in 2D heb je gelijkquote:Op vrijdag 4 november 2005 18:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Weer een topic van die ronde-aarde-secte?
De aarde is PLAT
Dat klopt, deze komt in een normale ster zoals onze Zon niet voor, maar wel in bijvoorbeeld Witte Dwergen.quote:Op maandag 7 november 2005 13:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de degeneratieve druk, als gevolg van het Pauliprincipe![]()
In het model (ja, ik houd van modellerenquote:Op maandag 7 november 2005 13:03 schreef Lucille het volgende:
[..]
De stralingsdruk is niet echt uitwaards gericht, aangezien de straling elke willekeurige kant op gaat. Vandaar dat dit proces via een zogenaamde random walk proces verloopt en het wel een miljoen jaar kan duren voordat de fotonen bij het oppervlak terecht komen.
Iets met tijd enzoquote:Op maandag 7 november 2005 14:09 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
in 2D heb je gelijkeen platte circel
in 3D de welbekende bol
en
ik vraag me af hoe de aarde in 4D eruit zal zien...![]()
Finkersquote:Op vrijdag 4 november 2005 18:35 schreef minimax het volgende:
zo is het nou eenmaal
iedereen weet dat de aarde rond
Net als een pannekoek.
quote:
Een bol in 4D heet een hypersphere: http://www.cogsci.indiana.edu/farg/harry/phy/4Dsphere.htmquote:Op maandag 7 november 2005 14:09 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
in 2D heb je gelijkeen platte circel
in 3D de welbekende bol
en
ik vraag me af hoe de aarde in 4D eruit zal zien...![]()
Jahaaaah, maar ik kan prima een kubus maken met hele kleine bolletjesquote:Op donderdag 24 november 2005 11:05 schreef Killaht het volgende:
omdat de moleculen ook rond zijn en alles is dus opgebouwt uit ronde dingen. de aarde is niet echt rond maar meer ovaal
een kubus is ook gemaakt uit moleculen:P alles op aarde bestaat uit moleculen en uit hert heelal dus ook een kubus bestaat uit rondjes!quote:Op donderdag 24 november 2005 11:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jahaaaah, maar ik kan prima een kubus maken met hele kleine bolletjesAlleen moet je dan niet te ver inzoomen. Dus ik vrees dat dit niet opgaat.
Wie zegt dat een molecuul per definitie rond is? Hoe rond is dan bijvoorbeeld een O2-molecuul?quote:Op donderdag 24 november 2005 11:05 schreef Killaht het volgende:
omdat de moleculen ook rond zijn en alles is dus opgebouwt uit ronde dingen. de aarde is niet echt rond maar meer ovaal
EEN MOLECUUL IS ROND! omdat dat zo is nooit scheikunde of natuurkunde gehad..? O2? nou zo rond als het maar zijn kan. heb je nog nooit een molecuul gezien?quote:Op donderdag 24 november 2005 12:49 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wie zegt dat een molecuul per definitie rond is? Hoe rond is dan bijvoorbeeld een O2-molecuul?
Mag ik hier misschien even wat rechtzetten?quote:Op donderdag 24 november 2005 12:51 schreef Killaht het volgende:
[..]
EEN MOLECUUL IS ROND! omdat dat zo is nooit scheikunde of natuurkunde gehad..? O2? nou zo rond als het maar zijn kan. heb je nog nooit een molecuul gezien?
Heb je ooit polymeren gezien? En nee, ik heb nog nooit een molecuul gezien. Jij wel? Heb jij een ST-microscoop thuis ofzo?quote:Op donderdag 24 november 2005 12:51 schreef Killaht het volgende:
[..]
EEN MOLECUUL IS ROND! omdat dat zo is nooit scheikunde of natuurkunde gehad..? O2? nou zo rond als het maar zijn kan. heb je nog nooit een molecuul gezien?
Je argumentatievaardigheden kunnen hier en daar nog aangescherpt worden.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:51 schreef Killaht het volgende:
[..]
EEN MOLECUUL IS ROND! omdat dat zo is
Mag ik dezelfde vraag aan jou stellen? Het is hierboven al vaker gezegd, maar laat ik jouw voorbeeld er even bijpakken:quote:nooit scheikunde of natuurkunde gehad..?
Nee, de plastic bolletjes om levensgrote molukulen te bouwen tijdens de scheikundeles zijn rond. Helaas zijn die bolletjes niet echt een natuurgetrouwe representatie van de werkelijkheid.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:51 schreef Killaht het volgende:
[..]
Denk even na.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:14 schreef Killaht het volgende:
Neeeeh...Heb je nog nooit een plaatje gezien van een microscoop die moleculen laat zien, moet je de quest lezen..staat het zelf in! en ja MOLECULEN zijn ROND!
Kom jij maar eens met een plaatje van een rond molecule. Tuurlijk, er zijn wel redelijke ronde moleculen (een bucky-bal ofzo) maar over het algemeen gaat je stelling niet op.quote:zoek anders maar leuk naar afbeeldingen op internet wel werkelijke he.!
IK heb het over werkelijke moleculen geen scheikunde model nee microscopische afbeelding en nee daar zitten geen stokjes tussen!quote:Op donderdag 24 november 2005 13:16 schreef Maethor het volgende:
[..]
Denk even na.Atomen zijn in die plaatjes rond. Moleculen waren immers een aantal van die knikkers met stokjes ertussen, die kunnen als geheel toch niet rond zijn.
3D vlakken? Ik heb nooit veel kaas gegeten van kwantumgetallen enzo, maareh.. Tell me more!quote:Op donderdag 24 november 2005 13:18 schreef Lucille het volgende:
De grap is natuurlijk dat een molekuul eigenlijk niet echt een vaste vorm heeft. Er draaien electronen rond een kern in een atoom en bij een molekuul worden die atomen aan elkaar 'geplakt'. Wat we als vorm zien zijn de orbitalen, wat eigenlijk 3D vlakken zijn met een bepaalde waarschijnlijkheid waarop de electronen zich bevinden.
dat kan wel neem nou een plastic balletje bestaat uit allemaal moleculen die ROND zijn... tuurlijk is dat balletje rond maar als je heel ver inzoomt zie je dat er allemaal rondjes aan elkaar vast zitten.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:29 schreef Faceoff het volgende:
precies atomen zijn "relatief" rond. Een samenstelling daarvan (moleculen dus). Zijn bijna nooit rond, aangezien je met ronde dingen geen ronde dingen kan maken
Denk jij echt dat alle moleculen rond zijn? Let jij wel op bij scheikunde? Heb je dat wel eens (gehad)?quote:Op donderdag 24 november 2005 14:36 schreef Killaht het volgende:
[..]
dat kan wel neem nou een plastic balletje bestaat uit allemaal moleculen die ROND zijn... tuurlijk is dat balletje rond maar als je heel ver inzoomt zie je dat er allemaal rondjes aan elkaar vast zitten.
Ja behalve de organische moleculen zijn niet allemaal rond, weet je wel wat een molecuul is?quote:Op donderdag 24 november 2005 14:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Denk jij echt dat alle moleculen rond zijn? Let jij wel op bij scheikunde? Heb je dat wel eens (gehad)?
Saturnus is 10% afgeplat, dus nee.. Niet alle planeten zijn rond. En neem nou maar van me aan dat er meer niet-ronde dan ronde moleculen zijnquote:Op donderdag 24 november 2005 15:00 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja behalve de organische moleculen zijn niet allemaal rond, weet je wel wat een molecuul is?
Is toch domme vraag net als je vraagt zijn alle ballen rond of alle planeten rond ja!
Volgens mij is er iemand hier aan het trollenquote:Op donderdag 24 november 2005 15:00 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja behalve de organische moleculen zijn niet allemaal rond, weet je wel wat een molecuul is?
Is toch domme vraag net als je vraagt zijn alle ballen rond of alle planeten rond ja!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |