Nee hoor, maar het sloot mooi aan op een andere post. Alleen was ik die post kwijt nadat ik deze weer had teruggevonden. En ik ben te lui om hem terug te zoeken.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:37 schreef desiredbard het volgende:
LOL jij leest jezelf te graag
Waarom zou ze zich moeten schamen? Marokko is een mooi land, met vriendelijke mensen. Waarom zou ze zich daar voor schamen. En de Marokkanen waar ze hier mee omgaat zijn ook allemaal welbespraakte, vriendelijke, hardwerkende mensen. Waarom zou ze zich daar voor schamen. En de rotzooitrappers daar heeft ze niets mee. Schaam jij je ook voor voetbalhooligans, John Mieremetten en Gerard Jolings?quote:Maar je ziet hetzelfde in Ebru Umar
en ik heb hetzelfde hier ik voel me ook ergens Nederlander
Maar heeft jouw vriendin dan ook niet hetzelfde, schaamt ze zich af en to niet lapot om marrokaan te zijn.
Godschristus, gelukkig schrijft mijn vriendin ook een stuk begrijpelijker dan jij. Want ik snap hier geen reet van.quote:Ik bergrijp dat het een boel shit is die ze te horen krijgt maarzij is dan eindelijk een mrrokaanse waar je wl mee kan praten die wel westers is die niet geindoctrineerd is. Ik begrijp best dat het haar strot zal uitkomen om die shit aan te komen. mischien komt dat een beetje voort uit het feit dat een boel nederlanders inderdaad bang zijn geworden voor de reactie die ze krijgen en dan vind je een vriendelijke verwesterse (als dat het goede woord is) marrokaanse.
Zij voelt zich niet Marokkaans, niet echt. Ze heeft niet zo veel met Marokko en de meeste Marokkaanse gebruiken en gewoontes. Ze is eigenlijk op d'r mooie Berberkoppie na net zoals jij (?) en ik: een kind van de Nederlandse jaren '80 en '90. En ook haar ouders zijn niet echt Marokkaans, ze zijn er geboren en voor een deel getogen, maar zijn eigenlijk ook haast helemaal verwesterd. Om het maar even te illustreren: haar vader is gek van Kiss en haar moeder is een grote fan van Boudewijn de Groot, Ramses Shaffy en Liesbeth List.quote:En natuurlijk mag ze zich marrokaans voelen haar ouers zijn het dus zij op een bepaalde maniet ook, maar er is een verschil tussen je marrokaans voelen en marrokaans voelen
En dan belt hij de politie.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:38 schreef desiredbard het volgende:
[..]
dan antwoord je:
"Jawel; Knuppels, motorkettingen, mokers, honkbalknuppel, kettingzaag"
t is in iedergeval geen topic over hoe men schrijft..quote:Op woensdag 9 november 2005 18:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Is dit het centrale "dislektiezie-topic", het centrale "ik heb de basisschool niet afgemaakt" en het centrale "zeg het hier als je toetsenbord naar de klote is" -topic ofzo?
Ik ben dan ook de laatste die zeurt over taal- en spelfouten, want die maak ik zelf ook genoeg. Maar ik lees hier gewoon posts waar per woord minstens 2 spel- of typfouten in staan en ook gewoon zulke bizarre zinscontructies dat ik gewoon helemaal niet meer begrijp wat er bedoelt wordt. En als die mensen even hun post na zouden lezen voordat ze op de invoeren-knop drukken dan kan dat voorkomen worden. Is dat te veel gevraagd van me?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:58 schreef floydvisser het volgende:
[..]
t is in iedergeval geen topic over hoe men schrijft..
chroedjez
Zou je denken?quote:Op woensdag 9 november 2005 19:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
mensen die structureel de taal niet beheersen zouden nooit een slecht woord over Nederlanders met een allochtone achtergrond zeggen.
is het 'iedere' of 'elke' fout?quote:Op woensdag 9 november 2005 19:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
een taakstraf voor elke dt-fout!
Jij gebruikt niet eens hoofdlettersquote:Op woensdag 9 november 2005 19:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is het 'iedere' of 'elke' fout?
ik gebruik een disclaimerquote:Op woensdag 9 november 2005 19:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Jij gebruikt niet eens hoofdletters![]()
Ok begreep ik je even verkeerdquote:Op woensdag 9 november 2005 18:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zij voelt zich niet Marokkaans, niet echt. Ze heeft niet zo veel met Marokko en de meeste Marokkaanse gebruiken en gewoontes. Ze is eigenlijk op d'r mooie Berberkoppie na net zoals jij (?) en ik: een kind van de Nederlandse jaren '80 en '90. En ook haar ouders zijn niet echt Marokkaans, ze zijn er geboren en voor een deel getogen, maar zijn eigenlijk ook haast helemaal verwesterd. Om het maar even te illustreren: haar vader is gek van Kiss en haar moeder is een grote fan van Boudewijn de Groot, Ramses Shaffy en Liesbeth List.
Het is niet dat zij zich Marokkaans voelen. Het is de maatschappij die ze er continue op wijst dat ze anders zijn, dat ze Marokkaans zijn. En dat doen ze niet op een positieve manier.
Kudt, dat wordten dan een hoop uurdtjes plandtsoenen diensdt voor moiquote:Op woensdag 9 november 2005 19:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
een taakstraf voor elke dt-fout!
quote:Op woensdag 9 november 2005 12:42 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ah, in dat geval: Als je mensen gewoon aanspreekt op hun individuele gedrag, dan spreek je ze dus niet aan op het gedrag van moslims. Ze zullen zich dan ook niet op hun religie/afkomst aangesproken voelen. Het is heel simpel hoor.
Hoe oud was je toen? Kom zelf zeer regelmatig in die steden en ga vaak in Tilburg uit en heb er eerlijk gezegd NOOIT last van. Maar een aantal jaren geleden, toen ik een jaartje of 16 was had ik altijd wel ruzie met iemand en daar zat wel eens een hoofddoek of een Ali tussen, en werd ik meer in m'n kont geknepen en lastiggevallen dan nu het geval is, en daar zat ook wel eens een Mohammed tussen.quote:Woon je in het midden van een lelieblanke polder of zo? Zeker nooit in Rotterdam, Amsterdam, Tilburg of wat dan ook geweest? Je wil niet weten hoe vaak ik en vrienden van me door groepen allochtonen getreiterd zijn omdat we Nederlands waren of niet met genoeg "respect" langsliepen. Om maar niet van de tig keren te spreken dat we onze fietsen van een hek mochten rapen, dat m''n broer door zo'n figuur neergestoken is omdat hij niet "aan de kant ging", dat je op je fiets klemgereden wordt door zo'n figuur dat midden op straat parkeert wanneer je daar iets van zegt, dat vriendinnen van je zeggen nooit meer in die tent of stad te komen omdat ze continu in hun kont geknepen worden en erger, enz, enz.
't is inderdaad maar hoe je het bekijkt, veel nederlanders, ook ik, denken vaak in eerste instantie dat als buitenlanders lachen het over ons gaat..quote:Op donderdag 10 november 2005 09:02 schreef djenneke het volgende:
Breda kent 65 minder Marokkanen dan Tilburg schat.
Daarbij spreek ik nooit iemand aan op het gooien met blikjes. Ik ben geen stadswacht, en ook geen politieagent.
Feit is wel, dat ik nog nooit ben uitgescholden voor hoer door allochtonen. Voor van alles en nog wat door Nederlanders trouwens, maar nee, nog nooit door allochtonen. Ik woon trouwens in Breda-Noord. Niet dat dat jou iets zal zeggen, maar daar wonen nogal wat allochtonen, m.n. Marokkanen. Verder ga ik bijna ieder weekend naar Rotterdam. EN kom ik ook regelmatig in Amsterdam. Nog nooit ergens last van gehad. Dat wil niet zeggen dat ik nog nooit kutmarokkanen heb gezien. Zo vaak, maar mij vallen ze niet lastig, nee.
Wel heb ik vaak in de bus gezeten, dat een paar Marokkaanse jochies lol zaten te maken. En dat allerlei mensen zaten te doen alsof ze bij maffiosi in de bus zaten. Die gastjes deden helemaal niets behalve grapjes maken, en lachen. Maar o, o, o wat een criminelen. (Ik zat naast ze ook nog).
Goh, naar mij luisteren ze gewoon hoor. Ik spreek ze regelmatig aan. Maar misschien pikken ze het van mij omdat ik gewoon hoi tegen ze zeg als ik ze tegenkom. Omdat ik af en toe ook gewoon een balletje met ze trap op straat. Omdat ik verder eigenlijk gewoon heel normaal tegen ze doe, net zoals ik tegen iedereen hier in de buurt doe. Zou je verbazen wat ze dan allemaal van je pikken. En hoe ze naar je luisteren.quote:Op donderdag 10 november 2005 03:55 schreef StefanP het volgende:
[..]Vooral doen.
Djenneke "Hee, je mag geen blikjes op straat gooien, wil je dat oprapen?"
Ali 1 "Pffrt hahaha, jongenz, ghoren jullie die hoer! Eeey trut, wat zei je?"
Djenneke "En ik ben geen hoer. Ik zei dat je het niet toegestaan is om rommel op straat te gooien"
of als je het leuk wil maken, "En ik ben geen hoer. Dat woord bewaar je maar voor je zus en moeder."
Ali 1 "Bek ghouden en doorlopen hoer"
Ali 2 "Ghaha, Ali 1 isz door een hoerr belachelelik chemakt!"
Ali 1 "Ghalala malalabala salami balala Ali 2!""
Ali 1 loopt naar Djenneke toe, spuugt in d'r gezicht en duwt d'r omver, en weer omver.
Ali 1 " GHAT JE WAT HOER! OPROTTE! ZMERIGE VUILE KANKAHOER!"
En dit is nog een gunstig scenario...
Ik heb jaren in de bekende probleemwijken in Rotterdam en Den Haag gewoond. En daar woon ik nu nog. Ik weet waar ik het over heb.quote:Woon je in het midden van een lelieblanke polder of zo? Zeker nooit in Rotterdam, Amsterdam, Tilburg of wat dan ook geweest?
Dat maak ik alleen mee met groepjes die langslopen waarbij het angstzweet te ruiken is. Of bij groepjes die zelf ook lopen te provoceren. Of bij groepjes die voldoen aan het typische bomberjackies, Nederlandse vlaggetje, kortgeschoren koppies uiterlijk.quote:Je wil niet weten hoe vaak ik en vrienden van me door groepen allochtonen getreiterd zijn omdat we Nederlands waren of niet met genoeg "respect" langsliepen.
En dan bij allochtonen klagen over het slachtofferrol gebeurenquote:-knip-
Binnenkort vraag je niet meer aan de mensen "rook jij?", "lekker weertje vandaag?" of "did you have your choq today?", maar: "Ben JIJ al neergestoken door een Marokkaan?"quote:Op donderdag 10 november 2005 09:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oh ja, m'n vriend is ook neergestoken door een Marokkaan hoor. Maar heeft uiteindelijk leren relativeren en heb 'm zelfs meegekregen naar Egypte, *gruwel* tussen al die Moslims!
Ben ik heel raar als ik zeg dat ik echt niemand ken die dat heeft meegemaakt?quote:Op donderdag 10 november 2005 17:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Binnenkort vraag je niet meer aan de mensen "rook jij?", "lekker weertje vandaag?" of "did you have your choq today?", maar: "Ben JIJ al neergestoken door een Marokkaan?"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |