Dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:32 schreef Nickthedick het volgende:
Ik denk: bestek in zo'n 'map'.
Aan al je trieste kerkgaande vriendinnetjes laten zien misschien?quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?
Ja daar dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:33 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Dat "boek vol zilverwerk" is vermoedelijk de bijbel, zilver beslagen![]()
Bijbel>>>kerkquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?
In de kerk lees je toch geen bijbels, daar ga je naar de mis luisteren en dergelijke christelijke dingen doen.quote:
Gewoon, controleren of ze je niet voorliegen tijdens de misquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?
Slotjequote:Op vrijdag 4 november 2005 00:39 schreef Lucille het volgende:
Vroeger hadden bijbels een metalen scharnier en slotje. Een statenbijbel is vaak uitgevoerd in goud, de gemiddelde burger met poen had hem in zilveren uitvoering. Dat was het boek met zilverwerk.
Jah, zelfs in de middeleeuwen werden al slotjes gezet.quote:
Dankjewel!!!quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:39 schreef Lucille het volgende:
Vroeger hadden bijbels een metalen scharnier en slotje. Een statenbijbel is vaak uitgevoerd in goud, de gemiddelde burger met poen had hem in zilveren uitvoering. Dat was het boek met zilverwerk.
Niet alleen de bijbel had dat, de rijkere parochiaan had ook een kerkboek of gebedenboek met zilverbeslag.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:39 schreef Lucille het volgende:
gereformeerden welquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
In de kerk lees je toch geen bijbels, daar ga je naar de mis luisteren en dergelijke christelijke dingen doen.
Ach gut, het gaat over zilverwerk en de neger komt direct even kijken of hij z'n blingbling-kennis even kan toepassen.quote:
quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:43 schreef Nickthedick het volgende:
Ach gut, het gaat over zilverwerk en de neger komt direct even kijken of hij z'n blingbling-kennis even kan toepassen.![]()
Vandaar dat ze altijd ziek was. Die liet zich door iedereen volpompen en we weten allemaal dat je daar de ergste ziektes van kan krijgen. Zie het topic van Inso voor de plaatjes.quote:
quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:43 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ach gut, het gaat over zilverwerk en de neger komt direct even kijken of hij z'n blingbling-kennis even kan toepassen.![]()
Of een luie kut[vul hier willekeurige groep allochtonen/niet-blanke huidgroep in]quote:
quote:
Die de hele week 'ziek' is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
, het liedje gaat echt over een hoer
Ik denk dat je in de war bent met 'malle babbe'.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:48 schreef yvonne het volgende:
[..], het liedje gaat echt over een hoer
En Mozart heeft het een paar keer gecoverd!quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:48 schreef yvonne het volgende:
[..], het liedje gaat echt over een hoer
Dat was d'r werknaam jaquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:48 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de war bent met 'malle babbe'.![]()
ik denk dat ze misbruikt is, door de hele bende daar, dominee, vader, ooms en broers.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:45 schreef Lucille het volgende:
[..]
Vandaar dat ze altijd ziek was. Die liet zich door iedereen volpompen en we weten allemaal dat je daar de ergste ziektes van kan krijgen. Zie het topic van Inso voor de plaatjes.
Klopt, ik hoorde dat ze nu de naam 'Yvonne' gebruikt.quote:
Voorspelbaarquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:55 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Klopt, ik hoorde dat ze nu de naam 'Yvonne' gebruikt.![]()
Als ik een te moeilijke post plaats, begrijpt Yvonne het niet en mislukt mijn poging om haar ego beetje bij beetje af te brokkelen zodat ze uiteindelijk een crack-hoer wordt die mannen anaal laat penetreren zonder condoom maar MET smegma onder de randjes.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:56 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
VoorspelbaarIk had beter van je verwacht
(goeienavond nick)
Das beterquote:Op vrijdag 4 november 2005 01:02 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als ik een te moeilijke post plaats, begrijpt Yvonne het niet en mislukt mijn poging om haar ego beetje bij beetje af te brokkelen zodat ze uiteindelijk een crack-hoer wordt die mannen anaal laat penetreren zonder condoom maar MET smegma onder de randjes.![]()
Denk niet dat je me helemaal kent Litso.![]()
1981, met een gebleekte anus, en je noemt je man?quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:02 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Als ik een te moeilijke post plaats, begrijpt Yvonne het niet en mislukt mijn poging om haar ego beetje bij beetje af te brokkelen zodat ze uiteindelijk een crack-hoer wordt die mannen anaal laat penetreren zonder condoom maar MET smegma onder de randjes.![]()
Denk niet dat je me helemaal kent Litso.![]()
quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En Mozart heeft het een paar keer gecoverd!
Euuh ja, ik mag niet meer bot reageren op mensen die overduidelijk labiel zijn van de crew (zelfmoorden, zelfverminking, willikeurige gebouwen binnenlopen met een vuurwapen etc.), dus ik laat je verder met rust zodat jij lekker vroeg naar bed kan gaan en morgen weer lekker fit bent voor je therapie.quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:07 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
1981, met een gebleekte anus, en je noemt je man?
sure, ik geloof je. denk eens na, en vooral over uitspraken van mensen die je alleen via FOK kent. en niet eens goed....
hoe groter FOK, hoe sukkels... triest.
ik denk dat jij met een boek vol zilverwerk naar de kerk bent gestuurd, en vreselijk de beest uithangt op internet, iedere zondag een pakslaag van je stiefvader met de riem?
en nee, ik heb die jeugd niet gehad? jij wel?
Ieuw en wij zongen dat als kindquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:54 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
ik denk dat ze misbruikt is, door de hele bende daar, dominee, vader, ooms en broers.
afgekocht met een bijbel , vol zilverwerk, omgekocht dat ze haar mond moest houden, behalve voor de pikkies, allicht dat ze ziek was door de week . dat stiekum gedoe gebeurt altijd door de week, als moeder is werken.
mja, dit is onbespreekbaar, tot er een kind thuiskomt, na 20 jaar , mam ik zit ergens mee........ incecst liedje, ver zijn tijd vooruit.
fantasi heb ik wel . t zou ook nog waar kunnen zijn,
ga eens al je kinderliedjes na, hoe wreedquote:Op vrijdag 4 november 2005 01:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ieuw en wij zongen dat als kind
Misschien is dat allemaal nodig om ons van onschuldige kindertjes te maken tot de hedendaagse volwassen!quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:40 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
ga eens al je kinderliedjes na, hoe wreed
, berend botje ging uitvaren.............. nooit meet teruggezien. gepakt door een pedo? verdronken,
waar is dat kind gebleven?
een paar maanden geleden hebben we de boekenkasten , voor even uitmoeten ruimen, schilderwerk. moet ooit.
wat je tegenkomt aan gruwelijke rijmpjes en versjes, sprookjes, de grootste horror., Stephen King is er niks bij.
Dan zal ze ook wel een redelijk gelovige christen zijn als ze op zondag niet werkte én naar de kerk ging! Hoezee!quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:49 schreef sogghartha het volgende:
Lijkt me logischer dat het 'altijd ziek' een eufemisme is voor het altijd op bed liggen, oftwel op haar rug geld verdienen. Tenminste, als je er dus van uitgaat dat ze hoer was.
vooruitstrevend, een kinderliedje. , misschien uit schande bezongen? net als sprookjes die , je de wacht aanzeggen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:49 schreef sogghartha het volgende:
Lijkt me logischer dat het 'altijd ziek' een eufemisme is voor het altijd op bed liggen, oftwel op haar rug geld verdienen. Tenminste, als je er dus van uitgaat dat ze hoer was.
Haha, idd. Neem nou dit kinderversje ...quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:40 schreef Killer_Mom het volgende:
wat je tegenkomt aan gruwelijke rijmpjes en versjes, sprookjes, de grootste horror., Stephen King is er niks bij.
en dat doen meer mensen in ons land,quote:Op vrijdag 4 november 2005 03:41 schreef Badharing het volgende:
[..]
Haha, idd. Neem nou dit kinderversje ...
Een, twee, drie, vier, vijf,
De bakker sloeg zijn wijf,
Al met een houten hamertje,
De darmen uit haar lijf.
Shit, je bent me net voorquote:
Een ruime dag is niet echt "net"quote:
Hij zit gewoon in Amerika, hoorquote:Op vrijdag 4 november 2005 01:40 schreef Killer_Mom het volgende:
ga eens al je kinderliedjes na, hoe wreed
, berend botje ging uitvaren.............. nooit meet teruggezien. gepakt door een pedo? verdronken,
waar is dat kind gebleven?
Slechte lemming ! Klinkklare nonsens en slecht geschreven! Slotje!quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:41 schreef Lucille het volgende:
[..]
Jah, zelfs in de middeleeuwen werden al slotjes gezet.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:53 schreef beestjuh het volgende:
Een boek vol zilverwerk, dat was idd een bijbel met zilverbeslag die je meenam naar de kerk, zo kon je laten zien dat je goed had geboerd die week. Leuk om je buren de ogen mee uit te steken, helemaal als je met een goudbeslagen bijbel aan kon komen. Kortjakje had steeds de bezem naast haar deur ten teken dat ze ziek was, en had ze in het weekend toch verdiend. Het lijkt me duidelijk hoe deze 'dame' haar geld verdiende...
Berend Botje is een ander verhaal, met zijn scheepje naar Zuid-Laren. Kijk es op een landkaart van Nederland, het is logisch dat hij met zijn boot verdwaalde. Er loopt geen rivier door Laren.
quote:
precies, zuidlaren in drente vlakbij de grens met groningen, in de buurt van hoogezand. als berend botje het riviertje de hunze, vlakbij laren afvoer kwam hij op het zuidlaardermeer in de provincie groningen en dan via het winschoterdiep etc. via lauwersoog zo de waddenzee opquote:Op zaterdag 5 november 2005 11:15 schreef Adagio het volgende:
Zuidlaren, geen Zuid-Laren.... Anders was het wel Laren-Zuid.
die hoer met die korte truitjes die de hele week op bed lag en in het weekend toch rijk genoeg was om haar zilverbeslagen bijbel te lopen pimpen in de kerk...quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:40 schreef Boekelmans het volgende:
Wie is kortjakje?
Altijd?quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Altijd?
Ja dat is juist de grap!!11!!quote:Op maandag 7 november 2005 18:07 schreef Meiske78 het volgende:
Berend Botje ging toch naar Amerika?
Ik ken het althans zo:
songtekst
Overigens mis ik de logica van 'de weg was recht, de weg was krom' ook enigszins, hij zat toch op een bootje?
als je ze zingt weet je dat toch meteenquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:37 schreef Adfundum het volgende:
Volgens wikipedia zijn "Twinkle Twinkle, little star" en het alfabet-lied "abcdefg, hijklmnop,enz. op dezelfde melodie als kortjakje geschreven. Is me nooit opgevallen.
Goede kick trowens!
Zing niet zo vaak, zeker niet die liedjes. (waar mijn familie me overigens heel dankbaar voor is.)quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:41 schreef kwakveense het volgende:
[..]
als je ze zingt weet je dat toch meteen
Ik heb het WNT nagezocht, en ik kan voor boek alleen de betekenis ‘beuk’, ‘leesboek’ en ‘oorijzer’ (wel Kennememerland, niet per se West-Friesland) vinden. Kortjakje staat wel genoemd; maar aangezien het verder niet echt in dialect lijkt te zijn opgesteld, vind ik het vreemd dat ‘boek’ op eens zo'n dialectbetekenis heeft.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:14 schreef konkeltijd het volgende:
Hallo allen, ik moet toch even een misverstand uit de wereld helpen.
Een "boek" is in het dialect van (onder meer) West-Friesland een ander woord voor een portemonnaie. Dat "boek vol zilverwerk" is dus de portemonnaie vol geld dat ze heeft verdiend door de hele week "ziek" te zijn.
Dat verhaal van die bijbel gaat niet op: immers die is niet "vol" met zilverwerk, er zit gewoon een beetje zilverwerk "op".
Waarschijnlijk heeft ze aids. Is natuurlijk een vergrote kans op gezien haar prostitutieverleden. En dan ben je technisch gezien altijd ziek.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Altijd?
Pff...
Je moet je niet zo aanstellen, Kortjakje...
We hebben allemaal wel eens last van een woensdagmiddag-dipje...
Hooguit syfilisquote:Op woensdag 26 november 2008 11:01 schreef Marble het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft ze aids. Is natuurlijk een vergrote kans op gezien haar prostitutieverleden. En dan ben je technisch gezien altijd ziek.
Hmm, dat was in haar tijd wel meer in de mode dan aids idd. Maar misschien was ze een early adopter?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |