in vredesnaam komen dit soort berichten dan in de media
Balkenende en verdonk hebben het zelf bevestigd.
  maandag 7 november 2005 @ 00:55:20 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32044558
quote:
Hoe in vredesnaam komen dit soort berichten dan in de media, en waarom worden verhalen over kogels niet eerder gesmoord?
(re)actie op angst
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_32044669
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Balkenende en verdonk hebben het zelf bevestigd.
Ze hebben de speculatie over genomen. Maar wie heeft als eerste van een kogel geroepen? Wie heeft er baat bij? Een sensatiebeluste media of medewerkers van Verdonk?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32044703
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ze hebben de speculatie over genomen. Maar wie heeft als eerste van een kogel geroepen? Wie heeft er baat bij? Een sensatiebeluste media of medewerkers van Verdonk?
Wou je nou de media de schuld geven? Het is gewoon zo naar buiten gebracht.

Waarom zou een minister een speculatie over nemen? Dat lijkt me niet zo professioneel en is ook niet gebruikelijk.
pi_32044707
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Is dit een retorische vraag? Want zo komt-ie in ieder geval niet over.
  maandag 7 november 2005 @ 02:12:08 #46
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32045892
quote:
Begreep ik idd ook niet.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  maandag 7 november 2005 @ 04:53:35 #47
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32046914
Foutje, bedááánk.
The Internets, I needs it..
pi_32048000
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:35 schreef SCH het volgende:
Zo lang als nodig is.
*proest* met welk resultaat? Dat je een handje vol kneuzen die dag en nacht op fok te vinden zijn en het anders zien dan jij overtuigd? Wow man, jij bent echt een strijder! Respeeeekt!
geen
  maandag 7 november 2005 @ 08:31:49 #49
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_32048027
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo lang als nodig is.
We zullen eerst het onderzoek afwachten.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_32048051
quote:

[..]

Ik denk het wel. Zelfs toen nog algemeen aangenomen werd dat het een kogel moest zijn geweest waren er aanwijzingen dat een aanslag wellicht overdreven was. Ten eerste was Verdonk niet eens aanwezig op het moment dat de 'kogel' tegen het raam plofte. Ten tweede is de ruit van de buitenzijde beschadigd, oftewel de kogel ging er niet eens doorheen.

Ik blijf me verbazen over zo'n post. Staat vol conclusies, maar wat zegt meneer, 'maar het lijkt me dat je eerst een dergelijk geval goed onderzoekt voordat er conclusies worden getrokken.'. Ach jonge jongens, wat nemen we onszelf weer serieus! *kots*
geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')