moet je bij de ns wezen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:01 schreef CreativeMind het volgende:
Nee, ik ruik een interessante discussie.
haha en jij krijgt een prentje als je eerste klas gaat zittenquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:02 schreef Roellio het volgende:
Het mag niet, maar ik betaal ervoor om te zitten dus ze kunnen bij mij m'n reet kussen als er geen plek is in de 2e klas.
35 euro+reissom, anders spoorwegpolitiequote:Op vrijdag 4 november 2005 21:02 schreef Roellio het volgende:
Het mag niet, maar ik betaal ervoor om te zitten dus ze kunnen bij mij m'n reet kussen als er geen plek is in de 2e klas.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:03 schreef navvy het volgende:
Paar keer gedaan, wordt niet echt moeilijk over gedaan door de conducteurs. Snappen het vaak wel, tenzij je een burka aanhebt natuurlijk.
Ga je me bannen als ik "ja" zeg?quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:07 schreef yvonne het volgende:
Strix?
De enige echte Strix?
Of een neppert?
nee, maar dat word gedoogd als de trein echt helemáál vol is verder. maar ze hebben liever dat je in de 'harmonica' gaat staan, of op het toiletquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:07 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
En mag je in een 1ste klas coupe staan met je 2de klas kaartje?
Dacht ik eigenlijk ook. Zijn hier niet wat NS-ers (of juristen) die het zeker wetenquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:09 schreef Aurelium het volgende:
Ow.. ik dacht dat dat wel mocht.
Whaha, je bent er weer, blijf maar hoorquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:09 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Ga je me bannen als ik "ja" zeg?
Dacht ik ook altjd, bij een volle 2e klas mag je in de 1e zitten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:09 schreef Aurelium het volgende:
Ow.. ik dacht dat dat wel mocht.
de echte treinenkenners kun je in het volgende topic vinden:quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:11 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Dacht ik eigenlijk ook. Zijn hier niet wat NS-ers (of juristen) die het zeker weten
Dat maak ik zelf wel uitquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:12 schreef yvonne het volgende:
Whaha, je bent er weer, blijf maar hoor
quote:
Nee, het mag niet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dacht ik ook altjd, bij een volle 2e klas mag je in de 1e zitten.
Die kans geven ze je niet. Terwijl het halve perron nog vol staat, blaast die knurft al op z'n fluitquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:14 schreef _Denker het volgende:
Toch pas nadat je toestemming hebt van de (hoofd)conducteur?
Niet geheel zonder zorgen natuurlijk. Het is naar inzicht van de conducteur. Als deze van mening is dat je 1e klas mag zitten met een 2e klas kaartje vanwege de drukte, dan is er niks aan de hand. Anders is het natuurlijk eigen risico.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:26 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Thanks.............ik kan dus zonder me zorgen maken 1ste klas reizen in zo'n geval
Een boete heeft nog nooit iemand gekregen hoor ik wel.........ze zeggen hooguit dat je op moet staan. Tot die tijd kun je dus gewoon zitten (zoals het hoort). Als ik thuis gasten ontvang zorg ik ook voor voldoende zitplaatsen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:27 schreef Jaguarized het volgende:
Niet geheel zonder zorgen natuurlijk. Het is naar inzicht van de conducteur. Als deze van mening is dat je 1e klas mag zitten met een 2e klas kaartje vanwege de drukte, dan is er niks aan de hand. Anders is het natuurlijk eigen risico.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:31 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Een boete heeft nog nooit iemand gekregen hoor ik wel.........ze zeggen hooguit dat je op moet staan. Tot die tijd kun je dus gewoon zitten (zoals het hoort). Als ik thuis gasten ontvang zorg ik ook voor voldoende zitplaatsen.
Maw, als er niet duidelijk staat aangegeven waar staanplaatsen zijn, en de zitplaatsen 2e klas vol zijn MOET ik dus 1e klas gaan zittenquote:artikel 11.7
De Reiziger is verplicht gedurende
de rit één van de voor de Reizigers
bestemde zit-of staanplaatsen in te
nemen.
Karren met die hap. Er komt wel weer een volgende treinquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:18 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
[..]
Die kans geven ze je niet. Terwijl het halve perron nog vol staat, blaast die knurft al op z'n fluit
Dat wist ik ook niet... ik dacht dat je je alleen bij de politie moest kunnen identificerenquote:artikel 11.3
De Reiziger is verplicht zich op eerste
vordering te identificeren met wettelijk
erkende identificatiebewijzen, na
constatering van het niet in acht
nemen van artikel 8.7, 8.9 en/of 11.4
van de bepalingen van deze Algemene
Voorwaarden.
Er gingen in Assen, Zwolle en Amersfoort geen mensen uit?quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:42 schreef Sport_Life het volgende:
Vanmiddag ook 1,5 uur gestaan in de trein van Groningen naar Utrecht, moet de volgende keer maar 30 min. eerder komen om een fatsoenljke zitplaats te bemachtigen??.
Ik kan me echt niet voorstellen dat je in die anderhalf uur geen zitplaats hebt kunnen veroveren...Ieder station gaan er mensen uit, jij staat al in de trein dus je bent de eerste die die plek over kan nemen.... Dus ik vind t knap stom dat je anderhalf uur gaat staan!Ik was trouwens allang 1e klas gaan zitten als het zo erg wasquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:42 schreef Sport_Life het volgende:
Vanmiddag ook 1,5 uur gestaan in de trein van Groningen naar Utrecht, moet de volgende keer maar 30 min. eerder komen om een fatsoenljke zitplaats te bemachtigen??.
Ooooh dat is dus al een uur minder.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:02 schreef Sport_Life het volgende:
Naja tot zwolle iig
whatever..quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:03 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ooooh dat is dus al een uur minder.![]()
En het is btw ook geen 1,5 uur naar Utrecht maar bijna 2 uur.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:04 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
whatever..
Zou je even kunnen kijken in; Hanzehogeschool Groningen Slowchat Topic IV ?
Ik niet want ik reis meestal alleen, en ik maak geen herrie in de trein want ik vind het hoogst vervelend als anderen herrie in de trein maken. Dus van mij zul je geen last hebben in de 1e klas.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:41 schreef Mute_Me het volgende:
stel je voor dat je wat rijker bent dan de gemiddelde fokker en lekker rustig eerste klas wilt reizen... komen al die luie kut sloebers in jou rustige coupe herrie maken.
Ik vind het persoonlijk dus kut om daar te gaan zitten, maar doe wat je niet laten kan...
In de intercity Eindhoven - Maastricht doen ze dus wel moeilijk, ook als de hele eerste klas verder leeg isquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:03 schreef navvy het volgende:
Paar keer gedaan, wordt niet echt moeilijk over gedaan door de conducteurs. Snappen het vaak wel, tenzij je een burka aanhebt natuurlijk.
eensch.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:55 schreef ikke_ook het volgende:
De meeste mensen weten niet dat het een stiltecoupe is en gaan dus net zo hard door met bellen en praten in een stiltecoupe... Van mij mag de NS daar wel wat meer reclame voor maken
Volgens mij is er tegenwoordig wel voldoende materieel, maar treinen hebben ook een maximumlengte.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:23 schreef Lariekoek het volgende:
Zolang de NS geen voldoende materieel heeft moeten ze die 1ste klas gewoon afschaffen.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:28 schreef freako het volgende:
Volgens mij is er tegenwoordig wel voldoende materieel
quote:Op maandag 7 november 2005 16:02 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik bleef ook eens zitten in de eerste klas
-edit-
laat maar, ik zie ineens dat dit een trein topic ipv een school topic is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |