peristilius | zaterdag 5 november 2005 @ 19:11 | |
Hier verder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Retuobak | zaterdag 5 november 2005 @ 19:13 | |
Gewoon in 2006, daar hopen we dan maar op ![]() Die 3e pic van de PS3 ziet er trouwens toch wel tof uit ![]() | ||
Dr.Daggla | zaterdag 5 november 2005 @ 19:13 | |
Bron? | ||
Notorious_Roy | zaterdag 5 november 2005 @ 19:13 | |
Doe mij maar Kerst 2007, met een Final Fantasy als launchgame ![]() | ||
peristilius | zaterdag 5 november 2005 @ 19:22 | |
quote:Geen bron, ik vind het. ![]() | ||
Ruzbeh | zaterdag 5 november 2005 @ 19:46 | |
quote:Ik kan me niet voorstellen dat de PS3 niet ergens in de wereld in 2006 lanceert (Japan waarschijnlijk). | ||
renz0r | zaterdag 5 november 2005 @ 19:47 | |
![]() | ||
H.Flick | zaterdag 5 november 2005 @ 21:44 | |
Ik wil de witte, want met die zwarte ben je langer bezig met poetsen dan met spelen. | ||
Ruzbeh | zaterdag 5 november 2005 @ 21:50 | |
quote: ![]() ![]() | ||
P-Style | zaterdag 5 november 2005 @ 22:31 | |
quote:Bron! Dat is toch al làng bekend?! O, ja... dit is trouwens deel 11, niet 12! ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door P-Style op 05-11-2005 22:38:07 ] | ||
peristilius | zaterdag 5 november 2005 @ 22:47 | |
Aja, dat ene topic telde niet mee, tnx. ![]() | ||
Retuobak | zaterdag 5 november 2005 @ 22:56 | |
quote:"Graphics processor co-developed by NVIDIA corporation and SCEI" Wat heeft SCEI gedaan? Gezorgd dat de G71 past in de PS3? ![]() | ||
Renzokuken | zaterdag 5 november 2005 @ 23:14 | |
Oeh oeh ik wil die 3e hep ik gelijk een spiegel! en die controller is ook al multifunctioneel ![]() ![]() | ||
P-Style | zaterdag 5 november 2005 @ 23:18 | |
quote:Gezorgd dat de "RSX" direct kan communiceren met CELL en met het XDR-geheugen. De G71 kan dit namelijk niet. Verder maakt SCEI de fabrieken waarin RSX geproduceerd gaat worden. ![]() | ||
Retuobak | zaterdag 5 november 2005 @ 23:19 | |
quote:Mmmh, kan idd, hoe lang zou het eigenlijk geduurt hebben voordat ze de G71 aangepast hadden? | ||
P-Style | zaterdag 5 november 2005 @ 23:23 | |
quote:Nou ja... SCEI was samen met Nvidia de GPU aan het ontwikkelen terwijl Nvidia ook met de G70 bezig was. Dus waarschijnlijk was het zo dat Nvidia zei van "Hé... we hebben dit nog liggen" en dat Sony zei van "Maar hij moet wel direct met Cell en XDR kunnen communiceren". Dus de RSX is niet echt een aangepaste G70 (of G71), maar ze zijn tegelijk ontwikkeld beide gebaseerd op één bepaald ontwerp. | ||
Retuobak | zaterdag 5 november 2005 @ 23:43 | |
quote:Nou dat laatste ben ik het niet echt mee eens, de RSX is wel een redelijke rushjob geweest omdat Sony er achter kwam dat de Cell toch niet helemaal aan de verwachtingen voldeed op het grafische vlak. Toen was nVidia al in de latere stadia van het ontwerp van de G70 (en eigenlijk dus ook de G71, tis tenslotte niet ongelofelijk veel meer dan een die-shrink). Mja toen zei nV idd dit hebben we nog liggen en heeft SCEI waarschijnlijk geholpen met het aanpassen ervan voor de PS3. Uiteindelijk is het natuurlijk wel jammer want er had gewoon meer ingezeten, als je ziet wat ATi heeft bereikt met echt een vooruitstrevend ontwerp (de R500 loopt rondjes om de RSX). Gelukkig dat de Cell ruimschoots compenseert voor de gebreken van de RSX. Iig, dat is wat ik overal lees ![]() | ||
Notorious_Roy | zaterdag 5 november 2005 @ 23:46 | |
![]() Mijn videokaart is groter dan de jouwe ![]() | ||
Retuobak | zaterdag 5 november 2005 @ 23:49 | |
quote:Gaat het een keer niet over HDTV's, mekkert ie nog ![]() | ||
Notorious_Roy | zaterdag 5 november 2005 @ 23:51 | |
quote:GAM => Games | ||
P-Style | zaterdag 5 november 2005 @ 23:54 | |
quote:De R500 is in ieder geval een stuk "flexibeler" dan de RSX, hij geeft developers meer vrijheid. Maar welke van de twee nou eigenlijk "beter" is, valt op dit moment niks zinnigs over te zeggen. Ik moet zeggen dat ik nogal verbaasd was toen in Januari werd aangekondigd dat de PS3 een GPU kreeg waar NVidia aan gewerkt had, maar het schijnt dat de onderhandelingen tussen SCEI en NVidia al véél langer aan de gang waren. Een rush-job zou ik het niet noemen... Of wel! ![]() | ||
H.Flick | zaterdag 5 november 2005 @ 23:56 | |
Van die technische zooi snap ik niks. Laten we het weer over kleuren gaan hebben. Ik wil een witte ![]() | ||
Notorious_Roy | zaterdag 5 november 2005 @ 23:57 | |
quote:Ik wil grijs, dat past het beste bij mijn nog te kopen home-cinema set en joytech AV center ![]() | ||
P-Style | zaterdag 5 november 2005 @ 23:59 | |
quote:Als je nou even wacht en een fatsoenlijke AV-receiver koopt met HDMI-switching en... een HDTV... dan heb je helemaal niet zo'n lelijk joytech ding nodig! ![]() Maareh... hij's niet grijs. Hij's zilver! ![]() | ||
H.Flick | zaterdag 5 november 2005 @ 23:59 | |
Oh ja, ik heb ook zo'n joytech AV center... maar dat witte past dan weer goed bij de Xbox360. Zwart komt er nooit, want daar zie je echt alles op. Ik heb al zo'n glimmend zwarte PC kast en die moet ik elke dag poetsen. Net als mijn PSP. | ||
Retuobak | zondag 6 november 2005 @ 00:01 | |
quote:Mwoh je kunt er toch best wat over zeggen. De R500 heeft 48 unified pipelines, een ringbus en een programmmeerbare memory controller. Daarnaast is het ontwerp van de R500 veel sterker in dynamic branching, DE feature in Shadermodel 3.0. De G71/RSX heeft 24 traditionele pipelines (dus vergelijkbaar met 32 unified, mocht je met name de programmeerbare memory controller niet meerekenen) en presteert wel behoorlijk goed in games met weinig dynamic branching, maar klapt werkelijk in elkaar qua performance bij grote hoeveelheden daarvan (een reden dat nVidia specifiek developers aanmoedigt de feature niet te gebruiken). quote:Mocht het geen rush-job zijn dan vind ik de perspectieven voor nVidia in het performance segment van de desktop GPU markt niet bepaald zonnig. ATi heeft al laten zien wat het in de toekomst kan bieden op de desktop met de R500 (en in veel mindere mate de X1800 serie ook al wel). | ||
Notorious_Roy | zondag 6 november 2005 @ 00:01 | |
quote:Later als ik afgestudeerd ben en ik bestuur NL, dan zal ik zeker dat soort spul kopen. Als student zijnde is een joytech met philips 4:3 tv genoeg ![]() Lul. | ||
H.Flick | zondag 6 november 2005 @ 00:03 | |
Dat joytech ding werkt perfect. Ik kan nu al mijn consoles tegelijkertijd op mn tv aansluiten. Bovendien is het meteen een netwerkhub en hoef ik niet meer met kabeltjes te wisselen om zowel mijn PS2 als mijn Xbox op mn receiver aan te sluiten. | ||
P-Style | zondag 6 november 2005 @ 00:04 | |
quote:Weet je wat? Koop dan voorlopig ook maar geen home cinema set! ![]() | ||
Retuobak | zondag 6 november 2005 @ 00:04 | |
Oh en ik wil zwart, past beter bij m'n speakers. En hij is geweldig shiny ![]() | ||
GoStop | zondag 6 november 2005 @ 00:05 | |
quote:Gewoon een 24" TFT kopen. 1080p at your service. ![]() | ||
H.Flick | zondag 6 november 2005 @ 00:06 | |
quote:Is dat 16:9 en hoeveel gaat dat me kosten? ![]() | ||
Retuobak | zondag 6 november 2005 @ 00:07 | |
quote:Zo'n Dell 2405FPW kost toch 900+ euro? ![]() Roy is student enzo ![]() edit: En ja, dat is 16:9 | ||
P-Style | zondag 6 november 2005 @ 00:07 | |
quote:Ik ook! Ondanks dat ik de kleine zilveren PS2 deze generatie verreweg 't mooiste vond, vind ik die zwarte PS3 niet te weerstaan! ![]() Maar eigenlijk verwacht ik niet dat Sony de PS3 (direct) in drie verschillende kleuren zal lanceren. Volgens mij hebben ze ook nog gezegd dat zilver de standaardkleur gaat worden. | ||
Retuobak | zondag 6 november 2005 @ 00:07 | |
quote:Dat wordt dus wachten, ik moet en zal zo'n shiny zwarte hebben ![]() | ||
P-Style | zondag 6 november 2005 @ 00:09 | |
quote:Hopelijk tijdens de MGS4 release! Is eigenlijk de enige titel waar ik voorlopig naar uitkijk. ![]() | ||
Retuobak | zondag 6 november 2005 @ 00:11 | |
quote:Mobile. Suit. Gundam. | ||
P-Style | zondag 6 november 2005 @ 00:14 | |
quote:Eigenlijk best erg! Ik kijk toch vooral uit naar vervolgen van franchises. ![]() ![]() | ||
GoStop | zondag 6 november 2005 @ 00:16 | |
quote:klopt, klopt.. Heb me onlangs maar de 20" variant aangeschaft. Net onder de 500 euro leek me netjes voor een bijna 1080p waardig scherm. ( 30 pixels inleveren moet kunnen ![]() edit: owjah hij is trouwens 16:10. dus beetje upscalen, of nog steeds balkjes ![]() | ||
Retuobak | zondag 6 november 2005 @ 00:19 | |
quote:Toch zijn er heel wat toffe titels aangekondigd voor de PS3 hoor (veelal multi-platform, maar dat is zo ver voor de release ook wel enigszins te verwachten) 2 days to vegas, Alan Wake, Condemned, Killzone next-gen, King Kong, MGS4: Guns of the Patriots, Mobile Suit Gundam, Omikron: Karma, Ghost Recon: Advanced Warfighter en Warhawk En dat zijn alleen de titels die mij interesseren, zat moois dus ![]() | ||
Retuobak | zondag 6 november 2005 @ 00:20 | |
quote:Mja, ik vind 900 euro nog steeds wel ERG veel voor een scherm, ik heb het rustig aan gedaan met mijn Viewsonic vp191b voor ietsje meer dan 400 euro. Prachtige kleuren, geen ghosting, tof scherm dus ![]() | ||
GoStop | zondag 6 november 2005 @ 00:20 | |
quote:.... en GENJI ![]() | ||
Tain | zondag 6 november 2005 @ 00:22 | |
quote:jij met je omikron ![]() En mech games ![]() | ||
P-Style | zondag 6 november 2005 @ 00:22 | |
Ik hou niet zo van multi-platvorm games. Zijn altijd van die "net-niet-games" (of ze zijn gewoon slecht) en ze maken zèlden fatsoenlijk gebruik van de hardware. Ik ervaar first-party en/of exclusives toch als de betere spellen. | ||
Retuobak | zondag 6 november 2005 @ 00:25 | |
quote:Zat multi-platform titels die ik zie als eeuwige klassiekers, misschien niet qua graphics, maar daarom kan de game nog steeds erg goed zijn. Ik noem een Fahrenheit (PS2/Xbox/PC) of The Nomad Soul: Omikron (PC/Dreamcast) maar ook bijvoorbeeld King Kong schijnt erg goed te zijn en dat is nog wel een licensed game ook. quote:Omikron ![]() Mecha's ![]() | ||
GoStop | zondag 6 november 2005 @ 00:27 | |
Omikron. Moet em nog steeds eens goed gaan spelen ![]() Heb de doos ergens op zolder liggen ![]() ![]() ![]() | ||
P-Style | zondag 6 november 2005 @ 00:28 | |
quote:Ik weet er niet een op te noemen! ![]() | ||
Retuobak | zondag 6 november 2005 @ 00:30 | |
quote:Fahrenheit. | ||
GoStop | zondag 6 november 2005 @ 00:35 | |
quote:POP: SoT | ||
P-Style | zondag 6 november 2005 @ 00:46 | |
quote: quote:Allemaal leuk en aardig... maar IK weet er nog steeds geen te noemen! ![]() Maargoed. Ik verwacht de betere games toch pas vanaf 2009 (Wat klinkt dat toch vreselijk ver in de toekomst eigenlijk! ![]() | ||
Gamedemon | zondag 6 november 2005 @ 00:46 | |
quote:altijd is overdreven, Metal gear solid 2 is bijvoorbeeld erg goed | ||
P-Style | zondag 6 november 2005 @ 00:48 | |
quote:Die beschouw ik ook niet echt als multiflatform. MGS2 is volledig geoptimaliseerd voor de PS2 en werd ruim een jaar later nog eens (slecht) geport naar de xbox en de pc. | ||
Gamedemon | zondag 6 november 2005 @ 00:49 | |
hij werd goed gepoort naar xbox, alleen PC was brak en multiplatform is multiplatform, GTA is ook een voorbeeld | ||
GoStop | zondag 6 november 2005 @ 00:52 | |
quote:[edit] geen emulators ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door peristilius op 06-11-2005 14:37:58 ] | ||
SocialDisorder | maandag 7 november 2005 @ 16:06 | |
vreemd, ik mis in elke discussie de Phantom trouwens ![]() | ||
Retuobak | maandag 7 november 2005 @ 16:09 | |
Komt omdat men ook daadwerkelijk weet dat de Xbox 360, PS3 en revolution uit gaan komen. Dat zie ik met de Phantom (Gaming Service) nooit gebeuren ![]() | ||
P-Style | maandag 7 november 2005 @ 16:22 | |
quote:Daarvoor moet je naar het centrale Phantom Topi... hmmm... ![]() | ||
Retuobak | maandag 7 november 2005 @ 16:27 | |
Tijd om er een te openen P-Style ![]() | ||
Ik_ben_lief | dinsdag 8 november 2005 @ 23:36 | |
Resident Evil series... ook wel goeie multi-platform ![]() | ||
H.Flick | woensdag 9 november 2005 @ 16:13 | |
quote:Dit zou enorm goed nieuws zijn! Helaas denk ik dat het niet waar is ![]() | ||
SocialDisorder | woensdag 9 november 2005 @ 16:17 | |
waarom niet? In Australië is het modden van een PS2 al legitiem verklaard, mits je het gebruikt om importgames te kunnen spelen. Aangezien modding een doorn in het oog van Sony is, specifieker; de portemonnee van Sony, zou dit een slimme tactiek zijn om modden om importgames te kunnen spelen gewoon niet nodig te maken. De enige reden die je dan nog kan bedenken is gekopieerde spellen spelen. | ||
H.Flick | woensdag 9 november 2005 @ 16:20 | |
Ik vind het vreemd dat Sony op deze manier importeren stimuleert terwijl ze eerder met de PSP juist allerlei rechtzaken begonnen zijn tegen het verkopen van geïmporteerde PSPs. | ||
P-Style | woensdag 9 november 2005 @ 16:42 | |
quote:Het is niet zozeer om mensen te stimuleren PS3's te importeren. Maar de PS3 zou dan een universeel apparaat worden. Immers: Iedere PS3 zou dan ieder PS3-spel kunnen spelen. Verder is het ook makkelijker voor developers die dan geen NTSC-PAL (of andersom) conversies meer hoeven te doen voor hun games, wat ze veel geld en tijd bespaart. | ||
H.Flick | woensdag 9 november 2005 @ 17:07 | |
Ik snap wel dat het niet hun doel is om het importeren te stimuleren, maar het is natuurlijk wel een bij-effect. Bovendien moet hem nog steeds rekening houden met NTSC en PAL omdat nog lang niet iedereen een TV heeft die beide standaarden aankan. | ||
twi | woensdag 9 november 2005 @ 18:31 | |
Ik denk alleen dat ze hier geen blije gezichten krijgen bij de locale retailers. Ik bedoel, nu krijg je altijd nog vragen of je een game uit het land van zus en zo hier kan spelen. Wanneer je duidelijk maakt dat dat allemaal kan, wordt de drempel om te importeren zo verlaagd dat je eigenlijk je eigen retailers in de vingers gaat snijden. Een winkel runnen kost namelijk nog altijd vele malen meer dan een online wereldwijd postorderbedrijf. | ||
H.Flick | woensdag 9 november 2005 @ 19:09 | |
De drempel om de console zelf ook te importeren wordt ook vele malen lager. Helemaal als er een aantal maanden zit tussen de releases in de verschillende regio's. | ||
H.Flick | woensdag 9 november 2005 @ 19:30 | |
Ik lees net in de comments bij Eurogamer dat Sony ook een technologie heeft gepatenteerd waarmee ze ervoor kunnen zorgen dat games maar op 1 machine gespeeld kunnen worden (een soort DRM dus). Dat zou wel de doodsteek betekenen voor de handel in tweede hands games. | ||
Gamedemon | woensdag 9 november 2005 @ 19:46 | |
dat is zoiezo een systeem waar ik niet voor ga betalen. Als je ps3 stuk gaat dan kan je jou games weggooien. Je kan geen games lenen/uitlenen. Je kan geen game meer ruilen als die niet bevalt. Je kan je games niet 2de hands te koop zetten. nee daar betaal ik niet aan mee | ||
H.Flick | woensdag 9 november 2005 @ 19:49 | |
Ik las later dat het ook helemaal niet waar is en dat het een techniek is die sony al jaaaren heeft en ze hebben het nog nooit gebruikt. | ||
Dr.Daggla | woensdag 9 november 2005 @ 19:49 | |
quote:Als dat waar is ga ik toch zeer twijfelen of ik um wel ga kopen ![]() Maar er komt vast wel een manier om dat te omzeilen.. Hoe dan ook, lamer dan dit kan niet. Lijkt mij niet dat het voor de ps3 bedoeld is. Ik bedoel, wat zou het nut er van zijn ![]() | ||
Dr.Daggla | woensdag 9 november 2005 @ 20:01 | |
quote:Lijkt mij idd niet voor de ps3. Maar als ze het op films toepassen zou ik dat net zo lame vinden. MOET je alles zelf kopen. Nieuw. ![]() | ||
H.Flick | woensdag 9 november 2005 @ 20:06 | |
Bij films is het minstens net zo suf... ik ruil heel vaak DVD's met familie en vrienden. | ||
PandorasBox | woensdag 9 november 2005 @ 20:26 | |
Het is gewoon een patent bedacht door Ken Kutaragi. Er wordt nergens vermeld dat de Ps3 ervan gebruik zal maken. Gebruikte films en games moeten op elke Ps3 afgespeeld kunnen worden... Hoe wil je anders een film huren? | ||
Dr.Daggla | woensdag 9 november 2005 @ 20:30 | |
quote:Het is ook al uit 1999. Wat dom dat niemand effe de moeite neemt dat patent na te lezen voor ze zoiets online gooien ![]() | ||
SocialDisorder | donderdag 10 november 2005 @ 00:39 | |
stel even hè, ik leen/huur/koop een spel/film/cd. Dat staat op ROM-media. Lees even mee; ROM-media. Read Only Memory. Hoe wil je in hemelsnaam aan apparaat X vertellen dat apparaat Y dat schijfje al eens gebruikt heeft? | ||
P-Style | donderdag 10 november 2005 @ 02:12 | |
quote:Nou... de enige die straks rekening moet houden met NTSC of PAL is de PS3 zelf. Alle games worden 720p en/of 1080p en je PS3 zal dat dan eventueel downscalen naar de NTSC- of PAL-resolutie/frequentie. ![]() Nou ja... àls de PS3-games regiovrij worden dan. quote:Ik denk dat dat best gaat meevallen hoor. Hoeveel mensen importeren er nou games voor handhelds? Hoeveel mensen importeren er nou (muziek)cd's? Hoeveel mensen importeren er nou pc-games? Er zijn zoveel universele media (en apparaten wat dat betreft) die in het buitenland een stuk goedkoper zijn (zelfs inclusief verzendkosten). En ik denk dat een groot deel van de mensen die straks zullen gaan importeren als de PS3 regiovrij zou gaan worden... dat nú ook al doen. ![]() En mensen gaan steeds vaker online aankopen doen, of ze nou in het buitenland bestellen of hier. Normale winkels (zeker de kleineren) zullen het steeds moeilijker krijgen. Ikzelf heb in ieder geval de afgelopen paar jaren letterlijk honderden euro's bespaard door allerlei aankopen online te doen. Hoe dan ook... ìk hoop dat de PS3 regiovrij gaat worden! Wellicht niet voor het importeren, maar ook omdat ik verwacht dat de verschillen in releasedata op die manier kleiner gaan worden. ![]() Wat dat ene patent betreft dat Sony toegewezen heeft gekregen... Het is werkelijk ongelofelijk wat zo'n nieuwsbericht teweeg brengt! ![]() ![]() | ||
Sjakie01 | vrijdag 18 november 2005 @ 00:02 | |
Weet iemand al hoeveel hij ongeveer moet gaan kosten? | ||
MMaRsu | vrijdag 18 november 2005 @ 00:15 | |
quote:Duur. | ||
Sjakie01 | vrijdag 18 november 2005 @ 00:16 | |
quote:Nog geen richtprijs dus? | ||
Retuobak | vrijdag 18 november 2005 @ 00:43 | |
http://digg.com/gaming/PS(...)cording_to_Sony_exec 'Boemerang' definitief? ![]() Ben benieuwd hoe het ding in de hand ligt, plaatjes zeggen niet alles natuurlijk ![]() | ||
P-Style | vrijdag 18 november 2005 @ 05:19 | |
quote:Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk. Ik kan me namelijk niet herinneren dat Sony óóit een onwerp veranderd heeft van iets waarvan voor de release al plaatjes van zijn vrijgegeven. Behàlve het eerste PSP-concept-plaatje. Maar daar werd ook duidelijk bij vermeld dat het nog een concept was en dat het uiteindelijke ontwerp nog niet af was. Bovendien was daar ook geen tastbaar prototype van, van de PS3 en z'n controller wel. Hoop alleen wel dat Sony ook niet-draadloze versies op de markt gaat brengen. | ||
Notorious_Roy | vrijdag 18 november 2005 @ 08:13 | |
De Boomerang controller heerst ![]() ![]() | ||
renz0r | vrijdag 18 november 2005 @ 08:24 | |
Als idd dat systeem in de ps3 komt (used games niet kunnen spelen) zal niemand een ps3 kopen, das nogal logisch. | ||
SocialDisorder | vrijdag 18 november 2005 @ 08:28 | |
ik meen me te herinneren dat Logitech of Microsoft ook al eens een Boomerang-ontwerp heeft uitgebracht voor PC-joystick. | ||
menesis | zondag 20 november 2005 @ 14:38 | |
quote:Veel bedoel je ![]() Komt er nu ook een GTA4 uit voor PS3? | ||
Retuobak | zondag 20 november 2005 @ 14:44 | |
Het zou me ongelofelijk verbazen als er geen GTA zou verschijnen voor de PS3 menesis ![]() | ||
piet_pelle | zondag 20 november 2005 @ 15:22 | |
quote:De Sidewinder joypad bedoel je denk ik, die leek er wel redelijk op maar de ps3 controller heeft wel een heel erg groter high tech uitstraling. | ||
SocialDisorder | dinsdag 22 november 2005 @ 10:54 | |
Ten Reasons to Wait for PS3 | ||
Retuobak | dinsdag 22 november 2005 @ 11:10 | |
#10 - PGR3 is een killer app voor vele duizenden mensen, ik heb op de PS3 niks gezien dat bij launch beschikbaar is, mij leuk lijkt, en niet multi-platform naar PC en/of X360 is. #9 - Ik kan geen 1080p scherm betalen, en zeker niet 2. #8 - Wat moet ik met al die memory kaartjes enzo? ![]() #7 - Wat boeit dat nou? Tegen de tijd dat de PS3 uitkomt kun je gewoon de winkel binnen wandelen en een X360 of Revolution oppikken (en een goede kans dat je dan ook nog veel goedkoper uit bent) #6 - 7 player wireless support, volkomen zinloos voor mij. #5 - Eyetoy is een gimmick waar ik persoonlijk niks mee heb, deze camera is dus eveneens niks voor mij. #4 - Er is maar weinig van de PS2/PS1 dat ik nog zou willen spelen anno 2007. #3 - Westerse games ftw. #2 - En tegen die tijd heeft de Xbox 360 Halo 3 ![]() #1 - Eens, Blu-ray is een keus die de PS3 zeker extra mogelijkheden zal geven. Het geeft developers veel meer ruimte wat dat betreft. Maar Blu-ray is mij niet honderden en honderden euro's waard in de PS3 wanneer ik evengoed een blu-ray speler voor m'n PC kan kopen voor een fractie van de prijs. Nee, ik koop wel een PS3, maar niet bij launch. De meerwaarde ervan ten opzichte van de Xbox 360 vind ik maar magertjes (voor mij persoonlijk zal het vooral de blu-ray speler zijn en het eerder releasen van bijv. GTA). Ik wil er dan ook echt niet meer dan ~250-300 voor betalen. | ||
SocialDisorder | dinsdag 22 november 2005 @ 11:17 | |
#10 - Devil May Cry is zeker klaar bij launch, en PGR3 is een matig opgewaardeerde versie van PGR2 IMHO (ik heb hem gespeeld) #9 - betere baan zoeken #8 - PS3 krijgt HDD #7 - Revo wordt waarschijnlijk als laatste uitgebracht #6 - Voor mij niet, niets beters dan met een groepje op de bank knetterstoned Mashed spelen #5 - Voor mij dus wel #4 - Fantavision, GTA San Andreas, DMC3, Tekken 5, om er eens een paar te noemen #3 - FTW? Anyway, Japanse games zijn voor mij het einde. #2 - Metal Gear Solid is ene spel waarvan iedereen het over eens is dat het kwaliteit is. Over Halo zijn de meningen nog steeds verdeeld (leveldesign is niet bepaald inspirerend te noemen, om maar een balletje op te gooien) #1 - In je PC zal hij iets meer moeite hebben met PS3 games spelen | ||
Notorious_Roy | dinsdag 22 november 2005 @ 11:21 | |
Ik zit precies tussen jullie in qua meningen ![]() | ||
Retuobak | dinsdag 22 november 2005 @ 11:26 | |
En stukken minder om de vele honderden exclusieve PC titels te spelen ![]() Overigens, zelfs als ik een goed betalende baan had, (2) 1080p TV's kopen zou dan nog steeds geen prioriteit van me zijn. Ik zie naast de PS3 het voordeel ervan niet, en 2500 euro+ is wel heel erg veel geld. Dat de PS3 hdd krijgt is idd mooi, en al stukken handiger dan al die memory kaartjes die imho toch belachelijk klein zijn. Speel je trouwens met z'n 7en op een scherm dan? GTA:SA is verder idd een erg leuke titel, eentje die er nog beter uit ziet op m'n PC na bijv. de 10x draw distance mod ![]() ![]() Halo vind ik idd ook geen toptitel, het SP leveldesign is op z'n zachtst gezegd bedroevend. Maar MGS doet me evenmin wat ![]() | ||
peristilius | dinsdag 22 november 2005 @ 11:29 | |
Ik wil ze gewoon allebei. ![]() Het is allemaal afhankelijk van smaak, voor alleen de features hoef je de PS3 imo niet te halen. Alleen de Blu-ray is wel leuk. ![]() | ||
Newien | dinsdag 22 november 2005 @ 11:29 | |
Duidelijk de ps3 voor mij, metalgear, al die square-enix megahits (FF, dragon quest, kingdom hearts) etc.. suikoden, wild arms, devil may cry, resident evil.. silent hill..ga zo maar door bij de xbox.. niet echte knallers.. mja halo en wat andere shooters.. en voor de rest wat games die naar waarschijnlijkheid ook op de pc uitkomen.. Stel je nou een final fantasy voor die 45 gig aan ruimte inneemt.. een 200+ uur game met kwijlgraphics+verhaal, das nou waar voor je geld krijgen ![]() | ||
Retuobak | dinsdag 22 november 2005 @ 11:32 | |
Denk je de enorme kosten eens in van de ontwikkeling van zo'n FF Newien ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 22 november 2005 @ 11:37 | |
quote:Geen prioriteit, maar als je dan een HDTV gaat halen zal het prijsverschil tussen 1080p en 720i niet verschrikkelijk groot zijn. En dat tweede scherm, tis leuk voor als je een keertje geld over houdt zeg maar ![]() quote:Yup, en met Mashed, of met een sporttitel (voetbal, basketbal) is daar niets mis mee. quote:Ik kan dan weer enorm genieten van een Zone Of The Enders, Devil May Cry of Onimusha. Kwestie van smaak. quote:GTA4 gaat er komen, Rockstar wil met een compleet nieuw concept komen. Volgens hen is de traditionele GTA nu klaar, het is tijd voor de volgende stap ![]() | ||
Retuobak | dinsdag 22 november 2005 @ 11:39 | |
Dat klinkt zeer veelbelovend, ben benieuwd naar de aankondiging ![]() | ||
piet_pelle | dinsdag 22 november 2005 @ 11:59 | |
Ik vind het redelijke slechte punten die ze noemen, erg voorbarig en meestal nergens op gebaseerd ook. Toch maar even nalopen dan. #10 - Tsja, PGR3 en 2 Rare games vind ik toch niet slecht en binnen 2 maanden na de launch staan er enkele zeer vette games geplanned (Chrome Hounds, Gears of War) #9 - Tsja, wie koopt al die shit nou? Cool dat ie het kan maar in de praktijk zul je het toch nooit zien/gebruiken. #8 -Ze zeggen dat als je wat op de ps3 aan wilt sluiten dat het ongetwijfeld zal kunnen door al die add-on dingen, maar de x360 kan dat hoogstwaarschijnlijk ook gewoon net zoals de in het artikel genoemde PSP en daar komt volledige integratie van Ipod ook nog bij. #7 -Ja je hebt meer tijd om te sparen maar die zul je waarschijnlijk ook nodig hebben ook, beetje een onzin reden dus. #6 -Tsja, 7 joypads tegelijk, dan vraag ik me meteen af waarom niet 8? Nou ja leuke gadget weer maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren, ik heb niet eens zoveel vrienden ![]() #5 - Dat is natuurlijk wel cool maar de X360 krijgt er ook een dus niet echt eenreden om speciaal voor de ps3 te wachten. #4 - Er zijn nog een hoop ps2 titels die ik nog zou willen spelen, vooral 2D shit, dus dit is wel handig want dan hoef ik er niet nog een ps2 bij te kopen ook. #3 - Meer Japanse support, ook al is dit nog niet bevestigd je kan er wel van uitgaan maar de vraag blijft wel hoeveel hiervan ook echt leuk is, het aantal Japanse games voor de 360 stijgt ook hard. #2 - Dat is wel een vette game, ik zou hem zelf niet eens halen DMC b.v. weer wel, maar de x360 krijgt natuurlijk Halo 3. #1 -Het is afwachten of de Blu-ray speler ook gaat zorgen voor iets extra's behalve een hogere prijs want als de spellen er niet beter van worden dan heb je er vrij weinig aan lijkt me. Ik heb nog niks gelezen over wat dit ding concreet gaat brengen. | ||
Notorious_Roy | dinsdag 22 november 2005 @ 12:03 | |
quote:Dát is voor mij het grootste mysterie van de PS3. Serieus, 7 is zo'n gek getal ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 22 november 2005 @ 12:13 | |
Had iets met Bluetooth te maken, je kan maximaal acht apparaten tegelijk met elkaar verbinden ofzoiets. | ||
peristilius | dinsdag 22 november 2005 @ 13:00 | |
Met 7 man tegelijk een spel als Mashed spelen. ![]() Speelde op de PS1 altijd Circuit Breakers, betere multiplayer spellen bestaan gewoon niet. ![]() | ||
NutKees | dinsdag 22 november 2005 @ 13:05 | |
quote:WTF???!! Die spelen we nu zelfs nog regelmatig met multitap. Ik dacht dat geen hond ooit van dat spel gehoord had. (we spelen wel maar 5 banen: Canyon 2, Highway 2, Jungle 2, Egypt 2 en Artic 2. De rest is te kort of te saai, en banen met bootjes zijn kut) | ||
Mystikvm | dinsdag 22 november 2005 @ 13:14 | |
quote:Ben benieuwd wat de telefoons van mensen doen in de buurt van een PS3 ![]() ![]() | ||
peristilius | dinsdag 22 november 2005 @ 13:14 | |
quote:Circuit Breakers met multitap. ![]() Vond Venice ook altijd wel grappig, maar de autotjes zijn toch wel het leukst ja. ![]() Hier moeten ze echt een remake van maken voor de PS3. ![]() | ||
King_of_cubes | dinsdag 22 november 2005 @ 13:32 | |
quote:Doe er dan 6. ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 22 november 2005 @ 13:33 | |
quote:dan krijg je weer zeikerds die gaan miepen over dat de BlueTooth van PS3 minderwaardig is, omdat normale BlueTooth apparaten 7 anderen kan verbinden.......... | ||
bas_ragger | dinsdag 22 november 2005 @ 14:26 | |
Wat een gezeik allemaal. Volgens mij worden de ps3 en de 360 ongeveer het zelfde. Ook kwa graphics. Het probleem word waarschijnlijk dat bedrijven niet genoeg geld in een game kunnen stoppen om de volledige grafische kracht van die apparaten te gebruiken. Want het word echt heel erg duur om spellen voor de next gen te maken. Ik denk dat de echte next gen machine de revolution word. Of je die zapper nou leuk vind of niet. En ze ondersteunen geen HD-TV. Nou en. Ik heb verloopig toch geen ¤800,- om neer te leggen voor een LCD tv. Want die moet je wel hebben om van die graphics te genieten. Voor die ¤800,- koop ik liever een shit lading aan leuke spellen. Tja wat kan mij het ook bomme. Ik zie het wel over een jaar. | ||
piet_pelle | dinsdag 22 november 2005 @ 16:59 | |
quote:Voor 800 euro heb je trouwens nog lang geen HD TV hoor, dus wat dat betreft geef ik je helemaal gelijk. | ||
King_of_cubes | dinsdag 22 november 2005 @ 17:08 | |
quote:Het is ook altijd wat ![]() | ||
P-Style | dinsdag 22 november 2005 @ 19:49 | |
Die tien redenen van IGN om te wachten op de PS3 had ik laatst ook gelezen, ja. En ondanks dat ikzelf inderdaad wacht op de PS3... vond ik die redenen die IGN gaf stuk voor stuk belachelijk! ![]() | ||
Retuobak | dinsdag 22 november 2005 @ 19:50 | |
quote:Ja he? Ik zat daar ook te denken van, konden ze niks beters bedenken? ![]() | ||
P-Style | dinsdag 22 november 2005 @ 20:21 | |
quote:Inderdaad. De meesten zijn makkelijk te weerleggen! Reason #1: The Blu-ray Player Oké. Dit is een leuke optie. Hoewel ik denk dat de eerste golf (en de tweede golf waarschijnlijk ook) games voorlopig nog gewoon op (dvd-rom) zullen verschijnen. Zelfs nú zijn er amper games die op een dubbellaags dvd staan! Dit is een leuke optie voor mensen die al in bezit zijn van een HDTV en zitten te wachten op blu-ray films. Maarja... hoeveel mensen zijn dat nou? ![]() ![]() Reason #2: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Dit is een verrekte goede reden om een PS3 te halen! Maar moet je er daarom op wachten? ![]() Reason #3: Stronger Japanese Developer Support Oké. Playstation heeft altijd de grootste (Japanse) developer support gehad. Maar andere consoles hebben die ook. Misschien niet zo veel, maar wederom geen reden om te wachten Reason #4: Full Backwards Compatibility Deze reden is alleen geldig als je nú Playstation en Playstation 2 games hebt, waarvan je verwacht dat je die later nog veel zult spelen. Als je nu al geen playstation-fan bent, dan boeit die bwc natuurlijk geen hol! ![]() Reason #5: The HD IP Camera Tja... Leuke accessoire, maar niet dè reden om op de PS3 te wachten. Reason #6: Seven-Player Wireless Support Leuk dat het kàn. De PS2 ondersteunt àcht controllers (als je twee multitaps hebt), maar hoevaak maak je hier nou gebruik van?! Reason #7: You Can Still Pre-Order Deze reden is te achterlijk voor woorden. Reason #8: Hefty Expandability / Connectivity Options Kijk, dit is wel een leuke optie van de PS3. Reason #9: Dual-Screen and 1080p Support Dat dual screen gebeuren zal niemand ooit gebruiken! ![]() Reason #10: Xbox 360 Doesn't Have a Killer App Voor zover ik weet gaat iedere console launch gepaard met waardeloze tot matige launchgames, met de PS3 zal dit niet anders zijn. Ook de PS3 zal bij de launch geen "Killer App's" hebben, terwijl de xbox 360 er tegen die tijd er waarschijnlijk al wel een of meerdere heeft. Kortom... je zult alleen wachten als je toch al Playstation-fan bent. ![]() | ||
SocialDisorder | woensdag 23 november 2005 @ 09:09 | |
PS3 zal tussen de 300 en 400 euro kosten, wereldwijde release lijkt van de baan | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 09:19 | |
quote:Hmmm... het zijn wel de woorden van Howard Stinger, maar een prijskaartje tussen de 300 en 400 dollar is werkelijk... spotgoedkoop!!! ![]() | ||
Notorious_Roy | woensdag 23 november 2005 @ 09:21 | |
Spotgoedkoop ![]() | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 09:23 | |
quote:Stel je niet aan! ![]() Nee, je hebt gelijk... Ze kunnen 'm niet veel duurder maken. Ben benieuwd hoe deze dollarprijs zich vertaalt naar de ¤uro. Ten tijde van de PS2 was 'ie in Europa ruim anderhalf keer zo duur als in de VS! Maar als je de launchprijzen van de PSP bekijkt, dan liggen die veel dichter bij elkaar. $249,- tegen ¤249,- ![]() | ||
Dr.Daggla | woensdag 23 november 2005 @ 09:25 | |
Als ie 400 kost bij de launch koop ik um wel meteen, denk ik ![]() Goedkoop idd ![]() | ||
SocialDisorder | woensdag 23 november 2005 @ 09:25 | |
quote:400*2,20 = 880 gulden introductieprijs PS2: FL 1249,- | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 09:26 | |
quote:Klopt, maar in Amerika was de PS2 $299,- bij de launch. | ||
SocialDisorder | woensdag 23 november 2005 @ 09:28 | |
ik haal m'n consoles over het algemeen in Europa ![]() en ja, sorry, hij was 1149..... | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 09:31 | |
quote:Ik ook! ![]() | ||
SocialDisorder | woensdag 23 november 2005 @ 09:40 | |
true that, maar sindsdien is de entertainmentmarkt over het algemeen en de videogames in het bijzonder steeds globaler geworden. | ||
Retuobak | woensdag 23 november 2005 @ 10:09 | |
quote:2007 baby ![]() Microsoft zal wel blij zijn met de gigantische voorsprong die ze gaan pakken in Europa vanwege het feit dat de PS3 hier wel in april 2007 ofzo zal komen ![]() Het zal er dus wel weer op neerkomen dat Sony Japan pakt en dat de Westerse wereld nog spannend zal worden. | ||
SocialDisorder | woensdag 23 november 2005 @ 10:15 | |
Aan de andere kant, de Europese consoles zullen geen last hebben van last-minute bugs. | ||
Retuobak | woensdag 23 november 2005 @ 10:16 | |
Hoop dat het meer dan een jaar wachten waard is voor je SocialDisorder, kom op joh, wees eens niet een fanboy en geef gewoon toe dat Sony WEER Europa naait, ws. betaal je evenveel hier als in Japan bij launch, alleen dan meer dan een jaar later. | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 10:20 | |
quote:Het is uiteraard maar afwachten of de wereldwijde release van MS succesvol gaat verlopen. ![]() | ||
SocialDisorder | woensdag 23 november 2005 @ 10:22 | |
Hoezo naait? Hoezo fanboy? Een PS3 is welkom, maar niet noodzakelijk. Ik geniet nog elke dag van m'n PS2, ik zit niet te springen om de PS3. Als je kijkt naar de line-ups, heeft MS het zichzelf verplicht een worldwide release te doen, aangezien de productie van Xbox exclusives stil is komen te liggen. De overgang van PS1 naar PS2 naar PS3 is een veel geleidelijker proces. Daarnaast, ik heb momenteel nog niet het geld/ruimte om een HDTV op te hangen, dus een extra jaartje wachten zou niet verkeerd zijn ![]() Het is overigens al bekend dat MS al spijt heeft van hun WW release, overal zijn er tekorten, bij een gefaseerde invoering, had dit makkelijker opgevangen kunnen worden..... | ||
Retuobak | woensdag 23 november 2005 @ 10:23 | |
Tja kijk P-Style, ik heb liever weinig consoles dan geen consoles. De wereldwijde launch van MS mag dan niet perfect zijn, maar Europa wordt voor de verandering niet zwaar genaaid (wel een beetje though ![]() | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 10:35 | |
quote:Tja... Kijk dat de PS3 hier pas zo laat komt vind ik nog niet eens zo héél erg. Dat 'ie hier verlopig niet verkijgbaar is, terwijl 'ie al wèl een tijdje in Japan uit is, is minder leuk. Dat voelt gewoon "niet eerlijk"! Maar Sony heeft z'n thuisland altijd als testplatvorm gebruikt voor z'n consoles. Dat is nou eenmaal hun strategie. En daar willen ze nog niet van afwijken. ![]() Ikzelf ben eerlijk gezegd nog steeds benieuwd hoe ze'm in de lente in Japan willen introduceren, aangezien de blu-ray standaard nog stééds niet helemaal rond is. ![]() | ||
Retuobak | woensdag 23 november 2005 @ 10:37 | |
Och, ze zullen wel gewoon denken, we doen deze en deze implementatie van Blu-ray, en als het de rest niet bevalt dan kunnen ze m'n reet kussen, aanpassen zullen ze toch wel aan een apparaat dat tientallen miljoenen keren over de toonbank zal vliegen. | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 10:41 | |
quote:Ach wellicht kan het nog met firmware upgrades bijgeschaafd worden, net als bij de PSP, wat opzich best goed werkt! ![]() | ||
Dr.Daggla | woensdag 23 november 2005 @ 10:58 | |
2007 ![]() Kutzooi ![]() | ||
Retuobak | woensdag 23 november 2005 @ 11:00 | |
quote:Is idd een mogelijkheid, maar goed, ik kan me er niet druk om maken. Ik kan me er meer om druk maken dat de PS3 hier pas in 2007 komt ![]() | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 11:30 | |
Ik verwacht 'm nog steeds in 2006. ![]() | ||
Retuobak | woensdag 23 november 2005 @ 11:41 | |
Ik ook, alleen niet in Europa ![]() | ||
H.Flick | woensdag 23 november 2005 @ 12:19 | |
quote:Ik importeer hem wel uit de VS. Bevalt me ook prima met mijn PStwo. | ||
Notorious_Roy | woensdag 23 november 2005 @ 12:29 | |
quote: | ||
Dr.Daggla | woensdag 23 november 2005 @ 13:55 | |
Ah, dat 400$ verhaaltje was dus afkomstig uit iemands duim. quote:Goed bezig daar bij CNN ![]() | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 14:25 | |
quote:Ik vond het al zo goedkoop... ![]() | ||
Retuobak | woensdag 23 november 2005 @ 14:39 | |
Ja ik ook P-Style, goede kans dat we er toch voor moeten werken ![]() | ||
P-Style | woensdag 23 november 2005 @ 14:41 | |
quote:Als het aan Kutaragi ligt, dan wìllen we er ook voor werken!!! ![]() | ||
Retuobak | woensdag 23 november 2005 @ 14:50 | |
quote:Dat wil ik ook best, de hoeveelheid tijd die ik wil steken in voor een PS3 werken valt echter nog te bezien ![]() Waarom zit je eigenlijk nooit in #gam irc.fok.nl P-Style? | ||
SocialDisorder | woensdag 23 november 2005 @ 15:27 | |
PS3 is het probleem niet, een behoorlijke HDTV is een groter probleem..... | ||
Dr.Daggla | woensdag 23 november 2005 @ 17:42 | |
quote:Ik ook. Maar ik geloof nog steeds dat het best zou kunnen hoor. | ||
Retuobak | woensdag 23 november 2005 @ 17:44 | |
quote:Mwoh, ik vind een HDTV het niet waard, en dat gaat niet veranderen met de next-gen consoles. Mocht de verbetering echt zo enorm zijn dan overweeg ik wel een VGA kabeltje en ga ik spelen op m'n monitor. | ||
peristilius | woensdag 23 november 2005 @ 17:54 | |
quote:Als ze te laat komen zullen ze wel moeten, tegen de tijd dat de PS3 uit is in Europa is de 360 premium pack al 300 euro. ![]() Als ze daar een kale PS3 tegenover zetten voor 500 euro kunnen ze het wel schudden. | ||
Dr.Daggla | woensdag 23 november 2005 @ 17:58 | |
quote:Ja, daar heb je een punt. En er zijn dan ook al een hele hoop games beschikbaar. Het is nog maar de vraag of er echte toptitels bij de launch zitten. De ps2 launch was niet echt indrukwekkend namelijk ![]() | ||
P-Style | donderdag 24 november 2005 @ 02:31 | |
quote:Achja... de één investeert heel veel in pc-hardware, de ander in hardware om z'n console-ervaring te verrijken! ![]() quote:Ik denk niet dat de PS3 heel kaal zal zijn. quote:Ik verwacht eigenlijk géén toptitels bij de PS3 launch! ![]() | ||
MMaRsu | donderdag 24 november 2005 @ 02:53 | |
quote:X-Squad en die geweldige fighter van Square ![]() | ||
P-Style | donderdag 24 november 2005 @ 02:54 | |
quote:Je bedoelt "The Bouncer", die schijnbaar in 2 tot 3 uurtjes rond te spelen was! | ||
MMaRsu | donderdag 24 november 2005 @ 03:20 | |
quote:Ja idd, supergame was dat ![]() ![]() | ||
Dr.Daggla | donderdag 24 november 2005 @ 07:29 | |
quote:Dan begrijp ik niet wat de pers zo loopt te bitchen dat je nog moet wachten met een X360. Want op de BR speler na geldt alles ook voor de ps3, me dunkt. Dat HDTV verhaal geldt hier namelijk ook gewoon. | ||
P-Style | donderdag 24 november 2005 @ 08:35 | |
quote:De pers moet gewoon z'n bek houden! Die mafkezen weten nooit waar de over lullen. | ||
Notorious_Roy | donderdag 24 november 2005 @ 08:38 | |
quote:Inderdaad, gamesites ![]() | ||
P-Style | donderdag 24 november 2005 @ 08:43 | |
quote:Nou, om eerlijk te zijn... ![]() | ||
SocialDisorder | donderdag 24 november 2005 @ 08:50 | |
er staat overigens ook een lijstje met 10 redenen om wel een X360 te kopen op IGN, voor alle azijnpissers die zo'n lijstje veel te serieus nemen...... | ||
P-Style | donderdag 24 november 2005 @ 08:52 | |
quote:...en een lijstje met 10 redenen om op de Revolution te wachten trouwens. ![]() | ||
SocialDisorder | donderdag 24 november 2005 @ 08:59 | |
binnenkort zal er ook wel een lijstje te vinden zijn waarom je eigenlijk die hele next-gen over moet slaan en op de volgende next-gen moet wachten ![]() | ||
P-Style | donderdag 24 november 2005 @ 09:00 | |
quote:Of waarom je nog 15 jaar vooruit kan met de huidige generatie consoles! ![]() | ||
SocialDisorder | donderdag 24 november 2005 @ 09:01 | |
wat dacht je van tien redenen om weer een Atari 2600 in huis te nemen? ![]() | ||
Retuobak | donderdag 24 november 2005 @ 09:35 | |
Waar zijn de 10 redenen om je PC te upgraden? ![]() | ||
SocialDisorder | donderdag 24 november 2005 @ 09:40 | |
die zijn al 30 jaar hetzelfde | ||
Retuobak | donderdag 24 november 2005 @ 09:40 | |
30 jaar? ![]() Met redenen als "Ponskaarten zijn niet meer ideaal voor gamen, je hebt nu toetsenborden, zeker een reden om te upgraden"? ![]() | ||
Notorious_Roy | donderdag 24 november 2005 @ 09:40 | |
quote:40! Kut PC's ![]() | ||
bas_ragger | donderdag 24 november 2005 @ 09:43 | |
quote:Als je geen HDTV heb kan je de Xbox 360 net zo goed laten liggen. Hier een uitspraak op IGN: Visually, PGR3 is set up to look absolutely gorgeous when in 720p or 1080i. It's still pretty in 480p, but it looks more like an Xbox game to be honest. Dan koop je een xbox 360 en geen HDTV dan ziet het er bijna net zo uit als je ouwe xbox ![]() | ||
Notorious_Roy | donderdag 24 november 2005 @ 09:43 | |
quote:Gelul | ||
Retuobak | donderdag 24 november 2005 @ 09:44 | |
En volgens Smots die ook gewoon op een Xbox 360 heeft gespeeld en op dit forum rondhangt "Als je een 360 koopt en 'm aansluit op een normale TV heb je perfect beeld: ziet er erg goed uit." | ||
P-Style | donderdag 24 november 2005 @ 09:45 | |
quote:Wie heeft het hier nou weer over de xbox 360?!? ![]() | ||
SocialDisorder | donderdag 24 november 2005 @ 09:55 | |
quote:Wat dacht je van "Dé reden om je PC te upgraden is wel dit fantastische 16 kleuren scherm, gegarandeerd dat het de komende 50 jaar niet beter dan dit wordt." | ||
bas_ragger | donderdag 24 november 2005 @ 09:56 | |
Het ging mij meer om het feit dat iedereen lult over die geweldige HD graphics, terwijl bijna niemand een HDTV heeft en dus ook bijna niks merkt van die HD graphics. En ik gaf nu even een xbox 360 voorbeeld om dat de ps3 er nog niet is. Maar misschien zit ik er naast. Ik ga in iedergeval verloopig geen tv kopen van meer dan 1000 uuro. | ||
SocialDisorder | donderdag 24 november 2005 @ 09:59 | |
buiten het HD-geweld wordt het grafisch nog wel beter hoor. Ook op je 480 schermpje. Op HD merk je er gewoon meer van. En die prijzen van HDTVs zullen binnenkort wel in elkaar gaan storten als Philips serieus gaat beginnen aan z'n HD-promotie in NL. | ||
P-Style | donderdag 24 november 2005 @ 10:02 | |
Daar is het HDTV in combinatie met consoles-topic voor! ![]() | ||
Retuobak | donderdag 24 november 2005 @ 10:05 | |
quote:kleur ![]() Monochrome is all you need ![]() | ||
kepler | donderdag 24 november 2005 @ 11:47 | |
quote:toch blij dat ik het topic heb geopend tvp ![]() | ||
Mystikvm | donderdag 24 november 2005 @ 13:19 | |
quote:Ik vind IGN net zo betrouwbaar als de Telegraaf. Helaas kan je met websites je achterste niet afvegen na een stevig potje ontlasten. Veel mensen schijnen ook te vergeten dat een computer monitor prachtig werk levert als het aankomt op HD resoluties. OK, een CRT staat misschien niet zo frai als een televisie, maar het doet de truc wel heel behoorlijk. En wie heeft er nu geen PC monitor thuis staan? | ||
Dr.Daggla | maandag 28 november 2005 @ 09:50 | |
Ay ay ay ay ay, ![]() Dit kan wel een heel pijnlijk gaan worden voor Sony ![]() quote:Als dit aanslaat en betaalbaar is, is BR en HD-DVD inmiddels allang weer achterhaald. Is het grote voordeel van de ps3, de BR-speler ook niet echt relevant meer.. Het zou mij niets verbazen als er massaal naar holo-disks wordt overgestapt. Tis nogal een behoorlijk verschil namelijk... | ||
Notorious_Roy | maandag 28 november 2005 @ 09:54 | |
300 GB! ![]() ![]() ![]() | ||
Dr.Daggla | maandag 28 november 2005 @ 09:56 | |
quote:Ze verwachten met deze techniek in 2010 op 1.6TB per schijfje te zitten ![]() De 1TB grens zou rond 2008 verwacht worden. | ||
Notorious_Roy | maandag 28 november 2005 @ 09:57 | |
quote:Naja ![]() ![]() | ||
Dr.Daggla | maandag 28 november 2005 @ 09:58 | |
quote: quote:Das rap genoeg, me dunkt ![]() | ||
Notorious_Roy | maandag 28 november 2005 @ 09:58 | |
Ah, handig, iemand die sneller reageert dan ik het artikel lees ![]() | ||
SocialDisorder | maandag 28 november 2005 @ 10:21 | |
Jammer dat er niets over kras-gevoeligheid en productiekosten vermeld worden in het artikel. Het lijkt mij dat die in 2006 flink hoger liggen dan bij de BR het geval is..... | ||
Retuobak | maandag 28 november 2005 @ 10:41 | |
Dus SocialDisorder, je hebt deze keus: -In 2006 een BR speler, 50GB data etc. etc. Of in 2007 zo'n nieuwe speler die begint bij 300GB data voor ongeveer dezelfde prijs Vast een heleboel mensen die voor BR gaan wanneer ze lezen over deze techniek ![]() ![]() | ||
Dr.Daggla | maandag 28 november 2005 @ 10:42 | |
quote:In een ander artikeltje las ik dat verwacht wordt dat de 1.6TB schijfjes ongeveer 100$ gaan kosten. Dat is echt ongekend goedkoop ![]() Sja, en krasgevoelig is nog niets over bekend. Maar dat zal wel meevallen.. Maar duidelijk is inmiddels dat BR en HD-DVD allang weer achterhaald zijn. De potentie is ongekend. Je kan hele seizoenen van series op 1 schijfje uitbrengen in HDTV formaat! | ||
Retuobak | maandag 28 november 2005 @ 10:46 | |
100$ is wel veel, maar dat zal nog wel enorm zakken wanneer de massaproductie ECHT op gang komt. | ||
Notorious_Roy | maandag 28 november 2005 @ 10:48 | |
quote:Mijn DVD boxen, wat doe je ![]() | ||
Retuobak | maandag 28 november 2005 @ 10:50 | |
quote:Kastruimte ![]() | ||
SocialDisorder | maandag 28 november 2005 @ 10:54 | |
Punt blijft dat Sony duidelijk voor BR heeft gekozen voor de PS3, aangezien zij a) BR ontwikkelt hebben en dus aan de man willen brengen b) zij voorzien dat 9 GB veel te weinig is voor toekomstige games (sommige huidige games al) Holo vormt denk ik geen bedreiging voor de PS3, aangezien er geen spelcomputer is de holo-discs ondersteunt (behalve wellicht de revolution, maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk, omdat Nintendo zoveel mogelijk de kosten wil drukken). met 9 GB weten producenten al amper hoe ze dat schijfje vol moeten krijgen, 1,6 TB wordt een mission impossible. "Zeg baas, we hebben de film in 1080p op het schijfje gezet, alle trailers, making offs, soundtracks, remixes van de soundtrack, behind-the-scenes, alternatieve eindes, meerdere camera-angles, en we hebben nog 900 GB over........Zullen we dat maar vullen met een HD-resolutie open haard-filmpje of zo?" En 100$ lijkt me een beetje duur worden voor een filmpje. Maar goed, we zitten hier in het PS3 topic, en niet in het BR vs HD-DVD vs Holo-disc-topique. | ||
Retuobak | maandag 28 november 2005 @ 11:03 | |
Een heel TV-seizoen in 1080P op een schijfje is wel nice ![]() Denk dat een hoop mensen veel geld over hebben voor dat gemak, ik iig wel. Maar goed, zo'n holo lezer lijkt me wel een mooie aanschaf wanneer ze beschikbaar komen voor de PC ![]() | ||
P-Style | maandag 28 november 2005 @ 11:12 | |
Leuk en aardig die holo-disc, maar voorlopig is dit alleen voor de professionele markt, heeft het een dubieuze diameter van 13cm ipv 12 cm waardoor het onmogelijk is een 5,25" pc-drive te maken hiervoor, is het voorlopig nog niet te betalen en last but not least... is er geen ènkele filmmaatschappij mee bezig. De techniek klinkt zondermeer bijzonder goed! ![]() | ||
Retuobak | maandag 28 november 2005 @ 11:19 | |
13cm past net binnen een 5,25" drive? | ||
P-Style | maandag 28 november 2005 @ 11:24 | |
quote:Als de drive geen zijkanten heeft wel ja! ![]() Nou ja... waarschijnlijk past het nèt. Dat zal dan vast wel de reden zijn dat ze voor 13cm gekozen hebben. Omdat dat dan de grootst mogelijke diameter is voor een optisch schijfje wat in een 5,25" drive moet kunnen passen. | ||
Stressbal | maandag 28 november 2005 @ 11:28 | |
quote:Een inch is 2.54 centimeter, 2.54x5.25=13.335 centimeter. Oftewel er is slechts 3 millimeter ruimte over om de behuizing van de drive te maken. Aangezien je ook nog loopwerk moet maken van zowel de laser als de tray zou dit lastig kunnen zijn. Bovendien is het voor laptops nog problematischer. Voor een reeds bestaande laptop zal het haast onmogelijk worden om een drive voor 13 cm discs te maken. | ||
Retuobak | maandag 28 november 2005 @ 11:36 | |
quote:Waarom 13cm in massaproductie gooien als het onmogelijk is om het te gebruiken voor drives die bijv. passen in 5,25" bays? Zelfs voor professioneel gebruik mis je dan sales... | ||
Dr.Daggla | maandag 28 november 2005 @ 11:37 | |
quote:1.6TB is meer dan 340 gewone DVD's. Dan vind ik 100$ echt HEEL weinig. We hebben het over 1600 GB he? ![]() | ||
P-Style | maandag 28 november 2005 @ 11:39 | |
quote:Klopt, maar het is anders als je straks een film koopt, waarvan het schijfje alléén al $100,- en je nog niet eens voor de film zèlf hebt betaald. ![]() Denk dat dit voorlopig alleen gebruikt gaat worden voor (professionele) backup en dat soort zaken. | ||
Dr.Daggla | maandag 28 november 2005 @ 11:40 | |
quote:Opvolger van BR? Nou, nee. In 2006/2007 komt het al op de markt hoor. ![]() Dan is BR wel erg snel opgevolgd ![]() Dat is een kwestie van tijd, me dunkt. Overigens wordt het mede ontwikkeld door Hitachi. Ook niet echt een kleine speler.. | ||
Dr.Daggla | maandag 28 november 2005 @ 11:41 | |
quote:Waarom zouden ze films op een 1.6TB schijf zetten ![]() Ze zullen wel in meerdere formaten komen natuurlijk. Als 200GB genoeg is voor een film, zullen films wel op die schijfjes komen. Die zullen dan ook stukken goedkoper zijn. | ||
Notorious_Roy | maandag 28 november 2005 @ 11:44 | |
=> DIG? | ||
Dr.Daggla | maandag 28 november 2005 @ 11:45 | |
Uit een ander artikel. quote:Ze zijn al bezig, dus. En het schijnt dat het ook nog es relatief goedkoop te maken is. | ||
P-Style | maandag 28 november 2005 @ 11:45 | |
quote:Precies. Maar volgens diezelfde redenatie is de opslagcapacteit van Blu-Ray ook genoeg. ![]() | ||
P-Style | maandag 28 november 2005 @ 11:46 | |
quote:Zodra het over games gaat dan waarschuwen we je wel! ![]() quote:Heb je ook een link naar de rest van het artikel? | ||
SocialDisorder | maandag 28 november 2005 @ 11:46 | |
kan iemand mij uitleggen wat een holo-disc met PS3 of next-gen consoles in general te maken heeft? | ||
P-Style | maandag 28 november 2005 @ 11:50 | |
quote:Sommigen zien het als mogelijk bedreiging voor Blu-ray. En zoals je weet zijn Blu-ray en de PS3 onlosmakelijk met elkaar verbonden! ![]() | ||
SocialDisorder | maandag 28 november 2005 @ 11:53 | |
dat weet ik, maar ik denk niet dat mensen massaal de PS3 links laten liggen omdat er geen Holo in zit. Dan zouden mensen ook de X360 links moeten liggen omdat er geen Holo, HDDvd or BR in zit. Daarom snap ik niet wat dit in het PS3-topic moet. | ||
piet_pelle | maandag 28 november 2005 @ 11:54 | |
Tsja dan nog zou de ps3 de grootste opslag medium hebben, ook al bestaat er iets beters, er is geen console die iets beters heeft dan Blu-ray. | ||
Notorious_Roy | maandag 28 november 2005 @ 11:59 | |
Kan een BLu Ray eigenlijk ook DVD lezen? | ||
SocialDisorder | maandag 28 november 2005 @ 12:05 | |
quote:als er een DVD-laser ingebouwd wordt wel. De eerste speler van Samsung (dacht ik) zal iig BR & DVD ondersteunen, PS3 zal ook DVD en BR af kunnen spelen. | ||
Retuobak | maandag 28 november 2005 @ 12:07 | |
quote:Dat schaalt beter, hele series op 1 schijfje ![]() Daarnaast ook een hogere snelheid. | ||
kepler | maandag 5 december 2005 @ 11:40 | |
als dit echt waar is: http://games.fok.nl/news.php?newsid=7995 ![]() nu is het wachten op echte ingame beelden ![]() | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 11:44 | |
quote:Gelul. Serieus. Ik ben een behoorlijke Sony-fanboy; maar dit is gewoon onmogelijk. De fillrate van de 6800 is bij lange na niet genoeg om dat soort beelden realtime weer te geven. En mocht die Cell-architectuur zo snel zijn dat hij die fluids ( opspuitend modder ) zonder problemen kan verwerken dan hadden we dat allang in tech demos gezien. | ||
kepler | maandag 5 december 2005 @ 11:53 | |
quote:ik denk het persoonlijk ook, maar de directeur van die studio heeft het toch echt gezegd ![]() Misschien dat het realtime gerenderd is ![]() Maar als het echt waar is dan moeten zulke graphics toch ook mogelijk zijn op de High-End PC's? (aangezien dit op een alpha-kit draait, lijkt me een high-end PC) | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 11:54 | |
Ik ben in elk geval benieuwd. Ik was al onder de indruk van het water in het bad van de Rubber ducky-demo en de Eye-Toy2-demo. Als dit lukt, en ik leg de nadruk op ALS, dan heeft Sony een geweldige prestatie neergelegd met IBM, Toshiba en NVidia. | ||
kepler | maandag 5 december 2005 @ 11:55 | |
quote:ik geloof het zelf pas als ze met echte ingame-beelden komen (Zeg maar iemand die het staat te spelen op een debug-console ofzo ![]() maar dit beloofd veel goeds ![]() | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 11:56 | |
quote:Als je het interview leest, ze hebben een hoop CPU-intensieve processen uitgeschakeld (hopelijk zetten ze die weer aan rond de release ![]() | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 11:58 | |
quote:In januari zouden toch de eerste speelbare demo-units beschikbaar zijn tijdens een game-show in Las Vegas? | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 11:59 | |
quote:Zoals je al zegt; alpha-kits zijn gewoon pc's met zoveel mogelijk overeenkomende specs. De debugcode en het ontbreken van optimalisaties zorgen er zelfs voor dat het allemaal niet zo vloeiend werkt als met een uit de fabriek rollend exemplaar. Feit is dat de complexe berekeningen die nodig zijn om zaken als de auto die tegen die boom uiteenspat, het modder dat echt als een fluid reageert, etc, momenteel nog niet mogelijk zijn om in realtime weer te geven. | ||
kepler | maandag 5 december 2005 @ 12:01 | |
quote:als het goed is wel. Er is nog niks bevestigd, maar Sony heeft wel gezegd dat de PS3 erbij is op de CES in Las Vegas. Of dit filmpjes, demo of ingame filmpjes zijn weet nog niemand | ||
Notorious_Roy | maandag 5 december 2005 @ 12:02 | |
Ik geloof het wel! PS3 FTW ! ![]() | ||
kepler | maandag 5 december 2005 @ 12:02 | |
quote:dus uiteindelijk is het nog steeds pre-rendered, omdat je anders nooit een filmpje kunt maken met rijdende (er is geen AI ) en crashende auto's (nog geen physics) | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 12:12 | |
rijden en crashen is te programmeren. De code ligt er al. Physics en AI zijn niets meer dan systemen om code automatisch onder bepaalde omstandigheden aan te roepen. Zij hebben (waarschijnlijk) een rits code geklopt waarmee de race gesimuleerd werd. De crashende auto is ook een stuk code dat getriggerd wordt (denk ik).
Fluids zijn standaard physics die tegenwoordig standaard hardware-matig in videokaarten zit ingebakken. | ||
H.Flick | maandag 5 december 2005 @ 12:17 | |
PS3 BELIEVE ![]() | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 12:24 | |
quote:Nee. De enige 2 opties die je hebt zijn a; prerenderen, b; realtime. Je kunt dit soort dingen wel scripten maar dat heeft 0,0 invloed op de performance. quote:Mja, dat willen nVidia en Ati je graag doen geloven. Enkel de shading en reflectie-maps worden door de videokaart uitgevoerd, het zware rekenwerk wordt puur door de cpu(s) gedaan. | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 12:29 | |
quote:Dus jij wilt zeggen dat een script net zo processor-intensief is als Physics en AI? Goh..... quote:En laten nou net die shading en reflectie zorgen voor het realisme van het water ![]() | ||
kepler | maandag 5 december 2005 @ 12:31 | |
quote:maar dan is het dus niet realtime quote:hij bedoelt dus stromend water (of een andere vloeistof) ![]() | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 12:37 | |
quote:Het is niet in-game. Maar het is wel gerenderd met de game-engine (volgens de CEO dan, ik moet het nog zien). Het is mogelijk om de AI en Physics uit te schakelen, en nog steeds een real-time rendering te maken, met hulp van scripts. Geen mens die het zal kunnen spelen, maar je kan dan in elk geval zien hoe de graphics-engine van het spel z'n werk doet. quote:Ik weet niet wat hij bedoelt, maar water laten stromen is ook niet bepaald moeilijk te noemen. Er zijn zelfs free-ware programma's voor 3DSMax die dat af kunnen handelen. En het is bekend dat Havok al langere tijd water-physics ondersteunt. Als ze die aan laten (mochten ze Havok gebruiken, net als een groot aantal devs), dan is dat geen enkel probleem. | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 12:42 | |
quote:Nogmaals; scripts zorgen niet voor snelheidswinst. Je kunt niet zeggen; we schakelen de physics uit en scripten die. quote:Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met Havok, maar dat het realtime fluids ondersteund is gewoon onzin. Er is nog geen stuk software dat dat realtime kan. De tech demo van de Cell-processor met die eendjes is bijzonder aardig, maar als je dat vergelijkt met het opspattend modder in de MotorStorm demo dan zit daar een wereld van verschil tussen. | ||
kepler | maandag 5 december 2005 @ 12:54 | |
quote:ik vraag het me af. Echt stromende vloeistoffen (Zoals bijvoorbeeld een waterval ofzo) is echt moeilijk te simuleren, het is zelfs nog onmogelijk. Die rubber-duck demo is wel mooi, maar lieten ze ook opspattend water zien enzo? | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 12:58 | |
quote:In de techdemo's niet. De MotorStorm trailer showt gewoon zaken die nu nog niet relatime mogelijk zijn. Ik heb aardig wat ervaring met dit soort effecten en als je ziet hoe gruwelijk veel optimalisaties je nodig hebt om dit zelfs in een niet-realtime omgeving te renderen dan wordt je ziek. Let ook eens op de volumetric fog die gebruikt wordt voor het stof in de vlakte. Erg fraai, maar niet realtime mogelijk. | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 13:20 | |
InsertCredit is animator bij Pixar merk ik.......... | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 13:29 | |
quote:Och komop, ik val je toch ook niet persoonlijk aan? | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 13:48 | |
nee, maar je loopt hier onzin te verkondigen alsof je zelf dagelijks met 3D werkt. En zelfs dan loop je te blaten. Profi 3D-animators verkondigden trots dat normal-maps nooit real-time gerendered zouden kunnen worden. Pats, Doom3. id Software verkondigt vervolgens dat de PS2 dit nooit aan zou kunnen, pats Black. Volumtrix zijn te faken. Dat leerde ik al toen ik nog met Truespace werkte. Havok is een physics engine, waarmee ik binnen 30 minuten water door een pijp heb laten lopen. Sleutel er een beetje aan, en het is best mogelijk om dit realtime te doen, zeker op een machine met de kracht als de PS3-alpha-unit. Laat staan de final build. | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 14:01 | |
quote:Ten eerste zeg ik ook niet dat het nooit zal kunnen, enkel dat het nu nog niet kan. En er is nogal een verschil tussen het berekenen van stromend water met minimale variabelen en het omploegen van grond zoals de auto's in de trailer doen. Nu moet ik toegeven dat ik geen gamedevver ben, maar ik werk al jaren met high-end physics en 3d apps voor o.a. MTV en de BBC. Het zou wel zo prettig zijn als je niet met beschuldigingen gaat strooien en even aangeeft waar ik dan zou 'lopen te blaten'. | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 14:09 | |
quote:Games werken al jaren met de tricks to the eye. Het oog is ontzettend makkelijk te belazeren, zeker in high-speed games. Voor een high-end animatie staan andere standaarden en eisen dan voor games. Het omploegen van de grond is vrij simpel; je hebt enerzijds de grond waar een normal/bump-map op toegepast wordt, en deze map krijgt dezelfde x-richting als de band op dat moment. Vervolgens koppel je een particle-spray aan de banden die bruine smurrie schieten. Dan heb je ook nog een systeem nodig waarmee je kunt berekenen hoeveel modder er op de objecten in de omgeving terecht komt. En ook dit hoeft niet tot op de mm precies (wat je wel in een film zou eisen), aangezien gamers allang blij zijn met dirt op de voertuigen en rijders. Jouw vakgebied en game-development zijn totaal niet te vergelijken. Wat de mensen van Dreamworks ook hebben ervaren toen zij gingen meewerken aan het spel rond Shrek. -edit- en je blaat in elk topic wel iets | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 14:16 | |
quote:Goed. Het is dan even wachten op een HD-versie van de demo, of ingame-footage. Dan moet je kunnen zien dat het niet fotorealistisch is. Daarvoor zijn de huidige videos gewoon niet scherp genoeg. Wat me het meest dwarszit is eigenlijk dat er geen enkele developer ook maar in de buurt van dit soort graphics komt. Mocht Sony het echt klaarspelen dan is dat een waar huzarenstukje en wordt de ps3 net zo'n hit als z'n voorgangers. | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 14:28 | |
zoals ik al zei, het HOEFT niet foto-realistisch te zijn. Voor een game is een soepele frame-rate belangrijker dan realisme. Stel je eens voor dat ze advent children kwaliteit in de Final Fantasy 7 op de PS1 hadden gestopt (in game)........... De demo's van Killzone PS3, Devil May Cry 4 en Ni-Oh komen anders behoorlijk dicht in de buurt. Om nog maar te zwijgen van Gears of War. Als je de ontwikkeling van de Cell een beetje gevolgd hebt, dan zou je kunnen weten dat dit soort graphics mogelijk zijn (is ook bevestigd door het hoofd development van Epic, toch geen kleintje op het gebied van gaming). | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 14:40 | |
quote:Je hebt in zoverre gelijk dat dit soort graphics mogelijk zijn, mits het gebruk van allerlei trucs ( wat shaders e.d. gewoon zijn ). Niet dat dit erg is, integendeel. Maar waar ik een beetje op doel is dat wanneer je de HD-trailer van MGS4 ziet, je duidelijk low-res textures gebruikt ziet worden. Het ziet er nog steeds fantastisch uit, maar het is niet fotorealistisch. Wat me dan aan de trailer van MotorStorm stoort is dat deze geen sporen vertoont van game-eigen-trucs. Waarom lukt het daar wel om volumetric fog te gebruiken en bij mgs 4 niet? | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 14:53 | |
quote:Misschien beter de dev-kit handleiding gelezen? ![]() Serieus; Naughty Dog deed ook dingen met de PS2 die anderen niet voor mogelijk hielden. Criterion doet het op dit moment met Black; niemand dacht dat Normal Mapping mogelijk was op de PS2. | ||
Retuobak | maandag 5 december 2005 @ 14:54 | |
Gears of War vind je in de buurt komen SocialDisorder? Ik moet de eerste ingame beelden nog zien van iets dat ook maar in de buurt komt van dat Motorstorm filmpje, des te meer reden om niet te geloven dat het er echt zo uit gaat zien uiteindelijk. | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 14:58 | |
quote: ![]() quote:Heb je toevallig een technisch artikel over Black? Het ziet er wel strak uit, zeker voor de ps2, maar de normal-mapping zie ik niet direct terug. | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 15:07 | |
Even tussendoor; rechts-klik-save-target-as voor de gehele Killzone 2 trailer. Langer dan welke versie die ik tot nu toe gezien heb. Ziekelijk. en ingame ![]() | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 15:26 | |
ik kan het artikel over black en de normal maps even niet terug vinden (plus baas die loopt te zeiken over games op het werk). Je houd hem tegoed. | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 15:34 | |
quote:Dank je. Begin ook voor jezelf, freelance is de bomb ![]() | ||
SocialDisorder | maandag 5 december 2005 @ 15:46 | |
quote:Hahaha, ik zal het in gedachten houden ![]() | ||
menesis | maandag 5 december 2005 @ 17:40 | |
quote:Ik weet niet wat je precies onder scripten verstaat, maar er is heus wel wat winst te boeken op bepaalde plekken! Bijv met reactor, de ingebakken 'natuurwettenmachine' van 3d studio max werkt het als volgt als je bijv door een bak water een bootje laat varen: eerst berekent hij hoe het water zal gaan bewegen. Dit kost tijd en gaat niet realtime. Maar vervolgens slaat hij de keyframes van de animtie op. En dan kun je het in een soort halve realtime met openGL bekijken. Natuurlijk heb je hier niets als je zelf het bootje bestuurd in een game, maarvoor prachtige ingame filmpjes heb je er wel wat aan. Aangezien men zo'n ingame filmpje scripted noemt... | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 17:58 | |
quote:Maakt hij daadwerkelijk gebruik van keyframes of is het een cache? leuke 'discussie' trouwens ![]() | ||
menesis | maandag 5 december 2005 @ 18:47 | |
keyframes, als ik hem opnieuw open is het water nog steeds geanimeerd. bovendien is er een optie 'clear keyframes' dus lijkt me wel duidelijk ![]() | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 21:45 | |
quote:1 vraagje nog; Wanneer je de parameters van het water enigsinds verandert, of er een element aan toevoegd, vervallen dan de keyframes? dwz gaat hij opnieuw de beweging renderen om nieuwe keyframes te maken? | ||
menesis | maandag 5 december 2005 @ 21:49 | |
Als je dingen veranderd moet je de zooi overnieuw laten berekenen (dit gebeurd pas nadat je op 'create animation hebt geklikt en daarmee vervalt de vorige animatie van het water). Maar het lijkt mij dat dat ook anders te programmeren is. Stel dat er een extra object door het water zou gaan varen, dan zou je eigenlijk die golven bij de bestaande golven kunnen 'optellen', veel meer heb je niet nodig denk ik. Vanwaar de grote interesse als ik vragen mag? ![]() | ||
InsertCredit | maandag 5 december 2005 @ 21:53 | |
quote:Gewoon leuk ![]() Werk zelf met o.a. Boujou en Fusion5 voor het maken van special effect shots voor TV; dit heeft meer raakvlakken dan ik dacht. ![]() | ||
menesis | dinsdag 6 december 2005 @ 00:13 | |
ja das waar! En er komen alleen maar meer raakvlakken met het krachtiger worden van die consoles! Ik vraag me af hoe dat eigenlijk met die 3d modellers gaat, want die moeten steeds mooiere modellen met steeds meer poly's maken. Misschien gaat de games industrie in de toekomst hun mensen bij pixar halen zeg maar ![]() | ||
PandorasBox | dinsdag 6 december 2005 @ 02:30 | |
Motorstorm gameplay zal dus ongeveer zo uit komen te zien:![]() ![]() | ||
LuukBes | dinsdag 6 december 2005 @ 03:03 | |
quote:Je gaat de fillrates van een 6800SLI op een PC-moederbordje vergelijken met Alpha-devkits van de PS3 die draait op een Cell en 6800 SLI, en qua architectuur volledig anders in elkaar steekt. Juist omtrent de grafische bandbreedtes zijn enorme veranderingen ingezet m.b.t. de PS3, middels de Rambus-communicatie tussen geheugen/CPU/GPU, het geheugen zelf en het botlleneckloze karakter van dit soort specifieke moederbordjes waar alles op geplakt wordt. Door wat simpel te gaan vergelijken met een super hi-end PC waar jij mee speelt, kom je nog niet eens in de buurt van de bandbreedtes die men hiermee gaat behalen. Bovendien heb je nooit met een Cell gewerkt, je kan dus niet oordelen over het wel of niet mogelijk is. | ||
Dr.Daggla | dinsdag 6 december 2005 @ 07:56 | |
Vinden jullie het niet gek dat er een paar maanden voor de release nog steeds helemaal niets aan daadwerkelijke gameplay te zien is? | ||
Dr.Daggla | dinsdag 6 december 2005 @ 07:57 | |
quote: ![]() Ja, vast. | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 09:20 | |
quote:niet bepaald. Alle media aandacht wordt nu op de PS2 gefocust, om zo een beetje wind uit de 360-zeilen te nemen. Het is niet meer dan logisch dat ze even wachten met PS3-beelden tot na de feestdagen, om zo te voorkomen dat mensen die een console willen, gaan wachten op de PS3. Beter is het dat mensen nu een PS2 kopen, en over een jaar de PS3 in huis gaan halen. | ||
Tain | dinsdag 6 december 2005 @ 09:33 | |
quote:Dat het voor Sony beter is dat mensen nu een PS2 kopen ipv een 360 is vrij logisch, maar er is al best wel een gekte bezig rond de 360 om dat apparaat zo snel mogelijk in huis te krijgen. Die mensen moet je met PS3 gameplay beelden overtuigen om nog geen 360 te halen, maar gewoon te wachten op de PS3. Dat er nog veel PS2's worden verkocht is leuk, maar de kosten van de PS3 moeten ook terugverdiend worden en van veel mensen verwacht ik niet dat als ze nu nog een PS2 kopen dat ze over een jaar al een PS3 gaan kopen. | ||
Notorious_Roy | dinsdag 6 december 2005 @ 10:38 | |
quote:Neuh, Nintendo doet precies hetzelfde. Bovendien, wanneer kwam M$ met ingame beelden eigenlijk? ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 11:07 | |
quote:Leuker is het natuurlijk dat MS nu gaat lopen paraderen met zoveel X360s verkocht, en straks na de launch van de PS3 het aantal verkochte 360-games in een vrije val te zien geraken ![]() | ||
Dr.Daggla | dinsdag 6 december 2005 @ 11:19 | |
quote:Toch zeker een half jaar van te voren waren er al ingame beelden van games als Kameo en CoD2. | ||
Dr.Daggla | dinsdag 6 december 2005 @ 11:20 | |
quote:Ik denk dat dat vooral af gaat hangen van de prijs van de ps3. | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 11:28 | |
quote:Ik denk het niet. Business-experts verwachtten dat de PS2 niet tot slecht zou verkopen door de hoge prijs, en die liep als een trein. De PS3 zal in dezelfde prijscategorie terecht komen naar alle waarschijnlijkheid, en ik kan eigenlijk geen enkele reden verzinnen waarom hij het niet net zo goed zou doen als de PS2. | ||
Dr.Daggla | dinsdag 6 december 2005 @ 11:34 | |
quote:Omdat er ten tijde van de ps2 release niet een echte concurrent was. | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 11:39 | |
quote:Gezien de matige exclusives line-up is de X360 ook niet bepaald een concurrent te noemen ![]() | ||
Tain | dinsdag 6 december 2005 @ 11:44 | |
quote:Welke hoge prijs? http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_2#Price_history US$299.99 (October 26, 2000, Launch Price) | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 11:45 | |
In Europa ging hij voor beduidend meer over de toonbank (FL 1149,- als ik het goed heb). | ||
Tain | dinsdag 6 december 2005 @ 11:47 | |
quote:Tja alleen in Europa voor een hoge prijs, rest van de wereld voor een schappelijke prijs | ||
Retuobak | dinsdag 6 december 2005 @ 11:55 | |
quote:Hoop doet leven zullen we maar zeggen ![]() Ik probeer toch over het algemeen realistischer te blijven ![]() | ||
Dr.Daggla | dinsdag 6 december 2005 @ 12:14 | |
quote:Tegen de tijd dat ie hier komt is PES6 en RE5 wsl al uit. En nog een hele hoop andere games. Maar blijf vooral blind ![]() | ||
Notorious_Roy | dinsdag 6 december 2005 @ 12:18 | |
quote:Right back at ya! Xbot! ![]() | ||
Retuobak | dinsdag 6 december 2005 @ 12:23 | |
quote:Welke Westerse exclusives (Dus ECHT exclusive, niet GTA exclusive en ook niet console-exclusive) zou Sony dan hebben die wel interessant zijn? Ik kan eigenlijk alleen Japanse reeksen bedenken zoals FF. Kortom, waarom zou ik een PS3 kopen terwijl ik al een best aardige PC en een Xbox 360 heb staan? ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 13:03 | |
Ik noem een Killzone...... | ||
kepler | dinsdag 6 december 2005 @ 13:06 | |
quote:nou dat noem ik niet echt een exclusieve topper. Deel 1 kreeg gem een 7.2 op de PS2. Op de PC en de Xbox 360 zijn genoeg FPS te vinden die op gelijke hoogte staan met (of beter zijn dan) Killzone | ||
H.Flick | dinsdag 6 december 2005 @ 13:09 | |
quote:Wat is er mis met Japanse reeksen? Voor mij is de PS2 bijvoorbeeld vooral interessant door Japanse games. Denk aan een gigantische berg RPG's, Metal Gear Solid en ook wel een beetje Katamari. | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 13:10 | |
hij vroeg om interessante westerse exclusives. Een 7.2 voor deel 1 is voor mij voldoende om deel 2 op z'n minst interessant te noemen. Toppers kun je op dit moment niet aanwijzen, aangezien niets speelbaar is. En op de Xbox exclusive shooters die beter zijn? Name 1. En niet aankomen met Halo, want qua level-design en variatie heeft Killzone Halo een lesje geleerd. Veel nieuwsgieriger ben ik trouwens naar de reden waarom kabouter alleen westerse titels wil horen. | ||
Retuobak | dinsdag 6 december 2005 @ 13:11 | |
quote:Japanse games heb ik absoluut niks mee ![]() Denk dat in totaal een stuk of 3 me er hebben weten te interesseren En Killzone was niet direct een topgame, op de PC verschijnen jaarlijks tientallen veel betere shooters. | ||
H.Flick | dinsdag 6 december 2005 @ 13:12 | |
quote:Far Cry ![]() | ||
menesis | dinsdag 6 december 2005 @ 13:15 | |
ach, je kan zeggen wat je wil, maar zolang playstation de GTA en MGS reeks in huis heeft, is en blijft playstation voor mij de winnaar van alle consoles! | ||
Retuobak | dinsdag 6 december 2005 @ 13:16 | |
Tja, GTA blijf ik geen exclusive vinden, dat halve jaartje wachten op de PC versie is voor mij geen probleem als je alle voordelen ziet (mods, MP3 speler etc.) | ||
menesis | dinsdag 6 december 2005 @ 13:17 | |
quote:Mwoh, Een jaartje na de PS2 kwam toch de o zo fantastische Xbox uit? En waarom is die dan onevenredig veel minder verkocht? | ||
kepler | dinsdag 6 december 2005 @ 13:17 | |
quote:ik zeg niet perse dat Halo beter is dan Killzone (dat is gewoon een mening), maar dat er genoeg keus is aan goede shooters op de PC en de 360. Killzone is dus geen reden om een PS3 aan te schaffen. Kies dan CoD2, PD0, Gears of War, Halo 3, Far Cry 2, FEAR, enz. | ||
menesis | dinsdag 6 december 2005 @ 13:20 | |
quote:Huh, ik kan me herinneren dat hij hier ooit 1100 gulden kostte? Of laat m'n geheugen mij nu in de steek? | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 13:21 | |
Final Fantasy, Metal Gear Solid, Devil May Cry, Tekken, Soul Calibur, WarHawk, MotorStorm, I-8, Killing Day, Ni-Oh, Killzone, Gundam World. Zie hier 11 redenen om op de PS3 te wachten. Als dit je niet aanspreekt, who cares? | ||
Retuobak | dinsdag 6 december 2005 @ 13:22 | |
quote:Ja Sony fuckte Europa destijds hard. Overigens mag het duidelijk zijn dat Sony de vorige generatie won wegens de grotere mainstream appeal, het grotere gamesaanbod, de marketing, de naam en de prijs ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 13:29 | |
quote:het begint een beetje een "ja maar dit systeem heeft dit, en dit systeem heeft dat, ja maar dat heb je al op de PC"-discussie te worden. Het komt er gewoon op neer dat het een kwestie van smaak is. Ik geil gewoon op de Japanse games. Klaar. Geef mij een Zone Of The Enders en ik vergeet dat ik naar m'n werk moet. Duw een Halo in m'n klauwen en ik ga klusjes verzinnen om maar niet Halo te hoeven spelen. Devil May Cry kan ik tot in den treure spelen, terwijl er gewoon niets soortgelijks op de X360 is wat daar bij in de buurt komt. Zo zijn er miljoenen met mij, en andersom zullen er vast ook miljoenen zijn. Who gives a flying fuck what the other guy is playing? As long as you're not buying a X360 with my money, I couldn't care less. [ Bericht 0% gewijzigd door SocialDisorder op 06-12-2005 13:39:49 ] | ||
kepler | dinsdag 6 december 2005 @ 13:31 | |
quote:ik heb het precies andersom en ik ben het totaal met je eens ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 13:35 | |
zullen we het dan weer gewoon over de PS3 hebben en kappen met het PS3 vs Xbox360 vs Revolution vs PC vs PS2 vs Xbox vs PSP vs Atari 2600 geklooi? | ||
Notorious_Roy | dinsdag 6 december 2005 @ 13:36 | |
quote:Ik zie er één. Maar dat is wel meteen dé reden om een PS3 te halen ![]() | ||
King_of_cubes | dinsdag 6 december 2005 @ 13:39 | |
quote:Ik zie er ook één Metal gear solid ![]() ![]() | ||
Retuobak | dinsdag 6 december 2005 @ 13:39 | |
quote:Ik zie er ook één, dat I-8 lijkt me niet onaardig, maar goed we zien wel of dat wat wordt ![]() | ||
Tain | dinsdag 6 december 2005 @ 13:41 | |
quote:En Gundam dan ![]() | ||
peristilius | dinsdag 6 december 2005 @ 13:42 | |
Ik zie er een hele hoop, maar niet per se in dat rijtje. ![]() PS3 ![]() En ze wachten ook nog een tijdje met het uitbrengen van het apparaat, wat ik heel aardig vind, omdat ik dan misschien zelf genoeg geld heb bij de launch. ![]() Kan ik eindelijk een keer een launchconsole halen. ![]() | ||
Retuobak | dinsdag 6 december 2005 @ 13:42 | |
quote:Die is niet exclusive dacht ik ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 13:44 | |
Gundam is exclusive, Bandai heeft een contract met Sony tot 2010. Jij bedoelt waarschijnlijk Armored Core. | ||
Retuobak | dinsdag 6 december 2005 @ 13:47 | |
Ah, ben ik in de war, 2 redenen it is ![]() Mecha's zijn eigenlijk het enige Japanse wat ik wel leuk vind in games, lekker beuken ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 13:54 | |
quote: ![]() Ik heb ooit bijna een 2e hands Xbox met die mechgame die met die enorme joystick/controlpad/cockpit geleverd werd gekocht ![]() gebrek aan ruimte was de reden dat de koop niet doorging overigens | ||
Tain | dinsdag 6 december 2005 @ 14:01 | |
quote:Steel Batallion wil ik nog steeds een keer spelen eigenlijk | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 14:03 | |
Echt fantastisch spel. Ging zelfs zo ver in de simulatie dat als je niet op tijd op eject drukte bij vernietiging van je mech, al je save-games gedelete werden ![]() | ||
Dr.Daggla | dinsdag 6 december 2005 @ 14:07 | |
quote:Ah, maar XBOX360 games die hoger dan een 8 scoren zijn wel matig? Je bent zo heerlijk objectief altijd ![]() | ||
Dr.Daggla | dinsdag 6 december 2005 @ 14:08 | |
quote:Waar baseer je op dat MotorStorm een toffe game gaat worden. Je haalt um nou al een paar keer aan maar je weet er werkelijk waar nog helemaal niets van ![]() | ||
SocialDisorder | dinsdag 6 december 2005 @ 14:11 | |
quote:Dirt racing ![]() screens en movies ![]() Op het gameplayvlak kan het nog alle kanten op natuurlijk. Het idee en het concept is alvast goed. |