abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32095753
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:10 schreef Kozzmic het volgende:
Veel gedoe over niks. Kennelijk zijn alle politieke partijen zo tevreden met Leefbaar Rotterdam dat ze de partij graag als grootste terug willen hebben na maart 2006, want dat is waar dit toe leidt. Beetje hypocriet ook van het CDA, ze wisten met wat voor figuren ze het college instapten, dan moeten ze nu niet vrijwel aan het einde van de rit gaan zeuren over wat uitspraken.
Zo ligt het niet helemaal want Pastors heeft het college verschillende malen in moeilijkheden gebracht door zijn heftige uitspraken en daar is veel over 'gezeurd', ook door zijn eigen fractie. Dus het is niet pas aan het einde van de rit.

Deze man had een spreekverbod - je kan het daarmee eens of oneens zijn maar het is wel democratisch bepaald en met instemming van zijn eigen fractie. Dus ik vind meer dat LR niet zo moet zeuren. Ze moeten daar in zien dat als je coalities wilt smeden en echt iets wilt veranderen dat je dat dan niet alleen met harde en stoere taal kunt doen waardoor je collega's in de problemen brengt.
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:26:19 #77
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32095968
Hier is trouwens het 'schokkende' intervieuw te lezen:

http://www.dekenaatrijnmond.nl/id052005.htm#Ora%20et%20labora

Voor mij onbegrijpelijk dat iemand hierom zou moeten aftreden.
pi_32095989
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:26 schreef TheVotary het volgende:
Hier is trouwens het 'schokkende' intervieuw te lezen:

http://www.dekenaatrijnmond.nl/id052005.htm#Ora%20et%20labora

Voor mij onbegrijpelijk dat iemand hierom zou moeten aftreden.
Hij hoeft ook niet om dat interview af te treden. Hij heeft de afspraken met de gemeenteraad geschonden, het is een vertrouwensbreuk.
pi_32096114
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:28 schreef flappentap het volgende:
[...]
(overigens ging Pastors toen ZELF trouwens ook akkoord dat hij zich alleen nog maar zou uitlaten over zaken uit zijn eigen portefeuille!).
Als wethouder ja, niet als fractievoorzitter. (dat zei Sorensen net bij 2Vandaag iig)
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:34:01 #80
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32096184
Ik lees toch anders in de eerder gegeven intervieuws met Van den Born toch duidelijk inhoudelijke kritiek doorklinken op het afgegeven intervieuw aan IDee. Wanneer Pastors had gezegd dat moslims allemaal lieverdjes zijn en we ze daarom moeten knuffelen dan was deze 'rel' niet ontstaan. Maar je kunt het inderdaad ook formeel spelen en zeggen dat het puur om die afspraak gaat. De werkelijkheid lijkt mij echter anders.
pi_32096195
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:31 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als wethouder ja, niet als fractievoorzitter. (dat zei Sorensen net bij 2Vandaag iig)
Hij wordt in dat interview opgevoerd als wethouder en ik neem aan dat hij het geauthoriseerd heeft.
pi_32096330
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:31 schreef sizzler het volgende:

Pastors is helemaal geen fractievoorzitter, dat is Sorensen zelf.
pi_32096437
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij wordt in dat interview opgevoerd als wethouder en ik neem aan dat hij het geauthoriseerd heeft.
Dat laatste weet ik niet, maar volgens hemzelf sprak hij niet in die hoedanigheid en ook Sorensen vond het niet logisch dat je in een parochieblaadje als wethouder ruimtelijke ordening je mening geeft.
pi_32096440
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

sizzler bedoelde lijsttrekker, dat was in ieder geval wat Sorensen in TweeVandaag zei.
pi_32096478
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pastors is de beoogde lijsttrekker voor de verkiezingen van maart 2006.
pi_32096553
Maargoed, LR kan bij de volgende verkiezingen aan de ene kant profiteren van hun successen en aan de andere kant een underdogpositie aannemen zo van "ons wordt de mond gesnoerd als we ons kritisch willen uiten".
pi_32096569
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik niet, maar volgens hemzelf sprak hij niet in die hoedanigheid en ook Sorensen vond het niet logisch dat je in een parochieblaadje als wethouder ruimtelijke ordening je mening geeft.
Ik zou niet weten waarom niet, hij wordt daar duidelijk als wethouder opgevoerd en het is nogal vaag om later ineens de truc toe te passen dat je het als een ander persoon zei. Dat is zo Nawijn

Hij was een gewaarschuwd man en had beter moeten opletten. Ik vond hem echt vreselijk zielig tekeer gaan bij de persconferentie vanavond - zo weinig zelfreflectie en zelfkritiek.
pi_32096591
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:41 schreef sizzler het volgende:

Umm..als je een interview geeft in de werkkamer van de Wethouder voor Ruimtelijke Ordening van de gemeente Rotterdam dan mogen jouw uitspraken niet opgevat worden als die van de wethouder? Nee, da's volkomen logisch.

Doe mij even een lol zeg...
pi_32096647
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:45 schreef sizzler het volgende:
Maargoed, LR kan bij de volgende verkiezingen aan de ene kant profiteren van hun successen en aan de andere kant een underdogpositie aannemen zo van "ons wordt de mond gesnoerd als we ons kritisch willen uiten".
En vind je dat een goede zaak?
pi_32096699
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:48 schreef SCH het volgende:

[..]

En vind je dat een goede zaak?
Als het LR uiteindelijk meer zetels oplevert wel ja.
pi_32096709
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste, onder moslims is LR niet bepaald populair meer en dan druk ik het nog zacht uit. Ten tijde van Fortuyn was dat nog wel het geval maar onder de huidige leiding van LR is geen Fortuyn meer terug te vinden.

De enige partij die hier winst uit gaat halen is de PvdA, vermoed ik.
LR is populair onder immigranten hoor, 1/3 van de stemmers was immigrant.
pi_32096738
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:49 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als het LR uiteindelijk meer zetels oplevert wel ja.
Pardon? Jij vindt die verzuurde Sorensen en co een aanwinst?
pi_32096761
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:50 schreef pberends het volgende:

[..]

LR is populair onder immigranten hoor, 1/3 van de stemmers was immigrant.
Dat is wat aan de hoge kant volgens mij hoor. Maar dat zal nu niet meer zo zijn na al dat gebash op moslims.
pi_32096829
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is wat aan de hoge kant volgens mij hoor. Maar dat zal nu niet meer zo zijn na al dat gebash op moslims.
Bijna de helft van de immigranten is geen moslim. Jij denkt zeker dat hindoes en Surinamers in vrede met de mocro's leven .
pi_32096868
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Umm..als je een interview geeft in de werkkamer van de Wethouder voor Ruimtelijke Ordening van de gemeente Rotterdam dan mogen jouw uitspraken niet opgevat worden als die van de wethouder? Nee, da's volkomen logisch.

Doe mij even een lol zeg...
Als een religieus blad je interviewt en persoonlijke vragen stelt over religie en samenleving, wat heeft dat dan met ruimtelijke ordening te maken? Welke vragen zijn er gesteld op dat gebied? En waarom zou je dan een wethouder van RO in die hoedanigheid interviewen als je er vervolgens niet één vraag aan wijdt?
pi_32096869
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Zwarte wijken zijn inderdaad een baken van positivisme die over Rotterdam neerdalen.
pi_32097243
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Een aanwinst voor Rotterdam en een voorbeeld voor de rest van NL.
  dinsdag 8 november 2005 @ 20:12:17 #98
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_32097362
Als meneer Pastors zo'n man van het vrije woord is, waarom heeft hij dan bij zijn spreekverbod niet gezegd: Jongens ik moet mijn mening kunnen geven over intergratie, dit kan ik niet accepteren. En hij stapt op? Waarom heeft hij dat niet gedaan?

Omdat Meneer Pastors een eerste klas populist is, daarom.

Al 3 jaar loopt hij nu al van die extremistische standpunten te verkondigen. Wat een belachelijke uitspraak: Wij moslims zouden ons geloof gebruiken om te stelen/overvallen/mishandelen. Maarja de helft van Nederland is het weer met hem eens.

En dan hier op Fok! weer mensen die denken dat ze weten hoe de problemen van Rotterdam in elkaar steken. Ik woon zelf op de Kruiskade waar meeste criminaliteit nogsteeds komt van Antilianen en Kaapverdianen komt maar mij hoor je ook niet zeiken over dat ze allemaal crimineel.

Nu bijna iedereen in de politiek heeft uitgevonden dat moslim bashen gratis zetels oplevert vraag ik me af wie mijn standpunten moet verkondigen in de tweede kamer of in de gemeente raad. Misschien wordt het tijd voor een Moslim Partij
pi_32098478
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Het zou toch raar tegenover de Rotterdammers zijn als je iemand een spreekverbod op legt en hem er vervolgens niet aan houdt.
Weet je wát raar is? Iemand überhaupt een spreekverbod opleggen!
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_32098511
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:12 schreef GoeRoe86 het volgende:
Als meneer Pastors zo'n man van het vrije woord is, waarom heeft hij dan bij zijn spreekverbod niet gezegd: Jongens ik moet mijn mening kunnen geven over intergratie, dit kan ik niet accepteren. En hij stapt op? Waarom heeft hij dat niet gedaan?

Ook waar. Dat pluche he..
Be careful what you wish...You just might get it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')